abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165619454
Studentenverenigingen zijn overschat. Ik kan me wel voorstellen dat je wanneer je in een nieuwe stad gaat studeren behoefte hebt aan nieuwe vrienden. Zelf ben ik meer van het organisch laten ontstaan van vriendschappen ipv dat door middel van een studentenvereniging te laten forceren. Maar goed, ieder zijn ding, en op zich is er niets mis mee als je dat op deze manier doet.

Er is echter een bepaald slag verenigingen dat de laagste vorm van studenten aantrekt. “Elitaire” kneuzenclubjes van mannetjes die zo blij zijn dat ze eindelijk ergens bij horen en dat hun lunchgeld niet meer iedere pauze wordt afgepakt dat zij bereid zijn diep te gaan. Heel diep. Je compleet laten vernederen om bij dit clubje labbekakkers te mogen horen. Eenmaal ontgroend hoor je erbij en dan maakt zich een bepaald soort grootheidswaan en narcisme meester van de getergde, gekleineerde en gekrenkte zielen. Ze zijn nu niet meer het kneusje, ze zijn nu Vindicat lid, de elite.

Men kan lastig omgaan met deze nieuw verworven “status”, dit uit zich dus vaak in grenzeloos gedrag zoals bij een puber die zijn eerste vrijheden krijgt maar daar nog niet goed mee overweg kan en soms uit de bocht vliegt. Dit gebeurt vaak tijdens ontgroeningen waar de lichting komt, die nog lager in rang staan. Ze horen er nog niet bij, ze mogen vernederd worden. Het uitgelezen moment om je machtswellust, grootheidswaan en narcisme bot te vieren op hen die lager zijn dan jij. In feite het omdraaien van de rollen, nu ben jij de onderdrukker en niet de onderdrukte. Die macht voelt goed en daardoor gaat men soms te ver.

Dergelijke ontgroeningen worden naar de buitenwereld verdedigd door te zeggen: “Het smeed een band” of “hierdoor kweek je kameraadschap”, terwijl het in feite het botvieren van frustraties van gekrenkte zielen op weerloze andere gekrenkte en gefrustreerde zielen is. Dit is belangrijk, want de verworven status geldt alleen binnen de club, daarbuiten zijn het vaak dezelfde kneuzen gebleven wanneer men niet in groepsverband en met verenigingsdas op stap is. Zo lang je onder elkaar bent voel je je dus goed, met je elkaar aangeprate status.

Zo vond men het nodig om vrouwelijke studenten te vernederen middels een bangalijst en blijkt nu dat er iemand een hersenoedeem heeft opgelopen tijdens de ontgroening vanwege een klap van een ouderejaars. Ik ben geen medicus maar ik durf wel te stellen dat er dan geen sprake is van een vriendschappelijk tikje. Meneer wilde zich waarschijnlijk machtig voelen en de lagere in rang vernederen.

Incidenten van studentenverenigingen zijn van alle tijden en zullen altijd blijven, maar het is toch wel opvallend dat de verenigingen die het meest negatief in het nieuws komen de verenigingen zijn waar de zogenaamde zelfbenoemde elite zich aansluit. Ik durf wel te stellen dat dat het gajes en het afvoerputje van de studentenwereld is. Ligt het aan de opvoeding? Komt het doordat je 2000 onzekere kneusjes bij elkaar zet en wat vrijheid geeft?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_165619471
Dat natuurlijk ontstaan van jouw vriendengroep is zeker nooit goed gebeurt, dat je zo moet haten op wat anderen doen :')
pi_165619481
Terechte klacht
pi_165619484
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:48 schreef jatochneetoch het volgende:
Dat natuurlijk ontstaan van jouw vriendengroep is zeker nooit goed gebeurt, dat je zo moet haten op wat anderen doen :')
Jij bent zeker net ontgroend de afgelopen maand en blij dat je er nu bij hoort?
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_165619496
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:48 schreef Chai het volgende:
Terechte klacht
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_165619521
quote:
Terechte klacht
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_165619542
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Hij hoopt natuurlijk dat die poep in zijn haar hem veel gaat opleveren later.
  woensdag 28 september 2016 @ 09:57:32 #8
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_165619567
Beetje ontgroenen lijkt me geen punt, iemand een hersenbloeding rammen is op zich wel een dingetje. En als ik dan Giel vanochtend hoor bellen met de Vindicat voorzitter dan geef ik wel een paar keer binnensmonds over. Wat een figuur is dat zeg ;(.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_165619597
Dm me voor de bangalijst
pi_165619599
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:54 schreef Chai het volgende:

[..]

Hij hoopt natuurlijk dat die poep in zijn haar hem veel gaat opleveren later.
Je moet het er maar voor over hebben...
pi_165619616
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:57 schreef jogy het volgende:
Beetje ontgroenen lijkt me geen punt, iemand een hersenbloeding rammen is op zich wel een dingetje. En als ik dan Giel vanochtend hoor bellen met de Vindicat voorzitter dan geef ik wel een paar keer binnensmonds over. Wat een figuur is dat zeg ;(.
Type hete aardappel en het dédain van een ceo van een fortune 500 bedrijf zeker?
pi_165619628
quote:
terwijl het in feite het botvieren van frustraties van gekrenkte zielen op weerloze andere gekrenkte en gefrustreerde zielen is
Jawel, maar dat schept juist een band.
pi_165619639
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:01 schreef zovty het volgende:

[..]

Geen gezonde.
  woensdag 28 september 2016 @ 10:03:33 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_165619651
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Type hete aardappel en het dédain van een ceo van een fortune 500 bedrijf zeker?
Politicus en Bankdirecteur inéén gerold. 'Intern onderzoek' , 'Mogelijke betrokkenen', 'Kunnen we nu nog geen uitspraak over doen' Huurrrrrhurrrr
Vrijheid
pi_165619702
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:01 schreef zovty het volgende:

[..]

Jozef Fritzl schiep ook een band.
pi_165619745
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:06 schreef Chai het volgende:

[..]

Lijkt me wel een gezelligere persoon in de omgang dan het gros van die Vindicatballen.
Stop the violence
Down with the hate
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_165619782
quote:
9s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:10 schreef deadprez het volgende:

[..]

Lijkt me wel een gezelligere persoon in de omgang dan het gros van die Vindicatballen.
eey deadprez banga lijst zien?
pi_165619795
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:13 schreef adnapekkid het volgende:

[..]

eey deadprez banga lijst zien?
nee, niet echt interesse in
Stop the violence
Down with the hate
pi_165619867
quote:
9s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:14 schreef deadprez het volgende:

[..]

nee, niet echt interesse in
Ben je ziek :o
pi_165619872
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:06 schreef Chai het volgende:

[..]

Chai, zo scherp als een scheermes.
pi_165619882
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:19 schreef adnapekkid het volgende:

[..]

nee wil die treurigheid niet aanmoedigen
Stop the violence
Down with the hate
pi_165621004
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:57 schreef jogy het volgende:
Eens. Wat een naar mannetje is die Giel. Enorme kneus.
  woensdag 28 september 2016 @ 11:31:37 #24
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_165621016
quote:
11s.gif Op woensdag 28 september 2016 11:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Eens. Wat een naar mannetje is die Giel. Enorme kneus.
Neh, Giel is leuk, of in ieder geval goed aan te horen op zich.
Vrijheid
pi_165621063
Je compleet laten vernederen omdat je bij een omhooggevallen clubje wil horen _O_ Dan ben je toch wel een gezwel hoor.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_165621553
Hehe, goed geschreven OP wel.
pi_165621851
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee niet mijn ding, maar als anderen dat wel leuk vinden moeten ze dat lekker doen. Waarom zou ik mij daar druk over moeten maken?
pi_165621930
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:17 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Nee niet mijn ding, maar als anderen dat wel leuk vinden moeten ze dat lekker doen. Waarom zou ik mij daar druk over moeten maken?
Natuurlijk, als jij je in je bek wilt laten pissen om ergens bij te horen moet je dat vooral doen. Maar volgens mij hebben de studentes niet erom gevraagd om vernederd te worden middels een bangalijst. En denk jij dat de jongen die een hersenoedeem heeft opgelopen daar bewust voor gekozen heeft>?
pi_165621961
Je laat jezelf wel erg kennen met deze klacht. Iedere man droomt weleens van een leven waarin hij niet gehinderd door enige verantwoordelijkheid zijn zin kan hebben met iedere dame die hem bevalt.

Dat is maar weinig mannen gegeven en het enige waar de rest zich dan nog over op kan winden zijn dit soort nieuwsberichten.
pi_165622025
quote:
12s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:24 schreef Drieklank het volgende:
Je laat jezelf wel erg kennen met deze klacht. Iedere man droomt weleens van een leven waarin hij niet gehinderd door enige verantwoordelijkheid zijn zin kan hebben met iedere dame die hem bevalt.

Dat is maar weinig mannen gegeven en het enige waar de rest zich dan nog over op kan winden zijn dit soort nieuwsberichten.
En wat hebben dromen van mannen precies te maken met je laten vernederen om bij een vereniging te passen?

Of wil je nu werkelijk beweren dat lidmaatschap van Vindicat een zorgeloos leven met onbeperkt toegang tot alle vrouwen inhoudt? :')
pi_165622167
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Natuurlijk, als jij je in je bek wilt laten pissen om ergens bij te horen moet je dat vooral doen. Maar volgens mij hebben de studentes niet erom gevraagd om vernederd te worden middels een bangalijst. En denk jij dat de jongen die een hersenoedeem heeft opgelopen daar bewust voor gekozen heeft>?
Bangalijsten staan los van studentenverenigingen, dat gebeurd overal..
En slaan ook, blijkbaar is er een ruzie ontstaan oid want lichamelijk geweld hoort natuurlijk niet bij een ontgroening.

Jouw OP gaat voor het grootste gedeelte over haat tegen mensen die bij een studentenvereniging willen/zitten en niet over deze incidenten.
pi_165622173
Kutvolk
pi_165622262
quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2016 11:31 schreef jogy het volgende:

[..]

Neh, Giel is leuk, of in ieder geval goed aan te horen op zich.
:')
pi_165622269
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En wat hebben dromen van mannen precies te maken met je laten vernederen om bij een vereniging te passen?

Of wil je nu werkelijk beweren dat lidmaatschap van Vindicat een zorgeloos leven met onbeperkt toegang tot alle vrouwen inhoudt? :')
Studeren aan een universiteit houdt geen goede baan in met een Duitse auto's en een Amerikaans landgoed, gezond eten houdt geen lang en ziekte vrij leven in, gitaar spelen houdt geen rocksterrenstatus in, naar de sportschool gaan houdt geen modellenlijf in, je tandenpoetsen houdt niet in dat je geen gaatjes krijgt.

Toch behelzen al die activiteiten bepaalde beloften waar mensen zich tot aangetrokken voelen.

Is het niet ontzettend zonde van de tijd en je energie om je daar druk over te maken? Heb je geen doel die meer aandacht waard is? De enige reden dat ik me kan bedenken waarom jij je hier zo druk om maakt, is omdat het je dwarszit.

Misschien ben je wat introvert en haal je goede cijfers voor een moeilijke studie en denk je: waar doe ik het allemaal voor, ik zit hier alleen op mijn kamer op FOK! te posten terwijl die kneuzen wel allemaal lekkere meisjes doen. Maar ik ben daar veel te goed voor. Ik ben zo slim, ik ben tenminste iemand die nadenkt over het leven, die goede cijfers haalt en later een goede baan gaat krijgen, ik ervaar geen groepsdruk zoals die andere stomme mensen, ik drink gewoon een biertje met wat vrienden. Je probeert er boven te staan om je beter te voelen over je eigen tekortkomingen.

Maar misschien zie ik het allemaal verkeerd.
  woensdag 28 september 2016 @ 12:47:15 #35
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_165622319
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:43 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

:')
Ja het is hip om Giel te haten, dan ben ik maar niet hip.
Vrijheid
pi_165622376
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:47 schreef jogy het volgende:

[..]

Ja het is hip om Giel te haten, dan ben ik maar niet hip.
Stoer. Lekker tegen mainstream ingaan.

Al ben jij degene die aanhaalt dat het hip is om Giel te haten. Weet niet goed waar dat op gebaseerd is.

Die vent is gewoon een ontzettende mongool. Niks met hip te maken.
  woensdag 28 september 2016 @ 12:51:12 #37
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_165622399
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Stoer. Lekker tegen mainstream ingaan.

Al ben jij degene die aanhaalt dat het hip is om Giel te haten. Weet niet goed waar dat op gebaseerd is.

Die vent is gewoon een ontzettende mongool. Niks met hip te maken.
Daar verschillen de meningen over. Maar die Vindicat voorzitter was wel een flapdrol van een veel hogere orde.
Vrijheid
  woensdag 28 september 2016 @ 12:55:51 #38
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_165622475
Idd droeftoeterfamfare ten top.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:19 schreef adnapekkid het volgende:

[..]

Alsof die lijst zo geweldig is :')

[ Bericht 21% gewijzigd door 2NutZ op 28-09-2016 13:04:26 ]
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_165622511
Maar hey, ze lossen het allemaal intern op :r

Eikels }:|
Zolang er was is, is er leven.
  woensdag 28 september 2016 @ 13:06:10 #40
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_165622684
Is er een linkje van dat gesprek met die knakker?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_165622821
Valt me ook op dat ze allemaal lelijk zijn
pi_165622881
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:43 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Studeren aan een universiteit houdt geen goede baan in met een Duitse auto's en een Amerikaans landgoed, gezond eten houdt geen lang en ziekte vrij leven in, gitaar spelen houdt geen rocksterrenstatus in, naar de sportschool gaan houdt geen modellenlijf in, je tandenpoetsen houdt niet in dat je geen gaatjes krijgt.

Toch behelzen al die activiteiten bepaalde beloften waar mensen zich tot aangetrokken voelen.

Is het niet ontzettend zonde van de tijd en je energie om je daar druk over te maken? Heb je geen doel die meer aandacht waard is? De enige reden dat ik me kan bedenken waarom jij je hier zo druk om maakt, is omdat het je dwarszit.

Misschien ben je wat introvert en haal je goede cijfers voor een moeilijke studie en denk je: waar doe ik het allemaal voor, ik zit hier alleen op mijn kamer op FOK! te posten terwijl die kneuzen wel allemaal lekkere meisjes doen. Maar ik ben daar veel te goed voor. Ik ben zo slim, ik ben tenminste iemand die nadenkt over het leven, die goede cijfers haalt en later een goede baan gaat krijgen, ik ervaar geen groepsdruk zoals die andere stomme mensen, ik drink gewoon een biertje met wat vrienden. Je probeert er boven te staan om je beter te voelen over je eigen tekortkomingen.

Maar misschien zie ik het allemaal verkeerd.
Je legt een relatie tussen lid zijn van Vindicat en het doen van lekkere meisjes en het is niet duidelijk waar dat op gebaseerd is. Prima, ik denk dat ik meer lekkere meisjes heb gepakt dan de gemiddelde corporale floris Jan met zijn bierbuik. Maar dat is een zinloze discussie wie meer meisjes pakt, ik ben vooral benieuwd waar jij op baseert dat leden van Vindicat meer meisjes pakken dan niet leden.

Verder werp je een stropop op door mij woorden in de mond te leggen die ik niet gezegd heb en daar vervolgens tegen ten strijde trekt. Ik voel me inderdaad wel beter ja dan iemand die zich laat vernederen om ergens bij te horen en daar sta ik inderdaad boven.

Tot slot ben ik al een tijdje afgestudeerd, heb ik een druk sociaal leven en geen zolderkamer. Ik zit nu vanaf mijn werk te posten.
pi_165622960
De straf was ook echt "geschorst voor de rest van de intro".:') Als de vereniging echt ballen had, hadden ze die gast(en) levenslang geschorst en aangifte gedaan voor mishandeling. Dit geeft wel aan watvoor kneuzenparade het is
pi_165623284
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, hij weet toch waar hij aan begint?

Ik heb echt 0 medelijden hoor. Keuzes. Ik vind het gewoon tokkies. Zelfde van Albertus. Ik weet niet veel van Vindicat, ken maar 1 meisje die erbij zit. Maar van Albertus weet ik dat je sowieso lid moet hebben van iemand van die vereniging, ik bedoel je zal 't maar accepteren :').
  woensdag 28 september 2016 @ 13:45:46 #45
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_165623559
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 13:32 schreef Voetstappen het volgende:

[..]

Ja, hij weet toch waar hij aan begint?

Ik heb echt 0 medelijden hoor. Keuzes. Ik vind het gewoon tokkies. Zelfde van Albertus. Ik weet niet veel van Vindicat, ken maar 1 meisje die erbij zit. Maar van Albertus weet ik dat je sowieso lid moet hebben van iemand van die vereniging, ik bedoel je zal 't maar accepteren :').
Lid moet hebben van iemand?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_165624139
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:37 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Bangalijsten staan los van studentenverenigingen, dat gebeurd overal..
En slaan ook, blijkbaar is er een ruzie ontstaan oid want lichamelijk geweld hoort natuurlijk niet bij een ontgroening.

Jouw OP gaat voor het grootste gedeelte over haat tegen mensen die bij een studentenvereniging willen/zitten en niet over deze incidenten.
Mijn klacht gaat over mensen die zich laten vernederen om ergens bij te horen en als ze er eenmaal bijhoren zelf anderen vernederen en daarbij regelmatig over de schreef gaan, en het gegeven dat dit bij de zelfbenoemde elitaire clubs vaker voor lijkt te komen.

Ik heb niets tegen studentenverenigingen, ik heb iets tegen verenigingen waar leden hun eigen ego proberen op te vijzelen door anderen te vernederen. Bijvoorbeeld door een bangalijst te publiceren compleet met namen en telefoonnummers van de slachtoffers en op deze wijze hun privacy grof te schenden. En dat is de de zogenaamde elite…. Het zijn tokkies met een hete aardappel.
pi_165624369
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 13:45 schreef richolio het volgende:

[..]

Seks moet hebben met iemand van de vereniging
pi_165624446
quote:
Terechte klacht
  woensdag 28 september 2016 @ 14:30:10 #49
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_165624502
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 14:24 schreef Voetstappen het volgende:

[..]

Seks moet hebben met iemand van de vereniging
Oh, tja..
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  woensdag 28 september 2016 @ 14:30:21 #50
455618 Halle_Luja
Lekkere kont, niet?
pi_165624505
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 13:45 schreef richolio het volgende:

[..]

Same question here.

Ik denk dat ie bedoelt, dat je op zn minst het lid van iemand van die vereniging in je mond moet hebben gehad om lid te kunnen worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')