Vervelend zeg!quote:Op donderdag 29 september 2016 07:55 schreef Hilzillah het volgende:
Geen oorzaak helaas... Gisteren leek het zo goed als weg. Maar vanmorgen toch weer een beetje bloed
Hier kreeg ik een envelop met de uitslag als er geen verhoogd risico was en een telefoontje bij wel verhoogd risico. We kregen de envelop. Ik heb hem ongeopend weggegooid, omdat ik de getallen niet weten wil. Niet alleen vanwege wat jij nu beschrijft, maar ook omdat bepaalde hormoonwaarden weer voorspellend kunnen zijn voor bepaalde zwangerschapsaandoeningen. En dat wil ik allemaal helemaal niet weten. Laat mij maar liever onbezorgd zwanger zijn en áls er iets geks moet gaan gebeuren, dan zien we dat dan wel weer.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:17 schreef Roomsnoes het volgende:
Ia ook spannend, Gogo. Ik heb em ook laten doen. De uitslag was prima. Weet de getallen niet meer, maar het risico op downs was gelijk het risico dat ik op mijn leeftijd heb, dus geen verhoogd risico. Op de andere trisomiën was het nog eens een kleiner risico. Moet wel zeggen dat het me onzeker maakt dat er hier nog lagere kansen voorbij komen, en dat ik dus een iets hogere kans heb dan een heel, heeeeel lage kans, als je snapt wat ik bedoel. Ten onrechte, want mijn kans was echt klein. Maar toch he, je hoopt zo hard dat alles goed zit.
Schopjesquote:Op donderdag 29 september 2016 11:29 schreef tombolafan het volgende:
Hier de combinatietest wel gedaan, ook voor de oudste (meer nog voor edwards en patau ivm dat ze wel t besef heeft dat er een baby in mn buik zit en dat we dan moeten vertellen dat dat niet doorgaat ofzo)
Gelukkig alle kansen zeeeeer laag![]()
En ik voel haar eindelijk![]()
Zaterdag 20 weken en 20 weken echo
Nee, die staan in een ander deel van het dossier. En dat stuk open ik niet tot na de bevallingquote:Op donderdag 29 september 2016 10:58 schreef Stormqueen het volgende:
Staan die waardes dan niet op de uitdraai van je zwangerschapskaart WupWup? Of heb jij die ook niet?
Lijkt me wel fucked soms om er zo veel van af te weten. Sometimes ignorance is bliss
quote:Op donderdag 29 september 2016 11:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Schopjes
Snel gaat het he? Ik heb 'm woensdag bij 19+2. Deze zwangerschap vliegt voorbij
Hier vliegt het ook. Ik heb de GUO met 20+4. Zaterdag geslachtsbepaling en eigenlijk zie ik er een beetje tegenop. Zodra er een echo of een vk-controle nadert ben ik weer bang dat ie dood is, of andere gekke dingen. Terwijl ik daar tussendoor niet zo gek veel last van heb.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Schopjes
Snel gaat het he? Ik heb 'm woensdag bij 19+2. Deze zwangerschap vliegt voorbij
spannend! Met de tweede van mn zusje had ik ineens een gemiste oproep om 6.30 ofzo, toen wist ik ook genoegquote:Op donderdag 29 september 2016 11:52 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Wij hebben ook de combinatietest gedaan en ook ik ben er eigenlijk onzekerder door geworden. Ze heeft de nekplooi maar één keer kunnen meten en daar de kans (kleinste) aan opgehangen (uiteraard icm bloedonderzoek). Als beta persoon kan ik gewoon niet vertrouwen op n=1.
Mijn vriendin, 6 dagen korter zwanger dan ik, heeft me net gebeld. Ik was aan het stofzuigen dus gemist. Ze neemt nu niet op. We bellen nooit. Ik denk dat ze voorgedrongen is 😉 Bizar, we hebben dinsdag nog samen gezwommen en toen wel een beetje afscheid genomen, maar dan meer vanwege dat ik de volgende keer 39+1 zou zijn. Zal je zien dat onze spruit pas de 24e oktober komt.. 😎
hier hetzelfdequote:Op donderdag 29 september 2016 12:17 schreef Cygne het volgende:
[..]
Hier vliegt het ook. Ik heb de GUO met 20+4. Zaterdag geslachtsbepaling en eigenlijk zie ik er een beetje tegenop. Zodra er een echo of een vk-controle nadert ben ik weer bang dat ie dood is, of andere gekke dingen. Terwijl ik daar tussendoor niet zo gek veel last van heb.
Ja, inderdaad. Elke keer ook weer opluchting dat het nog goed is.quote:Op donderdag 29 september 2016 12:21 schreef tombolafan het volgende:
[..]
hier hetzelfde
Ben nu zelfs stiekem nog een beetje bang dat ze zaterdag zeggen, 'oh ze leeft al 3 weken niet meer' en dat ik t schoppen ingebeeld heb ofzo...
Lastig he![]()
Ergens ben ik ook bang dat ze zaterdag ineens zeggen 't is een jongetje'![]()
dat wordt lastig uitleggen aan dochter dat er geen zusje komt maar een broertje
Heb haar inmiddels aan de lijn gehad! Ze is inderdaad voorgedrongen, binnen 2 uur was de baby er! Bizar en dat voor een eerste. Klinkt zo onwerkelijk!quote:Op donderdag 29 september 2016 12:18 schreef tombolafan het volgende:
[..]
spannend! Met de tweede van mn zusje had ik ineens een gemiste oproep om 6.30 ofzo, toen wist ik ook genoeg
Nou idd! Dat kan ik me voorstellenquote:Op donderdag 29 september 2016 12:30 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Elke keer ook weer opluchting dat het nog goed is.
Ik ben wel echt benieuwd naar het geslacht. Heb echt totaal geen voorkeur of voorgevoel. In onze omgeving zijn ze echt heel erg aan het hopen op een jongetje. Want aan beide kanten zijn er alleen maar meiden. En een jongen is wel zo leuk voor mans opa, want 4 generaties. Terwijl wij na 3 jaar kloten alleen maar een levende baby willen.
WOW!quote:Op donderdag 29 september 2016 12:32 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
Heb haar inmiddels aan de lijn gehad! Ze is inderdaad voorgedrongen, binnen 2 uur was de baby er! Bizar en dat voor een eerste. Klinkt zo onwerkelijk!
Ik begreep dat je die alleen kreeg bij een verhoogde kans of bij medische noodzaak?quote:Op donderdag 29 september 2016 13:13 schreef Tweedledee het volgende:
He Hillz, hoop dat het bloeden snel stopt. Ben je ondanks dat toch wel gerustgesteld?
Cygne ik heb precies hetzelfde voor maandag met de termijnecho, bang dat ie het dan niet meer doet of niet beweegt ofzo. Tegelijkertijd kan ik niet wachten om weer een echo te krijgen, zo benieuwdHoop voor jou op een mooie 20 weken echo!
Is hier niemand die de nipt laat doen ipv combinatietest? Ik vind zo'n percentage echt zenuwslopend, en subjectief voor een deel, dat ik liever een nauwkeurige bloedtest laat doen. En dan weten we ook of het een jongen of meisje is
Oh en schopjes voor tombo
Oh dat wist ik ook nietquote:Op donderdag 29 september 2016 13:29 schreef Tweedledee het volgende:
Je kunt ook op eigen initiatief laten doen, maar dat mag je vk officieel niet zeggen. Wij gaan ervoor naar België.
Ja dat vind ik wel jammer, precies rond de tijd dat ik uitgerekend ben volgens mijquote:Op donderdag 29 september 2016 13:51 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Oh dat wist ik ook nietZijn de kosten daarvan nog hoog of wel in verhouding met de NPM?
Als ik goed heb geluisterd maandag bij ons echoburo komt de NIPT volgend jaar wel beschikbaar voor zwangeren en komen de kosten daarvan op iets van 175 euro. Niet veel anders dat voor de npm nu.
Ja moest naar het ziekte huis bellen om die in te plannen dus gedaan. Bij lisa toen niet gedaan. Maargoed is niks meer aan te verranderenquote:Op donderdag 29 september 2016 14:14 schreef Fazzoletti het volgende:
Een afspraak voor de nekplooimeting Sam? Lijkt me raar, hier is dat in het eerste gesprek met de verloskundige duidelijk besproken als een optionele echo die niet standaard vergoed wordt. Met bijbehorende brochure vol informatie.
Ik moest trouwens al pinnen voordat de echo uberhaupt had plaatsgevonden
Een uitslag van 1:500 is nog steeds een hele positieve kansberekening he. Ik las ergens dat 15 op de 10000 kinderen geboren worden met down. Dat is feitelijk een kans van 1:667. Nu spelen er natuurlijk meer factoren mee maar het heeft weinig zin om nerveus te worden als je waarden daar ruim onder liggenquote:Op donderdag 29 september 2016 14:15 schreef Sylver_ het volgende:
De nipt kost nu nog 600,- toch?
Als je een slechte uitslag krijgt van de combinatietest wordt hij wel vergoed.
Ik had wel bedacht dat als het nu zo'n randgeval uitslag is dan betaal ik de nipt wel voor zekerheid, maar ik vond 600,- wel erg veel geld.
Ik heb trouwens Room, de uitslag was goed, maar de waardes wel hoger dan ui hier voorbij hoor komen, dat maakt wel een beetje onzeker.
Twee jaar geleden hebben wij het ook op eigen initiatief in België laten doen, in Brussel.Juist ook om wat jij zegt dat een kansberekening nog steeds subjectief is en we voor onszelf en onze oudste 'zekerheid' wilden hebben. Voor zover er iets in het leven echt zeker is natuurlijk.quote:Op donderdag 29 september 2016 13:13 schreef Tweedledee het volgende:
He Hillz, hoop dat het bloeden snel stopt. Ben je ondanks dat toch wel gerustgesteld?
Cygne ik heb precies hetzelfde voor maandag met de termijnecho, bang dat ie het dan niet meer doet of niet beweegt ofzo. Tegelijkertijd kan ik niet wachten om weer een echo te krijgen, zo benieuwdHoop voor jou op een mooie 20 weken echo!
Is hier niemand die de nipt laat doen ipv combinatietest? Ik vind zo'n percentage echt zenuwslopend, en subjectief voor een deel, dat ik liever een nauwkeurige bloedtest laat doen. En dan weten we ook of het een jongen of meisje is
Oh en schopjes voor tombo
Hier wordt t ook vergoed jaquote:Op donderdag 29 september 2016 14:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Een uitslag van 1:500 is nog steeds een hele positieve kansberekening he. Ik las ergens dat 15 op de 10000 kinderen geboren worden met down. Dat is feitelijk een kans van 1:667. Nu spelen er natuurlijk meer factoren mee maar het heeft weinig zin om nerveus te worden als je waarden daar ruim onder liggenIk zou er in elk geval best een wedje om durven leggen
![]()
Ik ben momenteel wel redelijk zeker over deze zwangerschap. Ik voel 'm nu ook al wel dagelijks, nog niet zo sterk maar wel overduidelijk baby. De vorige zwangerschap voelde ik haar pas met 19+1 voor het eerst en daarna nog best geregeld meerdere dagen helemaal niet. Ik blijf me verbazen over het verschil nuMisschien krijg ik dit keer ook nog wel een keer een buikverbouwing
Sommige aanvullende pakketten vergoeden trouwens de combinatietest. Ik heb CZ+basis aanvullend en daar worden prenatale screeningen 100% vergoed
Dan waren jullie wel een van de eersten denk ik? Deze arts mailt ook in het weekend (en snel!) als je vragen hebt, dus ben benieuwd hoe dat met de uitslag gaat.quote:Op donderdag 29 september 2016 14:35 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
Twee jaar geleden hebben wij het ook op eigen initiatief in België laten doen, in Brussel.Juist ook om wat jij zegt dat een kansberekening nog steeds subjectief is en we voor onszelf en onze oudste 'zekerheid' wilden hebben. Voor zover er iets in het leven echt zeker is natuurlijk.
Bijkomend voordeel was inderdaad dat ik met 13 weken het geslacht al zeker wist.
Wij hadden een hele fijne arts die zelfs 's avonds belde met de uitslag. Hij gaf tijdens het consult aan ook in het weekend te bellen aangezien ze weten dat mensen toch op de uitslag zitten te wachten, zelfs zonder verhoogde kans zoals in ons geval. Ik heb namelijk in nl ook nog de combinatietest gehad met goede uitslag.
En qua kosten, het is een smak geld maar als je kijkt wat er vaak aan een baby uitgegeven wordt (denk aan kamer, kinderwagen, matrasje etc.) dan vonden wij die kosten voor meer zekerheid in verhouding meevallen. Dan maar wat minder kleding en andere, leuke maar weinig nuttige babyitems minder.
Ja, ik durf het toch niet aan. Had nog wat dierproefstudies gelezen - ik zit het wel uitquote:Op donderdag 29 september 2016 15:36 schreef Stormqueen het volgende:
Volgens de bijsluiter op internets alleen in overleg met je huisarts. En in je derde trimester helemaal niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |