abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165619454
Studentenverenigingen zijn overschat. Ik kan me wel voorstellen dat je wanneer je in een nieuwe stad gaat studeren behoefte hebt aan nieuwe vrienden. Zelf ben ik meer van het organisch laten ontstaan van vriendschappen ipv dat door middel van een studentenvereniging te laten forceren. Maar goed, ieder zijn ding, en op zich is er niets mis mee als je dat op deze manier doet.

Er is echter een bepaald slag verenigingen dat de laagste vorm van studenten aantrekt. “Elitaire” kneuzenclubjes van mannetjes die zo blij zijn dat ze eindelijk ergens bij horen en dat hun lunchgeld niet meer iedere pauze wordt afgepakt dat zij bereid zijn diep te gaan. Heel diep. Je compleet laten vernederen om bij dit clubje labbekakkers te mogen horen. Eenmaal ontgroend hoor je erbij en dan maakt zich een bepaald soort grootheidswaan en narcisme meester van de getergde, gekleineerde en gekrenkte zielen. Ze zijn nu niet meer het kneusje, ze zijn nu Vindicat lid, de elite.

Men kan lastig omgaan met deze nieuw verworven “status”, dit uit zich dus vaak in grenzeloos gedrag zoals bij een puber die zijn eerste vrijheden krijgt maar daar nog niet goed mee overweg kan en soms uit de bocht vliegt. Dit gebeurt vaak tijdens ontgroeningen waar de lichting komt, die nog lager in rang staan. Ze horen er nog niet bij, ze mogen vernederd worden. Het uitgelezen moment om je machtswellust, grootheidswaan en narcisme bot te vieren op hen die lager zijn dan jij. In feite het omdraaien van de rollen, nu ben jij de onderdrukker en niet de onderdrukte. Die macht voelt goed en daardoor gaat men soms te ver.

Dergelijke ontgroeningen worden naar de buitenwereld verdedigd door te zeggen: “Het smeed een band” of “hierdoor kweek je kameraadschap”, terwijl het in feite het botvieren van frustraties van gekrenkte zielen op weerloze andere gekrenkte en gefrustreerde zielen is. Dit is belangrijk, want de verworven status geldt alleen binnen de club, daarbuiten zijn het vaak dezelfde kneuzen gebleven wanneer men niet in groepsverband en met verenigingsdas op stap is. Zo lang je onder elkaar bent voel je je dus goed, met je elkaar aangeprate status.

Zo vond men het nodig om vrouwelijke studenten te vernederen middels een bangalijst en blijkt nu dat er iemand een hersenoedeem heeft opgelopen tijdens de ontgroening vanwege een klap van een ouderejaars. Ik ben geen medicus maar ik durf wel te stellen dat er dan geen sprake is van een vriendschappelijk tikje. Meneer wilde zich waarschijnlijk machtig voelen en de lagere in rang vernederen.

Incidenten van studentenverenigingen zijn van alle tijden en zullen altijd blijven, maar het is toch wel opvallend dat de verenigingen die het meest negatief in het nieuws komen de verenigingen zijn waar de zogenaamde zelfbenoemde elite zich aansluit. Ik durf wel te stellen dat dat het gajes en het afvoerputje van de studentenwereld is. Ligt het aan de opvoeding? Komt het doordat je 2000 onzekere kneusjes bij elkaar zet en wat vrijheid geeft?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_165619471
Dat natuurlijk ontstaan van jouw vriendengroep is zeker nooit goed gebeurt, dat je zo moet haten op wat anderen doen :')
pi_165619481
Terechte klacht
pi_165619484
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:48 schreef jatochneetoch het volgende:
Dat natuurlijk ontstaan van jouw vriendengroep is zeker nooit goed gebeurt, dat je zo moet haten op wat anderen doen :')
Jij bent zeker net ontgroend de afgelopen maand en blij dat je er nu bij hoort?
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_165619496
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:48 schreef Chai het volgende:
Terechte klacht
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_165619521
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:48 schreef Chai het volgende:
Terechte klacht
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_165619542
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Jij bent zeker net ontgroend de afgelopen maand en blij dat je er nu bij hoort?
Hij hoopt natuurlijk dat die poep in zijn haar hem veel gaat opleveren later.
  woensdag 28 september 2016 @ 09:57:32 #8
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_165619567
Beetje ontgroenen lijkt me geen punt, iemand een hersenbloeding rammen is op zich wel een dingetje. En als ik dan Giel vanochtend hoor bellen met de Vindicat voorzitter dan geef ik wel een paar keer binnensmonds over. Wat een figuur is dat zeg ;(.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_165619597
Dm me voor de bangalijst
pi_165619599
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:54 schreef Chai het volgende:

[..]

Hij hoopt natuurlijk dat die poep in zijn haar hem veel gaat opleveren later.
Je moet het er maar voor over hebben...
pi_165619616
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:57 schreef jogy het volgende:
Beetje ontgroenen lijkt me geen punt, iemand een hersenbloeding rammen is op zich wel een dingetje. En als ik dan Giel vanochtend hoor bellen met de Vindicat voorzitter dan geef ik wel een paar keer binnensmonds over. Wat een figuur is dat zeg ;(.
Type hete aardappel en het dédain van een ceo van een fortune 500 bedrijf zeker?
pi_165619628
quote:
terwijl het in feite het botvieren van frustraties van gekrenkte zielen op weerloze andere gekrenkte en gefrustreerde zielen is
Jawel, maar dat schept juist een band.
pi_165619639
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:01 schreef zovty het volgende:

[..]

Geen gezonde.
  woensdag 28 september 2016 @ 10:03:33 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_165619651
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Type hete aardappel en het dédain van een ceo van een fortune 500 bedrijf zeker?
Politicus en Bankdirecteur inéén gerold. 'Intern onderzoek' , 'Mogelijke betrokkenen', 'Kunnen we nu nog geen uitspraak over doen' Huurrrrrhurrrr
Vrijheid
pi_165619702
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:01 schreef zovty het volgende:

[..]

Jozef Fritzl schiep ook een band.
pi_165619745
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:06 schreef Chai het volgende:

[..]

Lijkt me wel een gezelligere persoon in de omgang dan het gros van die Vindicatballen.
Stop the violence
Down with the hate
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_165619782
quote:
9s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:10 schreef deadprez het volgende:

[..]

Lijkt me wel een gezelligere persoon in de omgang dan het gros van die Vindicatballen.
eey deadprez banga lijst zien?
pi_165619795
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:13 schreef adnapekkid het volgende:

[..]

eey deadprez banga lijst zien?
nee, niet echt interesse in
Stop the violence
Down with the hate
pi_165619867
quote:
9s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:14 schreef deadprez het volgende:

[..]

nee, niet echt interesse in
Ben je ziek :o
pi_165619872
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:06 schreef Chai het volgende:

[..]

Chai, zo scherp als een scheermes.
pi_165619882
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:19 schreef adnapekkid het volgende:

[..]

Ben je ziek :o
nee wil die treurigheid niet aanmoedigen
Stop the violence
Down with the hate
pi_165621004
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:57 schreef jogy het volgende:
Eens. Wat een naar mannetje is die Giel. Enorme kneus.
  woensdag 28 september 2016 @ 11:31:37 #24
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_165621016
quote:
11s.gif Op woensdag 28 september 2016 11:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Eens. Wat een naar mannetje is die Giel. Enorme kneus.
Neh, Giel is leuk, of in ieder geval goed aan te horen op zich.
Vrijheid
pi_165621063
Je compleet laten vernederen omdat je bij een omhooggevallen clubje wil horen _O_ Dan ben je toch wel een gezwel hoor.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')