Het valt me op dat je de oplossing wel enkel bij haar legt. Zo van: zij is in de overgang, dus zij moet het ook oplossen, hoe ik me voel.quote:Weg gaan speelt wel eens door mijn hoofd. Maar hoop dat het toch een keer veranderd en wil diep van binnen dat wij gelukkig zijn met z'n 4en.. Zie dat ze er veel aan probeert te doen. Echter lukt het haar dus niet om nu het tij te keren.
Dat wil ik ook weleens weten.quote:Op woensdag 28 september 2016 21:30 schreef Curiosity het volgende:
Gezien de leeftijd van de kinderen is ze nog niet zo oud. Of heb ik het mis.
Dit ja.quote:Op woensdag 28 september 2016 21:30 schreef miss_sly het volgende:
Het lijkt me heet moeilijk voor een partner, dat vooropgesteld. Ik denk dat dingen bestempelen als 'drama' sowieso niet constructief werkt. Probeer haar gevoel te erkennen, er te laten zijn, en niet weg te relativeren.
Ja, is toch logisch! Als je een griepje hebt moet je het toch ook zelf uitzieken!quote:Op woensdag 28 september 2016 21:26 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het valt me op dat je de oplossing wel enkel bij haar legt. Zo van: zij is in de overgang, dus zij moet het ook oplossen, hoe ik me voel.
Je kunt je ook afvragen waarom de overgang daar nauwelijks voorkomt. Verschil in leefstijl? Voeding? Andere rolverdeling waardoor vrouwen minder gestrest zijn?quote:Op woensdag 28 september 2016 23:46 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Het fenomeen "ovegang" komt in Azie nauwelijks voor.
I beg to differ.quote:Op woensdag 28 september 2016 23:46 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Ja, is toch logisch! Als je een griepje hebt moet je het toch ook zelf uitzieken!
Je kunt hooguit een beetje haar tegemoet komen, een glaasje wat er of bouillon brengen.
Zou voor haar eens goed in het internet snuffelen, er zijn tips, ik meen bv soja produkten eten, die zouden helpen. Het fenomeen "ovegang" komt in Azie nauwelijks voor. Hee, alweer een reden om een Aziatische vrouw te preferen. Want helaas ts ´er, die overgang duurt minimaal 5 jaren, en al gauw 8-10, sommigen wel 13 jaar! Heeft ze ook last van "opvliegingen"? Dat haar gewoon van het ene op het andere moment gigantisch het zweet uitbreekt. Is allemaal een hormonale kwestie!
Sterkte jongen!
Goeie planning welquote:Op woensdag 28 september 2016 21:03 schreef I14027 het volgende:
Mijn vriendin is nu officieel begin dit jaar in de overgang.
Wij hebben 2 kids van 3 en 4 jaar.
Wat een kutreactiequote:Op donderdag 29 september 2016 00:29 schreef madam-april het volgende:
En hoe denk je dat het voor haar is? Denk je niet dat zij (juist nu ze het zo zwaar heeft) iemand nodig heeft die er voor háár is? Iemand die haar en haar gevoelens serieus neemt?
Ik lees alleen maar 'ikke, ikke, ikke', denk je überhaupt weleens aan hoe het voor haar is? Wat zij misschien nodig heeft?
Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp best dat het voor jou niet altijd makkelijk is maar kom op zeg verplaats je eens in haar..
Moet je eens kijken wat er allemaal in het huishouden is te doen om haar te ontlasten als zij ligt te slapen.quote:Op donderdag 29 september 2016 08:03 schreef Redbullkid het volgende:
Ts kan ook weinig voor haar betekenen als ze alleen maar ligt te slapen is het niet![]()
True, maar ze moet het niet te gek maken natuurlijk.quote:Op donderdag 29 september 2016 08:18 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Moet je eens kijken wat er allemaal in het huishouden is te doen om haar te ontlasten als zij ligt te slapen.
Hardop gelachen.quote:Op woensdag 28 september 2016 23:46 schreef LeesFoknl het volgende:
Ja, is toch logisch! Als je een griepje hebt moet je het toch ook zelf uitzieken!
Je kunt hooguit een beetje haar tegemoet komen, een glaasje wat er of bouillon brengen.
Zou voor haar eens goed in het internet snuffelen, er zijn tips, ik meen bv soja produkten eten, die zouden helpen. Het fenomeen "ovegang" komt in Azie nauwelijks voor. Hee, alweer een reden om een Aziatische vrouw te preferen. Want helaas ts ´er, die overgang duurt minimaal 5 jaren, en al gauw 8-10, sommigen wel 13 jaar! Heeft ze ook last van "opvliegingen"? Dat haar gewoon van het ene op het andere moment gigantisch het zweet uitbreekt. Is allemaal een hormonale kwestie!
Sterkte jongen!
Begrijpelijk, dat is het ook.quote:Op woensdag 28 september 2016 21:03 schreef I14027 het volgende:
Mijn vriendin is nu officieel begin dit jaar in de overgang. En ik vind dat lastig.
Twee kinderen zo vlak achter elkaar lijkt me best heftig. Komen ze uit de luiers en zou je iets meer rust kunnen krijgen, komt die overgang daar overheen.quote:Ze heeft moodswings, opvliegers en is veel moe. Mede door de opvliegers. Door opvliegers wordt ze ook wakker van, dus gebroken nachten.
Wij hebben 2 kids van 3 en 4 jaar. De vermoeidheid is al een lange klacht, om verscheidende en valide redenen. Nu dus de overgang.
En er zijn helaas avonden waarbij ik dus alleen op de bank zit. Zo nu ook.
Begrijpelijk dat je daar niet altijd (meer) geduld voor op kan brengen, maar het helpt niet als jij je serieus genomen wil voelen en omgekeerd haar shit afdoet als niet serieus en drama. Hormonen kunnen nogal een drama zijn, net zoals een langdurig slaaptekort. Ze zal zich niet meer uitgenodigd voelen om naast je te blijven zitten op de bank als je dit alleen als een donkere bui wil of kan zien.quote:Gisteren hadden we ruzie, over wat eigenlijk wat ik bestempel als 'drama'. Er ligt dus niets serieus aan ten grondslag. Alleen een donkere bui van haar kant. Dan ziet ze alles somber in.
Fijn dat je dat snapt. Hoe kan zij dit begrip aan jou merken denk je?quote:Voel mij alleen en heb behoefte aan contact met haar. Maar door die oneindige vermoeidheid van haar ligt ze nog wel eens vroeg op bed. Als ze eenmaal in slaap is gevallen en er dan toch uit komt, dan is ze gegarandeerd een uur wakker voordat ze weer in slaap kan vallen. Dus snap ook dat ze er dan veelal voor kiest om toch maar te blijven liggen.
Snap de gedachte, maar denk dat het een beetje kortzichtig is qua impact op de rest van je gezin. En dat terwijl nog niet alles geprobeerd lijkt te zijn. Wat ik een beetje mis in je verhaal is wat jullie zoal gedaan hebben om dat tij te keren. Het klinkt nu alsof jij de situatie vooral tolereert in hoop op verbetering, maar wat is er concreet geprobeerd?quote:Weg gaan speelt wel eens door mijn hoofd. Maar hoop dat het toch een keer veranderd en wil diep van binnen dat wij gelukkig zijn met z'n 4en.. Zie dat ze er veel aan probeert te doen. Echter lukt het haar dus niet om nu het tij te keren. Merk dat ik nu dit zo opschrijf gewoon behoefte heb aan iemand die er voor mij is. En op haar kan ik niet altijd rekenen.
Ik denk dat jullie samen eens moeten kijken naar de mogelijkheden. Ten eerste, ga naar de huisarts en bespreek wat er op dat gebied mogelijk is. Misschien wel zo handig om zelf mee te gaan, voor meer inzicht in haar klachten en misschien ook hands on tips te krijgen. Er zijn overgangsconsulentes. Misschien zelfs lotgenotencontact. Verder zou je kunnen kijken naar ergotherapie om te kijken of er verbeteringen aangebracht zouden kunnen worden qua planning. Misschien is een luisterend oor en mee denken met haar al wat verzachtend ofzo. In dat opzicht is therapie misschien ook te overwegen. En dan zou je ook eens mee kunnen of zelfs voor relatietherapie kunnen gaan om weer wat nader tot elkaar te kunnen komen. Maar denk dat zij eerst wat lucht moet krijgen (om erger te voorkomen) en de focus daarna pas weer wat meer op jullie kan komen. Overigens zou je zelf natuurlijk ook eens kunnen praten met een professional, want dit is natuurlijk niet alleen haar probleem en kan zeker niet in je koude kleren gaan zitten.quote:Heeft iemand tips hoe ik als man, met mijn vrouw in de overgang om kan gaan?
Op zich helemaal mee eens, maar TS komt op mij over als iemand die daar geen waarde aan hecht of zo. Integendeel:quote:Op woensdag 28 september 2016 23:46 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
quote:En er zijn helaas avonden waarbij ik dus alleen op de bank zit. Zo nu ook.
quote:Gisteren hadden we ruzie, over wat eigenlijk wat ik bestempel als 'drama'. Er ligt dus niets serieus aan ten grondslag.
Ik proef hier geen moeite uit die TS zou doen om het zijn vriendin wat minder moeilijk te maken. Hij lijkt er een beetje tegenaan te kijken. Lijkt vooral bezig met z'n eigen behoeftes. Daar word je als vrouw níet gelukkiger van.quote:Zie dat ze er veel aan probeert te doen. Echter lukt het haar dus niet om nu het tij te keren. Merk dat ik nu dit zo opschrijf gewoon behoefte heb aan iemand die er voor mij is. En op haar kan ik niet altijd rekenen.
Jij hebt iemand nodig op wie je kunt rekenen. Maar hoe gaat dat andersom? Kan zij op jou rekenen in een lastige hormonale periode waar zij totaal geen invloed op heeft? Want zoals het op mij overkomt, zie je haar momenteel als last en reken maar dat zij dat merkt aan jou.quote:Op woensdag 28 september 2016 21:03 schreef I14027 het volgende:
Mijn vriendin is nu officieel begin dit jaar in de overgang. En ik vind dat lastig.
Ze heeft moodswings, opvliegers en is veel moe. Mede door de opvliegers. Door opvliegers wordt ze ook wakker van, dus gebroken nachten.
Wij hebben 2 kids van 3 en 4 jaar. De vermoeidheid is al een lange klacht, om verscheidende en valide redenen. Nu dus de overgang.
Gisteren hadden we ruzie, over wat eigenlijk wat ik bestempel als 'drama'. Er ligt dus niets serieus aan ten grondslag. Alleen een donkere bui van haar kant. Dan ziet ze alles somber in.
Voel mij alleen en heb behoefte aan contact met haar. Maar door die oneindige vermoeidheid van haar ligt ze nog wel eens vroeg op bed. Als ze eenmaal in slaap is gevallen en er dan toch uit komt, dan is ze gegarandeerd een uur wakker voordat ze weer in slaap kan vallen. Dus snap ook dat ze er dan veelal voor kiest om toch maar te blijven liggen.
Weg gaan speelt wel eens door mijn hoofd. Maar hoop dat het toch een keer veranderd en wil diep van binnen dat wij gelukkig zijn met z'n 4en.. Zie dat ze er veel aan probeert te doen. Echter lukt het haar dus niet om nu het tij te keren. Merk dat ik nu dit zo opschrijf gewoon behoefte heb aan iemand die er voor mij is. En op haar kan ik niet altijd rekenen.
Heeft iemand tips hoe ik als man, met mijn vrouw in de overgang om kan gaan?
Volgens mij gaat het er TS om dat hij het gevoel heeft dat hij alleen staat voor de zorg van zijn kinderen terwijl ze dat samen horen te doen.quote:Op donderdag 29 september 2016 09:52 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Op zich helemaal mee eens, maar TS komt op mij over als iemand die daar geen waarde aan hecht of zo. Integendeel:
[..]
[..]
[..]
Ik proef hier geen moeite uit die TS zou doen om het zijn vriendin wat minder moeilijk te maken. Hij lijkt er een beetje tegenaan te kijken. Lijkt vooral bezig met z'n eigen behoeftes. Daar word je als vrouw níet gelukkiger van.
Volgens mij gaat het hierom:
'Heeft iemand tips hoe ik als man, met mijn vrouw in de overgang om kan gaan, want ik wil weer sex.'
Daar heeft ze wel invloed op ;-). Je hebt meerdere instanties die je ermee kunnen helpen omgaan.quote:Op donderdag 29 september 2016 09:55 schreef Samzz het volgende:
[..]
Jij hebt iemand nodig op wie je kunt rekenen. Maar hoe gaat dat andersom? Kan zij op jou rekenen in een lastige hormonale periode waar zij totaal geen invloed op heeft? Want zoals het op mij overkomt, zie je haar momenteel als last en reken maar dat zij dat merkt aan jou.
Ik lees nergens dat plichten naar de kinderen en het huishouden toe niet vervuld worden. Jij wel?quote:Op donderdag 29 september 2016 09:57 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het er TS om dat hij het gevoel heeft dat hij alleen staat voor de zorg van zijn kinderen terwijl ze dat samen horen te doen.
Ook al zit je in de overgang, je hebt gewoon plichten naar je kinderen toe en ook naar je partner uiteraard.
Ik zou dan ook niet vrolijk worden van een vrouw die heel de tijd aan het slapen is.. En als ze dan ook eens niet werkt of weinig in het huishouden doet is het nog fraaier natuurlijk. Al weet ik dat laatste natuurlijk niet ;-).
Maar ik ga er van uit dat TS gewoon een fulltime baan heeft en de vrouw fulltime voor het huis of de kinderen zorgt of part time beiden doet.
Dus de vrouw moet zich tot instanties richten. Maar toch niet nadat haar vriend zélf ook moeite heeft gedaan om de situatie beter te laten worden. En dat is nou juist wat ik nergens teruglees in zijn verhaal. Waar lees jij dat dan...?quote:Op donderdag 29 september 2016 09:57 schreef Redbullkid het volgende:
Daar heeft ze wel invloed op ;-). Je hebt meerdere instanties die je ermee kunnen helpen omgaan.
Moet je het wel willen doen uiteraard ;-)
Ik lees dat nergens, want dat word niet vermeld door TS. Maar veel posters hier vallen TS aan omdat hij een vraag stelt. Vind ik niet fair.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:00 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dus de vrouw moet zich tot instanties richten. Maar toch niet nadat haar vriend zélf ook moeite heeft gedaan om de situatie beter te laten worden. En dat is nou juist wat ik nergens teruglees in zijn verhaal. Waar lees jij dat dan...?
Is je vriendin ouder dan jij?quote:Op woensdag 28 september 2016 21:03 schreef I14027 het volgende:
Ze heeft moodswings, opvliegers en is veel moe. Mede door de opvliegers. Door opvliegers wordt ze ook wakker van, dus gebroken nachten.
Gisteren hadden we ruzie, over wat eigenlijk wat ik bestempel als 'drama'. Er ligt dus niets serieus aan ten grondslag. Alleen een donkere bui van haar kant. Dan ziet ze alles somber in.
Voel mij alleen en heb behoefte aan contact met haar. Maar door die oneindige vermoeidheid van haar ligt ze nog wel eens vroeg op bed. Als ze eenmaal in slaap is gevallen en er dan toch uit komt, dan is ze gegarandeerd een uur wakker voordat ze weer in slaap kan vallen. Dus snap ook dat ze er dan veelal voor kiest om toch maar te blijven liggen.
Weg gaan speelt wel eens door mijn hoofd. Maar hoop dat het toch een keer veranderd en wil diep van binnen dat wij gelukkig zijn met z'n 4en.. Zie dat ze er veel aan probeert te doen. Echter lukt het haar dus niet om nu het tij te keren. Merk dat ik nu dit zo opschrijf gewoon behoefte heb aan iemand die er voor mij is. En op haar kan ik niet altijd rekenen.
Heeft iemand tips hoe ik als man, met mijn vrouw in de overgang om kan gaan?
Het is wel wat meer dan "moe want overgang", dus laten we niet op voorhand doen alsof het allemaal zo makkelijk is.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:09 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ik lees dat nergens, want dat word niet vermeld door TS. Maar veel posters hier vallen TS aan omdat hij een vraag stelt. Vind ik niet fair.
We weten niet wat de situatie bij TS thuis is en hoe de rolverdeling is daar.
Feit is wel dat er 2 jonge kinderen in het spel zijn, daar is samen voor gekozen. Je kan dan niet aankomen met "ik ben moe want overgang" of je gedachten laten afdwalen.
Je hebt dan gewoon een zorg en voorbeeldplicht, oftewel niet aanstellen en gewoon doen wat je moet doen voor je partner en kind.
Van een man word dit gedrag andersom ook niet geaccepteerd, en terrecht. Gewoon gedragen als een volwassene.
Voorbeeld voor haar kinderen, niet voor haar partner.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is wel wat meer dan "moe want overgang", dus laten we niet op voorhand doen alsof het allemaal zo makkelijk is.
Daarbij stelt TS helemaal niet dat ze haar taak als moeder verzaakt, en ik zou niet weten waarom ze een voorbeeld zou moeten zijn voor haar partner.
Kom op zeg.
Die kinderen slapen waarschijnlijk ook, hè?quote:Op donderdag 29 september 2016 10:14 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Voorbeeld voor haar kinderen, niet voor haar partner.
Als je de hele avond slaapt ben je niet echt bezig met je ouderlijke taak, is het wel?
Er zijn medicijnen, behandelingen en praatgroepen voor de overgang die het in elk geval draaglijker maken om doorheen te komen.
Als je dat niet wilt, moet je niet anderen ermee lastig vallen. Zeker je kinderen niet.
Dit trof me het eerste. Als zij in een donkere bui is, dit niet serieus nemen. Maar wel intimiteit willen. Maar zo werkt dat niet. Als ik haar was had ik 'm uit het bed geduwd.quote:Gisteren hadden we ruzie, over wat eigenlijk wat ik bestempel als 'drama'. Er ligt dus niets serieus aan ten grondslag. Alleen een donkere bui van haar kant. Dan ziet ze alles somber in.
Je schreef dit:quote:Op donderdag 29 september 2016 10:14 schreef Redbullkid het volgende:
Voorbeeld voor haar kinderen, niet voor haar partner.
Een zorg- en voorbeeldplicht, naar man en kinderen.quote:Je hebt dan gewoon een zorg en voorbeeldplicht, oftewel niet aanstellen en gewoon doen wat je moet doen voor je partner en kind.
Ik lees dat ook nergens. Zijn speculaties he ;-).quote:Op donderdag 29 september 2016 10:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die kinderen slapen waarschijnlijk ook, hè?
TS zou er goed aan doen zich een beetje te verdiepen in de overgang om zo zijn vrouw beter te leren begrijpen. 'Stel je niet aan'-mentaliteit werkt enkel averechts.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:16 schreef Boca_Raton het volgende:
Dit trof me het eerste. Als zij in een donkere bui is, dit niet serieus nemen. Maar wel intimiteit willen. Maar zo werkt dat niet. Als ik haar was had ik 'm uit het bed geduwd.
Die kinderen zijn 3 en 4. Die liggen om 7 uur in bed. Dat is geen speculatie.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:17 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ik lees dat ook nergens. Zijn speculaties he ;-).
Denk dat dat wat teveel gevraagd is. Hij reageert ook niet eens meer.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:17 schreef Copycat het volgende:
[..]
TS zou er goed aan doen zich een beetje te verdiepen in de overgang om zo zijn vrouw beter te leren begrijpen. 'Stel je niet aan'-mentaliteit werkt enkel averechts.
Hangt van de cultuur af. Bij Marokkaanse gezinnen gaan ze pas om 23 uur er in...quote:Op donderdag 29 september 2016 10:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die kinderen zijn 2 en 3. Die liggen om 7 uur in bed. Dat is geen speculatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |