abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165650392
Nav de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_165650497
bij A deden ze Rots & Water vorig jaar met de hele klas.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_165650561
Even over vitamines, Welke geven jullie de kinderen? Mijne krijgen helemaal niks, maar J. kwakkelt al een poos behoorlijk en kan wel een oppepper gebruiken. Maar er is veel te veel keus dus nu kom ik er niet uit :')

Help!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_165650598
quote:
5s.gif Op donderdag 29 september 2016 17:46 schreef Vlindur het volgende:
Even over vitamines, Welke geven jullie de kinderen? Mijne krijgen helemaal niks, maar J. kwakkelt al een poos behoorlijk en kan wel een oppepper gebruiken. Maar er is veel te veel keus dus nu kom ik er niet uit :')

Help!
nu helemaal niks!
maar nu het weer kouder wordt ga ik denk ik Davitamon halen voor de meiden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_165650636
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 17:47 schreef Vicky het volgende:

[..]

nu helemaal niks!
maar nu het weer kouder wordt ga ik denk ik Davitamon halen voor de meiden.

Dit soort dingen?
pi_165650671
quote:
5s.gif Op donderdag 29 september 2016 17:46 schreef Vlindur het volgende:

Help!
Verse jus d'orange in de ochtend en vitamine D druppels.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_165650697
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 17:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Verse jus d'orange in de ochtend en vitamine D druppels.
Aan verse Jus vindt hij niks :{ Doe ik hem geen plezier mee. Die druppels moet ik nog wel hebben liggen. Maar zal wel over datum zijn :P
pi_165650713
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 17:49 schreef Vlindur het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit soort dingen?
yep
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_165650936
Ik ga ook weer even davitamon halen ja.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_165653069
Hier hebben ze vorig jaar rots en water aangeboden aan kleine groepen. Nu gaan ze het in alle klassen doen. Bij de onderbouw is het dat kiezels en druppels geloof ik.
  donderdag 29 september 2016 @ 20:18:29 #11
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_165654195
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 17:52 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Aan verse Jus vindt hij niks :{ Doe ik hem geen plezier mee. Die druppels moet ik nog wel hebben liggen. Maar zal wel over datum zijn :P
Gele paprika is net zo gezond.
pi_165654786
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 20:18 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Gele paprika is net zo gezond.
Met grove groentes moet ik ook niet aankomen en om nou een paprika in de blender te gooien? :P
Ik koop wel een pot vitamines :Y
  donderdag 29 september 2016 @ 20:42:53 #13
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_165655015
Ik koop vaak een pot vitamines wat er in de aanbieding is. Soms davitamon, soms wat anders. Jus vindt de mijne ook vies :P en in die kauwvitamines zit ook ijzer, vitamine C e.d. Wat aanvulling op alles kan geen kwaad in de periodes van minder eten.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_165657380
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 17:49 schreef Vlindur het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit soort dingen?
Wij geven deze ja.
Zodra de r weer in de maand zit.
pi_165658516
Wij hebben multivitamines van Optimax, in de vorm van een beertje. Oudste noemt het berensnoepjes en vindt ze erg lekker. Ik koop ze ook in de aanbieding, laatst weer 2 potten met 50% korting.

Venus in pocketformaat
© loveli
  Licht Ontvlambaar vrijdag 30 september 2016 @ 00:20:44 #16
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_165662350
Mega-Kid Multiple kauwtabletten en visolie.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_165663682
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 22:06 schreef Phaidra het volgende:
Wij hebben multivitamines van Optimax, in de vorm van een beertje. Oudste noemt het berensnoepjes en vindt ze erg lekker. Ik koop ze ook in de aanbieding, laatst weer 2 potten met 50% korting.

[ afbeelding ]
Dat is wel de handigste, want die is al vanaf 1. Dan kan H. ze ook gelijk mee-eten. Denk alleen dat R. ze niet gaat eten. Die lust geen snoep...
pi_165664216
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 20:36 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Met grove groentes moet ik ook niet aankomen en om nou een paprika in de blender te gooien? :P
Ik koop wel een pot vitamines :Y
Gaat prima, en dan wat wortel erbij en gehakt.. Die gehaktballen vlogen er makkelijk in :P
pi_165665421
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:00 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Gaat prima, en dan wat wortel erbij en gehakt.. Die gehaktballen vlogen er makkelijk in :P
Slim! :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_165672077
Wat een drama dat bloed prikken. Half 8 was in op t prikpunt en 9:45 was ik thuis :') Het is een minuutje fietsen :')

Maar het is achter de rug. Donderdag naar de huisarts voor de uitslag.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 30 september 2016 @ 18:02:35 #21
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_165673018
Prikken ze bij jullie kinderen in de arm? (Zag volgens mij Sam op fb voorbij komen met pleister op arm?).
Toen Anouk 15 maanden was probeerden ze dat ooit en nee, dat vinden kindjes niet leuk nee :( (ik heb nog steeds het idee dat ze daardoor een zichtbare blauwe ader vanaf de binnenkant elleboog op haar bovenarm heeft, geen idee of dat kan? :? ). Anyway, als er nu bloedgeprikt moet worden (dat is gelukkig alweer even geleden), dan gebeurt dat in haar vinger. Zij hoeft dan ook maar 1 buisje af te geven, dat is misschien het verschil?
Blijft sneu dat geprikt in kinderen.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_165673522
Brrr, ik geef echt tien keer liever veneus bloed dan dat er een vingerprik wordt gezet!
pi_165673782
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 18:02 schreef Susie het volgende:
Prikken ze bij jullie kinderen in de arm? (Zag volgens mij Sam op fb voorbij komen met pleister op arm?).
Toen Anouk 15 maanden was probeerden ze dat ooit en nee, dat vinden kindjes niet leuk nee :( (ik heb nog steeds het idee dat ze daardoor een zichtbare blauwe ader vanaf de binnenkant elleboog op haar bovenarm heeft, geen idee of dat kan? :? ). Anyway, als er nu bloedgeprikt moet worden (dat is gelukkig alweer even geleden), dan gebeurt dat in haar vinger. Zij hoeft dan ook maar 1 buisje af te geven, dat is misschien het verschil?
Blijft sneu dat geprikt in kinderen.
Lisa is al een aantal keer geprikt en tot nu toe altijd in haar elleboogplooi.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_165674064
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:52 schreef miss_sly het volgende:
De moeder van het beste vriendinnetje van S is door school aangesproken dat ze haar dochter in januari een Rots en Water cursus (?) willen laten doen. Ze mag wat weerbarder worden en vooral ook leren haar grenzen aan te geven zonder dan heel erg boos te worden, aldus de moeder over de achterliggende gedachte.

Nu dacht ik dat Rots en Water niet bij ons op school werd gedaan, maar ik heb hier altijd goede dingen over gelezen, onder andere van Moonah.
Ik dacht eigenlijk dat het niet per se voor kinderen was die 'problemen' hebben, maar dat het voor alle kinderen goed is. Ik vraag me af of ik zal vragen of ze voor S ook een plekje hebben, of is dat raar?
Rots en Water is een prachtcursus. Vind ik dan. In november ga ik verdiepingstraining volgen, heb ik nu alweer zin in. :)
Het is geschikt voor álle kinderen. Ik denk alleen dat ik Senna niet bij dat vriendinnetje in de groep zou laten gaan. Als dat meisje weerbaarheidsproblemen heeft, zou ze zich misschien wat te veel aan Senna vastklampen, omdat ze die kent. Terwijl het juist goed kan zijn voor dergelijke kinderen om (hoe spannend ook) in een groep met onbekende kinderen de cursus te volgen. Ze kan dan 1. ervaren dat je in een groep met vreemden ook je plekje kunt krijgen en 2. zal ze zich wellicht wat minder geremd voelen.
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 14:38 schreef amaranta het volgende:

[..]

Rots en water is juist niet geschikt voor de hele groep.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Ik ben benieuwd naar je reden. :)
Ik geef de cursus in mijn eigen groep. We spreken dan dezelfde 'taal' en dat is heel handig in het gehele groepsproces. Als de cursus wordt ingezet voor individuele kinderen met weerbaarheidsproblemen kan ik je wel volgen. In het nieuwe kalenderjaar ga ik voor het eerst trainingen geven aan groepjes kinderen om wat meer Rots (of juist wat meer Water....) te worden. Ik ben erg benieuwd!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 30 september 2016 @ 19:32:10 #25
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_165674542
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 18:52 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Lisa is al een aantal keer geprikt en tot nu toe altijd in haar elleboogplooi.
Elleboogplooi, geen idee hoe dat genoemd werd :D. Laatste keer bij Anouk is dus vorig jaar voor de zomer geweest en toen ook in haar vinger.
pi_165674786
Zoë is ook beide keren in haar elleboog geprikt. En Zoë moest vandaag 8 buisjes inleveren :P
pi_165674886
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 19:32 schreef Susie het volgende:

[..]

Elleboogplooi, geen idee hoe dat genoemd werd :D. Laatste keer bij Anouk is dus vorig jaar voor de zomer geweest en toen ook in haar vinger.
Ow ik moest het ook aan vriend vragen hoor en heb nog wel een opleiding in de zorg gedaan haha
  vrijdag 30 september 2016 @ 20:53:57 #28
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_165676566
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 19:43 schreef Tally het volgende:
Zoë is ook beide keren in haar elleboog geprikt. En Zoë moest vandaag 8 buisjes inleveren :P
8 buisjes haal je ook nooit uit een klein kinder vingertje natuurlijk :D

Even een ander vraagje hier; school informeert bij de ouders nu hoe wij erin staan om over te stappen naar het continu rooster. Voor mij maakt het voor Anouk niets uit (blijft al 3 dagen in de week over en dag 4 eten op de BSO), waar ik meer mee zit is de BSO. Zal dat dan niet duurder worden, want langere opvang? Iemand hier ervaring mee?
pi_165679235
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:53 schreef Susie het volgende:

[..]

8 buisjes haal je ook nooit uit een klein kinder vingertje natuurlijk :D

Even een ander vraagje hier; school informeert bij de ouders nu hoe wij erin staan om over te stappen naar het continu rooster. Voor mij maakt het voor Anouk niets uit (blijft al 3 dagen in de week over en dag 4 eten op de BSO), waar ik meer mee zit is de BSO. Zal dat dan niet duurder worden, want langere opvang? Iemand hier ervaring mee?
Bso wordt duurder maar bijdragen overblijf vervalt. Volgens mij werd het bij ons netto iets duurder.
pi_165680836
Let op, voor tussenschoolse opvang krijg je geen toeslag! Dus de prijs is ook echt de prijs.
Maar, gaat het wel iets kosten? Genoeg scholen die het gratis oplossen, door anders budgetteren, het inzetten van ouders of het werken met vrijwilligers.

Vingerprikken hebben bij oudste ook de voorkeur maar dat vult helaas geen buisjes. Prikken in een koude vinger bij een al ziek kind is ook niet aan te raden trouwens. Bloedgas prikken bij een kleuter is ook tamelijk gemeen. Sowieso prikken als je doodziek bent...Ergens is het niet vreemd dat hij een behoorlijk priktrauma heeft.
Wanneer krijg je de uitslag?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_165684071
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 22:37 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Bso wordt duurder maar bijdragen overblijf vervalt. Volgens mij werd het bij ons netto iets duurder.
lig aan de afspraken van de bso.
Onze bso berekend op ma, Di, do en vr vanaf 14.30 geloof ik en op woensdag vanaf 12.00
Vakantie en studiedagen worden niet extra berekend.

Ik betaal 157.50 per kind voor de tso. We hebben een continurooster maar niet een officiële.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 08:12:53 #32
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_165684181
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 23:39 schreef mefke79 het volgende:
Sowieso prikken als je doodziek bent...Ergens is het niet vreemd dat hij een behoorlijk priktrauma heeft.
Bij mij vinden ze het juist makkelijker als ze echt heel ziek zijn. Dan maakt het allemaal niet meer zo veel uit ;)

Jongste was alleen de laatste keer behoorlijk benauwd (en 12 he.... die zet je niet meer even op schoot ;) ) maar we kwamen er heel snel achter waarom. De laatste prik daarvoor was een spoedbezoekje aan de huisarts met een snelwerkende anti-histamine in z'n bil om een erg snel ontwikkelende allergische reactie te stoppen. Dat ging een tijdje goed, en toen ging hij bijna van z'n stokje. Geen idee of het de allergische reactie, de pijn van de prik (kennelijk deed het inspuiten echt heel erg zeer), of de reactie op de anti-histamine was, maar de eerstvolgende keer stond hij niet te popelen bij het zien van een naald ;)
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 08:21:18 #33
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_165684210
We betalen nu 1.80 per overblijf dmv een stempelkaart, dus dat zijn volgens mij de bedragen niet. De BSO zit aan de school, dus ik vermoed dat zij nu ook de tijden hanteren van de school. Als dat aangepast gaat worden, dan zal de prijs idd wel verhoogd worden. Al met al zal ik er zelf weinig mee opschieten met een continu rooster.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 09:08:48 #34
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_165684482
Onze BSO rekende per dagdeel en niet per uur. Dus daar maakte het in prijs niet uit of je kind al om 14.30 uit was of pas om 15.30.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator zaterdag 1 oktober 2016 @ 09:23:06 #35
5428 crew  miss_sly
pi_165684615
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 19:07 schreef Moonah het volgende:

[..]

Rots en Water is een prachtcursus. Vind ik dan. In november ga ik verdiepingstraining volgen, heb ik nu alweer zin in. :)
Het is geschikt voor álle kinderen. Ik denk alleen dat ik Senna niet bij dat vriendinnetje in de groep zou laten gaan. Als dat meisje weerbaarheidsproblemen heeft, zou ze zich misschien wat te veel aan Senna vastklampen, omdat ze die kent. Terwijl het juist goed kan zijn voor dergelijke kinderen om (hoe spannend ook) in een groep met onbekende kinderen de cursus te volgen. Ze kan dan 1. ervaren dat je in een groep met vreemden ook je plekje kunt krijgen en 2. zal ze zich wellicht wat minder geremd voelen.

[..]

O, dat is wel een goede, inderdaad, en ook voor beide meisjes. Binnenkort zijn de oudergesprekken en ik zal het dan eens bespreken!

ik gebruik altijd alleen haar letter, niet haar hele naam :)
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 09:30:10 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165684699
Hier continuerooster, er wordt een bijdrage gevraagd van ¤ 50 per kind per jaar voor het lunchen op school, daarvan worden dan weer de ouders betaald die dan pleinwacht zijn.
Je kunt die kosten dus weer "terugverdienen".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zaterdag 1 oktober 2016 @ 09:37:28 #37
5428 crew  miss_sly
pi_165684777
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 09:30 schreef Leandra het volgende:
Hier continuerooster, er wordt een bijdrage gevraagd van ¤ 50 per kind per jaar voor het lunchen op school, daarvan worden dan weer de ouders betaald die dan pleinwacht zijn.
Je kunt die kosten dus weer "terugverdienen".
Dat vind ik fors.
Bij onze school was continurooster gratis, maar omdat ze dit jaar een wijziging hebben doorgevoerd zodat de leerkrachten langer een echte pauze kunnen hebben, wordt er nu een bijdrage van 25 euro per kind per jaar gevraagd en daarvoor wordt een professionele organisatie ingeschakeld om de opvang mee te doen.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 09:48:16 #38
244125 laziness
pi_165684946
50 euro voor overblijven vind ik anders een koopje. Vorige school was ik voor vier dagen 120 euro per jaar kwijt geloof ik.

School is hier uit om 14:15uur en vanaf dan gaan je bso uren lopen.
Tussen de middag geen kosten meer.
De bso heeft een contract met vakantie- en studiedagen er in. Als je op vakantie bent en niet komt mag je die dagen op een ander moment inzetten.
pi_165684951
Wij betalen 150 euro ouderbijdrage. En daar zit de tussenschoolse opvang bij in.
Make my day!
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 10:46:51 #40
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_165685645
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 09:08 schreef livelink het volgende:
Onze BSO rekende per dagdeel en niet per uur. Dus daar maakte het in prijs niet uit of je kind al om 14.30 uit was of pas om 15.30.
Bij ons is het ook per dagdeel. Maar kan mij zo voorstellen dat de prijs omhoog gaat wanneer er langer opvang nodig is. Al zou het maar om een half uur gaan vermoed ik zo? School is nu tot 15.15 en de middagpauze is nu van 12.00 tot 13.15. Aanname is dan dat het continu rooster tot 14.30 of 14.45 gaat duren.

Ouderbijdrage is nu nog 39,95. Wellicht dat ze dat inderdaad omhoog willen gaan gooien als ze continu rooster gaan invoeren. Misschien moet ik mij maar aanmelden voor de werkgroep hierover, dat kan namelijk ook nog. Op zijn vroegst zullen ze dit pas volgend schooljaar gaan invoeren lijkt mij. Aan de andere kant zullen het geen enorme schokkende bedragen zijn denk ik.
pi_165685756
Bso's mochten eerst een half uur opstarttijd in rekening brengen en dat mocht dan voor de tijd dat de vroegste school uit was. Dat mag nu niet meer en ze moeten kunnen bewijzen dat ze pas gaan rekenen vanaf de tijd dat kinderen werkelijk uit zijn. Dus als een bso van meerdere scholen kinderen heeft en die scholen zijn niet tegelijk uit, dan zijn er afwijkende starttijden per kind. Als ze niet werken met uurprijzen maar met dagdelen hoeft dat volgens mij niet.
pi_165694880
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 09:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat vind ik fors.
Bij onze school was continurooster gratis, maar omdat ze dit jaar een wijziging hebben doorgevoerd zodat de leerkrachten langer een echte pauze kunnen hebben, wordt er nu een bijdrage van 25 euro per kind per jaar gevraagd en daarvoor wordt een professionele organisatie ingeschakeld om de opvang mee te doen.
Dit is bij ons idd ook zo.
Althans eerste jaar heeft de school voor hun rekening genomen geloof ik en vorig jaar kregen we een rekening van 25 euro p.k.
pi_165698138
Wij betalen 30 euro per jaar per kind voor TSO, dat valt buiten de ouderbijdrage.
pi_165699285
Wat betalen jullie weinig.

Ik betaal 157.50 voor de overblijf/TSO, 25 voor schoolreis/excursies en 32.50 ouderbijdrage (en dan x2)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 2 oktober 2016 @ 08:23:13 #45
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_165701436
Ik zat zo te rekenen wat ik ongeveer op jaarbasis kwijt ben aan de overblijf en dat is rond de 200 euro. (1,80 × 3 dagen per week x 40 weken school) Dan is 50 euro voor tso natuurlijk nagenoeg niks.
  zondag 2 oktober 2016 @ 08:29:27 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165701473
Ouderbijdrage is hier ¤ 60 per jaar trouwens.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165701604
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 00:42 schreef Vicky het volgende:
Wat betalen jullie weinig.

Ik betaal 157.50 voor de overblijf/TSO, 25 voor schoolreis/excursies en 32.50 ouderbijdrage (en dan x2)
Idem. Keer 4.
Al wordt overblijven hier vanaf kind 3 iets voordeliger.
Met een meidenkwartet
  zondag 2 oktober 2016 @ 08:54:10 #48
244125 laziness
pi_165701684
Hier is de ouderbijdrage 110 euro per jaar en daarvan gaan ze vaak op excursie, museumbezoek, theaterbezoek etc en er is een gymleraar van in dienst.
  zondag 2 oktober 2016 @ 09:15:42 #49
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_165702032
Hier kost het overblijven ¤1,40 per keer. Ouderbijdrage is ¤21,= en daar doen ze alles van. Wel hebben ze regelmatig acties om de kas te spekken (Reshare kledinginzameling, schoolfeest met bbq etc.).
pi_165702209
Hier is "schoolgeld" 35 euro voor activiteiten etc. Schoolreisje is inprincipe inbegrepen maar eens per 4 jaar gaan ze naar de efteling dan betaal je 20 eur extra. Overblijven was 100 euro per jaar per kind dat is nu gratis Door het continu rooster.

Ze hebben wel vaak bezigheden. Maandelijks iets voor de kinderen iedere week ouderbijeenkomsgen maandelijks ouderinformatie over het nieuwe thema dan ga je zelf ook met het thema aan de slag en daarna mag je in de klas van je kind meehelpen voor 1.5 uur. Eens per maand schooltheater waar de kinderen zelf voor mogen oefenen. En ze hebben regelmatig feestjes met de kinderen vanwege feestdagen, behaalde doelen, of mijlpalen. Altijd koek en ranja thee koffie in huis. Het is een hele zwarte (90%) school maar daardoor enorm sociaal en een intensief contact met de ouders.

Geen idee hoe het op de nieuwe school zit eigenlijk.
  zondag 2 oktober 2016 @ 10:49:27 #51
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_165703905
Hier is de ouderbijdrage 50 euro per kind per jaar en daar wordt ook alles van betaald. Dus ook het groep 8 kamp. Schoolreisje gaat het ene jaar wat groter met bus en zo en het andere jaar low budget en dichter bij huis. Dat laatste is trouwens zeker zo leuk :Y

Ze hebben hier trouwens wel regelmatig projecten met museumbezoek en zo maar dat komt blijkbaar uit een ander potje. Maandag gaan ze bijvoorbeeld naar het Nederlands Openlucht Museum. Maar omdat er door ouders gereden wordt en kinderen gewoon eigen brood en zo meenemen is dat best een goedkoop dagje.
pi_165704909
Ouderbijdrage is hier 40 euro p.k.
Schoolreisje valt hier wel buiten. Voor de kleuters is dat 5 euro.
Vanaf groep 3 gaan ze op kamp en daar betaal je ook apart voor. Dat is dit jaar 74 euro.
  zondag 2 oktober 2016 @ 13:06:37 #53
11682 Moonah
Jolie femme
pi_165706216
Als de school van je kind continurooster heeft, mag je kind dan wel thuis eten?

Reden van de vraag: onze school voert het aankomend schooljaar in. Maar zonder ouderhulp. Wij moeten als leerkrachten zelf het eten en buiten spelen begeleiden. Je raadt al wie er om 14.15 dan dus kapot is.... :{
Mijn directeur zegt dat hij voor verplichte TSO geen ouderbijdrage mag vragen...
  zondag 2 oktober 2016 @ 13:11:31 #54
100412 mefke79
komt goed!
pi_165706338
Wij betalen dus niets voor het overblijven en de ouderbijdrage is ook maar 35 per kind. Dus dat is prima te doen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 08:12 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Bij mij vinden ze het juist makkelijker als ze echt heel ziek zijn. Dan maakt het allemaal niet meer zo veel uit ;)

De eerste keer wel ja, maar nadat het een keer helemaal mis ging kan hij zelfs doodziek nog in paniek raken van het woord prikken alleen al. Helaas, want jongste laat het over zich heen komen en dat is veel makkelijker en sneller.

Rots en water heeft oudste dit voorjaar gedaan. Hij was de jongste in de groep, dat vond ik een nadeel. Toch heeft hij er wel veel uitgehaald. Bij ons op school is het onderdeel van het vaste aanbod waar je kinderen voor kan opgeven.
pi_165706360
Moonah, hoe wordt jullie pauze dan geregeld? Zonder pauze mag volgens mij niet arbo-technisch gezien.
  zondag 2 oktober 2016 @ 13:14:22 #56
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165706415
bij ons moeten ouders bij het eten opletten 4x per jaar per kind, (of afkopen voor 50 euro per kind.)
in die tijd eten de leerkrachten
  zondag 2 oktober 2016 @ 13:18:05 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165706485
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 13:06 schreef Moonah het volgende:
Volgens mij is dat op de school van Soneal niet de bedoeling.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 2 oktober 2016 @ 13:18:39 #58
11682 Moonah
Jolie femme
pi_165706489
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 13:12 schreef Hupje het volgende:
Moonah, hoe wordt jullie pauze dan geregeld? Zonder pauze mag volgens mij niet arbo-technisch gezien.
Tussen 10 en 14 uur heb je recht op 2x 15 minuten. Dus het wordt puzzelen. Maar 15 minuten is niks. Ik moet wat bekers opendraaien, bananen lospellen, een kind wil nog even iets vertellen, iemand is zijn jas kwijt, ik moet plassen, nog snel even iets kopiëren, oh, en ook nog eten.

Een directeur van een andere school van onze stichting maakte het nog bonter. Zij zei: Tja, de CAO.... je zou dus om 13.45 een kwartiertje pauze kunnen krijgen. Dan maakt een half uurtje ook niet uit. (die school is dus om 14.15 uit).
  zondag 2 oktober 2016 @ 13:19:32 #59
11682 Moonah
Jolie femme
pi_165706502
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 13:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij is dat op de school van Soneal niet de bedoeling.
En moeten jullie wel betalen voor de TSO?
  zondag 2 oktober 2016 @ 13:21:40 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165706547
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 13:19 schreef Moonah het volgende:

[..]

En moeten jullie wel betalen voor de TSO?
Wij betalen ¤ 50 voor het lunchen op school idd, maar ouders kunnen ¤ 8 per keer als pleinwacht verdienen en het op die manier compenseren.

Ik doe dat min of meer bewust niet trouwens, er zijn vast ouders die het beter kunnen gebruiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165707176
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 13:18 schreef Moonah het volgende:

[..]

Tussen 10 en 14 uur heb je recht op 2x 15 minuten. Dus het wordt puzzelen. Maar 15 minuten is niks.
Ik weet het, ik heb een half uur en daar blijft vaak max 20 minuten van over. Maar hoe zijn ze van plan om die 2x 15 minuten dan te regelen? Zonder genoeg personeel zonder klas lijkt me dat heel lastig.
  zondag 2 oktober 2016 @ 13:58:51 #62
11682 Moonah
Jolie femme
pi_165707392
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 13:50 schreef Hupje het volgende:

[..]

Ik weet het, ik heb een half uur en daar blijft vaak max 20 minuten van over. Maar hoe zijn ze van plan om die 2x 15 minuten dan te regelen? Zonder genoeg personeel zonder klas lijkt me dat heel lastig.
Tja, ik ben ook erg benieuwd...
pi_165707706
Hier zijn ze van 12:00 tot 12:30 buiten. Toezicht door ouders en eventueel een leerkracht (de rest van de leerkrachten hebben dan pauze). Van 12:30 tot 12:40 eten ze in de klas met eigen leerkracht.
pi_165707771
Wat een bedragen joh :o
Mijn kleuter to be (eind nov) heeft een ouderbijdrage van ¤20,- en ¤40,- voor het schoolreisje.
Continuerooster, daar zijn geen extra kosten voor.
pi_165708474
Schoolreisje kost hier 25 euro en eigen bijdrage was 20. Continue rooster is hier al een aantal jaar. Van 8:30 tot 14:00 zitten ze op school.
pi_165708674
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 14:14 schreef Poesopstokje het volgende:
Wat een bedragen joh :o
Mijn kleuter to be (eind nov) heeft een ouderbijdrage van ¤20,- en ¤40,- voor het schoolreisje.
Continuerooster, daar zijn geen extra kosten voor.
40 voor schoolreis? Waar gaan ze heen dan?!
Bizar eigenlijk he die verschillen.
Met een meidenkwartet
pi_165708859
Ach. Alles is relatief.
De democratische school hier in de buurt vraagt 7.000 euro per jaar (heb je wel school geïntegreerd met BSO van 8.00 tot 18.30, 5 dagen in de week).
Waarvan 900 euro ouderbijdrage.

https://lumiar.nl/aanmelden/tarieven/

"vaste ouderbijdrage voor de begeleiding, materiaal, biologische catering (fruit, drinken en lunch) en vooraf geplande uitstapjes van ¤ 900,- per jaar per ingeschreven kind (¤ 75,- op maandbasis)."
Make my day!
pi_165708872
quote:

Reden van de vraag: onze school voert het aankomend schooljaar in. Maar zonder ouderhulp. Wij moeten als leerkrachten zelf het eten en buiten spelen begeleiden. Je raadt al wie er om 14.15 dan dus kapot is.... :{
Mijn directeur zegt dat hij voor verplichte TSO geen ouderbijdrage mag vragen...
Nee, het idee achter dat rooster is juist dat de hele school daar blijft.

Zou het een idee zijn om het pauzeren om en om te doen? De ene helft leerkrachten begeleiden het lunchen en de andere helft het buitenspelen. Dan kunnen jullie allemaal pauzeren, weliswaar niet tegelijkertijd.
pi_165708941
quote:

:W Ik heb pas pauze om 15:15 :'(
pi_165708986
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 14:57 schreef Cathmar het volgende:

[..]

40 voor schoolreis? Waar gaan ze heen dan?!
Bizar eigenlijk he die verschillen.
Geen idee? Ik heb het vermoeden dat dit vaste bedragen zijn per kind, ongeacht de groep.
  zondag 2 oktober 2016 @ 15:18:30 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165708992
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 15:09 schreef agter het volgende:
Ach. Alles is relatief.
De democratische school hier in de buurt vraagt 7.000 euro per jaar (heb je wel school geïntegreerd met BSO van 8.00 tot 18.30, 5 dagen in de week).

"vaste ouderbijdrage voor de begeleiding, materiaal, biologische catering (fruit, drinken en lunch) en vooraf geplande uitstapjes van ¤ 900,- per jaar per ingeschreven kind (¤ 75,- op maandbasis)."
Waarvan het gros van de kosten voor de geïntegreerde BSO is, leuk systeem voor ouders die beiden werken, voor ouders die geen recht op kinderopvangtoeslag hebben is het flink aan de prijs.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 2 oktober 2016 @ 15:32:28 #72
11682 Moonah
Jolie femme
pi_165709216
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 15:10 schreef WupWup het volgende:

[..]

Nee, het idee achter dat rooster is juist dat de hele school daar blijft.
Bij mijn zoon op school zijn er dus kinderen die thuis gaan eten, ondanks continurooster. Het is dus niet verplicht, daarom kan de school een bijdrage vragen.
quote:
Zou het een idee zijn om het pauzeren om en om te doen? De ene helft leerkrachten begeleiden het lunchen en de andere helft het buitenspelen. Dan kunnen jullie allemaal pauzeren, weliswaar niet tegelijkertijd.
Sowieso wordt het om en om pauzeren. Ieder een kwartiertje dus. ;)

quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 15:09 schreef agter het volgende:
Ach. Alles is relatief.

Maar dat is niet te vergelijken. Lumiar is een particuliere school. Geen overheidssubsidie dus.
  zondag 2 oktober 2016 @ 15:36:41 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165709271
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 15:32 schreef Moonah het volgende:

Maar dat is niet te vergelijken. Lumiar is een particuliere school. Geen overheidssubsidie dus.
Wel kinderopvangtoeslag, dus ze zijn een kinderopvangorganisatie.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165709326
Als er wel een paar ambulante mensen zijn, zou elke leerkracht met de eigen klas kunnen eten en de mensen zonder klas toezicht kunnen houden bij het buiten spelen. Anders lijkt het me een werkverzwaring waar ik niet blij mee zou zijn.
Qua voorbereiden/kopieren is het trouwens een kwestie van wennen, ik kan nu prima zonder tussen de middag.
pi_165709335
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 15:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarvan het gros van de kosten voor de geïntegreerde BSO is, leuk systeem voor ouders die beiden werken, voor ouders die geen recht op kinderopvangtoeslag hebben is het flink aan de prijs.
Ik heb die school serieus overwogen (voor ze alleen nog maar in Leidsche Rijn gingen zitten). Voor wat ze bieden vind ik het helemaal niet gek veel geld, sterker nog, wij vonden het vrij goedkoop voor wat je ervoor krijgt.
Maar ik kom dan ook meestal niet eens op het idee dat er ook gezinnen zijn waar er 1 helemaal niet werkt. Ik ken er geen, dus die zitten niet bepaald vooraan in mijn gedachten.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_165709346
quote:

Bij ons mag het wel maar niemand doet het geloof ik.
Daarnaast heb je maar 45 minuten de tijd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 2 oktober 2016 @ 15:44:15 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165709394
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 15:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik heb die school serieus overwogen (voor ze alleen nog maar in Leidsche Rijn gingen zitten). Voor wat ze bieden vind ik het helemaal niet gek veel geld, sterker nog, wij vonden het vrij goedkoop voor wat je ervoor krijgt.
Maar ik kom dan ook meestal niet eens op het idee dat er ook gezinnen zijn waar er 1 helemaal niet werkt. Ik ken er geen, dus die zitten niet bepaald vooraan in mijn gedachten.
Nee idd, bij ouders die beiden werken er er behoorlijk wat kinderopvang nodig is, is het niet duur.
Hier geen recht op kinderopvangtoeslag trouwens, dus het zou ons de volle hap kosten.
Plus dat we sowieso al een aantal goede scholen op korte afstand hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165710891
Bij ons op school is er een continu rooster maar mag je wel thuis eten. Alleen in de praktijk gebeurd dat niet.
Wij betalen geen bijdrage voor het eten en word door de leraren zelf gedaan.
Na 20 min gaan de kinderen naar buiten en de leraren hebben 1x per week pleinwacht. Als je geen pleinwacht heb, heb je dan "pauze".

Ouderbijdrage is 45 euro per kind incl. Schoolreisje.
pi_165729078
Bij ons is er wel continu rooster en is het niet de bedoeling dat ze thuis eten. Wel vind ik dat ze erg laat eten om 12:30 pas terwijl ze om 15:00 alweer uit zijn.
Ze eten in de klas met de juf en daarna spelen ze buiten onder toezicht van de pleinwacht (ouders).
Uit mijn hoofd kost het 50 euro per jaar. Dit vind ik nog wel meevallen want destijds bij mijn inmiddels puber betaalde je geloof ik 1,50 per dag en werd het toezicht en het overblijven zelf verzorgd door ouders. Je was verplicht een keer of 4 per jaar aan de beurt om te komen helpen.
  maandag 3 oktober 2016 @ 23:34:15 #80
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_165741257
Ouderbijdragw hier ¤50 per kind incl schoolreis en het groep 8 kamp.
Ook continu rooster hier. Van 0820/1415

Onderlaatst bij de kleuter groepen ijsjes uitgedeeld, samen met een andere moeder. Toen het zo heet was. Vonden ze allemaal erg leuk.

Eten hebben ze hier volgens mij een half uurtje voor. Denk dat de juf Dan ook mee eet. Geen idee eigenlijk. Stond wel ergens in de nieuwsbrief.

Moet allemaal wel gezond zijn tegenwoordig, dus geen koekje, maar groente en fruit bij de 10 uur pauze
pi_165741303
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 23:34 schreef PureEvil het volgende:
Ouderbijdragw hier ¤50 per kind incl schoolreis en het groep 8 kamp.
Ook continu rooster hier. Van 0820/1415

Onderlaatst bij de kleuter groepen ijsjes uitgedeeld, samen met een andere moeder. Toen het zo heet was. Vonden ze allemaal erg leuk.

Eten hebben ze hier volgens mij een half uurtje voor. Denk dat de juf Dan ook mee eet. Geen idee eigenlijk. Stond wel ergens in de nieuwsbrief.

Moet allemaal wel gezond zijn tegenwoordig, dus geen koekje, maar groente en fruit bij de 10 uur pauze
Oh ja.
Ik gaf een keer een plakje ontbijtkoek mee.
Kreeg zowat een reprimande van de juf. Voelde me ook weer 4. :D
Make my day!
pi_165743320
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 23:36 schreef agter het volgende:

[..]

Oh ja.
Ik gaf een keer een plakje ontbijtkoek mee.
Kreeg zowat een reprimande van de juf. Voelde me ook weer 4. :D
Nou ja. Ik geef mijn dame elke dag een plakje mee en een banaan. Zit geen grammetje vet op dr lijfje, ze kan het goed gebruiken.
  Moderator dinsdag 4 oktober 2016 @ 07:53:31 #83
5428 crew  miss_sly
pi_165743585
De oudergesprekken komen er weer aan. Gaan jullie altijd samen, als ouders, of gaat er vaak iemand alleen?
pi_165743611
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 06:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou ja. Ik geef mijn dame elke dag een plakje mee en een banaan. Zit geen grammetje vet op dr lijfje, ze kan het goed gebruiken.
"Ontbijtkoek blijft de hele dag tussen de tanden plakken"
-"ja, juf"
:D
Make my day!
pi_165743627
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 07:53 schreef miss_sly het volgende:
De oudergesprekken komen er weer aan. Gaan jullie altijd samen, als ouders, of gaat er vaak iemand alleen?
ik ga altijd alleen, de ouder"avond" is gewoon een 10 minuten gesprekje om 15 uur in de middag. J neemt al voldoende vrij om bij alle belangrijke gesprekken te zijn en kijkmiddagen bij zwemlessen ed. :D
pi_165743629
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 07:58 schreef agter het volgende:

[..]

"Ontbijtkoek blijft de hele dag tussen de tanden plakken"
-"ja, juf"
:D
Sorry juf. :D
pi_165743660
quote:
wij hebben geen oudergesprekken.
We hebben portfolio. Dat zijn gesprekjes met kind erbij. We proberen altijd allebei te gaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_165743725
quote:
Als het maar enigszins kan, gaan wij samen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 08:21:03 #89
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_165743779
Hangt er een beetje vanaf. Soms samen, soms man, soms ik.
Het zijn niet echt hele spannende gesprekken. We horen vrijwel altijd hetzelfde. Dochter doet het goed, is sociaal etc.
Zoon meestal ook goed. Geen extreme bijzonderheden.
Mocht dat wel zo zijn dan zouden we wss allebei gaan.

Overigens zijn er vaders die ik als leerkracht nog nooit heb gezien, en waarvan ik de kinderen al een aantal jaren ken.
Dat vind ik wel het andere uiterste.

Tico, gaat je ex ook weleens?
pi_165743890
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 08:21 schreef amaranta het volgende:
Hangt er een beetje vanaf. Soms samen, soms man, soms ik.
Het zijn niet echt hele spannende gesprekken. We horen vrijwel altijd hetzelfde. Dochter doet het goed, is sociaal etc.
Zoon meestal ook goed. Geen extreme bijzonderheden.
Mocht dat wel zo zijn dan zouden we wss allebei gaan.

Overigens zijn er vaders die ik als leerkracht nog nooit heb gezien, en waarvan ik de kinderen al een aantal jaren ken.
Dat vind ik wel het andere uiterste.

Tico, gaat je ex ook weleens?
Nope, morgen is er een gesprek met een ondersteuningsteam, dat is de eerste keer dat hij ook aanwezig is, echter hij haalt de kinderen om de week op vrijdag van school. (Nog wel)

Jeroen is er bijna altijd bij, wat ook wel logisch is omdat hij gewoon het grootste deel van de opvoeding doet en dus betrokken moet worden in hoe het gaat. J heeft wel het gevoel dat hij altijd voor spek en bonen bij zit omdat de school heel erg blijft hameren op dat hij de stiefvader is en dat hij uiteindelijk ook geen handtekening zet. Op die manier proberen ze hem een beetje de mond te snoeren omdat hij ook de vinger op de zere plekken legt.

Maar anyway, er is een groeidocument opgesteld, daarin hebben wij onze op en aanmerkingen gemaakt, daarna heeft Jen haar biologische vader ook op en aanmerkingen gemaakt, maar die staat wat dat betreft wel achter ons. Wat wel fijn is als we morgen een gesprek aan moeten met zn allen dat alle opvoeders wel op 1 lijn zitten hoe wij denken dat Jennifer geholpen is.
pi_165743998
quote:
Ik ga altijd samen met mijn man. Hij komt sneller tot de belangrijke punten en kan zakelijk kritisch zijn. Bij mij komt het altijd meer vanuit emotie, ik bereik niet wat ik wil en sta met een onvoldaan gevoel buiten. Sinds een jaar dus alles samen. Manlief is amper thuis maar juffen werken super mee als ik aangeef wanneer wij kunnen.

Vanavond toevallig extra gesprek met juf van oudste.
Vorig jaar heb ik haar losgelaten op school en was daar achteraf helemaal niet blij mee. Ze vertelt zoveel thuis over school, dat je denkt dat je alles wel weet. Maar toch juist de pijnpunten kan ze nog niet benoemen. Wat ook niet hoeft natuurlijk als je 9 bent.
Dat ze bv haar klasgenoten en de lesstof ver vooruit is en zich verveelde, haar cijfers daalden en ze werd ingezet als assistent van de juf }:| Zo vervelend het gevoel te hebben dat de school niet met je (kind) meedenkt.
Met een meidenkwartet
pi_165744016
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 08:34 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nope, morgen is er een gesprek met een ondersteuningsteam,

Maar anyway, er is een groeidocument opgesteld, daarin hebben wij onze op en aanmerkingen gemaakt, daarna heeft Jen haar biologische vader ook op en aanmerkingen gemaakt, maar die staat wat dat betreft wel achter ons. Wat wel fijn is als we morgen een gesprek aan moeten met zn allen dat alle opvoeders wel op 1 lijn zitten hoe wij denken dat Jennifer geholpen is.
Hee, aktie. Fijn voor jullie! Succes straks morgen ^O^
Met een meidenkwartet
pi_165744592
quote:
Ik ga eigenlijk altijd alleen. Maar nu is het lijntje hier met de juf/ib-er heel kort en ben ik veel op school.
Een hoop word ook tussendoor besproken.

Bij een belangrijk gesprek zoals in het sot vind ik het wel fijn dat hij vrij is zodat hij met de jongste thuis kan zijn en ik met kan concentreren op het gesprek.

Nu ben ik ook vaardiger in dit soort gesprekken dan mijn man. En kan ik goed verwoorden hoe Yaro is.
  Moderator dinsdag 4 oktober 2016 @ 09:49:52 #94
5428 crew  miss_sly
pi_165744634
Tot nu toe is B eigenlijk altijd mee geweest, maar dit keer gaat het niet lukken. Ik vind het stom. Stom dat het bij werkgevers of klanten gevoelig kan liggen dat je eerder weg moet, omdat je een gesprek hebt over je kind. Stom en zeer begrijpelijk dat d leerkrachten de gesprekken in de middag plannen.

En juist deze keer wilde ik graag samen, want ik wil even goed praten over wat zaken. Dat het kind de helft van de tijd aan het tekenen of lezen schijnt te zijn, omdat ze moet wachten op de rest. Of dat klopt en zo ja, of ze dan geen andere manieren hebben om haar leuker, uitdagender bezig te houden. Momenteel wil ze eigenlijk niet naar school, alleen om te spelen, want de rest is saai.

Ik ga alleen dus, helaas.
pi_165744696
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 09:49 schreef miss_sly het volgende:
Tot nu toe is B eigenlijk altijd mee geweest, maar dit keer gaat het niet lukken. Ik vind het stom. Stom dat het bij werkgevers of klanten gevoelig kan liggen dat je eerder weg moet, omdat je een gesprek hebt over je kind. Stom en zeer begrijpelijk dat d leerkrachten de gesprekken in de middag plannen.

En juist deze keer wilde ik graag samen, want ik wil even goed praten over wat zaken. Dat het kind de helft van de tijd aan het tekenen of lezen schijnt te zijn, omdat ze moet wachten op de rest. Of dat klopt en zo ja, of ze dan geen andere manieren hebben om haar leuker, uitdagender bezig te houden. Momenteel wil ze eigenlijk niet naar school, alleen om te spelen, want de rest is saai.

Helaas heel herkenbaar. Succes ^O^
Met een meidenkwartet
pi_165745698
Tot nu toe gingen wij afwisselend. Hier zijn meestal twee dagen, één keer in de middag en de andere dag in de avonduren dat je een afspraak kunt maken.
pi_165745738
Binnenkort ook schoolonderzoek met ouder(s) in groep 2, had hier vorig jaar gelezen dat het bij andere scholen zonder ouders was. Kregen vooraf 2 vragenlijsten om in te vullen.
pi_165745772
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 09:49 schreef miss_sly het volgende:

Wat jammer dat het zo loopt.
Jullie hebben vorig jaar toch naar die andere school gekeken waar S zo enthausiast van werd?
Is dat niks meer geworden?
  Moderator dinsdag 4 oktober 2016 @ 11:21:25 #99
5428 crew  miss_sly
pi_165745862
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 11:14 schreef As1981 het volgende:

[..]

Wat jammer dat het zo loopt.
Jullie hebben vorig jaar toch naar die andere school gekeken waar S zo enthausiast van werd?
Is dat niks meer geworden?
Nee. Er zijn wat praktische bezwaren, maar bovenal is B niet overtuigd dat het een goede onderwijsmethode is, en dat is wel van belang voor een dergelijke overstap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')