M.a.w., als puntje bij paaltje komt dienen niet-moslims zich naar JOUW waarheid te schikken, met sancties als gevolg wanneer ze dat niet doen.quote:Op zondag 25 september 2016 23:13 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Zo gaan dingen er nu eenmaal aan toe in de wereld. Als oorlogen worden gevochten en de ene land/macht neemt de andere over, dan gelden daar de wetten van de overwinnaar.
Jij wil dat er hier oorlog komt en dan de sharia invoeren.quote:Op zondag 25 september 2016 23:13 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Zo gaan dingen er nu eenmaal aan toe in de wereld. Als oorlogen worden gevochten en de ene land/macht neemt de andere over, dan gelden daar de wetten van de overwinnaar.
Dat jullie moreel gezien een aantal honderd jaar achter lopen was al duidelijk. Fijn dat je het nog eens bevestigt.quote:Op zondag 25 september 2016 23:13 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
girlygirl is er tenminste open over. De rest volgt dezelfde islam maar liegt erover.quote:Op zondag 25 september 2016 23:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat ben jij een uitermate eng persoon.
Dus als de PVV wint - God verhoede - ga jij je daar naar schikken?quote:Op zondag 25 september 2016 23:13 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nee precies, er is alleen de gewelddadige en intolerante islam. En jij het maar raar vinden dat steeds meer mensen de islam haten.quote:
Dit is ronduit schandalig. Wij maken toch ook geen wetten voor de vluchtelingen dat ze christen moeten worden. Je bent echt heel eng.quote:Op zondag 25 september 2016 23:13 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Bewijs dan dat ik lieg? Kom met 1 ding (en niet die anti-Islam websites die koranteksten plaatsen en daar een eigen draai aangeven) tegelijk.quote:Op zondag 25 september 2016 23:13 schreef workhard12 het volgende:
[..]
Geen dwang in geloof? Dit is geen domheid, nee dit is liegen. Ik ga de voorbeelden niet eens meer benoemen. Jij geeft nooit een regel kritiek op de Islam. Heel erg eng
Waarom lieg je?quote:Op zondag 25 september 2016 23:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Nee precies, er is alleen de gewelddadige en intolerante islam. En jij het maar raar vinden dat steeds meer mensen de islam haten.
Dwang? Heel simpel, Girly... Mag ik binnen die wet die jij wil beelden in mijn kerk hebben staan ja of nee?quote:Op zondag 25 september 2016 23:22 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Bewijs dan dat ik lieg? Kom met 1 ding (en niet die anti-Islam websites die koranteksten plaatsen en daar een eigen draai aangeven) tegelijk.
Ik heb geen kritiek op mijn geloof omdat ik ervan overtuigd ben dat het afkomstig is van God. Waarom zou ik kritiek moeten hebben op degene die mij en de rest van de wereld geschapen heeft. Dat zou arrogant zijn.
Dit betekend trouwens niet dat ik nooit vragen heb, echter wanneer ik die heb dan zoek ik die uit ipv mij af te geven op God/Islam.
Moslims mogen elkaar niet blindelings volgen op hun woorden. De gemiddelde praktiserende moslim vraagt om daliel (; bewijs) als een andere moslim een uitspraak doet over het geloof dat hij/zij nooit gehoord heeft.
Dat heb ik niet bepaald hoor. Dat is door God bepaald in de koran.quote:Op zondag 25 september 2016 23:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
M.a.w., als puntje bij paaltje komt dienen niet-moslims zich naar JOUW waarheid te schikken, met sancties als gevolg wanneer ze dat niet doen.
Wat ben jij een uitermate eng persoon.
Websites die schrijven over de fantastische situatie in islamitische landen als anti-Islam bestempelenquote:Op zondag 25 september 2016 23:24 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Waarom lieg je?
Ben jij ook een zogenaamde Islamdeskunige die zijn info haalt van anti Islam websites en via de media?
Dat er mensen zijn die de Islam haten is niks nieuw en al "voorspeld" door de profeet.
Ik snap dat in jouw visie ik niet in God geloof, maar ik weet dat ik dat wel doe.quote:Op zondag 25 september 2016 23:26 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dat heb ik niet bepaald hoor. Dat is door God bepaald in de koran.
Ik verkondig slechts, maar schijnbaar is het verkondigen van het woord van God meteen iets waar mensen zich door aangevallen voelen. Blijf dat bijzonder vinden voor mensen die menen niet in God te geloven.
Nee hoor.quote:Op zondag 25 september 2016 23:15 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Jij wil dat er hier oorlog komt en dan de sharia invoeren.![]()
Dat gaan we dus even niet doen, inshallah.
er is wel dwang in het geloof. je kunt de aya lakum dinukum waliyadin niet uit z'n verband trekken en een algemene stelregel maken. geen enkele geleerde van aswj zal het met jou eens zijn over deze uitspraak. een voorbeeld van dwang in islam: je moet moslim zijn om in paradijs te komen; je moet 5x per dag op tijd bidden om in paradijs te komen; je moet moslim blijven om je recht op leven te behoudenquote:Op zondag 25 september 2016 23:09 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]Ik zie mezelf echt nooit dingen slopen. Zelfs al zou de wereld onderworpen zijn aan de Islamitische wetgeving en men afgodsbeelden gaat afbreken.
Er is in de Islam geen dwang in geloof (hoe hard de haters dit ook beweren) en daar sluit ik mij ook volledig bij aan. Ik heb mijn opvattingen en sta altijd open voor discussies, andersom minder, want ik krijg vaker persoonlijke aanvallen dan een onderbouwing van de eigen standpunt.
Ik vind het wel merkwaardig hoe snel sommigen zich aangevallen voelen door mijn opvattingen.
En de geldboetes etc. waar jij het allemaal over hebt, je doet hiermee alsof de Islamitische wetgeving, de wet van de jungle is en dat ieder willekeurige moslim maar kan zeggen hoe die vorm wordt gegeven.
Die wetgeving staat zwart op wit, daar heb ik als leek niks over te zeggen. Niet ik stel die regels op, ze zijn grotendeels vanuit Islamitische bronnen (de Koran, Hadith etc.) opgesteld en in mindere mate vanuit eerdere geschriften (zoals Umar ibn khattab, 1 van de 1ste 4 moslimleiders, de straf voor overspel vanuit de Torah bepaald heeft).
zelfde als ieder andere wetgevingquote:Op zondag 25 september 2016 23:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mooi verhaal, maar zolang ik en anderen die wetgeving niet accepteren, is elke vorm van opleggen ervan dwang.
Erg goedkoop. Als in de Koran had gestaan dat je iedere man in de bek zou moeten zeiken zou je dat dus zonder aarzelen doen?quote:Op zondag 25 september 2016 23:26 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dat heb ik niet bepaald hoor. Dat is door God bepaald in de koran.
Ik verkondig slechts, maar schijnbaar is het verkondigen van het woord van God meteen iets waar mensen zich door aangevallen voelen. Blijf dat bijzonder vinden voor mensen die menen niet in God te geloven.
de situatie in die landen is geen Islam.quote:Op zondag 25 september 2016 23:27 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Websites die schrijven over de fantastische situatie in islamitische landen als anti-Islam bestempelen
Voor zoveel sneuheid bestaan nog geen woorden.
Racisme? Lmaoquote:Op zondag 25 september 2016 15:12 schreef PSVCL het volgende:
Kan dit topic weg ?
Linkdump en een racistisch topic
Amerika voert al sinds haar bestaan oorlog.quote:Op zondag 25 september 2016 23:28 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nee hoor.
Dat wil ik totaal niet (wie wil er nu oorlog? behalve dan psychopaten), daarentegen willen Trump, Geert Wilders & co dat wel.
Oh nee, de Taliban, IS en Boko Haram hebben niets met de islam te maken. Dat was ik even vergeten.quote:Op zondag 25 september 2016 23:30 schreef PSVCL het volgende:
[..]
de situatie in die landen is geen Islam.
Het boek van God (de Koran) is de bron van de Islam,en de sunnah van de profeet vzmh
in islam is het verplicht om (ik meen) 1x per jaar khuruj fisabilillah uit te voeren. dat is het erop uit trekken met wapens om gebieden te veroveren. o.a fatwa shaikh bin uthaimin hierover, terug te vinden in zijn sharh van riyadus salihin (of arba3in an nawawi, weet even niet zeker)quote:Op zondag 25 september 2016 23:28 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nee hoor.
Dat wil ik totaal niet (wie wil er nu oorlog? behalve dan psychopaten), daarentegen willen Trump, Geert Wilders & co dat wel.
Lol doe niet schijnheilig. Zo heeft Israël toch land veroverd (en de westerse wereld Amerika, Canada en Australië om een paar voorbeelden te noemen)?quote:Op zondag 25 september 2016 23:15 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Dat jullie moreel gezien een aantal honderd jaar achter lopen was al duidelijk. Fijn dat je het nog eens bevestigt.
Jezus is een profeet die tot God in de hemel bad.quote:Op zondag 25 september 2016 23:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
Jezus Christus is mijn God, en weet je wat Hij zei over mensen die niet in Hem willen geloven?
"Maar als jullie ergens niet welkom zijn en de mensen niet naar jullie willen luisteren, moet je daar weggaan en het stof van je voeten schudden ten teken dat je niets meer met hen te maken wilt hebben" (Marcus 6,11).
Geen dwang? Dát is geen dwang. Leven en laten leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |