abonnement Unibet Coolblue
pi_165540320
Welkom in het Peutertopic!!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki: http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

pi_165540476
Oké, ik heb een vraag ;)
Wat zouden jullie doen...

Ow begint de laatste tijd als ik hem in bed heb gelegd zachtjes te huilen..
De waarom vraag kon hij vandaag eindelijk beantwoorden.

"Hij voelt zich zo alleen in die kamer voordat hij gaat slapen".

Prima, denk je nu vast, dan blijf je bij hem tot hij slaapt...
Maar nu ik mijn jongens 2 à 3 avonden per week alleen in bed. Js kan ik niet alleen wegleggen, hij valt bij mij/vriendje op schoot in slaap. Dus hoe ik dat dan zou moeten doen :')

Wat is jullie idee erover?
En verder hoi en :*
pi_165540544
Oei, lastig Loj.

Hoe laat gaan Js en Ow slapen?
Zou je Js eerst in bed kunnen krijgen dat Ow iets later opblijft? Of kan je Js misschien meenemen als je bij Ow blijft?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165540591
Ha Loj,
I zegt de afgelopen twee weken ook ineens dat ze zich 'alleen voelt' als we afscheid nemen bij het naar bed gaan. Ze klampt zich dan soms ook aan me vast. Ik wil niet dat het een gewoonte wordt dat ik net zo lang bij haar blijf zitten tot ze in slaap valt, dat is wat mij betreft geen optie. Dus dat zeg ik dan ook tegen haar, dat ze gewoon lekker in haar eigen bedje mag slapen maar ik zeg ook dat mama heel dichtbij is, dat ik gewoon in de woonkamer ben en dat ze dus niet echt alleen is. De kamerdeur blijft op een kier en ze mag mij altijd roepen. Als ik dit een paar keer zo zeg en een extra knuffel geef, dan is ze eigenlijk altijd wel gerustgesteld.

Verder heeft ze nu inderdaad ook een klein lampje in haar kamer, die ze soms wel aan wil hebben en soms niet.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165540601
F-r gefeliciteerd!

Franny wauw!! Wat knap van I. Stoere meid.

Fijn dat F zich ook weer beter voelt.

Omen, leuk naar de kermis! Hij staat nu ook in Gouda maar slaan m dit jaar over, mn lijf trekt dat ff niet.

Loj, misschien heeft hij er zelf een idee over? Een extra lampje, een knuffeltje, muziekje... en anders met elkaar in grote bed? Dan kan js in slaap vallen en ow ook en kunnen jullie ze daarna overleggen?

Verder is het hier peuterpuberteit ten top! Als er maar iets anders gaat dan dat madame het heeft bedacht.... DRAMA! Ze mag waar mogelijk altijd helpen en ik ben erg voor zelf ontdekken maar die drift en dan vooral het bijhorende gejengel en gegil werkt toch wel wat op mijn zenuwen
S. 2014
J. 2016
pi_165540619
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 20:29 schreef Loj het volgende:
Oké, ik heb een vraag ;)
Wat zouden jullie doen...

Ow begint de laatste tijd als ik hem in bed heb gelegd zachtjes te huilen..
De waarom vraag kon hij vandaag eindelijk beantwoorden.

"Hij voelt zich zo alleen in die kamer voordat hij gaat slapen".

Prima, denk je nu vast, dan blijf je bij hem tot hij slaapt...
Maar nu ik mijn jongens 2 à 3 avonden per week alleen in bed. Js kan ik niet alleen wegleggen, hij valt bij mij/vriendje op schoot in slaap. Dus hoe ik dat dan zou moeten doen :')

Wat is jullie idee erover?
En verder hoi en :*
Helpt het als je de deur open laat staan en dan bijvoorbeeld boven nog even bezig blijft met de andere kleine of eveb de was ofzo doet?
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_165540949
Heel soms wil W ook graag dat ik bij haar blijf. Maar dan spreek ik met haar af dat ik eerst L in bed leg en de borst geef, dat het wel een tijdje duurt en ze in de tussentijd zelf n boekje mag lezen, maar niet de kamer uitgaan en dat ik daarna nog 1 verhaaltje kom voorlezen en lekker instoppen. Dat vind ze altijd prima. Soms slaapt ze dan toch al, maar soms niet en dan lees ik dus nog even voor. Ze vind het dan heel fijn dat ze even helemaal alleen aandacht krijgt.
Maar ik zou het niet elke avond willen, want dan duurt t naar bed brengen me echt te lang..
pi_165541701
Ik heb weinig slaaptips. Afgezien van soms een keer een extra knuffel willen gaan ze na hun bedritueel altijd zonder huilen of ander drama slapen.

Ik heb vandaag geshopt voor o.a. mijn peuters en ik vond bij de Primark voor een prikkie een supertoffe broek met monstertandjes en oogjes erop. T en S zijn er megablij mee en ze wilden hem allebei gelijk aan. :D
pi_165541907
Lastig Loj, als je inderdaad alleen bent ook. Wij slapen met alle deuren open, dus door ons gerommel weet ze dat we er altijd zijn. We zitten eerst een kwartiertje bij haar, en gaan dan naar beneden. Dan slaapt ze nog niet. Ze jammert dan vaak een minuutje en dan is het stil.

Gisteren was haar paps een avond weg en toen vroeg ik of ze bij ons in bed wilde slapen. Dat wilde ze graag, grote ogen en "pappa mamma bed jaa". Eenmaal in bed wilde ze niet slapen. Dus ik stel voor een boekje te lezen. Ik zocht een megakort knuffelboekje van Gonnie en Gijsje, heeeel lang geleden dat we die laatst lazen. Kind helemaal hyper van dat verhaal joh _O- Wilde dus mooi niet slapen. Dus na 7 keer lezen zei ik: nog 1 keer, dan leggenw e het boek weg en gaan we slapen. Morgen lezen we meer.

Wordt ze vanmorgen naast mij wakker O+ (ik was al even wakker). Ze beweegt wat, strekt zich uit, en terwijl ze haar ogen open doet zegt ze: "boeke lezen ja". Echt wtf, amper wakker en ze herinnert zich dat boek al. Echt bizar wat er in die kleine koppies om gaat O+
  zaterdag 24 september 2016 @ 21:31:00 #10
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165541995
Wat een geniale broek! Ik moet ook naar de primark :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165542018
Ja dat geheugen begint goed zn werk te doen.

Hier lezen we al daaaaagen "de poepfabriek" ik voor de afwisseling "de keutelkampioen" gekocht maar die is niet half zo boeiend als die andere.

Saar is heel erg bezig met bang zijn en verstoppen... en nu stelt ze zichzelf ook vaak gerust, " hoeffe nie bang zijn, mama papa zijn bij jou" Ik vind het ergens zo lief dat ze zichzelf dan kan troosten...
S. 2014
J. 2016
pi_165542179
Ah wat lief idd, GM.
Zo hoor je zo jezelf terug.

Zo zei ik: hou van jou, O! Zegt zij: Houvañoh, mamma.

Echt O+
pi_165542325
O+ O+ spreekt O. ook veel Noors of is het thuis alleen NL?
S. 2014
J. 2016
pi_165542437
Room O+ wat zoet.

Dat geheugen is fantastisch hè; ik zei eergisteren tegen F dat we na z'n middagslaapje een mango ijsje zouden eten. Hij wordt 2 uur later wakker en z'n eerste worden 'Mama, kom, gaan we ijsje eten' _O-

Lastig Loj, met 2 kinderen lijkt het me idd een stuk lastiger als ze beide iets willen van je op hetzelfde moment. Ik hoop dat je iets vindt dat werkt, het klinkt wel sneu dat eenzaam voelen.
pi_165542465
50/50 denk ik. Thuis voornamelijk NL met mij en een beetje van haar vader (hij praat bl wat hij kan). Op het kdv praat ze noors.
Het is verbazingwekkend hoe snel ze zich daarin aanpast. Riept ze eerst: kijke nou, een paard! Om als haar grootouders 2 min later binnenkomen "se en hest!" te zeggen. Bijzonder hoe ze dat oppikt, en razend interessant om te observeren :D
pi_165542860
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 20:29 schreef Loj het volgende:
Oké, ik heb een vraag ;)
Wat zouden jullie doen...

Ow begint de laatste tijd als ik hem in bed heb gelegd zachtjes te huilen..
De waarom vraag kon hij vandaag eindelijk beantwoorden.

"Hij voelt zich zo alleen in die kamer voordat hij gaat slapen".

Prima, denk je nu vast, dan blijf je bij hem tot hij slaapt...
Maar nu ik mijn jongens 2 à 3 avonden per week alleen in bed. Js kan ik niet alleen wegleggen, hij valt bij mij/vriendje op schoot in slaap. Dus hoe ik dat dan zou moeten doen :')

Wat is jullie idee erover?
En verder hoi en :*
Wij hebben dat ook een periode gehad. Dan kozen wij ervoor om Yaro een boekje te laten lezen terwijl wij kyan op bed legde. Daarna gingen we naar Yaro.
Yaro kan echter makkelijk laat/langer opblijven.

Maar het blijft lastig.
pi_165547782
Er komen soms woorden uit mijn peuter waarvan ik denk 'hoe komt hij daar nou bij? :D'

Bij het ontbijt gisteren had F een croissantje met chocopasta.
Ik: Is het lekker F?
F: Ja, ik zit te smikkelen :Y

Serieus, smikkelen? Ik gebruik dat woord echt nooit :+
pi_165547948
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 08:15 schreef Fazzoletti het volgende:
Er komen soms woorden uit mijn peuter waarvan ik denk 'hoe komt hij daar nou bij? :D'

Bij het ontbijt gisteren had F een croissantje met chocopasta.
Ik: Is het lekker F?
F: Ja, ik zit te smikkelen :Y

Serieus, smikkelen? Ik gebruik dat woord echt nooit :+
Op ons kdv gebruiken ze'smikkelen', althans in de app.
pi_165548051
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 08:15 schreef Fazzoletti het volgende:
Er komen soms woorden uit mijn peuter waarvan ik denk 'hoe komt hij daar nou bij? :D'

Bij het ontbijt gisteren had F een croissantje met chocopasta.
Ik: Is het lekker F?
F: Ja, ik zit te smikkelen :Y

Serieus, smikkelen? Ik gebruik dat woord echt nooit :+
Haha :D Herkenbaar!
T. zegt regelmatig 'Nou moe!'.
Echt, hoe dan :').
pi_165548323
Smikkelen gebruikt mijn sz ook.


jarige jet gisteren. Kleren schoonhouden geen optie.
pi_165549090
FR nog gefeliciteerd!

Wij waren dus ook in de Efteling. 2 dagen zelfs. Wat een feest! Mijn meiden vinden normaal alles eng maar zijn echt in heel veel dingen geweest.

Op donderdag was het superrustig en stond de langste rij voor de toiletten. We ijn in droomvlucht geweest (vonden ze alledrie toch wat spannend, vooral omdat het zo donker is). De meiden zijn zelfs in de bob geweest. J heeft de hele bob bij elkaar gegild en was echt BOOS toen ze eruit ging. Heel verontwaardigd dat we haar mee hadden genomen die bob in. D vond het wel eng maar zou er nog wel een keer in gaan. Vrijdag het sprookjesbos gedaan en ook daar hebben ze zichzelf overwonnen. Vooral D vond echt veel leuk en ook dingen die ze vorig jaar nog doodeng vond, waren nu erg leuk.

Slapen in het hotel ging ook goed. De meiden sliepen bij ons en waren al snel vertrokken. Bij het ontbijt nog uitgebreid gesproken met Assepoester en Roodkapje. Ze hebben echt genoten. En mazzel met weer en drukte. Echt echt echt leuk.
pi_165549220
Oh dat klinkt als het perfecte uitje zo, Kyara! Efteling is ook zo vreselijk leuk. Dapper ook dat je meiden zo veel hebben gedaan, ondanks dat ze het eng vonden!

Wij waren er afgelopen december, en O vond het prachtig, maar was nog wel wat jong met 1,5 jaar. Volgende keer dat we in NL zijn gaan we weer.

Ik kan sowieso echt heel erg ontroerd raken van O haar enthousiasme voor dingen. Nu even een fietstochtje maken met haar vader. Helm op is een feestje, alles aanwijzen en dan straks een klein taartje eten met haar vader in het café. Voor mij inmiddels zo gewoon, voor haar echt bijzonder. Die glimmende oogjes dan <3

FR van harte! Ijsje kleedt mooi af bij haar jurk ;) O+
pi_165549230
Loj, lastig. Geen tips helaas :*

Nikki, wat een toffe broek O+

Het geheugen van een peuter blijft mij verbazen O+

Fr O+

Kyara, klinkt gezellig O+
  zondag 25 september 2016 @ 11:39:01 #24
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165549948
Wat schattig fr O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165552383
Leuke foto, f_r! O+ .

Het is vanochtend zo gezellig met I, die al spelend hele verhalen vertelt. Je hoort dan steeds ook letterlijk terug wat ze op het kdv leert of van ons. En dat geheugen: het wordt steeds duidelijker voor me dat ze zich dingen herinneren die echt al een tijdje geleden zijn en dat je dat als ouders vaak onderschat (ook omdat ze dat nog niet zo goed kunnen verwoorden natuurlijk). Zo begon I vorige week over in een hotel slapen. Dat hebben we begin augustus gedaan tijdens het weekendje weg. Dat weet ze nog precies allemaal, ook wat we in Antwerpen hebben gedaan en dat we een stuk gingen rijden met de auto.

Ze kwam ook nog even terug op het spugen van donderdagavond.
"Mama, ik heb geen buikpijn meer!"
"Nee, gelukkig niet. Toen je buikpijn had, zei je ineens helemaal niets meer. Daar was ik best van geschrokken, jij toch ook?"
"Nee mama, ik was niet geschrokken, ik was alleen maar niet aan het praten."

_O- . :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165552465
Haha die I wijsneusje.

Hier 2 licht vermoeide meisjes en een mama die om 03:30 klaar wakker was. Echt geen idee waarom maar slapen lukte niet meer.
  zondag 25 september 2016 @ 15:17:53 #27
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165554314
Lekker bijdehand :D

Hoe verloopt bij jullie de communicatie op het kdv? Ik irriteer me een beetje dat ik dingen voor mijn gevoel tien keer moet zeggen. Van de week bv aan een juf gevraagd of ze Lucas af en toe willen vragen of hij op het potje wil? Dat doen we thuis namelijk ook. Dag erna vraag ik aan een andere juf hoe hij erop reageert en die weet van niks. En dat is dus niet de eerste keer. Word er een beetje moe van dat ik alles tien keer moet zeggen en opschrijven en weer herhalen zodra er een nieuwe juf/stagiare komt. Of is dat elders ook zo?

[ Bericht 0% gewijzigd door Chanty op 25-09-2016 15:23:19 ]
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165557909
Wat vervelend Chanty. Ik ben bij ons kdv juist onder de indruk van hoe goed iedereen op de hoogte is, zelfs de juffen van andere groepen omdat ze vaak bij elkaar inspringen.

Dat geheugen van die ukkies is bijzonder hè? Ik merk het ook steeds meer.

Wij zijn een lang weekend weg en het is 50% afzien (als peuter en baby allebei overprikkeld zijn) en 50% enorm genieten. Peuter in klederdracht in het Zuiderzeemuseum bijvoorbeeld, ik smólt. En alle andere toeristen die foto's van haar wilden ook :D Sprookjeswonderland was ook een enorm succes, echt een aanrader! Soort mini-Efteling :)
  zondag 25 september 2016 @ 18:54:02 #29
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_165558724
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 18:12 schreef Amsel het volgende:
Wat vervelend Chanty. Ik ben bij ons kdv juist onder de indruk van hoe goed iedereen op de hoogte is, zelfs de juffen van andere groepen omdat ze vaak bij elkaar inspringen.

Dat geheugen van die ukkies is bijzonder hè? Ik merk het ook steeds meer.

Wij zijn een lang weekend weg en het is 50% afzien (als peuter en baby allebei overprikkeld zijn) en 50% enorm genieten. Peuter in klederdracht in het Zuiderzeemuseum bijvoorbeeld, ik smólt. En alle andere toeristen die foto's van haar wilden ook :D Sprookjeswonderland was ook een enorm succes, echt een aanrader! Soort mini-Efteling :)
Waren jullie vandaag in Sprookjeswonderland? Wij wel! Wij hebben een abonnement genomen dit jaar, tis gewoon superleuk daar voor die kleintjes :).
  zondag 25 september 2016 @ 19:16:07 #30
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165559214
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 18:12 schreef Amsel het volgende:
Wat vervelend Chanty. Ik ben bij ons kdv juist onder de indruk van hoe goed iedereen op de hoogte is, zelfs de juffen van andere groepen omdat ze vaak bij elkaar inspringen.

Dat geheugen van die ukkies is bijzonder hè? Ik merk het ook steeds meer.

Wij zijn een lang weekend weg en het is 50% afzien (als peuter en baby allebei overprikkeld zijn) en 50% enorm genieten. Peuter in klederdracht in het Zuiderzeemuseum bijvoorbeeld, ik smólt. En alle andere toeristen die foto's van haar wilden ook :D Sprookjeswonderland was ook een enorm succes, echt een aanrader! Soort mini-Efteling :)
Ze schrijven naar eigen zeggen dingen ergens op maar als ik kijk hoe vaak dingen niet doorkomen dan vraag ik me af of iemand dat wel leest en of er geen beter systeem is. Voel me ook zo'n zeikerd om alles tien keer te zeggen. Maar nu met de borstvoeding voor Amélie ook: meerdere keren gezegd dat ze moeten beginnen met 20 of 30 ml aangezien ze de fles weigert en alsnog warmen ze meer op en kan er dus een deel worden weggegooid. Heb het uiteindelijk maar opgeschreven :{

Maar weet niet of ik het nu gewoon ter sprake moet brengen of dat ik te hoge verwachtingen stel.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165560069
Amsel, die 50% genieten klinkt gezellig O+
:* voor die andere 50%

Chanty, ik vind niet dat je te hoge verwachtingen stelt :*
Is gewoon niet leuk als er niet geluisterd lijkt te worden
Moet je morgen weer werken?
pi_165560208
Ik denk eerder dat er een probleem is met continuïteit binnen het personeel, dan dat ze niet luisteren. Hoe meer ziekte/invallers/parttimers, hoe slechter de informatieflow, is mijn ervaring.

Ik zou het ter sprake brengen. Gewoon zeggen dat je het gevoel hebt dat je tegen elke medewerker hetzelfde moet zeggen, en vragen of zij kunnen kijken of er voldoende in hun documentatie over de kinderen wordt gekeken.

Zelfde kdv als Lucas trouwens?
  zondag 25 september 2016 @ 20:00:54 #33
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165560311
Dinsdag ;(
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 25 september 2016 @ 20:05:46 #34
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165560411
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 19:57 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik denk eerder dat er een probleem is met continuïteit binnen het personeel, dan dat ze niet luisteren. Hoe meer ziekte/invallers/parttimers, hoe slechter de informatieflow, is mijn ervaring.

Ik zou het ter sprake brengen. Gewoon zeggen dat je het gevoel hebt dat je tegen elke medewerker hetzelfde moet zeggen, en vragen of zij kunnen kijken of er voldoende in hun documentatie over de kinderen wordt gekeken.

Zelfde kdv als Lucas trouwens?
Ja zelfde en er is maar 1 groep dus ze zijn samen O+ continuïteit van het personeel is het laatste half jaar idd niet zo goed. een langdurige zieke, een ging elders werken, een is ontslagen en een was zwanger dus idd nogal wat invallers en wisselingen.

Snap ook dat het niet makkelijk is om van elk kindje eem verandering in een keer te onthouden, maar er zijn gewoon dingen die ik maar gelaten heb omdat ik geen zin had het steeds weer te moeten zeggen. En andere dingen moet ik eens in de zoveel tijd weer op terugkomen. Voelt niet fijn.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165560499
Nee snap ik. En niet alles is het geleur waard, maar dat met die voeding zou ik wel aankaarten en duidelijk zeggen dat het voor jou echt belangrijk is. Kost nogal wat tijd immers, dat kolven. Hang desnoods in overleg een post-it op haar plek, ofzo. Of op de voeding zelf.
  zondag 25 september 2016 @ 20:16:03 #36
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165560622
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 20:10 schreef Roomsnoes het volgende:
Nee snap ik. En niet alles is het geleur waard, maar dat met die voeding zou ik wel aankaarten en duidelijk zeggen dat het voor jou echt belangrijk is. Kost nogal wat tijd immers, dat kolven. Hang desnoods in overleg een post-it op haar plek, ofzo. Of op de voeding zelf.
Dat heb ik vrijdag dus idd gezegd en diegene die er toen was is super. Maar bij sommige anderen heb ik het idee dat ze het niet bijhouden of zo.

Even iets anders, vind het zo knap O+ zat vandaag nog filmpjes terug te kijken van een jaar geleden dat hij net los liep. Nu leest hij cijfers :o mijn baby!

Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165561031
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 18:54 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Waren jullie vandaag in Sprookjeswonderland? Wij wel! Wij hebben een abonnement genomen dit jaar, tis gewoon superleuk daar voor die kleintjes :).
We waren er vrijdag! Heel rustig toen, konden overal zo doorlopen. Vind het zo leuk dat er voor die ukkies ook al echte attracties zijn :)

Ben bij ons kdv juist heel blij met de continuïteit. In het jaar dat peuter er nu zit is er nog nooit een invaller van buiten geweest. Ze lossen alles op met hun eigen mensen, die komen desnoods extra werken. De invallers die ze hebben zijn altijd dezelfde twee, en die zijn er zo vaak dat ze de kindjes ook heel goed kennen. Maargoed, er zijn wel andere dingen die ik dan weer niet ideaal vind, zo is er overal wel wat.
pi_165561139
Wat leuk met die cijfers Chanty! Wanneer gaan jullie aan de tafel van 7 beginnen? 8-)
  zondag 25 september 2016 @ 20:47:24 #39
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165561514
Hier ook vaste invallers maar het blijven invallers die minder frequent werken.

En we beginnen nu met het alfabet :7 hij heeft zich dit min of meer zelf aangeleerd middels YouTube.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 25 september 2016 @ 21:24:04 #40
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_165562751
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 20:32 schreef Amsel het volgende:

[..]

We waren er vrijdag! Heel rustig toen, konden overal zo doorlopen. Vind het zo leuk dat er voor die ukkies ook al echte attracties zijn :)

Ben bij ons kdv juist heel blij met de continuïteit. In het jaar dat peuter er nu zit is er nog nooit een invaller van buiten geweest. Ze lossen alles op met hun eigen mensen, die komen desnoods extra werken. De invallers die ze hebben zijn altijd dezelfde twee, en die zijn er zo vaak dat ze de kindjes ook heel goed kennen. Maargoed, er zijn wel andere dingen die ik dan weer niet ideaal vind, zo is er overal wel wat.
Ah, leuk :). Overal doorlopen kan ook vaak in het weekend, of anders is het heel eventjes wachten (5 min) en dat is ook goed te doen. Wij komen er wel 5x per jaar ofzo, vind het echt een leuk uitje :Y
pi_165562786
Ze horen een overdrachtschrift te hebben waarin ze deze dingen neerpennen voor elkaar, en invallers kunnen dat ook gewoon lezen.
S. 2014
J. 2016
pi_165563377
Chanty superknap van Lucas! Kleine tip, denk je er bij het alfabet aan om de letters aan te leren zoals ze dat op de basisschool gaan leren? Dus ààh in plaats van ááh en buh in plaats van béé. Daar zalde keuterjuf je tzt eeuwig dankbaar voor zijn. ;) Al die Vtech dingen enzo leren dat fout aan en daarom zijn die er hier nooit in gekomen. :+

Chanty, over overdracht op het kdv, dat is hier nog nooit misgegaan. Of anders gezegd, ik heb het nog nooit ontdekt. Nu noem je ook wel een paar factoren die denk ik wel van invloed kunnen zijn op het functioneren van het team. Zeker als er zoveel wisselingen zijn is het lastig om iedereen dezelfde werkwijze te laten hanteren. Daarmee wil ik niet zeggen dat ze dat niet na zouden moeten streven, maar dat het niet lukt lijkt een logisch gevolg van de vele wisselingen. Ik zou het wel aankaarten, want het blijft niet oké dat ze dit soort zaken niet opshrijven. Wat als ze even vergeten dat een bepaald kindje medicijnen gebruikt of iets dergelijks? Dat zou niet mogen gebeuren. Op ons kdv hebben ze een map waarin ze alle bijzonderheden over de kindjes zetten, dat werkt voor onze leidsters erg goed. Wellicht dat ze zoiets ook kunnen introduceren bij jouw kdv?
pi_165563523
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 21:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ze horen een overdrachtschrift te hebben waarin ze deze dingen neerpennen voor elkaar, en invallers kunnen dat ook gewoon lezen.
Maar als er door gebrek aan structuur en leiderschap niet nageleefd wordt of er hier in gekeken wordt (laat staan uitgevoerd) dan is zo'n schrift op zich weinig waard natuurlijk. Dan zijn de routines o m welke reden dan ook niet goed toegeëigend bij het gehele personeel.
pi_165563658
Nog even en Secret Santa 2016 gaat weer van start.

Aanmelden kan hier!
  zondag 25 september 2016 @ 22:09:42 #45
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165564254
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 21:41 schreef _NIKKI_ het volgende:
Chanty superknap van Lucas! Kleine tip, denk je er bij het alfabet aan om de letters aan te leren zoals ze dat op de basisschool gaan leren? Dus ààh in plaats van ááh en buh in plaats van béé. Daar zalde keuterjuf je tzt eeuwig dankbaar voor zijn. ;) Al die Vtech dingen enzo leren dat fout aan en daarom zijn die er hier nooit in gekomen. :+

Chanty, over overdracht op het kdv, dat is hier nog nooit misgegaan. Of anders gezegd, ik heb het nog nooit ontdekt. Nu noem je ook wel een paar factoren die denk ik wel van invloed kunnen zijn op het functioneren van het team. Zeker als er zoveel wisselingen zijn is het lastig om iedereen dezelfde werkwijze te laten hanteren. Daarmee wil ik niet zeggen dat ze dat niet na zouden moeten streven, maar dat het niet lukt lijkt een logisch gevolg van de vele wisselingen. Ik zou het wel aankaarten, want het blijft niet oké dat ze dit soort zaken niet opshrijven. Wat als ze even vergeten dat een bepaald kindje medicijnen gebruikt of iets dergelijks? Dat zou niet mogen gebeuren. Op ons kdv hebben ze een map waarin ze alle bijzonderheden over de kindjes zetten, dat werkt voor onze leidsters erg goed. Wellicht dat ze zoiets ook kunnen introduceren bij jouw kdv?
Ik was niet van plan hem het alfabet actief aan te leren maar als hij ermee komt zal ik letten op de uitspraak. Goed om te weten!

En zo'n Schrift is er volgens mij wel want ze hebben al eens gezegd dat ze iets opschrijven. Maar kan me voorstellen dat ze niet elke dag gaan kijken voor wijzigingen. Dan zouden ze bwvs elke ochtend voor vijftien kindjes moeten checken of er iets veranderd is.
Weet helaas niet echt een beter systeem te verzinnen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165564278
Ik zou er wat betreft de bv echt iets over zeggen, Chanty. Zo zonde van de melk. En heeft jullie kdv ook een ouderraad/commissie? Anders daar even contact mee opnemen en je zorg uitspreken over de vele wisselingen en wat dit voor gevolgen heeft. Mijn vriend zit in de oudercommissie van ons kdv en daarin worden zulke zaken ook besproken en dan wordt bijv aan de directrice gevraagd hoe ze waarborgen dat dit soort informatie goed terechtkomt en hoe de overdracht wordt gedaan.

Ik ging naar een borrel eind van de middag/begin avond. Het liep een beetje uit, ik ben net pas thuis. Keuken en woonkamer nog chaos en mijn vriend ligt te snurken naast I in haar bed, met een stapel boekjes erbij. _O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165564845
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 21:46 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Maar als er door gebrek aan structuur en leiderschap niet nageleefd wordt of er hier in gekeken wordt (laat staan uitgevoerd) dan is zo'n schrift op zich weinig waard natuurlijk. Dan zijn de routines o m welke reden dan ook niet goed toegeëigend bij het gehele personeel.
True! Als er niet in gekeken of geschreven word is t zinloos.
S. 2014
J. 2016
  zondag 25 september 2016 @ 22:48:15 #48
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165565406
Ik zit zelf in de oudercommissie :7 maar wacht nog op de eerste bijeenkomst, is maar twee keer per jaar een uur (wat ik belachelijk weinig vind). Bv heb ik wel direct aangegeven want zo makkelijk kolf ik niet idd. Denk dat ik de eigenaresse mail. Die loopt wel tegen einde zwangerschap maar zie geen andere optie. Zal eens vragen hoe ze veranderingen bijhouden en overdragen en dan opmerken dat het vaak niet helemaal overkomt bij het team
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165565728
Er hoeft natuurlijk niet elke scheet in opgeschreven te worden maar dingen als
"Lucas is begonnen met potjestraining! Regelmatig even vragen of hij op het potje/naar de wc wil." Hoort er dus wel in.
S. 2014
J. 2016
pi_165567964
quote:
2s.gif Op zondag 25 september 2016 22:10 schreef Franny_G het volgende:

Ik ging naar een borrel eind van de middag/begin avond. Het liep een beetje uit, ik ben net pas thuis. Keuken en woonkamer nog chaos en mijn vriend ligt te snurken naast I in haar bed, met een stapel boekjes erbij. _O- .
O+ _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')