Het valt me op dat je de oplossing wel enkel bij haar legt. Zo van: zij is in de overgang, dus zij moet het ook oplossen, hoe ik me voel.quote:Weg gaan speelt wel eens door mijn hoofd. Maar hoop dat het toch een keer veranderd en wil diep van binnen dat wij gelukkig zijn met z'n 4en.. Zie dat ze er veel aan probeert te doen. Echter lukt het haar dus niet om nu het tij te keren.
Dat wil ik ook weleens weten.quote:Op woensdag 28 september 2016 21:30 schreef Curiosity het volgende:
Gezien de leeftijd van de kinderen is ze nog niet zo oud. Of heb ik het mis.
Dit ja.quote:Op woensdag 28 september 2016 21:30 schreef miss_sly het volgende:
Het lijkt me heet moeilijk voor een partner, dat vooropgesteld. Ik denk dat dingen bestempelen als 'drama' sowieso niet constructief werkt. Probeer haar gevoel te erkennen, er te laten zijn, en niet weg te relativeren.
Ja, is toch logisch! Als je een griepje hebt moet je het toch ook zelf uitzieken!quote:Op woensdag 28 september 2016 21:26 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het valt me op dat je de oplossing wel enkel bij haar legt. Zo van: zij is in de overgang, dus zij moet het ook oplossen, hoe ik me voel.
Je kunt je ook afvragen waarom de overgang daar nauwelijks voorkomt. Verschil in leefstijl? Voeding? Andere rolverdeling waardoor vrouwen minder gestrest zijn?quote:Op woensdag 28 september 2016 23:46 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Het fenomeen "ovegang" komt in Azie nauwelijks voor.
I beg to differ.quote:Op woensdag 28 september 2016 23:46 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Ja, is toch logisch! Als je een griepje hebt moet je het toch ook zelf uitzieken!
Je kunt hooguit een beetje haar tegemoet komen, een glaasje wat er of bouillon brengen.
Zou voor haar eens goed in het internet snuffelen, er zijn tips, ik meen bv soja produkten eten, die zouden helpen. Het fenomeen "ovegang" komt in Azie nauwelijks voor. Hee, alweer een reden om een Aziatische vrouw te preferen. Want helaas ts ´er, die overgang duurt minimaal 5 jaren, en al gauw 8-10, sommigen wel 13 jaar! Heeft ze ook last van "opvliegingen"? Dat haar gewoon van het ene op het andere moment gigantisch het zweet uitbreekt. Is allemaal een hormonale kwestie!
Sterkte jongen!
Goeie planning welquote:Op woensdag 28 september 2016 21:03 schreef I14027 het volgende:
Mijn vriendin is nu officieel begin dit jaar in de overgang.
Wij hebben 2 kids van 3 en 4 jaar.
Wat een kutreactiequote:Op donderdag 29 september 2016 00:29 schreef madam-april het volgende:
En hoe denk je dat het voor haar is? Denk je niet dat zij (juist nu ze het zo zwaar heeft) iemand nodig heeft die er voor háár is? Iemand die haar en haar gevoelens serieus neemt?
Ik lees alleen maar 'ikke, ikke, ikke', denk je überhaupt weleens aan hoe het voor haar is? Wat zij misschien nodig heeft?
Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp best dat het voor jou niet altijd makkelijk is maar kom op zeg verplaats je eens in haar..
Moet je eens kijken wat er allemaal in het huishouden is te doen om haar te ontlasten als zij ligt te slapen.quote:Op donderdag 29 september 2016 08:03 schreef Redbullkid het volgende:
Ts kan ook weinig voor haar betekenen als ze alleen maar ligt te slapen is het niet![]()
True, maar ze moet het niet te gek maken natuurlijk.quote:Op donderdag 29 september 2016 08:18 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Moet je eens kijken wat er allemaal in het huishouden is te doen om haar te ontlasten als zij ligt te slapen.
Hardop gelachen.quote:Op woensdag 28 september 2016 23:46 schreef LeesFoknl het volgende:
Ja, is toch logisch! Als je een griepje hebt moet je het toch ook zelf uitzieken!
Je kunt hooguit een beetje haar tegemoet komen, een glaasje wat er of bouillon brengen.
Zou voor haar eens goed in het internet snuffelen, er zijn tips, ik meen bv soja produkten eten, die zouden helpen. Het fenomeen "ovegang" komt in Azie nauwelijks voor. Hee, alweer een reden om een Aziatische vrouw te preferen. Want helaas ts ´er, die overgang duurt minimaal 5 jaren, en al gauw 8-10, sommigen wel 13 jaar! Heeft ze ook last van "opvliegingen"? Dat haar gewoon van het ene op het andere moment gigantisch het zweet uitbreekt. Is allemaal een hormonale kwestie!
Sterkte jongen!
Begrijpelijk, dat is het ook.quote:Op woensdag 28 september 2016 21:03 schreef I14027 het volgende:
Mijn vriendin is nu officieel begin dit jaar in de overgang. En ik vind dat lastig.
Twee kinderen zo vlak achter elkaar lijkt me best heftig. Komen ze uit de luiers en zou je iets meer rust kunnen krijgen, komt die overgang daar overheen.quote:Ze heeft moodswings, opvliegers en is veel moe. Mede door de opvliegers. Door opvliegers wordt ze ook wakker van, dus gebroken nachten.
Wij hebben 2 kids van 3 en 4 jaar. De vermoeidheid is al een lange klacht, om verscheidende en valide redenen. Nu dus de overgang.
En er zijn helaas avonden waarbij ik dus alleen op de bank zit. Zo nu ook.
Begrijpelijk dat je daar niet altijd (meer) geduld voor op kan brengen, maar het helpt niet als jij je serieus genomen wil voelen en omgekeerd haar shit afdoet als niet serieus en drama. Hormonen kunnen nogal een drama zijn, net zoals een langdurig slaaptekort. Ze zal zich niet meer uitgenodigd voelen om naast je te blijven zitten op de bank als je dit alleen als een donkere bui wil of kan zien.quote:Gisteren hadden we ruzie, over wat eigenlijk wat ik bestempel als 'drama'. Er ligt dus niets serieus aan ten grondslag. Alleen een donkere bui van haar kant. Dan ziet ze alles somber in.
Fijn dat je dat snapt. Hoe kan zij dit begrip aan jou merken denk je?quote:Voel mij alleen en heb behoefte aan contact met haar. Maar door die oneindige vermoeidheid van haar ligt ze nog wel eens vroeg op bed. Als ze eenmaal in slaap is gevallen en er dan toch uit komt, dan is ze gegarandeerd een uur wakker voordat ze weer in slaap kan vallen. Dus snap ook dat ze er dan veelal voor kiest om toch maar te blijven liggen.
Snap de gedachte, maar denk dat het een beetje kortzichtig is qua impact op de rest van je gezin. En dat terwijl nog niet alles geprobeerd lijkt te zijn. Wat ik een beetje mis in je verhaal is wat jullie zoal gedaan hebben om dat tij te keren. Het klinkt nu alsof jij de situatie vooral tolereert in hoop op verbetering, maar wat is er concreet geprobeerd?quote:Weg gaan speelt wel eens door mijn hoofd. Maar hoop dat het toch een keer veranderd en wil diep van binnen dat wij gelukkig zijn met z'n 4en.. Zie dat ze er veel aan probeert te doen. Echter lukt het haar dus niet om nu het tij te keren. Merk dat ik nu dit zo opschrijf gewoon behoefte heb aan iemand die er voor mij is. En op haar kan ik niet altijd rekenen.
Ik denk dat jullie samen eens moeten kijken naar de mogelijkheden. Ten eerste, ga naar de huisarts en bespreek wat er op dat gebied mogelijk is. Misschien wel zo handig om zelf mee te gaan, voor meer inzicht in haar klachten en misschien ook hands on tips te krijgen. Er zijn overgangsconsulentes. Misschien zelfs lotgenotencontact. Verder zou je kunnen kijken naar ergotherapie om te kijken of er verbeteringen aangebracht zouden kunnen worden qua planning. Misschien is een luisterend oor en mee denken met haar al wat verzachtend ofzo. In dat opzicht is therapie misschien ook te overwegen. En dan zou je ook eens mee kunnen of zelfs voor relatietherapie kunnen gaan om weer wat nader tot elkaar te kunnen komen. Maar denk dat zij eerst wat lucht moet krijgen (om erger te voorkomen) en de focus daarna pas weer wat meer op jullie kan komen. Overigens zou je zelf natuurlijk ook eens kunnen praten met een professional, want dit is natuurlijk niet alleen haar probleem en kan zeker niet in je koude kleren gaan zitten.quote:Heeft iemand tips hoe ik als man, met mijn vrouw in de overgang om kan gaan?
Op zich helemaal mee eens, maar TS komt op mij over als iemand die daar geen waarde aan hecht of zo. Integendeel:quote:Op woensdag 28 september 2016 23:46 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
quote:En er zijn helaas avonden waarbij ik dus alleen op de bank zit. Zo nu ook.
quote:Gisteren hadden we ruzie, over wat eigenlijk wat ik bestempel als 'drama'. Er ligt dus niets serieus aan ten grondslag.
Ik proef hier geen moeite uit die TS zou doen om het zijn vriendin wat minder moeilijk te maken. Hij lijkt er een beetje tegenaan te kijken. Lijkt vooral bezig met z'n eigen behoeftes. Daar word je als vrouw níet gelukkiger van.quote:Zie dat ze er veel aan probeert te doen. Echter lukt het haar dus niet om nu het tij te keren. Merk dat ik nu dit zo opschrijf gewoon behoefte heb aan iemand die er voor mij is. En op haar kan ik niet altijd rekenen.
Jij hebt iemand nodig op wie je kunt rekenen. Maar hoe gaat dat andersom? Kan zij op jou rekenen in een lastige hormonale periode waar zij totaal geen invloed op heeft? Want zoals het op mij overkomt, zie je haar momenteel als last en reken maar dat zij dat merkt aan jou.quote:Op woensdag 28 september 2016 21:03 schreef I14027 het volgende:
Mijn vriendin is nu officieel begin dit jaar in de overgang. En ik vind dat lastig.
Ze heeft moodswings, opvliegers en is veel moe. Mede door de opvliegers. Door opvliegers wordt ze ook wakker van, dus gebroken nachten.
Wij hebben 2 kids van 3 en 4 jaar. De vermoeidheid is al een lange klacht, om verscheidende en valide redenen. Nu dus de overgang.
Gisteren hadden we ruzie, over wat eigenlijk wat ik bestempel als 'drama'. Er ligt dus niets serieus aan ten grondslag. Alleen een donkere bui van haar kant. Dan ziet ze alles somber in.
Voel mij alleen en heb behoefte aan contact met haar. Maar door die oneindige vermoeidheid van haar ligt ze nog wel eens vroeg op bed. Als ze eenmaal in slaap is gevallen en er dan toch uit komt, dan is ze gegarandeerd een uur wakker voordat ze weer in slaap kan vallen. Dus snap ook dat ze er dan veelal voor kiest om toch maar te blijven liggen.
Weg gaan speelt wel eens door mijn hoofd. Maar hoop dat het toch een keer veranderd en wil diep van binnen dat wij gelukkig zijn met z'n 4en.. Zie dat ze er veel aan probeert te doen. Echter lukt het haar dus niet om nu het tij te keren. Merk dat ik nu dit zo opschrijf gewoon behoefte heb aan iemand die er voor mij is. En op haar kan ik niet altijd rekenen.
Heeft iemand tips hoe ik als man, met mijn vrouw in de overgang om kan gaan?
Volgens mij gaat het er TS om dat hij het gevoel heeft dat hij alleen staat voor de zorg van zijn kinderen terwijl ze dat samen horen te doen.quote:Op donderdag 29 september 2016 09:52 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Op zich helemaal mee eens, maar TS komt op mij over als iemand die daar geen waarde aan hecht of zo. Integendeel:
[..]
[..]
[..]
Ik proef hier geen moeite uit die TS zou doen om het zijn vriendin wat minder moeilijk te maken. Hij lijkt er een beetje tegenaan te kijken. Lijkt vooral bezig met z'n eigen behoeftes. Daar word je als vrouw níet gelukkiger van.
Volgens mij gaat het hierom:
'Heeft iemand tips hoe ik als man, met mijn vrouw in de overgang om kan gaan, want ik wil weer sex.'
Daar heeft ze wel invloed op ;-). Je hebt meerdere instanties die je ermee kunnen helpen omgaan.quote:Op donderdag 29 september 2016 09:55 schreef Samzz het volgende:
[..]
Jij hebt iemand nodig op wie je kunt rekenen. Maar hoe gaat dat andersom? Kan zij op jou rekenen in een lastige hormonale periode waar zij totaal geen invloed op heeft? Want zoals het op mij overkomt, zie je haar momenteel als last en reken maar dat zij dat merkt aan jou.
Ik lees nergens dat plichten naar de kinderen en het huishouden toe niet vervuld worden. Jij wel?quote:Op donderdag 29 september 2016 09:57 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het er TS om dat hij het gevoel heeft dat hij alleen staat voor de zorg van zijn kinderen terwijl ze dat samen horen te doen.
Ook al zit je in de overgang, je hebt gewoon plichten naar je kinderen toe en ook naar je partner uiteraard.
Ik zou dan ook niet vrolijk worden van een vrouw die heel de tijd aan het slapen is.. En als ze dan ook eens niet werkt of weinig in het huishouden doet is het nog fraaier natuurlijk. Al weet ik dat laatste natuurlijk niet ;-).
Maar ik ga er van uit dat TS gewoon een fulltime baan heeft en de vrouw fulltime voor het huis of de kinderen zorgt of part time beiden doet.
Dus de vrouw moet zich tot instanties richten. Maar toch niet nadat haar vriend zélf ook moeite heeft gedaan om de situatie beter te laten worden. En dat is nou juist wat ik nergens teruglees in zijn verhaal. Waar lees jij dat dan...?quote:Op donderdag 29 september 2016 09:57 schreef Redbullkid het volgende:
Daar heeft ze wel invloed op ;-). Je hebt meerdere instanties die je ermee kunnen helpen omgaan.
Moet je het wel willen doen uiteraard ;-)
Ik lees dat nergens, want dat word niet vermeld door TS. Maar veel posters hier vallen TS aan omdat hij een vraag stelt. Vind ik niet fair.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:00 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dus de vrouw moet zich tot instanties richten. Maar toch niet nadat haar vriend zélf ook moeite heeft gedaan om de situatie beter te laten worden. En dat is nou juist wat ik nergens teruglees in zijn verhaal. Waar lees jij dat dan...?
Is je vriendin ouder dan jij?quote:Op woensdag 28 september 2016 21:03 schreef I14027 het volgende:
Ze heeft moodswings, opvliegers en is veel moe. Mede door de opvliegers. Door opvliegers wordt ze ook wakker van, dus gebroken nachten.
Gisteren hadden we ruzie, over wat eigenlijk wat ik bestempel als 'drama'. Er ligt dus niets serieus aan ten grondslag. Alleen een donkere bui van haar kant. Dan ziet ze alles somber in.
Voel mij alleen en heb behoefte aan contact met haar. Maar door die oneindige vermoeidheid van haar ligt ze nog wel eens vroeg op bed. Als ze eenmaal in slaap is gevallen en er dan toch uit komt, dan is ze gegarandeerd een uur wakker voordat ze weer in slaap kan vallen. Dus snap ook dat ze er dan veelal voor kiest om toch maar te blijven liggen.
Weg gaan speelt wel eens door mijn hoofd. Maar hoop dat het toch een keer veranderd en wil diep van binnen dat wij gelukkig zijn met z'n 4en.. Zie dat ze er veel aan probeert te doen. Echter lukt het haar dus niet om nu het tij te keren. Merk dat ik nu dit zo opschrijf gewoon behoefte heb aan iemand die er voor mij is. En op haar kan ik niet altijd rekenen.
Het is wel wat meer dan "moe want overgang", dus laten we niet op voorhand doen alsof het allemaal zo makkelijk is.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:09 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ik lees dat nergens, want dat word niet vermeld door TS. Maar veel posters hier vallen TS aan omdat hij een vraag stelt. Vind ik niet fair.
We weten niet wat de situatie bij TS thuis is en hoe de rolverdeling is daar.
Feit is wel dat er 2 jonge kinderen in het spel zijn, daar is samen voor gekozen. Je kan dan niet aankomen met "ik ben moe want overgang" of je gedachten laten afdwalen.
Je hebt dan gewoon een zorg en voorbeeldplicht, oftewel niet aanstellen en gewoon doen wat je moet doen voor je partner en kind.
Van een man word dit gedrag andersom ook niet geaccepteerd, en terrecht. Gewoon gedragen als een volwassene.
Voorbeeld voor haar kinderen, niet voor haar partner.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is wel wat meer dan "moe want overgang", dus laten we niet op voorhand doen alsof het allemaal zo makkelijk is.
Daarbij stelt TS helemaal niet dat ze haar taak als moeder verzaakt, en ik zou niet weten waarom ze een voorbeeld zou moeten zijn voor haar partner.
Kom op zeg.
Die kinderen slapen waarschijnlijk ook, hè?quote:Op donderdag 29 september 2016 10:14 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Voorbeeld voor haar kinderen, niet voor haar partner.
Als je de hele avond slaapt ben je niet echt bezig met je ouderlijke taak, is het wel?
Er zijn medicijnen, behandelingen en praatgroepen voor de overgang die het in elk geval draaglijker maken om doorheen te komen.
Als je dat niet wilt, moet je niet anderen ermee lastig vallen. Zeker je kinderen niet.
Dit trof me het eerste. Als zij in een donkere bui is, dit niet serieus nemen. Maar wel intimiteit willen. Maar zo werkt dat niet. Als ik haar was had ik 'm uit het bed geduwd.quote:Gisteren hadden we ruzie, over wat eigenlijk wat ik bestempel als 'drama'. Er ligt dus niets serieus aan ten grondslag. Alleen een donkere bui van haar kant. Dan ziet ze alles somber in.
Je schreef dit:quote:Op donderdag 29 september 2016 10:14 schreef Redbullkid het volgende:
Een zorg- en voorbeeldplicht, naar man en kinderen.quote:Je hebt dan gewoon een zorg en voorbeeldplicht, oftewel niet aanstellen en gewoon doen wat je moet doen voor je partner en kind.
Ik lees dat ook nergens. Zijn speculaties he ;-).quote:Op donderdag 29 september 2016 10:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die kinderen slapen waarschijnlijk ook, hè?
TS zou er goed aan doen zich een beetje te verdiepen in de overgang om zo zijn vrouw beter te leren begrijpen. 'Stel je niet aan'-mentaliteit werkt enkel averechts.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:16 schreef Boca_Raton het volgende:
Dit trof me het eerste. Als zij in een donkere bui is, dit niet serieus nemen. Maar wel intimiteit willen. Maar zo werkt dat niet. Als ik haar was had ik 'm uit het bed geduwd.
Die kinderen zijn 3 en 4. Die liggen om 7 uur in bed. Dat is geen speculatie.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:17 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ik lees dat ook nergens. Zijn speculaties he ;-).
Denk dat dat wat teveel gevraagd is. Hij reageert ook niet eens meer.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:17 schreef Copycat het volgende:
[..]
TS zou er goed aan doen zich een beetje te verdiepen in de overgang om zo zijn vrouw beter te leren begrijpen. 'Stel je niet aan'-mentaliteit werkt enkel averechts.
Hangt van de cultuur af. Bij Marokkaanse gezinnen gaan ze pas om 23 uur er in...quote:Op donderdag 29 september 2016 10:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die kinderen zijn 2 en 3. Die liggen om 7 uur in bed. Dat is geen speculatie.
De kinderen zijn 3 en 4, hoe hebben die er last (of een slecht voorbeeld) van dat mama om 19.30 ook al in bed ligt?quote:Op donderdag 29 september 2016 10:14 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Als je de hele avond slaapt ben je niet echt bezig met je ouderlijke taak, is het wel?
Er zijn medicijnen, behandelingen en praatgroepen voor de overgang die het in elk geval draaglijker maken om doorheen te komen.
Als je dat niet wilt, moet je niet anderen ermee lastig vallen. Zeker je kinderen niet.
Misschien is hij gewoon aan het werk, zoals de meeste mensen. En kan hij niet op Fok!quote:Op donderdag 29 september 2016 10:20 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Denk dat dat wat teveel gevraagd is. Hij reageert ook niet eens meer.
En net zo heeft TS de plicht om niet zomaar te denken over opstappen omdat het even wat minder gaat. Daar hoor ik je niet over.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:09 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ik lees dat nergens, want dat word niet vermeld door TS. Maar veel posters hier vallen TS aan omdat hij een vraag stelt. Vind ik niet fair.
We weten niet wat de situatie bij TS thuis is en hoe de rolverdeling is daar.
Feit is wel dat er 2 jonge kinderen in het spel zijn, daar is samen voor gekozen. Je kan dan niet aankomen met "ik ben moe want overgang" of je gedachten laten afdwalen.
Je hebt dan gewoon een zorg en voorbeeldplicht, oftewel niet aanstellen en gewoon doen wat je moet doen voor je partner en kind.
Van een man word dit gedrag andersom ook niet geaccepteerd, en terrecht. Gewoon gedragen als een volwassene.
Dus alles moet maar wijken voor de overgang?quote:Op donderdag 29 september 2016 10:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
De kinderen zijn 3 en 4, hoe hebben die er last (of een slecht voorbeeld) van dat mama om 19.30 ook al in bed ligt?
Aan de ene kant doe je de aanname dat TS werkt en zijn vriendin thuis voor de kinderen zorgt (dat is wel heel ouderwetsch), aan de andere kant doe je, zonder dat TS daar een woord over rept, de aanname dat ze haar taken als moeder verzaakt.
Ik weet niet hoor, maar als zij voor de kinderen zorgt als TS er niet is, dan zorgt TS dus niet alleen voor de kinderen.
TS lijkt vooral een probleem te hebben met de moodswings en het feit dat ze 's avonds te moe is om gezellig op de bank de zitten, en jij geeft er een draai aan alsof hij in z'n uppie niet alleen 8 uur per dag moet werken, maar ook nog eens 12 uur per dag de kinderen moet verzorgen.
Sowieso is TS niet echt een veelposter. Dus conclusies verbinden aan zijn afwezigheid is een beetje voorbarig.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:21 schreef Godshand het volgende:
Misschien is hij gewoon aan het werk, zoals de meeste mensen. En kan hij niet op Fok!
Het is maar een gok. ...
Nee, dat staat er niet.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:23 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dus alles moet maar wijken voor de overgang?
Ik ben het eens dat zij dan ook wel wat inspanningen kan verrichten. Zeker als ze vind dat ze er zelf last van heeft....
Ben jij nou ook al aan het trollen?quote:Op donderdag 29 september 2016 10:23 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dus alles moet maar wijken voor de overgang?
Ik ben het eens dat zij dan ook wel wat inspanningen kan verrichten. Zeker als ze vind dat ze er zelf last van heeft....
Dan kan hij net zo goed meteen kappen met de relatie...quote:Op donderdag 29 september 2016 10:25 schreef frietenstamp het volgende:
Ga leuke dingen doen met je vrienden en neem er een fitte gezellige vriendin bij.
Het is dan ook een vrouwenprobleem, he? Daar hoeven mannen zich niet mee bezig te houden en willen ze geen last van hebben.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ben jij nou ook al aan het trollen?
De mannen die normaal op dit onderwerp kunnen reageren, zijn heel schaars, kennelijk.
Co-ouderschap kan positief uitpakken. Het geeft iedereen time-out van de problemen.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:27 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dan kan hij net zo goed meteen kappen met de relatie...
Communicatie is heel belangrijk. Als ik TS lees zie ik dat hij over zich heen laat lopen. Ik zie dat hij daar niet blij mee is. Mijn advies aan TS is dat hij zijn grenzen duidelijk maakt. Als de vrouw denkt dat hij haar man kan pesten dan zit ze flink fout.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:25 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Atak, snuitje, dat is een aanpak die dateert uit de grottentijd. Ik heb nieuws voor je: dat werkt niet meer.
Als je samen een relatie hebt, moet je samen ook de problemen oplossen.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ben jij nou ook al aan het trollen?
De mannen die normaal op dit onderwerp kunnen reageren, zijn heel schaars, kennelijk.
Misschien eerst de kinderen eens een weekje naar de ouders toe en samen even weg uit de ellende..quote:Op donderdag 29 september 2016 10:30 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Co-ouderschap kan positief uitpakken. Het geeft iedereen time-out van de problemen.
Ja, is dat wat ze aan het doen is? Hem pesten?quote:Op donderdag 29 september 2016 10:32 schreef Atak het volgende:
[..]
Communicatie is heel belangrijk. Als ik TS lees zie ik dat hij over zich heen laat lopen. Ik zie dat hij daar niet blij mee is. Mijn advies aan TS is dat hij zijn grenzen duidelijk maakt. Als de vrouw denkt dat hij zijn man kan pesten dan zit ze flink fout.
Prima, dat zal het gebrek aan ervaring vanuit mijn kant zijn dan.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die kinderen zijn 2 en 3. Die liggen om 7 uur in bed. Dat is geen speculatie.
Misschien kan dat met een hormoonpil, misschien is er een reden om dat niet te willen. Misschien is ze daarvan niet op de hoogte, van de mogelijkheden, en kan TS ipv verongelijkt te gaan zitten zijn over al haar onnodige drama zich er voor haar eens in verdiepen.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:32 schreef Godshand het volgende:
[..]
Als je samen een relatie hebt, moet je samen ook de problemen oplossen.
Hij moet begrip tonen, maar zij moet ook kijken of ze de klachten kan dempen.
Dat kan prima met een hormoonpil en afspreken om wel af en toe een avond samen door te brengen...
In plaats van : ik heb nu overgang, hou rekening met mij of bok op
Oké.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:32 schreef Atak het volgende:
Als de vrouw denkt dat hij zijn man kan pesten dan zit ze flink fout.
Laat ze maar eens beginnen met praten, ja.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:32 schreef Godshand het volgende:
[..]
Als je samen een relatie hebt, moet je samen ook de problemen oplossen.
Hij moet begrip tonen, maar zij moet ook kijken of ze de klachten kan dempen.
Dat kan prima met een hormoonpil en afspreken om wel af en toe een avond samen door te brengen...
In plaats van : ik heb nu overgang, hou rekening met mij of bok op
Laat Atak man, dat is een knulletje van 20.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:33 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Ja, is dat wat ze aan het doen is? Hem pesten?
Een weekje lost niks op. Het probleem zal nog 5-10 jaar aanhouden staat hierboven en vraagt dus om een structurele oplossing.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:33 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Misschien eerst de kinderen eens een weekje naar de ouders toe en samen even weg uit de ellende..
Gelijk scheiden is ook wat rigoureus..
Die hele laatste alinea verzin je gewoon zelf.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:34 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Prima, dat zal het gebrek aan ervaring vanuit mijn kant zijn dan.
Maar overgang is alsnog geen vrijbrief om je als idioot te gedragen.
Je hoort gewoon je best te doen voor je partner en kinderen als man en vrouw zijnde. Punt.
Je kan niet verwachten dat de man even 5 jaar en 40+ uur werkt + voor het huishouden zorgt + voor de kinderen zorgt + de verzorging van de vrouw ook nog eens op zich mag nemen.
Neem dan hoeft hij zijn best niet meer te doen, en mag hij er tussenuit naaien.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:34 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Je hoort gewoon je best te doen voor je partner en kinderen als man en vrouw zijnde. Punt.
Je kan niet verwachten dat de man even 5 jaar en 40+ uur werkt + voor het huishouden zorgt + voor de kinderen zorgt + de verzorging van de vrouw ook nog eens op zich mag nemen.
Mag je daar niet tegen praten?quote:Op donderdag 29 september 2016 10:35 schreef Godshand het volgende:
[..]
Laat Atak man, dat is een knulletje van 20.
Om tot rust te komen en samen uit te vogelen hoe nu verder..quote:Op donderdag 29 september 2016 10:35 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Een weekje lost niks op. Het probleem zal nog 5-10 jaar aanhouden staat hierboven en vraagt dus om een structurele oplossing.
Waarom behandelt ze hem zo dan? Ze gebruikt haar man gewoon om af te reageren en stoom af te blazen door hem te pesten. Ik denk niet dat dit accepteerbaar is als de man daar problemen mee heeft.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:33 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Ja, is dat wat ze aan het doen is? Hem pesten?
Waar haal je vandaan dat ze zich als een idioot gedraagt?!quote:Op donderdag 29 september 2016 10:34 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Dit komt er ook nog eens bij ja.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:34 schreef Leandra het volgende:
Mwah, als je zes weken niet ongesteld bent om vervolgens 3 weken lang achter elkaar zo ongesteld te zijn dat je aan een superplus tampon en een maandverband in de nacht nog niet genoeg hebt en regelmatig 's nachts het bed staat te verschonen en staat te douchen en op de grens van bloedarmoede komt te zitten door het langdurige en hevige bloedverlies dan heb je idd even minder behoefte aan seks, zeker niet omdat je door en overgang ook al behoorlijk opdroogt, en ruzies over "drama" helpen ook al niet qua oasevorming.
Ze zit in de overgang. Het is een gevolg van hormoonschommelingen, vermoeidheid en onwetendheid.. Daar kan je iemand niet voor 'straffen', dan zoek je samen naar een oplossing.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:36 schreef Atak het volgende:
[..]
Waarom behandelt ze hem zo dan? Ze gebruikt haar man gewoon om af te reageren en stoom af te blazen door hem te pesten. Ik denk niet dat dit accepteerbaar is als de man daar problemen mee heeft.
Plus, uit de OP:quote:Op donderdag 29 september 2016 10:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Laat ze maar eens beginnen met praten, ja.
Ja, wie weet zijn de klachten te dempen. Waarschijnlijk zal ze een periode toch klachten houden. En dan heeft ze het al aardig zwaar met twee kleine kinderen erbij.
Het is dus de overgang bovenop een ander vermoeidheidsissue.quote:De vermoeidheid is al een lange klacht, om verscheidende en valide redenen. Nu dus de overgang.
Kijk dat is een betere postquote:Op donderdag 29 september 2016 10:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En net zo heeft TS de plicht om niet zomaar te denken over opstappen omdat het even wat minder gaat. Daar hoor ik je niet over.
Ten eerste is dit iets wat je samen doet, sowieso, als partners, mensen die van elkaar houden of toch ooit hielden en met wie je je leven deelt. Ook in de overgang.
Ten tweede kunne hormonale invloeden echt heel erg sterk zijn. Denk maar eens aan pre- en postnatale depressies.
Ten derde is het helemaal niet zo algemeen bekend dat er mogelijkheden zijn om de overgang te vergemakkelijken. Nog steeds wordt het door veel mensen gezien als iets waar je maar doorheen moet als vrouw, want dat hoort erbij. Net als de menstruatie. Niet zeiken, gewoon doorgaan, dat deden generaties vrouwen voor je namelijk ook al. Dus TS zou ook eens, alleen of samen met zijn vrouw, op zoek kunnen gaan naar de mogelijkheden die er zijn om het gemakkelijker te maken, en deze met haar bespreken. Kijken of er iets voor hun tussen zit.
Intussen zou ik ook wel willen weten hoe oud de vrouw van TS is. Ze kan al wat ouder zijn geweest toen ze kinderen kreeg, maar als dat niet zo was, is ze vroeg in de overgang. Is dat via bloedprikken gediagnosticeerd? En als ze erg jong is, kan dat wel maken dat het extra gevoelig ligt.
Heel vervelend voor haar maar dit gedrag kost je gewoon je relatie. Je vriend is niet de wijkverpleegkundige.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:37 schreef Lienekien het volgende:
Ze gaat vroeg naar bed, omdat ze bekaf is. Goh.
lolquote:Op donderdag 29 september 2016 10:40 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Heel vervelend voor haar maar dit gedrag kost je gewoon je relatie. Je vriend is niet de wijkverpleegkundige.
Wat is hij wél....praktisch en emotioneel... omschrijf het eens.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:40 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Heel vervelend voor haar maar dit gedrag kost je gewoon je relatie. Je vriend is niet de wijkverpleegkundige.
Ik zeg ook niet dat ze haar moet afstraffen maar TS moet gewoon zijn grenzen stellen wat accepteerbaar is en wat niet. Tevens hebben mannen ook hornoonschommelingen. Ik tenminste wel en als ik in die periode zit ga ik ook toch geen vrouwen pesten.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:38 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Ze zit in de overgang. Het is een gevolg van hormoonschommelingen, vermoeidheid en onwetendheid.. Daar kan je iemand niet voor 'straffen', dan zoek je samen naar een oplossing.
Je doet net alsof zij maar een beetje lekker haar gang gaat en zich niks van hem aantrekt. Denk je echt dat het voor haar zo leuk is? Onderschat niet wat het doet met je lijf en je geest.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:39 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Kijk dat is een betere post.
Het opstappen als het even wat minder gaat is natuurlijk een dom en laf idee. Ik las in de OP dat Ts dat zelf ook al gezien had, dus leek het me overbodig dit te vermelden.
Overgang is vast wel heel erg kut, maar het mag geen vrijbrief zijn om maar te mogen doen en laten wat je wilt natuurlijk.
Drama is heel goed af te leren. Ga in therapie als je je relatie wilt redden. Sowieso als je een goede moeder wilt zijn.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je doet net alsof zij maar een beetje lekker haar gang gaat en zich niks van hem aantrekt. Denk je echt dat het voor haar zo leuk is? Onderschat niet wat het doet met je lijf en je geest.
Waar slaat dit nou op joh. Kansloos dit.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:43 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Drama is heel goed af te leren. Ga in therapie als je je relatie wilt redden.
De invloed van hormonen kan heel groot zijn. Daar werkt geen therapie tegen.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:43 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Drama is heel goed af te leren. Ga in therapie als je je relatie wilt redden.
Mannen met een griepje: het huis is te kleinquote:Op donderdag 29 september 2016 10:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je doet net alsof zij maar een beetje lekker haar gang gaat en zich niks van hem aantrekt. Denk je echt dat het voor haar zo leuk is? Onderschat niet wat het doet met je lijf en je geest.
Onzin. Gedrag heb je altijd zelf in de hand. Alleen barbaren zijn slaaf van hun hormonen.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De invloed van hormonen kan heel groot zijn. Daar werkt geen therapie tegen.
Jawel.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De invloed van hormonen kan heel groot zijn. Daar werkt geen therapie tegen.
Jij ziet er (kwade) opzet in, dat is het niet. En jouw hormoonschommelingen kan je niet vergelijken met de impact van de overgang op sommige vrouwen. "Ze doet het hem niet aan", zij is net zo goed slachtoffer van de situatie.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:41 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ze haar moet afstraffen maar TS moet gewoon zijn grenzen stellen wat accepteerbaar is en wat niet. Tevens hebben mannen ook hornoonschommelingen. Ik tenminste wel en als ik in die periode zit ga ik ook toch geen vrouwen pesten.
Misschien kun je nu een bruggetje maken naar allochtone vrouwen met overgangsverschijnselen.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:45 schreef frietenstamp het volgende:
Onzin. Gedrag heb je altijd zelf in de hand. Alleen barbaren zijn slaaf van hun hormonen.
Appels met peren vergelijkenquote:Op donderdag 29 september 2016 10:45 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Mannen met een griepje: het huis is te klein
Naar van mannen verwachten dat ze niet als willoze debielen hun hormonen volgen en van vrouwen dus ook.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:46 schreef Copycat het volgende:
[..]
Misschien kun je nu een bruggetje maken naar allochtone vrouwen met overgangsverschijnselen.
Wat zeg je?quote:Op donderdag 29 september 2016 10:48 schreef frietenstamp het volgende:
Naar van mannen verwachten dat ze niet als willoze debielen hun hormonen volgen en van vrouwen dus ook.
Dan weet je dus ook wat de invloed van hormonen is. Want jij óók zult er als een dolle achteraan lopen.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:48 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Naar van mannen verwachten dat ze niet als willoze debielen hun hormonen volgen en van vrouwen dus ook.
Dat is niet het soort therapie dat hij bedoelde, en dat weet jij net zo goed.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:46 schreef Godshand het volgende:
[..]
Jawel.
De hormonen weer terug brengen met een pil(lage dosis oestrogeen)
Binnen 5 jaar moet het wel weer afgebouwd worden, anders neemt de kans op borstkanker toe
En dan gaat ze daar weer over zeuren.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:46 schreef Godshand het volgende:
Binnen 5 jaar moet het wel weer afgebouwd worden, anders neemt de kans op borstkanker toe
Zit je al briesend achter je toetsenbord?quote:Op donderdag 29 september 2016 10:49 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Klopt. Vrouwen in de overgang hebben het véél zwaarder.
Alleen biologisch vlees eten kan misschien ook wel helpen. Als je gevoelig bent voor hormonen...quote:Op donderdag 29 september 2016 10:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is niet het soort therapie dat hij bedoelde, en dat weet jij net zo goed.
Overigens ben ik zelf erg gevoelig voor hormonen en zou ik niet snel mijn toevlucht nemen tot een hormoonpreparaat. Echter zijn er ook andere dingen, zoals sporten, die bij kunnen dragen tot een minder heftig verloop van de overgang en bijkomende problemen.
Wel als ik het gevoel heb dat mannen hun eigen aandeel/onvermogen niet willen zien. En dit afschuiven op vrouwen. Daar heb ik zo'n broertje dood aan. Dingen afschuiven of gewoon pleitos gaan.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:51 schreef Godshand het volgende:
[..]
Zit je al briesend achter je toetsenbord?
Tuurlijk.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:53 schreef Godshand het volgende:
[..]
Alleen biologisch vlees eten kan misschien ook wel helpen. Als je gevoelig bent voor hormonen...
Punt is wel dan een aantal dingen de scherpe randjes er wel af kunnen halen, maar als je als vrouw pech hebt (want het kan bij de een veel heftiger toeslaan dan bij de ander) blijft het een lastige periode die ze moet doormaken.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Overigens ben ik zelf erg gevoelig voor hormonen en zou ik niet snel mijn toevlucht nemen tot een hormoonpreparaat. Echter zijn er ook andere dingen, zoals sporten, die bij kunnen dragen tot een minder heftig verloop van de overgang en bijkomende problemen.
Je vergeet je dagelijkse ode aan de maan.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tuurlijk.
En gluten-, zuivel-, suiker-, kleurstof-, en E-nummersvrij eten. En schoenen van champignonleer dragen.
En dan komen we vanzelf bij de OP uit.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als de partner verwacht dat alles bij het oude blijft als ze maar een beetje haar best doet, kon hij wel eens bedrogen uitkomen.
Ik las 'dagelijkse ode aan de man'quote:Op donderdag 29 september 2016 10:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je vergeet je dagelijkse ode aan de maan.
Zeker in dit geval zeer belangrijk.
quote:Op donderdag 29 september 2016 10:59 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik las 'dagelijkse ode aan de man'
Lijkt me een opeenstapeling van.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:59 schreef Leandra het volgende:
Ik vraag me trouwens wel serieus af of de hormonale schommelingen erger zijn als je relatief recent nog hormonale schommelingen hebt gehad door een zwangerschap (en in het geval van de vriendin van TS 2 zwangerschappen).
Niet zo gepikeerd meteen.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tuurlijk.
En gluten-, zuivel-, suiker-, kleurstof-, en E-nummersvrij eten. En schoenen van champignonleer dragen.
Ja, het zou me niet eens verbazen als het effect heeft, dus bij vrouwen die heel vroeg in de overgang zijn of nog laat kinderen gekregen hebben is het wellicht anders dan bij vrouwen die 15/20 jaar voor de overgang hun laatste kind kregen.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Lijkt me een opeenstapeling van.
Oftewel, TS zijn vriendin is nog zieligerquote:Op donderdag 29 september 2016 11:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, het zou me niet eens verbazen als het effect heeft, dus bij vrouwen die heel vroeg in de overgang zijn of nog laat kinderen gekregen hebben is het wellicht anders dan bij vrouwen die 15/20 jaar voor de overgang hun laatste kind kregen.
Ik word een beetje opstandig van jouw bagatelliserende opmerkingen.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:03 schreef Godshand het volgende:
[..]
Niet zo gepikeerd meteen.
Het is een serieuze optie...
Dit slaat dus nergens op. Ze is niet zielig, maar kan het wel zwaar hebben. En zwaarder als ze inderdaad nog niet helemaal ontzwangerd is.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:05 schreef Godshand het volgende:
[..]
Oftewel, TS zijn vriendin is nog zieliger
Ik bagatelliseer helemaal niets. Er zijn gewoon mogelijkheden waar TS zijn vriendin wat aan zou kunnen hebben.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik word een beetje opstandig van jouw bagatelliserende opmerkingen.
Als dat is wat je leest, dat alles op he, geschoven wordt, is begrijpend lezen niet echt je sterkste kant.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:07 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ik bagatelliseer helemaal niets. Er zijn gewoon mogelijkheden waar TS zijn vriendin wat aan zou kunnen hebben.
In plaats alles bij hem af te schuiven...
Hoe schuift ze alles bij hem af?quote:Op donderdag 29 september 2016 11:07 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ik bagatelliseer helemaal niets. Er zijn gewoon mogelijkheden waar TS zijn vriendin wat aan zou kunnen hebben.
Ja, en dat heeft ook nagenoeg iedereen op de eerste pagina aangegeven, tot er weer een roedel haantjes binnenkwam die vonden dat ze zich niet moet aanstellen.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:07 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ik zei al, aannames. Ik weet het niet, daarom is het zo lastig er iets over te zeggen.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die hele laatste alinea verzin je gewoon zelf.
TS rept er met geen woord over.
Als je het niet weet, en TS niet klaagt over de zaken die jij noemt, dan is het misschien ook wel handig er niet een half topic op door te gaan alsof dat wat jij verzonnen hebt het primaire probleem is.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:14 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ik zei al, aannames. Ik weet het niet, daarom is het zo lastig er iets over te zeggen.
In de meeste gevallen is overigens de man de persoon die in het geval van kinderen het meeste werkt van de 2. Dus daar ga ik in dit geval van uit, omdat de kans groter is.
Dat is een tamelijk ouderwetse aanname. Dat vrouwen werken als ze kinderen hebben, is tegenwoordig heel normaal. Werkweken van24-36 uur zijn zeker niet uitzonderlijk. Dat ze daarnaast ook nog opdraaien voor het grootste deel van zorg en huishouden, want ze weken immers niet fulltime buitenshuis, is ook niet heel vreemd.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:14 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ik zei al, aannames. Ik weet het niet, daarom is het zo lastig er iets over te zeggen.
In de meeste gevallen is overigens de man de persoon die in het geval van kinderen het meeste werkt van de 2. Dus daar ga ik in dit geval van uit, omdat de kans groter is.
Wat is dit nou weer voor stomme postquote:Op donderdag 29 september 2016 10:45 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Mannen met een griepje: het huis is te klein
Gewoon je vriend/partner en de vader van je kinderen. Als hij er vandoor gaat met een ander zal ze het ook zelf op moeten lossen.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat is hij wél....praktisch en emotioneel... omschrijf het eens.
Hahahaa!quote:Op donderdag 29 september 2016 11:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je het niet weet, en TS niet klaagt over de zaken die jij noemt, dan is het misschien ook wel handig er niet een half topic op door te gaan alsof dat wat jij verzonnen hebt het primaire probleem is.
Ik weet niet hoe jij dat ziet, maar in mijn beleving sta je er in een relatie met zijn tweeën voor als een van beiden een mindere periode heeft.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:18 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Gewoon je vriend/partner en de vader van je kinderen. Als hij er vandoor gaat met een ander zal ze het ook zelf op moeten lossen.
Oke. En als de vriend/partner het moeilijk heeft, wat moet de vriendin/vrouw dan (voor hem) doen?quote:Op donderdag 29 september 2016 11:18 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Gewoon je vriend/partner en de vader van je kinderen.
Van mannen verwacht je ook dat ze zich normaal gedragen ondanks hun hormonen. Waarom zou dat voor vrouwen niet gelden?quote:Op donderdag 29 september 2016 11:13 schreef Boca_Raton het volgende:
Mannen zijn zelf de grootste ervaringsdeskundigen als het om de invloed van hormonen op je stemming gaat: het zijn hun hormonen die hun niet-aflatende verlangen naar het vrouwelijke geslacht bepalen. Zo sterk is de invloed van hormonen dus!
Bedoel je dat partners niet emotioneel of praktisch iets voor elkaar zijn? Alleen oppervlakkig vrien/partner?quote:Op donderdag 29 september 2016 11:18 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Gewoon je vriend/partner en de vader van je kinderen. Als hij er vandoor gaat met een ander zal ze het ook zelf op moeten lossen.
Je snapt me wel.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:22 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Van mannen verwacht je ook dat ze zich normaal gedragen ondanks hun hormonen. Waarom zou dat voor vrouwen niet gelden?
'quote:Op donderdag 29 september 2016 11:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je het niet weet, en TS niet klaagt over de zaken die jij noemt, dan is het misschien ook wel handig er niet een half topic op door te gaan alsof dat wat jij verzonnen hebt het primaire probleem is.
Het houdt wel een keer op natuurlijk.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij dat ziet, maar in mijn beleving sta je er in een relatie met zijn tweeën voor als een van beiden een mindere periode heeft.
Geen idee. Heeft TS al eens goed met zijn vriendin gepraat?quote:Op donderdag 29 september 2016 11:27 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Het houdt wel een keer op natuurlijk.
Welke acties heeft de vriendin ondernomen om haar vermoeidheid en drama op te lossen?
Nee, niet je boksbal, huissloof, psycholoog, moeder/vader, verpleegster etc.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bedoel je dat partners niet emotioneel of praktisch iets voor elkaar zijn? Alleen oppervlakkig vrien/partner?
Vanaf je eerste post in die richting heeft een mod (die wel van dit subforum is) je er al op gewezen dat TS niet klaagt dat ze haar taken als moeder verzaakt, en toch blijf jij maar doen alsof dat het primaire probleem is.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:26 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
'
Tuurlijk joh. Ik ga niet eens meer op jou in
Maar je partner is er dus ook niet voor steun?quote:Op donderdag 29 september 2016 11:28 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Nee, niet je boksbal, huissloof, psycholoog, moeder/vader, verpleegster etc.
Praten hoeft hij alleen om zijn grenzen te stellen. Hij is niet de aangewezen persoon om haar gezondheids en psychische problemen mee te bespreken. Hij kan haar wel afzetten bij de huisarts.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Geen idee. Heeft TS al eens goed met zijn vriendin gepraat?
Ja, stom van me, om toch serieus in te gaan op een troll.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:31 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Praten hoeft hij alleen om zijn grenzen te stellen. Hij is niet de aangewezen persoon om haar gezondheids en psychische problemen mee te bespreken. Hij kan haar wel afzetten bij de huisarts.
En zij hem bij de therapeut om zijn problemen te bespreken?quote:Op donderdag 29 september 2016 11:31 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Praten hoeft hij alleen om zijn grenzen te stellen. Hij is niet de aangewezen persoon om haar gezondheids en psychische problemen mee te bespreken. Hij kan haar wel afzetten bij de huisarts.
Dramagedrag moet gestopt worden met grenzen, niet met "steun" whatever dat is. Atak heeft wel een punt.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar je partner is er dus ook niet voor steun?
Ik hoop dat je trollt. Ik ben bang dat je een van die vele mannen bent die werkelijk zo denken. Het moet allemaal leuk, gemakkelijk en gezellig zijn, anders heb je er niets aan.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:31 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Ja, het is goed, lieverd.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:33 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Dramagedrag moet gestopt worden met grenzen, niet met "steun" whatever dat is. Atak heeft wel een punt.
Nee, ieder moet zijn eigen verantwoordelijkheid nemen. En als de moeder als een zombie door het huis waart dan moet de vader ingrijpen.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik hoop dat je trollt. Ik ben bang dat je een van die vele mannen bent die werkelijk zo denken. Het moet allemaal leuk, gemakkelijk en gezellig zijn, anders heb je er niets aan.
Nou nee. Als je een relatie hebt, neem je samen de verantwoordelijkheid, voor jezelf, voor de ander en voor elkaar. En als daar kinderen bijkomen, vallen die daar ook onder.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:36 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Nee, ieder moet zijn eigen verantwoordelijkheid nemen. En als de moeder als een zombie door het huis waart dan moet de vader ingrijpen.
Klinkt niet helemaal gezond dit.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou nee. Als je een relatie hebt, neem je samen de verantwoordelijkheid, voor jezelf, voor de ander en voor elkaar. En als daar kinderen bijkomen, vallen die daar ook onder.
Daarom moet jij ook lekker een maagdelijke forever alone blijven.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:40 schreef frietenstamp het volgende:
Klinkt niet helemaal gezond dit.
Nou inderdaadquote:Op donderdag 29 september 2016 11:42 schreef Copycat het volgende:
Daarom moet jij ook lekker een maagdelijke forever alone blijven.
Nou ja, als dat is wat je beide wil, is dat natuurlijk prima. Lijkt me dat er dan ook geen kinderen komen en die verantwoordelijkheid er niet komt.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou inderdaadEr zijn gewoon mensen die niet begrijpen dat een relatie meer is dan wat gezelschap en seks wanneer je zin hebt.
Dat noem ik een fuckbuddy, maar dat is ook een vorm van relatie natuurlijk.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:54 schreef miss_sly het volgende:
Nou ja, als dat is wat je beide wil, is dat natuurlijk prima. Lijkt me dat er dan ook geen kinderen komen en die verantwoordelijkheid er niet komt.
Het is niet zoals ik een relatie zie
Bij een fuckbuddy is geen zin of 3 weken zwaar ongesteld idd wel een "relatie"killer.quote:Op donderdag 29 september 2016 12:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat noem ik een fuckbuddy, maar dat is ook een vorm van relatie natuurlijk.
Klinkt als een hele normale, goed functionerende relatie waar men voor elkaar klaar staat als het wat minder gaat.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:40 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Klinkt niet helemaal gezond dit.
Drama is nooit gezond.quote:Op donderdag 29 september 2016 12:34 schreef Samzz het volgende:
Als jou dat ongezond in de oren klinkt, dan moet je de definitie van goede relatie eens opzoeken.
Prima, dat hij het een probleem vindt dat zij al vroeg naar bed gaat is dan dus ook zijn probleem, die verantwoordelijkheid hoeft zij niet te nemen en hij hoeft hem niet af te schuiven.quote:Op donderdag 29 september 2016 13:02 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Drama is nooit gezond.
En verantwoordelijkheden afschuiven of overnemen ook niet.
Die definitie bestaat niet. Er is een enorm subjectief grijs gebied tussen een goede relatie en geen relatie.quote:Op donderdag 29 september 2016 12:34 schreef Samzz het volgende:
Als jou dat ongezond in de oren klinkt, dan moet je de definitie van goede relatie eens opzoeken.
Totaal geen moeite in je relatie steken en wegrennen als het even moeilijk wordt is sowieso al ongezond. Een relatie is geven en nemen, elkaar ondersteunen, aanvullen.quote:Op donderdag 29 september 2016 13:33 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Die definitie bestaat niet. Er is een enorm subjectief grijs gebied tussen een goede relatie en geen relatie.
Het risico van langdurige empathie voor ongewenst gedrag van je levenspartner is dat je er op den duur een Gaastra relatie van krijgt. Waar op elke emotionele uitspatting onverschillig wordt gereageerd en er feitelijk niet meer gecommuniceerd wordt. Nauwelijks empathie leidt vanzelfsprekend tot oneindige conflicten.
Persoonlijk lijkt mij een heftige overgang killing voor elke goede relatie. Ik wens TS dan ook veel sterkte en wijsheid toe.
Ik reageerde normaal. Dat mijn advies jou niet aanstaat is geen reden om het te verwijderen.quote:Op woensdag 28 september 2016 21:23 schreef Samzz het volgende:
Zo dan, even gebezemd. Reageer normaal of reageer niet.
'Even moeilijk' is iets totaal anders dan een heftige overgang die soms jaren kan duren.quote:Op donderdag 29 september 2016 13:39 schreef Samzz het volgende:
[..]
Totaal geen moeite in je relatie steken en wegrennen als het even moeilijk wordt is sowieso al ongezond.
Daar ben ik het mee eens. Bij een flinke overgang is die balans er niet meer.quote:Een relatie is geven en nemen, elkaar ondersteunen, aanvullen.
Selectief/met emotie verwijderen is meestal de gang van zaken in R&P helaas. Je went er aan.quote:Op donderdag 29 september 2016 13:49 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik reageerde normaal. Dat mijn advies jou niet aanstaat is geen reden om het te verwijderen.
Oh houd toch op. Al jouw reacties staan er toch nog?quote:Op donderdag 29 september 2016 13:54 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Selectief/met emotie verwijderen is meestal de gang van zaken in R&P helaas. Je went er aan.
Daar zoek je dan hulp voor.quote:Op donderdag 29 september 2016 13:50 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
'Even moeilijk' is iets totaal anders dan een heftige overgang die soms jaren kan duren.
[..]
Daar ben ik het mee eens. Bij een flinke overgang is die balans er niet meer.
Ze moeten elkaar aanvullen en ondersteunen inderdaad zoals jij zegt.quote:Op donderdag 29 september 2016 13:39 schreef Samzz het volgende:
[..]
Totaal geen moeite in je relatie steken en wegrennen als het even moeilijk wordt is sowieso al ongezond. Een relatie is geven en nemen, elkaar ondersteunen, aanvullen.
En hier gaat het om verklaarbaar ongewenst gedrag waar hulp voor moet worden gezocht. Maar TS legt in zijn OP weinig empathie aan de dag voor wat betreft de problemen van zijn vrouw. En zo werkt het gewoon niet dat is duidelijk.
In dit topic wel jaquote:Op donderdag 29 september 2016 13:56 schreef Samzz het volgende:
[..]
Oh houd toch op. Al jouw reacties staan er toch nog?
Precies de reden waarom aandachtvragende bijna 40-jarige mannen met een heftige midlifecrisis vaak worden verlaten.quote:Op donderdag 29 september 2016 13:54 schreef GGMM het volgende:
Hoe dan ook, ik zou haar dumpen. Vrouwen van die leeftijd hebben zoveel aandacht nodig dat dit je uiteindelijk enorm veel stress oplevert. Daar wordt niemand beter van.
Als je het alleen maar over jezelf kunt hebben (je hebt de OP duidelijk niet gelezen) post dan gewoon niet.quote:Op donderdag 29 september 2016 13:54 schreef GGMM het volgende:
Hoe dan ook, ik zou haar dumpen. Vrouwen van die leeftijd hebben zoveel aandacht nodig dat dit je uiteindelijk enorm veel stress oplevert. Daar wordt niemand beter van.
Die zijn al deels beantwoord:quote:Op donderdag 29 september 2016 12:34 schreef Samzz het volgende:
ik wil jullie vriendelijk verzoeken terug te keren naar de oorspronkelijk vraag in de OP:
In de OP staat toch dat de vrouw van TS het probeert maar niet lijkt te slagen? Daarom vraagt TS wat hij kan doen om te ondersteunen.quote:Op donderdag 29 september 2016 13:57 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ze moeten elkaar aanvullen en ondersteunen inderdaad zoals jij zegt.
Dat betekend dus dat TS haar moet helpen waar mogelijk en haar eventueel troost/opvrolijkt of whatever.
Maar de vrouw in dit verhaal moet natuurlijk wel proberen de overgang zo normaal mogelijk te laten gaan zover mogelijk. Zomaar ervan uitgaan dat je alles kan doen of laten en je partner alles maar moet pikken kan natuurlijk niet. Dat lijkt me niet de bedoeling.
Heb ik wél!quote:Op donderdag 29 september 2016 14:28 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als je het alleen maar over jezelf kunt hebben (je hebt de OP duidelijk niet gelezen) post dan gewoon niet.
uh... relevant?quote:Op donderdag 29 september 2016 14:13 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Precies de reden waarom aandachtvragende bijna 40-jarige mannen met een heftige midlifecrisis vaak worden verlaten.
Die hebben zoveel aandacht en bevestiging nodig, daar wordt niemand beter ban.
Is toch een beetje hetzelfde?quote:
Ook dikke bullshit. Er zijn denk ik maar weinig mannen (zeker op dit moment) van 40+ die bevestiging nodig hebben. De meesten van die generatie spelen eerder de man van staal dan dat ze bevestiging vragen.quote:
Dat is wel heel generaliserend.quote:Op donderdag 29 september 2016 15:39 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ook dikke bullshit. Er zijn denk ik maar weinig mannen (zeker op dit moment) van 40+ die bevestiging nodig hebben. De meesten van die generatie spelen eerder de man van staal dan dat ze bevestiging vragen.
Is wel een beetje zo. Zullen vast weinig mannen zijn die hier last van hebben, hoop ik.quote:Op donderdag 29 september 2016 15:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is wel heel generaliserend.
Je zou je kapot schamen als je ergens onzeker over was? Goh, echte vent ben je.quote:Op donderdag 29 september 2016 15:47 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Is wel een beetje zo. Zullen vast weinig mannen zijn die hier last van hebben, hoop ik.
Hoop in elk geval dat ik zo niet zal zijn. Zou hier mijn vrouw niet mee lastig vallen in elk geval, zou me kapot schamen xD
Nee dat niet. Maar zou me wel kapot schamen als ik mijn vrouw gek zou maken met constant gezeik en drama.quote:Op donderdag 29 september 2016 15:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je zou je kapot schamen als je ergens onzeker over was? Goh, echte vent ben je.
Ja, precies. Dat is nou de broodnodige nuance!quote:Op donderdag 29 september 2016 15:49 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Nee dat niet. Maar zou me wel kapot vallen als ik mijn vrouw gek zou maken met constant gezeik en drama.
Bevestiging vragen op zijn tijd kan uiteraard.
Hahahaha. Jij bent duidelijk geen vrouw in de doelgroep van deze mannen. Hoe vaak ik wel niet hoor dat ze graag wat meer bevestiging zouden willen krijgen, complimentjes, dat ze willen horen dat ze het goed doen en er nog goed uitzien... als er een groep mannen onzeker is (na pubers) is het de midlifeman wel.quote:Op donderdag 29 september 2016 15:39 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ook dikke bullshit. Er zijn denk ik maar weinig mannen (zeker op dit moment) van 40+ die bevestiging nodig hebben. De meesten van die generatie spelen eerder de man van staal dan dat ze bevestiging vragen.
Het kan met TS en zijn vriendin nog wel goedkomen, natuurlijk.quote:Op donderdag 29 september 2016 15:54 schreef FANN het volgende:
Misschien ben ik raar maar eh... er was ook al een topic van een vrouw die haar man wilde
verlaten omdat hij niet genoeg kon ''presteren'' waarschijnlijk stress, tijdelijke impotentie,en
nu weer een man die wil weghollen als zijn vrouw in de overgang is.
Liefde is ook niet meer wat het geweest is geloof ik, wat doen zulke figuren wel niet als
de partner écht ziek wordt of invalide, moet je toch niet aan denken
Het punt is natuurlijk wel dat het door hormonale veranderingen wordt gestuurd. Je hebt er niet zo heel veel invloed op hoe het zal zijn, of je er last van zal krijgen en hoeveel last dan wel. En tegen veel dingen valt niet zo erg te vechten. Als jij als man door die hormonale veranderingen (niet tegen te vechten dus) spierkracht kwijtraakt, meer buikvet krijgt, depressieve stemmingen krijgt en slecht slaapt, gaat je partner daar natuurlijk wat van meekrijgen. En dat moet kunnen. Als de partner vindt dat het teveel wordt, praat je er samen over en ga je op zoek naar oplossingen.quote:Op donderdag 29 september 2016 15:47 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Is wel een beetje zo. Zullen vast weinig mannen zijn die hier last van hebben, hoop ik.
Hoop in elk geval dat ik zo niet zal zijn. Zou hier mijn vrouw niet mee lastig vallen in elk geval, zou me kapot schamen xD
Dat gaat om lichamelijke veranderingen. Als ik me als een zak naar mijn vrouw ga gedragen en vind dat ze dat maar moet pikken omdat het hormonen zijn.. vind ik niet dat dat terrecht is.quote:Op donderdag 29 september 2016 16:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het punt is natuurlijk wel dat het door hormonale veranderingen wordt gestuurd. Je hebt er niet zo heel veel invloed op hoe het zal zijn, of je er last van zal krijgen en hoeveel last dan wel. En tegen veel dingen valt niet zo erg te vechten. Als jij als man door die hormonale veranderingen (niet tegen te vechten dus) spierkracht kwijtraakt, meer buikvet krijgt, depressieve stemmingen krijgt en slecht slaapt, gaat je partner daar natuurlijk wat van meekrijgen. En dat moet kunnen. Als de partner vindt dat het teveel wordt, praat je er samen over en ga je op zoek naar oplossingen.
Depressieve stemmingen en slaapgebrek noem jij lichamelijke veranderingen?quote:Op donderdag 29 september 2016 17:08 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Dat gaat om lichamelijke veranderingen. Als ik me als een zak naar mijn vrouw ga gedragen en vind dat ze dat maar moet pikken omdat het hormonen zijn.. vind ik niet dat dat terrecht is.
Wat motorbloempje zegt, depressieve stemmingen en slaapgebrek zijn geen lichamelijke veranderingen. Maar ten tweede zul je nog maar eens moeten zien hoe je je daarbij voelt, dat dat gebeurt, dat je libido keldert, en dat je daar niets tegen kunt doen. Hoeveel man voel je je dan nog? Voel je je tekortschieten? Minderwaardig?quote:Op donderdag 29 september 2016 17:08 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Dat gaat om lichamelijke veranderingen. Als ik me als een zak naar mijn vrouw ga gedragen en vind dat ze dat maar moet pikken omdat het hormonen zijn.. vind ik niet dat dat terrecht is.
Mooi, kan hij deze TS nemen, die staat op knappenquote:Op donderdag 29 september 2016 17:22 schreef motorbloempje het volgende:
Dat overkomt hem vast niet. Eeuwig jong, geil en de kleine generaal paraat om idem geile niet 'zeurende' vrouwen te prikken!
Je hebt in dit topic niet echt iets bij te dragen, lijkt het.quote:Op donderdag 29 september 2016 18:21 schreef FANN het volgende:
[..]
Mooi, kan hij deze TS nemen, die staat op knappen![]()
R&P / Dolgelukkig in de liefde, doodongelukkig in bed
mijn reactie was op motorbloempjequote:Op donderdag 29 september 2016 19:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hebt in dit topic niet echt iets bij te dragen, lijkt het.
quote:Op donderdag 29 september 2016 15:54 schreef FANN het volgende:
Misschien ben ik raar maar eh... er was ook al een topic van een vrouw die haar man wilde
verlaten omdat hij niet genoeg kon ''presteren'' waarschijnlijk stress, tijdelijke impotentie,en
nu weer een man die wil weghollen als zijn vrouw in de overgang is.
Liefde is ook niet meer wat het geweest is geloof ik, wat doen zulke figuren wel niet als
de partner écht ziek wordt of invalide, moet je toch niet aan denken
Ik kan natuurlijk niet voor TS spreken, maar volgens mij mist hij vooral de aandacht. Het gevoel dat hij er toe doet.quote:
Nah, ook zonder postnatale depressie ben je na 2 zwangerschappen zo kort na elkaar en 2½ jaar borstvoeding gewoon wel op, en dan zit je dus zo'n 5 jaar in een hormonale achtbaan en komt daar overheen nog eens de overgang, terwijl je daar eigenlijk nog veel te "jong" voor bent.quote:Op donderdag 29 september 2016 21:58 schreef Norma_Jeane het volgende:
Nou een hoop geklaag weer en 0,0 reactie op vragen die je gesteld zijn.
Wat is er geprobeerd om van haar vermoeidheid af te komen (door haar en door jou)? Is ze al naar de huisarts geweest?
Zo te zien is het gesloopt voelen eerder het gevolg van 2 zwangerschappen om JOUW kinderen te dragen en wellicht wel een post natale depressie. In de fase waar jouw vrouw nu zit wilde ik dood. En jij klaagt alleen maar dat je het niet zo leuk vind. Hoe denk je dat zij het vindt?
Zo nu ga ik even op mijn handen ziten voor ik iets typ waar ik een ban voor krijg.
Mijn reactie draagt meer bij aan het vinden van een oplossing dan al jouw reacties in dit topic bij elkaar..quote:Op donderdag 29 september 2016 08:03 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Wat een kutreactie. TS is hier om zijn probleem van zich af te schrijven en een oplossing te krijgen. Deze reactie draagt 0,0 bij hier aan..
Ts kan ook weinig voor haar betekenen als ze alleen maar ligt te slapen is het niet![]()
Heb je dit met haar besproken? Zo ja, hoe reageerde ze daar op? Zo nee, waarom niet?quote:Op donderdag 29 september 2016 21:34 schreef I14027 het volgende:
Poeh wat een reacties. Had dat niet bedacht, het maakt de tongen los
Veel gezegd en geschreven. Heb nog niet alles gelezen.
De vermoeidheid speelt eigenlijk al sinds de komst van de 2e. Tussen de 1e en de 2e zit 14 maanden. Niet bedacht, wel was ze ongelooflijk welkom. Dat is intensief. De 2e kreeg borstvoeding, tot haar 2,5 jaar / 3 jaar. Dus herhaaldelijk gebroken nachten. Toen begonnen de avondjes "alleen op de bank" al wel. Toen de borstvoeding achter de rug was, dacht ik nog "ha verandering". Ze zal wat slaap in halen en dan kunnen we ons ook meer op elkaar richten. En toen kwam de overgang.. Ze is overigens 41 jaar. Dat is vrij jong. Ze had na de 2e een spiraaltje en heeft die laten verwijderen eind vorig jaar. Wellicht speelde de overgang al eerder.
Vrouwen die denken te kunnen wachten tot eind 30 om aan kinderen te beginnen zouden nog wel eens bedrogen uit kunnen komen.
Daarnaast is mijn vriendin thuis met de kinderen (bewuste keuze). Dat zijn intensieve dagen. Dat vind ik wel als ik een dag alleen met de kids ben.
Nee, heb overdag geen tijd om even te reageren. Ben ontzettend druk op mijn werk.
Ik heb haar gesteund waar ik kan. Heb begrip gehad voor het vroege naar bed gaan. Ik snap ook dat het allemaal impact heeft. Echter ben ik ook iemand met een behoefte, en vraag mij wel eens af. Waar blijf ik in dit hele gebeuren? Mag er ook een keer rekening gehouden worden met mij? Het is wel 2-richtingsverkeer.
Ik ben niet van het opgeven. Maar ik kan het soms even niet helpen, als ik een leuke dame zie dat ik dan even denk. Hoe zou het zijn om met iemand te zijn, die óók aandacht heeft voor mij. Ik heb ook mijn dingetjes. De ene keer heb ik de wind in mijn rug en soms lukt iets niet. Dan vind ik het fijn dat er iemand voor mij is. En als je op zo'n dipje wéér alleen op de bank zit... vind ik niet leuk.
Het is op dit moment gewoon hard werken.
De reden dat ik dit post, is dat ik ook van andere vrouwen hoop te lezen hoe de overgang is/was. En of er bruikbare tips zijn wat ze helpend/ondersteunend hebben gevonden. Of middelen/technieken om het dragelijker te maken.
Het is net zoiets als bevallen. Ik kan mij er geen voorstelling van maken en ik ga het ook niet doormaken. Ik kan op z'n hoogst proberen te begrijpen en zien wat ik wél kan doen.
En ik wilde het van mij afschrijven.
Waarom ging ze op de bank dan? Of bleef ze daar wegens te moe gewoon plakken? Doe jij dan de kids 's nachts en kon ze zo wel meer slapen of snurk jij of..?quote:Op donderdag 29 september 2016 21:34 schreef I14027 het volgende:
De vermoeidheid speelt eigenlijk al sinds de komst van de 2e. Tussen de 1e en de 2e zit 14 maanden. Niet bedacht, wel was ze ongelooflijk welkom. Dat is intensief. De 2e kreeg borstvoeding, tot haar 2,5 jaar / 3 jaar. Dus herhaaldelijk gebroken nachten. Toen begonnen de avondjes "alleen op de bank" al wel. Toen de borstvoeding achter de rug was, dacht ik nog "ha verandering". Ze zal wat slaap in halen en dan kunnen we ons ook meer op elkaar richten.
Mooi dat je ook weleens een dagje alleen met de kids bent en snapt dat het best pittig isquote:En toen kwam de overgang.. Ze is overigens 41 jaar. Dat is vrij jong. Ze had na de 2e een spiraaltje en heeft die laten verwijderen eind vorig jaar. Wellicht speelde de overgang al eerder.
Vrouwen die denken te kunnen wachten tot eind 30 om aan kinderen te beginnen zouden nog wel eens bedrogen uit kunnen komen.
Daarnaast is mijn vriendin thuis met de kinderen (bewuste keuze). Dat zijn intensieve dagen. Dat vind ik wel als ik een dag alleen met de kids ben.
Hoe heb je haar gesteund naast je begrip voor het vroege naar bed gaan? Ervaarde of ervaart zij jouw steun ook als zodanig? Ik bedoel, jij denkt dat je haar ruimte en begrip geeft, maar wie weet ervaart zij het in haar oververmoeidheid wel heel anders. Afstandelijk, ongeïnteresseerd, onbegrepen.quote:Nee, heb overdag geen tijd om even te reageren. Ben ontzettend druk op mijn werk.
Ik heb haar gesteund waar ik kan. Heb begrip gehad voor het vroege naar bed gaan. Ik snap ook dat het allemaal impact heeft. Echter ben ik ook iemand met een behoefte, en vraag mij wel eens af. Waar blijf ik in dit hele gebeuren? Mag er ook een keer rekening gehouden worden met mij? Het is wel 2-richtingsverkeer.
Heel begrijpelijk als het al zo een tijd zo een stempel drukt op jullie leven, maar het is niet geheel ondenkbaar dat zij zich net zo zou kunnen voelen. Onbegrepen enzo en misschien ervaart zij jouw goede bedoelingen als niet optimaal ondersteunend. Kijkend naar de tijdslijn en alles wat je schrijft denk ik dat jullie beide wel beyond het eufemistisch verwoordde 'dipje' zijn, dus misschien beter om dat dan ook niet verbaal zo te downplayen?quote:Ik ben niet van het opgeven. Maar ik kan het soms even niet helpen, als ik een leuke dame zie dat ik dan even denk. Hoe zou het zijn om met iemand te zijn, die óók aandacht heeft voor mij. Ik heb ook mijn dingetjes. De ene keer heb ik de wind in mijn rug en soms lukt iets niet. Dan vind ik het fijn dat er iemand voor mij is. En als je op zo'n dipje wéér alleen op de bank zit... vind ik niet leuk.
Dat afschrijven is heel goed, ook gewoon blijven doen! Jij hebt ook een uitlaatklep nodig.quote:Het is op dit moment gewoon hard werken.
De reden dat ik dit post, is dat ik ook van andere vrouwen hoop te lezen hoe de overgang is/was. En of er bruikbare tips zijn wat ze helpend/ondersteunend hebben gevonden. Of middelen/technieken om het dragelijker te maken.
Het is net zoiets als bevallen. Ik kan mij er geen voorstelling van maken en ik ga het ook niet doormaken. Ik kan op z'n hoogst proberen te begrijpen en zien wat ik wél kan doen.
Ja, en daar hebben de vrouwen geen begrip voor, dat een jonge man bv iedere dag wel wil en kan. Maar als de vrouw problemen krijgt door haar geslachts eigen specifieke hormonhuishouding, dan ... moet de man alle begrip tonen en heel lief en aardig zijn en kijken wat hij in het huishouden kan doen om haar te ontlasten zodat ze om half 8 het bed in kan.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:13 schreef Boca_Raton het volgende:
Mannen zijn zelf de grootste ervaringsdeskundigen als het om de invloed van hormonen op je stemming gaat: het zijn hun hormonen die hun niet-aflatende verlangen naar het vrouwelijke geslacht bepalen. Zo sterk is de invloed van hormonen dus!
Nou ik zou eerder zeggen dat als hij in zijn uppie zo zielig op de bank zou zitten hij wel tijd zou hebben om wat gestelde vragen te beantwoorden.quote:Op donderdag 29 september 2016 23:53 schreef Godshand het volgende:
Jongens, morgenavond krijgen jullie reactie van I4027. Hij zal nu wel op bed liggen en morgen weer keihard werken natuurlijk.
Held dat hij toch durft te reageren
Twijfelachtig, geest en lichaam zou ik zeggen..quote:Op donderdag 29 september 2016 17:09 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Depressieve stemmingen en slaapgebrek noem jij lichamelijke veranderingen?
Misschien, maar zou me alsnog niet als een lul gedragen (of in elk geval zo min mogelijk). En al helemaal niet onder de noemer van een midlifecrisis ofzoquote:Op donderdag 29 september 2016 17:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat motorbloempje zegt, depressieve stemmingen en slaapgebrek zijn geen lichamelijke veranderingen. Maar ten tweede zul je nog maar eens moeten zien hoe je je daarbij voelt, dat dat gebeurt, dat je libido keldert, en dat je daar niets tegen kunt doen. Hoeveel man voel je je dan nog? Voel je je tekortschieten? Minderwaardig?
Misschien moet je die woorden over een jaar of 30 wel inslikken ...quote:Op vrijdag 30 september 2016 09:09 schreef Redbullkid het volgende:
Misschien, maar zou me alsnog niet als een lul gedragen (of in elk geval zo min mogelijk). En al helemaal niet onder de noemer van een midlifecrisis ofzo
En van feministische hormoonbommenquote:Op vrijdag 30 september 2016 09:15 schreef motorbloempje het volgende:
Wel schattig hoe de meeste van die commentaren van broekies komen.
Zou ik ook zeggen als vrouw zijndequote:Op vrijdag 30 september 2016 09:18 schreef Samzz het volgende:
Toch heb ik het idee dat de vrouwen hier rationeler in staan dan de mannen die meteen roepen over grenzen stellen, weggaan, jongere vrouw zoeken dit dat.
Heeft er weinig mee te maken. Er zijn ook een aantal mannen die wel onderbouwd ervaringen delen zonder te reppen van weggaan of grenzen stellen omdat vrouw.quote:Op vrijdag 30 september 2016 09:25 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Zou ik ook zeggen als vrouw zijnde
Wij van WC-eend adviseren WC-eend
Hoe oud ben jij?quote:Op vrijdag 30 september 2016 09:25 schreef Redbullkid het volgende:
Zou ik ook zeggen als vrouw zijnde
Wij van WC-eend adviseren WC-eend
quote:Op vrijdag 30 september 2016 08:45 schreef Nostalgist het volgende:
Herkenbaar verhaal van TS. Met de "drama" kan ik het minst goed omgaan. Het maakt dat ik me machteloos voel. Van de andere kant gaat het drama zo nérgens over, dat het me steeds beter lukt, het niet persoonlijk te nemen.
Gelukkig heb ik over aandacht van mijn vrouw niet te klagen. Die is oprecht en vanuit het hart. Dat helpt me in de mindere tijden.
Een tip voor de "drama's": Laat maar overwaaien. Je kunt er niets aan doen. In rustiger tijden kun je hier met haar over praten. En inderdaad; een huisarts kan helpen, denk ik.
Zie je vriendin zoals ze in haar goede tijd is. Zo is ze werkelijk. De andere kant zijn slechts hormonen die praten.
Mijn liefde voor mijn vrouw is zo sterk dat ik de mindere tijden voor lief neem. En realiseer je dat dit iedereen kan overkomen, yourself included
Ik had een door hormonen gestuurde pre-natale depressie, wat betekent dat ik tijdens de zwangerschap depressief was. En derhalve ook niet al te gemakkelijk in de omgang. Dat was voor mijn vriend bepaald ook geen pretje. Hij probeerde ook zoveel mogelijk mee te veren, het niet persoonlijk op te vatten. Daarvoor ben ik hem nog steeds dankbaar, want ik weet echt wel dat ik niet heel prettig was om mee samen te leven. Maar dat is ook wel liefde en een relatie, denk ik.quote:Op vrijdag 30 september 2016 08:45 schreef Nostalgist het volgende:
Herkenbaar verhaal van TS. Met de "drama" kan ik het minst goed omgaan. Het maakt dat ik me machteloos voel. Van de andere kant gaat het drama zo nérgens over, dat het me steeds beter lukt, het niet persoonlijk te nemen.
Gelukkig heb ik over aandacht van mijn vrouw niet te klagen. Die is oprecht en vanuit het hart. Dat helpt me in de mindere tijden.
Een tip voor de "drama's": Laat maar overwaaien. Je kunt er niets aan doen. In rustiger tijden kun je hier met haar over praten. En inderdaad; een huisarts kan helpen, denk ik.
Zie je vriendin zoals ze in haar goede tijd is. Zo is ze werkelijk. De andere kant zijn slechts hormonen die praten.
Mijn liefde voor mijn vrouw is zo sterk dat ik de mindere tijden voor lief neem. En realiseer je dat dit iedereen kan overkomen, yourself included
Je stond er niet met een deegroller naast?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
Nee, hij was al onderweg naar z'n werk en ik lees dit nu pas, in de auto, op de parkeerplaats van de supermarkt, dus nu moet ik even wachten met uitstappen omdat de tranen me over de wangen lopen.quote:Op vrijdag 30 september 2016 09:37 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je stond er niet met een deegroller naast?
quote:Op vrijdag 30 september 2016 09:39 schreef Leandra het volgende:
Nee, hij was al onderweg naar z'n werk en ik lees dit nu pas, in de auto, op de parkeerplaats van de supermarkt, dus nu moet ik even wachten met uitstappen omdat de tranen me over de wangen lopen.
Hormonen hè...
quote:Op vrijdag 30 september 2016 09:38 schreef motorbloempje het volgende:
Ik denk ook dat ik niet zoveel zal merken van de overgang.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop dat ik er weinig van zal merken, maar omdat ik weet dat ik nogal kan reageren op hormonen, probeer ik er wel al op te letten dat ik bijvoorbeeld genoeg sport/beweeg en redelijk gezond eet (vitamines en mineralen). Bovendien zal mijn vriend het echt wel zeggen als ik ineens (weer) in een onredelijk persoon verval. En mocht het dan echt niet houdbaar zijn voor man en kind, dan ga ik alsnog wel aan de hormonen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
[..]
Nee, hij was al onderweg naar z'n werk en ik lees dit nu pas, in de auto, op de parkeerplaats van de supermarkt, dus nu moet ik even wachten met uitstappen omdat de tranen me over de wangen lopen.
Hormonen hè...
Je moeder is net in de overgang?quote:Op vrijdag 30 september 2016 09:45 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Gaat je geen donder aan, oud genoeg in elk geval
Een jonkie dus nog.quote:Op vrijdag 30 september 2016 09:45 schreef Redbullkid het volgende:
Gaat je geen donder aan, oud genoeg in elk geval
[..]
Hormonen hè...
Volgens z'n profiel van 2 mei 1990.quote:
Ja, hou vol dat idee, ik dacht ook dat de overgang nog eeuwig weg zou blijven omdat ik om m'n 43ste vruchtbaarder bleek dan de gemiddelde 30-jarige (en voor de vriendin van TS lijkt dat ook te gelden), want we hebben immers geleerd dat vruchtbaarheid langzaamaan afneemt vanaf je 35ste.quote:Op vrijdag 30 september 2016 09:47 schreef Copycat het volgende:
Ik kreeg gisteren plots een jeugdpuistje. Op mijn 48ste. Het duurt dus nog decennia eer ik overga.
Ik heb nu een RedBull Hoodie aanquote:Op vrijdag 30 september 2016 09:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens z'n profiel van 2 mei 1990.
Ik ken ook niemand boven de 40 die zichzelf Redbullkid zou noemen, maar dat kan aan mijn sociale kring liggen.
En niet eens bij zijn eigen vraag.quote:Op vrijdag 30 september 2016 08:51 schreef motorbloempje het volgende:
Wat een vijandigheid zeg. Iedereen bepaalt zelf wel hoe vaak hij/zij inlogt en waar prioriteiten liggen. Gelukkig voor TS liggen deze niet bij FOK!
Doe eens normaal, mens.quote:Op vrijdag 30 september 2016 10:06 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
En niet eens bij zijn eigen vraag.![]()
Gooi dan maar over naar KLB zou ik zeggen.
En nu ben ik definitief uit dit topic.
Als je je feiten kent, zou je snappen dat dat de generatie van vlak na WO2 is. Dat haal ik met mijn 48 niet.quote:Op vrijdag 30 september 2016 10:20 schreef Redbullkid het volgende:
Waarschijnlijk geen oude babyboomer als jij
Ik wist je leeftijd niet voor ik dit typte. En dat boeit me eerlijk gezegd ook heel erg weinig.quote:Op vrijdag 30 september 2016 10:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Als je je feiten kent, zou je snappen dat dat de generatie van vlak na WO2 is. Dat haal ik met mijn 48 niet.
Zo'n schattig, opstandig knulletje.quote:Op vrijdag 30 september 2016 10:24 schreef Redbullkid het volgende:
Dan is objectief denken sowieso wat lastiger, zeker voor vrouwen.
Sorry is mijn mening, dan kan je op mij neerkijken omdat je ouder bent.quote:Op vrijdag 30 september 2016 10:25 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zo'n schattig, opstandig knulletje.
Jochie toch.quote:
Heel goed, gewoon gaan schelden.quote:Op vrijdag 30 september 2016 10:26 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Sorry is mijn mening, dan kan je op mij neerkijken omdat je ouder bent.
Maar leeftijd zegt niks. Als je als persoon je hormonen niet eens de baas kan zijn, wie moet er dan op wie neerkijken?
Vrouwen die niet kunnen denken buiten hun eigen situatie en alleen aan het belang van de vrouw denken zijn feministen.quote:Op vrijdag 30 september 2016 10:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heel goed, gewoon gaan schelden.
Een vrouw die het niet met je eens is en haar mening beeft is voor jou al een feministe, zeker?
Jeetje, wat een zwaktebod, zo'n reactie. Ik sta er gewoon van te kijken.quote:Op vrijdag 30 september 2016 10:31 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Vrouwen die niet kunnen denken buiten hun eigen situatie en alleen aan het belang van de vrouw denken zijn feministen.
De meeste vrouwen die hier reageren zijn in elk geval niet de slimste figuren. Best triest als je al zo oud ben imo
Doel je nou op mijn vraag?quote:Op vrijdag 30 september 2016 10:36 schreef Voxs het volgende:
Nja, er werd een hoop doms geschreven. Het gelijk de conclusie trekken dat de man enkel seks wil bijvoorbeeld en het volledig voorbij gaan aan zijn hulpvraag en zijn gevoel van eenzaamheid.
Excuus, ik last niet ver genoeg terugquote:
Leeftijd zegt niets. De denigrerende manier waarop je over vrouwen praat dan weer wel.quote:Op vrijdag 30 september 2016 10:26 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Sorry is mijn mening, dan kan je op mij neerkijken omdat je ouder bent.
Maar leeftijd zegt niks. Als je als persoon je hormonen niet eens de baas kan zijn, wie moet er dan op wie neerkijken?
Stomme doos
quote:Op donderdag 29 september 2016 10:34 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Inderdaad. TS klaagt vooral over het feit dat zijn vriendin 's avonds vroeg in bed ligt en dat hij dan alleen op de bank zit terwijl hij óók aandacht wil.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die hele laatste alinea verzin je gewoon zelf.
TS rept er met geen woord over.
Mijn bovenste bericht van jouw quote ging over bepaalde reacties van dames hier. Die deden alsof de overgang een vrijbrief was voor alles. Daar was ik het niet mee eens.quote:Op vrijdag 30 september 2016 10:51 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
[..]
Inderdaad. TS klaagt vooral over het feit dat zijn vriendin 's avonds vroeg in bed ligt en dat hij dan alleen op de bank zit terwijl hij óók aandacht wil.
Ik lees dat dan dus heel anders dan Redbullkid dat leest. Namelijk dat zij alles doet wat zij moet doen; werk, kinderen, huishouden, koken, en zodra dat klaar is niet 'gezellig' met hem gaat ontspannen op de bank maar puur uit vermoeidheid dan naar bed gaat.
Voor TS is dat de oplossing niet want in plaats van in bed te liggen zit ze dan in de sportschool en zit ij dus nog steeds alleen op die bankquote:Op donderdag 29 september 2016 10:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
TS zegt in de OP dan ook duidelijk dat hij ziet dat zij daar heel erg haar best voor doet.quote:Op donderdag 29 september 2016 13:57 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ze moeten elkaar aanvullen en ondersteunen inderdaad zoals jij zegt.
Dat betekend dus dat TS haar moet helpen waar mogelijk en haar eventueel troost/opvrolijkt of whatever.
Maar de vrouw in dit verhaal moet natuurlijk wel proberen de overgang zo normaal mogelijk te laten gaan zover mogelijk. Zomaar ervan uitgaan dat je alles kan doen of laten en je partner alles maar moet pikken kan natuurlijk niet. Dat lijkt me niet de bedoeling.
Punt is dat de discussie niet met TS is, maar vnl. tussen mannen die er zelf geen ervaring mee hebben en vrouwen, dat maakt hem raar.quote:Op vrijdag 30 september 2016 11:17 schreef Spanky78 het volgende:
Jeimig, wat een rare discussie.
Ik vind dat ts heel netjes reageert en zelf er wat van probeert te maken. Prima. En dat is ook de enige manier die hij zelf in de hand heeft.
Echter ik vind ook dat hier het oestrogeen wel door het topic giert. Beetje overdreven. Alsof een jong gezin hebben alleen voor een vrouw Waar kan zijn.
Ts heeft alle reden om niet tevredenntr zijn. Want zijn vrouw is blijkbaar erg veel met zichzelf bezig. Begrijpelijk, maar misschien toch niet altijd terecht.
Een relatie heb je samen, daarin heb je ook samen verantwoordelijkheid. Nu lijkt het net of ts de eeuwige rots in de branding moet zijn en vooral begrip voor zijn vrouw moet hebben. Zij heeft net zo goed verantwoordelijkheid, ondanks overgang, vermoeidheid of wat ook.
Voor mannen met dit probleem (overgang of niet) heb ik twee adviezen die alles samenvatten:quote:Op donderdag 29 september 2016 21:34 schreef I14027 het volgende:
Poeh wat een reacties. Had dat niet bedacht, het maakt de tongen los
Veel gezegd en geschreven. Heb nog niet alles gelezen.
De vermoeidheid speelt eigenlijk al sinds de komst van de 2e. Tussen de 1e en de 2e zit 14 maanden. Niet bedacht, wel was ze ongelooflijk welkom. Dat is intensief. De 2e kreeg borstvoeding, tot haar 2,5 jaar / 3 jaar. Dus herhaaldelijk gebroken nachten. Toen begonnen de avondjes "alleen op de bank" al wel. Toen de borstvoeding achter de rug was, dacht ik nog "ha verandering". Ze zal wat slaap in halen en dan kunnen we ons ook meer op elkaar richten. En toen kwam de overgang.. Ze is overigens 41 jaar. Dat is vrij jong. Ze had na de 2e een spiraaltje en heeft die laten verwijderen eind vorig jaar. Wellicht speelde de overgang al eerder.
Nee, heb overdag geen tijd om even te reageren. Ben ontzettend druk op mijn werk.
Ik ben niet van het opgeven. Maar ik kan het soms even niet helpen, als ik een leuke dame zie dat ik dan even denk. Hoe zou het zijn om met iemand te zijn, die óók aandacht heeft voor mij. Ik heb ook mijn dingetjes. De ene keer heb ik de wind in mijn rug en soms lukt iets niet. Dan vind ik het fijn dat er iemand voor mij is. En als je op zo'n dipje wéér alleen op de bank zit... vind ik niet leuk.
Het is op dit moment gewoon hard werken.
Wat is dat nou weer voor bullcrapquote:Op vrijdag 30 september 2016 11:29 schreef Ouder1 het volgende:
1) Een vrouw vrijt met de man waar ze van houdt, een man houdt van de vrouw waar hij mee vrijt.
quote:Op vrijdag 30 september 2016 11:29 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Voor mannen met dit probleem (overgang of niet) heb ik twee adviezen die alles samenvatten:
1) Een vrouw vrijt met de man waar ze van houdt, een man houdt van de vrouw waar hij mee vrijt.
2) Het is niet mijn soort muziek maar de tekst zegt alles:
Volg de tips uit 2 en 1 volgt vanzelf.
Nou idd.quote:Op vrijdag 30 september 2016 11:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor bullcrap
Volgens mij heb je helaas helemaal gelijk. Persoonlijke aandacht, dat kleine 'extra' wat je doet aan romantiek, liefde tonen...quote:Op vrijdag 30 september 2016 11:41 schreef Copycat het volgende:
De jaren vijftig belden ...
De jaren 1850. En dat is een prestatie.
Nou nee, de veranderingen waarmee je in de overgang te maken hebt (van oase naar woestijn in een paar stappen) zijn bijna vergelijkbaar met dat mannen m niet meer omhoog kunnen krijgen (behalve dat onze woestijn na de overgang wel weer een oase kan worden), en dat los je ook niet op met een doosje chocolade en een romantisch muziekje.quote:Op vrijdag 30 september 2016 11:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Volgens mij heb je helaas helemaal gelijk. Persoonlijke aandacht, dat kleine 'extra' wat je doet aan romantiek, liefde tonen...
Allemaal zoooo ouderwets.
"Bang, bang, thank you mam" is moderner idd.
Ik wens jullie er veel geluk, voorspoed en vreugde mee.
Ook niet met een flesje glijmiddel? #durftevragenquote:Op vrijdag 30 september 2016 12:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou nee, de veranderingen waarmee je in de overgang te maken hebt (van oase naar woestijn in een paar stappen) zijn bijna vergelijkbaar met dat mannen m niet meer omhoog kunnen krijgen (behalve dat onze woestijn na de overgang wel weer een oase kan worden), en dat los je ook niet op met een doosje chocolade en een romantisch muziekje.
Aandacht voor elkaar niets, beweren dat een vrouw wel seks met een man heeft als ze echt van hem houdt (en vice versa) is behoorlijk kort door de bocht.quote:Op vrijdag 30 september 2016 11:55 schreef Lienekien het volgende:
Wat is er nou ineens ouderwets aan aandacht hebben voor elkaar?
Je brengt het wel een beetje heftig maar ik vraag me zelf soms ook af of het wel goed is om alle ruimte te geven aan je hele hebben en houwen en pijntjes en kwaaltjes als je een partner hebt. In het westen zijn we dat gewend maar of dat nou zo geweldig altijd is... een beetje mysterie moet er toch blijven denk ik wel eens.quote:Op vrijdag 30 september 2016 05:47 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Ja, en daar hebben de vrouwen geen begrip voor, dat een jonge man bv iedere dag wel wil en kan. Maar als de vrouw problemen krijgt door haar geslachts eigen specifieke hormonhuishouding, dan ... moet de man alle begrip tonen en heel lief en aardig zijn en kijken wat hij in het huishouden kan doen om haar te ontlasten zodat ze om half 8 het bed in kan.
Zou zelfs als haar man zijnde een stap verder gaan, en het koppelen aan haar gedrag en begrip toendertijd toen ik (als man) het moeilijk had met mijn (mannelijke) hormonen. Als zij het begrip en inlevingsvermogen toendertijd heeeft gehad om hem dagelijks een orale beurt te geven zou ik nu ook alle begrip hebben en haar bijstaan. En anders, ik zou als ik ts-er was, geen 10 jaar van mijn leven weggooien,en eieren voor mijn geld kiezen. Ik zou een vriendin zoeken, of jong, nog ver voor de overgangsjaren, of ouder met de overgangsjaren reeds achter zich, en proberen de kinderen mee te nemen. En anders zorgt de jeugdzorg wel voor een aardig pleeggezinnetje.
of
Oh vast, maar nadat je net 3 weken lang zwaar ongesteld bent geweest en amper meer kunt lopen van de vermoeidheid door het ijzertekort dat je daardoor hebt opgelopen heb je echt wel even wat anders aan je hoofd.quote:Op vrijdag 30 september 2016 12:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ook niet met een flesje glijmiddel? #durftevragen
Dat was ik volgens mij.quote:Op vrijdag 30 september 2016 10:36 schreef Voxs het volgende:
Nja, er werd een hoop doms geschreven. Het gelijk de conclusie trekken dat de man enkel seks wil bijvoorbeeld en het volledig voorbij gaan aan zijn hulpvraag en zijn gevoel van eenzaamheid.
Ik lees in de tweede post van TS vooral dat hij behoefte heeft aan aandacht, verbondenheid, geborgenheid en liefde.quote:Op vrijdag 30 september 2016 12:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou nee, de veranderingen waarmee je in de overgang te maken hebt (van oase naar woestijn in een paar stappen) zijn bijna vergelijkbaar met dat mannen m niet meer omhoog kunnen krijgen (behalve dat onze woestijn na de overgang wel weer een oase kan worden), en dat los je ook niet op met een doosje chocolade en een romantisch muziekje.
Ja, het is ook wat kort door de bocht om te denken dat Ouder1 bedoelt dat je dan maar zin moet maken.quote:Op vrijdag 30 september 2016 12:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh vast, maar nadat je net 3 weken lang zwaar ongesteld bent geweest en amper meer kunt lopen van de vermoeidheid door het ijzertekort dat je daardoor hebt opgelopen heb je echt wel even wat anders aan je hoofd.
Godzijdank is het een absolute minderheid die dat zo erg heeft.quote:Op vrijdag 30 september 2016 12:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh vast, maar nadat je net 3 weken lang zwaar ongesteld bent geweest en amper meer kunt lopen van de vermoeidheid door het ijzertekort dat je daardoor hebt opgelopen heb je echt wel even wat anders aan je hoofd.
Ruzie is een vorm van contact. Dat afdoen als 'onzin' en 'drama' vind ik veelzeggend. Op mij komt TS over als fysiek eenzaam.quote:Op vrijdag 30 september 2016 12:18 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik lees in de tweede post van TS vooral dat hij behoefte heeft aan aandacht, verbondenheid, geborgenheid en liefde.
Dank u.quote:Op vrijdag 30 september 2016 12:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, het is ook wat kort door de bocht om te denken dat Ouder1 bedoelt dat je dan maar zin moet maken.
Ja, net zoals het een minderheid is die zo jong als de vriendin van TS in de overgang is, neemt niet weg dat het wel dingen zijn die bij de overgang kunnen horen, net zoals kapot moe om 19.30 op bed liggen.quote:Op vrijdag 30 september 2016 12:20 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Godzijdank is het een absolute minderheid die dat zo erg heeft.
Hoe plan je een leuke avond als zij te moe is om wakker te blijven?quote:Op vrijdag 30 september 2016 12:26 schreef Lienekien het volgende:
Op zich is het misschien nog best een idee voor TS om af en toe een leuke avond op de bank (of elders) te plannen voor hun tweeën.
TS kan ook bij z'n vriendin gaan liggen, samen op bed TV kijken, of een boekje lezen.quote:Op vrijdag 30 september 2016 12:26 schreef Lienekien het volgende:
Op zich is het misschien nog best een idee voor TS om af en toe een leuke avond op de bank (of elders) te plannen voor hun tweeën.
En in plaats van op de bank te gaan zitten mokken, zou TS bijvoorbeeld bij zijn vrouw kunnen gaan liggen, een massage geven, of gewoon niks maar er zijn.quote:Op vrijdag 30 september 2016 12:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, net zoals het een minderheid is die zo jong als de vriendin van TS in de overgang is, neemt niet weg dat het wel dingen zijn die bij de overgang kunnen horen, net zoals kapot moe om 19.30 op bed liggen.
Het is geen keuzemenu.
Precies. Ik las nergens welke moeite hij nou deed.quote:Op vrijdag 30 september 2016 12:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
TS kan ook bij z'n vriendin gaan liggen, samen op bed TV kijken, of een boekje lezen.
En dan doe je dus precies wat een aantal mannen in dit topic doen: Er van alles bij verzinnen waar TS het helemaal niet over gehad heeft.quote:Op vrijdag 30 september 2016 12:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, net zoals het een minderheid is die zo jong als de vriendin van TS in de overgang is, neemt niet weg dat het wel dingen zijn die bij de overgang kunnen horen, net zoals kapot moe om 19.30 op bed liggen.
Het is geen keuzemenu.
Eerst het voornemen, dan bedenken hoe.quote:Op vrijdag 30 september 2016 12:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hoe plan je een leuke avond als zij te moe is om wakker te blijven?
Wat wordt er bij verzonnen dan?quote:Op vrijdag 30 september 2016 12:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En dan doe je dus precies wat een aantal mannen in dit topic doen: Er van alles bij verzinnen waar TS het helemaal niet over gehad heeft.
Er is weinig verzonnen aan opdrogen, dat je cyclus een bende wordt is ook weinig verzonnen maar juist een van de eerste tekenen dat je in de overgang bent, en tsja, die 3 weken lang leeglopen en tegen bloedarmoede aanzitten is nou eenmaal mijn persoonlijke ervaring.quote:Op vrijdag 30 september 2016 12:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En dan doe je dus precies wat een aantal mannen in dit topic doen: Er van alles bij verzinnen waar TS het helemaal niet over gehad heeft.
Waar heb ik het over 'sexual healing'? Je betrekt dit topic dusdanig op jezelf dat je hele berichten volledig uit hun context haalt.quote:Op vrijdag 30 september 2016 13:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er is weinig verzonnen aan opdrogen, dat je cyclus een bende wordt is ook weinig verzonnen maar juist een van de eerste tekenen dat je in de overgang bent, en tsja, die 3 weken lang leeglopen en tegen bloedarmoede aanzitten is nou eenmaal mijn persoonlijke ervaring.
Maar goed, ga jij maar lekker Luther Vandross luisteren als het zo ver is, gelukkig heb je dan iig geen kleine kinderen waar je ook nog de hele dag achteraan moet redden, dus dan heb je 's avonds vast nog wel energie over voor wat sexual healing.
Oh, en leesvoer voor je: http://www.overgangsklach(...)-in-de-overgang.html
Je mag je denigrerende toontje voor je houden, en ik betrek dit topic helemaal niet op mezelf, ik geef wel voorbeelden van wat er mee kan spelen.quote:Op vrijdag 30 september 2016 13:27 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waar heb ik het over 'sexual healing'? Je betrekt dit topic dusdanig op jezelf dat je hele berichten volledig uit hun context haalt.
Als je nu eens uit die modus stap en nog eens lees wat ik heb geschreven dat zeg ik dus dat hij wat aan de situatie kan veranderen door de romantiek, de kleine momentjes terug te brengen in hun relatie. Waardoor hun relatie versterkt en de behoefte aan warmte en uiteindelijk seks (wtf met glijmiddel om jou blij te maken) ook zal terug keren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |