Nee, dat is waar. Maar we willen wel allemaal goedkoop met de auto naar 't werk en lekker met het vliegtuig naar Azië enzo.quote:Op donderdag 29 september 2016 14:04 schreef Allures het volgende:
[..]
Als iemand anders iets ergers doet maakt het het eerste nog niet erg
Badmeester bij de Olympische Spelen.quote:
Je weet dat de NAM voor 50% van Shell is?quote:Op donderdag 29 september 2016 14:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mwah. Niet met alles. Shell gaat niet in de waddenzee boren, de NAM wilt dat volgens mij wel.
Wat zie je als echte marktwerking? De marktwerking waar men het normaal over heeft is niets anders als het goedkoop laten produceren van rotzooi in China, waarbij de externaliteiten niet meegerekend worden. Hierdoor is de vervuiling in China schrijnend, zijn de arbeidsomstandigheden in geheel Azië totaal niet volgens de normen waar we in Nederland aan moeten voldoen, enz...quote:Op donderdag 29 september 2016 15:26 schreef Vermar het volgende:
Stel dat er echt marktwerking zou zijn in Nederland.
Of dat mensen echt zelfredzaam zouden (mogen) zijn....
Dan zouden er héél veel banen bij de Rijksoverheid, provincies, gemeenten, Zelfstandig BestuursOrganen, agentschappen etc. per direct overbodig zijn.
quote:Op donderdag 29 september 2016 01:20 schreef Geralt het volgende:
Nope; ik ben compleet vervangbaar. Al hou ik mezelf wel graag voor dat het zonder mij allemaal kutter zou draaien
Och. Het is een baanquote:Op donderdag 29 september 2016 07:22 schreef YUR het volgende:
[..]
Lijkt me een mooie baan
OT: nee, niet direct. Draait prima door zonder mij...
Ik denk dat de meeste nutteloze banen ontstaan door kapitalistische fenomenen.quote:Op donderdag 29 september 2016 15:26 schreef Vermar het volgende:
Stel dat er echt marktwerking zou zijn in Nederland.
Of dat mensen echt zelfredzaam zouden (mogen) zijn....
Dan zouden er héél veel banen bij de Rijksoverheid, provincies, gemeenten, Zelfstandig BestuursOrganen, agentschappen etc. per direct overbodig zijn.
Op die toer: rechters, advocaten, vuilnismannen, vakkenvullers...quote:
Oh, dat lijkt me een geweldige baan!quote:Op donderdag 29 september 2016 18:01 schreef Bloem75 het volgende:
Ja, mijn werk heeft nut. Ik spoor fraude op voor de overheid ( belastingdienst).
Ontzettend leuk werk wat ik elke dag met veel plezier doe.
Maar zelf ben ik natuurlijk vervangbaar zoals ieder mens m.b.t. tot werk.
Bandenplakker bij wielerkoersen?quote:Op donderdag 29 september 2016 18:53 schreef Fietsertje70 het volgende:
Vanwege herkenbaarheid zeg ik liever niet wat ik precies doe, maar ik help mensen om verder te komen. Heel nuttig, vind het ook erg leuk. Maar inderdaad, niemand is onmisbaar
Dat je vuilnismannen noemt vind ik nou een beetje jammer. Als er iets heeft bijgedragen aan ons huidige gezondheidsniveau dan is het de verbetering van de vuilverwerking. Veel meer dan artsen ooit gedaan hebben.quote:Op donderdag 29 september 2016 19:07 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Op die toer: rechters, advocaten, vuilnismannen, vakkenvullers...
Ik vind het lastig om te zeggen dat een beroep het meest nuttige is.quote:Op donderdag 29 september 2016 20:26 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat je vuilnismannen noemt vind ik nou een beetje jammer. Als er iets heeft bijgedragen aan ons huidige gezondheidsniveau dan is het de verbetering van de vuilverwerking. Veel meer dan artsen ooit gedaan hebben.
Kortom, vuilnisman is zo ongeveer het meest nuttige beroep dat er is.
En die anderen zijn ook gewoon nodig overigens.
Klopt, schoon drinkwater en riolering vallen onder dezelfde categorie.quote:Op donderdag 29 september 2016 20:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vind het lastig om te zeggen dat een beroep het meest nuttige is.
Immers is schoon drinkwater, riolering, voedsel etc etc ook van levensbelang.
ja, als iedereen met een nutteloze baan geen werk had konden we zelf alles schoon houden hè, dan heb je geen vuilnismannen nodig.quote:Op donderdag 29 september 2016 20:26 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat je vuilnismannen noemt vind ik nou een beetje jammer. Als er iets heeft bijgedragen aan ons huidige gezondheidsniveau dan is het de verbetering van de vuilverwerking. Veel meer dan artsen ooit gedaan hebben.
Kortom, vuilnisman is zo ongeveer het meest nuttige beroep dat er is.
En die anderen zijn ook gewoon nodig overigens.
Nee? Je zou dan dagelijks met je tasje vuilnis naar de vuilstort fietsen?quote:Op donderdag 29 september 2016 20:44 schreef bijdehand het volgende:
[..]
ja, als iedereen met een nutteloze baan geen werk had konden we zelf alles schoon houden hè, dan heb je geen vuilnismannen nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |