abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165633436
Mijn vriendin is nu officieel begin dit jaar in de overgang. En ik vind dat lastig.

Ze heeft moodswings, opvliegers en is veel moe. Mede door de opvliegers. Door opvliegers wordt ze ook wakker van, dus gebroken nachten.
Wij hebben 2 kids van 3 en 4 jaar. De vermoeidheid is al een lange klacht, om verscheidende en valide redenen. Nu dus de overgang.

En er zijn helaas avonden waarbij ik dus alleen op de bank zit. Zo nu ook.

Gisteren hadden we ruzie, over wat eigenlijk wat ik bestempel als 'drama'. Er ligt dus niets serieus aan ten grondslag. Alleen een donkere bui van haar kant. Dan ziet ze alles somber in.

Voel mij alleen en heb behoefte aan contact met haar. Maar door die oneindige vermoeidheid van haar ligt ze nog wel eens vroeg op bed. Als ze eenmaal in slaap is gevallen en er dan toch uit komt, dan is ze gegarandeerd een uur wakker voordat ze weer in slaap kan vallen. Dus snap ook dat ze er dan veelal voor kiest om toch maar te blijven liggen.

Weg gaan speelt wel eens door mijn hoofd. Maar hoop dat het toch een keer veranderd en wil diep van binnen dat wij gelukkig zijn met z'n 4en.. Zie dat ze er veel aan probeert te doen. Echter lukt het haar dus niet om nu het tij te keren. Merk dat ik nu dit zo opschrijf gewoon behoefte heb aan iemand die er voor mij is. En op haar kan ik niet altijd rekenen.

Heeft iemand tips hoe ik als man, met mijn vrouw in de overgang om kan gaan?
  woensdag 28 september 2016 @ 21:23:23 #2
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_165634085
Zo dan, even gebezemd. Reageer normaal of reageer niet :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 28 september 2016 @ 21:26:26 #3
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_165634240
quote:
Weg gaan speelt wel eens door mijn hoofd. Maar hoop dat het toch een keer veranderd en wil diep van binnen dat wij gelukkig zijn met z'n 4en.. Zie dat ze er veel aan probeert te doen. Echter lukt het haar dus niet om nu het tij te keren.
Het valt me op dat je de oplossing wel enkel bij haar legt. Zo van: zij is in de overgang, dus zij moet het ook oplossen, hoe ik me voel.
pi_165634354
De overgang is een moeilijk proces, je hormonen slaan op hol en ja dan wordt je als vrouw zijnde niet vrolijk van.
En soms gebeurd het dat de vrouw als een kat reageert maar dit helemaal niet wilt op dat moment.
Het beste is om haar dan maar even te laten, vat de kattige reacties niet persoonlijk op.
Wat ook vooral belangrijk is , laat haar weten dat je nog steeds van haar houd ondanks de nukken die ze nu heeft, laat haar vrouw voelen, want door die overgang kan ze zich heel onaantrekkelijk en onvrouwelijk gaan voelen.

En dat ze moe is.....tja niet gek met twee kleine kinderen plus de overgang.
Life is a highway...let's ride it!
pi_165634384
Het lijkt me heet moeilijk voor een partner, dat vooropgesteld. Ik denk dat dingen bestempelen als 'drama' sowieso niet constructief werkt. Probeer haar gevoel te erkennen, er te laten zijn, en niet weg te relativeren.

Dat gezegd hebbende, je kunt als vrouw ook wat doen. Steeds vaker geven artsen bepaalde hormonen als het echt heel zwaar is voor de vrouw en haar omgeving. Daarnaast kan ze ook zelf proberen te werken aan haar vermoeidheid, zoals bijvoorbeeld door te sporten. Met name krachttraining kan een positieve uitwerking hebben; niet alleen krijg je van sporten energie, maar kennelijk produceer je door krachttraining te doen ook meer testosteron, wat dan weer goed is tegen de overgang. Althans, dat heb ik gelezen en het klinkt me niet onlogisch in de oren.

Succes! En bedenk, dit is niet alleen haar ding, of alleen jouw ding. Overgang of niet, zij draagt net zo goed verantwoordelijkheid voor dit alles.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 28 september 2016 @ 21:30:34 #6
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_165634388
Gezien de leeftijd van de kinderen is ze nog niet zo oud. Of heb ik het mis.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_165634424
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 21:30 schreef Curiosity het volgende:
Gezien de leeftijd van de kinderen is ze nog niet zo oud. Of heb ik het mis.
Dat wil ik ook weleens weten.
5 Ferrari's op videoband!
pi_165634552
Misschien eens erover hebben samen met een huisarts.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 28 september 2016 @ 21:41:55 #9
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_165634786
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 21:30 schreef miss_sly het volgende:
Het lijkt me heet moeilijk voor een partner, dat vooropgesteld. Ik denk dat dingen bestempelen als 'drama' sowieso niet constructief werkt. Probeer haar gevoel te erkennen, er te laten zijn, en niet weg te relativeren.

Dit ja.
  woensdag 28 september 2016 @ 23:46:01 #10
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_165638496
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 21:26 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Het valt me op dat je de oplossing wel enkel bij haar legt. Zo van: zij is in de overgang, dus zij moet het ook oplossen, hoe ik me voel.
Ja, is toch logisch! Als je een griepje hebt moet je het toch ook zelf uitzieken!
Je kunt hooguit een beetje haar tegemoet komen, een glaasje water of bouillon brengen.

Zou voor haar eens goed in het internet snuffelen, er zijn tips, ik meen bv soja produkten eten, die zouden helpen. Het fenomeen "ovegang" komt in Azie nauwelijks voor. Hee, alweer een reden om een Aziatische vrouw te preferen. Want helaas ts ´er, die overgang duurt minimaal 5 jaren, en al gauw 8-10, sommigen wel 13 jaar! Heeft ze ook last van "opvliegingen"? Dat haar gewoon van het ene op het andere moment gigantisch het zweet uitbreekt. Is allemaal een hormonale kwestie!

Sterkte jongen!
^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 30-09-2016 05:12:38 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_165638595
Het is in ieder geval een tijdelijk probleem. Ga sporten, neem een hobby of duik de kroeg in. Over een paar jaar is het weer rustig.
pi_165638816
Doe eens normaal zeg...
Ja doei.
pi_165639091
Als het voor haar ook als problematisch wordt ervaren dan is er volgens mij redelijk wat aan te doen met hormoonafbouw regulatie etc. Via huisarts of homeopathie.
pi_165639140
En hoe denk je dat het voor haar is? Denk je niet dat zij (juist nu ze het zo zwaar heeft) iemand nodig heeft die er voor háár is? Iemand die haar en haar gevoelens serieus neemt?

Ik lees alleen maar 'ikke, ikke, ikke', denk je überhaupt weleens aan hoe het voor haar is? Wat zij misschien nodig heeft?

Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp best dat het voor jou niet altijd makkelijk is maar kom op zeg verplaats je eens in haar..
pi_165639844
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 23:46 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Het fenomeen "ovegang" komt in Azie nauwelijks voor.

Je kunt je ook afvragen waarom de overgang daar nauwelijks voorkomt. Verschil in leefstijl? Voeding? Andere rolverdeling waardoor vrouwen minder gestrest zijn?
Hoewel er geen leeftijd genoemd is lijkt je vriendin er inderdaad vroeg bij te zijn.
pi_165639915
quote:

[..]

Ja, is toch logisch! Als je een griepje hebt moet je het toch ook zelf uitzieken!
Je kunt hooguit een beetje haar tegemoet komen, een glaasje wat er of bouillon brengen.

Zou voor haar eens goed in het internet snuffelen, er zijn tips, ik meen bv soja produkten eten, die zouden helpen. Het fenomeen "ovegang" komt in Azie nauwelijks voor. Hee, alweer een reden om een Aziatische vrouw te preferen. Want helaas ts ´er, die overgang duurt minimaal 5 jaren, en al gauw 8-10, sommigen wel 13 jaar! Heeft ze ook last van "opvliegingen"? Dat haar gewoon van het ene op het andere moment gigantisch het zweet uitbreekt. Is allemaal een hormonale kwestie!

Sterkte jongen!
^O^
I beg to differ. :D

pi_165640156
Zij is niet verantwoordelijk voor jouw geluksgevoel. Als jij je ongelukkig voelt in de huidige context moet je proberen je geluk op een andere manier te beleven of een andere context zoeken.
  donderdag 29 september 2016 @ 07:12:05 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165640162
Heb je er al eens goed met haar over gepraat?
The love you take is equal to the love you make.
pi_165640181
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 21:03 schreef I14027 het volgende:

Mijn vriendin is nu officieel begin dit jaar in de overgang.

Wij hebben 2 kids van 3 en 4 jaar.

Goeie planning wel :P
  donderdag 29 september 2016 @ 07:46:12 #20
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_165640297
Respectloze post verwijderd, meteen ook de (overigens nette) reacties daarop :).
pi_165640356
Daar kun je bij de huisarts wel iets voor krijgen en verkijk je niet hoe kleine kinderen iemand kunnen afpeigeren.
pi_165640393
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 00:29 schreef madam-april het volgende:
En hoe denk je dat het voor haar is? Denk je niet dat zij (juist nu ze het zo zwaar heeft) iemand nodig heeft die er voor háár is? Iemand die haar en haar gevoelens serieus neemt?

Ik lees alleen maar 'ikke, ikke, ikke', denk je überhaupt weleens aan hoe het voor haar is? Wat zij misschien nodig heeft?

Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp best dat het voor jou niet altijd makkelijk is maar kom op zeg verplaats je eens in haar..
Wat een kutreactie :r. TS is hier om zijn probleem van zich af te schrijven en een oplossing te krijgen. Deze reactie draagt 0,0 bij hier aan..

Ts kan ook weinig voor haar betekenen als ze alleen maar ligt te slapen is het niet ;)
pi_165640404
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 08:03 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Wat een kutreactie :r

* Dat ben ik niet met je eens, want ....
pi_165640406
quote:

[..]

Wat een kutreactie :r
Misschien is ze in de overgang :+
  donderdag 29 september 2016 @ 08:18:04 #25
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_165640463
quote:
Ts kan ook weinig voor haar betekenen als ze alleen maar ligt te slapen is het niet ;)
Moet je eens kijken wat er allemaal in het huishouden is te doen om haar te ontlasten als zij ligt te slapen. ;)
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_165640489
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 08:18 schreef Norma_Jeane het volgende:

[..]

Moet je eens kijken wat er allemaal in het huishouden is te doen om haar te ontlasten als zij ligt te slapen. ;)
True, maar ze moet het niet te gek maken natuurlijk.

Ze heeft als moeder en als partner haar verplichtingen, net zoals hij als vader en partner die ook heeft.

Elkaar gewoon met respect behandelen ondanks overgang of wat dan ook is het minste wat er gedaan kan worden.
  donderdag 29 september 2016 @ 08:30:17 #27
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165640564
quote:

Je kunt hooguit een beetje haar tegemoet komen, een glaasje wat er of bouillon brengen.

Sterkte jongen!
^O^
Hardop gelachen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_165640714
Mijn man had de OP geschreven kunnen hebben, behalve dat wij één kind (van 5 jaar) hebben.

Ik merk dat een jaar zwangerschapshormonen, vervolgens 2,5 jaar borstvoeding geven en daarna linea recta door de overgang in idd een behoorlijke wissel trekt, op je lichaam en je psyche (en die van je partner).
Wat mij fysiek helemaal sloopte (en dus geestelijk ook) was de enorme vermoeidheid door de compleet onvoorspelbare menstruaties, de cyclus was er compleet uit om vervolgens zo lang en zo zwaar bloedverlies te hebben dat ik op de grens van bloedarmoede zat, en dat op een gegeven moment 2 keer in nog geen jaar tijd, en een paar maanden later weer.
Nou is dat probleem opgelost door weer aan de pil te gaan (na 23 jaar niet-hormonale anticonceptie), en eerlijk gezegd lijkt dat ook een positief effect op andere overgangsklachten te hebben, en ja, er zijn nog steeds avonden dat ik nog eerder in bed lig dan de kleuter, maar in mijn geval spelen er ook wat andere fysieke issues mee.

Laat je vriendin iig naar de huisarts gaan, want er zijn best mogelijkheden om de klachten te beperken.

[ Bericht 88% gewijzigd door Leandra op 29-09-2016 10:00:28 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 29 september 2016 @ 08:47:41 #29
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_165640730
Ts, is ze er al mee naar de huisarts geweest? Evt om bloed te laten prikken? Er kunnen natuurlijk ook tekorten zijn die meespelen bij haar vermoeidheid.

Net even bij mijn man gecheckt of weggaan tijdens mijn post natale depressie door zijn hoofd is gegaan en hij zegt van niet. Blij dat ik er niet een heb getroffen die zijn hielen licht als het leven wat lastiger wordt. *;
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
pi_165641073
quote:
Mijn vriendin is nu officieel begin dit jaar in de overgang. En ik vind dat lastig.
Begrijpelijk, dat is het ook.

quote:
Ze heeft moodswings, opvliegers en is veel moe. Mede door de opvliegers. Door opvliegers wordt ze ook wakker van, dus gebroken nachten.
Wij hebben 2 kids van 3 en 4 jaar. De vermoeidheid is al een lange klacht, om verscheidende en valide redenen. Nu dus de overgang.

Twee kinderen zo vlak achter elkaar lijkt me best heftig. Komen ze uit de luiers en zou je iets meer rust kunnen krijgen, komt die overgang daar overheen.
Maar goed, alleen op de bank zitten lijkt me dan niet het ergste eerlijk gezegd. (Denk dat het 'm meer zit in je gevoel dat ze er niet meer zo voor je kan zijn en die avondjes bijslapen niet zoveel verbetering lijken te geven misschien..)
Heb jij omgekeerd ook niet minimaal een avondje per week dat je even wat anders gaat doen ofzo? Of kan dat niet door de omstandigheden? Hobby die je thuis zou kunnen doen?
Heeft zij nog wel tijd en energie om iets voor zichzelf te kunnen doen of is dat vooral slapen?

quote:
Gisteren hadden we ruzie, over wat eigenlijk wat ik bestempel als 'drama'. Er ligt dus niets serieus aan ten grondslag. Alleen een donkere bui van haar kant. Dan ziet ze alles somber in.
Begrijpelijk dat je daar niet altijd (meer) geduld voor op kan brengen, maar het helpt niet als jij je serieus genomen wil voelen en omgekeerd haar shit afdoet als niet serieus en drama. Hormonen kunnen nogal een drama zijn, net zoals een langdurig slaaptekort. Ze zal zich niet meer uitgenodigd voelen om naast je te blijven zitten op de bank als je dit alleen als een donkere bui wil of kan zien.

quote:
Voel mij alleen en heb behoefte aan contact met haar. Maar door die oneindige vermoeidheid van haar ligt ze nog wel eens vroeg op bed. Als ze eenmaal in slaap is gevallen en er dan toch uit komt, dan is ze gegarandeerd een uur wakker voordat ze weer in slaap kan vallen. Dus snap ook dat ze er dan veelal voor kiest om toch maar te blijven liggen.
Fijn dat je dat snapt. Hoe kan zij dit begrip aan jou merken denk je?

quote:
Weg gaan speelt wel eens door mijn hoofd. Maar hoop dat het toch een keer veranderd en wil diep van binnen dat wij gelukkig zijn met z'n 4en.. Zie dat ze er veel aan probeert te doen. Echter lukt het haar dus niet om nu het tij te keren. Merk dat ik nu dit zo opschrijf gewoon behoefte heb aan iemand die er voor mij is. En op haar kan ik niet altijd rekenen.
Snap de gedachte, maar denk dat het een beetje kortzichtig is qua impact op de rest van je gezin. En dat terwijl nog niet alles geprobeerd lijkt te zijn. Wat ik een beetje mis in je verhaal is wat jullie zoal gedaan hebben om dat tij te keren. Het klinkt nu alsof jij de situatie vooral tolereert in hoop op verbetering, maar wat is er concreet geprobeerd?
Ook niet genoemd is hoe het met de kinderen gaat. Lijden die niet onder deze situatie?

quote:
Ik denk dat jullie samen eens moeten kijken naar de mogelijkheden. Ten eerste, ga naar de huisarts en bespreek wat er op dat gebied mogelijk is. Misschien wel zo handig om zelf mee te gaan, voor meer inzicht in haar klachten en misschien ook hands on tips te krijgen. Er zijn overgangsconsulentes. Misschien zelfs lotgenotencontact. Verder zou je kunnen kijken naar ergotherapie om te kijken of er verbeteringen aangebracht zouden kunnen worden qua planning. Misschien is een luisterend oor en mee denken met haar al wat verzachtend ofzo. In dat opzicht is therapie misschien ook te overwegen. En dan zou je ook eens mee kunnen of zelfs voor relatietherapie kunnen gaan om weer wat nader tot elkaar te kunnen komen. Maar denk dat zij eerst wat lucht moet krijgen (om erger te voorkomen) en de focus daarna pas weer wat meer op jullie kan komen. Overigens zou je zelf natuurlijk ook eens kunnen praten met een professional, want dit is natuurlijk niet alleen haar probleem en kan zeker niet in je koude kleren gaan zitten.

Verder kun je kijken naar hoe een en ander nu geregeld is thuis en wat jullie daar qua belasting aan zouden kunnen doen. Hoeveel werken jullie? Hoe is de verdeling in het huishouden? Is er een netwerk dat eventueel bij zou kunnen springen of is er misschien financiele ruimte voor professionele hulp?

Stel hè, je kan één à twee dagen/dagdelen in de week meer ruimte creëren voor je vrouw, door bijvoorbeeld de kinderen elders uit te besteden en/of hulp in de huishouding te regelen. Dan kan je vrouw misschien dan proberen wat meer de batterij op te laden en weer iets meer balans te vinden in haar verschillende rollen (waarvan partner nu wat meer ondergeschoven is). Ofzo.

Sterkte iig, kan erg heftig zijn.
  donderdag 29 september 2016 @ 09:31:50 #31
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_165641153
Topic opgeschoond. Trollen en SC'en doe maar ergens anders.
  donderdag 29 september 2016 @ 09:52:00 #32
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_165641405
quote:

[..]
Op zich helemaal mee eens, maar TS komt op mij over als iemand die daar geen waarde aan hecht of zo. Integendeel:

quote:
quote:
Gisteren hadden we ruzie, over wat eigenlijk wat ik bestempel als 'drama'. Er ligt dus niets serieus aan ten grondslag.
quote:
Zie dat ze er veel aan probeert te doen. Echter lukt het haar dus niet om nu het tij te keren. Merk dat ik nu dit zo opschrijf gewoon behoefte heb aan iemand die er voor mij is. En op haar kan ik niet altijd rekenen.
Ik proef hier geen moeite uit die TS zou doen om het zijn vriendin wat minder moeilijk te maken. Hij lijkt er een beetje tegenaan te kijken. Lijkt vooral bezig met z'n eigen behoeftes. Daar word je als vrouw níet gelukkiger van.

Volgens mij gaat het hierom:

'Heeft iemand tips hoe ik als man, met mijn vrouw in de overgang om kan gaan, want ik wil weer sex.'
  donderdag 29 september 2016 @ 09:55:24 #33
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_165641442
quote:

Jij hebt iemand nodig op wie je kunt rekenen. Maar hoe gaat dat andersom? Kan zij op jou rekenen in een lastige hormonale periode waar zij totaal geen invloed op heeft? Want zoals het op mij overkomt, zie je haar momenteel als last en reken maar dat zij dat merkt aan jou.
pi_165641469
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 09:52 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Op zich helemaal mee eens, maar TS komt op mij over als iemand die daar geen waarde aan hecht of zo. Integendeel:

[..]

[..]

[..]

Ik proef hier geen moeite uit die TS zou doen om het zijn vriendin wat minder moeilijk te maken. Hij lijkt er een beetje tegenaan te kijken. Lijkt vooral bezig met z'n eigen behoeftes. Daar word je als vrouw níet gelukkiger van.

Volgens mij gaat het hierom:

'Heeft iemand tips hoe ik als man, met mijn vrouw in de overgang om kan gaan, want ik wil weer sex.'
Volgens mij gaat het er TS om dat hij het gevoel heeft dat hij alleen staat voor de zorg van zijn kinderen terwijl ze dat samen horen te doen.

Ook al zit je in de overgang, je hebt gewoon plichten naar je kinderen toe en ook naar je partner uiteraard.

Ik zou dan ook niet vrolijk worden van een vrouw die heel de tijd aan het slapen is.. En als ze dan ook eens niet werkt of weinig in het huishouden doet is het nog fraaier natuurlijk. Al weet ik dat laatste natuurlijk niet ;-).

Maar ik ga er van uit dat TS gewoon een fulltime baan heeft en de vrouw fulltime voor het huis of de kinderen zorgt of part time beiden doet.

quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 09:55 schreef Samzz het volgende:

[..]

Jij hebt iemand nodig op wie je kunt rekenen. Maar hoe gaat dat andersom? Kan zij op jou rekenen in een lastige hormonale periode waar zij totaal geen invloed op heeft? Want zoals het op mij overkomt, zie je haar momenteel als last en reken maar dat zij dat merkt aan jou.
Daar heeft ze wel invloed op ;-). Je hebt meerdere instanties die je ermee kunnen helpen omgaan.

Moet je het wel willen doen uiteraard ;-)
  donderdag 29 september 2016 @ 09:59:24 #35
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_165641487
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 09:57 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het er TS om dat hij het gevoel heeft dat hij alleen staat voor de zorg van zijn kinderen terwijl ze dat samen horen te doen.

Ook al zit je in de overgang, je hebt gewoon plichten naar je kinderen toe en ook naar je partner uiteraard.

Ik zou dan ook niet vrolijk worden van een vrouw die heel de tijd aan het slapen is.. En als ze dan ook eens niet werkt of weinig in het huishouden doet is het nog fraaier natuurlijk. Al weet ik dat laatste natuurlijk niet ;-).

Maar ik ga er van uit dat TS gewoon een fulltime baan heeft en de vrouw fulltime voor het huis of de kinderen zorgt of part time beiden doet.
Ik lees nergens dat plichten naar de kinderen en het huishouden toe niet vervuld worden. Jij wel?

Edit: er zal vast iets zijn dat gedaan kan worden, tuurlijk. Maar de heftigheid en de last die iemand ondervindt van de overgang is in de eerste instantie iets waar je niets aan kunt doen.
pi_165641496
Tjonge TS, gelijk denken over weggaan als het even niet zo lekker loopt in je relatie is wel erg drastisch he?

Misschien zijn er dingen die jij kunt doen om je vrouw te ontlasten, waardoor zij zich niet zo moe voelt? Jullie hebben jonge kinderen, dat vreet energie. Heeft zij een baan en draait ze misschien ook op voor het huishouden? Dat zou een optelsom zijn die voor menigeen te zwaar is, overgang of niet.

Wat ik maar wil zeggen is: denk eerst eens na over oplossingen voordat je het bijltje er bij neer gooit. Die oplossingen moeten ook van jouw kant komen, niet alleen van haar kant. Jezelf zielig vinden als je alleen op de bank zit, helpt niet.

Sterkte!
  donderdag 29 september 2016 @ 10:00:55 #37
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_165641500
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 09:57 schreef Redbullkid het volgende:

Daar heeft ze wel invloed op ;-). Je hebt meerdere instanties die je ermee kunnen helpen omgaan.

Moet je het wel willen doen uiteraard ;-)
Dus de vrouw moet zich tot instanties richten. Maar toch niet nadat haar vriend zélf ook moeite heeft gedaan om de situatie beter te laten worden. En dat is nou juist wat ik nergens teruglees in zijn verhaal. Waar lees jij dat dan...?
pi_165641519
Misschien een gebrekkige manier van uitdrukken!? Zou ook zomaar kunnen dat hij bedoelde dat er geen contact te krijgen is en dat hij door zijn manieren van communiceren heen is.

Hij wil wel, maar het lukt niet..

Meteen dat aanvallende.. Poeh hé, Tommie..
pi_165641590
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:00 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dus de vrouw moet zich tot instanties richten. Maar toch niet nadat haar vriend zélf ook moeite heeft gedaan om de situatie beter te laten worden. En dat is nou juist wat ik nergens teruglees in zijn verhaal. Waar lees jij dat dan...?
Ik lees dat nergens, want dat word niet vermeld door TS. Maar veel posters hier vallen TS aan omdat hij een vraag stelt. Vind ik niet fair.

We weten niet wat de situatie bij TS thuis is en hoe de rolverdeling is daar.

Feit is wel dat er 2 jonge kinderen in het spel zijn, daar is samen voor gekozen. Je kan dan niet aankomen met "ik ben moe want overgang" of je gedachten laten afdwalen.

Je hebt dan gewoon een zorg en voorbeeldplicht, oftewel niet aanstellen en gewoon doen wat je moet doen voor je partner en kind.

Van een man word dit gedrag andersom ook niet geaccepteerd, en terrecht. Gewoon gedragen als een volwassene.
pi_165641625
quote:

Is je vriendin ouder dan jij?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_165641626
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:09 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Ik lees dat nergens, want dat word niet vermeld door TS. Maar veel posters hier vallen TS aan omdat hij een vraag stelt. Vind ik niet fair.

Feit is wel dat er 2 jonge kinderen in het spel zijn, daar is samen voor gekozen. Je kan dan niet aankomen met "ik ben moe want overgang" of je gedachten laten afdwalen.

Je hebt dan gewoon een zorg en voorbeeldplicht, oftewel niet aanstellen en gewoon doen wat je moet doen voor je partner en kind.

Van een man word dit gedrag andersom ook niet geaccepteerd, en terrecht. Gewoon gedragen als een volwassene.
Het is wel wat meer dan "moe want overgang", dus laten we niet op voorhand doen alsof het allemaal zo makkelijk is.

Daarbij stelt TS helemaal niet dat ze haar taak als moeder verzaakt, en ik zou niet weten waarom ze een voorbeeld zou moeten zijn voor haar partner.
Kom op zeg.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165641653
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is wel wat meer dan "moe want overgang", dus laten we niet op voorhand doen alsof het allemaal zo makkelijk is.

Daarbij stelt TS helemaal niet dat ze haar taak als moeder verzaakt, en ik zou niet weten waarom ze een voorbeeld zou moeten zijn voor haar partner.
Kom op zeg.
Voorbeeld voor haar kinderen, niet voor haar partner.

Als je de hele avond slaapt ben je niet echt bezig met je ouderlijke taak, is het wel?

Er zijn medicijnen, behandelingen en praatgroepen voor de overgang die het in elk geval draaglijker maken om doorheen te komen.

Als je dat niet wilt, moet je niet anderen ermee lastig vallen. Zeker je kinderen niet.
  donderdag 29 september 2016 @ 10:15:33 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165641663
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:14 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Als je de hele avond slaapt ben je niet echt bezig met je ouderlijke taak, is het wel?

Er zijn medicijnen, behandelingen en praatgroepen voor de overgang die het in elk geval draaglijker maken om doorheen te komen.

Als je dat niet wilt, moet je niet anderen ermee lastig vallen. Zeker je kinderen niet.
Die kinderen slapen waarschijnlijk ook, hè?
  donderdag 29 september 2016 @ 10:16:06 #44
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_165641670
quote:
Dit trof me het eerste. Als zij in een donkere bui is, dit niet serieus nemen. Maar wel intimiteit willen. Maar zo werkt dat niet. Als ik haar was had ik 'm uit het bed geduwd.
  donderdag 29 september 2016 @ 10:16:16 #45
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165641671
quote:

Je schreef dit:

quote:
Een zorg- en voorbeeldplicht, naar man en kinderen.
pi_165641684
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Die kinderen slapen waarschijnlijk ook, hè?
Ik lees dat ook nergens. Zijn speculaties he ;-).
  donderdag 29 september 2016 @ 10:17:45 #47
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165641689
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:16 schreef Boca_Raton het volgende:

Dit trof me het eerste. Als zij in een donkere bui is, dit niet serieus nemen. Maar wel intimiteit willen. Maar zo werkt dat niet. Als ik haar was had ik 'm uit het bed geduwd.
TS zou er goed aan doen zich een beetje te verdiepen in de overgang om zo zijn vrouw beter te leren begrijpen. 'Stel je niet aan'-mentaliteit werkt enkel averechts.
  donderdag 29 september 2016 @ 10:19:07 #48
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165641701
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:17 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Ik lees dat ook nergens. Zijn speculaties he ;-).
Die kinderen zijn 3 en 4. Die liggen om 7 uur in bed. Dat is geen speculatie.
  donderdag 29 september 2016 @ 10:20:48 #49
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_165641720
quote:
9s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:17 schreef Copycat het volgende:

[..]

TS zou er goed aan doen zich een beetje te verdiepen in de overgang om zo zijn vrouw beter te leren begrijpen. 'Stel je niet aan'-mentaliteit werkt enkel averechts.
Denk dat dat wat teveel gevraagd is. Hij reageert ook niet eens meer.
pi_165641721
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Die kinderen zijn 2 en 3. Die liggen om 7 uur in bed. Dat is geen speculatie.
Hangt van de cultuur af. Bij Marokkaanse gezinnen gaan ze pas om 23 uur er in...
pi_165641724
quote:

[..]

De kinderen zijn 3 en 4, hoe hebben die er last (of een slecht voorbeeld) van dat mama om 19.30 ook al in bed ligt?

Aan de ene kant doe je de aanname dat TS werkt en zijn vriendin thuis voor de kinderen zorgt (dat is wel heel ouderwetsch), aan de andere kant doe je, zonder dat TS daar een woord over rept, de aanname dat ze haar taken als moeder verzaakt.
Ik weet niet hoor, maar als zij voor de kinderen zorgt als TS er niet is, dan zorgt TS dus niet alleen voor de kinderen.

TS lijkt vooral een probleem te hebben met de moodswings en het feit dat ze 's avonds te moe is om gezellig op de bank de zitten, en jij geeft er een draai aan alsof hij in z'n uppie niet alleen 8 uur per dag moet werken, maar ook nog eens 12 uur per dag de kinderen moet verzorgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165641742
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:20 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Denk dat dat wat teveel gevraagd is. Hij reageert ook niet eens meer.
Misschien is hij gewoon aan het werk, zoals de meeste mensen. En kan hij niet op Fok!

Het is maar een gok. ...
pi_165641762
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:09 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

En net zo heeft TS de plicht om niet zomaar te denken over opstappen omdat het even wat minder gaat. Daar hoor ik je niet over.

Ten eerste is dit iets wat je samen doet, sowieso, als partners, mensen die van elkaar houden of toch ooit hielden en met wie je je leven deelt. Ook in de overgang.
Ten tweede kunne hormonale invloeden echt heel erg sterk zijn. Denk maar eens aan pre- en postnatale depressies.
Ten derde is het helemaal niet zo algemeen bekend dat er mogelijkheden zijn om de overgang te vergemakkelijken. Nog steeds wordt het door veel mensen gezien als iets waar je maar doorheen moet als vrouw, want dat hoort erbij. Net als de menstruatie. Niet zeiken, gewoon doorgaan, dat deden generaties vrouwen voor je namelijk ook al. Dus TS zou ook eens, alleen of samen met zijn vrouw, op zoek kunnen gaan naar de mogelijkheden die er zijn om het gemakkelijker te maken, en deze met haar bespreken. Kijken of er iets voor hun tussen zit.

Intussen zou ik ook wel willen weten hoe oud de vrouw van TS is. Ze kan al wat ouder zijn geweest toen ze kinderen kreeg, maar als dat niet zo was, is ze vroeg in de overgang. Is dat via bloedprikken gediagnosticeerd? En als ze erg jong is, kan dat wel maken dat het extra gevoelig ligt.
pi_165641767
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

De kinderen zijn 3 en 4, hoe hebben die er last (of een slecht voorbeeld) van dat mama om 19.30 ook al in bed ligt?

Aan de ene kant doe je de aanname dat TS werkt en zijn vriendin thuis voor de kinderen zorgt (dat is wel heel ouderwetsch), aan de andere kant doe je, zonder dat TS daar een woord over rept, de aanname dat ze haar taken als moeder verzaakt.
Ik weet niet hoor, maar als zij voor de kinderen zorgt als TS er niet is, dan zorgt TS dus niet alleen voor de kinderen.

TS lijkt vooral een probleem te hebben met de moodswings en het feit dat ze 's avonds te moe is om gezellig op de bank de zitten, en jij geeft er een draai aan alsof hij in z'n uppie niet alleen 8 uur per dag moet werken, maar ook nog eens 12 uur per dag de kinderen moet verzorgen.
Dus alles moet maar wijken voor de overgang?

Ik ben het eens dat zij dan ook wel wat inspanningen kan verrichten. Zeker als ze vind dat ze er zelf last van heeft....
  donderdag 29 september 2016 @ 10:24:06 #55
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165641772
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:21 schreef Godshand het volgende:

Misschien is hij gewoon aan het werk, zoals de meeste mensen. En kan hij niet op Fok!

Het is maar een gok. ...
Sowieso is TS niet echt een veelposter. Dus conclusies verbinden aan zijn afwezigheid is een beetje voorbarig.
pi_165641778
quote:
13s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:23 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ik ben het eens dat zij dan ook wel wat inspanningen kan verrichten. Zeker als ze vind dat ze er zelf last van heeft....
Nee, dat staat er niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 29 september 2016 @ 10:25:34 #57
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_165641791
Ga leuke dingen doen met je vrienden en neem er een fitte gezellige vriendin bij.
  donderdag 29 september 2016 @ 10:26:38 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165641804
quote:
13s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:23 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ben jij nou ook al aan het trollen?

De mannen die normaal op dit onderwerp kunnen reageren, zijn heel schaars, kennelijk.
pi_165641809
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:25 schreef frietenstamp het volgende:
Ga leuke dingen doen met je vrienden en neem er een fitte gezellige vriendin bij.
Dan kan hij net zo goed meteen kappen met de relatie...
pi_165641813
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De mannen die normaal op dit onderwerp kunnen reageren, zijn heel schaars, kennelijk.
Het is dan ook een vrouwenprobleem, he? Daar hoeven mannen zich niet mee bezig te houden en willen ze geen last van hebben.
  donderdag 29 september 2016 @ 10:28:23 #61
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_165641825
Ik ga het nu toch maar eens opschrijven, dit is met name voor de heren hier. Voor mij werkt het zó:

Als een man mij niet begrijpt of wil begrijpen dan wil ik geen sex met hem. Mijn gevoelens naar het land der fabelen verwijzen is ook een gigantische afknapper. Zelf niets doen om mij te steunen in een moeilijke tijd maar wel lopen klagen, dat trek ik ook niet. Dan wil ik géén sex.

Dit is dus hét recept om je vrouw/vriendin van je af te stoten. Zó werkt dat.
  donderdag 29 september 2016 @ 10:30:49 #62
452947 frietenstamp
pi_165641846
quote:
13s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:27 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dan kan hij net zo goed meteen kappen met de relatie...
Co-ouderschap kan positief uitpakken. Het geeft iedereen time-out van de problemen.
pi_165641865
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:25 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Atak, snuitje, dat is een aanpak die dateert uit de grottentijd. Ik heb nieuws voor je: dat werkt niet meer.
Communicatie is heel belangrijk. Als ik TS lees zie ik dat hij over zich heen laat lopen. Ik zie dat hij daar niet blij mee is. Mijn advies aan TS is dat hij zijn grenzen duidelijk maakt. Als de vrouw denkt dat hij haar man kan pesten dan zit ze flink fout.

[ Bericht 0% gewijzigd door Atak op 29-09-2016 10:37:45 ]
pi_165641866
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als je samen een relatie hebt, moet je samen ook de problemen oplossen.

Hij moet begrip tonen, maar zij moet ook kijken of ze de klachten kan dempen.

Dat kan prima met een hormoonpil en afspreken om wel af en toe een avond samen door te brengen...

In plaats van : ik heb nu overgang, hou rekening met mij of bok op :')
pi_165641872
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:30 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Co-ouderschap kan positief uitpakken. Het geeft iedereen time-out van de problemen.
Misschien eerst de kinderen eens een weekje naar de ouders toe en samen even weg uit de ellende..

Gelijk scheiden is ook wat rigoureus..
pi_165641883
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:32 schreef Atak het volgende:

[..]

Communicatie is heel belangrijk. Als ik TS lees zie ik dat hij over zich heen laat lopen. Ik zie dat hij daar niet blij mee is. Mijn advies aan TS is dat hij zijn grenzen duidelijk maakt. Als de vrouw denkt dat hij zijn man kan pesten dan zit ze flink fout.
Ja, is dat wat ze aan het doen is? Hem pesten? :D
pi_165641888
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Die kinderen zijn 2 en 3. Die liggen om 7 uur in bed. Dat is geen speculatie.
Prima, dat zal het gebrek aan ervaring vanuit mijn kant zijn dan.

Maar overgang is alsnog geen vrijbrief om je als idioot te gedragen.

Je hoort gewoon je best te doen voor je partner en kinderen als man en vrouw zijnde. Punt.

Je kan niet verwachten dat de man even 5 jaar en 40+ uur werkt + voor het huishouden zorgt + voor de kinderen zorgt + de verzorging van de vrouw ook nog eens op zich mag nemen.
pi_165641890
quote:
4s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:32 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dat kan prima met een hormoonpil en afspreken om wel af en toe een avond samen door te brengen...

Misschien kan dat met een hormoonpil, misschien is er een reden om dat niet te willen. Misschien is ze daarvan niet op de hoogte, van de mogelijkheden, en kan TS ipv verongelijkt te gaan zitten zijn over al haar onnodige drama zich er voor haar eens in verdiepen.
pi_165641891
Mwah, als je zes weken niet ongesteld bent om vervolgens 3 weken lang achter elkaar zo ongesteld te zijn dat je aan een superplus tampon en een maandverband in de nacht nog niet genoeg hebt en regelmatig 's nachts het bed staat te verschonen en staat te douchen en op de grens van bloedarmoede komt te zitten door het langdurige en hevige bloedverlies dan heb je idd even minder behoefte aan seks, zeker niet omdat je door en overgang ook al behoorlijk opdroogt, en ruzies over "drama" helpen ook al niet qua oasevorming.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 29 september 2016 @ 10:34:30 #70
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165641894
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:32 schreef Atak het volgende:

Als de vrouw denkt dat hij zijn man kan pesten dan zit ze flink fout.
Oké.
  donderdag 29 september 2016 @ 10:35:05 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165641904
quote:
4s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:32 schreef Godshand het volgende:

[..]

Laat ze maar eens beginnen met praten, ja.

Ja, wie weet zijn de klachten te dempen. Waarschijnlijk zal ze een periode toch klachten houden. En dan heeft ze het al aardig zwaar met twee kleine kinderen erbij.
pi_165641905
quote:
10s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:33 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Laat Atak man, dat is een knulletje van 20.
  donderdag 29 september 2016 @ 10:35:27 #73
452947 frietenstamp
pi_165641907
quote:
11s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:33 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Misschien eerst de kinderen eens een weekje naar de ouders toe en samen even weg uit de ellende..

Gelijk scheiden is ook wat rigoureus..
Een weekje lost niks op. Het probleem zal nog 5-10 jaar aanhouden staat hierboven en vraagt dus om een structurele oplossing.
pi_165641915
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:34 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Je hoort gewoon je best te doen voor je partner en kinderen als man en vrouw zijnde. Punt.

Je kan niet verwachten dat de man even 5 jaar en 40+ uur werkt + voor het huishouden zorgt + voor de kinderen zorgt + de verzorging van de vrouw ook nog eens op zich mag nemen.
Die hele laatste alinea verzin je gewoon zelf.
TS rept er met geen woord over.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165641918
quote:

[..]

Neem dan hoeft hij zijn best niet meer te doen, en mag hij er tussenuit naaien.

Ik vind helemaal niet dat we TS zonder meer af moeten branden, maar zoals jij de vrouw, onderbouwt met een heleboel aannames, afbrandt, is ook niet heel chique.
pi_165641921
quote:
10s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:35 schreef Godshand het volgende:

[..]

Laat Atak man, dat is een knulletje van 20.
Mag je daar niet tegen praten?
pi_165641925
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:35 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Een weekje lost niks op. Het probleem zal nog 5-10 jaar aanhouden staat hierboven en vraagt dus om een structurele oplossing.
Om tot rust te komen en samen uit te vogelen hoe nu verder..
pi_165641927
quote:
10s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:33 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Waarom behandelt ze hem zo dan? Ze gebruikt haar man gewoon om af te reageren en stoom af te blazen door hem te pesten. Ik denk niet dat dit accepteerbaar is als de man daar problemen mee heeft.

[ Bericht % gewijzigd door Samzz op 29-09-2016 12:27:17 ]
  donderdag 29 september 2016 @ 10:37:02 #79
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165641931
quote:

[..]

Waar haal je vandaan dat ze zich als een idioot gedraagt?!

Je verzint er momenteel echt van alles bij. Dat vind ik idioot.

Ze gaat vroeg naar bed, omdat ze bekaf is. Goh.
  donderdag 29 september 2016 @ 10:37:06 #80
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_165641933
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:34 schreef Leandra het volgende:
Mwah, als je zes weken niet ongesteld bent om vervolgens 3 weken lang achter elkaar zo ongesteld te zijn dat je aan een superplus tampon en een maandverband in de nacht nog niet genoeg hebt en regelmatig 's nachts het bed staat te verschonen en staat te douchen en op de grens van bloedarmoede komt te zitten door het langdurige en hevige bloedverlies dan heb je idd even minder behoefte aan seks, zeker niet omdat je door en overgang ook al behoorlijk opdroogt, en ruzies over "drama" helpen ook al niet qua oasevorming.
Dit komt er ook nog eens bij ja.
pi_165641943
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:34 schreef Copycat het volgende:

[..]

Oké.
Want jij maakt nooit typo's. :')
pi_165641953
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:36 schreef Atak het volgende:

[..]

Waarom behandelt ze hem zo dan? Ze gebruikt haar man gewoon om af te reageren en stoom af te blazen door hem te pesten. Ik denk niet dat dit accepteerbaar is als de man daar problemen mee heeft.
Ze zit in de overgang. Het is een gevolg van hormoonschommelingen, vermoeidheid en onwetendheid.. Daar kan je iemand niet voor 'straffen', dan zoek je samen naar een oplossing.
pi_165641958
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Laat ze maar eens beginnen met praten, ja.

Ja, wie weet zijn de klachten te dempen. Waarschijnlijk zal ze een periode toch klachten houden. En dan heeft ze het al aardig zwaar met twee kleine kinderen erbij.
Plus, uit de OP:
quote:
De vermoeidheid is al een lange klacht, om verscheidende en valide redenen. Nu dus de overgang.
Het is dus de overgang bovenop een ander vermoeidheidsissue.
Dat zou zonder 2 kleine kinderen al zwaar zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165641968
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En net zo heeft TS de plicht om niet zomaar te denken over opstappen omdat het even wat minder gaat. Daar hoor ik je niet over.

Ten eerste is dit iets wat je samen doet, sowieso, als partners, mensen die van elkaar houden of toch ooit hielden en met wie je je leven deelt. Ook in de overgang.
Ten tweede kunne hormonale invloeden echt heel erg sterk zijn. Denk maar eens aan pre- en postnatale depressies.
Ten derde is het helemaal niet zo algemeen bekend dat er mogelijkheden zijn om de overgang te vergemakkelijken. Nog steeds wordt het door veel mensen gezien als iets waar je maar doorheen moet als vrouw, want dat hoort erbij. Net als de menstruatie. Niet zeiken, gewoon doorgaan, dat deden generaties vrouwen voor je namelijk ook al. Dus TS zou ook eens, alleen of samen met zijn vrouw, op zoek kunnen gaan naar de mogelijkheden die er zijn om het gemakkelijker te maken, en deze met haar bespreken. Kijken of er iets voor hun tussen zit.

Intussen zou ik ook wel willen weten hoe oud de vrouw van TS is. Ze kan al wat ouder zijn geweest toen ze kinderen kreeg, maar als dat niet zo was, is ze vroeg in de overgang. Is dat via bloedprikken gediagnosticeerd? En als ze erg jong is, kan dat wel maken dat het extra gevoelig ligt.
Kijk dat is een betere post :).

Het opstappen als het even wat minder gaat is natuurlijk een dom en laf idee. Ik las in de OP dat Ts dat zelf ook al gezien had, dus leek het me overbodig dit te vermelden.

Overgang is vast wel heel erg kut, maar het mag geen vrijbrief zijn om maar te mogen doen en laten wat je wilt natuurlijk.
  donderdag 29 september 2016 @ 10:40:21 #85
452947 frietenstamp
pi_165641981
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:37 schreef Lienekien het volgende:
Ze gaat vroeg naar bed, omdat ze bekaf is. Goh.
Heel vervelend voor haar maar dit gedrag kost je gewoon je relatie. Je vriend is niet de wijkverpleegkundige.
pi_165641984
Slikt ze de pil? Heeft vaak ook enorme invloed.
pi_165641993
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:40 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Heel vervelend voor haar maar dit gedrag kost je gewoon je relatie. Je vriend is niet de wijkverpleegkundige.
lol
  donderdag 29 september 2016 @ 10:41:23 #88
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_165641994
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:40 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Wat is hij wél....praktisch en emotioneel... omschrijf het eens.
pi_165642003
quote:
10s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:38 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Ze zit in de overgang. Het is een gevolg van hormoonschommelingen, vermoeidheid en onwetendheid.. Daar kan je iemand niet voor 'straffen', dan zoek je samen naar een oplossing.
Ik zeg ook niet dat ze haar moet afstraffen maar TS moet gewoon zijn grenzen stellen wat accepteerbaar is en wat niet. Tevens hebben mannen ook hornoonschommelingen. Ik tenminste wel en als ik in die periode zit ga ik ook toch geen vrouwen pesten.
  donderdag 29 september 2016 @ 10:41:58 #90
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165642006
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:39 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Kijk dat is een betere post :).

Het opstappen als het even wat minder gaat is natuurlijk een dom en laf idee. Ik las in de OP dat Ts dat zelf ook al gezien had, dus leek het me overbodig dit te vermelden.

Overgang is vast wel heel erg kut, maar het mag geen vrijbrief zijn om maar te mogen doen en laten wat je wilt natuurlijk.
Je doet net alsof zij maar een beetje lekker haar gang gaat en zich niks van hem aantrekt. Denk je echt dat het voor haar zo leuk is? Onderschat niet wat het doet met je lijf en je geest.
  donderdag 29 september 2016 @ 10:43:30 #91
452947 frietenstamp
pi_165642026
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je doet net alsof zij maar een beetje lekker haar gang gaat en zich niks van hem aantrekt. Denk je echt dat het voor haar zo leuk is? Onderschat niet wat het doet met je lijf en je geest.
Drama is heel goed af te leren. Ga in therapie als je je relatie wilt redden. Sowieso als je een goede moeder wilt zijn.
  donderdag 29 september 2016 @ 10:44:15 #92
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_165642032
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:43 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Drama is heel goed af te leren. Ga in therapie als je je relatie wilt redden.
Waar slaat dit nou op joh. Kansloos dit.
pi_165642040
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:43 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Drama is heel goed af te leren. Ga in therapie als je je relatie wilt redden.
De invloed van hormonen kan heel groot zijn. Daar werkt geen therapie tegen.
  donderdag 29 september 2016 @ 10:45:01 #94
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_165642049
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Mannen met een griepje: het huis is te klein ;)
  donderdag 29 september 2016 @ 10:45:38 #95
452947 frietenstamp
pi_165642056
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Onzin. Gedrag heb je altijd zelf in de hand. Alleen barbaren zijn slaaf van hun hormonen.
pi_165642072
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jawel.

De hormonen weer terug brengen met een pil :) (lage dosis oestrogeen)

Binnen 5 jaar moet het wel weer afgebouwd worden, anders neemt de kans op borstkanker toe
pi_165642074
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:41 schreef Atak het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat ze haar moet afstraffen maar TS moet gewoon zijn grenzen stellen wat accepteerbaar is en wat niet. Tevens hebben mannen ook hornoonschommelingen. Ik tenminste wel en als ik in die periode zit ga ik ook toch geen vrouwen pesten.
Jij ziet er (kwade) opzet in, dat is het niet. En jouw hormoonschommelingen kan je niet vergelijken met de impact van de overgang op sommige vrouwen. "Ze doet het hem niet aan", zij is net zo goed slachtoffer van de situatie.

Althans, das mijn bescheiden mening..
  donderdag 29 september 2016 @ 10:46:54 #98
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165642084
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:45 schreef frietenstamp het volgende:

Onzin. Gedrag heb je altijd zelf in de hand. Alleen barbaren zijn slaaf van hun hormonen.
Misschien kun je nu een bruggetje maken naar allochtone vrouwen met overgangsverschijnselen.
pi_165642097
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:45 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Appels met peren vergelijken
  donderdag 29 september 2016 @ 10:48:35 #100
452947 frietenstamp
pi_165642109
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:46 schreef Copycat het volgende:

[..]

Misschien kun je nu een bruggetje maken naar allochtone vrouwen met overgangsverschijnselen.
Naar van mannen verwachten dat ze niet als willoze debielen hun hormonen volgen en van vrouwen dus ook.
  donderdag 29 september 2016 @ 10:49:04 #101
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_165642117
quote:
4s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:47 schreef Godshand het volgende:

[..]

Appels met peren vergelijken
Klopt. Vrouwen in de overgang hebben het véél zwaarder.
  donderdag 29 september 2016 @ 10:49:15 #102
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165642119
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:48 schreef frietenstamp het volgende:

Naar van mannen verwachten dat ze niet als willoze debielen hun hormonen volgen en van vrouwen dus ook.
Wat zeg je?
  donderdag 29 september 2016 @ 10:50:07 #103
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_165642128
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:48 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Dan weet je dus ook wat de invloed van hormonen is. Want jij óók zult er als een dolle achteraan lopen.
  donderdag 29 september 2016 @ 10:50:08 #104
452947 frietenstamp
pi_165642129
quote:
5s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:49 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wat zeg je?
Dat gedrag een keuze is.
  donderdag 29 september 2016 @ 10:50:16 #105
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_165642133
Een gebroken gezin lijkt me een prima oplossing voor wat overgangsprobleempjes. Ga ervoor kan jou het verrotten.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_165642139
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:46 schreef Godshand het volgende:

[..]

Jawel.

De hormonen weer terug brengen met een pil :) (lage dosis oestrogeen)

Binnen 5 jaar moet het wel weer afgebouwd worden, anders neemt de kans op borstkanker toe
Dat is niet het soort therapie dat hij bedoelde, en dat weet jij net zo goed.

Overigens ben ik zelf erg gevoelig voor hormonen en zou ik niet snel mijn toevlucht nemen tot een hormoonpreparaat. Echter zijn er ook andere dingen, zoals sporten, die bij kunnen dragen tot een minder heftig verloop van de overgang en bijkomende problemen.
  donderdag 29 september 2016 @ 10:51:32 #107
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165642150
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:46 schreef Godshand het volgende:

En dan gaat ze daar weer over zeuren.
pi_165642152
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:49 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Klopt. Vrouwen in de overgang hebben het véél zwaarder.
Zit je al briesend achter je toetsenbord? :P
pi_165642178
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Overigens ben ik zelf erg gevoelig voor hormonen en zou ik niet snel mijn toevlucht nemen tot een hormoonpreparaat. Echter zijn er ook andere dingen, zoals sporten, die bij kunnen dragen tot een minder heftig verloop van de overgang en bijkomende problemen.
Alleen biologisch vlees eten kan misschien ook wel helpen. Als je gevoelig bent voor hormonen...
  donderdag 29 september 2016 @ 10:53:19 #110
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_165642182
quote:
10s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:51 schreef Godshand het volgende:

[..]

Zit je al briesend achter je toetsenbord? :P
Wel als ik het gevoel heb dat mannen hun eigen aandeel/onvermogen niet willen zien. En dit afschuiven op vrouwen. Daar heb ik zo'n broertje dood aan. Dingen afschuiven of gewoon pleitos gaan.
  donderdag 29 september 2016 @ 10:53:49 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165642188
quote:
8s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:51 schreef Copycat het volgende:

[..]

En dan gaat ze daar weer over zeuren.
Moet hij weer de wijkverpleegkundige uithangen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165642221
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:53 schreef Godshand het volgende:

[..]

Alleen biologisch vlees eten kan misschien ook wel helpen. Als je gevoelig bent voor hormonen...
Tuurlijk.
En gluten-, zuivel-, suiker-, kleurstof-, en E-nummersvrij eten. En schoenen van champignonleer dragen.
  donderdag 29 september 2016 @ 10:56:46 #113
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165642242
quote:

[..]

Punt is wel dan een aantal dingen de scherpe randjes er wel af kunnen halen, maar als je als vrouw pech hebt (want het kan bij de een veel heftiger toeslaan dan bij de ander) blijft het een lastige periode die ze moet doormaken.

Als de partner verwacht dat alles bij het oude blijft als ze maar een beetje haar best doet, kon hij wel eens bedrogen uitkomen.
  donderdag 29 september 2016 @ 10:57:44 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165642257
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Tuurlijk.
En gluten-, zuivel-, suiker-, kleurstof-, en E-nummersvrij eten. En schoenen van champignonleer dragen.
Je vergeet je dagelijkse ode aan de maan.
Zeker in dit geval zeer belangrijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 29 september 2016 @ 10:58:03 #115
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_165642261
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als de partner verwacht dat alles bij het oude blijft als ze maar een beetje haar best doet, kon hij wel eens bedrogen uitkomen.
En dan komen we vanzelf bij de OP uit.
  donderdag 29 september 2016 @ 10:59:05 #116
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_165642280
quote:
12s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je vergeet je dagelijkse ode aan de maan.
Zeker in dit geval zeer belangrijk.
Ik las 'dagelijkse ode aan de man' :D
  donderdag 29 september 2016 @ 10:59:58 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165642290
Ik vraag me trouwens wel serieus af of de hormonale schommelingen erger zijn als je relatief recent nog hormonale schommelingen hebt gehad door een zwangerschap (en in het geval van de vriendin van TS 2 zwangerschappen).
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 29 september 2016 @ 11:00:47 #118
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_165642307
Kan het weer ontopic? Zonder achterlijke stenentijdperk remarks (Atak)? Zou fijn zijn.

Als t zo door gaat gaat er een slot op :).
  donderdag 29 september 2016 @ 11:01:00 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165642312
quote:
10s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:59 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik las 'dagelijkse ode aan de man' :D
:D
En dan zijn we ook weer bij TS.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 29 september 2016 @ 11:01:27 #120
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165642319
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:59 schreef Leandra het volgende:
Ik vraag me trouwens wel serieus af of de hormonale schommelingen erger zijn als je relatief recent nog hormonale schommelingen hebt gehad door een zwangerschap (en in het geval van de vriendin van TS 2 zwangerschappen).
Lijkt me een opeenstapeling van.
pi_165642344
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Tuurlijk.
Niet zo gepikeerd meteen.

Het is een serieuze optie...
  donderdag 29 september 2016 @ 11:03:43 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165642347
quote:
11s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:01 schreef Copycat het volgende:

[..]

Lijkt me een opeenstapeling van.
Ja, het zou me niet eens verbazen als het effect heeft, dus bij vrouwen die heel vroeg in de overgang zijn of nog laat kinderen gekregen hebben is het wellicht anders dan bij vrouwen die 15/20 jaar voor de overgang hun laatste kind kregen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165642369
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, het zou me niet eens verbazen als het effect heeft, dus bij vrouwen die heel vroeg in de overgang zijn of nog laat kinderen gekregen hebben is het wellicht anders dan bij vrouwen die 15/20 jaar voor de overgang hun laatste kind kregen.
Oftewel, TS zijn vriendin is nog zieliger :')
pi_165642377
quote:
9s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:03 schreef Godshand het volgende:

[..]

Niet zo gepikeerd meteen.

Het is een serieuze optie...
Ik word een beetje opstandig van jouw bagatelliserende opmerkingen.
pi_165642393
quote:
13s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:05 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dit slaat dus nergens op. Ze is niet zielig, maar kan het wel zwaar hebben. En zwaarder als ze inderdaad nog niet helemaal ontzwangerd is.
  donderdag 29 september 2016 @ 11:07:23 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165642396
quote:
13s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:05 schreef Godshand het volgende:

[..]

Nee, en dat toontje mag je voor je houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165642408
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik word een beetje opstandig van jouw bagatelliserende opmerkingen.
Ik bagatelliseer helemaal niets. Er zijn gewoon mogelijkheden waar TS zijn vriendin wat aan zou kunnen hebben.

In plaats alles bij hem af te schuiven...
pi_165642429
quote:
13s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:07 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ik bagatelliseer helemaal niets. Er zijn gewoon mogelijkheden waar TS zijn vriendin wat aan zou kunnen hebben.

Als dat is wat je leest, dat alles op he, geschoven wordt, is begrijpend lezen niet echt je sterkste kant.
  donderdag 29 september 2016 @ 11:09:59 #129
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165642445
quote:

[..]

Hoe schuift ze alles bij hem af?
  donderdag 29 september 2016 @ 11:11:16 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165642466
quote:

[..]

Ja, en dat heeft ook nagenoeg iedereen op de eerste pagina aangegeven, tot er weer een roedel haantjes binnenkwam die vonden dat ze zich niet moet aanstellen.

Ze moet hulp zoeken, dat is duidelijk, allerlei bagatelliserende opmerkingen over haar, vrouwen in het algemeen en vrouwen in de overgang in het bijzonder helpen daarbij niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 29 september 2016 @ 11:13:16 #131
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_165642487
Mannen zijn zelf de grootste ervaringsdeskundigen als het om de invloed van hormonen op je stemming gaat: het zijn hun hormonen die hun niet-aflatende verlangen naar het vrouwelijke geslacht bepalen. Zo sterk is de invloed van hormonen dus!
pi_165642501
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zei al, aannames. Ik weet het niet, daarom is het zo lastig er iets over te zeggen.

In de meeste gevallen is overigens de man de persoon die in het geval van kinderen het meeste werkt van de 2. Dus daar ga ik in dit geval van uit, omdat de kans groter is.
  donderdag 29 september 2016 @ 11:16:53 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165642534
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:14 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Ik zei al, aannames. Ik weet het niet, daarom is het zo lastig er iets over te zeggen.

In de meeste gevallen is overigens de man de persoon die in het geval van kinderen het meeste werkt van de 2. Dus daar ga ik in dit geval van uit, omdat de kans groter is.
Als je het niet weet, en TS niet klaagt over de zaken die jij noemt, dan is het misschien ook wel handig er niet een half topic op door te gaan alsof dat wat jij verzonnen hebt het primaire probleem is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165642538
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:14 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Dat is een tamelijk ouderwetse aanname. Dat vrouwen werken als ze kinderen hebben, is tegenwoordig heel normaal. Werkweken van24-36 uur zijn zeker niet uitzonderlijk. Dat ze daarnaast ook nog opdraaien voor het grootste deel van zorg en huishouden, want ze weken immers niet fulltime buitenshuis, is ook niet heel vreemd.

Welkom in 2016.
pi_165642553
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:45 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor stomme post :')
  donderdag 29 september 2016 @ 11:18:23 #136
452947 frietenstamp
pi_165642556
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:41 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wat is hij wél....praktisch en emotioneel... omschrijf het eens.
Gewoon je vriend/partner en de vader van je kinderen. Als hij er vandoor gaat met een ander zal ze het ook zelf op moeten lossen.
  donderdag 29 september 2016 @ 11:18:28 #137
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_165642558
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je het niet weet, en TS niet klaagt over de zaken die jij noemt, dan is het misschien ook wel handig er niet een half topic op door te gaan alsof dat wat jij verzonnen hebt het primaire probleem is.
Hahahaa! :D
  donderdag 29 september 2016 @ 11:20:23 #138
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165642581
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:18 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Gewoon je vriend/partner en de vader van je kinderen. Als hij er vandoor gaat met een ander zal ze het ook zelf op moeten lossen.
Ik weet niet hoe jij dat ziet, maar in mijn beleving sta je er in een relatie met zijn tweeën voor als een van beiden een mindere periode heeft.
  donderdag 29 september 2016 @ 11:21:39 #139
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_165642604
quote:

[..]

Gewoon je vriend/partner en de vader van je kinderen.
Oke. En als de vriend/partner het moeilijk heeft, wat moet de vriendin/vrouw dan (voor hem) doen?
  donderdag 29 september 2016 @ 11:22:34 #140
452947 frietenstamp
pi_165642615
quote:
2s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:13 schreef Boca_Raton het volgende:
Mannen zijn zelf de grootste ervaringsdeskundigen als het om de invloed van hormonen op je stemming gaat: het zijn hun hormonen die hun niet-aflatende verlangen naar het vrouwelijke geslacht bepalen. Zo sterk is de invloed van hormonen dus!
Van mannen verwacht je ook dat ze zich normaal gedragen ondanks hun hormonen. Waarom zou dat voor vrouwen niet gelden?
pi_165642626
quote:

[..]

Bedoel je dat partners niet emotioneel of praktisch iets voor elkaar zijn? Alleen oppervlakkig vrien/partner?
  donderdag 29 september 2016 @ 11:25:05 #142
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_165642676
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:22 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Van mannen verwacht je ook dat ze zich normaal gedragen ondanks hun hormonen. Waarom zou dat voor vrouwen niet gelden?
Je snapt me wel.
pi_165642694
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

'
Tuurlijk joh :'). Ik ga niet eens meer op jou in :')
pi_165642707
Is je vrouw trouwens al bij de dokter langs geweest? Volgens mij zijn er speciale medicijnen die haar wat rustiger maakt.
  donderdag 29 september 2016 @ 11:27:22 #145
452947 frietenstamp
pi_165642720
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe jij dat ziet, maar in mijn beleving sta je er in een relatie met zijn tweeën voor als een van beiden een mindere periode heeft.
Het houdt wel een keer op natuurlijk.

Welke acties heeft de vriendin ondernomen om haar vermoeidheid en drama op te lossen?
  donderdag 29 september 2016 @ 11:28:01 #146
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165642730
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:27 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Het houdt wel een keer op natuurlijk.

Welke acties heeft de vriendin ondernomen om haar vermoeidheid en drama op te lossen?
Geen idee. Heeft TS al eens goed met zijn vriendin gepraat?
  donderdag 29 september 2016 @ 11:28:44 #147
452947 frietenstamp
pi_165642747
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Bedoel je dat partners niet emotioneel of praktisch iets voor elkaar zijn? Alleen oppervlakkig vrien/partner?
Nee, niet je boksbal, huissloof, psycholoog, moeder/vader, verpleegster etc.
  donderdag 29 september 2016 @ 11:29:40 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165642764
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:26 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

'
Tuurlijk joh :'). Ik ga niet eens meer op jou in :')
Vanaf je eerste post in die richting heeft een mod (die wel van dit subforum is) je er al op gewezen dat TS niet klaagt dat ze haar taken als moeder verzaakt, en toch blijf jij maar doen alsof dat het primaire probleem is.
Prima dat je niet meer op me reageert, maar maak je eigen verzinsel niet het onderwerp van dit topic.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 29 september 2016 @ 11:30:39 #149
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165642785
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:28 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Nee, niet je boksbal, huissloof, psycholoog, moeder/vader, verpleegster etc.
Maar je partner is er dus ook niet voor steun?
  donderdag 29 september 2016 @ 11:31:04 #150
452947 frietenstamp
pi_165642798
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Geen idee. Heeft TS al eens goed met zijn vriendin gepraat?
Praten hoeft hij alleen om zijn grenzen te stellen. Hij is niet de aangewezen persoon om haar gezondheids en psychische problemen mee te bespreken. Hij kan haar wel afzetten bij de huisarts.
  donderdag 29 september 2016 @ 11:32:07 #151
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165642827
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:31 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Praten hoeft hij alleen om zijn grenzen te stellen. Hij is niet de aangewezen persoon om haar gezondheids en psychische problemen mee te bespreken. Hij kan haar wel afzetten bij de huisarts.
Ja, stom van me, om toch serieus in te gaan op een troll.
  donderdag 29 september 2016 @ 11:32:32 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165642838
quote:

[..]

En zij hem bij de therapeut om zijn problemen te bespreken?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 29 september 2016 @ 11:33:55 #153
452947 frietenstamp
pi_165642863
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar je partner is er dus ook niet voor steun?
Dramagedrag moet gestopt worden met grenzen, niet met "steun" whatever dat is. Atak heeft wel een punt.
pi_165642889
quote:

[..]

Ik hoop dat je trollt. Ik ben bang dat je een van die vele mannen bent die werkelijk zo denken. Het moet allemaal leuk, gemakkelijk en gezellig zijn, anders heb je er niets aan.
  donderdag 29 september 2016 @ 11:36:10 #155
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165642922
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:33 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Dramagedrag moet gestopt worden met grenzen, niet met "steun" whatever dat is. Atak heeft wel een punt.
Ja, het is goed, lieverd.
  donderdag 29 september 2016 @ 11:36:25 #156
452947 frietenstamp
pi_165642925
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik hoop dat je trollt. Ik ben bang dat je een van die vele mannen bent die werkelijk zo denken. Het moet allemaal leuk, gemakkelijk en gezellig zijn, anders heb je er niets aan.
Nee, ieder moet zijn eigen verantwoordelijkheid nemen. En als de moeder als een zombie door het huis waart dan moet de vader ingrijpen.
pi_165642948
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:36 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Nee, ieder moet zijn eigen verantwoordelijkheid nemen. En als de moeder als een zombie door het huis waart dan moet de vader ingrijpen.
Nou nee. Als je een relatie hebt, neem je samen de verantwoordelijkheid, voor jezelf, voor de ander en voor elkaar. En als daar kinderen bijkomen, vallen die daar ook onder.
  donderdag 29 september 2016 @ 11:40:45 #158
452947 frietenstamp
pi_165643001
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou nee. Als je een relatie hebt, neem je samen de verantwoordelijkheid, voor jezelf, voor de ander en voor elkaar. En als daar kinderen bijkomen, vallen die daar ook onder.
Klinkt niet helemaal gezond dit.
  donderdag 29 september 2016 @ 11:42:03 #159
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165643023
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:40 schreef frietenstamp het volgende:

Daarom moet jij ook lekker een maagdelijke forever alone blijven.
pi_165643096
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:42 schreef Copycat het volgende:

Daarom moet jij ook lekker een maagdelijke forever alone blijven.
Nou inderdaad :o Er zijn gewoon mensen die niet begrijpen dat een relatie meer is dan wat gezelschap en seks wanneer je zin hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_165643298
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou inderdaad :o Er zijn gewoon mensen die niet begrijpen dat een relatie meer is dan wat gezelschap en seks wanneer je zin hebt.
Nou ja, als dat is wat je beide wil, is dat natuurlijk prima. Lijkt me dat er dan ook geen kinderen komen en die verantwoordelijkheid er niet komt.
Het is niet zoals ik een relatie zie :)
pi_165643476
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:54 schreef miss_sly het volgende:

Nou ja, als dat is wat je beide wil, is dat natuurlijk prima. Lijkt me dat er dan ook geen kinderen komen en die verantwoordelijkheid er niet komt.
Het is niet zoals ik een relatie zie :)
Dat noem ik een fuckbuddy, maar dat is ook een vorm van relatie natuurlijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 29 september 2016 @ 12:07:52 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165643600
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 12:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat noem ik een fuckbuddy, maar dat is ook een vorm van relatie natuurlijk.
Bij een fuckbuddy is geen zin of 3 weken zwaar ongesteld idd wel een "relatie"killer.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 29 september 2016 @ 12:34:10 #164
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_165644141
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:40 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Klinkt als een hele normale, goed functionerende relatie waar men voor elkaar klaar staat als het wat minder gaat.

Als jou dat ongezond in de oren klinkt, dan moet je de definitie van goede relatie eens opzoeken.

Ik denk dat er nu wel genoeg aannames zijn gedaan voor wat betreft de situatie van de TS, ik wil jullie vriendelijk verzoeken terug te keren naar de oorspronkelijk vraag in de OP:

donderdag 29 september 2016 @ 13:02:41 #165
452947 frietenstamp
pi_165644654
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 12:34 schreef Samzz het volgende:
Als jou dat ongezond in de oren klinkt, dan moet je de definitie van goede relatie eens opzoeken.
Drama is nooit gezond.
En verantwoordelijkheden afschuiven of overnemen ook niet.
  donderdag 29 september 2016 @ 13:09:01 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165644793
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:02 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Drama is nooit gezond.
En verantwoordelijkheden afschuiven of overnemen ook niet.

Prima, dat hij het een probleem vindt dat zij al vroeg naar bed gaat is dan dus ook zijn probleem, die verantwoordelijkheid hoeft zij niet te nemen en hij hoeft hem niet af te schuiven.

Of is zij verplicht op de bank te zitten en mooi te zijn? Als hij het zo belangrijk vindt dat zij bij hem in de buurt is kan hij ook bij haar gaan liggen en samen TV kijken bijvoorbeeld.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165645361
quote:
Die definitie bestaat niet. Er is een enorm subjectief grijs gebied tussen een goede relatie en geen relatie.

Het risico van langdurige empathie voor ongewenst gedrag van je levenspartner is dat je er op den duur een Gaastra relatie van krijgt. Waar op elke emotionele uitspatting onverschillig wordt gereageerd en er feitelijk niet meer gecommuniceerd wordt. Nauwelijks empathie leidt vanzelfsprekend tot oneindige conflicten.

Persoonlijk lijkt mij een heftige overgang killing voor elke goede relatie. Ik wens TS dan ook veel sterkte en wijsheid toe.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  donderdag 29 september 2016 @ 13:39:03 #168
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_165645496
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:33 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Die definitie bestaat niet. Er is een enorm subjectief grijs gebied tussen een goede relatie en geen relatie.

Het risico van langdurige empathie voor ongewenst gedrag van je levenspartner is dat je er op den duur een Gaastra relatie van krijgt. Waar op elke emotionele uitspatting onverschillig wordt gereageerd en er feitelijk niet meer gecommuniceerd wordt. Nauwelijks empathie leidt vanzelfsprekend tot oneindige conflicten.

Persoonlijk lijkt mij een heftige overgang killing voor elke goede relatie. Ik wens TS dan ook veel sterkte en wijsheid toe.
Totaal geen moeite in je relatie steken en wegrennen als het even moeilijk wordt is sowieso al ongezond. Een relatie is geven en nemen, elkaar ondersteunen, aanvullen.

En hier gaat het om verklaarbaar ongewenst gedrag waar hulp voor moet worden gezocht. Maar TS legt in zijn OP weinig empathie aan de dag voor wat betreft de problemen van zijn vrouw. En zo werkt het gewoon niet dat is duidelijk.
  Forum Admin donderdag 29 september 2016 @ 13:49:33 #169
35723 crew  GGMM
pi_165645725
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2016 21:23 schreef Samzz het volgende:
Zo dan, even gebezemd. Reageer normaal of reageer niet :).
Ik reageerde normaal. Dat mijn advies jou niet aanstaat is geen reden om het te verwijderen.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_165645747
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:39 schreef Samzz het volgende:

[..]

Totaal geen moeite in je relatie steken en wegrennen als het even moeilijk wordt is sowieso al ongezond.
'Even moeilijk' is iets totaal anders dan een heftige overgang die soms jaren kan duren.
quote:
Een relatie is geven en nemen, elkaar ondersteunen, aanvullen.
Daar ben ik het mee eens. Bij een flinke overgang is die balans er niet meer.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  Forum Admin donderdag 29 september 2016 @ 13:54:21 #171
35723 crew  GGMM
pi_165645824
Hoe dan ook, ik zou haar dumpen. Vrouwen van die leeftijd hebben zoveel aandacht nodig dat dit je uiteindelijk enorm veel stress oplevert. Daar wordt niemand beter van.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_165645839
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:49 schreef GGMM het volgende:

[..]

Ik reageerde normaal. Dat mijn advies jou niet aanstaat is geen reden om het te verwijderen.
Selectief/met emotie verwijderen is meestal de gang van zaken in R&P helaas. Je went er aan.
  donderdag 29 september 2016 @ 13:56:37 #173
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_165645869
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:54 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Selectief/met emotie verwijderen is meestal de gang van zaken in R&P helaas. Je went er aan.
Oh houd toch op. Al jouw reacties staan er toch nog?
  donderdag 29 september 2016 @ 13:57:04 #174
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_165645880
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:50 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

'Even moeilijk' is iets totaal anders dan een heftige overgang die soms jaren kan duren.

[..]

Daar ben ik het mee eens. Bij een flinke overgang is die balans er niet meer.
Daar zoek je dan hulp voor.
pi_165645897
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:39 schreef Samzz het volgende:

[..]

Totaal geen moeite in je relatie steken en wegrennen als het even moeilijk wordt is sowieso al ongezond. Een relatie is geven en nemen, elkaar ondersteunen, aanvullen.

En hier gaat het om verklaarbaar ongewenst gedrag waar hulp voor moet worden gezocht. Maar TS legt in zijn OP weinig empathie aan de dag voor wat betreft de problemen van zijn vrouw. En zo werkt het gewoon niet dat is duidelijk.
Ze moeten elkaar aanvullen en ondersteunen inderdaad zoals jij zegt.

Dat betekend dus dat TS haar moet helpen waar mogelijk en haar eventueel troost/opvrolijkt of whatever.

Maar de vrouw in dit verhaal moet natuurlijk wel proberen de overgang zo normaal mogelijk te laten gaan zover mogelijk. Zomaar ervan uitgaan dat je alles kan doen of laten en je partner alles maar moet pikken kan natuurlijk niet. Dat lijkt me niet de bedoeling.
pi_165645917
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:56 schreef Samzz het volgende:

[..]

Oh houd toch op. Al jouw reacties staan er toch nog?
In dit topic wel ja ;)
  donderdag 29 september 2016 @ 14:13:30 #177
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_165646272
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:54 schreef GGMM het volgende:
Hoe dan ook, ik zou haar dumpen. Vrouwen van die leeftijd hebben zoveel aandacht nodig dat dit je uiteindelijk enorm veel stress oplevert. Daar wordt niemand beter van.
Precies de reden waarom aandachtvragende bijna 40-jarige mannen met een heftige midlifecrisis vaak worden verlaten.
Die hebben zoveel aandacht en bevestiging nodig, daar wordt niemand beter ban.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 29 september 2016 @ 14:28:13 #178
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_165646603
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:54 schreef GGMM het volgende:
Als je het alleen maar over jezelf kunt hebben (je hebt de OP duidelijk niet gelezen) post dan gewoon niet.
pi_165646624
quote:
ik wil jullie vriendelijk verzoeken terug te keren naar de oorspronkelijk vraag in de OP:

Die zijn al deels beantwoord:
-huisarts
-praten

De makkelijke oplossingen die genoemd zijn:
-grenzen stellen tegen gezeur
-relatie afbreken
  donderdag 29 september 2016 @ 14:46:05 #180
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_165647050
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:57 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Dat betekend dus dat TS haar moet helpen waar mogelijk en haar eventueel troost/opvrolijkt of whatever.

Maar de vrouw in dit verhaal moet natuurlijk wel proberen de overgang zo normaal mogelijk te laten gaan zover mogelijk. Zomaar ervan uitgaan dat je alles kan doen of laten en je partner alles maar moet pikken kan natuurlijk niet. Dat lijkt me niet de bedoeling.
In de OP staat toch dat de vrouw van TS het probeert maar niet lijkt te slagen? Daarom vraagt TS wat hij kan doen om te ondersteunen.

Bovenstaand bericht is al een heel eind genuanceerder dan wat er eerder allemaal voorbij kwam.

Als een man een zware despressie heeft is het eerste advies aan de vrouw toch ook niet wegrennen? Maar je man steunen waar mogelijk.
pi_165647125
Fucked up man
N A P O L I
C A M P A N I A
  Forum Admin donderdag 29 september 2016 @ 15:02:24 #182
35723 crew  GGMM
pi_165647343
quote:
13s.gif Op donderdag 29 september 2016 14:28 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Als je het alleen maar over jezelf kunt hebben (je hebt de OP duidelijk niet gelezen) post dan gewoon niet.
Heb ik wél!
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Forum Admin donderdag 29 september 2016 @ 15:17:31 #183
35723 crew  GGMM
pi_165647577
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 14:13 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Precies de reden waarom aandachtvragende bijna 40-jarige mannen met een heftige midlifecrisis vaak worden verlaten.
Die hebben zoveel aandacht en bevestiging nodig, daar wordt niemand beter ban.
uh... relevant?
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_165647930
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 15:17 schreef GGMM het volgende:

[..]

uh... relevant?
Is toch een beetje hetzelfde?

menopauze en penopauze?

https://www.andros.nl/hor(...)XBphp19C4BoCVVnw_wcB

En bij iedere man/vrouw is het weer anders, je kan er net eentje treffen die er héél veel last van heeft en de ander heeft het weer minder.

Klachten bij de penopauze

Klachten van verminderde vitaliteit bij het ouder worden
Afname van de libido of lust
Erectieproblemen
Vermindering van de spierkracht, meer buikvet
Verminderde energie, lusteloosheid en minder initiatief
Verminderd algemeen welbevinden
Depressieve klachten en stemmingswisselingen
Slaapstoornissen
Bloedarmoede
Botontkalking of osteoporose
pi_165647941
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 15:17 schreef GGMM het volgende:

[..]

uh... relevant?
Ook dikke bullshit. Er zijn denk ik maar weinig mannen (zeker op dit moment) van 40+ die bevestiging nodig hebben. De meesten van die generatie spelen eerder de man van staal dan dat ze bevestiging vragen.
  donderdag 29 september 2016 @ 15:41:45 #186
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165647964
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 15:39 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Ook dikke bullshit. Er zijn denk ik maar weinig mannen (zeker op dit moment) van 40+ die bevestiging nodig hebben. De meesten van die generatie spelen eerder de man van staal dan dat ze bevestiging vragen.
Dat is wel heel generaliserend. :D
pi_165648050
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 15:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat is wel heel generaliserend. :D
Is wel een beetje zo. Zullen vast weinig mannen zijn die hier last van hebben, hoop ik.

Hoop in elk geval dat ik zo niet zal zijn. Zou hier mijn vrouw niet mee lastig vallen in elk geval, zou me kapot schamen xD
  donderdag 29 september 2016 @ 15:48:33 #188
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165648078
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 15:47 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Is wel een beetje zo. Zullen vast weinig mannen zijn die hier last van hebben, hoop ik.

Hoop in elk geval dat ik zo niet zal zijn. Zou hier mijn vrouw niet mee lastig vallen in elk geval, zou me kapot schamen xD
Je zou je kapot schamen als je ergens onzeker over was? Goh, echte vent ben je. :')
pi_165648098
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 15:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je zou je kapot schamen als je ergens onzeker over was? Goh, echte vent ben je. :')
Nee dat niet. Maar zou me wel kapot schamen als ik mijn vrouw gek zou maken met constant gezeik en drama.

Bevestiging vragen op zijn tijd kan uiteraard.
  donderdag 29 september 2016 @ 15:50:28 #190
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165648112
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 15:49 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Nee dat niet. Maar zou me wel kapot vallen als ik mijn vrouw gek zou maken met constant gezeik en drama.

Bevestiging vragen op zijn tijd kan uiteraard.
Ja, precies. Dat is nou de broodnodige nuance!
pi_165648187
Misschien ben ik raar maar eh... er was ook al een topic van een vrouw die haar man wilde
verlaten omdat hij niet genoeg kon ''presteren'' waarschijnlijk stress, tijdelijke impotentie,en
nu weer een man die wil weghollen als zijn vrouw in de overgang is.

Liefde is ook niet meer wat het geweest is geloof ik :') , wat doen zulke figuren wel niet als
de partner écht ziek wordt of invalide, moet je toch niet aan denken :o
  donderdag 29 september 2016 @ 16:25:14 #192
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_165648748
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 15:39 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Hahahaha. Jij bent duidelijk geen vrouw in de doelgroep van deze mannen. Hoe vaak ik wel niet hoor dat ze graag wat meer bevestiging zouden willen krijgen, complimentjes, dat ze willen horen dat ze het goed doen en er nog goed uitzien... als er een groep mannen onzeker is (na pubers) is het de midlifeman wel.
Net als veel vrouwen overigens.

Als partners wat meer echt zouden praten, open zouden zijn en elkaar echt zouden steunen zou het leven voor iedereen zo veel leuker worden.
Maar in plaats daarvan zeurt men over de partner. Zo jammer. Want een relatie heb je met z'n 2-en. En ja, mensen veranderen op die leeftijd. En dat brengt onzekerheid mee.
  donderdag 29 september 2016 @ 16:33:29 #193
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165648930
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 15:54 schreef FANN het volgende:
Misschien ben ik raar maar eh... er was ook al een topic van een vrouw die haar man wilde
verlaten omdat hij niet genoeg kon ''presteren'' waarschijnlijk stress, tijdelijke impotentie,en

Liefde is ook niet meer wat het geweest is geloof ik :') , wat doen zulke figuren wel niet als
Het kan met TS en zijn vriendin nog wel goedkomen, natuurlijk.

Ik snap wel waarom de vrouwen hier vrij fel reageren, trouwens. De overgang is voor hen onvermijdelijk en je weet van tevoren niet hoe erg dat wordt en hoe lang dat gaat duren. Het is niet iets waar je voor kiest. Een welwillende partner, die wil begrijpen wat het met je doet en wil meeweken om het zo prettig mogelijk door te komen, is dan wel een grote pre. De gedachte dat je partner zijn biezen pakt zodra bij jou de opvliegers beginnen is niet leuk.

Gelukkig zie ik om me heen dat je relatie er echt niet aan kapot hoeft te gaan.
pi_165649178
Relaties gaan al eeuwenlang niet kapot 'door de overgang', en als mannen claimen dat het 'door de overgang komt', dan zat er al wel meer mis natuurlijk.
Ja doei.
pi_165649322
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 15:47 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Het punt is natuurlijk wel dat het door hormonale veranderingen wordt gestuurd. Je hebt er niet zo heel veel invloed op hoe het zal zijn, of je er last van zal krijgen en hoeveel last dan wel. En tegen veel dingen valt niet zo erg te vechten. Als jij als man door die hormonale veranderingen (niet tegen te vechten dus) spierkracht kwijtraakt, meer buikvet krijgt, depressieve stemmingen krijgt en slecht slaapt, gaat je partner daar natuurlijk wat van meekrijgen. En dat moet kunnen. Als de partner vindt dat het teveel wordt, praat je er samen over en ga je op zoek naar oplossingen.
pi_165649679
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 16:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het punt is natuurlijk wel dat het door hormonale veranderingen wordt gestuurd. Je hebt er niet zo heel veel invloed op hoe het zal zijn, of je er last van zal krijgen en hoeveel last dan wel. En tegen veel dingen valt niet zo erg te vechten. Als jij als man door die hormonale veranderingen (niet tegen te vechten dus) spierkracht kwijtraakt, meer buikvet krijgt, depressieve stemmingen krijgt en slecht slaapt, gaat je partner daar natuurlijk wat van meekrijgen. En dat moet kunnen. Als de partner vindt dat het teveel wordt, praat je er samen over en ga je op zoek naar oplossingen.
Dat gaat om lichamelijke veranderingen. Als ik me als een zak naar mijn vrouw ga gedragen en vind dat ze dat maar moet pikken omdat het hormonen zijn.. vind ik niet dat dat terrecht is.
pi_165649706
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 17:08 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Dat gaat om lichamelijke veranderingen. Als ik me als een zak naar mijn vrouw ga gedragen en vind dat ze dat maar moet pikken omdat het hormonen zijn.. vind ik niet dat dat terrecht is.
Depressieve stemmingen en slaapgebrek noem jij lichamelijke veranderingen?
Ja doei.
pi_165649890
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 17:08 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Wat motorbloempje zegt, depressieve stemmingen en slaapgebrek zijn geen lichamelijke veranderingen. Maar ten tweede zul je nog maar eens moeten zien hoe je je daarbij voelt, dat dat gebeurt, dat je libido keldert, en dat je daar niets tegen kunt doen. Hoeveel man voel je je dan nog? Voel je je tekortschieten? Minderwaardig?
pi_165650019
Dat overkomt hem vast niet. Eeuwig jong, geil en de kleine generaal paraat om idem geile niet 'zeurende' vrouwen te prikken!
Ja doei.
pi_165651226
quote:
14s.gif Op donderdag 29 september 2016 17:22 schreef motorbloempje het volgende:
Dat overkomt hem vast niet. Eeuwig jong, geil en de kleine generaal paraat om idem geile niet 'zeurende' vrouwen te prikken!
Mooi, kan hij deze TS nemen, die staat op knappen :')

R&P / Dolgelukkig in de liefde, doodongelukkig in bed
pi_165652397
quote:
14s.gif Op donderdag 29 september 2016 18:21 schreef FANN het volgende:

[..]

Mooi, kan hij deze TS nemen, die staat op knappen :')

R&P / Dolgelukkig in de liefde, doodongelukkig in bed
Je hebt in dit topic niet echt iets bij te dragen, lijkt het.
pi_165652424
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 19:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je hebt in dit topic niet echt iets bij te dragen, lijkt het.
mijn reactie was op motorbloempje

Ik zie trouwens niet wat er zo raar was aan mijn eerdere reactie...
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 15:54 schreef FANN het volgende:

pi_165656948
Poeh wat een reacties. Had dat niet bedacht, het maakt de tongen los :)

Veel gezegd en geschreven. Heb nog niet alles gelezen.

De vermoeidheid speelt eigenlijk al sinds de komst van de 2e. Tussen de 1e en de 2e zit 14 maanden. Niet bedacht, wel was ze ongelooflijk welkom. Dat is intensief. De 2e kreeg borstvoeding, tot haar 2,5 jaar / 3 jaar. Dus herhaaldelijk gebroken nachten. Toen begonnen de avondjes "alleen op de bank" al wel. Toen de borstvoeding achter de rug was, dacht ik nog "ha verandering". Ze zal wat slaap in halen en dan kunnen we ons ook meer op elkaar richten. En toen kwam de overgang.. Ze is overigens 41 jaar. Dat is vrij jong. Ze had na de 2e een spiraaltje en heeft die laten verwijderen eind vorig jaar. Wellicht speelde de overgang al eerder.
Vrouwen die denken te kunnen wachten tot eind 30 om aan kinderen te beginnen zouden nog wel eens bedrogen uit kunnen komen.
Daarnaast is mijn vriendin thuis met de kinderen (bewuste keuze). Dat zijn intensieve dagen. Dat vind ik wel als ik een dag alleen met de kids ben.

Nee, heb overdag geen tijd om even te reageren. Ben ontzettend druk op mijn werk.

Ik heb haar gesteund waar ik kan. Heb begrip gehad voor het vroege naar bed gaan. Ik snap ook dat het allemaal impact heeft. Echter ben ik ook iemand met een behoefte, en vraag mij wel eens af. Waar blijf ik in dit hele gebeuren? Mag er ook een keer rekening gehouden worden met mij? Het is wel 2-richtingsverkeer.

Ik ben niet van het opgeven. Maar ik kan het soms even niet helpen, als ik een leuke dame zie dat ik dan even denk. Hoe zou het zijn om met iemand te zijn, die óók aandacht heeft voor mij. Ik heb ook mijn dingetjes. De ene keer heb ik de wind in mijn rug en soms lukt iets niet. Dan vind ik het fijn dat er iemand voor mij is. En als je op zo'n dipje wéér alleen op de bank zit... vind ik niet leuk.

Het is op dit moment gewoon hard werken.

De reden dat ik dit post, is dat ik ook van andere vrouwen hoop te lezen hoe de overgang is/was. En of er bruikbare tips zijn wat ze helpend/ondersteunend hebben gevonden. Of middelen/technieken om het dragelijker te maken.
Het is net zoiets als bevallen. Ik kan mij er geen voorstelling van maken en ik ga het ook niet doormaken. Ik kan op z'n hoogst proberen te begrijpen en zien wat ik wél kan doen.
En ik wilde het van mij afschrijven.
  donderdag 29 september 2016 @ 21:50:06 #204
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165657705
Je mist de seks?
  donderdag 29 september 2016 @ 21:58:50 #205
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_165658136

[ Bericht 34% gewijzigd door Norma_Jeane op 29-09-2016 22:26:15 (Raakt me teveel. Ik blijf hier even weg.) ]
  donderdag 29 september 2016 @ 21:59:47 #206
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_165658190
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 21:50 schreef Lienekien het volgende:
Je mist de seks?
Ik kan natuurlijk niet voor TS spreken, maar volgens mij mist hij vooral de aandacht. Het gevoel dat hij er toe doet.
Om eerlijk te zijn lees ik eigenlijk het standaard verhaal van dertigers die aan kinderen beginnen: de gebroken nachten, het gebrek aan aandacht voor elkaar, de vrouw die thuisblijft en alleen nog maar aandacht voor de kinderen lijkt te hebben, de man die zich op zijn werk stort, het verlies van het gevoel van 'partnerschap'.
Misschien dat de overgang eea nog versterkt, maar het klinkt als het bekende riedeltje.

@TS: jij bent zelf de oplossing. Geef haar extra aandacht, maak haar het hof, geeft haar het gevoel een aantrekkelijke vrouw te zijn, dan komt ze vanzelf weer.
  donderdag 29 september 2016 @ 22:03:50 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165658386
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 21:58 schreef Norma_Jeane het volgende:
Nou een hoop geklaag weer en 0,0 reactie op vragen die je gesteld zijn.
Wat is er geprobeerd om van haar vermoeidheid af te komen (door haar en door jou)? Is ze al naar de huisarts geweest?

Zo te zien is het gesloopt voelen eerder het gevolg van 2 zwangerschappen om JOUW kinderen te dragen en wellicht wel een post natale depressie. In de fase waar jouw vrouw nu zit wilde ik dood. En jij klaagt alleen maar dat je het niet zo leuk vind. Hoe denk je dat zij het vindt? :r

Zo nu ga ik even op mijn handen ziten voor ik iets typ waar ik een ban voor krijg. :@
Nah, ook zonder postnatale depressie ben je na 2 zwangerschappen zo kort na elkaar en 2½ jaar borstvoeding gewoon wel op, en dan zit je dus zo'n 5 jaar in een hormonale achtbaan en komt daar overheen nog eens de overgang, terwijl je daar eigenlijk nog veel te "jong" voor bent.

Dus het heeft idd geen zin zo tegen TS tekeer te gaan, en de suggestie van een postnatale depressie vind ik ook wat voorbarig.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165658388
quote:

[..]

Wat een kutreactie :r. TS is hier om zijn probleem van zich af te schrijven en een oplossing te krijgen. Deze reactie draagt 0,0 bij hier aan..

Mijn reactie draagt meer bij aan het vinden van een oplossing dan al jouw reacties in dit topic bij elkaar..

TS vraagt wat hij kan doen. Zich in haar verplaatsen is iets wat hij kan doen. (Jezelf verplaatsen in de ander is overigens een van de belangrijkste stappen richting het vinden van een oplossing, maar dat terzijde.)

Hoe dragen jouw reacties bij aan het vinden van een oplossing? Hoe helpen jouw reacties hem om (beter) om te gaan met zijn vriendin/de situatie?

[ Bericht 0% gewijzigd door madam-april op 29-09-2016 22:11:54 ]
pi_165658582
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 21:34 schreef I14027 het volgende:

De vermoeidheid speelt eigenlijk al sinds de komst van de 2e. Tussen de 1e en de 2e zit 14 maanden. Niet bedacht, wel was ze ongelooflijk welkom. Dat is intensief. De 2e kreeg borstvoeding, tot haar 2,5 jaar / 3 jaar. Dus herhaaldelijk gebroken nachten. Toen begonnen de avondjes "alleen op de bank" al wel. Toen de borstvoeding achter de rug was, dacht ik nog "ha verandering". Ze zal wat slaap in halen en dan kunnen we ons ook meer op elkaar richten. En toen kwam de overgang.. Ze is overigens 41 jaar. Dat is vrij jong. Ze had na de 2e een spiraaltje en heeft die laten verwijderen eind vorig jaar. Wellicht speelde de overgang al eerder.
Vrouwen die denken te kunnen wachten tot eind 30 om aan kinderen te beginnen zouden nog wel eens bedrogen uit kunnen komen.
Daarnaast is mijn vriendin thuis met de kinderen (bewuste keuze). Dat zijn intensieve dagen. Dat vind ik wel als ik een dag alleen met de kids ben.

Nee, heb overdag geen tijd om even te reageren. Ben ontzettend druk op mijn werk.

Ik heb haar gesteund waar ik kan. Heb begrip gehad voor het vroege naar bed gaan. Ik snap ook dat het allemaal impact heeft. Echter ben ik ook iemand met een behoefte, en vraag mij wel eens af. Waar blijf ik in dit hele gebeuren? Mag er ook een keer rekening gehouden worden met mij? Het is wel 2-richtingsverkeer.

Ik ben niet van het opgeven. Maar ik kan het soms even niet helpen, als ik een leuke dame zie dat ik dan even denk. Hoe zou het zijn om met iemand te zijn, die óók aandacht heeft voor mij. Ik heb ook mijn dingetjes. De ene keer heb ik de wind in mijn rug en soms lukt iets niet. Dan vind ik het fijn dat er iemand voor mij is. En als je op zo'n dipje wéér alleen op de bank zit... vind ik niet leuk.

De reden dat ik dit post, is dat ik ook van andere vrouwen hoop te lezen hoe de overgang is/was. En of er bruikbare tips zijn wat ze helpend/ondersteunend hebben gevonden. Of middelen/technieken om het dragelijker te maken.
Het is net zoiets als bevallen. Ik kan mij er geen voorstelling van maken en ik ga het ook niet doormaken. Ik kan op z'n hoogst proberen te begrijpen en zien wat ik wél kan doen.
Heb je dit met haar besproken? Zo ja, hoe reageerde ze daar op? Zo nee, waarom niet?
  donderdag 29 september 2016 @ 22:10:50 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165658646
Dat verwijderde spiraaltje? Hormoonspiraal of koperspiraal?
En wat voor anticonceptie gebruikt ze nu?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165658794
Is de overgang ook door een arts vastgesteld?
pi_165661432
quote:
De vermoeidheid speelt eigenlijk al sinds de komst van de 2e. Tussen de 1e en de 2e zit 14 maanden. Niet bedacht, wel was ze ongelooflijk welkom. Dat is intensief. De 2e kreeg borstvoeding, tot haar 2,5 jaar / 3 jaar. Dus herhaaldelijk gebroken nachten. Toen begonnen de avondjes "alleen op de bank" al wel. Toen de borstvoeding achter de rug was, dacht ik nog "ha verandering". Ze zal wat slaap in halen en dan kunnen we ons ook meer op elkaar richten.
Waarom ging ze op de bank dan? Of bleef ze daar wegens te moe gewoon plakken? Doe jij dan de kids 's nachts en kon ze zo wel meer slapen of snurk jij of..?

Je had eigenlijk gehoopt dat het na de borstvoeding automagisch weer terug zou komen dus? Hebben jullie fysiek nog wel contact als in zoenen, knuffelen, etc.? Nemen jullie daar beide initiatief toe?
Verzorgt ze zichzelf nog wel met make up en kleding waar ze zich aantrekkelijk in voel(de)?
Is ze naast moeder dus ook nog wel een beetje zichzelf, gewoon vrouw, vriendin (vriendschappelijk bedoel ik dan) of is het voornamelijk overlevingsmodus mama als hoofdrol?

quote:
En toen kwam de overgang.. Ze is overigens 41 jaar. Dat is vrij jong. Ze had na de 2e een spiraaltje en heeft die laten verwijderen eind vorig jaar. Wellicht speelde de overgang al eerder.
Mooi dat je ook weleens een dagje alleen met de kids bent en snapt dat het best pittig is ^O^ Hoe vaak ben jij alleen met de kids? Heeft je vrouw naast de kinderen en het huishouden nog andere bezigheden? Voor de balans, ter ontspanning en om niet alleen mama te (kunnen) zijn enzo zeg maar.
Had ze die spiraal ook met hormonen erbij eigenlijk?

quote:

Hoe heb je haar gesteund naast je begrip voor het vroege naar bed gaan? Ervaarde of ervaart zij jouw steun ook als zodanig? Ik bedoel, jij denkt dat je haar ruimte en begrip geeft, maar wie weet ervaart zij het in haar oververmoeidheid wel heel anders. Afstandelijk, ongeïnteresseerd, onbegrepen.

Over welke behoefte(s) van jou hebben we het hier nou concreet eigenlijk? Seks lijkt vrij afwezig dus en je mist haar aanwezigheid 's avonds, maar bovenstaande klinkt ook een beetje alsof jij je niet gehoord voelt en het als een scheve balans ervaart. Stelt zij (nog) interesse in jouw leven? Weet zij wel een beetje wat er speelt op je werk enzo? Zit jij iedere avond thuis als haar vervanger zodat ze bij kan slapen of soms samen moe op de bank of kom jij ook nog elders om even uit je papa- en begripvolle partnerrol te kunnen komen?
Waar praten jullie zoal over?
Hebben jullie wel besproken dat jij een en ander mist en daar erg mee zit? Dat kun je misschien wel heel ongepast vinden als zij zo kut gaat, maar de andere kant kan ook zijn dat ze zo tot d'r oren in d'r eigen shit zit dat ze ook niet helemaal doorheeft hoe klote jij je daaronder voelt..

quote:
Heel begrijpelijk als het al zo een tijd zo een stempel drukt op jullie leven, maar het is niet geheel ondenkbaar dat zij zich net zo zou kunnen voelen. Onbegrepen enzo en misschien ervaart zij jouw goede bedoelingen als niet optimaal ondersteunend. Kijkend naar de tijdslijn en alles wat je schrijft denk ik dat jullie beide wel beyond het eufemistisch verwoordde 'dipje' zijn, dus misschien beter om dat dan ook niet verbaal zo te downplayen?

quote:

Dat afschrijven is heel goed, ook gewoon blijven doen! Jij hebt ook een uitlaatklep nodig.
Echter denk ik wel dat het misschien wat zegt dat je hier om tips komt vragen. Heb je dit weleens geprobeerd te bespreken met je vrouw? Of heb je haar willen ontzien en het er niet over gehad? Of is ze toos inspiratieloos en weet ze het allemaal niet meer ofzo?

Wat je echt even moet doen is concreter zijn in wat jullie nou eraan (proberen) te doen, wat jullie al geprobeerd hebben en wat het effect daarvan was. Dat opgeteld bij de eerder gestelde vragen geeft een duidelijker beeld, zodat we beter mee kunnen denken. Al denk ik wel dat er bij jullie ook eens goed met elkaar gepraat moet worden, indien mogelijk. En zeker ook met de huisarts, aangezien deze vermoeidheid e.d. al langer speelt. Is ze weleens nagekeken door een arts op tekorten en of dat 't misschien wel eens tijd is voor wat psychische hulp is ofzo?
pi_165661767
Nogmaals... Is ze al bij bijvoorbeeld de huisarts geweest?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_165661782
Jongens, morgenavond krijgen jullie reactie van I4027. Hij zal nu wel op bed liggen en morgen weer keihard werken natuurlijk.

Held dat hij toch durft te reageren :)
  vrijdag 30 september 2016 @ 05:47:37 #215
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_165663166
quote:
2s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:13 schreef Boca_Raton het volgende:
Ja, en daar hebben de vrouwen geen begrip voor, dat een jonge man bv iedere dag wel wil en kan. Maar als de vrouw problemen krijgt door haar geslachts eigen specifieke hormonhuishouding, dan ... moet de man alle begrip tonen en heel lief en aardig zijn en kijken wat hij in het huishouden kan doen om haar te ontlasten zodat ze om half 8 het bed in kan.
Zou zelfs als haar man zijnde een stap verder gaan, en het koppelen aan haar gedrag en begrip toendertijd toen ik (als man) het moeilijk had met mijn (mannelijke) hormonen. Als zij het begrip en inlevingsvermogen toendertijd heeeft gehad om hem dagelijks een orale beurt te geven zou ik nu ook alle begrip hebben en haar bijstaan. En anders, ik zou als ik ts-er was, geen 10 jaar van mijn leven weggooien,en eieren voor mijn geld kiezen. Ik zou een vriendin zoeken, of jong, nog ver voor de overgangsjaren, of ouder met de overgangsjaren reeds achter zich, en proberen de kinderen mee te nemen. En anders zorgt de jeugdzorg wel voor een aardig pleeggezinnetje.

Overigens, dat alles natuurlijk niet na een paar maanden, maar wel na een paar jaren en alles te hebben geprobeerd. Ik meen mij te herinneren dat het eten van soja produkten overigens de reden is dat Aziatische vrouwen veel minder last hebben van overgangsproblemen.

^) of
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_165664037
Herkenbaar verhaal van TS. Met de "drama" kan ik het minst goed omgaan. Het maakt dat ik me machteloos voel. Van de andere kant gaat het drama zo nérgens over, dat het me steeds beter lukt, het niet persoonlijk te nemen.

Gelukkig heb ik over aandacht van mijn vrouw niet te klagen. Die is oprecht en vanuit het hart. Dat helpt me in de mindere tijden.

Een tip voor de "drama's": Laat maar overwaaien. Je kunt er niets aan doen. In rustiger tijden kun je hier met haar over praten. En inderdaad; een huisarts kan helpen, denk ik.

Zie je vriendin zoals ze in haar goede tijd is. Zo is ze werkelijk. De andere kant zijn slechts hormonen die praten.

Mijn liefde voor mijn vrouw is zo sterk dat ik de mindere tijden voor lief neem. En realiseer je dat dit iedereen kan overkomen, yourself included ;)
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  vrijdag 30 september 2016 @ 08:48:33 #217
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_165664073
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 23:53 schreef Godshand het volgende:
Jongens, morgenavond krijgen jullie reactie van I4027. Hij zal nu wel op bed liggen en morgen weer keihard werken natuurlijk.

Held dat hij toch durft te reageren :)
Nou ik zou eerder zeggen dat als hij in zijn uppie zo zielig op de bank zou zitten hij wel tijd zou hebben om wat gestelde vragen te beantwoorden.

En aan ts, als de kinderen tussen de middag nog slapen, kan ze dan niet ook even plat gaan zodat ze s avonds niet zo vroeg hoeft?
pi_165664104
Wat een vijandigheid zeg. Iedereen bepaalt zelf wel hoe vaak hij/zij inlogt en waar prioriteiten liggen. Gelukkig voor TS liggen deze niet bij FOK!
Ja doei.
pi_165664294
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 17:09 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Depressieve stemmingen en slaapgebrek noem jij lichamelijke veranderingen?
Twijfelachtig, geest en lichaam zou ik zeggen..

Alsnog het punt blijft dat je elkaar in een relatie met respect moet behandelen.
pi_165664301
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 17:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat motorbloempje zegt, depressieve stemmingen en slaapgebrek zijn geen lichamelijke veranderingen. Maar ten tweede zul je nog maar eens moeten zien hoe je je daarbij voelt, dat dat gebeurt, dat je libido keldert, en dat je daar niets tegen kunt doen. Hoeveel man voel je je dan nog? Voel je je tekortschieten? Minderwaardig?
Misschien, maar zou me alsnog niet als een lul gedragen (of in elk geval zo min mogelijk). En al helemaal niet onder de noemer van een midlifecrisis ofzo
  vrijdag 30 september 2016 @ 09:12:12 #221
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165664329
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:09 schreef Redbullkid het volgende:

Misschien, maar zou me alsnog niet als een lul gedragen (of in elk geval zo min mogelijk). En al helemaal niet onder de noemer van een midlifecrisis ofzo
Misschien moet je die woorden over een jaar of 30 wel inslikken ...
pi_165664361
Wel schattig hoe de meeste van die commentaren van broekies komen. O+
Ja doei.
pi_165664379
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:15 schreef motorbloempje het volgende:
Wel schattig hoe de meeste van die commentaren van broekies komen. O+
En van feministische hormoonbommen :)
  vrijdag 30 september 2016 @ 09:18:59 #224
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_165664399
Toch heb ik het idee dat de vrouwen hier rationeler in staan dan de mannen die meteen roepen over grenzen stellen, weggaan, jongere vrouw zoeken dit dat.
pi_165664505
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:18 schreef Samzz het volgende:
Toch heb ik het idee dat de vrouwen hier rationeler in staan dan de mannen die meteen roepen over grenzen stellen, weggaan, jongere vrouw zoeken dit dat.
Zou ik ook zeggen als vrouw zijnde :P

Wij van WC-eend adviseren WC-eend
pi_165664521
Als ik iets niet ben dan is het wel feminist.
Ja doei.
  vrijdag 30 september 2016 @ 09:31:20 #227
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_165664578
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:25 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Heeft er weinig mee te maken. Er zijn ook een aantal mannen die wel onderbouwd ervaringen delen zonder te reppen van weggaan of grenzen stellen omdat vrouw.
  vrijdag 30 september 2016 @ 09:33:24 #228
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165664605
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:25 schreef Redbullkid het volgende:

Hoe oud ben jij?
  vrijdag 30 september 2016 @ 09:35:22 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165664626
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 september 2016 08:45 schreef Nostalgist het volgende:
Herkenbaar verhaal van TS. Met de "drama" kan ik het minst goed omgaan. Het maakt dat ik me machteloos voel. Van de andere kant gaat het drama zo nérgens over, dat het me steeds beter lukt, het niet persoonlijk te nemen.

Gelukkig heb ik over aandacht van mijn vrouw niet te klagen. Die is oprecht en vanuit het hart. Dat helpt me in de mindere tijden.

Een tip voor de "drama's": Laat maar overwaaien. Je kunt er niets aan doen. In rustiger tijden kun je hier met haar over praten. En inderdaad; een huisarts kan helpen, denk ik.

Zie je vriendin zoals ze in haar goede tijd is. Zo is ze werkelijk. De andere kant zijn slechts hormonen die praten.

Mijn liefde voor mijn vrouw is zo sterk dat ik de mindere tijden voor lief neem. En realiseer je dat dit iedereen kan overkomen, yourself included ;)
O+ :'( :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165664627
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 september 2016 08:45 schreef Nostalgist het volgende:

Ik had een door hormonen gestuurde pre-natale depressie, wat betekent dat ik tijdens de zwangerschap depressief was. En derhalve ook niet al te gemakkelijk in de omgang. Dat was voor mijn vriend bepaald ook geen pretje. Hij probeerde ook zoveel mogelijk mee te veren, het niet persoonlijk op te vatten. Daarvoor ben ik hem nog steeds dankbaar, want ik weet echt wel dat ik niet heel prettig was om mee samen te leven. Maar dat is ook wel liefde en een relatie, denk ik.

Dat laatste is een belangrijk iets, denk ik, maar zoals je al leest, zijn vrijwel alle mannen hier er toch wel van overtuigd dat hen zoiets niet zal overkomen.
  vrijdag 30 september 2016 @ 09:37:23 #231
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165664640
quote:
99s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:35 schreef Leandra het volgende:

O+ :'( :*
Je stond er niet met een deegroller naast?
pi_165664648
Ik denk ook dat ik niet zoveel zal merken van de overgang.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
  vrijdag 30 september 2016 @ 09:39:52 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165664668
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:37 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je stond er niet met een deegroller naast?
Nee, hij was al onderweg naar z'n werk en ik lees dit nu pas, in de auto, op de parkeerplaats van de supermarkt, dus nu moet ik even wachten met uitstappen omdat de tranen me over de wangen lopen.
Hormonen hè...
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 30 september 2016 @ 09:40:42 #234
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165664674
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:39 schreef Leandra het volgende:

Nee, hij was al onderweg naar z'n werk en ik lees dit nu pas, in de auto, op de parkeerplaats van de supermarkt, dus nu moet ik even wachten met uitstappen omdat de tranen me over de wangen lopen.
Hormonen hè...
:*
pi_165664687
Nawh O+
Ja doei.
pi_165664689
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:38 schreef motorbloempje het volgende:
Ik denk ook dat ik niet zoveel zal merken van de overgang.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D

Ik hoop dat ik er weinig van zal merken, maar omdat ik weet dat ik nogal kan reageren op hormonen, probeer ik er wel al op te letten dat ik bijvoorbeeld genoeg sport/beweeg en redelijk gezond eet (vitamines en mineralen). Bovendien zal mijn vriend het echt wel zeggen als ik ineens (weer) in een onredelijk persoon verval. En mocht het dan echt niet houdbaar zijn voor man en kind, dan ga ik alsnog wel aan de hormonen.
pi_165664692
quote:

[..]

Hormonen hè...
pi_165664728
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:33 schreef Copycat het volgende:

[..]

Hoe oud ben jij?
Gaat je geen donder aan, oud genoeg in elk geval ;)
  vrijdag 30 september 2016 @ 09:46:15 #239
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165664737
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:45 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Je moeder is net in de overgang?
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 30 september 2016 @ 09:46:23 #240
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165664741
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:45 schreef Redbullkid het volgende:

Een jonkie dus nog.
pi_165664747
quote:

[..]

Hormonen hè...
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  vrijdag 30 september 2016 @ 09:47:46 #242
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165664755
Ik kreeg gisteren plots een jeugdpuistje. Op mijn 48ste. Het duurt dus nog decennia eer ik overga *O* .
  vrijdag 30 september 2016 @ 09:48:03 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165664758
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:46 schreef Copycat het volgende:

[..]

Een jonkie dus nog.
Volgens z'n profiel van 2 mei 1990.
Ik ken ook niemand boven de 40 die zichzelf Redbullkid zou noemen, maar dat kan aan mijn sociale kring liggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 30 september 2016 @ 09:51:07 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165664803
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:47 schreef Copycat het volgende:
Ik kreeg gisteren plots een jeugdpuistje. Op mijn 48ste. Het duurt dus nog decennia eer ik overga *O* .
Ja, hou vol dat idee, ik dacht ook dat de overgang nog eeuwig weg zou blijven omdat ik om m'n 43ste vruchtbaarder bleek dan de gemiddelde 30-jarige (en voor de vriendin van TS lijkt dat ook te gelden), want we hebben immers geleerd dat vruchtbaarheid langzaamaan afneemt vanaf je 35ste.
Nou, hier niet: alles of niets, boem.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165664816
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens z'n profiel van 2 mei 1990.
Ik ken ook niemand boven de 40 die zichzelf Redbullkid zou noemen, maar dat kan aan mijn sociale kring liggen.
Ik heb nu een RedBull Hoodie aan ;(
Ja doei.
  vrijdag 30 september 2016 @ 10:06:33 #246
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_165664972
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 08:51 schreef motorbloempje het volgende:
Wat een vijandigheid zeg. Iedereen bepaalt zelf wel hoe vaak hij/zij inlogt en waar prioriteiten liggen. Gelukkig voor TS liggen deze niet bij FOK!
En niet eens bij zijn eigen vraag. 8)7
Gooi dan maar over naar KLB zou ik zeggen.

En nu ben ik definitief uit dit topic.
pi_165665029
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 10:06 schreef Norma_Jeane het volgende:

[..]

En niet eens bij zijn eigen vraag. 8)7
Gooi dan maar over naar KLB zou ik zeggen.

En nu ben ik definitief uit dit topic.
Doe eens normaal, mens.
Ja doei.
pi_165665145
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:46 schreef Copycat het volgende:

[..]

Een jonkie dus nog.
Waarschijnlijk geen oude babyboomer als jij :P
  vrijdag 30 september 2016 @ 10:22:24 #249
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165665186
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 10:20 schreef Redbullkid het volgende:

Waarschijnlijk geen oude babyboomer als jij :P
Als je je feiten kent, zou je snappen dat dat de generatie van vlak na WO2 is. Dat haal ik met mijn 48 niet.
pi_165665211
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 september 2016 10:22 schreef Copycat het volgende:

[..]

Als je je feiten kent, zou je snappen dat dat de generatie van vlak na WO2 is. Dat haal ik met mijn 48 niet.
Ik wist je leeftijd niet voor ik dit typte. En dat boeit me eerlijk gezegd ook heel erg weinig.
Ik snap in elk geval wel waarom de meeste vrouwen hier als een bitch reageren. Hebben allemaal de overgang leeftijd ;) .

Dan is objectief denken sowieso wat lastiger, zeker voor vrouwen.
  vrijdag 30 september 2016 @ 10:25:03 #251
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165665226
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 10:24 schreef Redbullkid het volgende:

Dan is objectief denken sowieso wat lastiger, zeker voor vrouwen.
Zo'n schattig, opstandig knulletje.
pi_165665250
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 september 2016 10:25 schreef Copycat het volgende:

[..]

Zo'n schattig, opstandig knulletje.
Sorry is mijn mening, dan kan je op mij neerkijken omdat je ouder bent.
Maar leeftijd zegt niks. Als je als persoon je hormonen niet eens de baas kan zijn, wie moet er dan op wie neerkijken?

[ Bericht 4% gewijzigd door Samzz op 30-09-2016 11:51:22 ]
  vrijdag 30 september 2016 @ 10:27:08 #253
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165665257
quote:
Jochie toch.

[ Bericht 11% gewijzigd door Samzz op 30-09-2016 11:51:49 ]
  vrijdag 30 september 2016 @ 10:30:20 #254
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165665301
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 10:26 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Maar leeftijd zegt niks. Als je als persoon je hormonen niet eens de baas kan zijn, wie moet er dan op wie neerkijken?

Heel goed, gewoon gaan schelden.

Een vrouw die het niet met je eens is en haar mening beeft is voor jou al een feministe, zeker?

[ Bericht 6% gewijzigd door Samzz op 30-09-2016 11:51:34 ]
pi_165665326
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 september 2016 10:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heel goed, gewoon gaan schelden.

Een vrouw die het niet met je eens is en haar mening beeft is voor jou al een feministe, zeker?
Vrouwen die niet kunnen denken buiten hun eigen situatie en alleen aan het belang van de vrouw denken zijn feministen.

De meeste vrouwen die hier reageren zijn in elk geval niet de slimste figuren. Best triest als je al zo oud ben imo
pi_165665376
Nawh, niet de slimste.. ;( ik zal het mijn promotiebegeleiders even doorgeven.
Ja doei.
  vrijdag 30 september 2016 @ 10:35:15 #257
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165665396
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 10:31 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Vrouwen die niet kunnen denken buiten hun eigen situatie en alleen aan het belang van de vrouw denken zijn feministen.

De meeste vrouwen die hier reageren zijn in elk geval niet de slimste figuren. Best triest als je al zo oud ben imo
Jeetje, wat een zwaktebod, zo'n reactie. Ik sta er gewoon van te kijken.
pi_165665424
Nja, er werd een hoop doms geschreven. Het gelijk de conclusie trekken dat de man enkel seks wil bijvoorbeeld en het volledig voorbij gaan aan zijn hulpvraag en zijn gevoel van eenzaamheid.

btw: met deze post geef ik niet Redbullkid gelijk, dat is een jochie idd :P
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
  vrijdag 30 september 2016 @ 10:38:24 #259
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165665455
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 10:36 schreef Voxs het volgende:
Nja, er werd een hoop doms geschreven. Het gelijk de conclusie trekken dat de man enkel seks wil bijvoorbeeld en het volledig voorbij gaan aan zijn hulpvraag en zijn gevoel van eenzaamheid.
Doel je nou op mijn vraag?
pi_165665542
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 10:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Doel je nou op mijn vraag?
Excuus, ik last niet ver genoeg terug :o Ik ging volledig voorbij aan je eerdere bijdragen in dit topic. Over dommig gesproken.. (ik dus)
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
pi_165665671
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 10:26 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Stomme doos :')
Leeftijd zegt niets. De denigrerende manier waarop je over vrouwen praat dan weer wel.
pi_165665695
quote:

[..]

quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Inderdaad. TS klaagt vooral over het feit dat zijn vriendin 's avonds vroeg in bed ligt en dat hij dan alleen op de bank zit terwijl hij óók aandacht wil.

Ik lees dat dan dus heel anders dan Redbullkid dat leest. Namelijk dat zij alles doet wat zij moet doen; werk, kinderen, huishouden, koken, en zodra dat klaar is niet 'gezellig' met hem gaat ontspannen op de bank maar puur uit vermoeidheid dan naar bed gaat.
pi_165665751
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 10:51 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

[..]

Inderdaad. TS klaagt vooral over het feit dat zijn vriendin 's avonds vroeg in bed ligt en dat hij dan alleen op de bank zit terwijl hij óók aandacht wil.

Ik lees dat dan dus heel anders dan Redbullkid dat leest. Namelijk dat zij alles doet wat zij moet doen; werk, kinderen, huishouden, koken, en zodra dat klaar is niet 'gezellig' met hem gaat ontspannen op de bank maar puur uit vermoeidheid dan naar bed gaat.
Mijn bovenste bericht van jouw quote ging over bepaalde reacties van dames hier. Die deden alsof de overgang een vrijbrief was voor alles. Daar was ik het niet mee eens.

Had niks met TS te maken.
pi_165665791
Je leest graag wat je wilt lezen. Niemand hier zegt dat een overgang een vrijbrief is voor vanalles.
Ja doei.
pi_165665853
quote:

[..]

Voor TS is dat de oplossing niet want in plaats van in bed te liggen zit ze dan in de sportschool en zit ij dus nog steeds alleen op die bank ;)
pi_165666020
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:57 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

TS zegt in de OP dan ook duidelijk dat hij ziet dat zij daar heel erg haar best voor doet.
Dus wat is jouw probleem?
pi_165666067
Jeimig, wat een rare discussie.

Ik vind dat ts heel netjes reageert en zelf er wat van probeert te maken. Prima. En dat is ook de enige manier die hij zelf in de hand heeft.

Echter ik vind ook dat hier het oestrogeen wel door het topic giert. Beetje overdreven. Alsof een jong gezin hebben alleen voor een vrouw Waar kan zijn.

Ts heeft alle reden om niet tevredenntr zijn. Want zijn vrouw is blijkbaar erg veel met zichzelf bezig. Begrijpelijk, maar misschien toch niet altijd terecht.

Een relatie heb je samen, daarin heb je ook samen verantwoordelijkheid. Nu lijkt het net of ts de eeuwige rots in de branding moet zijn en vooral begrip voor zijn vrouw moet hebben. Zij heeft net zo goed verantwoordelijkheid, ondanks overgang, vermoeidheid of wat ook.
Whatever...
  vrijdag 30 september 2016 @ 11:23:43 #268
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165666162
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 11:17 schreef Spanky78 het volgende:
Jeimig, wat een rare discussie.

Ik vind dat ts heel netjes reageert en zelf er wat van probeert te maken. Prima. En dat is ook de enige manier die hij zelf in de hand heeft.

Echter ik vind ook dat hier het oestrogeen wel door het topic giert. Beetje overdreven. Alsof een jong gezin hebben alleen voor een vrouw Waar kan zijn.

Ts heeft alle reden om niet tevredenntr zijn. Want zijn vrouw is blijkbaar erg veel met zichzelf bezig. Begrijpelijk, maar misschien toch niet altijd terecht.

Een relatie heb je samen, daarin heb je ook samen verantwoordelijkheid. Nu lijkt het net of ts de eeuwige rots in de branding moet zijn en vooral begrip voor zijn vrouw moet hebben. Zij heeft net zo goed verantwoordelijkheid, ondanks overgang, vermoeidheid of wat ook.
Punt is dat de discussie niet met TS is, maar vnl. tussen mannen die er zelf geen ervaring mee hebben en vrouwen, dat maakt hem raar.

Plus dat er een paar keer flink geveegd is. Reacties die er niet meer staan maar die ook de toon bepaalden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lienekien op 30-09-2016 11:30:13 ]
pi_165666256
quote:

Voor mannen met dit probleem (overgang of niet) heb ik twee adviezen die alles samenvatten:

1) Een vrouw vrijt met de man waar ze van houdt, een man houdt van de vrouw waar hij mee vrijt.

2) Het is niet mijn soort muziek maar de tekst zegt alles:

Volg de tips uit 2 en 1 volgt vanzelf.
pi_165666435
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 11:29 schreef Ouder1 het volgende:
1) Een vrouw vrijt met de man waar ze van houdt, een man houdt van de vrouw waar hij mee vrijt.
Wat is dat nou weer voor bullcrap :')
Ja doei.
pi_165666441
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 11:29 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Voor mannen met dit probleem (overgang of niet) heb ik twee adviezen die alles samenvatten:

2) Het is niet mijn soort muziek maar de tekst zegt alles:

Volg de tips uit 2 en 1 volgt vanzelf.
;(
Life is a highway...let's ride it!
  vrijdag 30 september 2016 @ 11:40:36 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165666452
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 11:39 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor bullcrap :')
Nou idd.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 30 september 2016 @ 11:41:47 #273
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165666472
De jaren vijftig belden ...

De jaren 1850. En dat is een prestatie.
pi_165666664
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 september 2016 11:41 schreef Copycat het volgende:
De jaren vijftig belden ...

De jaren 1850. En dat is een prestatie.
Volgens mij heb je helaas helemaal gelijk. Persoonlijke aandacht, dat kleine 'extra' wat je doet aan romantiek, liefde tonen...

Allemaal zoooo ouderwets.

"Bang, bang, thank you mam" is moderner idd.

Ik wens jullie er veel geluk, voorspoed en vreugde mee.
  vrijdag 30 september 2016 @ 11:53:57 #275
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165666713
Ga jij nu maar alleen neuken uit liefde en niet uit lust.
  vrijdag 30 september 2016 @ 11:55:22 #276
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165666740
Wat is er nou ineens ouderwets aan aandacht hebben voor elkaar? :?
  vrijdag 30 september 2016 @ 12:01:38 #277
458626 Yamahihi
... ({°}) ...
pi_165666896
Zeilende wijven met dat gezeur om aandacht altijd.
Verstuurd vanaf mijn Horloge
  vrijdag 30 september 2016 @ 12:09:14 #278
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165666982
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 11:52 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Volgens mij heb je helaas helemaal gelijk. Persoonlijke aandacht, dat kleine 'extra' wat je doet aan romantiek, liefde tonen...

Allemaal zoooo ouderwets.

"Bang, bang, thank you mam" is moderner idd.

Ik wens jullie er veel geluk, voorspoed en vreugde mee.
Nou nee, de veranderingen waarmee je in de overgang te maken hebt (van oase naar woestijn in een paar stappen) zijn bijna vergelijkbaar met dat mannen m niet meer omhoog kunnen krijgen (behalve dat onze woestijn na de overgang wel weer een oase kan worden), en dat los je ook niet op met een doosje chocolade en een romantisch muziekje.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 30 september 2016 @ 12:10:14 #279
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165667002
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou nee, de veranderingen waarmee je in de overgang te maken hebt (van oase naar woestijn in een paar stappen) zijn bijna vergelijkbaar met dat mannen m niet meer omhoog kunnen krijgen (behalve dat onze woestijn na de overgang wel weer een oase kan worden), en dat los je ook niet op met een doosje chocolade en een romantisch muziekje.
Ook niet met een flesje glijmiddel? #durftevragen
  vrijdag 30 september 2016 @ 12:11:09 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165667014
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 11:55 schreef Lienekien het volgende:
Wat is er nou ineens ouderwets aan aandacht hebben voor elkaar? :?
Aandacht voor elkaar niets, beweren dat een vrouw wel seks met een man heeft als ze echt van hem houdt (en vice versa) is behoorlijk kort door de bocht.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 30 september 2016 @ 12:12:47 #281
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_165667036
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 05:47 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Ja, en daar hebben de vrouwen geen begrip voor, dat een jonge man bv iedere dag wel wil en kan. Maar als de vrouw problemen krijgt door haar geslachts eigen specifieke hormonhuishouding, dan ... moet de man alle begrip tonen en heel lief en aardig zijn en kijken wat hij in het huishouden kan doen om haar te ontlasten zodat ze om half 8 het bed in kan.
Zou zelfs als haar man zijnde een stap verder gaan, en het koppelen aan haar gedrag en begrip toendertijd toen ik (als man) het moeilijk had met mijn (mannelijke) hormonen. Als zij het begrip en inlevingsvermogen toendertijd heeeft gehad om hem dagelijks een orale beurt te geven zou ik nu ook alle begrip hebben en haar bijstaan. En anders, ik zou als ik ts-er was, geen 10 jaar van mijn leven weggooien,en eieren voor mijn geld kiezen. Ik zou een vriendin zoeken, of jong, nog ver voor de overgangsjaren, of ouder met de overgangsjaren reeds achter zich, en proberen de kinderen mee te nemen. En anders zorgt de jeugdzorg wel voor een aardig pleeggezinnetje.

^) of
Je brengt het wel een beetje heftig maar ik vraag me zelf soms ook af of het wel goed is om alle ruimte te geven aan je hele hebben en houwen en pijntjes en kwaaltjes als je een partner hebt. In het westen zijn we dat gewend maar of dat nou zo geweldig altijd is... een beetje mysterie moet er toch blijven denk ik wel eens.

Verder vind ik je uitgangspunten egoïstisch. Ik bedoel, als je zó berekenend denkt in je relatie dan heb ik daar geen enkel respect voor. Daar kan ik verder echt helemaal niks mee.
  vrijdag 30 september 2016 @ 12:13:15 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165667042
quote:
11s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ook niet met een flesje glijmiddel? #durftevragen
Oh vast, maar nadat je net 3 weken lang zwaar ongesteld bent geweest en amper meer kunt lopen van de vermoeidheid door het ijzertekort dat je daardoor hebt opgelopen heb je echt wel even wat anders aan je hoofd.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 30 september 2016 @ 12:15:56 #283
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_165667083
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 10:36 schreef Voxs het volgende:

Dat was ik volgens mij.
pi_165667137
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik lees in de tweede post van TS vooral dat hij behoefte heeft aan aandacht, verbondenheid, geborgenheid en liefde.
Dat de vagina droog wordt na de overgang los je op met glijmiddel, dat ze geen behoefte heeft los je op met aandacht voor elkaar, met die kleine dingetjes als een spontaan belletje/berichtje in de pauze, een beetje romantiek e.d. En nee; niet als directe aanleiding tot een vrijpartij (zo werkt dat niet) maar wel om de relatie te verbeteren waardoor de behoefte aan lichaamscontact op den duur ook groeit.
De tekst van dat nummer gaat dan ook niet over het drukken op een paar knoppen om de oase te creëren maar over het hebben van een goede relatie.
  vrijdag 30 september 2016 @ 12:19:54 #285
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165667155
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh vast, maar nadat je net 3 weken lang zwaar ongesteld bent geweest en amper meer kunt lopen van de vermoeidheid door het ijzertekort dat je daardoor hebt opgelopen heb je echt wel even wat anders aan je hoofd.
Ja, het is ook wat kort door de bocht om te denken dat Ouder1 bedoelt dat je dan maar zin moet maken.
pi_165667172
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Godzijdank is het een absolute minderheid die dat zo erg heeft.
  vrijdag 30 september 2016 @ 12:21:49 #287
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_165667197
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:18 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik lees in de tweede post van TS vooral dat hij behoefte heeft aan aandacht, verbondenheid, geborgenheid en liefde.
Ruzie is een vorm van contact. Dat afdoen als 'onzin' en 'drama' vind ik veelzeggend. Op mij komt TS over als fysiek eenzaam.
  vrijdag 30 september 2016 @ 12:26:53 #288
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165667271
Op zich is het misschien nog best een idee voor TS om af en toe een leuke avond op de bank (of elders) te plannen voor hun tweeën.
pi_165667294
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, het is ook wat kort door de bocht om te denken dat Ouder1 bedoelt dat je dan maar zin moet maken.
Dank u.

Ik hoor dit verhaal gewoon veel van mannen rond die leeftijd. Niet eens zo zeer de behoefte aan seks maar de behoefte aan geborgenheid, liefde, aandacht, intimiteit op geestelijk vlak.
En als ik dan door vraag is het idd vaak zo dat door de hectiek van het dagelijks leven, de druk, de sleur, de kinderen, de vermoeidheid, die kleine dingen door hem ook niet meer gedaan worden.
Kijk ik naar mezelf dan herken ik dat ook wel van sommige periodes. Dat aandacht aan hem geven en vooral seks, gaan voelen als NOG een TAAK erbij terwijl ik gewoon moe ben en rust wil. Werk, zorg, huishouden, regelen, financiën en dan ben ik eindelijk klaar die dag en dan komt hij weer. Zucht.
Terwijl als het ging om een nieuwe vriend, ik juist uitkeek naar dat moment; lekker tegen hem aankruipen, kletsen, luisteren.. heerlijk.

Hoe dat dan komt? Juistem; de romantiek is weg. Het vuur is weg. Vandaar mijn advies om daar aan te werken om terug te krijgen waar TS naar verlangt. Wat eerst automatisch ging zou hij nu bewust kunnen gaan doen.
  vrijdag 30 september 2016 @ 12:31:19 #290
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165667333
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:20 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Godzijdank is het een absolute minderheid die dat zo erg heeft.
Ja, net zoals het een minderheid is die zo jong als de vriendin van TS in de overgang is, neemt niet weg dat het wel dingen zijn die bij de overgang kunnen horen, net zoals kapot moe om 19.30 op bed liggen.
Het is geen keuzemenu.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165667349
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:26 schreef Lienekien het volgende:
Op zich is het misschien nog best een idee voor TS om af en toe een leuke avond op de bank (of elders) te plannen voor hun tweeën.
Hoe plan je een leuke avond als zij te moe is om wakker te blijven?
  vrijdag 30 september 2016 @ 12:32:23 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165667355
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:26 schreef Lienekien het volgende:
TS kan ook bij z'n vriendin gaan liggen, samen op bed TV kijken, of een boekje lezen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 30 september 2016 @ 12:33:42 #293
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_165667368
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, net zoals het een minderheid is die zo jong als de vriendin van TS in de overgang is, neemt niet weg dat het wel dingen zijn die bij de overgang kunnen horen, net zoals kapot moe om 19.30 op bed liggen.
Het is geen keuzemenu.
En in plaats van op de bank te gaan zitten mokken, zou TS bijvoorbeeld bij zijn vrouw kunnen gaan liggen, een massage geven, of gewoon niks maar er zijn.

Die kleine dingetjes zorgen ervoor dat de intimiteit terug kan komen.

Verder ben ik wel benieuwd wat de vrouw van TS zelf al ondernomen heeft. Dat wordt niet echt duidelijk en zo is advies geven ook wel lastig, puur omdar het hele verhaal niet compleet is :).
  vrijdag 30 september 2016 @ 12:33:46 #294
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_165667371
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

TS kan ook bij z'n vriendin gaan liggen, samen op bed TV kijken, of een boekje lezen.
Precies. Ik las nergens welke moeite hij nou deed.
pi_165667373
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is geen keuzemenu.
En dan doe je dus precies wat een aantal mannen in dit topic doen: Er van alles bij verzinnen waar TS het helemaal niet over gehad heeft.
  vrijdag 30 september 2016 @ 12:43:08 #296
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165667498
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:31 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hoe plan je een leuke avond als zij te moe is om wakker te blijven?
Eerst het voornemen, dan bedenken hoe.

Waar een wil is, is een weg, zeg ik maar. Stel ze zouden een dagje de kinderen kunnen uitbesteden, dan kan ze opladen voor een avondje met haar vriend. Gewoon op de bank, of ergens wat eten. Waar ze zelf maar zin in heeft.

Het is niet de oplossing voor alles, maar het kan wel plezierig zijn.
pi_165667551
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En dan doe je dus precies wat een aantal mannen in dit topic doen: Er van alles bij verzinnen waar TS het helemaal niet over gehad heeft.
Wat wordt er bij verzonnen dan?
  vrijdag 30 september 2016 @ 13:16:02 #298
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165668034
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Er is weinig verzonnen aan opdrogen, dat je cyclus een bende wordt is ook weinig verzonnen maar juist een van de eerste tekenen dat je in de overgang bent, en tsja, die 3 weken lang leeglopen en tegen bloedarmoede aanzitten is nou eenmaal mijn persoonlijke ervaring.

Maar goed, ga jij maar lekker Luther Vandross luisteren als het zo ver is, gelukkig heb je dan iig geen kleine kinderen waar je ook nog de hele dag achteraan moet redden, dus dan heb je 's avonds vast nog wel energie over voor wat sexual healing.

Oh, en leesvoer voor je: http://www.overgangsklach(...)-in-de-overgang.html
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165668265
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 13:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er is weinig verzonnen aan opdrogen, dat je cyclus een bende wordt is ook weinig verzonnen maar juist een van de eerste tekenen dat je in de overgang bent, en tsja, die 3 weken lang leeglopen en tegen bloedarmoede aanzitten is nou eenmaal mijn persoonlijke ervaring.

Maar goed, ga jij maar lekker Luther Vandross luisteren als het zo ver is, gelukkig heb je dan iig geen kleine kinderen waar je ook nog de hele dag achteraan moet redden, dus dan heb je 's avonds vast nog wel energie over voor wat sexual healing.

Oh, en leesvoer voor je: http://www.overgangsklach(...)-in-de-overgang.html
Waar heb ik het over 'sexual healing'? Je betrekt dit topic dusdanig op jezelf dat je hele berichten volledig uit hun context haalt.

Als je nu eens uit die modus stap en nog eens lees wat ik heb geschreven dat zeg ik dus dat hij wat aan de situatie kan veranderen door de romantiek, de kleine momentjes terug te brengen in hun relatie. Waardoor hun relatie versterkt en de behoefte aan warmte en uiteindelijk seks (wtf met glijmiddel om jou blij te maken) ook zal terug keren.
  vrijdag 30 september 2016 @ 13:30:02 #300
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165668319
TS mag een nieuw topic openen.
  vrijdag 30 september 2016 @ 13:30:24 #301
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165668331
Dicht.
  vrijdag 30 september 2016 @ 13:39:11 #302
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165668509
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 13:27 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waar heb ik het over 'sexual healing'? Je betrekt dit topic dusdanig op jezelf dat je hele berichten volledig uit hun context haalt.

Als je nu eens uit die modus stap en nog eens lees wat ik heb geschreven dat zeg ik dus dat hij wat aan de situatie kan veranderen door de romantiek, de kleine momentjes terug te brengen in hun relatie. Waardoor hun relatie versterkt en de behoefte aan warmte en uiteindelijk seks (wtf met glijmiddel om jou blij te maken) ook zal terug keren.
Je mag je denigrerende toontje voor je houden, en ik betrek dit topic helemaal niet op mezelf, ik geef wel voorbeelden van wat er mee kan spelen.
En het gros lijkt daar geen besef van te hebben, en dat geldt ook voor jou, want bij vaginale droogte kom je ook niet verder dan "glijmiddel".
Alsof vaginale droogte alleen maar effect heeft op seks, als je doos opdroogt dan is dat buiten de seks om ook behoorlijk vervelend.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')