geoefend genoeg om de finish te halen.quote:Op zondag 25 september 2016 18:58 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vraag me af of degenen die bij de Dam tot damloop overleden zijn, geoefend waren.
De kans dat je aan ongeoefend hardlopen dood gaat is uiterst klein.quote:Op zondag 25 september 2016 18:58 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vraag me af of degenen die bij de Dam tot damloop overleden zijn, geoefend waren.
Alweer 1! Ik zou zeggen... Vóór elke wedstrijd in wat voor sport dan ook, even langs de huisarts.quote:Op zondag 25 september 2016 12:08 schreef Tja..1986 het volgende:
De gedachte om die honderduizenden, zo niet miljoenen, mensen die dit of soortgelijke dingen doen langs de huisarts te laten gaan is redelijk stupide. Dat kost veel te veel geld en levert te weinig op.
Dit ja.quote:Op zondag 25 september 2016 13:02 schreef Swetsenegger het volgende:
Er blijven veel meer ongezonde niet sportende mensen zomaar dood dan dam tot dam lopers.
Nee, het is niet te voorkomen door goed voor te lichten. Er vallen ook wel eens profvoetballers dood op het veld neer. Die zijn super fit en voorgelicht. En ja het is erg voor de betrokkenen. Maar ja, ook gaat het leven gewoon door.quote:Op zondag 25 september 2016 19:15 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind het erg, het is net zoiets als verdrinken in zee. Op een totaal onverwacht moment in je leven, op een moment dat je plezier zou moeten hebben, is het opeens over en uit. Ook verschrikkelijk voor de familie. En iedereen gaat over tot de orde van de dag, want je schijnt een soort collateral damage te zijn. Kan gebeuren, iedereen doorlopen graag.
Terwijl het wél te voorkomen is door mensen goed voor te lichten.
Dat is mijn mening.
Ga dat maar aan die dode vertellen..quote:Op zondag 25 september 2016 19:21 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Maar ja, ook gaat het leven gewoon door.
Beweer je nou dat de dood van deze vrouw voorkomen had kunnen worden als de hardlopers beter voorgelicht zouden worden (wat die voorlichting dan ook mag inhouden..)? Dat vind ik nogal een uitspraak als je nog niet eens weet wat de aanleiding en/of oorzaak van haar dood is geweest.quote:Op zondag 25 september 2016 19:15 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind het erg, het is net zoiets als verdrinken in zee. Op een totaal onverwacht moment in je leven, op een moment dat je plezier zou moeten hebben, is het opeens over en uit. Ook verschrikkelijk voor de familie. En iedereen gaat over tot de orde van de dag, want je schijnt een soort collateral damage te zijn. Kan gebeuren, iedereen doorlopen graag.
Dat is mijn mening.
Inderdaad. Er zijn genoeg mensen die zo'n formulier zelf in elkaar knutselen. Of dat verstandig is of niet maakt weinig uit, het geeft al aan dat het verplichten van zo'n verklaring ook geen garanties geeft.quote:Op zondag 25 september 2016 19:52 schreef YUR het volgende:
Als ik in Frankrijk mee wil doen met een loopevenement moet ik ook een ondertekende doktersverklaring kunnen overleggen. Maar zonder de cijfers te kennen, denk ik zomaar dat er daar ook weleens iemand is overleden tijdens zo'n evenement
Ik heb wel eens horen zeggen dat soms mensen dood gaan die een dag ervoor goede check-up hadden bij de dokter.quote:Op zondag 25 september 2016 19:52 schreef YUR het volgende:
Als ik in Frankrijk mee wil doen met een loopevenement moet ik ook een ondertekende doktersverklaring kunnen overleggen. Maar zonder de cijfers te kennen, denk ik zomaar dat er daar ook weleens iemand is overleden tijdens zo'n evenement
ik heb meer dan eens gehoord dat iemand dood neervalt nadat die bij Eerste hulp is geweest waar men niks kon vindenquote:Op zondag 25 september 2016 19:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb wel eens horen zeggen dat soms mensen dood gaan die een dag ervoor goede check-up hadden bij de dokter.
Als je ongetraind gaat hardlopen loop je jezelf niet zomaar dood. Ik denk zelfs dat je erg goed getraind moet zijn om zo ver over je grenzen te gaan dat je jezelf letterlijk dood loopt.quote:Op zondag 25 september 2016 19:15 schreef Loekie1 het volgende:
Of mensen die tijdens de keuring dood neervallen. Misschien moeten we die maar verbieden.quote:Op zondag 25 september 2016 19:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb wel eens horen zeggen dat soms mensen dood gaan die een dag ervoor goede check-up hadden bij de dokter.
Vlak voor ik een marathon ging lopen heb ik dat wel gedaan. Maar toen liep ik al 30KM in training en had ik al vele halve marathons, 10 miles en 10KM's gelopen.quote:Op zondag 25 september 2016 20:15 schreef BlaffendeHond het volgende:
Een sportmedische keuring lijkt me overigens wel iets dat aan te raden is.
Ik denk dat het niet lang meer duurt voor zo'n keuring verplicht gaat worden bij duurloop-evenementen.quote:Op zondag 25 september 2016 20:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Vlak voor ik een marathon ging lopen heb ik dat wel gedaan. Maar toen liep ik al 30KM in training en had ik al vele halve marathons, 10 miles en 10KM's gelopen.
Ik denk het niet, want het maakt niets uit. Schijnveiligheid.quote:Op zondag 25 september 2016 20:47 schreef BlaffendeHond het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet lang meer duurt voor zo'n keuring verplicht gaat worden bij duurloop-evenementen.
Dus je pikt er geen risicogevallen mee uit?quote:Op zondag 25 september 2016 20:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik denk het niet, want het maakt niets uit. Schijnveiligheid.
Mensen die geen enkel symptoom hebben maar pas bij 10KM+ omvallen? Nee, die pik je er niet mee uit. En de rest zit al eerder bij de dokter.quote:Op zondag 25 september 2016 20:51 schreef BlaffendeHond het volgende:
[..]
Dus je pikt er geen risicogevallen mee uit?
Waarom heb jij die keuring dan eigenlijk gedaan?quote:Op zondag 25 september 2016 21:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mensen die geen enkel symptoom hebben maar pas bij 10KM+ omvallen? Nee, die pik je er niet mee uit. En de rest zit al eerder bij de dokter.
Als dat zo is dan is het vermoedelijk ook gefilmdquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |