abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 september 2016 @ 16:41:44 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_165649103
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 16:34 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ja, ik durf het toch niet aan. Had nog wat dierproefstudies gelezen - ik zit het wel uit :{
sterkte :*
disclaimer
pi_165649607
Toch wel een raar soort van prettig dat de spanning herkenbaar is. Raar omdat ik anderen gun die spanning niet te hebben. ;) En nu moet ik plassen en mag ik niet. Stom!

Sylver: succes met de rugpijn, vervelend.
  donderdag 29 september 2016 @ 17:11:44 #53
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165649777
Doet tijgerbalsem niks, Sylver?
KuikenGuppy
pi_165649800
die voltaren emulgel, ik zou het ook niet aanraden. het wordt, ondanks applicatie op de huid, toch ook wel systemisch (in je lijf/bloed dus) opgenomen. We raden tegenwoordig oudere mensen ook aan om bij voltaren emulgel tóch een maagbeschermer te nemen (NSAIDs zoals diclofenac zijn slecht voor je maag). Mensen vinden dat heel raar, maar ik geloof als je goed smeert, dat je toch al snel een zelfde hoeveelheid in je bloed krijgt als dat je een tablet van 12,5mg zou innemen.

wellicht helpt voor je rugpijn een lekker warme kruik? en neem je paracetamol wel in de juiste dosering in? zeker de eerste dosis mag je wel twee tabletten tegelijk nemen, dan bereik je wat sneller een pijnstillende spiegel. Daarna kun je best kortdurend 4x2 of 3x2 tabletten op een dag nemen. hoewel ik begrijp dat je natuurlijk zo min mogelijk gebruikt nu.
pi_165650086
Tijgerbalsem zou ik eens kunnen proberen. Kruik helpt wel een beetje als ik lig, maar ik probeer (en met rondlopende peuter ook wel nodig) om in beweging te blijven en dat is echt niet grappig nu.
Ik geloof dat ik de dosering paracetamol wel goed doe? Ik ben vanochtend begonnen met 2 tegelijk en daarna elke 4 uur weer eentje. Ik heb wel het idee dat het ergste scherpe randje er na paracetamol #4 iets er af is. De pijn straalt iig minder uit naar mijn bovenbenen nu.
Ik dacht dat je er maar 6 per dag mocht, dus om het een beetje te spreiden heb ik na de eerste 2 elke keer maar 1 tablet genomen.

Thanks voor de sterkte wensen iedereen en het uitgebreide antwoord Justme :)

Scheelt dat bedtijd voor peuter in zicht komt :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165652180
Wat fijn hilz! *O*

Ik zag schopjes!

:* voor de onzekere periode rondom echo's, die zijn niet tof en al helemaal niet met een geschiedenis wat het er niet beter op maakt.

En hoooooi! Nog steeds met baby in de buik *;
♥ J & S
pi_165652537
Ik kom hier even binnenvallen met mijn goede nieuws en om 'uit de kast te komen': ik ben weer zwanger! O+ . Achtste week nu. Ik had het helemaal losgelaten; we zouden wel zien of het nog ging gebeuren. En jawel: het was dus ineens raak, en ik had het nog vrij laat door ook. Was ruim een week 'over tijd' toen ik ineens bedacht dat ik misschien eens een test moest doen. :o . O+ .

Maar eerlijk gezegd had ik dit nieuws nog even voor me willen houden, want het is ook vrij spannend allemaal. In het begin, toen ik het net wist, was ik erg bang voor een miskraam. Ik ben 41 en de statistieken spookten een beetje door mijn hoofd. We gaan ook de combinatietest doen en eventueel Nipt. Inmiddels is die angst er eigenlijk niet meer, maar is er iets anders voor in de plaats gekomen waar ik heel graag even over wil spuien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165652845
Franny, ten eerste: gefeliciteerd! :o :D *O* *O* *O*

En verder moeten die eerste weken gewoon verboden worden. Ik herken je worsteling voor de klas enorm (al was ik maar licht misselijk, maar dat enorm vermoeide vaatdoekachtige gevoel is echt vreselijk icm een baan waar je eigenlijk nooit even rustig aan of een stapje terug kan doen) en heb het daar ook twee keer heel zwaar mee gehad. Met een beetje geluk voel je je na de herfstvakantie weer een stuk beter en kan je er dan weer tegenaan. :*

Wat betreft thuis: als het even kan zonder schuldgevoel je vriend aan het werk zetten en je zoveel mogelijk laten ontlasten. Jij hebt nu en straks nog genoeg werk te verrichten en met een beetje geluk kan je er vrij snel ook al weer zijn voor dingen thuis en natuurlijk ook weer voor je mooie I. :*
pi_165652915
Franny, wow, gefeliciteerd!! O+. En een dikke :* voor je spoiler, hopelijk wordt het snel allemaal beter.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_165653024
Allereerst gefeliciteerd Franny! Maar ik snap wel dat het behoorlijk zwaar is als je je zo belabberd voelt. Ik vind zwanger lesgeven al pittig met alleen maar vermoeidheid. Hoop dan ook heel erg voor je dat je klachten snel minder worden.

Mijn npm was goed. Nekplooi was mooi dun, nu afwachten tot de resultaten van het bloedonderzoek er zijn.
pi_165653146
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 12:17 schreef Cygne het volgende:

[..]

Hier vliegt het ook. Ik heb de GUO met 20+4. Zaterdag geslachtsbepaling en eigenlijk zie ik er een beetje tegenop. Zodra er een echo of een vk-controle nadert ben ik weer bang dat ie dood is, of andere gekke dingen. Terwijl ik daar tussendoor niet zo gek veel last van heb.
Heel herkenbaar! Ik vond echo's en controle's inderdaad vooral 'potentiėle momenten om te horen dat het niet goed is', ik denk vooral ook omdat het bij de MA dus bij een controle bleek, zonder dat ik iets had gemerkt. Ik heb dat gevoel overigens tot de allerlaatste echo een beetje gehad, maar steeds korter. Ook bij 41+1 bij de overtijdcontrole hield ik weer even mijn adem in op het moment dat hij het echoding op mijn buik zette. Terwijl ik haar echt seconden daarvoor wel gevoeld had, maar toch.. Is nou eenmaal een erfenis van de voorgeschiedenis. :*

Desalniettemin, wat heerlijk dat het nu zo goed gaat met de beeb O+
pi_165653173
Franny, gefeliciteerd! En wat naar dat je je zo voelt.. hopelijk knapt het snel op!
pi_165653321
Franny daar ben je dan O+
Oudjes united *O*
En onwijs dikke :* en knuf voor je spoiler. Je bent goed bezig met onderkennen!
pi_165653498
Wow Franny, wat gaaf! Van harte gefeliciteerd! *O*
Hopelijk is dit echt iets van het eerste trimester en voel je je over een paar weken beter :*.
pi_165653520
Franny gefeliciteerd *O* wat een cadeautje O+

En wat naar, je spoiler... :{
Een vriendin van me heeft hele goede resultaten gehad met acupunctuur, dat hielp echt een tijd tegen de misselijkheid (ik dacht een paar weken na elke behandeling), misschien kun je dat nog overwegen als je daar in gelooft? Sterkte :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 29 september 2016 @ 19:55:30 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_165653528
Franny wat ontzettend fantastisch leuk zeg O+ O+ gefeliciteerd!

En ik hoop echt dat je je heel snel weer wat beter mag voelen :*
disclaimer
pi_165653584
Gefeliciteerd Franny! Hopelijk is het gauw wel te handelen, vervelend zeg.

Fijn van de goede npm gogo!
  donderdag 29 september 2016 @ 20:01:10 #68
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165653668
Franny gefeliciteerd! Hoop dat je je snel wat beter voelt :*

Een goede npm voor gogo *O*

Sylver hoop dat de pcm een beetje gaat werken.
Ik zou echt zonder nadenken die zalf hebben gesmeerd :@
pi_165653693
Franny uit de kast *O* Super leuk O+
Hopelijk voel je je snel wat beter want dit is echt heel naar :*
pi_165653753
Gogo, fijn die goede npm! Nog even wachten op de exacte uitslagen dan.

Sylver, sterkte met je rugpijn.
pi_165653871
Franny gefeliciteerd! *O*
Wat betreft je spoiler; ik kan me voorstellen dat het nu erg zwaar is. Ik vond de eerste weken ook echt pittig en dan hoef ik nog niet eens voor de klas te staan, dat lijkt me echt loodzwaar als je je niet goed voelt.
Hier ging het met 10 weken beter en vanaf 12 weken kreeg ik weer een beetje energie. Ik hoop dat jij je ook snel beter gaat voelen :*

Fijn dat de npm goed was, Gogo!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165653913
Wauw Franny wat superleuk! Gefeliciteerd! *O* en ook ik hoop dat je je gauw beter voelt, lijkt me heel lastig zo inderdaad.
pi_165653932
Franny, zwanger O+
Wat naar dat je je zo rot voelt :*
pi_165653964
Franny, proficiat! Wat een mooi nieuws! En we zijn even ver O+ Ik heb er minder last van dan jij maar tel toch de weken af naar het einde van het eerste trimester, die misselijkheid en vermoeidheid zijn ook bij mij hinderlijk in mijn werk. Sterkte :*
pi_165653975
Franny, van harte!!
pi_165654099
Franny, wauw, wat bijzonder! En wat k.t dat je je zo voelt. Heel herkenbaar helaas en dan is lesgeven een zwaar beroep inderdaad.
pi_165654179
Franny! Hiep hoi wow! O+

En succes met je beroerdheid, lijkt me extreem zwaar in jouw werk. Ik had het bij kind 1 ook, maar had toen het geluk dat ik nog studeerde en rustig aan kon doen. Heel veel succes, fijn als werkgever meedenkt.
pi_165654180
Wat lief, jullie reacties, doet me echt even goed. *; .

Minarosa, wat leuk, gaan we gelijk op. O+ . Ik heb volgende week mijn termijn echo, maar het zal wel ergens rond 13 mei worden. Een mei-kindje. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 29 september 2016 @ 20:24:28 #79
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165654413
Gefeliciteerd, Franny! Moge het maar voorspoedig verlopen.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 29 september 2016 @ 20:26:53 #80
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_165654491
Gefeliciteerd Franny! O+
pi_165654553
Oh goede npm is fijn gogo! *O*
pi_165654589
Gefeliciteerd Franny :)
pi_165654648
Pff ja echo's... Ik had echt niet het gevoel dat er iets mis was ofzo bij de 20-wekenecho maar dan toch ineens zorgen maken hé.
Is dan ook de laatste echo geweest. Groeiecho enzo vond ik niet nodig. Was ook geen aanleiding toe.
pi_165654713
quote:
14s.gif Op donderdag 29 september 2016 20:24 schreef Lienekien het volgende:
Gefeliciteerd, Franny! Moge het maar voorspoedig verlopen.
O+ .
pi_165654847
Franny :o O+ *O*!

Wat balen dat het begin zo zwaar is, hoop voor je dat het snel beter gaat.
  donderdag 29 september 2016 @ 20:39:04 #86
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_165654864
Franny gefeliciteerd *O*

Ik herken veel in je verhaal.
Let op dat het inderdaad niet je mentale toestand volledig beļnvloed in negatieve zin. Trek op tijd aan de bel daar voor.
Als emesafene niet afdoende werkt bestaan er ook nog andere medicijnen die veilig gebruikt kunnen worden. Die werken vaak beter. Mocht het spugen en contstante misselijke je echt teveel worden.
Sterkte!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_165654904
Franny wat tof. Nog zo'n leukerd als I erbij. O+

En :* voor je spoiler. Het soort werk wat je doet maakt het er ook niet makkelijker op. Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt.
pi_165655094
Ik zie toch ook wel op tegen de 20 weken echo. Maar ik weet helaas uit ervaring ook dat alle echo's en controles gewoon goed kunnen zijn en dan bij de geboorte alsnog blijkt dat er iets best ernstig mis is (gelukkig helemaal goed afgelopen _O_ ) dat stelt me aan de ene kant wat gerust voor de echo's maar het legt ook wel een extra lading op de bevalling ofzo :{
pi_165655451
Franny *O* O+
♥ J & S
pi_165655508
Wauw Franny, wat leuk!! Gefeliciteerd!
pi_165655518
Oh Franny gefeliciteerd! Nog zo'n eigenwijsje er bij <3

En :* voor je spoiler. Die eerste weken kunnen zo vreselijk zwaar zijn. Een peuter erbij maakt het ook niet draagzamer. Hopelijk is de ellende van korte duur en zit je snel beter in je vel!
pi_165655535
Franny, daar ben je O+ O+

Wat ontzettend rot dat je je zo naar voelt, hopenlijk betert dit als het 2e trimester zich aandient.

Een 13 mei kindje O+ O+
S. 2014
J. 2016
pi_165655671
YAY Franny Gefeliciteerd <3 Ik hoop dat je je snel beter voelt. Want zo beroerd voor de klas staan lijkt me helemaal niets. Op een kantoor oid kan je je nog wel een beetje afzonderen als je je naar voelt. Maar om nou 20 keer naar het toilet te lopen tijdens de les. Dan is de lol van het lesgeven er snel af denk ik.
pi_165655700
Ennnnnnnnn... Baby Snorlax is een meisje O+ *O* :'(
pi_165655797
Oooh Franny. O+ :*

IMA, precies dat wat jij omschrijft. De vk-praktijk is voor mij de plek waar ik hoor waar mn baby dood is. Kan dat nog niet loslaten. -O-
pi_165655816
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 21:00 schreef Hilzillah het volgende:
:o O+ :* *O*
pi_165655857
quote:
In de op? O+
pi_165655897
quote:
Whoei! *O*

Hopen dat ze geen snor heeft though :7
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_165655924
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 21:06 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Whoei! *O*

Hopen dat ze geen snor heeft though :7
_O-
pi_165655935
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 21:03 schreef Cygne het volgende:
Oooh Franny. O+ :*

IMA, precies dat wat jij omschrijft. De vk-praktijk is voor mij de plek waar ik hoor waar mn baby dood is. Kan dat nog niet loslaten. -O-
Oi, dat is dubbel lastig... Ik heb "gelukkig" elke keer eerst bloedverlies gehad (en dan elke keer voor de echo al zoveel dat ik geen hoop meer had.
:*
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')