abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 oktober 2016 @ 17:52:32 #101
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_165773175
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 00:46 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Nonsense. China, India en zelfs Israël beschikken ook over ICBMs.
Excuus je hebt gelijk.
Echter beschikken Frankrijk en het VK niet over dergelijke raketsystemen.

https://en.wikipedia.org/(...)ssile#Specific_ICBMs
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_165783888
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 08:30 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Want ze heeft jou opgebeld en je dit in vertrouwen verteld?
Inderdaad. :7
pi_165784258
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 05:57 schreef Elzies het volgende:

[..]

Inderdaad. :7
:D
  donderdag 6 oktober 2016 @ 08:09:45 #104
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_165784281
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 17:52 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Excuus je hebt gelijk.

Een ICBM die vanaf een onderzeeër wordt afgeschoten is toch nog steeds een ICBM?
Graag op anoniem
  donderdag 6 oktober 2016 @ 08:12:26 #105
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165784299
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 08:09 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Een ICBM die vanaf een onderzeeër wordt afgeschoten is toch nog steeds een ICBM?
Uiteraard, of het een InterContinental Ballistic Missile is hangt puur af van het bereik van de raket.
Maar met een onderzeeër kan je natuurlijk wel,dichter bij je doel komen.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_165785576
Poetin maakt al tijden mensen bang, en blaffende honden..
pi_165790928
en in het westen wordt men bang gemaakt voor Putin.
goed voor de wapen industrie, US congress heeft al ingestemd met leveren van wapens aan de oekraine.

8-)
pi_165790982
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 15:43 schreef Mytho het volgende:
en in het westen wordt men bang gemaakt voor Putin.
goed voor de wapen industrie, US congress heeft al ingestemd met leveren van wapens aan de oekraine.

8-)
De Oekraine zien als een argument dat wij in het westen bang gemaakt worden voor Putin is wel een beetje heel erg ver gezocht.

Dat de Oekraine wapens nodig heeft komt domweg omdat Rusland eigenlijk gewoon bezig is met grote gedeeltes te annexeren.
pi_165791095
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 15:46 schreef Chewie het volgende:

[..]

De Oekraine zien als een argument dat wij in het westen bang gemaakt worden voor Putin is wel een beetje heel erg ver gezocht.

Dat de Oekraine wapens nodig heeft komt domweg omdat Rusland eigenlijk gewoon bezig is met grote gedeeltes te annexeren.
grootste deel van de Krim volk wil gewoon bij rusland horen, niks oekraine/heel europa annexeren . gewoon bangmakerij.
de VS is bezig met omsingelen van Rusland, check de militaire bases van de amerikanen

als rusland raketten in cuba wil plaatsen is iedereen bang.

net als de bangmakerij Weaponsof mass destruction die niet gevonden waren.zelfs de nederlandse regering trapte erin
pi_165791165
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 15:52 schreef Mytho het volgende:

[..]

grootste deel van de Krim volk wil gewoon bij rusland horen, niks oekraine/heel europa annexeren . gewoon bangmakerij.
Erg op de hoogte ben je niet he? Het gaat al een tijdje iets verder als de Krim :')

Buiten dat, bij het uiteenvallen van de SU hebben Rusland en de Oekraine gewoon afgesproken dat de krim bij de Oekraine hoort, dus ja annexatie is de juiste omschrijving.

quote:
de VS is bezig met omsingelen van Rusland, check de militaire bases van de amerikanen
Nee duidelijk je bent totaal niet op de hoogte van de recente geschiedenis maar helaas weerhoud je dat er niet van om met zulke onzin aan te komen.

Ga eerst maar eens uitzoeken waarom die landen zo graag lid wouden worden van de Navo

quote:
net als de bangmakerij Weaponsof mass destruction die niet gevonden waren.zelfs de nederlandse regering trapte erin
Ah we fladderen als een idioot weer van onderwerp naar onderwerp in de hoop dat iemand anders denkt dat je een punt maakt :D

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2016 15:58:19 ]
pi_165791308
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 15:58 schreef Chewie het volgende:

[..]

Erg op de hoogte ben je niet he? Het gaat al een tijdje iets verder als de Krim :')

Buiten dat, bij het uiteenvallen van de SU hebben Rusland en de Oekraine gewoon afgesproken dat de krim bij de Oekraine hoort, dus ja annexatie is de juiste omschrijving.

[..]

Nee duidelijk je bent totaal niet op de hoogte van de recente geschiedenis maar helaas weerhoud je dat er niet van om met zulke onzin aan te komen.

Ga eerst maar eens uitzoeken waarom die landen zo graag lid wouden worden van de Navo

[..]

Ah we fladderen als een idioot weer van onderwerp naar onderwerp in de hoop dat iemand anders denkt dat je een punt maakt :D
ze willen bij de navo omdat ze worden banggemaakt door us wapen industrie, pas op anders keren de oude soviet-tijden terug. wordt lid van de navo en koop onze wapens.
8-)

of ben je zo naief dat de amerikanen vrede en democratie willen brengen zoals in het midden oosten.
oorlog/koude oorlog leveren meer geld op
  donderdag 6 oktober 2016 @ 19:29:44 #112
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 18:06:03 #113
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_165814722
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 08:09 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik meende dat de definitie van een ICBM een op land gebaseerde raket was die dus intercontinentale doelen kan vernietigen.
Ik kan me vergissen maar heb nu geen zin om het op te gaan zoeken.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 18:10:12 #114
242879 Onnoman
The On And Only
pi_165814798
Op ABC een nieuwsitem dat Rusland dreigt Amerikaanse vliegtuigen uit de lucht te schieten als ze blijven aanvallen
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 18:10:59 #115
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_165814813
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 15:46 schreef Chewie het volgende:

[..]

Tja, er bestaat niet één waarheid. Het gaat zich er gewoon om dat het Westen zijn belangen wil behartigen. Tevens willen de Russen hun eigen belangen behartigen. Dat kan zo nu en dan even botsen.

De Russen zijn niet 'slecht' net zo min dat wij dat zijn.
Zo durf ik ook te stellen dat IS niet per definitie 'slecht' is, ze hebben gewoonweg een andere wereldvisie die enorm botst. Overigens ben ik natuurlijk wel voor de complete vernietiging van het Kalifaat omdat het tegen onze belangen indruist.
- Jan Van Speijk
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 18:35:31 #116
242879 Onnoman
The On And Only
pi_165815224
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 17:52 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Excuus je hebt gelijk.

ik denk toch dat icbm's niet rendabel meer zijn. De satellieten en raketschild van de USA zullen voorkomen dat er ook maar één atoombom op het vaste land terecht komt
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 18:40:23 #117
242879 Onnoman
The On And Only
pi_165815317
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 18:44:37 #118
440653 BarryOSeven
pi_165815389
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 18:48:49 #119
242879 Onnoman
The On And Only
pi_165815471
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_165815937
De Russen zijn bezig met de installatie van Iskander raketsystemen in Kalingrad. Daarmee ontstaat er een soort van Cuban Missle Crisis in Europa.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 20:01:28 #121
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_165817308
Er wordt inderdaad gestaag naar een confrontatie toegewerkt. Ik denk onnodig, want IS is toch de primaire gemeenschappelijke vijand. Ruslands pad is om Assad aan de macht te houden en zo de rust en orde te herstellen. Amerika zet in op een gevarieerde coalitie van allemaal kleine rebellengroepjes.
Als het oorlog wordt zal dit letterlijk in een oogwenk escalleren naar Europa. Daar grenst het Westen nog steeds aan het Oosten. Maar wie heeft er nu belang bij dat de Europese jeugd wederom doodbloedt op de Russische steppen? Het zal de multikul in ieder geval ten goede komen als een aanzienlijk deel van de huidige jonge populatie verdwijnt. En ook het woningentekort oplossen.
The End Times are wild
pi_165817577
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 15:52 schreef Mytho het volgende:

als rusland raketten in cuba wil plaatsen is iedereen bang.

Voor het ontmantelen van de kernwapens in de Oekraine gaf Rusland een veiligheid garantie.... Rusland heeft geen poot om op te staan in de Oekraine discussie.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_165817863
Dit maakt me bang, gelukkig ben ik veilig in de wijk Hoogvliet (deelgemeente Rotterdam).
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 20:30:12 #124
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_165818009
De vraag is hoe ze dit aan de bevolking gaan verkopen. Want volgens mij zijn er maar weinig mensen in Europa die zin hebben in een oorlog met de Russen.
The End Times are wild
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 20:32:17 #125
440653 BarryOSeven
pi_165818067
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 20:30 schreef LXIV het volgende:
De vraag is hoe ze dit aan de bevolking gaan verkopen. Want volgens mij zijn er maar weinig mensen in Europa die zin hebben in een oorlog met de Russen.
Ja daarom kunnen ze alleen beroep doen op beroeps of huurlingen.

Dienstplichtigen zie ik geen heil in, dat betekent dat je snel moet zijn met de beroeps en begeleid met kernwapens. Helaas.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 20:43:30 #126
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165818363
De NAVO heeft tegenwoordig qua manschappen zwaar de overhand op Rusland.
Dat is nu juist het probleem niet.

Het probleem is dat Poetin zegt rustig kernwapens te zullen gebruiken als respons op een conventionele aanval. Dat hebben de Sovjets nooit gezegd.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 20:47:21 #127
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_165818527
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 20:43 schreef Gutmensch het volgende:

Het probleem is dat Poetin zegt rustig kernwapens te zullen gebruiken als respons op een conventionele aanval. Dat hebben de Sovjets nooit gezegd.
De situatie is ook net andersom als toen. In de koude oorlog had het Warschaupact veel meer materieel en troepen en had de NAVO kernwapens nodig om af te schrikken. Nu is het andersom en is het juist Putin die met kernwapens zijn tegenstanders buiten de deur wil houden.
The End Times are wild
  Forum Admin vrijdag 7 oktober 2016 @ 20:49:07 #128
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_165818598
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 20:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

De situatie is ook net andersom als toen. In de koude oorlog had het Warschaupact veel meer materieel en troepen en had de NAVO kernwapens nodig om af te schrikken. Nu is het andersom en is het juist Putin die met kernwapens zijn tegenstanders buiten de deur wil houden.
Mooi voorbeeld is de abrams tank. Ontworpen om zo'n beetje 10 tegen 1 outnumbered te zijn.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 20:50:34 #129
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165818665
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 20:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Yep exactly.

Maar nu ligt die beslissing dus bij één onbetrouwbare dictator ipv bij een pact van westerse democratiën.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 20:54:26 #130
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_165818823
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 20:50 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Yep exactly.

Maar nu ligt die beslissing dus bij één onbetrouwbare dictator ipv bij een pact van westerse democratiën.
Putin heeft helemaal geen belang bij het uitlokken van een oorlog. En wat dat pact van Westerse democratieën betreft, uiteindelijk kan de president van de VS daarin altijd de doorslag geven, desnoods door alles op eigen houtje te doen.
Ik houd mijn hart vast voor als Hillary de macht krijgt, want dat is een ongeleid projectiel dat nergens voor terugdeinst.
The End Times are wild
  Forum Admin vrijdag 7 oktober 2016 @ 20:56:09 #131
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_165818883
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 20:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Putin heeft helemaal geen belang bij het uitlokken van een oorlog. En wat dat pact van Westerse democratieën betreft, uiteindelijk kan de president van de VS daarin altijd de doorslag geven, desnoods door alles op eigen houtje te doen.
Ik houd mijn hart vast voor als Hillary de macht krijgt, want dat is een ongeleid projectiel dat nergens voor terugdeinst.
Dat bedoel ik. Ik zie een Clinton eerder de boel escaleren dan een Putin.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 20:57:36 #132
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165818953
quote:

[..]

Vergeleken met Trump lijkt zij mij juist uitermate betrouwbaar.

Maar het gevaar met Poetin is dat op het moment dat hij in Rusland in het nauw komt door onvrede onder de Russen hij wel eens een oorlog zou kunnen uitlokken om dat volk weer achter zich te krijgen. Daar hebben dictatoren altfijd al een handje van gehad.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 21:00:28 #133
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_165819076
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 20:57 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Vergeleken met Trump lijkt zij mij juist uitermate betrouwbaar.

Maar het gevaar met Poetin is dat op het moment dat hij in Rusland in het nauw komt door onvrede onder de Russen hij wel eens een oorlog zou kunnen uitlokken om dat volk weer achter zich te krijgen. Daar hebben dictatoren altfijd al een handje van gehad.
Ik vind ze allebei onbetrouwbaar, maar Trump is toch nog meer het type van de wat baldadige oom die het allemaal nog niet zo kwaad meent. Hillary vind ik echter achterbakser en heimelijk iets nastrevend waar de gewone bevolking niet beter van zal worden.
Het is kiezen tussen 2 kwaden, maar ik zal toch altijd voor Trump gaan.
The End Times are wild
pi_165821785
Het blijft maar escaleren.
errnews twitterde op vrijdag 07-10-2016 om 17:19:51 #BREAKING: President llves: #Russia's use of force tactics has reached our region #Estonia #Iskander #BalticSeahttps://t.co/5VKONXqfKc reageer retweet
pi_165822958
quote:

[..]

Wat gaat die president van de VS doen dan? In zijn eentje de oorlog verklaren?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 10 oktober 2016 @ 15:49:22 #136
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_165874252
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 23:04 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Wat gaat die president van de VS doen dan? In zijn eentje de oorlog verklaren?
Dat kan ja.

https://en.wikipedia.org/wiki/War_Powers_Resolution
- Jan Van Speijk
pi_165876357
quote:

Een overhand aan manschappen hebben zegt niks meer in de moderne oorlogsvoering. Voordat er conventionele troepen ingezet (kunnen) worden is de strijd allang gestreden/besloten met raketten. Als je het over een oorlog tussen grootmachten hebt althans.

Het lijkt me logisch dat Rusland/VS/China goed weten wie/wat/waar hun kan bedreigen (militaire installaties enz.) en daar 24/7 raketten op hebben scherpgesteld. Het is dus een kwestie wie het eerst op de knop drukt :)
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:21:00 #138
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_165892967
quote:

De NAVO heeft een No First Use policy altijd afgewezen, in tegenstelling tot China, India en de Sovjet-Unie.
are we infinite or am I alone
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:28:09 #139
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_165893073
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 18:13 schreef Snepar het volgende:

[..]

Een overhand aan manschappen hebben zegt niks meer in de moderne oorlogsvoering. Voordat er conventionele troepen ingezet (kunnen) worden is de strijd allang gestreden/besloten met raketten. Als je het over een oorlog tussen grootmachten hebt althans.

Het lijkt me logisch dat Rusland/VS/China goed weten wie/wat/waar hun kan bedreigen (militaire installaties enz.) en daar 24/7 raketten op hebben scherpgesteld. Het is dus een kwestie wie het eerst op de knop drukt :)
China heeft geen operationele (gebruiksklare) kernwapens, hun kernkoppen liggen opgeslagen, duurt uren of dagen voordat ze gebruikt kunnen worden.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:29:40 #140
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_165893097
quote:
4s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 13:57 schreef Infection het volgende:

[..]

De Koude Oorlog 2.0 is nu toch wel een feit denk ik zo.
alsof er nog een wereld bestaat na een kernoorlog ,

Na een kernoorlog is het 1000 jaar stil en donker
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_165893125
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 22:18 schreef Nintex het volgende:
Het blijft maar escaleren.
errnews twitterde op vrijdag 07-10-2016 om 17:19:51 #BREAKING: President llves: #Russia's use of force tactics has reached our region #Estonia #Iskander #BalticSeahttps://t.co/5VKONXqfKc reageer retweet
Rusland mag dus geen wapens intern verplaatsen?
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:34:34 #142
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_165893163
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 13:31 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Rusland mag dus geen wapens intern verplaatsen?
Ze zullen toch door het buitenland moeten reizen om zoiets als een Iskander naar Königsberg te verplaatsen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:35:31 #143
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_165893176
quote:
The mounting tensions between the United States and Russia have created a situation that is “more dangerous” than the Cold War, German Foreign Minister Frank-Walter Steinmeier said in an interview published Saturday.

“It’s a fallacy to think that this is like the Cold War. The current times are different and more dangerous,” Steinmeier told the mass-circulation Bild newspaper.

Wolfgang Ischinger, who served as OSCE mediator for Ukraine, told the newspaper that there was “considerable danger of a military confrontation.

“This danger has not been as strong in decades and the confidence between West and East has never been so low,” he said.
http://www.timesofisrael.(...)erous-than-cold-war/
pi_165893224
quote:
Eens met "different" maar voor "more dangerous" wordt geen enkel argument gegeven. Wat moet ik dan met die info? Ik ben van mening dat het gevaar niet zo groot is als sommige overheidsofficials en twitteraars ons willen doen geloven (zij hebben er immers belang bij om het op te kloppen). Maar in dit artikel staat geen enkel argument waarom het gevaarlijker dan ooit zou zijn om mij te overtuigen van mijn ongelijk.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:38:53 #145
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165893225
quote:
Dat klopt, de Sovjets waren klootzakken, maar je wist wel wat je aan ze had en het was niet zo (na Stalin althans) dat de secretaris-generaal van de communistische partij alles in z'n eentje kon bepalen, dan moest ie altijd nog het Politbureau achter zich krijgen. Op die manier waren ze behoorlijk berekenbaar.

Met Poetin is dat totaal niet het geval, dat is echt een alleenheerser en daardoor veel onvoorspelbaarder.
pi_165893247
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 15:58 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nee, in 1954 werd de Krim bij Oekraïne gestopt omdat het makkelijk te regelen was vanuit Kiev.
Nog geen jaar voor het uiteenvallen van de SU wilde de Krim al niet meer bij Oekraïne horen.

https://en.wikipedia.org/(...)nty_referendum,_1991

Ze hebben zichzelf op 5 mei 1992 onafhankelijk verklaard. Nooit kunnen doorvoeren vanuit druk uit Kiev.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:41:26 #147
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165893264
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:43:32 #148
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_165893293
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 13:38 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Dat klopt, de Sovjets waren klootzakken, maar je wist wel wat je aan ze had en het was niet zo (na Stalin althans) dat de secretaris-generaal van de communistische partij alles in z'n eentje kon bepalen, dan moest ie altijd nog het Politbureau achter zich krijgen. Op die manier waren ze behoorlijk berekenbaar.

Met Poetin is dat totaal niet het geval, dat is echt een alleenheerser en daardoor veel onvoorspelbaarder.
Hoe kom je bij deze onzin...ongelofelijk
pi_165893386
quote:
Dat bepaalde mensen dit soort onzin nog geloven. _O- _O- _O-

Het is juist Rusland wat de EU, de NAVO, de VS en de VN volledig in zijn hemd zet en daarmee ongestoord wegkomt. :')
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:49:50 #150
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_165893388
quote:
Ach, Kameraad Chroesjtsjov riep ooit dat hij ons allemaal zou begraven.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 13:49 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat bepaalde mensen dit soort onzin nog geloven. _O- _O- _O-

Het is juist Rusland wat de EU, de NAVO, de VS en de VN volledig in zijn hemd zet en daarmee ongestoord wegkomt. :')
Altijd leuk om de mening van iemand anders onzin te noemen en dan zelf louter een mening terug te poneren. :')

[ Bericht 8% gewijzigd door Twiitch op 11-10-2016 13:55:27 ]
Graag op anoniem
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:53:52 #151
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165893451
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 13:43 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Hoe kom je bij deze onzin...ongelofelijk
Leg eens precies uit wat er onzin aan is?
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:22:02 #152
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_165893904
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 13:53 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Leg eens precies uit wat er onzin aan is?
Poetin is geen alleenheerser en kan absoluut niet zomaar zijn gang gaan.
En wij noemen hem onberekenbaar omdat hij zijn hersentjes gebruikt ipv. zijn emotie.
Hij is/was een hoog opgeleide KGB officier en dat wordt je niet zomaar als je geen intelligentie bezit en niet rationeel kan denken/problemen kan oplossen.
Dat vinden de Amerikanen juist uiterst vervelend en daarom wordt hij afgeschilderd als onberekenbaar maar strategisch en tactisch gezien weten ze niet wat ze met hem aan moeten.
pi_165894237
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 14:22 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En wij noemen hem onberekenbaar omdat hij zijn hersentjes gebruikt ipv. zijn emotie.
Hij is/was een hoog opgeleide KGB officier en dat wordt je niet zomaar als je geen intelligentie bezit en niet rationeel kan denken/problemen kan oplossen.
Dat vinden de Amerikanen juist uiterst vervelend en daarom wordt hij afgeschilderd als onberekenbaar maar strategisch en tactisch gezien weten ze niet wat ze met hem aan moeten.
En daarom komt er ook geen oorlog. Wereldleiders, voor zover ze zelf niet rationeel zijn, zijn nog steeds omgeven met zeer rationele adviseurs die een allesvernietigende oorlog uit de weg zullen gaan omdat het helemaal niet in hun belang is om dat na te streven.
pi_165894535
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 13:39 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Nee, in 1954 werd de Krim bij Oekraïne gestopt omdat het makkelijk te regelen was vanuit Kiev.
Nog geen jaar voor het uiteenvallen van de SU wilde de Krim al niet meer bij Oekraïne horen.

https://en.wikipedia.org/(...)nty_referendum,_1991

Ze hebben zichzelf op 5 mei 1992 onafhankelijk verklaard. Nooit kunnen doorvoeren vanuit druk uit Kiev.
Feit blijft dat de Krim dus bij de Oekraine hoorde en dat Rusland er destijds mee akkoord is gegaan.

Dus annexatie is nog steeds de juiste omschrijving.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2016 15:11:23 ]
pi_165894561
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 15:11 schreef Chewie het volgende:

[..]

Feit blijft dat de Krim dus bij de Oekraine hoorde en dat Rusland er destijds mee akkoord is gegaan.

Dus annexatie is nog steeds de juiste omschrijving.
Het volk wilde dit dus al in 1991 niet, maar toen had de beer even geen zin meer om zich om haar kinderen te bekommeren.

Nu weer wel, geen annexatie dus.
pi_165894571
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 15:12 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Het volk wilde dit dus al in 1991 niet, maar toen had de beer even geen zin meer om zich om haar kinderen te bekommeren.

Nu weer wel.
Ja allemaal leuk en aardig maar dan nog is wat er nu gebeurt is een annexatie.
pi_165894585
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 15:13 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja allemaal leuk en aardig maar dan nog is wat er nu gebeurt is een annexatie.
Zelfs als het volk er zelf voor kiest?
pi_165894643
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 15:14 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Zelfs als het volk er zelf voor kiest?
Hoe relevant is dat nog na bijna 25 jaar terwijl het door niemand inclusief Rusland erkend werd?
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:21:32 #159
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_165895719
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 15:17 schreef Chewie het volgende:

[..]

Hoe relevant is dat nog na bijna 25 jaar terwijl het door niemand inclusief Rusland erkend werd?
25 jaar? Bij de laaste overgang was meer dan 95% voor aansluiting bij Rusland.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:25:18 #160
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165895788
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 14:22 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Oh ja, jij bent een Poetin-fanboy en derhalve niet serieus te nemen, dat was ik even vergeten :')
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:42:39 #161
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_165896062
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 16:25 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Oh ja, jij bent een Poetin-fanboy en derhalve niet serieus te nemen, dat was ik even vergeten :')
Nee maar dit zijn de feiten.
Of je moet niet bekend zijn met de opeidingseisen van de KGB
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:45:51 #162
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165896108
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 16:42 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nee maar dit zijn de feiten.
Of je moet niet bekend zijn met de opeidingseisen van de KGB
Oh, dus omdat Poetin is opgeleid door de KGB kan hij geen alleenheerser zijn.

Maar natuurlijk :')
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:49:55 #163
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_165896171
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 16:45 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Oh, dus omdat Poetin is opgeleid door de KGB kan hij geen alleenheerser zijn.

Maar natuurlijk :')
(zucht) ok, laten we het zo zeggen: jij komt dus absoluut niet in aanmerking voor een KGB positie. :)
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:50:33 #164
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165896179
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 16:49 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

(zucht) ok, laten we het zo zeggen: jij komt dus absoluut niet in aanmerking voor een KGB positie. :)
Jij overduidelijk ook niet.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:51:00 #165
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_165896188
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 16:50 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

whatever... :Y)
pi_165896224
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 16:50 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Niemand van Fok, ik ook niet, ben veel te aantrekkelijk.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:04:26 #167
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165896416
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 16:51 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

whatever... :Y)
Leg eens uit waarom je de vijand zo adoreert?
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:13:03 #168
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_165896554
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 17:04 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Leg eens uit waarom je de vijand zo adoreert?
Wie zegt dat ik Putin adoreer? Dat maak jij er van.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:19:30 #169
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165896656
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 17:13 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik Putin adoreer? Dat maak jij er van.
Omdat je overal alles goed probeert te praten wat Rusland doet.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:48:44 #170
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_165897100
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 17:19 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Omdat je overal alles goed probeert te praten wat Rusland doet.
Nee hoor.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:53:54 #171
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165897169
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 17:48 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nee hoor.
Maar hoe kom je er dan bij dat Poetin geen alleenheerser zou zijn?
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:57:53 #172
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_165899016
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 17:53 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Maar hoe kom je er dan bij dat Poetin geen alleenheerser zou zijn?
https://en.wikipedia.org/wiki/Federal_Assembly_(Russia)
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:55:44 #173
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165900445
quote:
Oh ja, het parlement.

Maar dat werkt alleen goed in landen die echt democratisch zijn en dat is Rusland alleen in naam en totaal niet in de praktijk.

Als je een beetje oppositie voert tegen Poetin moet je namelijk al voor je leven vrezen.
  woensdag 12 oktober 2016 @ 06:21:47 #174
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_165905892
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 20:55 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Oh ja, het parlement.

Maar dat werkt alleen goed in landen die echt democratisch zijn en dat is Rusland alleen in naam en totaal niet in de praktijk.

Als je een beetje oppositie voert tegen Poetin moet je namelijk al voor je leven vrezen.
Gelukkig weet jij alles af van Rusland. (proest)
Waarschijnlijk nooit daar geweest of een Rus gesproken maar iedereen in het Westen weet precies hoe de vork in de steel zit hoor! _O-
  woensdag 12 oktober 2016 @ 08:54:29 #175
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_165906496
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 06:21 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Waarschijnlijk nooit daar geweest of een Rus gesproken maar iedereen in het Westen weet precies hoe de vork in de steel zit hoor! _O-
de meeste russen denken er wel zo over hoor en ik spreek veel russen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 12 oktober 2016 @ 08:59:49 #176
440653 BarryOSeven
pi_165906523
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 08:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

de meeste russen denken er wel zo over hoor en ik spreek veel russen
Ja en Pim Fortuyn heeft het ook hier niet gered. Democratie :') Wat is dat woord nog weinig waard tegenwoordig.
  woensdag 12 oktober 2016 @ 08:59:57 #177
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165906524
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 06:21 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, maar dat Poetin een alleenheerser is die geen tegenstand duldt lijkt me nogal obvious.
pi_165906599
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 15:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als je ziet hoe die dingen ingericht zijn heb je in verhouding met de stad niet gigantisch veel ruimte nodig.
Heb jij misschien een linkje naar die inrichting?
  woensdag 12 oktober 2016 @ 09:18:07 #179
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_165906686
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 08:59 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, maar dat Poetin een alleenheerser is die geen tegenstand duldt lijkt me nogal obvious.
dat is zo.

geen enkele tegenstand, en met syria krijgt ie er een goed steunpunbt in de wereld bij en de enig edie dat beslist is poetin
, de russen hebben geen ene zak mee te maken
democartie bestaat niet in rusland ,
rusland begint een soort rijk Noord Korea te worden ,
Poetin heft nu al moeite om alle pensioenen te betalen ,

[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 12-10-2016 09:27:47 ]
  woensdag 12 oktober 2016 @ 09:28:30 #180
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_165906775
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 15:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als je ziet hoe die dingen ingericht zijn heb je in verhouding met de stad niet gigantisch veel ruimte nodig.
worden zdie mensen gedroogd en gestapeld dan
  woensdag 12 oktober 2016 @ 09:31:00 #181
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_165906789
Mensen die Russische democratie serieus nemen. :') Poetin lacht zich dood met zoveel nuttige idioten in het westen.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_165907031
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 09:31 schreef Kaji het volgende:
Mensen die Russische democratie serieus nemen. :') Poetin lacht zich dood met zoveel nuttige idioten in het westen.
Dit. De afgelopen parlementsverkiezingen waren ook weer een grote grap...
pi_165907118
Ik vind het sowieso maar raar dat er veel bewondering is onder zekere lieden voor een man als Poetin die de democratie met een loopje neemt, en dat ze het voornemen van Trump om buddy-buddy met deze man te worden toejuichen, terwijl ze in eigen land hard achter mensen als Roos en Baudet aanlopen omdat ze vinden dat ze niet genoeg te zeggen hebben.

Hoezo hypocriet?
  woensdag 12 oktober 2016 @ 11:24:00 #184
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_165908540
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 08:59 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Rusland is, net als de Oekraine, een land waar heel veel krachten spelen die alleen aan hun eigen belang denken.
Maar Putin heeft grote steun van de bevolking, vergis je niet.
  woensdag 12 oktober 2016 @ 12:36:24 #185
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_165909847
Poëten bereid een nucleaire oorlog voor is een betere titel.
pi_165909877
Geruchten dat Rusland een kernproef aan het voorbereiden is.
  woensdag 12 oktober 2016 @ 12:39:06 #187
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165909881
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 11:24 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Rusland is, net als de Oekraine, een land waar heel veel krachten spelen die alleen aan hun eigen belang denken.
Maar Putin heeft grote steun van de bevolking, vergis je niet.
Kunst als je alle media beheerst. En als het dan onrustig dreigt te worden in het binnenland start ie gewoon weer een oorlog ergens, oude truuk van dictators.
  woensdag 12 oktober 2016 @ 12:40:04 #188
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165909896
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 12:38 schreef theNull het volgende:
Geruchten dat Rusland een kernproef aan het voorbereiden is.
Dat kon je wel zien aankomen ja, hoort allemaal bij het intimidatiespelletje.
pi_165909918
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 12:36 schreef TweeGrolsch het volgende:
Poëten bereiden een nucleaire oorlog voor is een betere titel.
Want de pen is machtiger dan het zwaard (of nuke)?
pi_165909963
Ben eigenlijk wel benieuwd wat er in zo'n man als putin in zijn hoofd allemaal omgaat.
  woensdag 12 oktober 2016 @ 12:53:49 #191
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_165910113
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 12:39 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Kunst als je alle media beheerst. En als het dan onrustig dreigt te worden in het binnenland start ie gewoon weer een oorlog ergens, oude truuk van dictators.
Ja de Yankees zijn er meester in
  woensdag 12 oktober 2016 @ 13:02:31 #192
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165910280
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 12:53 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja de Yankees zijn er meester in
Toch heerst er in de VS en in het westen persvrijheid en in Rusland niet.
  woensdag 12 oktober 2016 @ 13:05:30 #193
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_165910323
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 12:43 schreef theNull het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd wat er in zo'n man als putin in zijn hoofd allemaal omgaat.
Zo van: waarom willen die kut yankees al mijn handelspartners vernietigen en mijn land afknijpen?
  woensdag 12 oktober 2016 @ 13:05:56 #194
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_165910335
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 13:02 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Toch heerst er in de VS en in het westen persvrijheid en in Rusland niet.
ja lekker handig met een oorlog....
pi_165910419
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 09:09 schreef zovty het volgende:

[..]

Heb jij misschien een linkje naar die inrichting?
In Duitsland staan er nog een paar openbare waar je een rondleiding kan volgen.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 09:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

worden zdie mensen gedroogd en gestapeld dan
Op de plekken waar ik geweest ben werd je inderdaad gestapeld op te kleine bedjes en was de geschatte wachttijd om naar de plee te kunnen gaan zo'n 8 uur. Dat nog zonder de bijna onvermijdelijke schijterij die iedereen zou oplopen.
pi_165910433
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 13:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

In Duitsland staan er nog een paar openbare waar je een rondleiding kan volgen
Nee, ik bedoel die nieuwe in Moskou. Ik hoor alleen dat er gezegd is dat ze er zouden zijn. Maar ik wil ze wel eens zien dan.
  woensdag 12 oktober 2016 @ 13:23:13 #197
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165910598
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 13:05 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

ja lekker handig met een oorlog....
Waarom loopt Poetin zijn volk al maanden op te hitsen voor een oorlog?

Om even terug te gaan naar de TT.
  woensdag 12 oktober 2016 @ 13:27:56 #198
321876 Cherna
Fuck the System
pi_165910678
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 13:23 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Waarom loopt Poetin zijn volk al maanden op te hitsen voor een oorlog?

Om even terug te gaan naar de TT.
Waaorm loopt China ,VS en zelfs de EU de massa al maanden lang op te hitsen. Dit is weer een koude oorlog die er gevoerd word. Niet meer dan dat.Wel een met economische gevolgen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 12 oktober 2016 @ 13:31:57 #199
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165910749
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 13:27 schreef Cherna het volgende:

[..]

Waaorm loopt China ,VS en zelfs de EU de massa al maanden lang op te hitsen. Dit is weer een koude oorlog die er gevoerd word. Niet meer dan dat.Wel een met economische gevolgen.

Dit is helemaal geen koude oorlog, want er zijn geen twee wereldmachten die elkaar decennia lang in evenwicht houden.

Rusland is geen wereldmacht meer en zal dat ook niet meer worden.
De Russische economie is net zoiets als die van de Benelux :D
  Moderator woensdag 12 oktober 2016 @ 13:38:19 #200
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_165910893
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 13:31 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Dit is helemaal geen koude oorlog, want er zijn geen twee wereldmachten die elkaar decennia lang in evenwicht houden.

Rusland is geen wereldmacht meer en zal dat ook niet meer worden.
De Russische economie is net zoiets als die van de Benelux :D
Het scheelt niet veel inderdaad :D Als ik de BBP's van de Benelux bij elkaar optel kom ik op 1.249.528 miljoen dollar terwijl die van Rusland maar zo'n 1.324.734 miljoen dollar is. Voor iemand met zo'n grote mond als Poetin zou je wel verwachten dat Rusland een stuk grotere economie zou hebben. :)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')