Een droger is per definitie niet rendabel. Niks goedkoper en beter voor het milieu dan je was hangend laten drogen. Het kost je echter wel persoonlijk meer tijd en energie. Dus je koopt gewoon een stukje gemak, en zo moet je het zien.quote:Op maandag 3 oktober 2016 10:46 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Ook in je eentje een beetje rendabel?
Het grenst aan mijn balkon, dus frisse lucht is mogelijk (maar hangt niet buiten de komende maanden). Ik ben altijd wel voorstander om dan maar meteen alles in een keer te kopen, maar een vaatwasser schaf ik, hoe fijn me dat ook lijkt, niet aan want ik heb gemerkt dat het dagen duurt voordat ie een beetje vol zit, dus pas interessant als er permanent twee personen of meer wonen. En met een droger idem. Geen verschil tussen in de lucht drogen of elektrisch qua kwaliteit van de kleren?quote:Op maandag 3 oktober 2016 11:36 schreef Lienekien het volgende:
Wassen en drogen is in principe wel rendabeler als je per keer een goede hoeveelheid wast/droogt. Meer opsparen voor een volle trommel = in ieder geval genoeg kleren, handdoeken en beddengoed hebben.
Een of twee wasrekken in een aparte kamer is ook prima. Wel netjes ophangen en de ruimte ventileren.
Van een droger slijt je goed sneller.quote:Op maandag 3 oktober 2016 11:41 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Het grenst aan mijn balkon, dus frisse lucht is mogelijk (maar hangt niet buiten de komende maanden). Ik ben altijd wel voorstander om dan maar meteen alles in een keer te kopen, maar een vaatwasser schaf ik, hoe fijn me dat ook lijkt, niet aan want ik heb gemerkt dat het dagen duurt voordat ie een beetje vol zit, dus pas interessant als er permanent twee personen of meer wonen. En met een droger idem. Geen verschil tussen in de lucht drogen of elektrisch qua kwaliteit van de kleren?
Mwah, ik vind het wel meevallen, maar ik ben wel heel zorgvuldig met wassen: op kleur en wastemperatuur sorteren, dingen met print binnenstebuiten, en altijd de ritsen dicht.quote:Op maandag 3 oktober 2016 11:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Van een droger slijt je goed sneller.
Mee eens, ik heb ook eerst 3 jaar zonder gedaan. Weet je daarna de droger ook beter te waarderenquote:Op maandag 3 oktober 2016 11:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je een extra kamer hebt waar je de was te drogen kunt hangen dan zou ik voorlopig het geld voor een droger in m'n zak houden.
En echt, ik hou van mijn droger, zou absoluut niet zonder willen, en zou in geval van kapot (net als de vaatwasser) per direct vervangen worden, maar met een gezin is dat anders, en als je al jaren een droger hebt dan kun je waarschijnlijk ook lastiger wennen aan geen droger.
Een rvs trommel vergelijken met een type motor.... Help!quote:Op vrijdag 30 september 2016 10:54 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Belangrijk: Invertermotor (stiller, en gaat langer mee) en een RVS trommel..
Wat ik gebruik; temperatuur (30/40/60/90), genoeg stappen voor centrifugeren (want handdoeken gaan er tot 1400 in, en gordijnen even kort op 400/600 toeren bij mij)
Verder zijn al die programma's handig, maar ik knal het meeste erin op katoen en dan de tijd een beetje aanpassen adhv de vervuilde kleding/materialen.
Na een tijdje doe je dat op gevoel en komt er alles schoon uit (althans, dat is mijn ervaring)
Oh ja, en een eco stand is handig.. Duurt langer, maar dat kun je timen zodat ie wast als jij niet thuis bent, en klaar is als je thuis komt
Ik kreeg pas een droger toen mijn oudste 8 was, dus alle babywasjes en dergelijke destijds gewoon hangend gedroogd, maar idd, wat was ik blij toen ik wel een droger had, ik had eerder een droger dan een vaatwasser trouwens.quote:Op maandag 3 oktober 2016 11:57 schreef robbietobbie het volgende:
[..]
Mee eens, ik heb ook eerst 3 jaar zonder gedaan. Weet je daarna de droger ook beter te waarderen
katoen zonder voorwasquote:Op maandag 3 oktober 2016 00:42 schreef madam-april het volgende:
[..]
Welk wasprogramma? Want 40° zegt niet zoveel..
Beddengoed, handdoeken en ondergoed/sokken kunnen inderdaad prima in de droger.quote:Op maandag 3 oktober 2016 09:57 schreef robbietobbie het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik nu een droger heb, vooral voor beddengoed, handdoeken, sportkleding en ondergoed/sokkenHekel aan dat spul ophangen
![]()
Duurdere kleding gaat wel netjes op een rekje.. Als je ziet wat elke keer drogen aan stof achterblijft in het filter dan haal je het wel uit je hoofd duur spul erin te gooien
Op het display staat geen 30 graden, maar is geen verschil dus tussen de toerental qua droogprestaties?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 16:12 schreef Lienekien het volgende:
Die kan vast wel op 30 graden wassen.
Pagina 23 van de gebruiksaanwijzing.
https://www.gebruikershan(...)4-10-2016%2016:18:05
Je zou willen dat je die getallen als absoluut kunt beschouwen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 16:30 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Op het display staat geen 30 graden, maar is geen verschil dus tussen de toerental qua droogprestaties?
Als ik ook zoveel zou twijfelen wat ik moet gaan kopen in de supermarkt zou ik na een uur nog niet buiten zijn.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 16:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je zou willen dat je die getallen als absoluut kunt beschouwen.
Ik denk dat er niet zoveel verschil in zal zitten.
Goede vergelijking!quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 16:35 schreef 0906 het volgende:
[..]
Als ik ook zoveel zou twijfelen wat ik moet gaan kopen in de supermarkt zou ik na een uur nog niet buiten zijn.
Over twee weken heb ik 'm nodig, dus helaas zie je in deze tijd steeds wat beters of goedkopers waardoor je gaat twijfelen. Ik wil voor iets goeds gaan, maar als ik sommige dingen nooit ga gebruiken heeft betalen daarvoor geen zin. Ik had verwacht dat het toerental voor het drogen belangrijk is, maar als je met een LG van 300 euro het zelfde kan als een Samsung van 450 euro, is de keuze natuurlijk makkelijk. Die 150 euro kan ik dan in de zak houden voor een eventuele droger als de was toch niet zo droog blijkt als gedacht..quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 16:35 schreef 0906 het volgende:
[..]
Als ik ook zoveel zou twijfelen wat ik moet gaan kopen in de supermarkt zou ik na een uur nog niet buiten zijn.
Als je bovenstaande LG voor 290/300 euro kan krijgen, de Samsung uit de OP voor 430 euro of de Zanussi voor 330 euro, welke zou jij dan nemen?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 18:12 schreef Lienekien het volgende:
In het segment waarin jij kijkt, zijn dit wel de standaardfuncties. Daar valt niet echt meer op te bezuinigen.
Ik zou zelf niet voor de allergoedkoopste gaan, maar een mooie aanbieding is wel meegenomen.
Wat voelt voor jou het beste?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 18:15 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Als je bovenstaande LG voor 290/300 euro kan krijgen, de Samsung uit de OP voor 430 euro of de Zanussi voor 330 euro, welke zou jij dan nemen?
Samsung klinkt wat vertrouwder, maar de vraag is of ik de functies ga gebruiken. Iets beter met vlekken (waar je ook Vanish voor kan gebruiken vooraf), 30 graden met ecobubble minder stroomverbruik (lange wastijd maakt mij niet uit), beter display, allebei volgens mij 10 jaar garantie op de motor... Samen met mijn koelkast zou het 60 euro schelen tussen Samsung of Zanussi en die LG nog eens 40 euro.quote:
Mijn ouders hadden jaaaarenlang zo'n bovenlader met een aparte centrifuge ernaast in hetzelfde apparaat. Onverwoestbaar. Je moest wel je was in gedeelten centrifugeren en de was goed verdelen was ook wel een kunst.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
enige wat de mijne doet is: Wit 30 / 60 / 90 graden en "bont / fijn" bij 30 graden.. en centrifuge komt helaas niet verder dan 1200 (bovenlader.. en heb nog geen bovenlader gespot met meer dan 1200 eigenlijk..)
mn droger heeft meer functies
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |