nu helemaal niks!quote:Op donderdag 29 september 2016 17:46 schreef Vlindur het volgende:
Even over vitamines, Welke geven jullie de kinderen? Mijne krijgen helemaal niks, maar J. kwakkelt al een poos behoorlijk en kan wel een oppepper gebruiken. Maar er is veel te veel keus dus nu kom ik er niet uit
Help!
quote:Op donderdag 29 september 2016 17:47 schreef Vicky het volgende:
[..]
nu helemaal niks!
maar nu het weer kouder wordt ga ik denk ik Davitamon halen voor de meiden.
Verse jus d'orange in de ochtend en vitamine D druppels.quote:Op donderdag 29 september 2016 17:46 schreef Vlindur het volgende:
Even over vitamines, Welke geven jullie de kinderen? Mijne krijgen helemaal niks, maar J. kwakkelt al een poos behoorlijk en kan wel een oppepper gebruiken. Maar er is veel te veel keus dus nu kom ik er niet uit
Help!
Aan verse Jus vindt hij niksquote:Op donderdag 29 september 2016 17:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Verse jus d'orange in de ochtend en vitamine D druppels.
yepquote:Op donderdag 29 september 2016 17:49 schreef Vlindur het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit soort dingen?
Gele paprika is net zo gezond.quote:Op donderdag 29 september 2016 17:52 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Aan verse Jus vindt hij niksDoe ik hem geen plezier mee. Die druppels moet ik nog wel hebben liggen. Maar zal wel over datum zijn
Met grove groentes moet ik ook niet aankomen en om nou een paprika in de blender te gooien?quote:Op donderdag 29 september 2016 20:18 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Gele paprika is net zo gezond.
Wij geven deze ja.quote:Op donderdag 29 september 2016 17:49 schreef Vlindur het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit soort dingen?
Dat is wel de handigste, want die is al vanaf 1. Dan kan H. ze ook gelijk mee-eten. Denk alleen dat R. ze niet gaat eten. Die lust geen snoep...quote:Op donderdag 29 september 2016 22:06 schreef Phaidra het volgende:
Wij hebben multivitamines van Optimax, in de vorm van een beertje. Oudste noemt het berensnoepjes en vindt ze erg lekker. Ik koop ze ook in de aanbieding, laatst weer 2 potten met 50% korting.
[ afbeelding ]
Gaat prima, en dan wat wortel erbij en gehakt.. Die gehaktballen vlogen er makkelijk inquote:Op donderdag 29 september 2016 20:36 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Met grove groentes moet ik ook niet aankomen en om nou een paprika in de blender te gooien?![]()
Ik koop wel een pot vitamines
Slim!quote:Op vrijdag 30 september 2016 09:00 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Gaat prima, en dan wat wortel erbij en gehakt.. Die gehaktballen vlogen er makkelijk in
Lisa is al een aantal keer geprikt en tot nu toe altijd in haar elleboogplooi.quote:Op vrijdag 30 september 2016 18:02 schreef Susie het volgende:
Prikken ze bij jullie kinderen in de arm? (Zag volgens mij Sam op fb voorbij komen met pleister op arm?).
Toen Anouk 15 maanden was probeerden ze dat ooit en nee, dat vinden kindjes niet leuk nee(ik heb nog steeds het idee dat ze daardoor een zichtbare blauwe ader vanaf de binnenkant elleboog op haar bovenarm heeft, geen idee of dat kan?
). Anyway, als er nu bloedgeprikt moet worden (dat is gelukkig alweer even geleden), dan gebeurt dat in haar vinger. Zij hoeft dan ook maar 1 buisje af te geven, dat is misschien het verschil?
Blijft sneu dat geprikt in kinderen.
Rots en Water is een prachtcursus. Vind ik dan. In november ga ik verdiepingstraining volgen, heb ik nu alweer zin in.quote:Op donderdag 29 september 2016 13:52 schreef miss_sly het volgende:
De moeder van het beste vriendinnetje van S is door school aangesproken dat ze haar dochter in januari een Rots en Water cursus (?) willen laten doen. Ze mag wat weerbarder worden en vooral ook leren haar grenzen aan te geven zonder dan heel erg boos te worden, aldus de moeder over de achterliggende gedachte.
Nu dacht ik dat Rots en Water niet bij ons op school werd gedaan, maar ik heb hier altijd goede dingen over gelezen, onder andere van Moonah.
Ik dacht eigenlijk dat het niet per se voor kinderen was die 'problemen' hebben, maar dat het voor alle kinderen goed is. Ik vraag me af of ik zal vragen of ze voor S ook een plekje hebben, of is dat raar?
Ik ben benieuwd naar je reden.quote:Op donderdag 29 september 2016 14:38 schreef amaranta het volgende:
[..]
Rots en water is juist niet geschikt voor de hele groep.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Elleboogplooi, geen idee hoe dat genoemd werdquote:Op vrijdag 30 september 2016 18:52 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Lisa is al een aantal keer geprikt en tot nu toe altijd in haar elleboogplooi.
Ow ik moest het ook aan vriend vragen hoor en heb nog wel een opleiding in de zorg gedaan hahaquote:Op vrijdag 30 september 2016 19:32 schreef Susie het volgende:
[..]
Elleboogplooi, geen idee hoe dat genoemd werd. Laatste keer bij Anouk is dus vorig jaar voor de zomer geweest en toen ook in haar vinger.
8 buisjes haal je ook nooit uit een klein kinder vingertje natuurlijkquote:Op vrijdag 30 september 2016 19:43 schreef Tally het volgende:
Zoë is ook beide keren in haar elleboog geprikt. En Zoë moest vandaag 8 buisjes inleveren
Bso wordt duurder maar bijdragen overblijf vervalt. Volgens mij werd het bij ons netto iets duurder.quote:Op vrijdag 30 september 2016 20:53 schreef Susie het volgende:
[..]
8 buisjes haal je ook nooit uit een klein kinder vingertje natuurlijk![]()
Even een ander vraagje hier; school informeert bij de ouders nu hoe wij erin staan om over te stappen naar het continu rooster. Voor mij maakt het voor Anouk niets uit (blijft al 3 dagen in de week over en dag 4 eten op de BSO), waar ik meer mee zit is de BSO. Zal dat dan niet duurder worden, want langere opvang? Iemand hier ervaring mee?
lig aan de afspraken van de bso.quote:Op vrijdag 30 september 2016 22:37 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Bso wordt duurder maar bijdragen overblijf vervalt. Volgens mij werd het bij ons netto iets duurder.
Bij mij vinden ze het juist makkelijker als ze echt heel ziek zijn. Dan maakt het allemaal niet meer zo veel uitquote:Op vrijdag 30 september 2016 23:39 schreef mefke79 het volgende:
Sowieso prikken als je doodziek bent...Ergens is het niet vreemd dat hij een behoorlijk priktrauma heeft.
O, dat is wel een goede, inderdaad, en ook voor beide meisjes. Binnenkort zijn de oudergesprekken en ik zal het dan eens bespreken!quote:Op vrijdag 30 september 2016 19:07 schreef Moonah het volgende:
[..]
Rots en Water is een prachtcursus. Vind ik dan. In november ga ik verdiepingstraining volgen, heb ik nu alweer zin in.![]()
Het is geschikt voor álle kinderen. Ik denk alleen dat ik Senna niet bij dat vriendinnetje in de groep zou laten gaan. Als dat meisje weerbaarheidsproblemen heeft, zou ze zich misschien wat te veel aan Senna vastklampen, omdat ze die kent. Terwijl het juist goed kan zijn voor dergelijke kinderen om (hoe spannend ook) in een groep met onbekende kinderen de cursus te volgen. Ze kan dan 1. ervaren dat je in een groep met vreemden ook je plekje kunt krijgen en 2. zal ze zich wellicht wat minder geremd voelen.
[..]
Dat vind ik fors.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 09:30 schreef Leandra het volgende:
Hier continuerooster, er wordt een bijdrage gevraagd van ¤ 50 per kind per jaar voor het lunchen op school, daarvan worden dan weer de ouders betaald die dan pleinwacht zijn.
Je kunt die kosten dus weer "terugverdienen".
Bij ons is het ook per dagdeel. Maar kan mij zo voorstellen dat de prijs omhoog gaat wanneer er langer opvang nodig is. Al zou het maar om een half uur gaan vermoed ik zo? School is nu tot 15.15 en de middagpauze is nu van 12.00 tot 13.15. Aanname is dan dat het continu rooster tot 14.30 of 14.45 gaat duren.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 09:08 schreef livelink het volgende:
Onze BSO rekende per dagdeel en niet per uur. Dus daar maakte het in prijs niet uit of je kind al om 14.30 uit was of pas om 15.30.
Dit is bij ons idd ook zo.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 09:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat vind ik fors.
Bij onze school was continurooster gratis, maar omdat ze dit jaar een wijziging hebben doorgevoerd zodat de leerkrachten langer een echte pauze kunnen hebben, wordt er nu een bijdrage van 25 euro per kind per jaar gevraagd en daarvoor wordt een professionele organisatie ingeschakeld om de opvang mee te doen.
Idem. Keer 4.quote:Op zondag 2 oktober 2016 00:42 schreef Vicky het volgende:
Wat betalen jullie weinig.
Ik betaal 157.50 voor de overblijf/TSO, 25 voor schoolreis/excursies en 32.50 ouderbijdrage (en dan x2)
De eerste keer wel ja, maar nadat het een keer helemaal mis ging kan hij zelfs doodziek nog in paniek raken van het woord prikken alleen al. Helaas, want jongste laat het over zich heen komen en dat is veel makkelijker en sneller.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 08:12 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Bij mij vinden ze het juist makkelijker als ze echt heel ziek zijn. Dan maakt het allemaal niet meer zo veel uit![]()
Volgens mij is dat op de school van Soneal niet de bedoeling.quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:06 schreef Moonah het volgende:
Als de school van je kind continurooster heeft, mag je kind dan wel thuis eten?
Tussen 10 en 14 uur heb je recht op 2x 15 minuten. Dus het wordt puzzelen. Maar 15 minuten is niks. Ik moet wat bekers opendraaien, bananen lospellen, een kind wil nog even iets vertellen, iemand is zijn jas kwijt, ik moet plassen, nog snel even iets kopiëren, oh, en ook nog eten.quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:12 schreef Hupje het volgende:
Moonah, hoe wordt jullie pauze dan geregeld? Zonder pauze mag volgens mij niet arbo-technisch gezien.
En moeten jullie wel betalen voor de TSO?quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij is dat op de school van Soneal niet de bedoeling.
Wij betalen ¤ 50 voor het lunchen op school idd, maar ouders kunnen ¤ 8 per keer als pleinwacht verdienen en het op die manier compenseren.quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:19 schreef Moonah het volgende:
[..]
En moeten jullie wel betalen voor de TSO?
Ik weet het, ik heb een half uur en daar blijft vaak max 20 minuten van over. Maar hoe zijn ze van plan om die 2x 15 minuten dan te regelen? Zonder genoeg personeel zonder klas lijkt me dat heel lastig.quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:18 schreef Moonah het volgende:
[..]
Tussen 10 en 14 uur heb je recht op 2x 15 minuten. Dus het wordt puzzelen. Maar 15 minuten is niks.
Tja, ik ben ook erg benieuwd...quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:50 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik weet het, ik heb een half uur en daar blijft vaak max 20 minuten van over. Maar hoe zijn ze van plan om die 2x 15 minuten dan te regelen? Zonder genoeg personeel zonder klas lijkt me dat heel lastig.
40 voor schoolreis? Waar gaan ze heen dan?!quote:Op zondag 2 oktober 2016 14:14 schreef Poesopstokje het volgende:
Wat een bedragen joh
Mijn kleuter to be (eind nov) heeft een ouderbijdrage van ¤20,- en ¤40,- voor het schoolreisje.
Continuerooster, daar zijn geen extra kosten voor.
Nee, het idee achter dat rooster is juist dat de hele school daar blijft.quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:06 schreef Moonah het volgende:
Reden van de vraag: onze school voert het aankomend schooljaar in. Maar zonder ouderhulp. Wij moeten als leerkrachten zelf het eten en buiten spelen begeleiden. Je raadt al wie er om 14.15 dan dus kapot is....
Mijn directeur zegt dat hij voor verplichte TSO geen ouderbijdrage mag vragen...
quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:06 schreef Moonah het volgende:
Reden van de vraag: onze school voert het aankomend schooljaar in. Maar zonder ouderhulp. Wij moeten als leerkrachten zelf het eten en buiten spelen begeleiden. Je raadt al wie er om 14.15 dan dus kapot is....
Mijn directeur zegt dat hij voor verplichte TSO geen ouderbijdrage mag vragen...
Geen idee? Ik heb het vermoeden dat dit vaste bedragen zijn per kind, ongeacht de groep.quote:Op zondag 2 oktober 2016 14:57 schreef Cathmar het volgende:
[..]
40 voor schoolreis? Waar gaan ze heen dan?!
Bizar eigenlijk he die verschillen.
Waarvan het gros van de kosten voor de geïntegreerde BSO is, leuk systeem voor ouders die beiden werken, voor ouders die geen recht op kinderopvangtoeslag hebben is het flink aan de prijs.quote:Op zondag 2 oktober 2016 15:09 schreef agter het volgende:
Ach. Alles is relatief.
De democratische school hier in de buurt vraagt 7.000 euro per jaar (heb je wel school geïntegreerd met BSO van 8.00 tot 18.30, 5 dagen in de week).
Waarvan 900 euro ouderbijdrage.
https://lumiar.nl/aanmelden/tarieven/
"vaste ouderbijdrage voor de begeleiding, materiaal, biologische catering (fruit, drinken en lunch) en vooraf geplande uitstapjes van ¤ 900,- per jaar per ingeschreven kind (¤ 75,- op maandbasis)."
Bij mijn zoon op school zijn er dus kinderen die thuis gaan eten, ondanks continurooster. Het is dus niet verplicht, daarom kan de school een bijdrage vragen.quote:Op zondag 2 oktober 2016 15:10 schreef WupWup het volgende:
[..]
Nee, het idee achter dat rooster is juist dat de hele school daar blijft.
Sowieso wordt het om en om pauzeren. Ieder een kwartiertje dus.quote:Zou het een idee zijn om het pauzeren om en om te doen? De ene helft leerkrachten begeleiden het lunchen en de andere helft het buitenspelen. Dan kunnen jullie allemaal pauzeren, weliswaar niet tegelijkertijd.
Maar dat is niet te vergelijken. Lumiar is een particuliere school. Geen overheidssubsidie dus.quote:Op zondag 2 oktober 2016 15:09 schreef agter het volgende:
Ach. Alles is relatief.
De democratische school hier in de buurt vraagt 7.000 euro per jaar (heb je wel school geïntegreerd met BSO van 8.00 tot 18.30, 5 dagen in de week).
Waarvan 900 euro ouderbijdrage.
https://lumiar.nl/aanmelden/tarieven/
"vaste ouderbijdrage voor de begeleiding, materiaal, biologische catering (fruit, drinken en lunch) en vooraf geplande uitstapjes van ¤ 900,- per jaar per ingeschreven kind (¤ 75,- op maandbasis)."
Wel kinderopvangtoeslag, dus ze zijn een kinderopvangorganisatie.quote:Op zondag 2 oktober 2016 15:32 schreef Moonah het volgende:
Maar dat is niet te vergelijken. Lumiar is een particuliere school. Geen overheidssubsidie dus.
Ik heb die school serieus overwogen (voor ze alleen nog maar in Leidsche Rijn gingen zitten). Voor wat ze bieden vind ik het helemaal niet gek veel geld, sterker nog, wij vonden het vrij goedkoop voor wat je ervoor krijgt.quote:Op zondag 2 oktober 2016 15:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarvan het gros van de kosten voor de geïntegreerde BSO is, leuk systeem voor ouders die beiden werken, voor ouders die geen recht op kinderopvangtoeslag hebben is het flink aan de prijs.
Bij ons mag het wel maar niemand doet het geloof ik.quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:06 schreef Moonah het volgende:
Nee idd, bij ouders die beiden werken er er behoorlijk wat kinderopvang nodig is, is het niet duur.quote:Op zondag 2 oktober 2016 15:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb die school serieus overwogen (voor ze alleen nog maar in Leidsche Rijn gingen zitten). Voor wat ze bieden vind ik het helemaal niet gek veel geld, sterker nog, wij vonden het vrij goedkoop voor wat je ervoor krijgt.
Maar ik kom dan ook meestal niet eens op het idee dat er ook gezinnen zijn waar er 1 helemaal niet werkt. Ik ken er geen, dus die zitten niet bepaald vooraan in mijn gedachten.
Oh ja.quote:Op maandag 3 oktober 2016 23:34 schreef PureEvil het volgende:
Ouderbijdragw hier ¤50 per kind incl schoolreis en het groep 8 kamp.
Ook continu rooster hier. Van 0820/1415
Onderlaatst bij de kleuter groepen ijsjes uitgedeeld, samen met een andere moeder. Toen het zo heet was. Vonden ze allemaal erg leuk.
Eten hebben ze hier volgens mij een half uurtje voor. Denk dat de juf Dan ook mee eet. Geen idee eigenlijk. Stond wel ergens in de nieuwsbrief.
Moet allemaal wel gezond zijn tegenwoordig, dus geen koekje, maar groente en fruit bij de 10 uur pauze
Nou ja. Ik geef mijn dame elke dag een plakje mee en een banaan. Zit geen grammetje vet op dr lijfje, ze kan het goed gebruiken.quote:Op maandag 3 oktober 2016 23:36 schreef agter het volgende:
[..]
Oh ja.
Ik gaf een keer een plakje ontbijtkoek mee.
Kreeg zowat een reprimande van de juf. Voelde me ook weer 4.
"Ontbijtkoek blijft de hele dag tussen de tanden plakken"quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 06:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou ja. Ik geef mijn dame elke dag een plakje mee en een banaan. Zit geen grammetje vet op dr lijfje, ze kan het goed gebruiken.
ik ga altijd alleen, de ouder"avond" is gewoon een 10 minuten gesprekje om 15 uur in de middag. J neemt al voldoende vrij om bij alle belangrijke gesprekken te zijn en kijkmiddagen bij zwemlessen ed.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 07:53 schreef miss_sly het volgende:
De oudergesprekken komen er weer aan. Gaan jullie altijd samen, als ouders, of gaat er vaak iemand alleen?
Sorry juf.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 07:58 schreef agter het volgende:
[..]
"Ontbijtkoek blijft de hele dag tussen de tanden plakken"
-"ja, juf"
wij hebben geen oudergesprekken.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 07:53 schreef miss_sly het volgende:
De oudergesprekken komen er weer aan. Gaan jullie altijd samen, als ouders, of gaat er vaak iemand alleen?
Als het maar enigszins kan, gaan wij samen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 07:53 schreef miss_sly het volgende:
Nope, morgen is er een gesprek met een ondersteuningsteam, dat is de eerste keer dat hij ook aanwezig is, echter hij haalt de kinderen om de week op vrijdag van school. (Nog wel)quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 08:21 schreef amaranta het volgende:
Hangt er een beetje vanaf. Soms samen, soms man, soms ik.
Het zijn niet echt hele spannende gesprekken. We horen vrijwel altijd hetzelfde. Dochter doet het goed, is sociaal etc.
Zoon meestal ook goed. Geen extreme bijzonderheden.
Mocht dat wel zo zijn dan zouden we wss allebei gaan.
Overigens zijn er vaders die ik als leerkracht nog nooit heb gezien, en waarvan ik de kinderen al een aantal jaren ken.
Dat vind ik wel het andere uiterste.
Tico, gaat je ex ook weleens?
Ik ga altijd samen met mijn man. Hij komt sneller tot de belangrijke punten en kan zakelijk kritisch zijn. Bij mij komt het altijd meer vanuit emotie, ik bereik niet wat ik wil en sta met een onvoldaan gevoel buiten. Sinds een jaar dus alles samen. Manlief is amper thuis maar juffen werken super mee als ik aangeef wanneer wij kunnen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 07:53 schreef miss_sly het volgende:
Hee, aktie. Fijn voor jullie! Succes straks morgenquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 08:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nope, morgen is er een gesprek met een ondersteuningsteam,
Maar anyway, er is een groeidocument opgesteld, daarin hebben wij onze op en aanmerkingen gemaakt, daarna heeft Jen haar biologische vader ook op en aanmerkingen gemaakt, maar die staat wat dat betreft wel achter ons. Wat wel fijn is als we morgen een gesprek aan moeten met zn allen dat alle opvoeders wel op 1 lijn zitten hoe wij denken dat Jennifer geholpen is.
Ik ga eigenlijk altijd alleen. Maar nu is het lijntje hier met de juf/ib-er heel kort en ben ik veel op school.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 07:53 schreef miss_sly het volgende:
Helaas heel herkenbaar. Succesquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 09:49 schreef miss_sly het volgende:
Tot nu toe is B eigenlijk altijd mee geweest, maar dit keer gaat het niet lukken. Ik vind het stom. Stom dat het bij werkgevers of klanten gevoelig kan liggen dat je eerder weg moet, omdat je een gesprek hebt over je kind. Stom en zeer begrijpelijk dat d leerkrachten de gesprekken in de middag plannen.
En juist deze keer wilde ik graag samen, want ik wil even goed praten over wat zaken. Dat het kind de helft van de tijd aan het tekenen of lezen schijnt te zijn, omdat ze moet wachten op de rest. Of dat klopt en zo ja, of ze dan geen andere manieren hebben om haar leuker, uitdagender bezig te houden. Momenteel wil ze eigenlijk niet naar school, alleen om te spelen, want de rest is saai.
Ik ga alleen dus, helaas.
Wat jammer dat het zo loopt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 09:49 schreef miss_sly het volgende:
Tot nu toe is B eigenlijk altijd mee geweest, maar dit keer gaat het niet lukken. Ik vind het stom. Stom dat het bij werkgevers of klanten gevoelig kan liggen dat je eerder weg moet, omdat je een gesprek hebt over je kind. Stom en zeer begrijpelijk dat d leerkrachten de gesprekken in de middag plannen.
En juist deze keer wilde ik graag samen, want ik wil even goed praten over wat zaken. Dat het kind de helft van de tijd aan het tekenen of lezen schijnt te zijn, omdat ze moet wachten op de rest. Of dat klopt en zo ja, of ze dan geen andere manieren hebben om haar leuker, uitdagender bezig te houden. Momenteel wil ze eigenlijk niet naar school, alleen om te spelen, want de rest is saai.
Ik ga alleen dus, helaas.
Nee. Er zijn wat praktische bezwaren, maar bovenal is B niet overtuigd dat het een goede onderwijsmethode is, en dat is wel van belang voor een dergelijke overstap.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 11:14 schreef As1981 het volgende:
[..]
Wat jammer dat het zo loopt.
Jullie hebben vorig jaar toch naar die andere school gekeken waar S zo enthausiast van werd?
Is dat niks meer geworden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |