abonnement Unibet Coolblue
pi_165650392
Nav de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_165650497
bij A deden ze Rots & Water vorig jaar met de hele klas.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 29 september 2016 @ 17:46:13 #3
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_165650561
Even over vitamines, Welke geven jullie de kinderen? Mijne krijgen helemaal niks, maar J. kwakkelt al een poos behoorlijk en kan wel een oppepper gebruiken. Maar er is veel te veel keus dus nu kom ik er niet uit :')

Help!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_165650598
quote:
5s.gif Op donderdag 29 september 2016 17:46 schreef Vlindur het volgende:
Even over vitamines, Welke geven jullie de kinderen? Mijne krijgen helemaal niks, maar J. kwakkelt al een poos behoorlijk en kan wel een oppepper gebruiken. Maar er is veel te veel keus dus nu kom ik er niet uit :')

Help!
nu helemaal niks!
maar nu het weer kouder wordt ga ik denk ik Davitamon halen voor de meiden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 29 september 2016 @ 17:49:53 #5
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_165650636
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 17:47 schreef Vicky het volgende:

[..]

nu helemaal niks!
maar nu het weer kouder wordt ga ik denk ik Davitamon halen voor de meiden.


Dit soort dingen?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_165650671
quote:
5s.gif Op donderdag 29 september 2016 17:46 schreef Vlindur het volgende:
Even over vitamines, Welke geven jullie de kinderen? Mijne krijgen helemaal niks, maar J. kwakkelt al een poos behoorlijk en kan wel een oppepper gebruiken. Maar er is veel te veel keus dus nu kom ik er niet uit :')

Help!
Verse jus d'orange in de ochtend en vitamine D druppels.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 29 september 2016 @ 17:52:37 #7
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_165650697
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 17:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Verse jus d'orange in de ochtend en vitamine D druppels.
Aan verse Jus vindt hij niks :{ Doe ik hem geen plezier mee. Die druppels moet ik nog wel hebben liggen. Maar zal wel over datum zijn :P
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_165650713
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 17:49 schreef Vlindur het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit soort dingen?
yep
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_165650936
Ik ga ook weer even davitamon halen ja.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_165653069
Hier hebben ze vorig jaar rots en water aangeboden aan kleine groepen. Nu gaan ze het in alle klassen doen. Bij de onderbouw is het dat kiezels en druppels geloof ik.
  donderdag 29 september 2016 @ 20:18:29 #11
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_165654195
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 17:52 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Aan verse Jus vindt hij niks :{ Doe ik hem geen plezier mee. Die druppels moet ik nog wel hebben liggen. Maar zal wel over datum zijn :P
Gele paprika is net zo gezond.
  donderdag 29 september 2016 @ 20:36:24 #12
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_165654786
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 20:18 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Gele paprika is net zo gezond.
Met grove groentes moet ik ook niet aankomen en om nou een paprika in de blender te gooien? :P
Ik koop wel een pot vitamines :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 29 september 2016 @ 20:42:53 #13
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_165655015
Ik koop vaak een pot vitamines wat er in de aanbieding is. Soms davitamon, soms wat anders. Jus vindt de mijne ook vies :P en in die kauwvitamines zit ook ijzer, vitamine C e.d. Wat aanvulling op alles kan geen kwaad in de periodes van minder eten.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_165657380
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 17:49 schreef Vlindur het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit soort dingen?
Wij geven deze ja.
Zodra de r weer in de maand zit.
pi_165658516
Wij hebben multivitamines van Optimax, in de vorm van een beertje. Oudste noemt het berensnoepjes en vindt ze erg lekker. Ik koop ze ook in de aanbieding, laatst weer 2 potten met 50% korting.

Venus in pocketformaat
© loveli
  Licht Ontvlambaar vrijdag 30 september 2016 @ 00:20:44 #16
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_165662350
Mega-Kid Multiple kauwtabletten en visolie.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 30 september 2016 @ 08:13:25 #17
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_165663682
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 22:06 schreef Phaidra het volgende:
Wij hebben multivitamines van Optimax, in de vorm van een beertje. Oudste noemt het berensnoepjes en vindt ze erg lekker. Ik koop ze ook in de aanbieding, laatst weer 2 potten met 50% korting.

[ afbeelding ]
Dat is wel de handigste, want die is al vanaf 1. Dan kan H. ze ook gelijk mee-eten. Denk alleen dat R. ze niet gaat eten. Die lust geen snoep...
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_165664216
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 20:36 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Met grove groentes moet ik ook niet aankomen en om nou een paprika in de blender te gooien? :P
Ik koop wel een pot vitamines :Y
Gaat prima, en dan wat wortel erbij en gehakt.. Die gehaktballen vlogen er makkelijk in :P
pi_165665421
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:00 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Gaat prima, en dan wat wortel erbij en gehakt.. Die gehaktballen vlogen er makkelijk in :P
Slim! :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_165672077
Wat een drama dat bloed prikken. Half 8 was in op t prikpunt en 9:45 was ik thuis :') Het is een minuutje fietsen :')

Maar het is achter de rug. Donderdag naar de huisarts voor de uitslag.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 30 september 2016 @ 18:02:35 #21
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_165673018
Prikken ze bij jullie kinderen in de arm? (Zag volgens mij Sam op fb voorbij komen met pleister op arm?).
Toen Anouk 15 maanden was probeerden ze dat ooit en nee, dat vinden kindjes niet leuk nee :( (ik heb nog steeds het idee dat ze daardoor een zichtbare blauwe ader vanaf de binnenkant elleboog op haar bovenarm heeft, geen idee of dat kan? :? ). Anyway, als er nu bloedgeprikt moet worden (dat is gelukkig alweer even geleden), dan gebeurt dat in haar vinger. Zij hoeft dan ook maar 1 buisje af te geven, dat is misschien het verschil?
Blijft sneu dat geprikt in kinderen.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_165673522
Brrr, ik geef echt tien keer liever veneus bloed dan dat er een vingerprik wordt gezet!
pi_165673782
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 18:02 schreef Susie het volgende:
Prikken ze bij jullie kinderen in de arm? (Zag volgens mij Sam op fb voorbij komen met pleister op arm?).
Toen Anouk 15 maanden was probeerden ze dat ooit en nee, dat vinden kindjes niet leuk nee :( (ik heb nog steeds het idee dat ze daardoor een zichtbare blauwe ader vanaf de binnenkant elleboog op haar bovenarm heeft, geen idee of dat kan? :? ). Anyway, als er nu bloedgeprikt moet worden (dat is gelukkig alweer even geleden), dan gebeurt dat in haar vinger. Zij hoeft dan ook maar 1 buisje af te geven, dat is misschien het verschil?
Blijft sneu dat geprikt in kinderen.
Lisa is al een aantal keer geprikt en tot nu toe altijd in haar elleboogplooi.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_165674064
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:52 schreef miss_sly het volgende:
De moeder van het beste vriendinnetje van S is door school aangesproken dat ze haar dochter in januari een Rots en Water cursus (?) willen laten doen. Ze mag wat weerbarder worden en vooral ook leren haar grenzen aan te geven zonder dan heel erg boos te worden, aldus de moeder over de achterliggende gedachte.

Nu dacht ik dat Rots en Water niet bij ons op school werd gedaan, maar ik heb hier altijd goede dingen over gelezen, onder andere van Moonah.
Ik dacht eigenlijk dat het niet per se voor kinderen was die 'problemen' hebben, maar dat het voor alle kinderen goed is. Ik vraag me af of ik zal vragen of ze voor S ook een plekje hebben, of is dat raar?
Rots en Water is een prachtcursus. Vind ik dan. In november ga ik verdiepingstraining volgen, heb ik nu alweer zin in. :)
Het is geschikt voor álle kinderen. Ik denk alleen dat ik Senna niet bij dat vriendinnetje in de groep zou laten gaan. Als dat meisje weerbaarheidsproblemen heeft, zou ze zich misschien wat te veel aan Senna vastklampen, omdat ze die kent. Terwijl het juist goed kan zijn voor dergelijke kinderen om (hoe spannend ook) in een groep met onbekende kinderen de cursus te volgen. Ze kan dan 1. ervaren dat je in een groep met vreemden ook je plekje kunt krijgen en 2. zal ze zich wellicht wat minder geremd voelen.
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 14:38 schreef amaranta het volgende:

[..]

Rots en water is juist niet geschikt voor de hele groep.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Ik ben benieuwd naar je reden. :)
Ik geef de cursus in mijn eigen groep. We spreken dan dezelfde 'taal' en dat is heel handig in het gehele groepsproces. Als de cursus wordt ingezet voor individuele kinderen met weerbaarheidsproblemen kan ik je wel volgen. In het nieuwe kalenderjaar ga ik voor het eerst trainingen geven aan groepjes kinderen om wat meer Rots (of juist wat meer Water....) te worden. Ik ben erg benieuwd!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 30 september 2016 @ 19:32:10 #25
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_165674542
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 18:52 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Lisa is al een aantal keer geprikt en tot nu toe altijd in haar elleboogplooi.
Elleboogplooi, geen idee hoe dat genoemd werd :D. Laatste keer bij Anouk is dus vorig jaar voor de zomer geweest en toen ook in haar vinger.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_165674786
Zoë is ook beide keren in haar elleboog geprikt. En Zoë moest vandaag 8 buisjes inleveren :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_165674886
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 19:32 schreef Susie het volgende:

[..]

Elleboogplooi, geen idee hoe dat genoemd werd :D. Laatste keer bij Anouk is dus vorig jaar voor de zomer geweest en toen ook in haar vinger.
Ow ik moest het ook aan vriend vragen hoor en heb nog wel een opleiding in de zorg gedaan haha
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  vrijdag 30 september 2016 @ 20:53:57 #28
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_165676566
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 19:43 schreef Tally het volgende:
Zoë is ook beide keren in haar elleboog geprikt. En Zoë moest vandaag 8 buisjes inleveren :P
8 buisjes haal je ook nooit uit een klein kinder vingertje natuurlijk :D

Even een ander vraagje hier; school informeert bij de ouders nu hoe wij erin staan om over te stappen naar het continu rooster. Voor mij maakt het voor Anouk niets uit (blijft al 3 dagen in de week over en dag 4 eten op de BSO), waar ik meer mee zit is de BSO. Zal dat dan niet duurder worden, want langere opvang? Iemand hier ervaring mee?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_165679235
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:53 schreef Susie het volgende:

[..]

8 buisjes haal je ook nooit uit een klein kinder vingertje natuurlijk :D

Even een ander vraagje hier; school informeert bij de ouders nu hoe wij erin staan om over te stappen naar het continu rooster. Voor mij maakt het voor Anouk niets uit (blijft al 3 dagen in de week over en dag 4 eten op de BSO), waar ik meer mee zit is de BSO. Zal dat dan niet duurder worden, want langere opvang? Iemand hier ervaring mee?
Bso wordt duurder maar bijdragen overblijf vervalt. Volgens mij werd het bij ons netto iets duurder.
pi_165680836
Let op, voor tussenschoolse opvang krijg je geen toeslag! Dus de prijs is ook echt de prijs.
Maar, gaat het wel iets kosten? Genoeg scholen die het gratis oplossen, door anders budgetteren, het inzetten van ouders of het werken met vrijwilligers.

Vingerprikken hebben bij oudste ook de voorkeur maar dat vult helaas geen buisjes. Prikken in een koude vinger bij een al ziek kind is ook niet aan te raden trouwens. Bloedgas prikken bij een kleuter is ook tamelijk gemeen. Sowieso prikken als je doodziek bent...Ergens is het niet vreemd dat hij een behoorlijk priktrauma heeft.
Wanneer krijg je de uitslag?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_165684071
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 22:37 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Bso wordt duurder maar bijdragen overblijf vervalt. Volgens mij werd het bij ons netto iets duurder.
lig aan de afspraken van de bso.
Onze bso berekend op ma, Di, do en vr vanaf 14.30 geloof ik en op woensdag vanaf 12.00
Vakantie en studiedagen worden niet extra berekend.


Ik betaal 157.50 per kind voor de tso. We hebben een continurooster maar niet een officiële.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 08:12:53 #32
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_165684181
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 23:39 schreef mefke79 het volgende:
Sowieso prikken als je doodziek bent...Ergens is het niet vreemd dat hij een behoorlijk priktrauma heeft.
Bij mij vinden ze het juist makkelijker als ze echt heel ziek zijn. Dan maakt het allemaal niet meer zo veel uit ;)

Jongste was alleen de laatste keer behoorlijk benauwd (en 12 he.... die zet je niet meer even op schoot ;) ) maar we kwamen er heel snel achter waarom. De laatste prik daarvoor was een spoedbezoekje aan de huisarts met een snelwerkende anti-histamine in z'n bil om een erg snel ontwikkelende allergische reactie te stoppen. Dat ging een tijdje goed, en toen ging hij bijna van z'n stokje. Geen idee of het de allergische reactie, de pijn van de prik (kennelijk deed het inspuiten echt heel erg zeer), of de reactie op de anti-histamine was, maar de eerstvolgende keer stond hij niet te popelen bij het zien van een naald ;)
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 08:21:18 #33
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_165684210
We betalen nu 1.80 per overblijf dmv een stempelkaart, dus dat zijn volgens mij de bedragen niet. De BSO zit aan de school, dus ik vermoed dat zij nu ook de tijden hanteren van de school. Als dat aangepast gaat worden, dan zal de prijs idd wel verhoogd worden. Al met al zal ik er zelf weinig mee opschieten met een continu rooster.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 09:08:48 #34
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_165684482
Onze BSO rekende per dagdeel en niet per uur. Dus daar maakte het in prijs niet uit of je kind al om 14.30 uit was of pas om 15.30.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator zaterdag 1 oktober 2016 @ 09:23:06 #35
5428 crew  miss_sly
pi_165684615
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 19:07 schreef Moonah het volgende:

[..]

Rots en Water is een prachtcursus. Vind ik dan. In november ga ik verdiepingstraining volgen, heb ik nu alweer zin in. :)
Het is geschikt voor álle kinderen. Ik denk alleen dat ik Senna niet bij dat vriendinnetje in de groep zou laten gaan. Als dat meisje weerbaarheidsproblemen heeft, zou ze zich misschien wat te veel aan Senna vastklampen, omdat ze die kent. Terwijl het juist goed kan zijn voor dergelijke kinderen om (hoe spannend ook) in een groep met onbekende kinderen de cursus te volgen. Ze kan dan 1. ervaren dat je in een groep met vreemden ook je plekje kunt krijgen en 2. zal ze zich wellicht wat minder geremd voelen.

[..]

O, dat is wel een goede, inderdaad, en ook voor beide meisjes. Binnenkort zijn de oudergesprekken en ik zal het dan eens bespreken!

ik gebruik altijd alleen haar letter, niet haar hele naam :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 09:30:10 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165684699
Hier continuerooster, er wordt een bijdrage gevraagd van ¤ 50 per kind per jaar voor het lunchen op school, daarvan worden dan weer de ouders betaald die dan pleinwacht zijn.
Je kunt die kosten dus weer "terugverdienen".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zaterdag 1 oktober 2016 @ 09:37:28 #37
5428 crew  miss_sly
pi_165684777
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 09:30 schreef Leandra het volgende:
Hier continuerooster, er wordt een bijdrage gevraagd van ¤ 50 per kind per jaar voor het lunchen op school, daarvan worden dan weer de ouders betaald die dan pleinwacht zijn.
Je kunt die kosten dus weer "terugverdienen".
Dat vind ik fors.
Bij onze school was continurooster gratis, maar omdat ze dit jaar een wijziging hebben doorgevoerd zodat de leerkrachten langer een echte pauze kunnen hebben, wordt er nu een bijdrage van 25 euro per kind per jaar gevraagd en daarvoor wordt een professionele organisatie ingeschakeld om de opvang mee te doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 09:48:16 #38
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_165684946
50 euro voor overblijven vind ik anders een koopje. Vorige school was ik voor vier dagen 120 euro per jaar kwijt geloof ik.

School is hier uit om 14:15uur en vanaf dan gaan je bso uren lopen.
Tussen de middag geen kosten meer.
De bso heeft een contract met vakantie- en studiedagen er in. Als je op vakantie bent en niet komt mag je die dagen op een ander moment inzetten.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_165684951
Wij betalen 150 euro ouderbijdrage. En daar zit de tussenschoolse opvang bij in.
Make my day!
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 10:46:51 #40
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_165685645
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 09:08 schreef livelink het volgende:
Onze BSO rekende per dagdeel en niet per uur. Dus daar maakte het in prijs niet uit of je kind al om 14.30 uit was of pas om 15.30.
Bij ons is het ook per dagdeel. Maar kan mij zo voorstellen dat de prijs omhoog gaat wanneer er langer opvang nodig is. Al zou het maar om een half uur gaan vermoed ik zo? School is nu tot 15.15 en de middagpauze is nu van 12.00 tot 13.15. Aanname is dan dat het continu rooster tot 14.30 of 14.45 gaat duren.

Ouderbijdrage is nu nog 39,95. Wellicht dat ze dat inderdaad omhoog willen gaan gooien als ze continu rooster gaan invoeren. Misschien moet ik mij maar aanmelden voor de werkgroep hierover, dat kan namelijk ook nog. Op zijn vroegst zullen ze dit pas volgend schooljaar gaan invoeren lijkt mij. Aan de andere kant zullen het geen enorme schokkende bedragen zijn denk ik.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_165685756
Bso's mochten eerst een half uur opstarttijd in rekening brengen en dat mocht dan voor de tijd dat de vroegste school uit was. Dat mag nu niet meer en ze moeten kunnen bewijzen dat ze pas gaan rekenen vanaf de tijd dat kinderen werkelijk uit zijn. Dus als een bso van meerdere scholen kinderen heeft en die scholen zijn niet tegelijk uit, dan zijn er afwijkende starttijden per kind. Als ze niet werken met uurprijzen maar met dagdelen hoeft dat volgens mij niet.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_165694880
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 09:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat vind ik fors.
Bij onze school was continurooster gratis, maar omdat ze dit jaar een wijziging hebben doorgevoerd zodat de leerkrachten langer een echte pauze kunnen hebben, wordt er nu een bijdrage van 25 euro per kind per jaar gevraagd en daarvoor wordt een professionele organisatie ingeschakeld om de opvang mee te doen.
Dit is bij ons idd ook zo.
Althans eerste jaar heeft de school voor hun rekening genomen geloof ik en vorig jaar kregen we een rekening van 25 euro p.k.
pi_165698138
Wij betalen 30 euro per jaar per kind voor TSO, dat valt buiten de ouderbijdrage.
pi_165699285
Wat betalen jullie weinig.

Ik betaal 157.50 voor de overblijf/TSO, 25 voor schoolreis/excursies en 32.50 ouderbijdrage (en dan x2)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 2 oktober 2016 @ 08:23:13 #45
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_165701436
Ik zat zo te rekenen wat ik ongeveer op jaarbasis kwijt ben aan de overblijf en dat is rond de 200 euro. (1,80 × 3 dagen per week x 40 weken school) Dan is 50 euro voor tso natuurlijk nagenoeg niks.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zondag 2 oktober 2016 @ 08:29:27 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165701473
Ouderbijdrage is hier ¤ 60 per jaar trouwens.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165701604
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 00:42 schreef Vicky het volgende:
Wat betalen jullie weinig.

Ik betaal 157.50 voor de overblijf/TSO, 25 voor schoolreis/excursies en 32.50 ouderbijdrage (en dan x2)
Idem. Keer 4.
Al wordt overblijven hier vanaf kind 3 iets voordeliger.
Met een meidenkwartet
  zondag 2 oktober 2016 @ 08:54:10 #48
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_165701684
Hier is de ouderbijdrage 110 euro per jaar en daarvan gaan ze vaak op excursie, museumbezoek, theaterbezoek etc en er is een gymleraar van in dienst.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 2 oktober 2016 @ 09:15:42 #49
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_165702032
Hier kost het overblijven ¤1,40 per keer. Ouderbijdrage is ¤21,= en daar doen ze alles van. Wel hebben ze regelmatig acties om de kas te spekken (Reshare kledinginzameling, schoolfeest met bbq etc.).
pi_165702209
Hier is "schoolgeld" 35 euro voor activiteiten etc. Schoolreisje is inprincipe inbegrepen maar eens per 4 jaar gaan ze naar de efteling dan betaal je 20 eur extra. Overblijven was 100 euro per jaar per kind dat is nu gratis Door het continu rooster.

Ze hebben wel vaak bezigheden. Maandelijks iets voor de kinderen iedere week ouderbijeenkomsgen maandelijks ouderinformatie over het nieuwe thema dan ga je zelf ook met het thema aan de slag en daarna mag je in de klas van je kind meehelpen voor 1.5 uur. Eens per maand schooltheater waar de kinderen zelf voor mogen oefenen. En ze hebben regelmatig feestjes met de kinderen vanwege feestdagen, behaalde doelen, of mijlpalen. Altijd koek en ranja thee koffie in huis. Het is een hele zwarte (90%) school maar daardoor enorm sociaal en een intensief contact met de ouders.

Geen idee hoe het op de nieuwe school zit eigenlijk.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  zondag 2 oktober 2016 @ 10:49:27 #51
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_165703905
Hier is de ouderbijdrage 50 euro per kind per jaar en daar wordt ook alles van betaald. Dus ook het groep 8 kamp. Schoolreisje gaat het ene jaar wat groter met bus en zo en het andere jaar low budget en dichter bij huis. Dat laatste is trouwens zeker zo leuk :Y

Ze hebben hier trouwens wel regelmatig projecten met museumbezoek en zo maar dat komt blijkbaar uit een ander potje. Maandag gaan ze bijvoorbeeld naar het Nederlands Openlucht Museum. Maar omdat er door ouders gereden wordt en kinderen gewoon eigen brood en zo meenemen is dat best een goedkoop dagje.
pi_165704909
Ouderbijdrage is hier 40 euro p.k.
Schoolreisje valt hier wel buiten. Voor de kleuters is dat 5 euro.
Vanaf groep 3 gaan ze op kamp en daar betaal je ook apart voor. Dat is dit jaar 74 euro.
  zondag 2 oktober 2016 @ 13:06:37 #53
11682 Moonah
Jolie femme
pi_165706216
Als de school van je kind continurooster heeft, mag je kind dan wel thuis eten?

Reden van de vraag: onze school voert het aankomend schooljaar in. Maar zonder ouderhulp. Wij moeten als leerkrachten zelf het eten en buiten spelen begeleiden. Je raadt al wie er om 14.15 dan dus kapot is.... :{
Mijn directeur zegt dat hij voor verplichte TSO geen ouderbijdrage mag vragen...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 2 oktober 2016 @ 13:11:31 #54
100412 mefke79
komt goed!
pi_165706338
Wij betalen dus niets voor het overblijven en de ouderbijdrage is ook maar 35 per kind. Dus dat is prima te doen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 08:12 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Bij mij vinden ze het juist makkelijker als ze echt heel ziek zijn. Dan maakt het allemaal niet meer zo veel uit ;)

De eerste keer wel ja, maar nadat het een keer helemaal mis ging kan hij zelfs doodziek nog in paniek raken van het woord prikken alleen al. Helaas, want jongste laat het over zich heen komen en dat is veel makkelijker en sneller.

Rots en water heeft oudste dit voorjaar gedaan. Hij was de jongste in de groep, dat vond ik een nadeel. Toch heeft hij er wel veel uitgehaald. Bij ons op school is het onderdeel van het vaste aanbod waar je kinderen voor kan opgeven.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_165706360
Moonah, hoe wordt jullie pauze dan geregeld? Zonder pauze mag volgens mij niet arbo-technisch gezien.
  zondag 2 oktober 2016 @ 13:14:22 #56
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165706415
bij ons moeten ouders bij het eten opletten 4x per jaar per kind, (of afkopen voor 50 euro per kind.)
in die tijd eten de leerkrachten
  zondag 2 oktober 2016 @ 13:18:05 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165706485
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 13:06 schreef Moonah het volgende:
Als de school van je kind continurooster heeft, mag je kind dan wel thuis eten?
Volgens mij is dat op de school van Soneal niet de bedoeling.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 2 oktober 2016 @ 13:18:39 #58
11682 Moonah
Jolie femme
pi_165706489
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 13:12 schreef Hupje het volgende:
Moonah, hoe wordt jullie pauze dan geregeld? Zonder pauze mag volgens mij niet arbo-technisch gezien.
Tussen 10 en 14 uur heb je recht op 2x 15 minuten. Dus het wordt puzzelen. Maar 15 minuten is niks. Ik moet wat bekers opendraaien, bananen lospellen, een kind wil nog even iets vertellen, iemand is zijn jas kwijt, ik moet plassen, nog snel even iets kopiëren, oh, en ook nog eten.

Een directeur van een andere school van onze stichting maakte het nog bonter. Zij zei: Tja, de CAO.... je zou dus om 13.45 een kwartiertje pauze kunnen krijgen. Dan maakt een half uurtje ook niet uit. (die school is dus om 14.15 uit).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 2 oktober 2016 @ 13:19:32 #59
11682 Moonah
Jolie femme
pi_165706502
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 13:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij is dat op de school van Soneal niet de bedoeling.
En moeten jullie wel betalen voor de TSO?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 2 oktober 2016 @ 13:21:40 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165706547
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 13:19 schreef Moonah het volgende:

[..]

En moeten jullie wel betalen voor de TSO?
Wij betalen ¤ 50 voor het lunchen op school idd, maar ouders kunnen ¤ 8 per keer als pleinwacht verdienen en het op die manier compenseren.

Ik doe dat min of meer bewust niet trouwens, er zijn vast ouders die het beter kunnen gebruiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165707176
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 13:18 schreef Moonah het volgende:

[..]

Tussen 10 en 14 uur heb je recht op 2x 15 minuten. Dus het wordt puzzelen. Maar 15 minuten is niks.
Ik weet het, ik heb een half uur en daar blijft vaak max 20 minuten van over. Maar hoe zijn ze van plan om die 2x 15 minuten dan te regelen? Zonder genoeg personeel zonder klas lijkt me dat heel lastig.
  zondag 2 oktober 2016 @ 13:58:51 #62
11682 Moonah
Jolie femme
pi_165707392
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 13:50 schreef Hupje het volgende:

[..]

Ik weet het, ik heb een half uur en daar blijft vaak max 20 minuten van over. Maar hoe zijn ze van plan om die 2x 15 minuten dan te regelen? Zonder genoeg personeel zonder klas lijkt me dat heel lastig.
Tja, ik ben ook erg benieuwd...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_165707706
Hier zijn ze van 12:00 tot 12:30 buiten. Toezicht door ouders en eventueel een leerkracht (de rest van de leerkrachten hebben dan pauze). Van 12:30 tot 12:40 eten ze in de klas met eigen leerkracht.
pi_165707771
Wat een bedragen joh :o
Mijn kleuter to be (eind nov) heeft een ouderbijdrage van ¤20,- en ¤40,- voor het schoolreisje.
Continuerooster, daar zijn geen extra kosten voor.
pi_165708474
Schoolreisje kost hier 25 euro en eigen bijdrage was 20. Continue rooster is hier al een aantal jaar. Van 8:30 tot 14:00 zitten ze op school.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_165708674
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 14:14 schreef Poesopstokje het volgende:
Wat een bedragen joh :o
Mijn kleuter to be (eind nov) heeft een ouderbijdrage van ¤20,- en ¤40,- voor het schoolreisje.
Continuerooster, daar zijn geen extra kosten voor.
40 voor schoolreis? Waar gaan ze heen dan?!
Bizar eigenlijk he die verschillen.
Met een meidenkwartet
pi_165708859
Ach. Alles is relatief.
De democratische school hier in de buurt vraagt 7.000 euro per jaar (heb je wel school geïntegreerd met BSO van 8.00 tot 18.30, 5 dagen in de week).
Waarvan 900 euro ouderbijdrage.

https://lumiar.nl/aanmelden/tarieven/

"vaste ouderbijdrage voor de begeleiding, materiaal, biologische catering (fruit, drinken en lunch) en vooraf geplande uitstapjes van ¤ 900,- per jaar per ingeschreven kind (¤ 75,- op maandbasis)."
Make my day!
pi_165708872
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 13:06 schreef Moonah het volgende:
Als de school van je kind continurooster heeft, mag je kind dan wel thuis eten?

Reden van de vraag: onze school voert het aankomend schooljaar in. Maar zonder ouderhulp. Wij moeten als leerkrachten zelf het eten en buiten spelen begeleiden. Je raadt al wie er om 14.15 dan dus kapot is.... :{
Mijn directeur zegt dat hij voor verplichte TSO geen ouderbijdrage mag vragen...
Nee, het idee achter dat rooster is juist dat de hele school daar blijft.

Zou het een idee zijn om het pauzeren om en om te doen? De ene helft leerkrachten begeleiden het lunchen en de andere helft het buitenspelen. Dan kunnen jullie allemaal pauzeren, weliswaar niet tegelijkertijd.
pi_165708941
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 13:06 schreef Moonah het volgende:
Als de school van je kind continurooster heeft, mag je kind dan wel thuis eten?

Reden van de vraag: onze school voert het aankomend schooljaar in. Maar zonder ouderhulp. Wij moeten als leerkrachten zelf het eten en buiten spelen begeleiden. Je raadt al wie er om 14.15 dan dus kapot is.... :{
Mijn directeur zegt dat hij voor verplichte TSO geen ouderbijdrage mag vragen...
:W Ik heb pas pauze om 15:15 :'(
pi_165708986
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 14:57 schreef Cathmar het volgende:

[..]

40 voor schoolreis? Waar gaan ze heen dan?!
Bizar eigenlijk he die verschillen.
Geen idee? Ik heb het vermoeden dat dit vaste bedragen zijn per kind, ongeacht de groep.
  zondag 2 oktober 2016 @ 15:18:30 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165708992
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 15:09 schreef agter het volgende:
Ach. Alles is relatief.
De democratische school hier in de buurt vraagt 7.000 euro per jaar (heb je wel school geïntegreerd met BSO van 8.00 tot 18.30, 5 dagen in de week).
Waarvan 900 euro ouderbijdrage.

https://lumiar.nl/aanmelden/tarieven/

"vaste ouderbijdrage voor de begeleiding, materiaal, biologische catering (fruit, drinken en lunch) en vooraf geplande uitstapjes van ¤ 900,- per jaar per ingeschreven kind (¤ 75,- op maandbasis)."
Waarvan het gros van de kosten voor de geïntegreerde BSO is, leuk systeem voor ouders die beiden werken, voor ouders die geen recht op kinderopvangtoeslag hebben is het flink aan de prijs.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 2 oktober 2016 @ 15:32:28 #72
11682 Moonah
Jolie femme
pi_165709216
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 15:10 schreef WupWup het volgende:

[..]

Nee, het idee achter dat rooster is juist dat de hele school daar blijft.
Bij mijn zoon op school zijn er dus kinderen die thuis gaan eten, ondanks continurooster. Het is dus niet verplicht, daarom kan de school een bijdrage vragen.
quote:
Zou het een idee zijn om het pauzeren om en om te doen? De ene helft leerkrachten begeleiden het lunchen en de andere helft het buitenspelen. Dan kunnen jullie allemaal pauzeren, weliswaar niet tegelijkertijd.
Sowieso wordt het om en om pauzeren. Ieder een kwartiertje dus. ;)

quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 15:09 schreef agter het volgende:
Ach. Alles is relatief.
De democratische school hier in de buurt vraagt 7.000 euro per jaar (heb je wel school geïntegreerd met BSO van 8.00 tot 18.30, 5 dagen in de week).
Waarvan 900 euro ouderbijdrage.

https://lumiar.nl/aanmelden/tarieven/

"vaste ouderbijdrage voor de begeleiding, materiaal, biologische catering (fruit, drinken en lunch) en vooraf geplande uitstapjes van ¤ 900,- per jaar per ingeschreven kind (¤ 75,- op maandbasis)."
Maar dat is niet te vergelijken. Lumiar is een particuliere school. Geen overheidssubsidie dus.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 2 oktober 2016 @ 15:36:41 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165709271
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 15:32 schreef Moonah het volgende:

Maar dat is niet te vergelijken. Lumiar is een particuliere school. Geen overheidssubsidie dus.
Wel kinderopvangtoeslag, dus ze zijn een kinderopvangorganisatie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165709326
Als er wel een paar ambulante mensen zijn, zou elke leerkracht met de eigen klas kunnen eten en de mensen zonder klas toezicht kunnen houden bij het buiten spelen. Anders lijkt het me een werkverzwaring waar ik niet blij mee zou zijn.
Qua voorbereiden/kopieren is het trouwens een kwestie van wennen, ik kan nu prima zonder tussen de middag.
pi_165709335
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 15:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarvan het gros van de kosten voor de geïntegreerde BSO is, leuk systeem voor ouders die beiden werken, voor ouders die geen recht op kinderopvangtoeslag hebben is het flink aan de prijs.
Ik heb die school serieus overwogen (voor ze alleen nog maar in Leidsche Rijn gingen zitten). Voor wat ze bieden vind ik het helemaal niet gek veel geld, sterker nog, wij vonden het vrij goedkoop voor wat je ervoor krijgt.
Maar ik kom dan ook meestal niet eens op het idee dat er ook gezinnen zijn waar er 1 helemaal niet werkt. Ik ken er geen, dus die zitten niet bepaald vooraan in mijn gedachten.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_165709346
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 13:06 schreef Moonah het volgende:
Als de school van je kind continurooster heeft, mag je kind dan wel thuis eten?

Reden van de vraag: onze school voert het aankomend schooljaar in. Maar zonder ouderhulp. Wij moeten als leerkrachten zelf het eten en buiten spelen begeleiden. Je raadt al wie er om 14.15 dan dus kapot is.... :{
Mijn directeur zegt dat hij voor verplichte TSO geen ouderbijdrage mag vragen...
Bij ons mag het wel maar niemand doet het geloof ik.
Daarnaast heb je maar 45 minuten de tijd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 2 oktober 2016 @ 15:44:15 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165709394
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 15:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik heb die school serieus overwogen (voor ze alleen nog maar in Leidsche Rijn gingen zitten). Voor wat ze bieden vind ik het helemaal niet gek veel geld, sterker nog, wij vonden het vrij goedkoop voor wat je ervoor krijgt.
Maar ik kom dan ook meestal niet eens op het idee dat er ook gezinnen zijn waar er 1 helemaal niet werkt. Ik ken er geen, dus die zitten niet bepaald vooraan in mijn gedachten.
Nee idd, bij ouders die beiden werken er er behoorlijk wat kinderopvang nodig is, is het niet duur.
Hier geen recht op kinderopvangtoeslag trouwens, dus het zou ons de volle hap kosten.
Plus dat we sowieso al een aantal goede scholen op korte afstand hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165710891
Bij ons op school is er een continu rooster maar mag je wel thuis eten. Alleen in de praktijk gebeurd dat niet.
Wij betalen geen bijdrage voor het eten en word door de leraren zelf gedaan.
Na 20 min gaan de kinderen naar buiten en de leraren hebben 1x per week pleinwacht. Als je geen pleinwacht heb, heb je dan "pauze".

Ouderbijdrage is 45 euro per kind incl. Schoolreisje.
pi_165729078
Bij ons is er wel continu rooster en is het niet de bedoeling dat ze thuis eten. Wel vind ik dat ze erg laat eten om 12:30 pas terwijl ze om 15:00 alweer uit zijn.
Ze eten in de klas met de juf en daarna spelen ze buiten onder toezicht van de pleinwacht (ouders).
Uit mijn hoofd kost het 50 euro per jaar. Dit vind ik nog wel meevallen want destijds bij mijn inmiddels puber betaalde je geloof ik 1,50 per dag en werd het toezicht en het overblijven zelf verzorgd door ouders. Je was verplicht een keer of 4 per jaar aan de beurt om te komen helpen.
  maandag 3 oktober 2016 @ 23:34:15 #80
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_165741257
Ouderbijdragw hier ¤50 per kind incl schoolreis en het groep 8 kamp.
Ook continu rooster hier. Van 0820/1415

Onderlaatst bij de kleuter groepen ijsjes uitgedeeld, samen met een andere moeder. Toen het zo heet was. Vonden ze allemaal erg leuk.

Eten hebben ze hier volgens mij een half uurtje voor. Denk dat de juf Dan ook mee eet. Geen idee eigenlijk. Stond wel ergens in de nieuwsbrief.

Moet allemaal wel gezond zijn tegenwoordig, dus geen koekje, maar groente en fruit bij de 10 uur pauze
pi_165741303
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 23:34 schreef PureEvil het volgende:
Ouderbijdragw hier ¤50 per kind incl schoolreis en het groep 8 kamp.
Ook continu rooster hier. Van 0820/1415

Onderlaatst bij de kleuter groepen ijsjes uitgedeeld, samen met een andere moeder. Toen het zo heet was. Vonden ze allemaal erg leuk.

Eten hebben ze hier volgens mij een half uurtje voor. Denk dat de juf Dan ook mee eet. Geen idee eigenlijk. Stond wel ergens in de nieuwsbrief.

Moet allemaal wel gezond zijn tegenwoordig, dus geen koekje, maar groente en fruit bij de 10 uur pauze
Oh ja.
Ik gaf een keer een plakje ontbijtkoek mee.
Kreeg zowat een reprimande van de juf. Voelde me ook weer 4. :D
Make my day!
pi_165743320
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 23:36 schreef agter het volgende:

[..]

Oh ja.
Ik gaf een keer een plakje ontbijtkoek mee.
Kreeg zowat een reprimande van de juf. Voelde me ook weer 4. :D
Nou ja. Ik geef mijn dame elke dag een plakje mee en een banaan. Zit geen grammetje vet op dr lijfje, ze kan het goed gebruiken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator dinsdag 4 oktober 2016 @ 07:53:31 #83
5428 crew  miss_sly
pi_165743585
De oudergesprekken komen er weer aan. Gaan jullie altijd samen, als ouders, of gaat er vaak iemand alleen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_165743611
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 06:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou ja. Ik geef mijn dame elke dag een plakje mee en een banaan. Zit geen grammetje vet op dr lijfje, ze kan het goed gebruiken.
"Ontbijtkoek blijft de hele dag tussen de tanden plakken"
-"ja, juf"
:D
Make my day!
pi_165743627
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 07:53 schreef miss_sly het volgende:
De oudergesprekken komen er weer aan. Gaan jullie altijd samen, als ouders, of gaat er vaak iemand alleen?
ik ga altijd alleen, de ouder"avond" is gewoon een 10 minuten gesprekje om 15 uur in de middag. J neemt al voldoende vrij om bij alle belangrijke gesprekken te zijn en kijkmiddagen bij zwemlessen ed. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_165743629
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 07:58 schreef agter het volgende:

[..]

"Ontbijtkoek blijft de hele dag tussen de tanden plakken"
-"ja, juf"
:D
Sorry juf. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_165743660
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 07:53 schreef miss_sly het volgende:
De oudergesprekken komen er weer aan. Gaan jullie altijd samen, als ouders, of gaat er vaak iemand alleen?
wij hebben geen oudergesprekken.
We hebben portfolio. Dat zijn gesprekjes met kind erbij. We proberen altijd allebei te gaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_165743725
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 07:53 schreef miss_sly het volgende:
De oudergesprekken komen er weer aan. Gaan jullie altijd samen, als ouders, of gaat er vaak iemand alleen?
Als het maar enigszins kan, gaan wij samen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 08:21:03 #89
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_165743779
Hangt er een beetje vanaf. Soms samen, soms man, soms ik.
Het zijn niet echt hele spannende gesprekken. We horen vrijwel altijd hetzelfde. Dochter doet het goed, is sociaal etc.
Zoon meestal ook goed. Geen extreme bijzonderheden.
Mocht dat wel zo zijn dan zouden we wss allebei gaan.

Overigens zijn er vaders die ik als leerkracht nog nooit heb gezien, en waarvan ik de kinderen al een aantal jaren ken.
Dat vind ik wel het andere uiterste.

Tico, gaat je ex ook weleens?
pi_165743890
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 08:21 schreef amaranta het volgende:
Hangt er een beetje vanaf. Soms samen, soms man, soms ik.
Het zijn niet echt hele spannende gesprekken. We horen vrijwel altijd hetzelfde. Dochter doet het goed, is sociaal etc.
Zoon meestal ook goed. Geen extreme bijzonderheden.
Mocht dat wel zo zijn dan zouden we wss allebei gaan.

Overigens zijn er vaders die ik als leerkracht nog nooit heb gezien, en waarvan ik de kinderen al een aantal jaren ken.
Dat vind ik wel het andere uiterste.

Tico, gaat je ex ook weleens?
Nope, morgen is er een gesprek met een ondersteuningsteam, dat is de eerste keer dat hij ook aanwezig is, echter hij haalt de kinderen om de week op vrijdag van school. (Nog wel)

Jeroen is er bijna altijd bij, wat ook wel logisch is omdat hij gewoon het grootste deel van de opvoeding doet en dus betrokken moet worden in hoe het gaat. J heeft wel het gevoel dat hij altijd voor spek en bonen bij zit omdat de school heel erg blijft hameren op dat hij de stiefvader is en dat hij uiteindelijk ook geen handtekening zet. Op die manier proberen ze hem een beetje de mond te snoeren omdat hij ook de vinger op de zere plekken legt.

Maar anyway, er is een groeidocument opgesteld, daarin hebben wij onze op en aanmerkingen gemaakt, daarna heeft Jen haar biologische vader ook op en aanmerkingen gemaakt, maar die staat wat dat betreft wel achter ons. Wat wel fijn is als we morgen een gesprek aan moeten met zn allen dat alle opvoeders wel op 1 lijn zitten hoe wij denken dat Jennifer geholpen is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_165743998
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 07:53 schreef miss_sly het volgende:
De oudergesprekken komen er weer aan. Gaan jullie altijd samen, als ouders, of gaat er vaak iemand alleen?
Ik ga altijd samen met mijn man. Hij komt sneller tot de belangrijke punten en kan zakelijk kritisch zijn. Bij mij komt het altijd meer vanuit emotie, ik bereik niet wat ik wil en sta met een onvoldaan gevoel buiten. Sinds een jaar dus alles samen. Manlief is amper thuis maar juffen werken super mee als ik aangeef wanneer wij kunnen.

Vanavond toevallig extra gesprek met juf van oudste.
Vorig jaar heb ik haar losgelaten op school en was daar achteraf helemaal niet blij mee. Ze vertelt zoveel thuis over school, dat je denkt dat je alles wel weet. Maar toch juist de pijnpunten kan ze nog niet benoemen. Wat ook niet hoeft natuurlijk als je 9 bent.
Dat ze bv haar klasgenoten en de lesstof ver vooruit is en zich verveelde, haar cijfers daalden en ze werd ingezet als assistent van de juf }:| Zo vervelend het gevoel te hebben dat de school niet met je (kind) meedenkt.
Met een meidenkwartet
pi_165744016
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 08:34 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nope, morgen is er een gesprek met een ondersteuningsteam,

Maar anyway, er is een groeidocument opgesteld, daarin hebben wij onze op en aanmerkingen gemaakt, daarna heeft Jen haar biologische vader ook op en aanmerkingen gemaakt, maar die staat wat dat betreft wel achter ons. Wat wel fijn is als we morgen een gesprek aan moeten met zn allen dat alle opvoeders wel op 1 lijn zitten hoe wij denken dat Jennifer geholpen is.
Hee, aktie. Fijn voor jullie! Succes straks morgen ^O^
Met een meidenkwartet
pi_165744592
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 07:53 schreef miss_sly het volgende:
De oudergesprekken komen er weer aan. Gaan jullie altijd samen, als ouders, of gaat er vaak iemand alleen?
Ik ga eigenlijk altijd alleen. Maar nu is het lijntje hier met de juf/ib-er heel kort en ben ik veel op school.
Een hoop word ook tussendoor besproken.

Bij een belangrijk gesprek zoals in het sot vind ik het wel fijn dat hij vrij is zodat hij met de jongste thuis kan zijn en ik met kan concentreren op het gesprek.

Nu ben ik ook vaardiger in dit soort gesprekken dan mijn man. En kan ik goed verwoorden hoe Yaro is.
  Moderator dinsdag 4 oktober 2016 @ 09:49:52 #94
5428 crew  miss_sly
pi_165744634
Tot nu toe is B eigenlijk altijd mee geweest, maar dit keer gaat het niet lukken. Ik vind het stom. Stom dat het bij werkgevers of klanten gevoelig kan liggen dat je eerder weg moet, omdat je een gesprek hebt over je kind. Stom en zeer begrijpelijk dat d leerkrachten de gesprekken in de middag plannen.

En juist deze keer wilde ik graag samen, want ik wil even goed praten over wat zaken. Dat het kind de helft van de tijd aan het tekenen of lezen schijnt te zijn, omdat ze moet wachten op de rest. Of dat klopt en zo ja, of ze dan geen andere manieren hebben om haar leuker, uitdagender bezig te houden. Momenteel wil ze eigenlijk niet naar school, alleen om te spelen, want de rest is saai.

Ik ga alleen dus, helaas.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_165744696
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 09:49 schreef miss_sly het volgende:
Tot nu toe is B eigenlijk altijd mee geweest, maar dit keer gaat het niet lukken. Ik vind het stom. Stom dat het bij werkgevers of klanten gevoelig kan liggen dat je eerder weg moet, omdat je een gesprek hebt over je kind. Stom en zeer begrijpelijk dat d leerkrachten de gesprekken in de middag plannen.

En juist deze keer wilde ik graag samen, want ik wil even goed praten over wat zaken. Dat het kind de helft van de tijd aan het tekenen of lezen schijnt te zijn, omdat ze moet wachten op de rest. Of dat klopt en zo ja, of ze dan geen andere manieren hebben om haar leuker, uitdagender bezig te houden. Momenteel wil ze eigenlijk niet naar school, alleen om te spelen, want de rest is saai.

Ik ga alleen dus, helaas.
Helaas heel herkenbaar. Succes ^O^
Met een meidenkwartet
pi_165745698
Tot nu toe gingen wij afwisselend. Hier zijn meestal twee dagen, één keer in de middag en de andere dag in de avonduren dat je een afspraak kunt maken.
pi_165745738
Binnenkort ook schoolonderzoek met ouder(s) in groep 2, had hier vorig jaar gelezen dat het bij andere scholen zonder ouders was. Kregen vooraf 2 vragenlijsten om in te vullen.
pi_165745772
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 09:49 schreef miss_sly het volgende:
Tot nu toe is B eigenlijk altijd mee geweest, maar dit keer gaat het niet lukken. Ik vind het stom. Stom dat het bij werkgevers of klanten gevoelig kan liggen dat je eerder weg moet, omdat je een gesprek hebt over je kind. Stom en zeer begrijpelijk dat d leerkrachten de gesprekken in de middag plannen.

En juist deze keer wilde ik graag samen, want ik wil even goed praten over wat zaken. Dat het kind de helft van de tijd aan het tekenen of lezen schijnt te zijn, omdat ze moet wachten op de rest. Of dat klopt en zo ja, of ze dan geen andere manieren hebben om haar leuker, uitdagender bezig te houden. Momenteel wil ze eigenlijk niet naar school, alleen om te spelen, want de rest is saai.

Ik ga alleen dus, helaas.
Wat jammer dat het zo loopt.
Jullie hebben vorig jaar toch naar die andere school gekeken waar S zo enthausiast van werd?
Is dat niks meer geworden?
  Moderator dinsdag 4 oktober 2016 @ 11:21:25 #99
5428 crew  miss_sly
pi_165745862
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 11:14 schreef As1981 het volgende:

[..]

Wat jammer dat het zo loopt.
Jullie hebben vorig jaar toch naar die andere school gekeken waar S zo enthausiast van werd?
Is dat niks meer geworden?
Nee. Er zijn wat praktische bezwaren, maar bovenal is B niet overtuigd dat het een goede onderwijsmethode is, en dat is wel van belang voor een dergelijke overstap.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_165745932
Ik ga vaak alleen. Vanavond ook (omgekeerd 10 minutengesprek, ik vertel over mijn kind ipv de juf). Als het qua oppas lukt of er echt belangrijke dingen besproken moet worden gaat papa wel mee. Maar meestal is het ook niet echt nodig: gaat wel goed, werken aan tempo en dromen, sociaal steeds sterker.
pi_165746292
Wij proberen altijd samen te gaan. Daarbij speelt mee dat de vader van kleuter en ik niet meer samen zijn en ik het dus extra belangrijk vind dat we allebei dezelfde informatie van de juf te horen krijgen en ook allebei de ruimte hebben om hierop te reageren. Oudergesprekken zijn bij ons altijd (ook) 's avonds dus logistiek is het ook handig omdat een onze partners dan thuis kan blijven met kind.

Of de inhoud van het gesprek heel spannend is, kan ik moeilijk van te voren inschatten trouwens. De eerste twee oudergesprekken waren er behoorlijk wat zaken die ik wilde aankaarten en maar de leerkracht was vrij luchtig en nuchter. Dit keer rekende ik op een vrij ongecompliceerd gesprek maar werd er opeens voorgesteld tot het versnellen van de leerstof. Dan vind ik het wel heel plezierig dat zijn vader er ook bij is en ik niet alleen hoef te bedenken wat ik daarvan vind.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_165746353
Hier ook gesprekken 's middags en 's avonds. Je kunt zelf inplannen via een app wanneer je kunt. Heel handig.

Wat balen Miss, dat het niet 's avonds kan. En wat vervelend ook dat je het gevoel krijgt dat je dochter niet wordt uitgedaagd.
pi_165746463
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 09:49 schreef miss_sly het volgende:
Tot nu toe is B eigenlijk altijd mee geweest, maar dit keer gaat het niet lukken. Ik vind het stom. Stom dat het bij werkgevers of klanten gevoelig kan liggen dat je eerder weg moet, omdat je een gesprek hebt over je kind. Stom en zeer begrijpelijk dat d leerkrachten de gesprekken in de middag plannen.

En juist deze keer wilde ik graag samen, want ik wil even goed praten over wat zaken. Dat het kind de helft van de tijd aan het tekenen of lezen schijnt te zijn, omdat ze moet wachten op de rest. Of dat klopt en zo ja, of ze dan geen andere manieren hebben om haar leuker, uitdagender bezig te houden. Momenteel wil ze eigenlijk niet naar school, alleen om te spelen, want de rest is saai.

Ik ga alleen dus, helaas.
Hè wat vervelend dat dit nog steeds speelt. Ik herinner me de discussie over democratisch onderwijs nog idd, zonde om te horen dat ze op school zo weinig uitgedaagd wordt -O-
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator dinsdag 4 oktober 2016 @ 12:16:58 #104
5428 crew  miss_sly
pi_165746668
Ik snap het wel, hoor, dat de leerkrachten liever geen gesprekken in de avond plannen. Ze moeten dan zo lang op school blijven om die gesprekken te kunnen doen, want veel wonen niet in de buurt en kunnen niet even op en neer naar huis in de tussentijd. Ik vind het wel jammer.

Vorig jaar was er wel wat meer uitdaging in de vorm van Nieuwsbegrip, bijvoorbeeld, voor de kindjes die sneller waren met lezen. Nu ligt Nieuwsbegrip bijna op zijn gat, omdat het na Estafette komt, dat klassikaal gebeurt en ze te lang bezig zijn om nog met Nieuwsbegrip aan de gang te gaan, aldus S. En vervolgens mag ze dan, als ze snel klaar is, tekenen of lezen. Niet heel uitdagend. Dus maar eens informeren wat ze van plan zijn de rest van het jaar :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_165747233
We zijn verhuisd en nu kan Kim wel via een veilige weg zelf naar school fietsen en weer terug. Dat doet ze nu sinds een paar dagen. Het gaat prima, een klasgenootje die dit jaar nieuw is op school blijkt hier in de straat te wonen. Ze gaan nu samen naar school fietsen.
Volgens mij ben ik degene die het meeste moet wennen!
Ook wel wennen om niet meer even een praatje tussendoor met de juf te hebben.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 13:45:44 #106
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_165748910
Klinkt als een fijne ontwikkeling Ingrid!

Ik ging altijd alleen naar oudergesprekken omdat er ook altijd iemand thuis moest blijven. Vanaf groep 7 zijn we samen gegaan met kind erbij. Mijn kind wilde zelf ook graag meepraten en ik vond dat ook een logische ontwikkeling. Vanaf groep 8 moest hij ook zelf tekenen voor zijn ontwikkelingsplan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 13:55:56 #107
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_165749125
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 13:45 schreef livelink het volgende:
Klinkt als een fijne ontwikkeling Ingrid!

Ik ging altijd alleen naar oudergesprekken omdat er ook altijd iemand thuis moest blijven. Vanaf groep 7 zijn we samen gegaan met kind erbij. Mijn kind wilde zelf ook graag meepraten en ik vond dat ook een logische ontwikkeling. Vanaf groep 8 moest hij ook zelf tekenen voor zijn ontwikkelingsplan.
Ik neem ook bijna altijd de kinderen mee, ook als daar niet perse om wordt gevraagd. Vooral in dit onderwijssysteem wordt er van ze gevraagd dat ze verantwoordelijkheid nemen over hun leren. Dan vind ik het best raar om óver ze te praten in plaats van mét ze. Bovendien doen ze het vaak goed, en dan is het ook leuk om de successen te vieren.

Man gaat ook mee als dat kan, maar in de praktijk is het er op neer gekomen dat ik de afgelopen twee jaar alleen ben geweest.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:01:47 #108
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_165749248
Jongste kwam net met z'n eerste cijfer -voor wiskunde- van dit jaar thuis. En dat was prima, maar voor de communicatie component was nog wel ruimte voor verbetering. Niet onverwacht, want ik ken deze juf en ik vermoed dat jongste en zij niet noodzakelijkerwijs op dezelfde manier communiceren, zeg maar :P Desgevraagd zei jongste: "Ja, ik weet nu wel ongeveer wat ze wil. Ze wil alles met cijfers onderbouwd, niet zomaar met logica." Waarop ik zei: "Nee lief, "Duh!" is niet voldoende". Aan het gegrinnik te horen had dat wel iets te maken met de strekking van z'n antwoorden :D
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 19:08:27 #109
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_165754681
Ik had net dus oudergesprek.... Was ik alleen vergeten. Ik kwam er 10 minuten van te voren achter. (Lang leve agenda melding op de telefoon).
Ik had hem expres in de avond gepland zodat man mee zou kunnen. Maar ik was dus ook vergeten het tegen mijn man te zeggen :')
En die was dus nog onderweg naar huis van zijn werk.

Anyway, blij verrast over hoe ontzettend goed zoon het doet. Die had ik echt niet zien aankomen.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 19:12:11 #110
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_165754752
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 19:08 schreef amaranta het volgende:
Ik had net dus oudergesprek.... Was ik alleen vergeten. Ik kwam er 10 minuten van te voren achter. (Lang leve agenda melding op de telefoon).
Ik had hem expres in de avond gepland zodat man mee zou kunnen. Maar ik was dus ook vergeten het tegen mijn man te zeggen :')

Anyway, blij verrast over hoe ontzettend goed zoon het doen. Die had ik echt niet zien aankomen.
Dat zijn de leuke verrassingen, amaranta! En Gao :D
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 19:17:53 #111
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_165754880
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 19:12 schreef livelink het volgende:

[..]

Dat zijn de leuke verrassingen, amaranta! En Gao :D
Ja, was helemaal trots.
O+
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 20:57:35 #112
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_165757423
Ik moest hardop lachen Gao. :D

Hier zijn de gesprekken in de avond en die plan ik dan zo dat ze in bed ligt en kan de babyfoon (die we alleen nog daarvoor gebruiken :D ) even naar de buurvrouw en kan man dus mee.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_165758260
Wij gaan meestal samen naar de 10 minuten gesprekken, als we niet samen kunnen ga ik meestal.
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 22:22:26 #114
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_165759945
Hier zijn de gesprekken ook namiddag en avond dacht ik. Vorige keer had ik steeds een uitgebreider gesprek gepland met juf. Binnenkort wel weer 10 minuten gesprekjes. Denk dat we dan wel proberen samen te gaan.
pi_165761365
Ik had vanavond een omgekeerd oudergesprek. Ik mocht dus vertellen wat L voor meisje is. Op zich wel fijn voor de juf, maar ik ben eigenlijk vooral benieuwd hoe L het in de klas/op school doet. Groep 3 is wat leren betreft toch een behoorlijk omslagjaar als je het vergelijkt met wat ze bij de kleuters doen. Maar ik ben dus niets wijzer geworden. :')
pi_165761526
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 23:09 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik had vanavond een omgekeerd oudergesprek. Ik mocht dus vertellen wat L voor meisje is. Op zich wel fijn voor de juf, maar ik ben eigenlijk vooral benieuwd hoe L het in de klas/op school doet. Groep 3 is wat leren betreft toch een behoorlijk omslagjaar als je het vergelijkt met wat ze bij de kleuters doen. Maar ik ben dus niets wijzer geworden. :')
Ik vind het wel en leuk idee maar doe dat dan in week 1 van het schooljaar (denk ik dan).
Hier in november de eerste officiële 10 min gesprekken.

Mijn groep 3 dame is deze week begonnen met rekentijgers en leest m5. Stop de tijd!! Echt bizar snel ineens.
Met een meidenkwartet
pi_165764244
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 23:09 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik had vanavond een omgekeerd oudergesprek. Ik mocht dus vertellen wat L voor meisje is. Op zich wel fijn voor de juf, maar ik ben eigenlijk vooral benieuwd hoe L het in de klas/op school doet. Groep 3 is wat leren betreft toch een behoorlijk omslagjaar als je het vergelijkt met wat ze bij de kleuters doen. Maar ik ben dus niets wijzer geworden. :')
Hier doen ze dat sinds vorig jaar ook voor de groepen 1 t/m 4
Hier zijn de gesprekken alleen in de 2/3 week.

Het eerste rapport komt dan in januari maar tijdens de informatie avond zei zijn groep 3 juf dat ze iedereen rond de herfst ook spreekt want in groep 3 is inderdaad andere koek.

Wel heel blij mee.
pi_165764254
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 23:15 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ik vind het wel en leuk idee maar doe dat dan in week 1 van het schooljaar (denk ik dan).
Hier in november de eerste officiële 10 min gesprekken.

Mijn groep 3 dame is deze week begonnen met rekentijgers en leest m5. Stop de tijd!! Echt bizar snel ineens.
Wat goed. Als ze het lezen door hebben gaan ze vaak als een speer.
  Moderator woensdag 5 oktober 2016 @ 08:46:43 #119
5428 crew  miss_sly
pi_165764537
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 23:09 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik had vanavond een omgekeerd oudergesprek. Ik mocht dus vertellen wat L voor meisje is. Op zich wel fijn voor de juf, maar ik ben eigenlijk vooral benieuwd hoe L het in de klas/op school doet. Groep 3 is wat leren betreft toch een behoorlijk omslagjaar als je het vergelijkt met wat ze bij de kleuters doen. Maar ik ben dus niets wijzer geworden. :')
Dat deden ze dit jaar bij onze school op de eerste schooldag. Geen school dus voor de kinderen, maar een gesprekje tussen leerkrachten, ouders en kind. Ook niet over school, maar over en met het kind. Was erg fijn.

Eerste rapport is in januari, maar rond de herfstvakantie zijn er wel oudergesprekken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 5 oktober 2016 @ 11:21:48 #120
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_165766552
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 23:09 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik had vanavond een omgekeerd oudergesprek. Ik mocht dus vertellen wat L voor meisje is. Op zich wel fijn voor de juf, maar ik ben eigenlijk vooral benieuwd hoe L het in de klas/op school doet. Groep 3 is wat leren betreft toch een behoorlijk omslagjaar als je het vergelijkt met wat ze bij de kleuters doen. Maar ik ben dus niets wijzer geworden. :')
Dat doen ze hier ook in 't begin van 't schooljaar, maar een gesprek betekent toch dat je elkaar ook wat kunt vragen? Dus ik vraag dan ook wel hoe 't tot dan toe volgens de leerkracht gaat hoor.
in de haak.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 12:03:44 #121
11682 Moonah
Jolie femme
pi_165767353
Wij zijn nu in de vijfde week (geloof ik?!), en de eerste ronde oudergesprekken (vooral sociaal emotioneel) zijn net begonnen. En dat is idd zoals Trui zegt een gesprek. Ik heb een eerste indruk en ik staaf bij ouders of ik dingen goed heb gezien/interpreteer. Dus het is niet zo zeer 'fijn voor de juf' zoals jij dat noemt Nikki ;) , maar wat mij betreft in het belang van het kind dat er een zo goed/compleet mogelijk beeld ontstaat. Overigens heb ik ouders van kinderen 'met een speciale gebruiksaanwijzing' al wel eerder gesproken.

Gesprekjes op de eerste dag lijken mij aan de ene kant prettig Sly, aan de andere kant vind ik het ook fijn om alvast een paar weken een kind te hebben 'meegemaakt'. En dan is de eerste week ook nog erg vroeg Cathmar.

Wat betreft cognitieve ontwikkeling/prestaties kan ik nog niet erg veel zeggen. Ik ben de eerste weken vooral bezig met het vormen van de groep, de groepsdynamica sturen, routines inslijpen, kinderen leren hoe ze mooie rijtjes maken in een echt ruitjesschrift :P. Dus dat komt aan de orde na de januaritoetsen. Of tussendoor als er bijzonderheden zijn.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_165767712
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 12:16 schreef miss_sly het volgende:
Ik snap het wel, hoor, dat de leerkrachten liever geen gesprekken in de avond plannen. Ze moeten dan zo lang op school blijven om die gesprekken te kunnen doen, want veel wonen niet in de buurt en kunnen niet even op en neer naar huis in de tussentijd. Ik vind het wel jammer.
Als je graag wil dat je partner er ook bij is, dan kun je toch wel de school vragen of het misschien op een andere dag kan, als hij wel weg kan op zijn werk? Even een nieuwe afspraak maken?
Ik werk in het vo, maar als ik een gesprek overdag plan met ouders dan houd ik rekening met mijn én met hun agenda. Omdat het heel logisch is dat ouders met banen niet op elk willekeurig moment/dag/tijd naar school kunnen komen.
Bij ouderavonden plannen we wel in, maar ook dan is het zo: als ouders die avond niet kunnen, dan kunnen ze een andere afspraak maken voor een ander moment, of een telefonische afspraak, dat kan ook.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 5 oktober 2016 @ 12:26:25 #123
11682 Moonah
Jolie femme
pi_165767760
quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 12:24 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Als je graag wil dat je partner er ook bij is, dan kun je toch wel de school vragen of het misschien op een andere dag kan, als hij wel weg kan op zijn werk? Even een nieuwe afspraak maken?
Ik werk in het vo, maar als ik een gesprek overdag plan met ouders dan houd ik rekening met mijn én met hun agenda. Omdat het heel logisch is dat ouders met banen niet op elk willekeurig moment/dag/tijd naar school kunnen komen.
Klopt. Maar ik ben in de loop der jaren ook echt meer naar mijn eigen agenda gaan kijken (sinds ik zelf moeder ben ;) ). Als je naar het ziekenhuis moet, is je afspraak ook tijdens kantoor uren... Ik plan altijd één avond in (tot 20 uur), en verder alles na schooltijd. Ouders kunnen zelf intekenen wanneer (binnen de beschikbare tijden dus).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_165767806
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 12:26 schreef Moonah het volgende:

[..]

Klopt. Maar ik ben in de loop der jaren ook echt meer naar mijn eigen agenda gaan kijken (sinds ik zelf moeder ben ;) ). Als je naar het ziekenhuis moet, is je afspraak ook tijdens kantoor uren... Ik plan altijd één avond in (tot 20 uur), en verder alles na schooltijd.
Ja, ik kijk naar mijn eigen agenda en rooster en geef de ouders dan een paar opties. Kunnen ze kiezen. Daar kom je dan altijd wel uit.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Moderator woensdag 5 oktober 2016 @ 12:57:36 #125
5428 crew  miss_sly
pi_165768373
quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 12:24 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Als je graag wil dat je partner er ook bij is, dan kun je toch wel de school vragen of het misschien op een andere dag kan, als hij wel weg kan op zijn werk? Even een nieuwe afspraak maken?
Ik werk in het vo, maar als ik een gesprek overdag plan met ouders dan houd ik rekening met mijn én met hun agenda. Omdat het heel logisch is dat ouders met banen niet op elk willekeurig moment/dag/tijd naar school kunnen komen.
Bij ouderavonden plannen we wel in, maar ook dan is het zo: als ouders die avond niet kunnen, dan kunnen ze een andere afspraak maken voor een ander moment, of een telefonische afspraak, dat kan ook.
Jawel, dat wil ik ook nog wel doen, maar ik wil dit gesprek graag snel hebben en zijn eerste mogelijkheid zal pas ergens eind november zijn, vrees ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_165773389
Miss, als net snel moet&kan, dan nu eerst maar alleen en zo snel mogelijk ook samen.

Hier gisteravond omgekeerd gesprek. Ik vertelde over het veranderen van Chris. Hoe weinig hij vorig jaar tegen de juf zei. Hoe moeizaam dat contact was. Ik hoorde van Chris al wel dat hij nu meer vertelde, maar juf herkende niks in dat verhaal van vorig jaar. Hij zegt genoeg, komt ook even bij juf buurten. En wees juf zelfs op een foutje. Dat laatste was echt nooit aan de orde, juf was heilig. Nu niet meer dus :P
Dus juf blijft het aanmoedigen en uitbreiden ook richting klasgenoten. Mooi begin van 3 jaar bovenbouw bij deze juf!
Het commentaar van juf van vorig jaar hoeven we ook weinig mee te doen. Wat er was tussen Chris en die juf weet ik niet goed, maar het was geen match..

Hier doen ze deze omgekeerde gesprekken in de avond. Andere tien minuten gesprekken kun je zelf inplannen. Elke maand minimaal één avond en één middag per leerkracht. Deze omgekeerde zijn "verplicht" en in februari/maart is ook nog een "verplichte" ivm cito's. Dan heb je nog 2 gesprekken om zelf in te plannen.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 18:54:06 #127
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_165774219
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 18:05 schreef Deepfreeze het volgende:
Miss, als net snel moet&kan, dan nu eerst maar alleen en zo snel mogelijk ook samen.

Hier gisteravond omgekeerd gesprek. Ik vertelde over het veranderen van Chris. Hoe weinig hij vorig jaar tegen de juf zei. Hoe moeizaam dat contact was. Ik hoorde van Chris al wel dat hij nu meer vertelde, maar juf herkende niks in dat verhaal van vorig jaar. Hij zegt genoeg, komt ook even bij juf buurten. En wees juf zelfs op een foutje. Dat laatste was echt nooit aan de orde, juf was heilig. Nu niet meer dus :P
Dus juf blijft het aanmoedigen en uitbreiden ook richting klasgenoten. Mooi begin van 3 jaar bovenbouw bij deze juf!
Het commentaar van juf van vorig jaar hoeven we ook weinig mee te doen. Wat er was tussen Chris en die juf weet ik niet goed, maar het was geen match..

Hier doen ze deze omgekeerde gesprekken in de avond. Andere tien minuten gesprekken kun je zelf inplannen. Elke maand minimaal één avond en één middag per leerkracht. Deze omgekeerde zijn "verplicht" en in februari/maart is ook nog een "verplichte" ivm cito's. Dan heb je nog 2 gesprekken om zelf in te plannen.
Elke maand? Flinke belasting voor de leerkracht dan zeg.
pi_165774338
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 18:54 schreef amaranta het volgende:

[..]

Elke maand? Flinke belasting voor de leerkracht dan zeg.
Zeker, maar nu niet meer een week tig gesprekken achter elkaar. En niet elke ouder plant 3 gesprekken in(niet nodig, of even ongepland na schooltijd babbelen). Dus ze hebben uiteindelijk minder gesprekken per jaar.
De juffen die ik erover gehoord heb vinden dat de gesprekken nu beter gaan. Ze onthouden toch meer en het komt op de tijd dat het nodig is.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 19:04:42 #129
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_165774469
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 18:58 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Zeker, maar nu niet meer een week tig gesprekken achter elkaar. En niet elke ouder plant 3 gesprekken in(niet nodig, of even ongepland na schooltijd babbelen). Dus ze hebben uiteindelijk minder gesprekken per jaar.
De juffen die ik erover gehoord heb vinden dat de gesprekken nu beter gaan. Ze onthouden toch meer en het komt op de tijd dat het nodig is.
Lijkt mij echt 3x niks. Dus het kan ook gebeuren dat je een avond terug moet komen voor 3 gesprekken.
Maar als het voor de juffen werkt.... (Al denk ik dat ze een sociaal wenselijk antwoord geven. Ze gaan natuurlijk niet tegen ouders zeggen hoe vervelend ze het vinden)

En het is dus op initiatief van de ouder?
pi_165774831
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 19:04 schreef amaranta het volgende:

[..]

Lijkt mij echt 3x niks. Dus het kan ook gebeuren dat je een avond terug moet komen voor 3 gesprekken.
Maar als het voor de juffen werkt.... (Al denk ik dat ze een sociaal wenselijk antwoord geven. Ze gaan natuurlijk niet tegen ouders zeggen hoe vervelend ze het vinden)

En het is dus op initiatief van de ouder?
De juffen proberen wel een avond vol te plannen. Ze nodigen de ouders dan actiever uit, maar de ouder bepaalt of hij het nodig vind. Bij mijn weten komt dit uit het team vandaan. Ze waren klaar met die 15+ gesprekken op een middag&avond. Teveel lopende band, te weinig aandacht. En te vaak op momenten dat het niet nuttig was.

Gisteravond had juf 4 gesprekken van een kwartier, vanavond de andere 4 ouders van deze groep 6. De meesten doen het op die manier. Een juf gaf toe dat het meer werk was, maar vond dit toch wel nuttig op deze manier.

Edit: De juffen en meester kiezen wel zelf hun avonden uit.. De ene kiest voor een middag en avond in dezelfde week. Anderen doen een middag in de ene week en een avond in de andere week.. Sommigen bieden meer datums per maand aan. maar als er dan 3 op de ene avond kunnen en ergens 2 op een middag, dan proberen ze dat wel samen te voegen..

[ Bericht 5% gewijzigd door Deepfreeze op 06-10-2016 10:21:08 ]
pi_165791707
W gaat net naar school en wordt gepest door S. Gelukkig lijkt t haar niet echt emotioneel te raken. Ze is vooral verbaasd. Ik merk dat ik t vooral ook zielig vind voor S die blijkbaar niet goed in haar vel zit. Maar vind t wel vervelend, had t ook niet verwacht zo in groep 1.
Maar dagelijks komt W dus thuis met dat S heeft geduwd, of gezegd dat W dom is omdat ze iets niet kan ( met verbaasd gezichtje, want mama, S kan dat zelf ook helemaal niet). Maar leuk is het niet natuurlijk. Juf zegt dat t goed gaat in de klas en dat ze ziet dat S en W niet zo goed gaan en dat ze ze na de herfstvakantie niet meer naast elkaar in de kring zet..
Nou ja, weet nog niet zo goed wat en of ik er iets mee moet. Ze moeten natuurlijk vooral ook veel zelf uitvinden in zo'n klas, maar zou haar ook wel willen helpen.
(Overigens heeft W op de nso en in de straat echt vriendinnetjes en is er nooit eerder sprake geweest dat t sociaal niet boterde, dus dit is wennen)
pi_165792699
Mijn jongste zat net op school ook naast een jochie dat nogal fysiek aangelegd was. De mijne was ook vooral verbaasd. Wel met juf afgesproken dat hij gelijk naar juf mag gaan als er iets gebeurd. Dus hij had een escape als het hem zelf niet lukte. Dat bleek genoeg.
Na een paar weken zijn ze van plekken gewisseld en was er niks meer aan de hand. Dus hier was het vooral lompheid van de buurman. En af en toe een opmerking van buurman die gewoon al meer wist van de klas. Dat was geen bewust pesten. Gewoon onhandigheid van kleuters onderling..
pi_165793339
Ja ik twijfelde ook of ik het pesten moest noemen.. Maar de opmerkingen zijn wel zo: dom noemen, zeggen dat W iets niet mag, dat ze een baby is ( want de jongste). Ze lijdt er niet onder gelukkig en vind school wel leuk.
Hoop dat van plek veranderen hier ook genoeg is straks
pi_165899631
Ik gluur hier alvast mee met een bijna kleuter.
Jan man morgen voor het eerst proefdraaien op school en gaat na de herfstvakantie echt beginnen op school

Voor wie mij nog niet kent ik ben Goitske, 35 jaar, woon in Apeldoorn, getrouwd met Spock en wij hebben 2 jongens Jan die 25/10 4 jaar wordt en Teun van 2 1/2
pi_165900101
:W Goitske

Wij hadden vandaag een gesprekje met de juf van onze oudste. Oudste leest thuis boekjes met niveau e3 en m4. Op school lag in het laatje een boekje met start niveau. Ik wilde net vandaag eens navragen hoe het op school met lezen ging, maar toen zei juf al dat ze vandaag eens extra gelet had op oudste en het lezen. Ze was verrast over het niveau. Morgen krijgt oudste een soort toets om te kijken hoe het er voor staat. Dan wordt er gekeken of oudste mee kan doen in de 3 ster groep (voor gevorderde lezers).
Vind het dan wel lastig hoor. Ik zag thuis wat anders dan dat oudste op school liet zien. Ik wil dan ook weer niet over komen als zo'n pusherige moeder die vindt dat haar kind enorm goed is.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:52:27 #136
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_165904559
Hier volgende week 10 minuten gesprekken.
En ze hebben een contact book waar je als ouders in schrijf wat ze die week thuis gedaan hebben. Elke maandag wordt die aan juf gegeven. ze plakken dan briefje er in met wat ze die week be handelen. en een individuele opmerking. Arwen maak ik me niet zo een zorgen om. Die gaat lekker in haar laatste jaar.
Voor Oli eerste keer in reception (groep 2) Daar zal wel meer besproken worden. Hij gaat enorm snel. Sneller dan klasgenootjes. Ze leren phonics nu ( letter klanken) en graphemes ( schrijven van de letter) En in principe zijn ze nog bezig met dag maar Oli voelt ze al samen en hoe wel nog niet alles vloeiend gaat kan hij wel woorden vormen. En hij wordt nu in een reading scheme gezet. Meestal beginnen ze daar pas na de kerst mee maar hij pikt het zo snel op dat ze hem nu al laat doen. Wat er zo tussendoor beetje besproken is met ophalen is dat hij in groepsverbanden gewoon op klas niveau mee gaat doen maar extra momenten krijgt met individuele opdrachten op zijn niveau. Ben zo blij dat ze daar goed alert op zijn. Want was bij Arwen niet zo. En die puur voordeel heeft gehad met verhuizen naar hier ze klas over geslagen heeft. En deze juf dus wel uit daging geeft ook.

A. is nu school kamp. Ben zo benieuwd hoe zij het heeft!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_165910066
Ik kom heel even binnenvallen met een vraag, die gymschoentjes van vanHaren of Scapino, is dat wat? Bijna kleuter gaat vrijdag oefenen en heeft nog gymschoentjes nodig.
  woensdag 12 oktober 2016 @ 12:54:38 #138
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_165910135
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 12:50 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik kom heel even binnenvallen met een vraag, die gymschoentjes van vanHaren of Scapino, is dat wat? Bijna kleuter gaat vrijdag oefenen en heeft nog gymschoentjes nodig.
Ja hoor voldoet prima. Bezig aan het tweede paar hier.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_165910201
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 12:50 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik kom heel even binnenvallen met een vraag, die gymschoentjes van vanHaren of Scapino, is dat wat? Bijna kleuter gaat vrijdag oefenen en heeft nog gymschoentjes nodig.
Doen het prima hier ^O^ Heb al 3 maten klaarstaan voor Femke om tzt over te nemen ;)
Voor dat ene uurtje in de week zou ik er niet te veel aan uitgeven. Hou wel goed in de gaten wanneer je ze op school laat, dat je ze ook moet vervangen als ze een maat gegroeid zijn...
  woensdag 12 oktober 2016 @ 14:07:08 #140
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_165911400
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 12:58 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Doen het prima hier ^O^ Heb al 3 maten klaarstaan voor Femke om tzt over te nemen ;)
Voor dat ene uurtje in de week zou ik er niet te veel aan uitgeven. Hou wel goed in de gaten wanneer je ze op school laat, dat je ze ook moet vervangen als ze een maat gegroeid zijn...
Dat laatste vooral ;) Prima schoentjes hoor en niet duur.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_165911709
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 12:58 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Doen het prima hier ^O^ Heb al 3 maten klaarstaan voor Femke om tzt over te nemen ;)
Voor dat ene uurtje in de week zou ik er niet te veel aan uitgeven. Hou wel goed in de gaten wanneer je ze op school laat, dat je ze ook moet vervangen als ze een maat gegroeid zijn...
Niet alleen wanneer ze op school blijven staan... :)
Met een meidenkwartet
  Licht Ontvlambaar woensdag 12 oktober 2016 @ 14:32:37 #142
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_165911960
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 14:22 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Niet alleen wanneer ze op school blijven staan... :)
ow ja... nieuwe gymschoenen, die moeten we inderdaad ook weer :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_165912817
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 14:32 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ow ja... nieuwe gymschoenen, die moeten we inderdaad ook weer :P
+1

Ik koop voor M altijd 2 paar, 1 voor op school en 1 voor kleutergym. Erg handig want zo hoef ik voor mijn meiden ook niks meer te kopen :+
  donderdag 13 oktober 2016 @ 06:57:04 #144
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_165924955
Nieuwe schoenen? Oh god, ik ga vast sparen.... Hoewel ik goede hoop heb dat 'ie eerst in de lengte gaat groeien, en dat we daarna pas weer voor de schoenen gaan. Ik bedoel: maat 45 bij 1.73 is toch niet helemaal in balans?
  donderdag 13 oktober 2016 @ 07:12:51 #145
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_165924988
Ik mag morgen weer voor nieuwe schoenen en kleding gaan kijken voor mijn jongste. We hebben ons er mentaal op voorbereid. Voor ons allebei niet iets waar we naar uitkijken.

Hij groeit waar ik bij sta. Kleren die ik vandaag voor hem koop zijn morgen alweer te klein lijkt het. En hij heeft op het moment weer de hele dag honger en overal pijntjes, dus waarschijnlijk zit hij weer in een groeispurt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_165925316
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 07:12 schreef livelink het volgende:
Ik mag morgen weer voor nieuwe schoenen en kleding gaan kijken voor mijn jongste. We hebben ons er mentaal op voorbereid. Voor ons allebei niet iets waar we naar uitkijken.
Succes. En sterkte. Hopelijk gaat het voorspoedig.
Met een meidenkwartet
pi_165925361
Ik heb super stress. Mijn oppas (aan huis), rots in de branding heeft een andere baan. Ben blij voor haar maar :'( :'(
Ik overzie echt even niet hoe ik dit moet gaan doen. Ik hoor het net. Eens even een paar keer diep ademhalen en wat koffie drinken. En een lijstje oplossingen maken.
Met een meidenkwartet
  donderdag 13 oktober 2016 @ 08:31:30 #148
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_165925385
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 07:12 schreef livelink het volgende:
Ik mag morgen weer voor nieuwe schoenen en kleding gaan kijken voor mijn jongste. We hebben ons er mentaal op voorbereid. Voor ons allebei niet iets waar we naar uitkijken.

Hij groeit waar ik bij sta. Kleren die ik vandaag voor hem koop zijn morgen alweer te klein lijkt het. En hij heeft op het moment weer de hele dag honger en overal pijntjes, dus waarschijnlijk zit hij weer in een groeispurt.
Die overgang van kinderkleding naar volwassene is ook best lastig he? Dan heb je even een tijdje geen idee waar je moet kijken.

Die van mij heeft ook weer wat nieuwe shirts en broeken nodig: "Mam, alles wat we in juni hebben gekocht past, alles van daarvoor niet meer." Ok dan....

quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 08:28 schreef Cathmar het volgende:
Ik heb super stress. Mijn oppas (aan huis), rots in de branding heeft een andere baan. Ben blij voor haar maar :'( :'(
Ik overzie echt even niet hoe ik dit moet gaan doen. Ik hoor het net. Eens even een paar keer diep ademhalen en wat koffie drinken. En een lijstje oplossingen maken.
Heb je nog even tijd om een oplossing te zoeken?
pi_165925418
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 08:31 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Heb je nog even tijd om een oplossing te zoeken?
Drie weken. En geen grootouders etc. Maar ik kom er vast wel uit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met een meidenkwartet
pi_165925766
Welkom Goitske!

Kip, mijn jongste laat ook niks zien op school. Hij wil gewoon spelen.. En thuis doet hij wel lesjes zegt hij.. Hij zit nu bijna een jaar in groep 1 (kerstvakantie begonnen). kleine sommetjes doet hij makkelijk, en letters&hakken&plakken begint ook te komen. Maar hij wil het juf niet laten zien. Als het zo doorgaat gaat hij puur op eigenwijsheid lang kleuteren.. We hopen dat hij dan een jaar ouder is voor groep 3 en iets beter de moet-dingen gaat oppakken. Nu komen de juffen er niet doorheen zonder drama's..

Evenstar, fijn dat ze wel goed naar hem kijken en hem volgen.. En hopen dat A een mooi schoolkamp heeft!

Ophelia, die schoentjes heb ik tot groep 3 gebruikt, daarna overgestapt op gewone gymschoenen. Wel goed merken, want er zijn nog tig kindjes met dezelfde schoenen ;)

Kleren is hier ook even lastig.. Maar dat komt omdat er nog maar 4 shirts met lange mouwen in de kast lagen in de goede maat.. toch goed gegroeid over de zomer. Haal nu zaterdag net, en dan de stad even in samen.

Cathmar, dat is wel even lastig inderdaad. Hopelijk komt er een oplossing. Mijn zusje had via een gastouderbureau een gastouder aan huis. Dat werkte prima en was snel geregeld.
pi_165926664
Ophelia: weet niet of dat bij jou op school ook zo is, maar hier mochten ze die echte gymschoenen nog niet, maar moeten ze schoenen met een flexibele zool zoals balletschoentjes. Maar misschien is dat bij jullie niet.
Die balletschoentjes van de scapino zijn overigens prima, dus die gymschoentjes vast ook wel..
pi_165927738
Ik wilde eigenlijk balletschoentjes kopen inderdaad, lekker flexibel en ze kan er prima mee klimmen, maar volgens de juf moesten het echt gymschoenen met zool zijn. Nu dus roze gympies van van Haren. (naamsticker zit er al in)
pi_165927786
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 08:35 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Drie weken. En geen grootouders etc. Maar ik kom er vast wel uit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh meh, dat is wel erg kort dag ook. 't is dat je een stad verderop zit, anders zou ik je nog tijdelijk kunnen redden.
pi_165928730
Oeh cathmar dat is kort de tijd. kdv/bso een optie?
  donderdag 13 oktober 2016 @ 13:22:19 #155
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_165929175
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 08:35 schreef Cathmar het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh dat ken ik nou echt helemaal niet :P Man was 3 maanden thuis (nou ja..... in Nederland), ging weer de hort op en in week 1 raakte de kat kwijt én kreeg jongste een fikse allergische reactie (die we in eerste instantie zelf onder de duim kregen, maar in tweede instantie toch met een spoedritje dokter op moesten lossen).
pi_165929233
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 09:17 schreef Deepfreeze het volgende:
Welkom Goitske!

Kip, mijn jongste laat ook niks zien op school. Hij wil gewoon spelen.. En thuis doet hij wel lesjes zegt hij.. Hij zit nu bijna een jaar in groep 1 (kerstvakantie begonnen). kleine sommetjes doet hij makkelijk, en letters&hakken&plakken begint ook te komen. Maar hij wil het juf niet laten zien. Als het zo doorgaat gaat hij puur op eigenwijsheid lang kleuteren.. We hopen dat hij dan een jaar ouder is voor groep 3 en iets beter de moet-dingen gaat oppakken. Nu komen de juffen er niet doorheen zonder drama's..

Evenstar, fijn dat ze wel goed naar hem kijken en hem volgen.. En hopen dat A een mooi schoolkamp heeft!

Ophelia, die schoentjes heb ik tot groep 3 gebruikt, daarna overgestapt op gewone gymschoenen. Wel goed merken, want er zijn nog tig kindjes met dezelfde schoenen ;)

Kleren is hier ook even lastig.. Maar dat komt omdat er nog maar 4 shirts met lange mouwen in de kast lagen in de goede maat.. toch goed gegroeid over de zomer. Haal nu zaterdag net, en dan de stad even in samen.

Cathmar, dat is wel even lastig inderdaad. Hopelijk komt er een oplossing. Mijn zusje had via een gastouderbureau een gastouder aan huis. Dat werkte prima en was snel geregeld.
Dat kan onmogelijk binnen 3 weken geregeld zijn. Je hebt te maken met keuringen en GGD en belasting/toeslagen.

Trek er maar rustig een week of 10 voor uit voordat iemand legaal met alle papieren bij je thuis zit en je dus ook toeslag terug krijgt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_165929597
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 13:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat kan onmogelijk binnen 3 weken geregeld zijn. Je hebt te maken met keuringen en GGD en belasting/toeslagen.

Trek er maar rustig een week of 10 voor uit voordat iemand legaal met alle papieren bij je thuis zit en je dus ook toeslag terug krijgt.
Hmm. Misschien dat ze de keuring dan eerder gedaan hebben, toen mijn zwager even tijdelijk ergens zat.. Toeslag komt uiteindelijk toch wel? Al is het even flink voorschieten?
pi_165929706
Ik heb vier jaar een oppas aan huis gehad. En nu heeft ze een andere baan, en gaan mijn kinderen naar school. Als ze gebleven was, was ik helemaal blij. Maar nu. Nu hoef ik eigenlijk niemand anders meer in mijn huis. En op heel korte termijn krijg ik dat ook niet geregeld, net als Tico zegt.

Ik zie geen andere optie dan BSO. Daar is ook niets mis mee, begrijp me niet verkeerd. Maar ik zal ouderschapsverlof moeten nemen, want ik krijg mijn uren (ivm reistijd) niet meer gemaakt. En het levert mij veel meer extra stress dan de huidige situatie. Terwijl ik me er verheugde op de rust (lees een dag alleen thuis) die ik zou krijgen als ze naar school gingen. Ik moet gewoon even schakelen. Dit weekend eens puzzelen met uren en financien.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 13:22 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Oh dat ken ik nou echt helemaal niet :P Man was 3 maanden thuis (nou ja..... in Nederland), ging weer de hort op en in week 1 raakte de kat kwijt én kreeg jongste een fikse allergische reactie (die we in eerste instantie zelf onder de duim kregen, maar in tweede instantie toch met een spoedritje dokter op moesten lossen).
Zit je al weer in de zandbak? Allemaal weer plekje gevonden?

[ Bericht 19% gewijzigd door Cathmar op 13-10-2016 14:04:31 ]
Met een meidenkwartet
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:14:04 #159
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_165958332
Oh Cathmar, dat is wel even zuur dan ja. Zeker ook op zo'n korte termijn -O-
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:28:46 #160
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_165960280
De juf vroeg vandaag of M nog iets verteld had over zijn ongelukje. Nou nee dus.
M was na het toiletbezoek bij juf gekomen en had een onsamenhangend verhaal opgehangen over dat het echt een ongelukje was en dat ze niet boos hoefde te worden want hij had het niet expres gedaan. Juf kon er geen touw aan vast knopen maar had wel de indruk dat het iets met het toilet te maken had dus is daar even gaan kijken.... Bleek dat meneer de kraan dicht wilde draaien maar in plaats daarvan heeft hij de hele kraan eraf gekregen. Het water spoot eruit....Eind goed al goed, maar ik kwam niet meer bij

_O-
pi_165960397
Ah die M wel netjes dat hij het kwam melden.

Mijn kleuter is momenteel heel lief voor mij. Probeert echt te helpen.
pi_165960483
Hier nu 2x proef gedraaid op school en smiddags knock out

Vandaag hadden de oma's ivm kinderboekenweek soep op school gemaakt. Was vies volgens hem zat bloemkool prei en wortel in _O-

Daarna vond hij het best en zag mij buiten dus hij smeerde hem. Stond als enige buiten zonder juf en zeggen dat de juf het wist jaaajaaaa..... Ff terug gebracht. Juf was heel lief hij begreep er gewoon geen bal van waarom hij nog moest blijven en waarom ze soep gingen eten op school etc _O-

Ohja gymschoenen bij hem op school met zool dus niet die zachte zolen
pi_165960723
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 21:28 schreef Kyara het volgende:
De juf vroeg vandaag of M nog iets verteld had over zijn ongelukje. Nou nee dus.
M was na het toiletbezoek bij juf gekomen en had een onsamenhangend verhaal opgehangen over dat het echt een ongelukje was en dat ze niet boos hoefde te worden want hij had het niet expres gedaan. Juf kon er geen touw aan vast knopen maar had wel de indruk dat het iets met het toilet te maken had dus is daar even gaan kijken.... Bleek dat meneer de kraan dicht wilde draaien maar in plaats daarvan heeft hij de hele kraan eraf gekregen. Het water spoot eruit....Eind goed al goed, maar ik kwam niet meer bij

_O-
Hahahaha goed verhaal _O- wat een liefje, met zn ongelukje niet expres O+
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:47:17 #164
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_165960808
Maar hoe heeft hij dan de kraan eraf gekregen?
Wij hadden laatst een leerling en ze wilde (meen ik) een raam sluiten oid. En ging (niet met opzet dus) op de stortbak staan. Die dus compleet afbrak.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:35:17 #165
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_165962063
Hij is aan het verkeerde knopje gaan draaien. En heeft dat blijkbaar nogal lang volgehouden :')
M is sowieso zo'n goedzak die geen vlieg kwaad doet dus het was al wel duidelijk dat het niet expres was. Ik kan me zo voorstellen dat hij wel even wat moed bij elkaar moest rapen om naar de juf te gaan.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:48:50 #166
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_165962330
Ach die M. O+ :D
Gelukkig dat zijn juf niet alsnog boos op hem is geworden.

Mijn 14-jarige was bij een vriendin en belde me ineens op of ik haar toch alsjeblieft wilde komen ophalen. En dat terwijl ze normaal zelf altijd naar huis fietst. Ik vermoedde dat de horrorclown-verhalen daar een rol bij speelde. Dus ik ben haar toch maar in de regen ( :( ) gaan ophalen.
Een half uur later zijn we weer thuis en kwam het er inderdaad uit dat het door de horrorclowns kwam. Klasgenoten hebben bijna allemaal een horrorclown-kloon aangemaakt op instagram en zijn elkaar flink bang aan het maken. Leuk zo'n hype waardoor ik een half uur in de regen aan het fietsen ben :(
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:53:16 #167
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_165962408
Ik snap het wel Livelink... ik vind gewone clowns al horror :@
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 05:38:18 #168
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_165966089
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 13:50 schreef Cathmar het volgende:
Zit je al weer in de zandbak? Allemaal weer plekje gevonden?
Ja, alweer een paar maanden. Jongste gaat perfect, man gaat goed, ik ben weer aan het studeren en hoewel dat erg druk is, vind ik het erg fijn. Alleen oudste heeft het moeilijk. Dat is niet onverwacht. We gaan dalijk ontbijten en shoppen in een grote mall. Even de zinnen verzetten ;)

quote:
2s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 21:28 schreef Kyara het volgende:
Bleek dat meneer de kraan dicht wilde draaien maar in plaats daarvan heeft hij de hele kraan eraf gekregen. Het water spoot eruit....Eind goed al goed, maar ik kwam niet meer bij

_O-
Ik vind het wel serieus goed dat hij het is gaan vertellen. Hij zal wel stevig geschrokken zijn.
pi_165966602
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 05:38 schreef Gaoxing het volgende:
Ik vind het wel serieus goed dat hij het is gaan vertellen. Hij zal wel stevig geschrokken zijn.
:Y ik dus ook. Hij is sowieso al (hoog)gevoelig. Maar hij voelde zich dus wel veilig genoeg om het te vertellen.

Oh Livelink, ik snap het ook wel. Brrr, die enge clowns. Wel balen voor jou.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 16:11:49 #170
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_165972370
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 08:53 schreef Kyara het volgende:
Maar hij voelde zich dus wel veilig genoeg om het te vertellen.
Misschien doe je 'm daarmee tekort. Misschien is hij principieel genoeg om het te vertellen :)
pi_165973302
Dat kan ook inderdaad :D
pi_165973746
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 05:38 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ja, alweer een paar maanden. Jongste gaat perfect, man gaat goed, ik ben weer aan het studeren en hoewel dat erg druk is, vind ik het erg fijn. Alleen oudste heeft het moeilijk. Dat is niet onverwacht. We gaan dalijk ontbijten en shoppen in een grote mall. Even de zinnen verzetten ;)

Pittig wel weer lijkt me. Succes voor jullie!!
Met een meidenkwartet
pi_166044915
Na de vakantie gaat Bram 2 ochtenden naar school. Als dat goed gaat breiden we meer uit, maar eerst eens kijken. Ben heel benieuwd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 19 oktober 2016 @ 07:13:21 #174
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_166051177
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 21:23 schreef Ticootje het volgende:
Na de vakantie gaat Bram 2 ochtenden naar school. Als dat goed gaat breiden we meer uit, maar eerst eens kijken. Ben heel benieuwd.
jeetje! Wat snel alweer!
pi_166051271
Oh dat is al best vlot Tico! Bram is ook van januari toch?
pi_166052872
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 21:23 schreef Ticootje het volgende:
Na de vakantie gaat Bram 2 ochtenden naar school. Als dat goed gaat breiden we meer uit, maar eerst eens kijken. Ben heel benieuwd.
Fijn geregeld zo!
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Zelfde school als de meisjes?

Hier nog 26 dagen :)
Met een meidenkwartet
pi_166053423
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 10:42 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Fijn geregeld zo!
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Zelfde school als de meisjes?

Hier nog 26 dagen :)
Bram stroomt gewoon in. De peuters zitten in dezelfde unit, dus in feite gaat hij naar een andere peuterschool, maar zit hij dus in de klas tm groep 3.
7 schoolweken te vroeg, maar hij verveeld zich enorm tussen de kleintjes op het kdv.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166096697
Wat fijn zeg Tico :) hopelijk helpt het Bram....

Ik kreeg een brief dat Ow vanaf 1 dec mag beginnen in een instroomgroep van 10 kinderen uit december/januari (hij is van half januari). Ik zit nog steeds onwijs in dubio of ik hem laat beginnen in de chaotische decembermaand. Hij is er wel echt aan toe, maar t is ook een heel gevoelig jongetje...

Maar waar ik eigenlijk voor kwam (tip van Kyara ;) ) :

Iemand trouwens naar legoworld in de jaarbeurs geweest? Ow zag een advertentie en bleef het er maar over hebben dat hij daarheen wou... Nu zijn we morgen vrij dus ik twijfel.... het zal vast heel druk zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Loj op 20-10-2016 23:42:12 ]
pi_166096891
Haai Loj :P

Ik heb M 1x laten wennen in december. Eigenlijk vooral omdat we het kennismakingsgesprek met e juf hadden en rondleiding en zo. En dan wachten tot januari leek met zo lang. Dus hij is in december al een ochtendje geweest.

Hoe ik dat met de meiden ga doen weet ik niet. In principe na de kerst maar misschien als het eerder uitkomt..... (ik zit in de activiteitencommissie en regel de kerstviering). Maar die zijn ook veel meer bekend met school. Ze weten nu ook al wel in welke klas ze komen en bij welke juf. Ondanks dat dat nog niet officieel is (2 kleuterklassen dus tja....).
pi_166097168
Gaan ze allebei naar een aparte klas of samen in een klas? En bij M of niet? (Ben niet nieuwsgierig ofzo ;) )

Hier was afgesproken dat hij 9 januari zou beginnen (in een instroomgroep met kindjes uit jan/feb) die is dus iets vervroegd. Ik ga er volgende week wel een telefoontje aan wagen...
Hij zou dan alleen sowieso de hele maand december 1 dag naar het kdv moeten, want de bso begint pas half januari :)
pi_166097388
Oh ja, dat schiet dan ook niet zo op. Hier gaan ze ook alleen wennen op mijn parttime dagen. Op woensdag en vrijdag. Dus dat is ook maar 4 keer of zo. En daarna volle bak vrees ik.

De meiden gaan sowieso samen starten. Ze zijn er echt nog niet aan toe om uit elkaar te gaan. En ik wil ze sowieso niet bij M in de klas. Nu is het beleid van de school sowieso dat er bij tweelingen naar de kinderen zelf wordt gekeken en zeker bij het starten wordt de wens van de ouders gevolgd (onze school heeft dan ook relatief veel tweelingen ;) ). Maar omdat er maar 2 klassen zijn en M dus in de andere klas zit, komen zij in de andere klas. Hier trouwens geen groep 0 dus ik heb ze straks alledrie in groep 1 zitten :D
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 07:03:21 #182
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_166100091
Ik ga maandag met Ollie naar legoworld maar daar heb je niks aan Loj ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_166100829
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 23:53 schreef Kyara het volgende:
Oh ja, dat schiet dan ook niet zo op. Hier gaan ze ook alleen wennen op mijn parttime dagen. Op woensdag en vrijdag. Dus dat is ook maar 4 keer of zo. En daarna volle bak vrees ik.

De meiden gaan sowieso samen starten. Ze zijn er echt nog niet aan toe om uit elkaar te gaan. En ik wil ze sowieso niet bij M in de klas. Nu is het beleid van de school sowieso dat er bij tweelingen naar de kinderen zelf wordt gekeken en zeker bij het starten wordt de wens van de ouders gevolgd (onze school heeft dan ook relatief veel tweelingen ;) ). Maar omdat er maar 2 klassen zijn en M dus in de andere klas zit, komen zij in de andere klas. Hier trouwens geen groep 0 dus ik heb ze straks alledrie in groep 1 zitten :D
Hier maar 1 ochtend wennen en dan meteen volle bak incl overblijven :{
Ik krijg het niet anders geregeld. Op zich zie ik het wel zitten met ze. Ze kennen de juffen al en de school, het lokaal en veel kindjes. En ze zijn samen O+
Bij ons op school zijn ze ook helemaal teruggekomen van "tweelingen moet uit elkaar". Ik ga ze bij elkaar laten want ze zijn zo verschillend en krijgen zeker weten hun eigen vriendjes. En ik vind communiceren met 3 sets juffen eigenlijk wel genoeg :@
Stel de niveau verschillen zijn groot, dan zou ik overwegen ze wel uit elkaar te halen want dat lijkt me dan erg frustrerend voor ze. Maar we gaan het meemaken. Voorlopig nog maar even een paar weken enorm genieten met ze thuis.
Met een meidenkwartet
pi_166101010
Ik ben woensdag naar Legoworld geweest met de jongens (7 en 4). De drukte viel mee, er is waanzinnig veel te doen.We hebben ons goed vermaakt.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:19:24 #185
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_166101821
De mijnese zijn er net heen vertrokken met papa en ik ben lekker een dagje thuis. ;)
***
pi_166102176
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 10:19 schreef Brighteyes het volgende:
De mijnese zijn er net heen vertrokken met papa en ik ben lekker een dagje thuis. ;)
Dat heb jij goed geregeld.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:10:43 #187
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_166102705
Goed geregeld BE!

En fijn dat Bram al mag.


Hier de tien minuten gesprekken gehad. Juf van A wist haar perfect te omschrijven. Na de vakantie gaan ze starten met Booster club. Ze zat al in plusgroep van de klas maar nu nog extra uitbreiding voor een paar kinderen van haar klas. Heel fijn want ze heeft de uit daging nodig.

En Oli doet het ook super ligt ver voor in de klas, nu had ik dat voor gevoel al want ik herken veel van A in hem. Met kennismakings gesprek had ik wel al e.e.a. aangegeven. En ze zei dus dat het precies klopte en dat ze hem nu vaker apart nemen en naast klasikale dingen dus extra uitdaging krijgt.
Trotse mama dus hier.

Verder is A een echt pubertje geworden met alles.. pittige dame hahaha. Maar mijn pittige dame O+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_166104364
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 10:19 schreef Brighteyes het volgende:
De mijnese zijn er net heen vertrokken met papa en ik ben lekker een dagje thuis. ;)
Dat is echt goed geregeld!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:09:35 #189
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_166107704
:Y
Ik mag morgen een middagje monkeytown ter compensatie. Maar goed, daar kan ik gewoon op mijn kont een boek gaan zitten lezen en af en toe wat limonade inschenken. ;) O-)
***
pi_166122878
Legoworld slaan we dit jaar een keertje over. Nu 3 keer geweest met de oudste, volgend jaar met zijn allen waarschijnlijk wel.

Fijn dat Bram al mag starten, mooi rustige overgang ook met beginnen..

Daan was net voor de kerstvakantie jarig, hij heeft een woensdag halverwege december meegedraait, en na de kerstvakantie volle bak mee. Ging prima. Volgens mij zijn er na die kerstvakantie 4 kinderen begonnen die van december zijn. Maar het schoolbeleid was dus niet starten in december, maar dat was ik sowieso al niet van plan..

En goede verhalen Evenstar!

Kyara, mooi dat M dat toch komt zeggen. Ik weet niet op C dat op die leeftijd gedaan had. Vorige week nog gesprekje met juf gehad. Zo weinig als hij vorig jaar tegen zijn juf zei(en alle jaren ervoor), zoveel heeft hij voor de herfstvakantie al tegen deze juf gepraat. Hij staat soms ook even "zinloos" te kletsen bij haar tafel. Juf moedigt het aan (binnen grenzen), en wil hem ook stimuleren dat nog meer richting klasgenoten te doen. Dus de komende 3 jaar bij deze juf kan hij nog heel veel groeien qua communicatie-talent..
pi_166128140
Vandaag Jan zijn 4de verjaardag alvast geviert, de max verstappen f1 auto taart viel helemaal in de smaak bij hem, toppunt is de lego en tiptoi tot nu toe sommige andere cadeaus zijn leuk als hij iets langer op school zit maar super leuke cadeaus en ook dingen die echt bij hem passen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O*
pi_166130076
Waarschuwing voor de film peter en de draak: die is echt vet zielig. Categorie bambi / lion king. Aangezien je als moeder altijd een soort emotioneel incontinent bent, neem ff een zakdoekje mee.

:')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166130088
Oh Bram en Leyla zijn er nu wel van overtuigd dat er draken in het bos wonen. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:57:30 #194
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_166131410
Hahaha wat lief O+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 23 oktober 2016 @ 11:08:55 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_166142631
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 18:49 schreef Ticootje het volgende:
Waarschuwing voor de film peter en de draak: die is echt vet zielig. Categorie bambi / lion king. Aangezien je als moeder altijd een soort emotioneel incontinent bent, neem ff een zakdoekje mee.

:')
Echt he! Tranen met tuiten! Ik heb mijn adem in zitten houden bij die scene op de brug! Briljante film. En dan hoor je je jongste naast je 'Wat is er mama?' en dan niet eens wat kunnen zeggen. :D :@
***
pi_166143573
quote:
14s.gif Op zondag 23 oktober 2016 11:08 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Echt he! Tranen met tuiten! Ik heb mijn adem in zitten houden bij die scene op de brug! Briljante film. En dan hoor je je jongste naast je 'Wat is er mama?' en dan niet eens wat kunnen zeggen. :D :@
Precies ja.

Ik hoorde gelukkig een moeder achter me meesnikken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166144572
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 18:49 schreef Ticootje het volgende:
Waarschuwing voor de film peter en de draak: die is echt vet zielig. Categorie bambi / lion king. Aangezien je als moeder altijd een soort emotioneel incontinent bent, neem ff een zakdoekje mee.

:')
eentje om thuis te kijken dus ;)

Ik moest ook een paar keer flink slikken bij de GVR
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 23 oktober 2016 @ 13:55:16 #198
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_166145770
quote:
14s.gif Op zondag 23 oktober 2016 11:08 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Echt he! Tranen met tuiten! Ik heb mijn adem in zitten houden bij die scene op de brug! Briljante film. En dan hoor je je jongste naast je 'Wat is er mama?' en dan niet eens wat kunnen zeggen. :D :@
Maar niet kijken het vliegtuig? :D
pi_166146053
Fijn dat ze wel samen zitten Kyara :) ben benieuwd hoe ze het gaan vinden straks.
Ik neig nu ernaar om hem in december op dinsdag (en woensdag?) te laten gaan, mijn vrije dagen. En de rest van de week gewoon papa, oma en kdv.
Maar vanavond ff een mailtje sturen naar de leerkrachten :)
Vanaf januari wordt het hier ook gewoon volle bak. Continurooster dus ook geen middagen thuis houden ofzo :)

Legoworld was idd erg leuk! Wel druk, en het ninja/StarWars gedeelte vond Ow maar eng. Dus hij vroeg of hij dan in de tula mocht O+
Lego vond hij erg leuk, maar Duplo is nog echt z'n favoriet. Dus Lego stellen we ff uit tot z'n vijfde verjaardag :)
pi_166148183


We gingen opzoek naar de draak vandaag.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 23 oktober 2016 @ 17:08:55 #201
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_166149840
En?

quote:
11s.gif Op zondag 23 oktober 2016 13:55 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Maar niet kijken het vliegtuig? :D
Ach, dan gooi je het op last van je ogen door de AC! :Y

(Een vrouw naast me in het vliegtuig vroeg me ooit eens of ik verkouden aan het worden was. :D Toen zat ik ook te snikken, bij ohshithoeheetieookalweer... Die Deense film over die man die ten onrechte van misbruik beschuldigd werd... En afgelopen zomer zaten mijn collega en ik simultaan te snotteren bij die film over die jongen en zijn moeder die in die kamer opgesloten zaten. ;) )
***
pi_166150443
Goed kijken be.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166153633
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 17:08 schreef Brighteyes het volgende:
En?

[..]

Ach, dan gooi je het op last van je ogen door de AC! :Y

(Een vrouw naast me in het vliegtuig vroeg me ooit eens of ik verkouden aan het worden was. :D Toen zat ik ook te snikken, bij ohshithoeheetieookalweer... Die Deense film over die man die ten onrechte van misbruik beschuldigd werd... En afgelopen zomer zaten mijn collega en ik simultaan te snotteren bij die film over die jongen en zijn moeder die in die kamer opgesloten zaten. ;) )
Was echt een geweldig mooie maar treurige film van die moeder met haar zoon! The room ofzo heette hij volgens mij.

Lisa weet preciesbop welke momenten in de film ik ga huilen en gaat me dan schaapachtig aankijken om te zeggen mama je hoeft niet te huilen het is maar een film.

Zelf kweek ze tranen met tuiten bij de lion King en up
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  Licht Ontvlambaar zondag 23 oktober 2016 @ 20:55:26 #204
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_166156165
Achtste-groepers huilen niet, ook zo'n film. Dat je eigen achtste-groeper naast je zit en vraagt of het wel gaat :') Maar goed, ik grien ook bij Old school Kinderen voor Kinderen :@
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_166156481
Ik kreeg het vanmorgen moeilijk bij het voorlezen van Het meisje met de zwavelstokjes. :')
Maar goed, ik heb recent nog geworpen dus dat is mijn excuus. :7
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 06:17:58 #206
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_166186514
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:02 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik kreeg het vanmorgen moeilijk bij het voorlezen van Het meisje met de zwavelstokjes. :')
Maar goed, ik heb recent nog geworpen dus dat is mijn excuus. :7
'Ze' hebben je nog niet verteld dat dat nooit meer over gaat?

Het gaat nooit meer over :)
pi_166191323
Nah, na nr.1 werd het mettertijd wel minder absurd, daar hoop ik deze keer ook maar op.
pi_166198933
Vandaag is Jan 4 geworden dus een echte kleuter
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:57:45 #209
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_166200885
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:01 schreef Goitske het volgende:
Vandaag is Jan 4 geworden dus een echte kleuter
[ afbeelding ]
Van harte
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:12:02 #210
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_166201390
gefeliciteerd!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 26 oktober 2016 @ 12:04:44 #211
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_166215403
Gefeliciteerd, Goitske, en welkom bij de ouders-van-grote-kinderen-club! :)
in de haak.
pi_166258226
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:17 schreef Goitske het volgende:
Ik moet zeggen die ochtenden alleen met Teun vind ik wel heerlijk hoor. Even volle aandacht voor hem O+
Goitske, nog gefeliciteerd! En ik neem je post even mee naar hier, want ik wou net iets van gelijke strekking tikken :) fijn he, even maar een kind thuis!
En óók eens wat tijd voor mijzelf overdag :o, want die kleine slaapt nog twee keer *O* Dat school bevalt me wel :D

Nog een vraag trouwens. Met school kwam ook de Zoektocht Naar De Perfecte Schoolbeker. Die is nog niet voltooid wegens eisenlijstje van mama en kleuter. Wat voor beker hebben de kleuters hier zoal mee?
pi_166258274
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:39 schreef Mineola het volgende:

[..]

Goitske, nog gefeliciteerd! En ik neem je post even mee naar hier, want ik wou net iets van gelijke strekking tikken :) fijn he, even maar een kind thuis!
En óók eens wat tijd voor mijzelf overdag :o, want die kleine slaapt nog twee keer *O* Dat school bevalt me wel :D

Nog een vraag trouwens. Met school kwam ook de Zoektocht Naar De Perfecte Schoolbeker. Die is nog niet voltooid wegens eisenlijstje van mama en kleuter. Wat voor beker hebben de kleuters hier zoal mee?
Jan heeft mepal bekers die lekken tenminste niet je hebt ze met een schroefdop en een dingetje die er uit springt als drinktuitje. Ik heb die met schroefdoppen

Ik vind het heerlijk 2 ochtenden alleen met Teun de andere dagen werk ik. Jan vind het super elke ochtend moppert hij eerst en sleurt mij de school in. Vandaag begreep hij het even niet want vrijdags mag je overal zitten en hij moet de andere dagen bij het kaartje met zijn naam zitten dus klein drama en huilend bij de juf op schoot achtergelaten -O-

Maja rest van de week was zo makkelijk en zelfs de vso accepteerde hij direct dus ja voor een eerste week *O*
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:46:30 #214
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_166258350
Schroefdoppen vind ik onhandige lekdingen.
We hebben nu één rietjesbeker en één sportbeker idee. Allemaal met coole jongens prints als piraten 8-)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_166258367
Gaat dat goed met schroeven Goits? En zijn die idd lekvrij? Ik las wat recensies daarover maar die waren niet zo enthousiast op dat punt. Ik zoek dus iets wat ook voor kleuter makkelijk lekvrij te sluiten is, dus ik dacht zelf aan iets met een sportdop/rietje.

Lazi, klinkt goed, welk merk heb je?

(Ik werk dus ook de andere dagen en ben nooit kindloos vrij thuis, wat heerlijk is dat!)
pi_166258432
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:47 schreef Mineola het volgende:
Gaat dat goed met schroeven Goits? En zijn die idd lekvrij? Ik las wat recensies daarover maar die waren niet zo enthousiast op dat punt. Ik zoek dus iets wat ook voor kleuter makkelijk lekvrij te sluiten is, dus ik dacht zelf aan iets met een sportdop/rietje.

Lazi, klinkt goed, welk merk heb je?
ze hebben ook een sportdop versie van mepal.
Schroefdoppen gaan hier goed geen lekkages, gaan 2 bekers mee op maandag dinsdag en donderdag.
Vandaag heeft hij mijn tupperware beker mee die lekt ook niet maar is wel groot
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:52:53 #217
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_166258481
Wij hebben de mepal met bidondop. Dat luistert trouwens ook best nauw als je hem uit elkaar haalt want als ie niet goed zit dan gaat hij wel lekker. Maar we hebben ze nu een jaar en ook mijn peuters konden er vorig jaar al prima mee uit de voeten.

Voor melk hebben we een soort thermobeker waarin de melk koud blijft.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:56:16 #218
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_166258553
Mineola we hebben een engels merk maar ziet er exact uit als deze alleen groter en andere print
https://www.bonnebonne.nl(...)8&aid=421800&lang=nl

En we hebben zo eentje https://www.bonnebonne.nl(...)8&aid=421802&lang=nl
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_166258967
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:52 schreef Kyara het volgende:
Wij hebben de mepal met bidondop. Dat luistert trouwens ook best nauw als je hem uit elkaar haalt want als ie niet goed zit dan gaat hij wel lekker. Maar we hebben ze nu een jaar en ook mijn peuters konden er vorig jaar al prima mee uit de voeten.

Voor melk hebben we een soort thermobeker waarin de melk koud blijft.
ooh heb je daar een plaatje van en waar te koop? Ik zoek ook nog iets voor de melk
Twijfelde nog over schoolmelk anders te gaan doen
pi_166259013
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:39 schreef Mineola het volgende:

[..]

Goitske, nog gefeliciteerd! En ik neem je post even mee naar hier, want ik wou net iets van gelijke strekking tikken :) fijn he, even maar een kind thuis!
En óók eens wat tijd voor mijzelf overdag :o, want die kleine slaapt nog twee keer *O* Dat school bevalt me wel :D

Nog een vraag trouwens. Met school kwam ook de Zoektocht Naar De Perfecte Schoolbeker. Die is nog niet voltooid wegens eisenlijstje van mama en kleuter. Wat voor beker hebben de kleuters hier zoal mee?
Een flesje water en een pakje melk. Ik koop elke week een nieuw flesje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166259030
Dank allen! Ik had er eentje gekocht van dotcomgiftshop, hetzelfde idee als de Hema rietjesbeker, maar daarvan was het afsluitdekseltje al na een dag gebroken toen kleuter m ongelukkig liet vallen in de klas. En dat dekseltje kan je dus niet bijbestellen weet ik inmiddels, zodat we nu een extra rietjesbeker voor thuis hebben. Want zonder dekseltje lekt dat ding.

Die van jou zien er leuk uit lazi, zijn die deksels een beetje stevig? Ik ben een beetje bang voor herhaling.
pi_166259085
Haha door jullie berichten bedenk ik me nu pas dat ik ook melk mee zou kunnen geven _O- Hij krijgt nu alleen water mee. Scheelt dat hij niet heel erg dol is op melk en twee dagen per week thuis luncht. Heeft zelf ook nog niks gezegd over melk trouwens.
pi_166259104
Hier mepalbekers en dat gaat al 2 jaar prima. meestal krijgt Sofie 1 beker water mee en 1 beker limonade.
Luuk heeft vandaag zijn eerste schooldagje. Ik zou stiekem wel naar binnen willen spieken. Hij had vanmorgen limonade mee.

Sofie gaat ook lekker. Zit nu in groep 3, is met leeswerk in de 3 ster groep geplaatst (extra uitdaging met lezen) en er lag van de week een brief op dr stoel dat ze vanaf komende week de plusgroep in gaat.
*poef* nu is het weg
pi_166259198
Jan heeft hele waterige limonade mee (hij weigert water te drinken heeft hij altijd al gedaan, drinkt nu zo nu en dan een paar slokjes water uit mijn dopper) en optimel of karnemelk voor tussen de middag. Ze hebben continu rooster dus eet in de klas. Ook melk is het een zeur mee.

Mijn gastouder heeft nog ene mepal beker met drink tuitje zeg maar en die is al 10 jaar oud neemt ze nog wel eens mee als ze met Teun op pad is
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:29:56 #225
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_166259200
We hebben deze bidonbekers. Pop-up heten ze.


Goitske, wij hebben hem cadeau gekregen maar er staat een campina logo op. En zijn naam. Ik ben ook nog op zoek want over 3 maanden 2 kleuters erbij die ook melk mee willen nemen naar school.
pi_166259239
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 11:29 schreef Kyara het volgende:
We hebben deze bidonbekers. Pop-up heten ze.
[ afbeelding ]

Goitske, wij hebben hem cadeau gekregen maar er staat een campina logo op. En zijn naam. Ik ben ook nog op zoek want over 3 maanden 2 kleuters erbij die ook melk mee willen nemen naar school.
deze zijn van mepal of niet?
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:34:25 #227
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_166259314
Ja, die bovenste wel idd.

De melk beker is een campina coolcub trouwens. Maar die kan ik nergens meer vinden :(
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:34:29 #228
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_166259316
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 11:21 schreef Mineola het volgende:
Die van jou zien er leuk uit lazi, zijn die deksels een beetje stevig? Ik ben een beetje bang voor herhaling.
Yep :)
Deze hebben we ook nog en dat is een schuifsysteem zoals de hema rietjesbeker.
http://www.degeleflamingo(...)?variant=14136180932
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_166259341
Mijn kinderen raken bekers en broodtrommels gewoon kwijt. Ik ben er helemaal klaar mee, dus zakje brood en flesje water.

:D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166259359
Ja hoi ik heb sinds gister een kleuter in huis :o

Voor degenen die mij niet kennen:
Ons gezin bestaat uit Djenna (nu dus 4), Boaz (2 jaar en een beetje) en Sjuul (bijna 6 weekjes).

Het meeposten staat wat op een laag pitje en dat zal vanaf aankomende dinsdag nog wel iets minder worden. Want dan begin ik fulltime bij mijn nieuwe werkgever :o . Maar heb altijd veel aan jullie tips en verhalen gehad dus meelezen doe ik zeker.

Djenna gaat vanaf maandag naar een jenaplanschool met continurooster en vanaf dinsdag start ze na school ook met bso. En vanaf volgende week zaterdag komt daar nog zwemles bij
pi_166259406
Is het niet was veel? En net naar school en net naar bso en zwemles?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:41:15 #232
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_166259439
Zwemles schijnt ook effectiever te zijn vanaf vijf jaar door de kracht die ze hebben. Ik zou het schema ook niet meteen vol gooien. Hele dagen school en nog bso is al behoorlijk zwaar de eerste tijd.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:57:34 #233
11682 Moonah
Jolie femme
pi_166259625
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 11:39 schreef Ticootje het volgende:
Is het niet was veel? En net naar school en net naar bso en zwemles?
En een nieuwe baby en mama full time een nieuwe baan...
Het lijkt me sowieso voor iedereen in het gezin nogal heftig als ik het zo lees. :o
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_166259697
wij starten met Luuk ook redelijk snel met zwemles. Hij is totaal niet bang voor water, springt er zo in, maar kan zich dan niet redden. Met Sofie zijn we met 4,5 begonnen en nu is ze net 6 en mag ze morgen afzwemmen voor B. Ze wil ook nog door voor C dus dat doen we dan maar.
*poef* nu is het weg
pi_166259798
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 11:57 schreef Moonah het volgende:

[..]

En een nieuwe baby en mama full time een nieuwe baan...
Het lijkt me sowieso voor iedereen in het gezin nogal heftig als ik het zo lees. :o
idd


Hier ook Mepal bekers. 4xpw gaan er 2 bekers mee en op woensdag 1.

Inhoud wisselt. Vaak iets van alpro soya (choco, banaan of vanille), appelsap, aanmaaklimo, maaza mango.

Water krijg ik er echt niet in. Ja toen het warm was namen ze een extra fles mee..

Ik ben zo blij dat ik van die zwemles af ben. . Alleen zitten wr nu 3x pw op de korfbal 😂
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_166259891
Leyla begon toen ze bijna 5 was en gaat waarschijnlijk april voor a en heeft dan voor de zomer b. Dan is ze ook gewoon 2 jaar bezig geweest, ondanks heel erg water vrij en ondanks dat ze zichzelf al kon redden in het water.

Hier starten de zwemlessen vanaf 4,5. Die duren dan maar een half uurtje en vanaf 5 een uur. Bram gaat er op als hij 5 is, eerder beginnen is langer betalen. Het gaat om kracht, uithoudingsvermogen en het vermogen opdrachten uit te voeren. (Concentratie)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166259913
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 12:02 schreef kaatjejannie het volgende:
wij starten met Luuk ook redelijk snel met zwemles. Hij is totaal niet bang voor water, springt er zo in, maar kan zich dan niet redden. Met Sofie zijn we met 4,5 begonnen en nu is ze net 6 en mag ze morgen afzwemmen voor B. Ze wil ook nog door voor C dus dat doen we dan maar.
Hier verplicht tot en met c.
De eisen zijn anders dan vroeger. Abc is zelfde niveau als a en b van vroeger lijkt het. Met alleen een a diploma zou ik mn kinderen niet zonder toezicht naar het zwembad laten gaan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:22:55 #238
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_166259984
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 12:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hier verplicht tot en met c.
De eisen zijn anders dan vroeger. Abc is zelfde niveau als a en b van vroeger lijkt het. Met alleen een a diploma zou ik mn kinderen niet zonder toezicht naar het zwembad laten gaan.
Ik vind a van nu van hetzelfde niveau als ab vroeger. Eisen zijn juist strenger geworden.
Ik zou met alleen a mijn kind wel alleen laten gaan als hij de leeftijd heeft om zoiets te doen.
Ik heb zelf alleen maar de ouderwetse stijl a dus de huidige stijl a vind ik ruim voldoende om je te redden in ieder geval in een zwembad waar een badmeester is.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_166260009
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 12:22 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik vind a van nu van hetzelfde niveau als abc vroeger.
Ik zou met alleen a mijn kind wel alleen laten gaan als hij de leeftijd heeft om zoiets te doen.
Ik heb zelf alleen maar de ouderwetse stijl a dus de huidige stijl a vind ik ruim voldoende om je te redden in ieder geval een zwembad waar een badmeester is.
Grappig dat we daar echt een totaal ander beeld van hebben.

Zou je ergens de eisen kunnen achterhalen van de diploma's van zeg 30 jaar terug?

Wij lieten jen en leyla wel zelf zwemmen in het zwembad bij ons huis, waar ik op uitkeek vanuit mn balkon. Bram mocht ook mee met vest. Maar in een center parks no way.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:27:35 #240
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_166260051
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 12:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Grappig dat we daar echt een totaal ander beeld van hebben.

Zou je ergens de eisen kunnen achterhalen van de diploma's van zeg 30 jaar terug?

Wij lieten jen en leyla wel zelf zwemmen in het zwembad bij ons huis, waar ik op uitkeek vanuit mn balkon. Bram mocht ook mee met vest. Maar in een center parks no way.
Vroeger hoefde je niet door een gat te zwemmen, rugcrawl, borstcrawl etc.
Zie hier
http://sport.infonu.nl/wa(...)ma-a-toen-en-nu.html
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_166260135
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 12:27 schreef laziness het volgende:

[..]

Vroeger hoefde je niet door een gat te zwemmen, rugcrawl, borstcrawl etc.
Zie hier
http://sport.infonu.nl/wa(...)ma-a-toen-en-nu.html
Ik vond het onwijs zwaar :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166260586
Ik heb mijn A gehaald zonder met mijn hoofd onder water te zijn geweest. Dat krijg je nu niet meer voor elkaar.
*poef* nu is het weg
pi_166260735
Daan is met ruim 4,5 begonnen met zwemles. In ieder geval a&b, c liefst ook, maar de oudste heeft dat ook niet gedaan. Iets met rare motoriek en daardoor zwom hij niet mooi genoeg voor c. De zwemjuf raadde het af, maar hij kan wel die meters zwemmen..
Ik wil in ieder geval dat ze ervaren hoe het is met kleren aan zwemmen, lange broek bij B, dus dat minimaal.

Hier allebei een mepal beker mee en een pakje wicky. Chris heeft dunne roosvicee mee en Daan water in zijn beker. Die pop-up beker van mepal hebben we ook gehad, maar met sap erin hadden we last van aanslag/schimmel. En zelf met water vond ik het niet goed schoonmaken..
pi_166260862
Er gaan tegenwoordig aardig wat discussies over het verbieden van pakjes op scholen, onder de noemer strijd tegen het overgewicht van kinderen. Dat kinderen op school gewoon water kunnen drinken en that's it..

wat zouden jullie daarvan vinden?

Als zoiets zou worden ingevoerd ben ik in staat elke dag chocomelk mee te geven, die volle, met suiker.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166261038
oh, ik ben tegenwoordig doof en stom voor schooldingen. ik negeer het allemaal gewoon, lekker relaxt. maar ik heb de mazzel dat mijn duo tegenwoordig zelf met de fiets naar school gaan, dus ik kom er ook zelden. als er echt wat is moeten ze maar mailen, want ravi vooral geeft helemaal niks door van school richting thuis :D
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_166261076
Ze hebben hier liever niet dat je pakjes meegeeft ivm het afval. Geloof dat je dan t lege pakje weer mee krijgt
*poef* nu is het weg
pi_166261148
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:10 schreef Ticootje het volgende:
Er gaan tegenwoordig aardig wat discussies over het verbieden van pakjes op scholen, onder de noemer strijd tegen het overgewicht van kinderen. Dat kinderen op school gewoon water kunnen drinken en that's it..

wat zouden jullie daarvan vinden?

Als zoiets zou worden ingevoerd ben ik in staat elke dag chocomelk mee te geven, die volle, met suiker.
Dat is op de school van Djenna dus idd en ik weet ook niet zo goed wat ik daarvan moet vinden :{
ze krijgt nu 2 bidons met ranja mee (een voor 10.15 en een voor 12.00). Net of dat wel goed is :? . Puur water drinkt ze echt niet. Ergens vind ik het een beetje betuttering ofzo .. kweet niet zo goed.

En over jullie (logische) reactied over dat het druk is .. eens!
Zwemles was in juni al geregeld want wachtlijsten in mijn woonplaats. Op dat moment was er nog totaal geen sprake van een nieuwe baan voor mij. Alles is heel onverwacht in een stroomversnelling terecht gekomen.

Echter weigeren is financieel gezien ook geen optie want mijn man staat per dinsdag op straat omdat het bedrijf ermee stopt. Dit geeft ons wel de ruimte om de hele riedel rustig op te starten en wanneer blijkt dat het teveel is af te kunnen schakelen. Dus we gaan het gewoon proberen. Werkt het niet? Dan een stap (of 2, of 3) terug :Y

Dat het (wetenschappenlijk) bewezen is dat zwemles op deze leeftijd minder effectief is .. ik heb niet zoveel met wetenschap eerlijk gezegd :@ . Ik kijk liever eerst naar het kind, en het ene kind van 4 is het andere kind van 4 niet. En ook daar.. blijkt het too much allemaal te zijn, dan stellen we het gewoon even uit en schuiven wr het door naar een later moment . :Y
pi_166261215
Bij de school van Jan krijg je verpakkingen weer mee terug naar huis. Voorkeur gaat naar een beker. Rare is wel dat schoolmelk dan wel weer pakjes zijn keuze uit melk of optimel
pi_166261419
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:10 schreef Ticootje het volgende:
Er gaan tegenwoordig aardig wat discussies over het verbieden van pakjes op scholen, onder de noemer strijd tegen het overgewicht van kinderen. Dat kinderen op school gewoon water kunnen drinken en that's it..

wat zouden jullie daarvan vinden?

Als zoiets zou worden ingevoerd ben ik in staat elke dag chocomelk mee te geven, die volle, met suiker.
Hier op school gaat dat ze ook niet lukken. Chris drinkt geen water op school, maar hij is qua bouw eerder smal.. Daan drinkt wel water op school, hij krijgt dat dus mee samen met een pakje sap.
Ze snoepen verder nauwelijks thuis, bewegen genoeg en zijn echt niet dik. Als dat wel zou gebeuren, regel ik dat wel.. Maar zie op school ook niet veel overgewicht eigenlijk..
De juf van Chris lapt de "gezond trakteren" regel ook aan de laars. Zij vindt dat de verjaardag een feestje moet zijn.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:38:05 #250
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_166261458
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 12:56 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb mijn A gehaald zonder met mijn hoofd onder water te zijn geweest. Dat krijg je nu niet meer voor elkaar.
Je moest toch wel zeven meter onder water zwemmen voor A?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_166261502
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:38 schreef laziness het volgende:

[..]

Je moest toch wel zeven meter onder water zwemmen voor A?
Dat zal dan vast B zijn geweest.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166261558
Gezond trakteren.. Ja de ene keer wel de andere keer niet. Vroeger was je de bom met een doos croky, zeker als je de groene had.

Maar het gaat soms wel wat ver, zo werden er vorig jaar bij Jen in de klas frikandellen uitgedeeld. Dat vind ik, persoonlijk, wel wat raar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:46:18 #253
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_166261661
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat zal dan vast B zijn geweest.
Die heb ik niet dus dat kan niet :P
Maar het staat inderdaad niet in de eisen van toen. Wellicht dat het ene zwembad strenger was dan de andere.

Geen pakjes kan ik alleen al uit milieu oogpunt erg aanmoedigen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_166261686
Geen flauw idee of pakjes bij ons mogen en wat ze daarmee doen, maar ik zou zo'n regel (hoewel het idd best ver gaat!) wel prima vinden. Maar dat is heel makkelijk praten, want ik hoef daar ook niks voor te veranderen. We drinken thuis vooral water en dat geef ik ook mee, hij drinkt dat prima en weet niet anders. Eind van de middag krijgt hij thuis diksap.
En vanuit milieuoogpunt zou ik zonder zo'n regel al een beker met bv diksap of appelsap meegeven en geen pakje. Maar kan me goed voorstellen dat het bij veel ouders heel anders ligt.
pi_166261749
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:38 schreef laziness het volgende:

[..]

Je moest toch wel zeven meter onder water zwemmen voor A?
Nee, want daarom heb ik geen B. Ik kon niet onder water zwemmen.
*poef* nu is het weg
pi_166261760
Drinken jullie kinderen frisdrank?

Ik heb wel eens wat kinderen over de vloer met verjaardagen die bij een jaar of 4/5 gewoon een beker cola vragen en krijgen.. Is dat normaal?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166261788
Sofie wil heel graag cola, maar vooral omdat ze het niet mag. Ze mag het alleen op een verjaardag en eigenlijk vindt ze het niet eens echt superlekker. Ze drinkt dan 3 slokjes en dan is het weer klaar.

Luuk drinkt t niet. Die lust het niet (die lust bijna niks)
*poef* nu is het weg
pi_166261925
Ik heb er bijna een vooroordeel over ook, wat vast niet helemaal klopt, maar ik zie dus bij ons dat vooral kinderen met een lagere sociale klasse al vroeg ongezonde dingen eten en drinken, met veel regelmaat ook.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:00:05 #259
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_166261998
Ik heb mijn A-diploma ook gehaald zonder mijn haren nat te maken zo'n beetje maar dan praat ik over 32 jaar geleden. Gok erop dat de regels wat veranderd zijn met de jaren.

Open het linkje en idd dus voor 1985 was er geen gat en/of onderwater ietsig in het diploma.
If you can dream it, you can do it...
pi_166262059
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:00 schreef Books1 het volgende:
Ik heb mijn A-diploma ook gehaald zonder mijn haren nat te maken zo'n beetje maar dan praat ik over 32 jaar geleden. Gok erop dat de regels wat veranderd zijn met de jaren.

Open het linkje en idd dus voor 1985 was er geen gat en/of onder water ietsig in het diploma.
pas bij B moest je onderwater in de jaren 80, dat was 7 meter onderwater zwemmen
pi_166262111
Ik heb nooit mn C gehaald, maar dat was toch echt heel anders dan A en B? Iets met meer reddingszwemmen, dat is C nu helemaal niet meer. Volgens mij moesten de kinderen bij B al met elkaar zwemmen toen Jen afzwom.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166262260
A was bij mijn zonder duiken eind jaren 80. B inderdaad een meter of 7, daarna had je c, maar dat ging met duiken niet goed, die 7 ging maar net. Ik heb ook nog wat lesjes reddingszwemmen1 gehad tijdens schoolzwemmen, omdat ik mijn B diploma al had.

Zit er nu bij c ook geen stukje reddingzwemmen, met een koprol in het water en iets met een bal?
pi_166262545
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:10 schreef Deepfreeze het volgende:
A was bij mijn zonder duiken eind jaren 80. B inderdaad een meter of 7, daarna had je c, maar dat ging met duiken niet goed, die 7 ging maar net. Ik heb ook nog wat lesjes reddingszwemmen1 gehad tijdens schoolzwemmen, omdat ik mijn B diploma al had.

Zit er nu bij c ook geen stukje reddingzwemmen, met een koprol in het water en iets met een bal?
Naar mijn idee zat er bij B al een stukje reddingszwemmen, maar ik hou het allemaal niet zo uit elkaar. Er zaten 6 lessen tussen B en C.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166262789
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:02 schreef Goitske het volgende:

[..]

pas bij B moest je onderwater in de jaren 80, dat was 7 meter onderwater zwemmen
Zo herinner ik het mij ook :Y

Hier krijgen ze geen frisdrank en ze lusten het volgens mij ook geeneens. Djenna wilde een keer een slokje bitter lemon proberen van papa in een restaurant .. nou dat gezicht _O- ... alsof ze het reinste vergif naar binnen kreeg. Sindsdien is priklimonade stom en vies :Y)
pi_166262877
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:57 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb er bijna een vooroordeel over ook, wat vast niet helemaal klopt,
Ik ook ...
Otje drinkt af en toe een slokje uit mijn glas ice tea of bitter lemon als we ergens zijn. Cola krijgt ze niet. Ze krijgt op feestjes, als we ergens wat gaan drinken en zo af en toe thuis appel- of sinaasappelsap. Ze krijgt wel Spa rood als ze erom vraagt.
pi_166263137
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:57 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb er bijna een vooroordeel over ook, wat vast niet helemaal klopt, maar ik zie dus bij ons dat vooral kinderen met een lagere sociale klasse al vroeg ongezonde dingen eten en drinken, met veel regelmaat ook.
mijnes mogen op een feestje 1 glas/beker cola. verder niet. we hebben nooit prik in huis. wel eten ze altijd fruit op school en geen koek of snoep (ze zijn zowat de enigen daarin). met verjaardagen mogen ze zelf hun tractatie kiezen en als dat snoep is, dan mag dat van mij (doch bescheiden, geen bomvolle snoepzak.

speaking of which; iemand nog een handig en goedkoop idee voor 60 stuks aan tractaties?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_166263180
Ik zag op pinterest Jelly bean armbandjes Simmu. Is alleen wel weer snoep en je bent even aan het rijgen.
pi_166263337
Of ijshoorntjes?

pi_166263449
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:50 schreef Ticootje het volgende:
Drinken jullie kinderen frisdrank?

Ik heb wel eens wat kinderen over de vloer met verjaardagen die bij een jaar of 4/5 gewoon een beker cola vragen en krijgen.. Is dat normaal?
ja bij ons wel.
A mag af en toe een glaasje cola en soms wil je crystal clear. T mag af en toe Fanta of cassis. Bij mijn ouders wel eens spa & fruit.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_166263582
Ik werk op een 'Gezonde School' en vind het zo niet tof om me te moeten bemoeien met wat ouders hun kind meegeven naar school }:|.
pi_166263821
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 15:03 schreef Vicky het volgende:

[..]

ja bij ons wel.
A mag af en toe een glaasje cola en soms wil je crystal clear. T mag af en toe Fanta of cassis. Bij mijn ouders wel eens spa & fruit.
Geen idee of het normaal is ik kijk er niet na. Mijn vriend drinkt alleen maar cola en lisa krijgt dus ook geregeld een glaasje of slokje van ons. Ook sinas etc. Bij dagjes uit of onderweg mag ze ook zelf kiezen en dat is cola Fanta of fristi. Thuis voornamelijk ranja en water dus verder maakt het mij niet uit.

Wat ze echt maar heel zelden krijgt is cassis ze kan alles drinken zelfs sportdrankjes maar cassis word ze echt een losgeslagen projectiel van.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:31:11 #272
11682 Moonah
Jolie femme
pi_166263941
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 15:10 schreef Hupje het volgende:
Ik werk op een 'Gezonde School' en vind het zo niet tof om me te moeten bemoeien met wat ouders hun kind meegeven naar school }:|.
Oeh ja dat snap ik. Ik werk op een gewone school ;) en ben daar wat dat betreft heel blij om. Mijn zoon zit op een gezonde school en ik vind dat betuttelende zó irritant. Een bakje yoghurt of een wrap mag niet. Zó stom.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_166263949
Als ik niet oplet zit Teun rustig aan onze sinas of cola wat dus niet mag. Jan vindt prik niks, appelsap vinden ze lekker maar gevolg diarree dus hier is het ranja heel enkele keer wicky pakje of chocomelk.
Dus met name optimel, karnemelk en ranja
In restaurants is het chocomelk want sapjes kunnen ze niet goed tegen qua darmen, fristie lusten ze niet
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:32:14 #274
11682 Moonah
Jolie femme
pi_166263963
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:24 schreef Twinkle20 het volgende:

En over jullie (logische) reactied over dat het druk is .. eens!
Zwemles was in juni al geregeld want wachtlijsten in mijn woonplaats. Op dat moment was er nog totaal geen sprake van een nieuwe baan voor mij. Alles is heel onverwacht in een stroomversnelling terecht gekomen.

Heel veel succes! En hopelijk trekt iedereen het. :)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_166263986
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 15:10 schreef Hupje het volgende:
Ik werk op een 'Gezonde School' en vind het zo niet tof om me te moeten bemoeien met wat ouders hun kind meegeven naar school }:|.
bij ons het verzoek of je dinsdag en donderdag fruit wil meegeven.
Maja ik heb altijd de gewoonte ze smorgens fruit te geven
pi_166264087
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 15:33 schreef Goitske het volgende:

[..]

bij ons het verzoek of je dinsdag en donderdag fruit wil meegeven.
Maja ik heb altijd de gewoonte ze smorgens fruit te geven
Ik geef standaard fruit mee.

Ik ben echt een niet coole moeder :D

Hier vinden ze het geweldig als ze een keertje blauwe aquarius mogen pakken bij boodschappen doen. Meer qua frisdrank vragen ze eigenlijk niet om. Wij drinken zelf veel water en geven daar blijkbaar het voorbeeld in (we drinken ook wel eens veel bier of wijn ;) ).

Ik had bij de avond 4 daagse een dag uitgedeeld, bananen en een flesje water en een lampje, dat werd niet gewaardeerd... Alle andere moeders hadden ijs, snoep, chips en ik was weer de enige die dacht "als je nog een stukje moet lopen is een banaan qua koolhydraten wel handig en water om de vochtbalans goed op peil te houden"
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166264130
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 15:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik geef standaard fruit mee.

Ik ben echt een niet coole moeder :D
ik wissel af tussen fruit/knijpfruit/tomaatjes /wortel/cheesedippers/yoghurtstick
En woensdag een koekje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_166264181
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 15:41 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik wissel af tussen fruit/knijpfruit/tomaatjes /wortel/cheesedippers/yoghurtstick
En woensdag een koekje
Koekjes doe ik sowieso niet, er is maar weinig echt lekker voor Leyla en verpakkingen zijn ook weer per 4, dus dan zou ik bijna een week iets ongezonds moeten meegeven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166264373
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:50 schreef Ticootje het volgende:
Drinken jullie kinderen frisdrank?

Ik heb wel eens wat kinderen over de vloer met verjaardagen die bij een jaar of 4/5 gewoon een beker cola vragen en krijgen.. Is dat normaal?
Nee de mijnes krijgen geen prik. En dat terwijl ik heel ongezond verslaafd ben aan de cola. Zij vinden prik vies en we gaan het zeker nog niet proberen. Er zijn zoveel verschillende smaakjes drinken zonder prik dus we hebben nog wel even. Tot nu toe ook nog geen kindjes over de vloer gehad die er om vroegen.

Hier 3 dagen in de week fruitdag. En die andere 2 dagen is het wel eens een koekje, kaasstengel of net wat ik heb liggen. De fruitdagen wisselen we hier af met appel, manderijn of tomaatjes. Meer fruit lusten ze nog niet :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_166264429
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 15:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Koekjes doe ik sowieso niet, er is maar weinig echt lekker voor Leyla en verpakkingen zijn ook weer per 4, dus dan zou ik bijna een week iets ongezonds moeten meegeven.
Handje pepernoten in een zakje kan nu ook ;)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_166264462
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 15:55 schreef Tally het volgende:

[..]

Handje pepernoten in een zakje kan nu ook ;)
Ja, die moet ik dan wel eerst weer even halen voor haar, die heb je weer niet in de supermarkt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:57:30 #282
5428 crew  miss_sly
pi_166264481
En hoe staat het met koffie?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_166264580
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 15:57 schreef miss_sly het volgende:
En hoe staat het met koffie?
A heel soms. Melk met koffie. T niet.. die vindt het vies.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_166264587
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 15:57 schreef miss_sly het volgende:
En hoe staat het met koffie?
Dat drinken wij niet in huis :)

Of ik moet erg verstopt zitten :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_166264625
Koffie?

Dat drinken we eigenlijk niet thuis. J heel soms, ik lust het niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:04:04 #286
5428 crew  miss_sly
pi_166264629
Wij drinken het allebei graag, in het weekend cappuccino. S wil het proeven, ik heb heb het tot nu toe tegen gehouden. Weet zelf eigenlijk niet helemaal waarom :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:07:26 #287
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_166264699
Geen prik en geen koffie en elke dag fruit mee. Vanaf november weer elke dag schoolfruit.
Pakjes appelsap als we weg gaan maar nooit wicky etc.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_166264761
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 16:07 schreef laziness het volgende:
Geen prik en geen koffie en elke dag fruit mee. Vanaf november weer elke dag schoolfruit.
Pakjes appelsap als we weg gaan maar nooit wicky etc.
Als we wat leuks gaan doen koop ik dan juist weer wat ze normaal niet krijgen, dus meestal iets van chocomelk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166265223
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 16:07 schreef laziness het volgende:
Geen prik en geen koffie en elke dag fruit mee.
Dit. Behalve met heel bijzondere gelegenheden, dan mogen ze ranja met Spa rood ipv water.
En als ze op de nso is, krijgt ze voor de middag nog eens fruit of paprika.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:48:53 #290
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_166265539
Hier drink ze water en melk en een of twee keer per week een keer een beker roosvicee aanmaak of aangelengde appelsap. In een restaurant is het chocomel, fristi of appelsap en voor onderweg ook pakjes appelsap.

Naar school water en melk en fruit of groente.

Ikheb er geen moeite mee om snoep te trakteren maar ik schrik wel van hoeveelheden. Op de psz... en een traktatie om daar op te eten en nog een snoepzak mee naar huis :X en dan ook nog echt snoep snoep.
pi_166265782
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 15:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik geef standaard fruit mee.

Ik ben echt een niet coole moeder :D

Hier vinden ze het geweldig als ze een keertje blauwe aquarius mogen pakken bij boodschappen doen. Meer qua frisdrank vragen ze eigenlijk niet om. Wij drinken zelf veel water en geven daar blijkbaar het voorbeeld in (we drinken ook wel eens veel bier of wijn ;) ).

Ik had bij de avond 4 daagse een dag uitgedeeld, bananen en een flesje water en een lampje, dat werd niet gewaardeerd... Alle andere moeders hadden ijs, snoep, chips en ik was weer de enige die dacht "als je nog een stukje moet lopen is een banaan qua koolhydraten wel handig en water om de vochtbalans goed op peil te houden"
_O- ik had die banaan of een appel ook kunnen doen
Water is hier drama ookal drink ik veel water
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:03:28 #292
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_166265852
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 11:29 schreef Kyara het volgende:
We hebben deze bidonbekers. Pop-up heten ze.
[ afbeelding ]

Goitske, wij hebben hem cadeau gekregen maar er staat een campina logo op. En zijn naam. Ik ben ook nog op zoek want over 3 maanden 2 kleuters erbij die ook melk mee willen nemen naar school.
Heb je de deksel al weleens helemaal uit elkaar gehaald?
Daar zat me toch een partij schimmel in zeg.
pi_166265858
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 16:48 schreef Kyara het volgende:
Hier drink ze water en melk en een of twee keer per week een keer een beker roosvicee aanmaak of aangelengde appelsap. In een restaurant is het chocomel, fristi of appelsap en voor onderweg ook pakjes appelsap.

Naar school water en melk en fruit of groente.

Ikheb er geen moeite mee om snoep te trakteren maar ik schrik wel van hoeveelheden. Op de psz... en een traktatie om daar op te eten en nog een snoepzak mee naar huis :X en dan ook nog echt snoep snoep.
snoep daar en snoep mee? Geef dan een bellenblaas mee ofzo
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:04:43 #294
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_166265879
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:39 schreef Mineola het volgende:

[..]

Goitske, nog gefeliciteerd! En ik neem je post even mee naar hier, want ik wou net iets van gelijke strekking tikken :) fijn he, even maar een kind thuis!
En óók eens wat tijd voor mijzelf overdag :o, want die kleine slaapt nog twee keer *O* Dat school bevalt me wel :D

Nog een vraag trouwens. Met school kwam ook de Zoektocht Naar De Perfecte Schoolbeker. Die is nog niet voltooid wegens eisenlijstje van mama en kleuter. Wat voor beker hebben de kleuters hier zoal mee?
Allebei een Dopper.
En dochter heeft er een sportdop opzitten.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:06:06 #295
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_166265910
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 11:35 schreef Ticootje het volgende:
Mijn kinderen raken bekers en broodtrommels gewoon kwijt. Ik ben er helemaal klaar mee, dus zakje brood en flesje water.

:D
Grappig, mijn kinderen gebruiken allebei nog het trommeltje dat ze in gr1 kregen.
En de oudste gaat inmiddels naar gr6
pi_166266233
Wij hebben nu sigg flessen. Daar kan je nog eens een deuk invallen. En daar sneuvelden uiteindelijk alle bekers op. De doppen van sigg zijn te vervangen en lekken niet. Bovendien zijn die wat minder gevoelig voor verkleuren en stinken.
Boterhambakjes halen meestal het einde van het schooljaar niet door vallen. Die hebben we dus in allerlei maten.
Naar school krijgen ze slappe ranja mee. En verder fruit en brood. Buitenshuis krijgen ze soms ice tea maar ze drinken net zo graag ranja of melk.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_166266419
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 17:04 schreef amaranta het volgende:

[..]

Allebei een Dopper.
En dochter heeft er een sportdop opzitten.
Ze hebbben hier vorig jaar ieder kind een dopper gegeven (iets met cadeautje ivm zoveel jarig bestaan).. 2 weken later hing er bij de kleuterklassen al een brief: Willen de ouders geen doppers meer meegeven.. Die dingen vallen best makkelijk om..
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:45:17 #298
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_166266679
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 17:31 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Ze hebbben hier vorig jaar ieder kind een dopper gegeven (iets met cadeautje ivm zoveel jarig bestaan).. 2 weken later hing er bij de kleuterklassen al een brief: Willen de ouders geen doppers meer meegeven.. Die dingen vallen best makkelijk om..
En die kregen ze van school???
pi_166266772
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 17:04 schreef amaranta het volgende:

[..]

Allebei een Dopper.
En dochter heeft er een sportdop opzitten.
ik heb hier ook doppers maar die sportdoppen lekken hier wel. Heb vaak de sportdoppen mee en dan de normale dop er op. Heb zelf 4 doppers die ik gebruik als wij weg gaan
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:21:46 #300
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_166267248
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:38 schreef laziness het volgende:

[..]

Je moest toch wel zeven meter onder water zwemmen voor A?
ja hier ook en voor B 15 meter geloof ik
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_166267293
Die dopper flessen blijven soms nog geurtjes achter vind ik.

Hebben nu bekers van kleen kanteen.
Geen gedoe met deksel er verkeerd opdraaien en kunnen tegen een stootje.

Cola oid alleen met een feestje en dan 1 of 2 glaasjes en iedere dag fruit mee naar school.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')