quote:Op dinsdag 27 september 2016 11:15 schreef Yiha3 het volgende:
[..]
christendom is dood man
happy church
quote:Op maandag 26 september 2016 20:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Maar inderdaad, ik laat me er wel wat te veel in meeslepen. idd tijd voor een adempauze.
quote:
Neuh, er mag ook wel soms wat pittige discussie zijn. Ali is ook extreem overtuigd van zijn gelijk en hoe de wereld en het goddelijke en alles exact in elkaar zit, en daar valt ook absoluut niet aan te tornen.quote:Op dinsdag 27 september 2016 17:36 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[..]![]()
![]()
![]()
Agree with me or die!!!111!
Och och, wat zijn we weer op onze *** getrapt zeg. En de woorden die je gebruikt, niet te filmen.quote:Op dinsdag 27 september 2016 09:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat ik zo vreselijk hypocriet en dubbel vind aan dit soort kreten is dat de grootste minachting, kleinering, denigrering, bespotting, intolerantie, agressiviteit van jezelf en mensen die er hetzelfde over denken als jezelf komen. Heb je enig idee hoe onbeschoft het is om mensen te vragen hun mening en overtuging met je te delen en er dan zo respectloos op te reageren?
Ach en wee. Ik vind dat mensen die geloven zoals jij doet niet moeten praten over "intellectuele uitwisseling van gedachten". Je doet jouw eigen intellect pijn. Mensen die nu nog geloven in een opvaring ten hemel. Waar zit de hemel, in onze huidige wereldbeeld? Boven het universum?quote:Naast het feit dat dit onbeschoft is is het tevens een enorm zwaktebod, en verandert het het hele debat in een emotionele uitbarsting in plaats van een intellectuele uitwisseling van gedachten. Bijzonder teleurgesteld in het gebrek aan niveau, dat je dat maar weet.
Alles waar je Ali van beschuldigd doe je zelf ook ToTquote:Op dinsdag 27 september 2016 17:52 schreef ToT het volgende:
[..]
Neuh, er mag ook wel soms wat pittige discussie zijn. Ali is ook extreem overtuigd van zijn gelijk en hoe de wereld en het goddelijke en alles exact in elkaar zit, en daar valt ook absoluut niet aan te tornen.
Maar ik ga er sowieso minder op in en kijk of ik het zo verder kan afbouwen.
Niet getreurdquote:Op dinsdag 27 september 2016 01:11 schreef Villas__Rubin het volgende:
Naïviteit is eigenlijk ergens een mooie eigenschap. Het is het geloof in onschuld... erg om te zien zo'n foto.
Waarom is dit erg? Mensen die vluchten welkom heten, je menselijkheid laten zien. Neen, dat is erg hoor. Een mooiere foto was zeker om de vluchtelingen bij de grens op te wachten met AK 47's?quote:Op dinsdag 27 september 2016 01:11 schreef Villas__Rubin het volgende:
Naïviteit is eigenlijk ergens een mooie eigenschap. Het is het geloof in onschuld... erg om te zien zo'n foto.
Nou ja zeg...quote:Op dinsdag 27 september 2016 19:25 schreef BerjanII1986 het volgende:
[..]
Waarom is dit erg? Mensen die vluchten welkom heten, je menselijkheid laten zien. Neen, dat is erg hoor. Een mooiere foto was zeker om de vluchtelingen bij de grens op te wachten met AK 47's?
Jij zou het liefst met een witte zak op je kop en een brandende fakkel in je hand de vluchtelingen opzoeken?
Ali komt op voor Ali, dat is als WC-eend adviseert WC eend?quote:Op dinsdag 27 september 2016 19:01 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Alles waar je Ali van beschuldigd doe je zelf ook ToT
Je bent alleen te blind/koppig/ hypocriet om het zelf in te zien / toe te geven
Wat voor inhoudelijk argumenten heeft christendom of islam? Enkel toch "dit zegt de bijbel/koran"? Argumenten zijn er niet.quote:Jouw beeld van de wereld is gebaseerd op feiten
Aanhangers in ID geloven in achterlijke, achterhaalde sprookjes boekjes
De ene groep is intellectueel superieur de andere te dom om op te poepen
Waar een overwinning halen op je rivaal belangrijker is dan inhoudelijke argumenten
Zodat je tegen jezelf kan zeggen het atheïsme waar is
Bij gelovigen kun je vergeten dat je inhoudelijke argumenten krijgt. Dat iets in een boek staat maakt het nog niet waar.quote:Bij een discussie denk ik aan logica, feiten en sterke inhoudelijke argumenten
En ook al ben je het fundamenteel met elkaar oneens dat er iets van wederzijds respect is
Iets waar je keer op keer hopeloos in faalt
Het is gewoon een feit dat Ali stelde dat duivel geest is, en dat wordt vandaag de dag opgevat als een gestorven mens die geest wordt. Dat Ali niet in geesten gelooft en de duivel toch als geest ziet maakt het nog minder makkelijk voor mensen die niet in die ideeen zijn opgevoed. Vandaar het misverstand. Plus dat ToT het probeert wetenschappelijk te zien, en Ali niet. Al denkt hij van wel, maar daar hebben meer gelovigen last van.quote:Kan kritiek prima hebben zolang het gebaseerd is op feiten
Je hebt zoveel halve waarheden gepost en regelrechte onzin dat ik dagen nodig zou hebben om alles te corrigeren ( iets waar ik geen enkele behoefte aan heb )
Maar zelfs wanneer je op de fouten word gewezen lijkt het niet bij je te registeren
De haat die je hebt heeft je zo verblind dat je het gewoon negeert en 'gewoon' de volgende aanval opent
quote:Op dinsdag 27 september 2016 20:09 schreef BerjanII1986 het volgende:
[..]
Ali komt op voor Ali, dat is als WC-eend adviseert WC eend?
[..]
Wat voor inhoudelijk argumenten heeft christendom of islam? Enkel toch "dit zegt de bijbel/koran"? Argumenten zijn er niet.
[..]
Bij gelovigen kun je vergeten dat je inhoudelijke argumenten krijgt. Dat iets in een boek staat maakt het nog niet waar.
[..]
Het is gewoon een feit dat Ali stelde dat duivel geest is, en dat wordt vandaag de dag opgevat als een gestorven mens die geest wordt. Dat Ali niet in geesten gelooft en de duivel toch als geest ziet maakt het nog minder makkelijk voor mensen die niet in die ideeen zijn opgevoed. Vandaar het misverstand. Plus dat ToT het probeert wetenschappelijk te zien, en Ali niet. Al denkt hij van wel, maar daar hebben meer gelovigen last van.
Je lijkt nog op de andere Ali ook. Niet inhoudelijk reageren, maar overdrijven... Een voordeel heb je overigens als je overdrijftquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 27 september 2016 20:46 schreef BerjanII1986 het volgende:
[..]
Je lijkt nog op de andere Ali ook. Niet inhoudelijk reageren, maar overdrijven... Een voordeel heb je overigens als je overdrijftAls je kritiek uit, op heilige boek x y z, zorg er dan op zijn minst voor dat het inhoudelijk kloptSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is niet goed voor je geloofwaardigheid als je met valse claims komt aanzetten of halve waarheden
Maar dat snap je wel ook welA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
Hoe dom ben je als je werkelijk gelooft dat dit 'vluchtelingen' zijnquote:Op dinsdag 27 september 2016 19:25 schreef BerjanII1986 het volgende:
[..]
Waarom is dit erg? Mensen die vluchten welkom heten, je menselijkheid laten zien. Neen, dat is erg hoor. Een mooiere foto was zeker om de vluchtelingen bij de grens op te wachten met AK 47's?
Jij zou het liefst met een witte zak op je kop en een brandende fakkel in je hand de vluchtelingen opzoeken?
Inhoudelijk met de bijbel? Is dat hetzelfde als inhoudelijk met mythen en sprookjes?quote:Op dinsdag 27 september 2016 21:20 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Als je kritiek uit, op heilige boek x y z, zorg er dan op zijn minst voor dat het inhoudelijk klopt
Het is niet goed voor je geloofwaardigheid als je met valse claims komt aanzetten of halve waarheden
Maar dat snap je wel ook wel
Over wie heb je het eigenlijk? Denk je echt dat al die vluchtelingen geen vluchtelingen zijn?quote:Op dinsdag 27 september 2016 21:23 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Hoe dom ben je als je werkelijk gelooft dat dit 'vluchtelingen' zijn
quote:[b]Op dinsdag 27 september 2016 21:53 schreef BerjanII1986 het volgende:
ToT daarentegen, die is nooit christen geweest dus die weet inderdaad van hoed en rand niet.
Het gaat om de hoed en de rand van de bijbel...quote:Op woensdag 28 september 2016 01:23 schreef ElizabethR het volgende:
[..]![]()
Als je nooit christen bent geweest weet je van de hoed noch rand??? Belachelijk!! Mensen die atheïst danwel agnost zijn hebben een evengrote intelligentie als christelijke/gelovige mensen hoor. Naar mijn mening zelfs groter, aangezien ze zelf denken in plaats van dogma's aan te nemen of zich te laten hersenspoelen zoals bij de zevendedagsadventisten of willekeurig welke andere sekte.
Ook een non-argument. Of een gelovige of niet-gelovige de bijbel leest, de tekst verandert niet op magische wijze.quote:Op woensdag 28 september 2016 10:05 schreef BerjanII1986 het volgende:
[..]
Het gaat om de hoed en de rand van de bijbel...
Graag een beetje begrijpend lezen, dat zou al een hoop schelen
Als je de bijbel dan nog niet gelezen hebt? Wat ToT duidelijk niet heeft gedaan. En je bent dan ook niet op de hoogte van wat de Traditie de mensen die gelovig zijn heeft wijsgemaakt. Dus dan ben je langs de gelovige heen aan het praten. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?quote:Op woensdag 28 september 2016 11:46 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ook een non-argument. Of een gelovige of niet-gelovige de bijbel leest, de tekst verandert niet op magische wijze.
Welke denigrerende toon?quote:Verder helpt je denigrerende toon niet echt de inhoud op gang te brengen.
Sorry, maar ik heb jouw zin zeer goed gelezen. Misschien moet je duidelijker schrijven.quote:Op woensdag 28 september 2016 10:05 schreef BerjanII1986 het volgende:
[..]
Het gaat om de hoed en de rand van de bijbel...
Graag een beetje begrijpend lezen, dat zou al een hoop schelen
quote:Ali is ook extreem overtuigd van zijn gelijk en hoe de wereld en het goddelijke en alles exact in elkaar zit, en daar valt ook absoluut niet aan te tornen.
quote:We hebben nog een lange weg te gaan, helaas. Maar er zit wel sterke groei in eht atheïsme. Schijnt nog sterker te groeien dan de islam!
Ik lees trouwens dat de '70s een enorm atheïstisch tijdperk was. Zeker alle spirituele ongein van de '60 proberen te vergeten!
Nee.quote:Op woensdag 28 september 2016 12:48 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Sorry, maar ik heb jouw zin zeer goed gelezen. Misschien moet je duidelijker schrijven.
Overigens ben ik overtuigd atheist, maar heb de bijbel diverse keren gelezen omdat ik dol ben op sages en legendes en mythische verhalen. Ik hou ook van de sprookjes van Moeder de Gans en de gebroerders Grimm. Allemaal vergelijkbaar. Blauwbaard en god zijn gelijkwaardige schurken. Mooi toch?
Valse vergelijking, geloof wordt in veel gevallen geleverd met een bijbehorende moraal en leefregels, atheïsme niet. Als iemand een ideologie zou opdringen dan had je een punt.quote:Op donderdag 29 september 2016 14:19 schreef Aguia het volgende:
Janken als mensen hun geloof aan je "opdringen" maar ondertussen omgekeerd hetzelfde doen als het om atheïsme gaat:
Dus wat je nu zegt is dat atheïsme geen zelf ontwikkelde moraal en leefregels kent en door die absentie moraal en leefregels "leent" van het geloof.quote:Op donderdag 29 september 2016 16:33 schreef highender het volgende:
[..]
Valse vergelijking, geloof wordt in veel gevallen geleverd met een bijbehorende moraal en leefregels, atheïsme niet.
Atheïsme betekent niets meer dan het geen rekening houden met het bestaan van god(en). Een atheïst kan overal voor of tegen zijn, een atheïst volgt geen religie die bepaald wat juist/onjuist is in morele kwesties.quote:Op donderdag 29 september 2016 17:48 schreef Aguia het volgende:
Dus wat je nu zegt is dat atheïsme geen zelf ontwikkelde moraal en leefregels kent en door die absentie moraal en leefregels "leent" van het geloof.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |