quote:Op woensdag 28 september 2016 09:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Studentenverenigingen zijn overschat. Ik kan me wel voorstellen dat je wanneer je in een nieuwe stad gaat studeren behoefte hebt aan nieuwe vrienden. Zelf ben ik meer van het organisch laten ontstaan van vriendschappen ipv dat door middel van een studentenvereniging te laten forceren. Maar goed, ieder zijn ding, en op zich is er niets mis mee als je dat op deze manier doet.
Er is echter een bepaald slag verenigingen dat de laagste vorm van studenten aantrekt. "Elitaire" kneuzenclubjes van mannetjes die zo blij zijn dat ze eindelijk ergens bij horen en dat hun lunchgeld niet meer iedere pauze wordt afgepakt dat zij bereid zijn diep te gaan. Heel diep. Je compleet laten vernederen om bij dit clubje labbekakkers te mogen horen. Eenmaal ontgroend hoor je erbij en dan maakt zich een bepaald soort grootheidswaan en narcisme meester van de getergde, gekleineerde en gekrenkte zielen. Ze zijn nu niet meer het kneusje, ze zijn nu Vindicat lid, de elite.
Men kan lastig omgaan met deze nieuw verworven "status", dit uit zich dus vaak in grenzeloos gedrag zoals bij een puber die zijn eerste vrijheden krijgt maar daar nog niet goed mee overweg kan en soms uit de bocht vliegt. Dit gebeurt vaak tijdens ontgroeningen waar de lichting komt, die nog lager in rang staan. Ze horen er nog niet bij, ze mogen vernederd worden. Het uitgelezen moment om je machtswellust, grootheidswaan en narcisme bot te vieren op hen die lager zijn dan jij. In feite het omdraaien van de rollen, nu ben jij de onderdrukker en niet de onderdrukte. Die macht voelt goed en daardoor gaat men soms te ver.
Dergelijke ontgroeningen worden naar de buitenwereld verdedigd door te zeggen: "Het smeed een band" of "hierdoor kweek je kameraadschap", terwijl het in feite het botvieren van frustraties van gekrenkte zielen op weerloze andere gekrenkte en gefrustreerde zielen is. Dit is belangrijk, want de verworven status geldt alleen binnen de club, daarbuiten zijn het vaak dezelfde kneuzen gebleven wanneer men niet in groepsverband en met verenigingsdas op stap is. Zo lang je onder elkaar bent voel je je dus goed, met je elkaar aangeprate status.
Zo vond men het nodig om vrouwelijke studenten te vernederen middels een bangalijst en blijkt nu dat er iemand een hersenoedeem heeft opgelopen tijdens de ontgroening vanwege een klap van een ouderejaars. Ik ben geen medicus maar ik durf wel te stellen dat er dan geen sprake is van een vriendschappelijk tikje. Meneer wilde zich waarschijnlijk machtig voelen en de lagere in rang vernederen.
Incidenten van studentenverenigingen zijn van alle tijden en zullen altijd blijven, maar het is toch wel opvallend dat de verenigingen die het meest negatief in het nieuws komen de verenigingen zijn waar de zogenaamde zelfbenoemde elite zich aansluit. Ik durf wel te stellen dat dat het gajes en het afvoerputje van de studentenwereld is. Ligt het aan de opvoeding? Komt het doordat je 2000 onzekere kneusjes bij elkaar zet en wat vrijheid geeft?
quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 13:27 schreef smeerpijp. het volgende:
De stoomcursus "Hoe word ik de bitch van een paar ballen" gaat dit jaar in week 35 van start! Schrijf je in nu het nog kan, beperkt aantal plaatsen beschikbaar!
BRING BACK ROYAL SADNESSquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 13:43 schreef Hamzoef het volgende:
Mensen die een elitaire status ontlenen aan zoiets.Royal sadness.
Voor bepaalde functies is het wel handig om netwerken op te bouwen natuurlijk.
Kritiek incasseren en opkomen voor jezelf, dat zijn inderdaad wel belangrijke waardes binnen een vriendschap/verbond ja. De toon waarop je wil beginnen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 13:43 schreef ssebass het volgende:
Ik krijg juist eerder het idee dat ts is gepest of dat ooit zijn vriendin is afgepakt door leden, zoveel haat. De mensen die toen lid werden, waren de mensen die daarvoor ook gewoon populair waren. Dus helemaal niet de kneusjes die kosten wat het kost vrienden wilden maken, zoals hier de hele tijd wordt gepretendeerd. Ik begrijp mensen al ts dat graag zo willen doen overkomen, maar het is gewoon niet het geval. Ze zitten er wel tussen maar die blijven daarna ook nog impopulair.
Ontgroeningen zijn ook helemaal niet studentenvereniging gebonden. Is ook niets mis mee om de kinderen die net onder moeders vleugels vandaan zijn een beetje volwassen te maken. Kritiek incasseren en opkomen voor jezelf. Gezien het hele vorige topic is het ook duidelijk dat men totaal niet weet wat er daar gebeurt behalve de spookverhalen uit de media.
Je haalt dingen door elkaar. En ja vrienden maken elkaar sterker. Mensen zijn elkaar daar niet allemaal aan het vernederen, wat voor rare beelden hebben mensen hier.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 14:15 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Kritiek incasseren en opkomen voor jezelf, dat zijn inderdaad wel belangrijke waardes binnen een vriendschap/verbond ja. De toon waarop je wil beginnen.![]()
Waarom zou een zichzelf respecterend mens zich op die manier willen laten vernederen en vervolgens dat ook weer bij andere doen. Dat vind ik niet voor een sterke persoonlijkheid staan.
Die ontgroening moet je toch doorstaan, anders hoor je niet bij. Ik haal niks door elkaar. Mijn waardes liggen duidelijk anders.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 14:24 schreef ssebass het volgende:
[..]
Je haalt dingen door elkaar. En ja vrienden maken elkaar sterker. Mensen zijn elkaar daar niet allemaal aan het vernederen, wat voor rare beelden hebben mensen hier.
En nog een mythe is dat je als feut ALLES moet ondergaan en geen 'nee' mag zeggen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 14:24 schreef ssebass het volgende:
[..]
Je haalt dingen door elkaar. En ja vrienden maken elkaar sterker. Mensen zijn elkaar daar niet allemaal aan het vernederen, wat voor rare beelden hebben mensen hier.
Mijn vriendin heeft wel in Groningen gestudeerd maar (godzijdank) net als ik, ook een gezonde dosis haat aan ballen en studentencorps achtige figurenquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 13:43 schreef ssebass het volgende:
Ik krijg juist eerder het idee dat ts is gepest of dat ooit zijn vriendin is afgepakt door leden, zoveel haat. De mensen die toen lid werden, waren de mensen die daarvoor ook gewoon populair waren. Dus helemaal niet de kneusjes die kosten wat het kost vrienden wilden maken, zoals hier de hele tijd wordt gepretendeerd. Ik begrijp mensen al ts dat graag zo willen doen overkomen, maar het is gewoon niet het geval. Ze zitten er wel tussen maar die blijven daarna ook nog impopulair.
klinkt gezelligquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 15:06 schreef starla het volgende:
[..]
En nog een mythe is dat je als feut ALLES moet ondergaan en geen 'nee' mag zeggen.
Soms respecteren ouderejaars dat nog meer dan feuten die echt alles doen zonder na te denken.
Zo moesten we een keer met stiletto's aan in die ontiegelijk smerige soos van het bier, ouderejaars bier brengen op dienbladen. Als je viel, mocht je natuurlijk voor het bier betalen en weer een nieuw dienblad met 20 glazen ophalen.
Je raadt het al, de traagste had de 'eer' om de hele avond van 19:00 tot 04:00 iedereen van bier te voorzien op diezelfde stiletto's en moest daarvoor betalen.
Een jaarclubgenootje kneusde haar enkel verschrikkelijk (wat je kon verwachten) en toen zeiden we gewoon 'nee, dit doen we niet meer'.
Dus ze mocht de rest van de avond bier rondbrengen op gympen haha
Was een duur avondje voor haar
Maar er werd wel degelijk goed voor haar gezorgd. Enkel werd gekoeld en gezwachteld. Niemand zeikte haar af omdat ze trager was vanwege haar enkel en er werd meerdere malen gevraagd of ze het nog wel volhield. Maar ze ging door en dat leverde haar knetterveel respect op en kreeg ook gedeeltelijke vrijstellingen voor bepaalde fysieke activiteiten de dagen erna.
Het is echt niet één en al sadisme. Het is juist het aftasten van hoe iemand omgaat met moeilijke situaties (dat is eigenlijk waar de hele ontgroening om draait; een beeld krijgen van een persoon in minder prettige omgevingen en situaties en hoe authentieker die persoon reageert, hoe meer respect en hoe meer verbondenheid plaatsvindt) en doet die persoon dat op een waardige manier zonder stennis te schoppen, dan is die persoon hartstikke welkom.
Dat is een gevolg maar geen primaire reden dat je lid wordt van een studentenvereniging. Het is de saamhorigheid ergens bij te horen onder gelijk gestemden. Dat is de primaire reden.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 13:43 schreef Hamzoef het volgende:
Mensen die een elitaire status ontlenen aan zoiets.Royal sadness.
Ik denk dat het primair voortkomt uit een elitarisme en superioriteitsgevoel, waarmee ze zich willen onderscheiden. niet zozeer saamhorigheid.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 17:39 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Dat is een gevolg maar geen primaire reden dat je lid wordt van een studentenvereniging. Het is de saamhorigheid ergens bij te horen onder gelijk gestemden. Dat is de primaire reden.
Komen nummer 4 en 5 uit Finland?quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 16:36 schreef MAHL het volgende:
[ afbeelding ]
Heerlijk toch zulke traditiesKan er wel om lachen. Maar zelf doen, nee
Zo zo... wat een respect hoor...quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 15:06 schreef starla het volgende:
[..]
En nog een mythe is dat je als feut ALLES moet ondergaan en geen 'nee' mag zeggen.
Soms respecteren ouderejaars dat nog meer dan feuten die echt alles doen zonder na te denken.
Zo moesten we een keer met stiletto's aan in die ontiegelijk smerige soos van het bier, ouderejaars bier brengen op dienbladen. Als je viel, mocht je natuurlijk voor het bier betalen en weer een nieuw dienblad met 20 glazen ophalen.
Je raadt het al, de traagste had de 'eer' om de hele avond van 19:00 tot 04:00 iedereen van bier te voorzien op diezelfde stiletto's en moest daarvoor betalen.
Een jaarclubgenootje kneusde haar enkel verschrikkelijk (wat je kon verwachten) en toen zeiden we gewoon 'nee, dit doen we niet meer'.
Maar er werd wel degelijk goed voor haar gezorgd. Enkel werd gekoeld en gezwachteld. Niemand zeikte haar af omdat ze trager was vanwege haar enkel en er werd meerdere malen gevraagd of ze het nog wel volhield. Maar ze ging door en dat leverde haar knetterveel respect op en kreeg ook gedeeltelijke vrijstellingen voor bepaalde fysieke activiteiten de dagen erna.
Het is echt niet één en al sadisme. Het is juist het aftasten van hoe iemand omgaat met moeilijke situaties (dat is eigenlijk waar de hele ontgroening om draait; een beeld krijgen van een persoon in minder prettige omgevingen en situaties en hoe authentieker die persoon reageert, hoe meer respect en hoe meer verbondenheid plaatsvindt) en doet die persoon dat op een waardige manier zonder stennis te schoppen, dan is die persoon hartstikke welkom.
Voor de standaarden van Starla is dit idd heel respectvol ja.quote:Op zondag 2 oktober 2016 02:04 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Zo zo... wat een respect hoor...
Kijk, het kan dus toch.. een weldoordachte reactie.. Als je dit nu aan het begin van topic 1 had geschreven ipv te gaan bekvechten met critici, dat had veel onbegrip kunnen schelen. Het scenario dat je schetst klinkt als waar ontgroening voor zou moeten staan. Dat is wat anders dan kots opdrinken of in elkaars bek pissen...quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 15:06 schreef starla het volgende:
Ik ben benieuwd wat de rechter hier van vindtquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 15:06 schreef starla het volgende:
[..]
quote:Op zondag 2 oktober 2016 15:40 schreef KREEFTx het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat de rechter hier van vindt
Ik denk wel wat. Iedereen kan lid worden. Als je maar een hbo of een universitaire studie volgt. En sowieso heb je in Groningen wel veel superleuke verenigingen hoor. Het is niet alleen maar triest zoals Vindicat.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 17:44 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik denk dat het primair voortkomt uit een elitarisme en superioriteitsgevoel, waarmee ze zich willen onderscheiden. niet zozeer saamhorigheid.
Hoeveel kinderen van arbeidsmigranten of afkomstig uit arbeidersgezinnen zie je bij dit soort clubjes van gladjakkers?
Jij zit ook bij een of andere studentenvereniging vol met negers toch?quote:Op zondag 2 oktober 2016 21:37 schreef IDkaart het volgende:
Elitaire" kneuzenclubjes van mannetjes die zo blij zijn dat ze eindelijk ergens bij horen en dat hun lunchgeld niet meer iedere pauze wordt afgepakt dat zij bereid zijn diep te gaan.!!!!!!!
inderdaad wtfquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 17:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
klinkt gezellig![]()
Vooral dat ze na een hele avond bier halen en betalen nog goed verzorgd werd ook......![]()
Manmanman....
Werden ze openlijk beoordeeld. Oh nee, wat erg...quote:Op maandag 3 oktober 2016 08:18 schreef MAHL het volgende:
Hoorde ook van een ontgroening waarin de meisjes naast elkaar op een rijtje werden gezet en een cijfer werd gegeven
Vraag me af waar voor cijfer starla zou hebben gehad? Voordat ze een bierkont en mayonaisetietjes kreeg van het verenigingsleven.
Nouja, voor onzekere studentes die van allerlei jongens krijgt te horen dat ze kotslelijk is...quote:Op maandag 3 oktober 2016 08:26 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Werden ze openlijk beoordeeld. Oh nee, wat erg...
Dat is toch juist de bedoeling van het hele gebeuren. Dat je leert schijt te krijgen aan dat soort dingen, dat je een hechte groep wordt met je jaar, dat je voorbereid wordt op de grote boze buitenwereld, waarin openlijke beoordelingen aan de orde van de dag zijn (zeker in deze tijd met social media)..quote:Op maandag 3 oktober 2016 08:50 schreef MAHL het volgende:
[..]
Nouja, voor onzekere studentes die van allerlei jongens krijgt te horen dat ze kotslelijk is...
Daar heb ik persoonlijk ook niet zoveel moeite mee, daar doet men natuurlijk vrijwillig aan mee, tenminste dat neem ik aan. Maar een normale respectvolle manier van met vrouwen omgaan vind ik het niet.quote:Op maandag 3 oktober 2016 08:26 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Werden ze openlijk beoordeeld. Oh nee, wat erg...
Het is dan ook een ontgroening, het is niet persoonlijk, ook al kan het wel zo voelen. En bovendien zijn vrouwen geen weerloze poppetjes, waar nooit iets mee mag gebeuren. Het zelfde respect wat je aan vrouwen wil geven, verdienen mannen ook!quote:Op maandag 3 oktober 2016 09:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Daar heb ik persoonlijk ook niet zoveel moeite mee, daar doet men natuurlijk vrijwillig aan mee, tenminste dat neem ik aan. Maar een normale respectvolle manier van met vrouwen omgaan vind ik het niet.
Met ontgroenen an sich is niets mis. Het gaat om de manier waarop. En dan vind een vleeskeuring, een bangalijst of meer van zulks niet echt beschaafd. Volgens mij kun je prima ontgroenen zonder respectloosheid richting vrouwen of een quasi dictatuur door de ouderejaars richting de eerste jaars.quote:Op maandag 3 oktober 2016 09:05 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Het is dan ook een ontgroening, het is niet persoonlijk, ook al kan het wel zo voelen. En bovendien zijn vrouwen geen weerloze poppetjes, waar nooit iets mee mag gebeuren. Het zelfde respect wat je aan vrouwen wil geven, verdienen mannen ook!
Misstanden moeten aangekaart worden, maar er sijpelt hier een hoop onwetendheid door de reacties..
Enkele meisjes zijn in tranen uitgebarsten na confrontatie met de lijst. De voorzitter valt ook direct uit zijn aangenomen politiek correcte rol wanneer hem hier naar wordt gevraagd:quote:Dit is niet de manier waarop wij op de vereniging over vrouwen denken”
Koppies, meisjes etc. Het gebruik van verkleinwoorden duidt vaak op minachting. Het zijn natuurlijk geen meisjes, maar vrouwen/studentes. En ze hebben geen koppies maar hoofden.quote:Ze leken niet emotioneel, maar ik kan niet in de koppies van de meisjes kijken”
Dat is een misstand die aangepakt moet worden. Dat maakt van een studentenvereniging nog geen kneuzenclub.quote:
Dat klopt. Dat wordt bepaald door de mensen die zich er aansluiten. En als je als voorzitter zulke uitspraken doet kun je jezelf prima tot de kneuzen rekenen.quote:Op maandag 3 oktober 2016 09:33 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Dat is een misstand die aangepakt moet worden. Dat maakt van een studentenvereniging nog geen kneuzenclub.
Ach, tja, dat is ook een kijk op de wereld.quote:Op maandag 3 oktober 2016 09:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat klopt. Dat wordt bepaald door de mensen die zich er aansluiten. En als je als voorzitter zulke uitspraken doet kun je jezelf prima tot de kneuzen rekenen.
Ik denk dat het niet nodig is deze flapzak in bescherming te nemen of te ontzien.quote:Op maandag 3 oktober 2016 09:42 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Ach, tja, dat is ook een kijk op de wereld.
Ik ontzie niemand, maar de uitspraken van 1 persoon maken van de club nog groep kneuzen.quote:Op maandag 3 oktober 2016 09:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet nodig is deze flapzak in bescherming te nemen of te ontzien.
Ik denk dat dat een eindeloze discussie is. Laten we ons beperken tot de voorzitter.quote:Op maandag 3 oktober 2016 09:49 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Ik ontzie niemand, maar de uitspraken van 1 persoon maken van de club nog groep kneuzen.
De TT rept anders niet over de voorzitter..quote:Op maandag 3 oktober 2016 09:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een eindeloze discussie is. Laten we ons beperken tot de voorzitter.
Is het echt zo lastig als corpslid om afstand van zo'n figuur te nemen.quote:Op maandag 3 oktober 2016 09:54 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
De TT rept anders niet over de voorzitter..![]()
Ik ga even wat doen..
Ik ben niet lid van het corps hoor. En ben het ook totaal niet eens met de houding of de opmerkingen van de voorzitter.. Maar ik sta niet negatief over ontgroeningen of studentenverenigingen.quote:Op maandag 3 oktober 2016 10:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Is het echt zo lastig als corpslid om afstand van zo'n figuur te nemen.
De titel gaat om mijn persoonlijke mening.
Knor alertquote:Op maandag 3 oktober 2016 10:14 schreef Voetstappen het volgende:
https://decorrespondent.n(...)d/205142520-439025bf
Is dat daadwerkelijk zo, dat dat netwerk zo fantastisch is en een garantie voor een supercarriere is? Van mijn universiteit (Delft) zie ik erg weinig verschil tussen de carrieres van de niet-leden en leden. Ook als je kijkt naar de grotere bedrijven in nederland, lijken de leden niet overmatig aanwezig te zijn in de hogere functies. Alleen in den haag lijken relatief veel oud-leden rond te lopen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 13:43 schreef Hamzoef het volgende:
Nee, natuurlijk niet. Misschien was het vroeger zo, maar tegenwoordig niet met LinkedIn etc.quote:Op maandag 3 oktober 2016 11:14 schreef knoopie het volgende:
[..]
Is dat daadwerkelijk zo, dat dat netwerk zo fantastisch is en een garantie voor een supercarriere is? Van mijn universiteit (Delft) zie ik erg weinig verschil tussen de carrieres van de niet-leden en leden. Ook als je kijkt naar de grotere bedrijven in nederland, lijken de leden niet overmatig aanwezig te zijn in de hogere functies. Alleen in den haag lijken relatief veel oud-leden rond te lopen.
Niet mijn ervaring. Als ik kijk naar welke mensen van mijn middelbare school naar zo'n vereniging zijn gegaan zijn het vaak de sulletjes die stilzwijgend in een hoekje van de klas zaten. 'Saaie' mensen die niet echt bekend stonden om zo iets. Jaren later zie je ze opeens op Facebook verschijnen met een stropdas rond hun voorhoofd en vier bier in hun handen en hoor je viavia dat ze een tussenjaar hebben genomen om een bestuurlijke functie binnen hun clubje te bekleden. In mijn beleving zijn het vaak mensen zonder persoonlijk die niks zijn zonder hun groepje.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 13:43 schreef ssebass het volgende:
Waarom moet dat dan? Waarom zie je het als jouw taak om een student wat meer volwassen te maken? Niet dat ik het zo volwassen vind om mensen te treiteren en kleineren voor je eigen plezier.quote:Ontgroeningen zijn ook helemaal niet studentenvereniging gebonden. Is ook niets mis mee om de kinderen die net onder moeders vleugels vandaan zijn een beetje volwassen te maken. Kritiek incasseren en opkomen voor jezelf. Gezien het hele vorige topic is het ook duidelijk dat men totaal niet weet wat er daar gebeurt behalve de spookverhalen uit de media.
quote:Op maandag 3 oktober 2016 09:37 schreef Jopie78 het volgende:
Je gaat bij een studentenvereniging als Vindicat, omdat je bepaalde verwachtingen hebt van je leven/carrière.. Daar horen ontberingen nou eenmaal bij..
Anders was je wel bij Bernlef, Albertus of dizkartus lid geworden.
Dit dus. Die analogie loop echt op élk punt spaak. Wat een geforceerde manier om een religie waarin terrorisme schering en inslag is (no pun intended) te vergelijken met een vereniging waar je zelfstandig voor kiest...quote:Op maandag 3 oktober 2016 10:44 schreef Aethereal het volgende:
[..]
Knor alert
wat een sneue verslaggever zeg.
Maar wat voor cijfer was jij nou?quote:Op maandag 3 oktober 2016 17:20 schreef starla het volgende:
[..]
Dit dus. Die analogie loop echt op élk punt spaak. Wat een geforceerde manier om een religie waarin terrorisme schering en inslag is (no pun intended) te vergelijken met een vereniging waar je zelfstandig voor kiest...
Trieste bedoening.
Zeker ex-fleks lid!
Eindbaas?quote:Op maandag 3 oktober 2016 18:50 schreef starla het volgende:
[..]
Vroegâh gaven ze geen cijfers, maar lullen.
Op zich snap ik de deal van zo'n ontgroening ook echt wel. Je moet er even doorheen en daarna hoor je jerbij...en als je er zelf ook om kan lachen achteraf dan heeft heeft het ook niet veel met zelfrespect, maar meer met zelfspot te maken. Onder het motto "ik kan wel tegen een geintje". Dat getuigd op zich nog juist wel van enig zelfvertrouwen, want het boeit je allemaal niet zoveel om ff voor lul te staan.quote:Op zondag 2 oktober 2016 14:08 schreef ssebass het volgende:
Ik denk dat een ontgroening voor veel mensen hier niet eens een slecht idee is. Lesje nederigheid.
quote:Op maandag 3 oktober 2016 20:09 schreef Broodje_Koe het volgende:
Vind het wel geinig hoe het vaak de sukkeltjes van de middelbare zijn die stotteren tijdens hun presentaties
Ik als buitenstaander vind het onbegrijpelijk dat de ouders (nog) geen aangifte hebben gedaan. Wat voor signaal geef je dan af tegenover je kind. In zulke gevallen vind ik niet dat de wensen van het kind de overhand moet krijgen. Als ouder ben je juridisch nog gedeeltelijk verantwoordelijk voor je kind t/m 21 jaar, dit is ook wel een wake-up call voor de ouders op diverse vlakken.quote:Op maandag 3 oktober 2016 22:33 schreef Voetstappen het volgende:
Dit is wel echt schandalig van de dader; http://www.rtvnoord.nl/ni(...)op-hoofd-eerstejaars
Misschien ook zon wurgcontract moeten ondertekenen. 25.000 voor verklappen wat je hebt moeten ondergaanquote:Op maandag 3 oktober 2016 23:33 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Ik als buitenstaander vind het onbegrijpelijk dat de ouders (nog) geen aangifte hebben gedaan. Wat voor signaal geef je dan af tegenover je kind. In zulke gevallen vind ik niet dat de wensen van het kind de overhand moet krijgen. Als ouder ben je juridisch nog gedeeltelijk verantwoordelijk voor je kind t/m 21 jaar, dit is ook wel een wake-up call voor de ouders op diverse vlakken.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 12:00 schreef Leonos het volgende:
Achja, je moet wat als je zelf geen vrienden kan maken.
Wat een idioten.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 00:39 schreef Yiwei het volgende:
Oh er zijn meer zaken bekend betreft Vindicat in de media; dood door alcohol, vermoedens van aanranding, seks op het dak. Over een student heen gereden. Er staat dat na de ontgroening mensen mogen wonen in studentenhuizen van de vereniging; wellicht zijn het mooie en/of voordeligere verblijfplaatsen. Wie weet heeft Groningen ook last van gebrek aan studentenwoningen.
http://www.sikkom.nl/aanranding-bij-vindicat-tijdens-ontgroening/
https://www.studenten.net(...)elopen-ontgroeningen
Hier onderin is te lezen wat buurtbewoners ervan vinden; kots, vandalisme, gegil dat vrouwen hoeren zijn. Structureel probleem.
https://www.ukrant.nl/huize-tabu-maakte-bangalijst/
Kun je wel aangifte als ouder doen voor een volwassen kind?quote:Op maandag 3 oktober 2016 23:33 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Ik als buitenstaander vind het onbegrijpelijk dat de ouders (nog) geen aangifte hebben gedaan.
Dat dus maar door deze publiciteit zal Albertus nog wel even de grootste blijven.quote:Op maandag 3 oktober 2016 17:35 schreef Voetstappen het volgende:
Albertus is vergelijkbaar met Vindicat. Hij weet niet waar hij ovr praat.
Wat een nonsens. Ik zou haast het tegenovergestelde beweren: als je niet sociaal bent dan hou je het nog geen dag uit bij een vereniging als Vindicat.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 12:00 schreef Leonos het volgende:
Achja, je moet wat als je zelf geen vrienden kan maken.
Trol?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 13:20 schreef starla het volgende:
[..]
Wat een nonsens. Ik zou haast het tegenovergestelde beweren: als je niet sociaal bent dan hou je het nog geen dag uit bij een vereniging als Vindicat.
And now for something completely different
Ik ergerde me altijd kapot aan die arrogante leden van de senaat die niet eens hun bestuursfunctie op de correcte klassiek Latijnse manier konden uitspreken. Senaat of niet, ik blijf een taalnazi.
Zo heb ik een keer een discussie gehad met de met de 1ste assessor tijdens de 'WoBo'. God wat
werd die gozer boos zeg; kostte mij bijna m'n lidmaatschap.
Toen al haha.quote:
Als inwoner van een studentenwijk met (helaas) veel Vindicat huizen zag ik onlangs weer hoe snel een aspirant lid transformeert, van stil huismusje tot brallende "hoer (of pauper als het doelwit een man betreft) roepende corpsballen (ja in Groningen zijn het corpsballen i.p,v Marokkanen die vrouwen op straat voor hoer uitmaken) in een paar weken tijd, dus ja (a)sociale vaardigheden leer je toch ook echt wel bij zo'n vereniging.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 13:20 schreef starla het volgende:
[..]
Wat een nonsens. Ik zou haast het tegenovergestelde beweren: als je niet sociaal bent dan hou je het nog geen dag uit bij een vereniging als Vindicat.
Waarom werd 'ie daarom boosquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 13:20 schreef starla het volgende:
[..]
Ik ergerde me altijd kapot aan die arrogante leden van de senaat die niet eens hun bestuursfunctie op de correcte klassiek Latijnse manier konden uitspreken. Senaat of niet, ik blijf een taalnazi.
Zo heb ik een keer een discussie gehad met de met de 1ste assessor tijdens de 'WoBo'. God wat
beter oplettenquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 13:20 schreef starla het volgende:
[..]
Net gelezen dat dat inderdaad niet kan.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 13:08 schreef Chewie het volgende:
[..]
Kun je wel aangifte als ouder doen voor een volwassen kind?
Geluidsoverlast, verstoring van openbare orde, etc.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 13:59 schreef Chewie het volgende:
[..]
Als inwoner van een studentenwijk met (helaas) veel Vindicat huizen zag ik onlangs weer hoe snel een aspirant lid transformeert, van stil huismusje tot brallende "hoer (of pauper als het doelwit een man betreft) roepende corpsballen (ja in Groningen zijn het corpsballen i.p,v Marokkanen die vrouwen op straat voor hoer uitmaken) in een paar weken tijd, dus ja (a)sociale vaardigheden leer je toch ook echt wel bij zo'n vereniging.
Geen camera's van gemeente/politie.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 14:48 schreef Yiwei het volgende:
Geluidsoverlast, verstoring van openbare orde, etc.
Zijn er geen camera's, filmen de mensen dit niet als bewijs, geen aangifte?
Weet wel dat het in andere wijken met max 15% student per straat wel wat sterker opgetreden word tegen overlast.quote:Sommigen beweren dat dit jarenlang zo is, dan komt de gemeente en politie erg zwak en nutteloos over.
Ja sociale controle is hier niet echt te vinden, dat houd buiten mijn appartement complex wel op en daar wonen ook wel een paar studenten maar dat zijn buitenlandse studenten en die zijn gelukkig wat rustiger.quote:In mijn volksbuurt in een grote stad komt de politie al langs als een tak van een struik over de tuinhek groeit, onder toezicht behoor je dan te zagenEn bij overlast plaatsen buren zelf camera's om elke dag rustig te kunnen slapen.
Hmm dan is het de laatste jaren hard achteruit gegaan. Ben niet zozeer bekend met Groningen maar neem aan dat het in andere steden hetzelfde is. Verpaupering van studenten en studeren in het algemeen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 13:59 schreef Chewie het volgende:
[..]
Als inwoner van een studentenwijk met (helaas) veel Vindicat huizen zag ik onlangs weer hoe snel een aspirant lid transformeert, van stil huismusje tot brallende "hoer (of pauper als het doelwit een man betreft) roepende corpsballen (ja in Groningen zijn het corpsballen i.p,v Marokkanen die vrouwen op straat voor hoer uitmaken) in een paar weken tijd, dus ja (a)sociale vaardigheden leer je toch ook echt wel bij zo'n vereniging.
mayonaisetietjes? hmm, klinkt lekker, hoe zien die eruit? Ik hou wel van een beetje mollig, maar niet van die grote meloenen aub..quote:Op maandag 3 oktober 2016 08:18 schreef MAHL het volgende:
Hoorde ook van een ontgroening waarin de meisjes naast elkaar op een rijtje werden gezet en een cijfer werd gegeven
Vraag me af waar voor cijfer starla zou hebben gehad? Voordat ze een bierkont en mayonaisetietjes kreeg van het verenigingsleven.
Volgens mij was het 20/30/35 jaar geleden niet heel veel anders, heb als kleine Chewie een keer een ontgroening gezien in het park waar ik toen vlak bij woonde, toen had ik al zoiets van zo laat je je toch niet behandelen (moest overigens .wel lachen).quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 15:51 schreef ssebass het volgende:
[..]
Hmm dan is het de laatste jaren hard achteruit gegaan. Ben niet zozeer bekend met Groningen maar neem aan dat het in andere steden hetzelfde is. Verpaupering van studenten en studeren in het algemeen.
Veel vet om het lijf maar niet navenant grote tieten?!quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 16:45 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
mayonaisetietjes? hmm, klinkt lekker, hoe zien die eruit? Ik hou wel van een beetje mollig, maar niet van die grote meloenen aub..
Ik denk dat corpora van oudsher meer iets is voor de algemene universiteiten (A'dam , Utrecht, Leiden, Groningen etc) en minder voor de technische. Laten we zeggen dat een corpsbal vaker rechten studeert dan toegepaste natuurkunde.....quote:Op maandag 3 oktober 2016 11:14 schreef knoopie het volgende:
[..]
Is dat daadwerkelijk zo, dat dat netwerk zo fantastisch is en een garantie voor een supercarriere is? Van mijn universiteit (Delft) zie ik erg weinig verschil tussen de carrieres van de niet-leden en leden. Ook als je kijkt naar de grotere bedrijven in nederland, lijken de leden niet overmatig aanwezig te zijn in de hogere functies. Alleen in den haag lijken relatief veel oud-leden rond te lopen.
Het was inderdaad belangrijker in het verleden, je had namelijk toegang tot een database met telefoonnummers van alle oud-leden... Erg handig als je iemand van een bepaald vakgebied of maatschappelijke positie nodig hebt om wat te regelen en het is automatisch een oud 'vrindje' van je...quote:Op maandag 3 oktober 2016 11:23 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Misschien was het vroeger zo, maar tegenwoordig niet met LinkedIn etc.
Overigens, als je gewoon met veel studiegenoten omgaat bouw je ook een netwerk op. Het is vooral iets wat die leden zichzelf voorhouden.
Ja datquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 16:52 schreef MCH het volgende:
[..]
Veel vet om het lijf maar niet navenant grote tieten?!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |