abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165749151
quote:
Poetin maakt Russen bang voor nucleaire oorlog met VS, bouwt bunkercomplexen

De Russische president Vladimir Poetin lijkt de Russen voor te bereiden op een nucleaire oorlog met de VS. Zo werd vorige week onthuld dat er gigantische ondergrondse bunkers in Moskou zouden zijn gebouwd die in geval van een kernoorlog plaats moeten bieden aan zo’n 12 miljoen inwoners.

In het Oeral-gebergte zou een nieuw ondergronds onderkomen voor de Russische regering worden gebouwd. Dit zou een complex van zeker 650 vierkante kilometer worden van waaruit de Russishe regering in geval van een nucleaire oorlog kan blijven functioneren.

Ook een Russische staatspropaganda-tv-zender liet onlangs weten dat ‘de Amerikaanse schizofrenen hun nucleaire wapens op scherp stellen en op Moskou richten.’

Syrië

De koude oorlog tussen de VS en Rusland is vooral opgelaaid na een opeenstapeling van problemen in Syrië. De Russen beschuldigen de Amerikanen er van oorlog te voeren tegen het Syrische regime en niet tegen jihadisten zoals de Russen doen. De VS beschuldigt Rusland er van geen rekening te houden met burgers bij het bestoken van doelen in Syrië. Zo zouden de Russen onlangs raketaanvallen hebben uitgevoerd op bewoonde gebieden van Aleppo.

De Russische minister van buitenlandse zaken heeft de Amerikanen inmiddels gewaarschuwd dat “verdere acties tegen het Syrische leger zal leiden tot vreselijke consequenties, ook buiten de Syrische regio.”

Plutoniumvoorraden

Om de diplomatieke druk nog verder op te voeren is Rusland per direct gestopt met het vernietigen van voorraden plutonium. Rusland en de VS hebben eerder een overeenkomst getekend om de atoombewapening in beide landen te beperken. Het vernietigen van voorraden plutonium is één van de onderdelen van dit verdrag.

Het schrappen van plutoniumvernietiging is voor Poetin vooral een symbolische maatregel. Het plutonium dat nu overblijft zal volgens Moskou sowieso niet worden gebruikt voor kernwapens.

Poetin wil pas verdergaan met het wegwerken van plutonium als “de VS ervoor zorgt dat de reden voor het verbreken van dit vredesverdrag wordt weggenomen”. Zo eist Poetin dat de NAVO het aantal troepen in Oost-Europa terugbrengt en dat de VS sancties tegen Russische gebieden en personen weer schrapt.

Nucleaire holocaust

De huidige hoeveelheid kernwapens van beide grootmachten is sinds diverse verdragen na de Koude Oorlog behoorlijk teruggeschroefd maar Rusland bezit nog altijd zo’n 8500 kernkoppen, terwijl de VS er duizend minder bezitten.

Behalve Rusland en de VS bezitten ook Groot-Britannië, Frankrijk, India, Pakistan China en hoogstwaarschijnlijk ook Noord-Korea nucleaire wapens. Ook Israël bezit naar verluidt kernwapens maar dat is nooit officieel erkend.

Groot-Britannië, Rusland, China, Frankrijk, India en Amerika bezitten naast kernraketten en nucelairebommenwerpers ook nucleaire onderzeeërs die kernwapens kunnen afvuren. Deze onderzeeërs zijn vrijwel niet te detecteren en fungeren als een fail safe in het geval van nucleaire holocaust: doordat de onderzeeërs altijd zullen kunnen vergelden bestaat de zekerheid van een gegarandeerde wederzijdse vernietiging, de mutual assured destruction.
De Koude Oorlog 2.0 is nu toch wel een feit denk ik zo.
pi_165749186
Dit maakt me bang gelukkig ben ik veilig in m'n kleine dorpje :(
pi_165749220
Dit maakt mij bang, gelukkig ben ik veilig in mijn kleine dorpje.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_165749233
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:01:42 #5
243112 Roland_Deschain
The last surviving gunslinger
pi_165749244
Dit maakt mij bang, gelukkig ben ik veilig in mijn kleine rukbunker.
"Childe Roland to the Dark Tower Came"
"The world moved on"
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:02:05 #6
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_165749256
Dit maakt mij niet bang.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_165749310
Shit is going down :{
(she/her)
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:06:15 #8
356891 Abed
hooggeleid
pi_165749335
Dit maakt mij bang, gelukkig ben ik veilig op Mars.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_165749341
Ik zie de raketten wel overvliegen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:07:47 #10
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_165749362
Trump of Clinton, in beide gevallen een verstandige stap van Vlad.
pi_165749413
Overdrijven is ook een kunst.
Zonder wrijving geen glans
pi_165749437
Nog een reden om op Trump te stemmen. Die wil betere relaties met Rusland.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:13:30 #13
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_165749478
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_165749508
Dit maakt mij bang, gelukkig heb ik een aluminium hoedje die tegen de straling beschermt.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:15:46 #15
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_165749524
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 14:11 schreef TheJanitor het volgende:
Inderdaad, met Clinton gaat er vrijwel zeker een wereldoorlog beginnen.
One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived.
- Niccolo Machiavelli, Chapter XVIII, Il Principe.
pi_165749774
quote:
Clinton deelt dezelfde mening als Obama als het op Putin aankomt. En we hebben allemaal gezien hoe dat gelopen is. Ik hoop dat Trump er wat aan kan veranderen.
pi_165749888
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 14:26 schreef Infection het volgende:

[..]

Clinton deelt dezelfde mening als Obama als het op Putin aankomt. En we hebben allemaal gezien hoe dat gelopen is. Ik hoop dat Trump er wat aan kan veranderen.
Obama zit ook al met zijn vingers bij de knoppen?

Wat een onzin om bang te zijn dat als Clinton aan de macht komt er een nucleaire oorlog uit zal breken. De verhoudingen zullen niet beter worden onder Clinton maar verder dan een koude oorlog zal het niet gaan.

Trump lijkt me wat dat betreft een stuk onzekerder, die man springt al uit zijn fel om een tweet en spreekt zichzelf toch regelmatig tegen.

Overigens verwacht ik niet dat het onder welke president dan ook het de komende vier jaar zo ver zal komen of Poetin moet het zelf doen.
pi_165750662
Dit maakt mij gelukkig, bang ben ik in mijn kleine dorpje.
pi_165750756
quote:
Rusland uit dreigende taal. Vlug, kus de voeten van Poetin!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_165750837
12 miljoen mensen in je rukbunker, natuurlijk Poetin.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_165750889
Wat een held die Putin. Het is altijd oppassen geblazen voor de Amerikanen.
Vraag maar oa aan Khadaffi Castro Saddam of Noriega.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_165750894
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 15:18 schreef Ludachrist het volgende:
12 miljoen mensen in je rukbunker, natuurlijk Poetin.
Als je ziet hoe die dingen ingericht zijn heb je in verhouding met de stad niet gigantisch veel ruimte nodig.
pi_165751111
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 15:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als je ziet hoe die dingen ingericht zijn heb je in verhouding met de stad niet gigantisch veel ruimte nodig.
Wel veel water en eten.
pi_165751211
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 15:29 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Wel veel water en eten.
En lijkzakken.
pi_165751227
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 15:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

En lijkzakken.
Nu doe je net alsof Rusland niet machtig genoeg is om alle burgers voor 100% te beschermen. Een bespottelijk voorstel. Rusland is het beste land en iedereen is veilig.
pi_165751269
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 14:31 schreef Chewie het volgende:

[..]

Obama zit ook al met zijn vingers bij de knoppen?

Wat een onzin om bang te zijn dat als Clinton aan de macht komt er een nucleaire oorlog uit zal breken. De verhoudingen zullen niet beter worden onder Clinton maar verder dan een koude oorlog zal het niet gaan.

Trump lijkt me wat dat betreft een stuk onzekerder, die man springt al uit zijn fel om een tweet en spreekt zichzelf toch regelmatig tegen.

Overigens verwacht ik niet dat het onder welke president dan ook het de komende vier jaar zo ver zal komen of Poetin moet het zelf doen.
Niet zozeer bij de knoppen. Maar sinds hij aan de macht is, is de relatie met Rusland alleen maar verslechterd. Hillary's mening is niet veel anders dan die van Obama. Ik ben wel benieuwd wat er zou gebeuren met die relatie als Trump aan de macht is. Volgens Trump zijn Putin en hij dikke vriendjes, maar dat moeten we eerst nog maar gaan zien.
pi_165751312
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 15:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nu doe je net alsof Rusland niet machtig genoeg is om alle burgers voor 100% te beschermen. Een bespottelijk voorstel. Rusland is het beste land en iedereen is veilig.
Dit zou zo een uitspraak van Kim Jong Un kunnen zijn over Noord Korea.
pi_165751345
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 15:38 schreef Infection het volgende:

[..]

Niet zozeer bij de knoppen. Maar sinds hij aan de macht is, is de relatie met Rusland alleen maar verslechterd. Hillary's mening is niet veel anders dan die van Obama. Ik ben wel benieuwd wat er zou gebeuren met die relatie als Trump aan de macht is. Volgens Trump zijn Putin en hij dikke vriendjes, maar dat moeten we eerst nog maar gaan zien.
Maar is dat de schuld van Obama, of die van Poetin? De voormalige KGB'er begint zich namelijk steeds roekelozer te gedragen. Dat het westen niet ja en amen knikt als Rusland de Krim annexeert en de separatisten in Oost-Oekraïne steunt, lijkt mij niet meer dan logisch.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_165751387
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 15:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar is dat de schuld van Obama, of die van Poetin? De voormalige KGB'er begint zich namelijk steeds roekelozer te gedragen. Dat het westen niet ja en amen knikt als Rusland de Krim annexeert en de separatisten in Oost-Oekraïne steunt, lijkt mij niet meer dan logisch.
Voor het grootste gedeelte natuurlijk de schuld van Rusland. Maar het westen zou zich niet zo moeten laten kennen als Putin weer eens wat schreeuwt. We weten allemaal dondersgoed dat sancties niet helpen en de relatie alleen maar verslechterd. Ik denk dat als je bepaalde dingen lang genoeg negeert, hij vanzelf wel ophoudt. Het annexeren van de Krim als uitzondering natuurlijk, dat is iets anders dan alleen maar geschreeuw.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 15:46:40 #30
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_165751403
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 15:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Joh, ze kunnen zeggen dat ze een bunker voor honderd miljard biljoen mensen hebben aangelegd, maakt voor het uiteindelijke doel toch geen hol uit. Bij een nucleaire aanval op Moskou zal de waarschuwingstijd hooguit een half uur tot een uurtje zijn. In die tijd krijg je nog geen honderdduizend man onder de grond.

Pure grootspraak.
Graag op anoniem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')