Nee, laten we dan mensen die zeggen wat ze denken preventief uitroeien en verder alleen nog in algemeenheden spreken en open deuren prietpraat toestaan. Dat is leuk.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 18:00 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Een held volgens Koffieplanter.
Blij dat hij is opgerot.
We zullen goed zorgen voor Mani vandaag.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 21:05 schreef TargaFlorio het volgende:
Mensen, mensen hou het gezellig het is dierendag vandaag.
quote:Renner Lotto-Jumbo wil Van Avermaet achterna
GESINK GEEFT SIGNAAL RICHTING PLOEG
Raymond Kerckhoffs 3 oktober 2016
Wellicht schuilt er in Robert Gesink veel meer een type Greg Van Avermaet dan hij zelf in de gaten heeft. Iemand die van koers naar koers kan reizen en ook in veel etappewedstrijden en klassiekers korte uitslagen kan neerzetten. Zoals zaterdag, toen hij in de Ronde van Lombardije knap zevende werd.
In zijn drang om een klassementsrenner te worden heeft hij zich misschien teveel op de cijfertjes en de trainingskampen gericht. De afgelopen Vuelta heeft aangetoond dat een Gesink die ongedwongen met zijn leeuwenhart koerst het best tot zijn recht komt.
En juist die Vuelta heeft ook zijn ogen geopend. Gedreven door zijn eigen ambities en enigszins gedwongen in de jacht op WorldTour-punten van zijn ploeg was het jarenlang een logische keuze dat Gesink zich in de grote rondes op het klassement richtte. Een vierde (2010) en zesde (2015) plek in de Tour de France waren knappe prestaties. In de Vuelta proefde hij vorige maand echter het zoet van de overwinning. De transformatie van aanhaken voor het klassement naar aanvallen voor de dagzeges bleek Gesink probleemloos te ondergaan. Vier bergritten kruiste de kopman van Lotto-Jumbo op de Spaanse wegen aan. Het resulteerde in een eerste, tweede, derde en vijfde plaats in de rituitslagen.
„Zo wil ik volgend jaar ook in de Tour gaan koersen”, zei de inmiddels 30-jarige Gesink resoluut in Bergamo. „Eigenlijk had ik dat dit jaar al gewild, maar werd ik in de aanloop naar de Tour uiteindelijk door de ploeg overgehaald om opnieuw voor het klassement te gaan. Door mijn zware val in Zwitserland moest ik vervolgens de Tour missen. In de Vuelta was Steven Kruijswijk onze kopman en omdat ik na die val nog altijd geen stabiele basis had, was het logisch dat ik met een vrijbuitersrol van start zou gaan. Die insteek is mij goed bevallen. En als dat in de Vuelta zo goed lukt, waarom zou dat in de Tour dan niet kunnen? Ik wil komend jaar deze keuze héél graag maken, maar ik ben niet de enige die dat beslist”, gaf Gesink een duidelijk signaal naar het management van zijn ploeg.
twitter:ProCyclingStats twitterde op woensdag 05-10-2016 om 18:07:21Best U23 Nations1. #Colombia2. #Italy 3. #France https://t.co/IJ2as9oJYt https://t.co/KI1wdwTz1j reageer retweet
Gesink zou ik naar de Giro ook meenemen. Nadrukkelijk als knecht, dus niet elke etappe zich leegrijden. Dan is de combinatie Giro-Tour best mogelijk, als je in de Tour voor ritzeges wil gaan.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 23:56 schreef hhh38 het volgende:
Gewoon als sprintteam naar de Tour gaan met Bennett en Gesink als vrijbuiters en in de Giro voor het klassement gaan met Kruijswijk en genoeg knechten als VDB2, Rogic en Battaglin
Volgens mij is Gesink zelf eerder gecharmeerd van de combi tour-Vueltaquote:Op donderdag 6 oktober 2016 08:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Gesink zou ik naar de Giro ook meenemen. Nadrukkelijk als knecht, dus niet elke etappe zich leegrijden. Dan is de combinatie Giro-Tour best mogelijk, als je in de Tour voor ritzeges wil gaan.
Lobato nog als joker mee naar de Vuelta (en de Giro), het is wel gebleken dat je geen geweldige sprinter hoeft te zijn om daar ritwinst te pakken.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 18:53 schreef TargaFlorio het volgende:
Giro: alles in teken van klassement Kruijswijk, dus ook de beste knechten meenemen.
Tour: Sjors klassement, Gesink vrijbuiten, Groenewegen sprint
Vuelta: Gesink vrijbuiten
Dus ook Gesink als knecht.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 18:53 schreef TargaFlorio het volgende:
Giro: alles in teken van klassement Kruijswijk, dus ook de beste knechten meenemen.
Hier heb ik zóveel zin in dat dit niet anders dan mis kan gaanquote:Op donderdag 6 oktober 2016 18:53 schreef TargaFlorio het volgende:
quote:Aanvragen voor WorldTour-licentie
AG2R La Mondiale
Astana
BMC
Cannondale-Drapac
Dimension Data
Etixx-Quick-Step
FDJ
Katusha
Lotto Soudal
LottoNL-Jumbo
Movistar
Orica-BikeExchange
Sky
Sunweb
TJ Sport
Trek-Segafredo
Bahrain Merida
BORA-hansgrohe
Aanvragen voor ProContinentale licentie
Androni Giocattoli
Bardiani-CSF
Caja Rural-Seguros RGA
CCC Sprandi Polkowice
Cofidis
Delko Marseille Provence KTM
Direct Energie
Fortuneo-Vital Concept
Gazprom-Rusvelo
Nippo-Vini Fantini
ONE
Roompot-Oranje Peloton
Novo Nordisk
Sport Vlaanderen-Baloise
UnitedHealthcare
Wanty-Groupe Gobert
Wilier Triestina
Aqua Blue Sport
Manzana Postebon
Wallonie Bruxelles
Eigenlijk wel ja.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 19:26 schreef vanBoeschoten het volgende:
[..]
Hier heb ik zóveel zin in dat dit niet anders dan mis kan gaan
Denk dat Gesink dan in de Vuelta wel voor het klassement wil gaan (eventueel samen met Kruijswijk)quote:Op donderdag 6 oktober 2016 18:53 schreef TargaFlorio het volgende:
Denk dat zijn goede optreden in Spanje hem ook enorm gesterkt heeft.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 23:46 schreef Slobeend het volgende:
Hehe eindelijk heeft Robert het door. Nu Wivco nog.
prima, Vuelta kan je gewoon je ploeg aanpassen aan wie er verder allemaal nog goed zijn en willenquote:Op donderdag 6 oktober 2016 18:53 schreef TargaFlorio het volgende:
quote:Volgens Jonathan Tiernan-Locke kreeg de Britse ploeg de controversiële pijnstiller Tramadol aangeboden voorafgaand aan het wereldkampioenschap in 2012. Dat zegt de ex-renner van Sky, die een tweejarige dopingschorsing achter de rug heeft, in een interview met de BBC.
De laatste jaren zijn er regelmatig vragen gesteld over Tramadol. Er gaan al lang geluiden op om de krachtige, morfine-achtige pijnstiller te verbieden. Zo zou het middel mogelijk concentratieproblemen veroorzaken en daarom de oorzaak zijn van veel valpartijen in het peloton. Tramadol staat voorlopig echter niet op de dopinglijst.
Groot-Brittanië kon het middel dus legaal gebruiken op het WK. “Maar het voelde voor mij niet goed”, aldus Tiernan-Locke. “Ik dacht: ik heb geen pijn, waarom zou ik dan een pijnstiller gebruiken? Maar het werd gewoon aangeboden.”
De Britse WK-selectie bevatte in 2012 veel renners van Sky. De ploegdokter van de bond, Richard Freeman, was toen ook in dienst bij Sky. Volgens Cyclingnews ontkent Freeman dat de Britse ploeg Tramadol aangeboden kreeg.
De beschuldigingen zijn echter niet nieuw. Ex-prof Michael Barry beweerde in 2014 dat Tramadol gemeengoed was bij Sky. “Ik gebruikte Tramadol bij Sky”, vertelde hij. “Ik heb nooit gezien dat het tijdens training werd gebruikt, alleen in wedstrijden. Daar heb ik Sky-renners het meerdere malen zien gebruiken. De effecten zijn snel merkbaar. Door Tramadol voelde ik mij euforisch, maar het is ook lastig om je te focussen. De pijn in je benen verdwijnt en je kan daardoor harder trappen. Toen ik gevallen was in de Tour gebruikte ik het, maar na vier dagen ben ik gestopt. Het zorgt ervoor dat je verder kan gaan dan je limiet.”
De naam van Richard Freeman dook de afgelopen weken ook op in de zaak rondom Bradley Wiggins. Hij zou volgens de BBC degene zijn geweest die zijn attesten heeft aangevraagd. Freeman werkt tegenwoordig niet meer voor Sky, maar hij is wel nog steeds werkzaam bij de Britse bond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |