Een bed heb ik zeer zeker aangeschaftquote:Op zondag 2 oktober 2016 21:20 schreef 0906 het volgende:
[..]
Waarom geen droger en wel een tweepersoonsbed?Heb je dat ding inmiddels al aangeschaft? Zowel Samsung als die Zanussi zijn goede merken, anders heb je nog altijd recht op garantie.
Dit dus. En kleren die daar niet tegen zouden kunnen gaan de vuilnisbak in. (Al jaren niet tegengekomen)quote:Op donderdag 29 september 2016 18:44 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik zet 'm op 40 graden. Ik pleur een zeepding in de trommel. Ik druk op start.
Das alles
Welk wasprogramma? Want 40° zegt niet zoveel..quote:Op donderdag 29 september 2016 18:44 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik zet 'm op 40 graden. Ik pleur een zeepding in de trommel. Ik druk op start.
Das alles
Wat heeft een droger met het hebben van een tweepersoonsbed te maken?!quote:Op zondag 2 oktober 2016 21:20 schreef 0906 het volgende:
[..]
Waarom geen droger en wel een tweepersoonsbed?Heb je dat ding inmiddels al aangeschaft? Zowel Samsung als die Zanussi zijn goede merken, anders heb je nog altijd recht op garantie.
quote:Op zondag 2 oktober 2016 21:23 schreef 0906 het volgende:
Met een dure wasmachine kun je wel meer indruk maken op vrouwen. Vergelijk het maar met een dure auto.
Ik ben blij dat ik nu een droger heb, vooral voor beddengoed, handdoeken, sportkleding en ondergoed/sokkenquote:Op maandag 3 oktober 2016 00:53 schreef madam-april het volgende:
Bovendien, waarom wel een droger?Het is totaal overbodig, het is zelfs slecht voor je kleding..
Beddengoed en handdoeken gaan standaard in de droger. Als je ziet wat je uit het filter haalt, ben je soms verbaasd dat er nog iets van over blijft.quote:Op maandag 3 oktober 2016 09:57 schreef robbietobbie het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik nu een droger heb, vooral voor beddengoed, handdoeken, sportkleding en ondergoed/sokkenHekel aan dat spul ophangen
![]()
Duurdere kleding gaat wel netjes op een rekje.. Als je ziet wat elke keer drogen aan stof achterblijft in het filter dan haal je het wel uit je hoofd duur spul erin te gooien
Ook in je eentje een beetje rendabel?quote:Op maandag 3 oktober 2016 09:57 schreef robbietobbie het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik nu een droger heb, vooral voor beddengoed, handdoeken, sportkleding en ondergoed/sokkenHekel aan dat spul ophangen
![]()
Duurdere kleding gaat wel netjes op een rekje.. Als je ziet wat elke keer drogen aan stof achterblijft in het filter dan haal je het wel uit je hoofd duur spul erin te gooien
Ik heb in de winter altijd veel te grote witte shirts aan onder mijn truien, en als je die (net als ik) 30 hebt, kun je dus een hele volle trommel in 1 klap wassen en drogen, en dan is het binnen 2 uur allemaal droog en gewassen. Hartstikke rendabel en tijdsbesparend.quote:Op maandag 3 oktober 2016 10:46 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Ook in je eentje een beetje rendabel?
Pertinent niet waar! Maar een 90graden was doet het zelfde als een reinigings programma.quote:Op donderdag 29 september 2016 18:16 schreef Boca_Raton het volgende:
Ah, dit is mijn terrein![]()
Trommel reinigen? Lijkt mij een overbodige functie. Het ding reinigt zichzelf.
Mijn ervaring: koop qua functies alleen wat je echt nodig hebt. Het kan namelijk allemaal stuk en in praktijk gebruik je het niet.
Waarom zou het in je eentje minder rendabel zijn? Een volle trommel is een volle trommel. Volgens mij heeft onze droger een sensor oid, bij een halve trommel duurt het programma ook korter, hij stopt zelf als hij vindt dat de was droog is.quote:Op maandag 3 oktober 2016 10:46 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Oh en dit. Sokken ophangenquote:Op maandag 3 oktober 2016 09:57 schreef robbietobbie het volgende:
[..]
![]()
Tja rendabel.. het kost altijd meer dan het ophangen. Maar ik vind het vrij besteden van mijn vrije tijd ook wel wat waardquote:Op maandag 3 oktober 2016 10:46 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Vooral sokken jaquote:
Als er iets beroerde techniek is dan zijn het die 2 in 1 machines. Gewoon niet doen.quote:Op maandag 3 oktober 2016 11:17 schreef 0906 het volgende:
Als hij voldoende geld over heeft zou ik een wasmachine incl. droger bijkopen.
Ik bedoelde ook als set kopen. Dus 2 verschillende machines, i.v.m extra kortingenquote:Op maandag 3 oktober 2016 11:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als er iets beroerde techniek is dan zijn het die 2 in 1 machines. Gewoon niet doen.
Als ik al sokken ophang (die 3 keer per jaar dat de was buiten hangt), dan hang ik ze direct al per paar op.quote:Op maandag 3 oktober 2016 11:26 schreef robbietobbie het volgende:
Vooral sokken ja. Ben blij dat ik niet de enige ben
Omdat ik in mijn eentje minder snel de was- en droogtrommel vol krijg? Zou ik elke dag een schoon shirt aantrekken, onderbroek, sokken en een keer per week een spijkerbroek, en misschien dekbedovertrek dan is het nog niet veel. Heb geen zware dingen iig, misschien in de winter wel. 8kg droger wordt het dan want maakt qua prijs niks uit. 280 euro + stroom... heb nog een kamer over van 18m2 om te drogenquote:Op maandag 3 oktober 2016 11:23 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Waarom zou het in je eentje minder rendabel zijn? Een volle trommel is een volle trommel. Volgens mij heeft onze droger een sensor oid, bij een halve trommel duurt het programma ook korter, hij stopt zelf als hij vindt dat de was droog is.
Hier ook erg blij met droger, in mijn vorige woning hing de halve woonkamer vol met beddengoed omdat we geen geschikte buitenruimte hadden, nu kan alles dezelfde dag nog in de droger en weer op het bed. En je handdoeken worden zo lekker zo van de droger.
[..]
Oh en dit. Sokken ophangen.
Staar je vooral niet blind op extra kortingen.... nee, ook niet bij dure merken.quote:Op maandag 3 oktober 2016 11:30 schreef 0906 het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook als set kopen. Dus 2 verschillende machines, i.v.m extra kortingen
Als je een extra kamer hebt waar je de was te drogen kunt hangen dan zou ik voorlopig het geld voor een droger in m'n zak houden.quote:Op maandag 3 oktober 2016 11:32 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Omdat ik in mijn eentje minder snel de was- en droogtrommel vol krijg? Zou ik elke dag een schoon shirt aantrekken, onderbroek, sokken en een keer per week een spijkerbroek, en misschien dekbedovertrek dan is het nog niet veel. Heb geen zware dingen iig, misschien in de winter wel. 8kg droger wordt het dan want maakt qua prijs niks uit. 280 euro + stroom... heb nog een kamer over van 18m2 om te drogen
Een droger is per definitie niet rendabel. Niks goedkoper en beter voor het milieu dan je was hangend laten drogen. Het kost je echter wel persoonlijk meer tijd en energie. Dus je koopt gewoon een stukje gemak, en zo moet je het zien.quote:Op maandag 3 oktober 2016 10:46 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Het grenst aan mijn balkon, dus frisse lucht is mogelijk (maar hangt niet buiten de komende maanden). Ik ben altijd wel voorstander om dan maar meteen alles in een keer te kopen, maar een vaatwasser schaf ik, hoe fijn me dat ook lijkt, niet aan want ik heb gemerkt dat het dagen duurt voordat ie een beetje vol zit, dus pas interessant als er permanent twee personen of meer wonen. En met een droger idem. Geen verschil tussen in de lucht drogen of elektrisch qua kwaliteit van de kleren?quote:Op maandag 3 oktober 2016 11:36 schreef Lienekien het volgende:
Wassen en drogen is in principe wel rendabeler als je per keer een goede hoeveelheid wast/droogt. Meer opsparen voor een volle trommel = in ieder geval genoeg kleren, handdoeken en beddengoed hebben.
Een of twee wasrekken in een aparte kamer is ook prima. Wel netjes ophangen en de ruimte ventileren.
Van een droger slijt je goed sneller.quote:Op maandag 3 oktober 2016 11:41 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Het grenst aan mijn balkon, dus frisse lucht is mogelijk (maar hangt niet buiten de komende maanden). Ik ben altijd wel voorstander om dan maar meteen alles in een keer te kopen, maar een vaatwasser schaf ik, hoe fijn me dat ook lijkt, niet aan want ik heb gemerkt dat het dagen duurt voordat ie een beetje vol zit, dus pas interessant als er permanent twee personen of meer wonen. En met een droger idem. Geen verschil tussen in de lucht drogen of elektrisch qua kwaliteit van de kleren?
Mwah, ik vind het wel meevallen, maar ik ben wel heel zorgvuldig met wassen: op kleur en wastemperatuur sorteren, dingen met print binnenstebuiten, en altijd de ritsen dicht.quote:Op maandag 3 oktober 2016 11:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Van een droger slijt je goed sneller.
Mee eens, ik heb ook eerst 3 jaar zonder gedaan. Weet je daarna de droger ook beter te waarderenquote:Op maandag 3 oktober 2016 11:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je een extra kamer hebt waar je de was te drogen kunt hangen dan zou ik voorlopig het geld voor een droger in m'n zak houden.
En echt, ik hou van mijn droger, zou absoluut niet zonder willen, en zou in geval van kapot (net als de vaatwasser) per direct vervangen worden, maar met een gezin is dat anders, en als je al jaren een droger hebt dan kun je waarschijnlijk ook lastiger wennen aan geen droger.
Een rvs trommel vergelijken met een type motor.... Help!quote:Op vrijdag 30 september 2016 10:54 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Belangrijk: Invertermotor (stiller, en gaat langer mee) en een RVS trommel..
Wat ik gebruik; temperatuur (30/40/60/90), genoeg stappen voor centrifugeren (want handdoeken gaan er tot 1400 in, en gordijnen even kort op 400/600 toeren bij mij)
Verder zijn al die programma's handig, maar ik knal het meeste erin op katoen en dan de tijd een beetje aanpassen adhv de vervuilde kleding/materialen.
Na een tijdje doe je dat op gevoel en komt er alles schoon uit (althans, dat is mijn ervaring)
Oh ja, en een eco stand is handig.. Duurt langer, maar dat kun je timen zodat ie wast als jij niet thuis bent, en klaar is als je thuis komt
Ik kreeg pas een droger toen mijn oudste 8 was, dus alle babywasjes en dergelijke destijds gewoon hangend gedroogd, maar idd, wat was ik blij toen ik wel een droger had, ik had eerder een droger dan een vaatwasser trouwens.quote:Op maandag 3 oktober 2016 11:57 schreef robbietobbie het volgende:
[..]
Mee eens, ik heb ook eerst 3 jaar zonder gedaan. Weet je daarna de droger ook beter te waarderen
katoen zonder voorwasquote:Op maandag 3 oktober 2016 00:42 schreef madam-april het volgende:
[..]
Welk wasprogramma? Want 40° zegt niet zoveel..
Beddengoed, handdoeken en ondergoed/sokken kunnen inderdaad prima in de droger.quote:Op maandag 3 oktober 2016 09:57 schreef robbietobbie het volgende:
[..]
![]()
Op het display staat geen 30 graden, maar is geen verschil dus tussen de toerental qua droogprestaties?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 16:12 schreef Lienekien het volgende:
Die kan vast wel op 30 graden wassen.
Pagina 23 van de gebruiksaanwijzing.
https://www.gebruikershan(...)4-10-2016%2016:18:05
Je zou willen dat je die getallen als absoluut kunt beschouwen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 16:30 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Op het display staat geen 30 graden, maar is geen verschil dus tussen de toerental qua droogprestaties?
Als ik ook zoveel zou twijfelen wat ik moet gaan kopen in de supermarkt zou ik na een uur nog niet buiten zijn.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 16:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je zou willen dat je die getallen als absoluut kunt beschouwen.
Ik denk dat er niet zoveel verschil in zal zitten.
Goede vergelijking!quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 16:35 schreef 0906 het volgende:
[..]
Als ik ook zoveel zou twijfelen wat ik moet gaan kopen in de supermarkt zou ik na een uur nog niet buiten zijn.
Over twee weken heb ik 'm nodig, dus helaas zie je in deze tijd steeds wat beters of goedkopers waardoor je gaat twijfelen. Ik wil voor iets goeds gaan, maar als ik sommige dingen nooit ga gebruiken heeft betalen daarvoor geen zin. Ik had verwacht dat het toerental voor het drogen belangrijk is, maar als je met een LG van 300 euro het zelfde kan als een Samsung van 450 euro, is de keuze natuurlijk makkelijk. Die 150 euro kan ik dan in de zak houden voor een eventuele droger als de was toch niet zo droog blijkt als gedacht..quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 16:35 schreef 0906 het volgende:
[..]
Als ik ook zoveel zou twijfelen wat ik moet gaan kopen in de supermarkt zou ik na een uur nog niet buiten zijn.
Als je bovenstaande LG voor 290/300 euro kan krijgen, de Samsung uit de OP voor 430 euro of de Zanussi voor 330 euro, welke zou jij dan nemen?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 18:12 schreef Lienekien het volgende:
In het segment waarin jij kijkt, zijn dit wel de standaardfuncties. Daar valt niet echt meer op te bezuinigen.
Ik zou zelf niet voor de allergoedkoopste gaan, maar een mooie aanbieding is wel meegenomen.
Wat voelt voor jou het beste?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 18:15 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Als je bovenstaande LG voor 290/300 euro kan krijgen, de Samsung uit de OP voor 430 euro of de Zanussi voor 330 euro, welke zou jij dan nemen?
Samsung klinkt wat vertrouwder, maar de vraag is of ik de functies ga gebruiken. Iets beter met vlekken (waar je ook Vanish voor kan gebruiken vooraf), 30 graden met ecobubble minder stroomverbruik (lange wastijd maakt mij niet uit), beter display, allebei volgens mij 10 jaar garantie op de motor... Samen met mijn koelkast zou het 60 euro schelen tussen Samsung of Zanussi en die LG nog eens 40 euro.quote:
Mijn ouders hadden jaaaarenlang zo'n bovenlader met een aparte centrifuge ernaast in hetzelfde apparaat. Onverwoestbaar. Je moest wel je was in gedeelten centrifugeren en de was goed verdelen was ook wel een kunst.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
enige wat de mijne doet is: Wit 30 / 60 / 90 graden en "bont / fijn" bij 30 graden.. en centrifuge komt helaas niet verder dan 1200 (bovenlader.. en heb nog geen bovenlader gespot met meer dan 1200 eigenlijk..)
mn droger heeft meer functies
die hadden mn schoonouders ook nog tot een jaar of 2 geleden.. toen gaf dat hork na 35 jaar trouwe dienst de geestquote:Op woensdag 5 oktober 2016 22:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mijn ouders hadden jaaaarenlang zo'n bovenlader met een aparte centrifuge ernaast in hetzelfde apparaat. Onverwoestbaar. Je moest wel je was in gedeelten centrifugeren en de was goed verdelen was ook wel een kunst.
Oh, nostalgie.
[ afbeelding ]
Het verschil 1400 en 1600 schijnt nihiel te zijn. Dus met het zelfde percentage zou ik voor 1400 gaan, dan leeft je machine wat langer (minder slijtage)quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 16:30 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Op het display staat geen 30 graden, maar is geen verschil dus tussen de toerental qua droogprestaties?
Of natuurlijk: zanker!quote:Op woensdag 5 oktober 2016 22:32 schreef Nieuwschierig het volgende:
AEG turnamat. Die dingen kon je álles zelf aan repareren, behalve de klok misschien.
Daar moest je rustig aan draaien klik-klik-klik en niet rats-rats.
Geen 60 graden? Lekker voor de bacteriën.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 22:54 schreef Amsterdam2342 het volgende:
Ik heb een lg met allemaal opties en graden erop maar ik gebruik eigenlijk alleen de standaard bonte was (40 graden) fijne was ( 30) en handwas. Oh en het kinderslot!
kweekmachine!quote:Op woensdag 5 oktober 2016 23:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Geen 60 graden? Lekker voor de bacteriën.
En vrouwen die te ruw met de knoppen en de deksels omgingen die kregen gewoon een corrigerende tik van de man des huizes.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 22:50 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Of natuurlijk: zanker!
Toen werden de spullen nog gebouwd om lang mee te kunnengaan!
Erg irritant ja. Ik flikker gewassen sokken gewoon op de (oude) tafelquote:
Ik hang ze, als ik ze allebei heb, als paar op en vouw ze meteen in elkaar als ze droog zijn.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 19:36 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Erg irritant ja. Ik flikker gewassen sokken gewoon op de (oude) tafel
Geen ervaring mee, maar indien de wasmachine vervangen moet worden neem ik probleemloos een Miele met TwinDos, mijn vorige Miele (die nu bij mijn zoon staat) had een beladingsmeter en daarmee werd aangegeven hoeveel wasmiddel ik nodig had; perfect, ik had nagenoeg nooit de standaard hoeveelheid nodig.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 13:41 schreef Clubman het volgende:
Iemand toevallig ervaring met machines die een reservoir hebben voor wasmiddel en dat zelf doseren? o.a. Miele ("TwinDos") en Siemens ("iDOS") bieden zulke machines aan.
Ik ben er nog steeds niet uitquote:Op vrijdag 7 oktober 2016 14:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geen ervaring mee, maar indien de wasmachine vervangen moet worden neem ik probleemloos een Miele met TwinDos, mijn vorige Miele (die nu bij mijn zoon staat) had een beladingsmeter en daarmee werd aangegeven hoeveel wasmiddel ik nodig had; perfect, ik had nagenoeg nooit de standaard hoeveelheid nodig.
Maar goed, het is hier nogal wat off-topic want in een compleet andere prijscategorie dan waarin TS zoekt.
Daar heb je geen Miele voor (behalve tweedehands op marktplaats).quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 15:29 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Ik ben er nog steeds niet uitMaar voor nu kom ik op maximaal 450 euro uit voor een wasmachine.
Ik overweeg nog steeds de Samsung uit de op, die kan ik voor 430 krijgen. Zanussi waarschijnlijk voor 330 euro.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 15:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar heb je geen Miele voor (behalve tweedehands op marktplaats).
Overigens zou ik nog eerder een tweedehands Miele kopen dan een nieuwe Indesit bijvoorbeeld, maar goed mijn afwegingen zijn andere dan de jouwe.
Ik denk dat je je focus verkeerd legt; je opent een topic met de vraag welke functies we gebruiken, alsof je op basis daarvan een keuze tussen de machines zou maken.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 15:43 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Ik overweeg nog steeds de Samsung uit de op, die kan ik voor 430 krijgen. Zanussi waarschijnlijk voor 330 euro.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |