abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165598232
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 11:15 schreef Yiha3 het volgende:

[..]

christendom is dood man

happy church :')

We hebben nog een lange weg te gaan, helaas. Maar er zit wel sterke groei in eht atheïsme. Schijnt nog sterker te groeien dan de islam! ^O^

Ik lees trouwens dat de '70s een enorm atheïstisch tijdperk was. Zeker alle spirituele ongein van de '60 proberen te vergeten! :D
pi_165605553
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2016 20:21 schreef ToT het volgende:

[..]

Maar inderdaad, ik laat me er wel wat te veel in meeslepen. idd tijd voor een adempauze.
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 september 2016 11:10 schreef ToT het volgende:

[..]

Bullllllllllshit!

[ afbeelding ]
|:( :') :')

Agree with me or die!!!111!
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_165605851
quote:
18s.gif Op dinsdag 27 september 2016 17:36 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

[..]

|:( :') :')

Agree with me or die!!!111!
Neuh, er mag ook wel soms wat pittige discussie zijn. Ali is ook extreem overtuigd van zijn gelijk en hoe de wereld en het goddelijke en alles exact in elkaar zit, en daar valt ook absoluut niet aan te tornen.

Maar ik ga er sowieso minder op in en kijk of ik het zo verder kan afbouwen.
pi_165606554
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 09:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Wat ik zo vreselijk hypocriet en dubbel vind aan dit soort kreten is dat de grootste minachting, kleinering, denigrering, bespotting, intolerantie, agressiviteit van jezelf en mensen die er hetzelfde over denken als jezelf komen. Heb je enig idee hoe onbeschoft het is om mensen te vragen hun mening en overtuging met je te delen en er dan zo respectloos op te reageren?
Och och, wat zijn we weer op onze *** getrapt zeg. En de woorden die je gebruikt, niet te filmen.
Over welke agressiviteit heb je het? Over woorden die iemand zegt? Dat is niks, vergeleken met wat jouw geloof andersdenkenden wil aandoen, als je de bijbel echt en letterlijk zou lezen. Andersdenkenden die kapot gestampt gaan worden als druiven in een wijnpers. Jouw godheid die oproept tot genocide. DAT is pas agressief gedrag en jij onderschrijft het met "dan moeten ze maar in mijn godheid geloven en doen wat hij wil"...

Zoals altijd draai je de boel om, gehersenspoeld door de sekte waarbij je zit. Keer je om Ali, van de dwaalwegen van die sekte. Of Wodan zal je rauw lusten.

quote:
Naast het feit dat dit onbeschoft is is het tevens een enorm zwaktebod, en verandert het het hele debat in een emotionele uitbarsting in plaats van een intellectuele uitwisseling van gedachten. Bijzonder teleurgesteld in het gebrek aan niveau, dat je dat maar weet.
Ach en wee. Ik vind dat mensen die geloven zoals jij doet niet moeten praten over "intellectuele uitwisseling van gedachten". Je doet jouw eigen intellect pijn. Mensen die nu nog geloven in een opvaring ten hemel. Waar zit de hemel, in onze huidige wereldbeeld? Boven het universum?

Hoe moeten mensen eens tot jou doordringen? Ik vrees dat dit te laat is.

En weet je wat gebrek aan niveau is? Mensen die jou weerwoord geven negeren. Dit merk ik in alle jaren dat ik met jou in gesprek was. Eerst gaat het nog wel, maar ineens negeer je alles wat ik zeg. Dan doe je alsof de houding jou niet bevalt, maar waarschijnlijk bevalt het je niet om met ex-christenen te discussiëren. Aangezien die niet denken dat de duivel een gestorven geest is, maar weten dat het bijbels gezien een gevallen engel schijnt te zijn.
Mensen die nog weinig van de bijbel weten, die sta je te woord (waarschijnlijk in de hoop ze te bekeren), maar de rest? Dit doet mij denken aan bepaalde mensen van een Jehovagetuigesekte en dit lijkt sekte eigen.
pi_165607147
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 september 2016 17:52 schreef ToT het volgende:

[..]

Neuh, er mag ook wel soms wat pittige discussie zijn. Ali is ook extreem overtuigd van zijn gelijk en hoe de wereld en het goddelijke en alles exact in elkaar zit, en daar valt ook absoluut niet aan te tornen.

Maar ik ga er sowieso minder op in en kijk of ik het zo verder kan afbouwen.
Alles waar je Ali van beschuldigd doe je zelf ook ToT
Je bent alleen te blind/koppig/ hypocriet om het zelf in te zien / toe te geven

Jouw beeld van de wereld is gebaseerd op feiten
Aanhangers in ID geloven in achterlijke, achterhaalde sprookjes boekjes
De ene groep is intellectueel superieur de andere te dom om op te poepen
Waar een overwinning halen op je rivaal belangrijker is dan inhoudelijke argumenten
Zodat je tegen jezelf kan zeggen het atheïsme waar is

Bij een discussie denk ik aan logica, feiten en sterke inhoudelijke argumenten
En ook al ben je het fundamenteel met elkaar oneens dat er iets van wederzijds respect is

Iets waar je keer op keer hopeloos in faalt

Kan kritiek prima hebben zolang het gebaseerd is op feiten
Je hebt zoveel halve waarheden gepost en regelrechte onzin dat ik dagen nodig zou hebben om alles te corrigeren ( iets waar ik geen enkele behoefte aan heb )
Maar zelfs wanneer je op de fouten word gewezen lijkt het niet bij je te registeren
De haat die je hebt heeft je zo verblind dat je het gewoon negeert en 'gewoon' de volgende aanval opent

Had gisteren nog goede hoop dat je wat redelijker op zou stellen
Daar is inmiddels weinig meer van over
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_165607202
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 01:11 schreef Villas__Rubin het volgende:
Naïviteit is eigenlijk ergens een mooie eigenschap. Het is het geloof in onschuld... erg om te zien zo'n foto.
Niet getreurd

Over een paar jaar zijn ze allemaal aanhanger van extreem rechte ideologieën O+
pi_165607617
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 01:11 schreef Villas__Rubin het volgende:
Naïviteit is eigenlijk ergens een mooie eigenschap. Het is het geloof in onschuld... erg om te zien zo'n foto.
Waarom is dit erg? Mensen die vluchten welkom heten, je menselijkheid laten zien. Neen, dat is erg hoor. Een mooiere foto was zeker om de vluchtelingen bij de grens op te wachten met AK 47's?
Jij zou het liefst met een witte zak op je kop en een brandende fakkel in je hand de vluchtelingen opzoeken?
  dinsdag 27 september 2016 @ 19:28:20 #233
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165607697
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:25 schreef BerjanII1986 het volgende:

[..]

Waarom is dit erg? Mensen die vluchten welkom heten, je menselijkheid laten zien. Neen, dat is erg hoor. Een mooiere foto was zeker om de vluchtelingen bij de grens op te wachten met AK 47's?
Jij zou het liefst met een witte zak op je kop en een brandende fakkel in je hand de vluchtelingen opzoeken?
Nou ja zeg...

Erg is in de zin van: nu nog zo lekker naïef en goedgelovig, over een paar jaar daar keihard mee van een koude kermis thuiskomen.
Naïviteit is echt iets moois, als het kan en daar ruimte voor is. Wat naïeve mensen nu staat te wachten is vrees ik een ijzingwekkende confrontatie en op den duur diepe teleurstelling.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_165608807
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:01 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Alles waar je Ali van beschuldigd doe je zelf ook ToT
Je bent alleen te blind/koppig/ hypocriet om het zelf in te zien / toe te geven
Ali komt op voor Ali, dat is als WC-eend adviseert WC eend?

quote:
Jouw beeld van de wereld is gebaseerd op feiten
Aanhangers in ID geloven in achterlijke, achterhaalde sprookjes boekjes
De ene groep is intellectueel superieur de andere te dom om op te poepen
Waar een overwinning halen op je rivaal belangrijker is dan inhoudelijke argumenten
Zodat je tegen jezelf kan zeggen het atheïsme waar is
Wat voor inhoudelijk argumenten heeft christendom of islam? Enkel toch "dit zegt de bijbel/koran"? Argumenten zijn er niet.

quote:
Bij een discussie denk ik aan logica, feiten en sterke inhoudelijke argumenten
En ook al ben je het fundamenteel met elkaar oneens dat er iets van wederzijds respect is

Iets waar je keer op keer hopeloos in faalt
Bij gelovigen kun je vergeten dat je inhoudelijke argumenten krijgt. Dat iets in een boek staat maakt het nog niet waar.

quote:
Kan kritiek prima hebben zolang het gebaseerd is op feiten
Je hebt zoveel halve waarheden gepost en regelrechte onzin dat ik dagen nodig zou hebben om alles te corrigeren ( iets waar ik geen enkele behoefte aan heb )
Maar zelfs wanneer je op de fouten word gewezen lijkt het niet bij je te registeren
De haat die je hebt heeft je zo verblind dat je het gewoon negeert en 'gewoon' de volgende aanval opent
Het is gewoon een feit dat Ali stelde dat duivel geest is, en dat wordt vandaag de dag opgevat als een gestorven mens die geest wordt. Dat Ali niet in geesten gelooft en de duivel toch als geest ziet maakt het nog minder makkelijk voor mensen die niet in die ideeen zijn opgevoed. Vandaar het misverstand. Plus dat ToT het probeert wetenschappelijk te zien, en Ali niet. Al denkt hij van wel, maar daar hebben meer gelovigen last van.
pi_165610096
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:09 schreef BerjanII1986 het volgende:

[..]

Ali komt op voor Ali, dat is als WC-eend adviseert WC eend?

[..]

Wat voor inhoudelijk argumenten heeft christendom of islam? Enkel toch "dit zegt de bijbel/koran"? Argumenten zijn er niet.

[..]

Bij gelovigen kun je vergeten dat je inhoudelijke argumenten krijgt. Dat iets in een boek staat maakt het nog niet waar.

[..]

Het is gewoon een feit dat Ali stelde dat duivel geest is, en dat wordt vandaag de dag opgevat als een gestorven mens die geest wordt. Dat Ali niet in geesten gelooft en de duivel toch als geest ziet maakt het nog minder makkelijk voor mensen die niet in die ideeen zijn opgevoed. Vandaar het misverstand. Plus dat ToT het probeert wetenschappelijk te zien, en Ali niet. Al denkt hij van wel, maar daar hebben meer gelovigen last van.
pi_165610197
quote:
12s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:44 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Je lijkt nog op de andere Ali ook. Niet inhoudelijk reageren, maar overdrijven... Een voordeel heb je overigens als je overdrijft

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165611680
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:46 schreef BerjanII1986 het volgende:

[..]

Je lijkt nog op de andere Ali ook. Niet inhoudelijk reageren, maar overdrijven... Een voordeel heb je overigens als je overdrijft

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je kritiek uit, op heilige boek x y z, zorg er dan op zijn minst voor dat het inhoudelijk klopt
Het is niet goed voor je geloofwaardigheid als je met valse claims komt aanzetten of halve waarheden

Maar dat snap je wel ook wel
pi_165611814
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:25 schreef BerjanII1986 het volgende:

[..]

Hoe dom ben je als je werkelijk gelooft dat dit 'vluchtelingen' zijn :')
pi_165613038
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 21:20 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Als je kritiek uit, op heilige boek x y z, zorg er dan op zijn minst voor dat het inhoudelijk klopt
Het is niet goed voor je geloofwaardigheid als je met valse claims komt aanzetten of halve waarheden
Maar dat snap je wel ook wel
Inhoudelijk met de bijbel? Is dat hetzelfde als inhoudelijk met mythen en sprookjes?
Ik ben heel erg inhoudelijk met de bijble overigens. Maar je kan de bijbel zo interpreteren als je zelf wil. Zo vind Ali het normaal dat mensen uitgemoord worden, maar voor mij is dit reden om die godheid te verafschuwen, mocht het bestaan. Maar ali is al zo geinstrueerd dat hij het normaal vindt dat mensen vermoord worden vanwege andersdenken en andere rituelen. Een normale godheid zou die mensen met bewijzen overtuigen dat hij de ware god is en dan hoeft men niet vermoord te worden.
Eigenlijk heb ik op alles wat er in de bijbel staat een andere mening dan Ali. Maar niet doen alsof ik degene ben die inhoudelijk niet goed is. Het is een kwestie van interpretatie.
ToT daarentegen, die is nooit christen geweest dus die weet inderdaad van hoed en rand niet. Dan is het niet logisch om inhoudelijk in discussie te gaan. Daarom gooit ToT het op de wetenschappelijke boeg en dat is ook een keuze.

quote:
10s.gif Op dinsdag 27 september 2016 21:23 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Hoe dom ben je als je werkelijk gelooft dat dit 'vluchtelingen' zijn :')
Over wie heb je het eigenlijk? Denk je echt dat al die vluchtelingen geen vluchtelingen zijn?
Even een vraagje tussendoor :vanaf wanneer ben je gestopt met journaals te volgen?
pi_165617343
quote:
0s.gif [b]Op dinsdag 27 september 2016 21:53 schreef BerjanII1986 het volgende:
ToT daarentegen, die is nooit christen geweest dus die weet inderdaad van hoed en rand niet.

_O-

Als je nooit christen bent geweest weet je van de hoed noch rand??? Belachelijk!! Mensen die atheïst danwel agnost zijn hebben een evengrote intelligentie als christelijke/gelovige mensen hoor. Naar mijn mening zelfs groter, aangezien ze zelf denken in plaats van dogma's aan te nemen of zich te laten hersenspoelen zoals bij de zevendedagsadventisten of willekeurig welke andere sekte.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_165619681
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 01:23 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

_O-

Als je nooit christen bent geweest weet je van de hoed noch rand??? Belachelijk!! Mensen die atheïst danwel agnost zijn hebben een evengrote intelligentie als christelijke/gelovige mensen hoor. Naar mijn mening zelfs groter, aangezien ze zelf denken in plaats van dogma's aan te nemen of zich te laten hersenspoelen zoals bij de zevendedagsadventisten of willekeurig welke andere sekte.
Het gaat om de hoed en de rand van de bijbel...

Graag een beetje begrijpend lezen, dat zou al een hoop schelen _O-
pi_165621257
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:05 schreef BerjanII1986 het volgende:

[..]

Ook een non-argument. Of een gelovige of niet-gelovige de bijbel leest, de tekst verandert niet op magische wijze.

Verder helpt je denigrerende toon niet echt de inhoud op gang te brengen.
pi_165621465
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 11:46 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ook een non-argument. Of een gelovige of niet-gelovige de bijbel leest, de tekst verandert niet op magische wijze.
Als je de bijbel dan nog niet gelezen hebt? Wat ToT duidelijk niet heeft gedaan. En je bent dan ook niet op de hoogte van wat de Traditie de mensen die gelovig zijn heeft wijsgemaakt. Dus dan ben je langs de gelovige heen aan het praten. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?

quote:
Verder helpt je denigrerende toon niet echt de inhoud op gang te brengen.
Welke denigrerende toon?
Wie is er nou begonnen met _O- en andere smileys te gebruiken? Ik val atheisten ook niet af, en doe ook niet of ze minder slim zijn. Maar inhoudelijk hebben de echte atheisten die niet afgevallen christenen zijn niet zoveel kennis vna zaken (nogmaals, van traditie en wat kerkvaders allemaal verzonnen hebben om de bijbel geloofwaardig te maken) als mensen die ex christen zijn. Dit lijkt mij logisch.

Ik kan ook de koran lezen, maar dan snap ik ook de hoed en de rand niet aangezien ik bagage mis. Maar dat zegt verder niks over intelligentie (iets wat ElizabethR onbegrijpelijk dacht dat ik dat bedoelde).
Dus bemoei je er verder niet mee, lees het hele topic eens door en je begrijpt wat ik bedoel. Maar of ik bedoel wat je begrijpt, dat is een tweede.
pi_165622334
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:05 schreef BerjanII1986 het volgende:

[..]

Sorry, maar ik heb jouw zin zeer goed gelezen. Misschien moet je duidelijker schrijven.

Overigens ben ik overtuigd atheist, maar heb de bijbel diverse keren gelezen omdat ik dol ben op sages en legendes en mythische verhalen. Ik hou ook van de sprookjes van Moeder de Gans en de gebroerders Grimm. Allemaal vergelijkbaar. Blauwbaard en god zijn gelijkwaardige schurken. Mooi toch?
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_165646386
quote:
Ali is ook extreem overtuigd van zijn gelijk en hoe de wereld en het goddelijke en alles exact in elkaar zit, en daar valt ook absoluut niet aan te tornen.
:') :')

Janken als mensen hun geloof aan je "opdringen" maar ondertussen omgekeerd hetzelfde doen als het om atheïsme gaat:

quote:
We hebben nog een lange weg te gaan, helaas. Maar er zit wel sterke groei in eht atheïsme. Schijnt nog sterker te groeien dan de islam! ^O^

Ik lees trouwens dat de '70s een enorm atheïstisch tijdperk was. Zeker alle spirituele ongein van de '60 proberen te vergeten! :D
pi_165646445
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:48 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Sorry, maar ik heb jouw zin zeer goed gelezen. Misschien moet je duidelijker schrijven.

Overigens ben ik overtuigd atheist, maar heb de bijbel diverse keren gelezen omdat ik dol ben op sages en legendes en mythische verhalen. Ik hou ook van de sprookjes van Moeder de Gans en de gebroerders Grimm. Allemaal vergelijkbaar. Blauwbaard en god zijn gelijkwaardige schurken. Mooi toch?
Nee.

Heb je Openbaring al eens gelezen?
  donderdag 29 september 2016 @ 16:33:54 #247
224960 highender
Travellin' Light
pi_165648945
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 14:19 schreef Aguia het volgende:
Janken als mensen hun geloof aan je "opdringen" maar ondertussen omgekeerd hetzelfde doen als het om atheïsme gaat:
Valse vergelijking, geloof wordt in veel gevallen geleverd met een bijbehorende moraal en leefregels, atheïsme niet. Als iemand een ideologie zou opdringen dan had je een punt.
pi_165650601
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 16:33 schreef highender het volgende:

[..]

Valse vergelijking, geloof wordt in veel gevallen geleverd met een bijbehorende moraal en leefregels, atheïsme niet.
Dus wat je nu zegt is dat atheïsme geen zelf ontwikkelde moraal en leefregels kent en door die absentie moraal en leefregels "leent" van het geloof.
  donderdag 29 september 2016 @ 18:41:22 #249
224960 highender
Travellin' Light
pi_165651597
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 17:48 schreef Aguia het volgende:
Dus wat je nu zegt is dat atheïsme geen zelf ontwikkelde moraal en leefregels kent en door die absentie moraal en leefregels "leent" van het geloof.
Atheïsme betekent niets meer dan het geen rekening houden met het bestaan van god(en). Een atheïst kan overal voor of tegen zijn, een atheïst volgt geen religie die bepaald wat juist/onjuist is in morele kwesties.

[ Bericht 0% gewijzigd door highender op 29-09-2016 19:08:51 ]
  vrijdag 30 september 2016 @ 16:29:16 #250
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_165671633
Find a club
Currently, the number of After School Satan Clubs (ASSC) is limited, as the program is very new. However, ASSC has generated a massive wave of interest immediately upon being announced. Across the nation, parents are concerned about encroachments by proselytizing evangelicals in their public schools, and are eager to establish the presence of a contrasting voice that helps children to understand that one doesn’t need to submit to superstition in order to be a good person. Our goal, ultimately, is to place an ASSC in every school where the Good News Clubs, or other proselytizing religious groups, have established a presence.

What do children learn in the After School Satan Clubs?
All After School Satan Clubs are based upon a uniform syllabus that emphasizes a scientific, rationalist, non-superstitious world view. While the twisted Evangelical teachings of The Good News Clubs “robs children of the innocence and enjoyment of childhood, replacing them with a negative self image, preoccupation with sin, fear of Hell, and aversion to critical thinking,” After School Satan Clubs incorporate games, projects, and thinking exercises that help children understand how we know what we know about our world and our universe.

ze weten het 'leuk' te brengen die satanisten ..
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')