abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165509327
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 september 2016 07:36 schreef Piet_Piraat het volgende:
De buitenwiet doet het goed dit jaar.
pi_165509592
Eindelijk. _O_ D66 is echt al jaaaaren bezig met dit initiatiefwetsvoorstel en nu is er eindelijk een meerderheid voor. Topnieuws!

Nu doorzetten en legaliseren natuurlijk. En XTC uit de illegaliteit halen.
pi_165509651
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 07:04 schreef Sjemmert het volgende:
Wiet kan voortaan alleen geteeld worden door kwekerijen die onder controle staan van de overheid.
Echt.. die openingszin.. kunnen, willen en mogen zijn nog steeds niet hetzelfde..

Ik pleit ook voor zelfkweek en legalisatie.. dit is weer een manier om er `legaal` belasting over te gaan innen.
Anders dan anders is nog steeds anders, nog altijd hetzelfde.
  vrijdag 23 september 2016 @ 10:56:31 #54
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165509934
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_165509996
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 10:38 schreef Taaikorsie het volgende:

[..]

Echt.. die openingszin.. kunnen, willen en mogen zijn nog steeds niet hetzelfde..

Ik pleit ook voor zelfkweek en legalisatie.. dit is weer een manier om er `legaal` belasting over te gaan innen.
Wordt een zootje.
  vrijdag 23 september 2016 @ 11:01:03 #56
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165510005
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 09:16 schreef Szura het volgende:
Iets meer details van de D66-site

Wat verandert er?
D66 wil de wet zo aanpassen dat naast de verkoop en het gebruik van hennep en hasjiesj nu ook de teelt gereguleerd wordt. Telers hebben hiervoor dan wel een gedoogbesluit nodig van de Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. De productie blijft strafbaar, maar wordt niet langer vervolgd. Net zoals nu met de verkoop van cannabis in coffeeshops het geval is. Telers worden ook belastingplichtig. De teelt van hennep en hasjiesj moet aan bepaalde eisen met betrekking tot de volksgezondheid voldoen. De hennep of hasjiesj wordt in gesloten verpakkingen van maximaal 5 gram met etiket aan de coffeeshop geleverd. De coffeeshophouder kan op deze manier op een verantwoorde wijze inkopen en de consument weet wat erin zit. De verantwoordelijkheid voor het vast te stellen beleid komt bij de gemeente te liggen. Bijvoorbeeld omtrent het I-criterium (alleen in Nederland woonachtigen hebben toegang), aantal coffeeshops, voorlichting en afstandsbepaling tussen de coffeeshop en een school. Ook wordt de maximale handelsvoorraad voor een coffeeshop losgelaten. Nu ligt deze op maximaal 500 gram, straks mag de burgemeester vaststellen wat een redelijke handelsvoorraad is voor de vergunninghoudende coffeeshop. De minister is verantwoordelijk voor het vaststellen van de hoeveelheid hennep en hasjiesj die in Nederland geteeld mag worden. Zo wordt niet te weinig geproduceerd, maar ook niet teveel, wat weer illegaal voor de export gebruikt kan worden. Hierbij wordt ruimte geboden voor coffeeshopondernemers en wiettelers om consumenten een divers aanbod van hennep en hasjiesj te kunnen bieden. Ook is het mogelijk om proefverpakkingen in de coffeeshops te plaatsen, zodat klanten eerst kunnen waarnemen wat ze willen kopen.
Zoals gewoonlijk loopt men dus weer te hard van stapel. Een verbetering van het gedoogbeleid kan ik alleen maar toejuichen. Ik ben voor dit voorstel.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_165510030
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zoals gewoonlijk loopt men dus weer te hard van stapel. Een verbetering van het gedoogbeleid kan ik alleen maar toejuichen. Ik ben voor dit voorstel.
Hoezo gedogen? Gewoon die plant laten groeien zonder gezeik.
  vrijdag 23 september 2016 @ 11:03:37 #58
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165510037
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:03 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Hoezo gedogen? Gewoon die plant laten groeien zonder gezeik.
Je hebt het voorstel niet gelezen dus. Zou ik doen als ik jou was.
pi_165510064
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:03 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je hebt het voorstel niet gelezen dus. Zou ik doen als ik jou was.
Achter de feiten lopen ze aan, gaat vast werken dat gereguleerde.
  vrijdag 23 september 2016 @ 11:06:36 #60
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165510073
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:05 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Achter de feiten lopen ze aan, gaat vast werken dat gereguleerde.
Oh, oops. Ik dacht dat je daadwerkelijk wat te melden had. Mijn fout. Veel plezier verder.
pi_165510109
Wat een negativiteit. Wees blij dat er eindelijk iets gaat veranderen. Klagen kan altijd nog als het niet blijkt te werken.
pi_165510223
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Oh, oops. Ik dacht dat je daadwerkelijk wat te melden had. Mijn fout. Veel plezier verder.
Wat valt er te melden over beleid dat als schip zonder koers rond vaart?
Ooit was NL voorloper om die onzinnige wet om plant te kweken aan de laars te lappen
Inmiddels grote exporteur en in andere landen en zelfs staten in USA zijn ze inmiddels verder dan dat kneukerige zootje hier.
pi_165510255
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een negativiteit. Wees blij dat er eindelijk iets gaat veranderen. Klagen kan altijd nog als het niet blijkt te werken.
Eigen groente kweken.
pi_165510308
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:00 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Wordt een zootje.
Snap ff niet wat je bedoelt met die opmerking.. je pleit zelf ook voor zelf kweken toch?
pi_165510396
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:18 schreef Taaikorsie het volgende:

[..]

Snap ff niet wat je bedoelt met die opmerking.. je pleit zelf ook voor zelf kweken toch?
Controle van de overheid door incompetente ambtenaren en tuin vol wordt hard aangepakt
pi_165510417
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:22 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Controle van de overheid door incompetente ambtenaren en tuin vol wordt hard aangepakt
I zei legalisatie.. daarmee doel ik op zelfkweek.. anders had ik wel regulering gezegd.
pi_165510446
Het zou beetje raar zijn wanneer overheid denkt het alleenrecht te hebben op laten groeien en bloeien van die plant.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2016 11:24:59 ]
pi_165510502
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:22 schreef Taaikorsie het volgende:

[..]

I zei legalisatie.. daarmee doel ik op zelfkweek.. anders had ik wel regulering gezegd.
Dat kan niet meer hier, zal vanuit Europa moeten komen.
pi_165510563
quote:
3s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het zou beetje raar zijn wanneer overheid denkt het alleenrecht te hebben op laten groeien en bloeien van die plant.
win win situatie voor hun.. extra belasting innen en minder hoeven uitgeven aan tegenwerken van de illegale kweek (althans.. dat laatste verkopen ze als rede..in praktijk gaan ze natuurlijk daarmee verder anders lopen ze extra belasting mis)
pi_165510571
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:26 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat kan niet meer hier, zal vanuit Europa moeten komen.
Dan pleit ik er nog steeds voor..
pi_165510598
Dom gebrabbel weer van de politiek. Gewoon compleet legaliseren.
Conscience do cost.
pi_165510642
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:29 schreef Taaikorsie het volgende:

[..]

Dan pleit ik er nog steeds voor..
Net zoals tomaten op de veiling, is nog verre toekomstmuziek denk ik.
pi_165510679
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:30 schreef ems. het volgende:
Dom gebrabbel weer van de politiek. Gewoon compleet legaliseren.
Pleur op was een ding dat veel belangrijker is.
pi_165510839
Ben benieuwd wat de rechter zegt na die regulering wanneer ik dieptekas met planten heb helemaal milieubewust
pi_165510865
quote:
3s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:31 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Net zoals tomaten op de veiling, is nog verre toekomstmuziek denk ik.
Ik heb het niet over verkoop en opstelling van een verdienmodel met beursgang etc. gewoon zelf kweken voor eigen gebruik.. mag je met tomaten in je eigen tuin ook professioneel aanpakken..

Je mag nu ook 5 planten neerzetten..alleen niet professioneel opkweken met behulp van apparatuur, maar als de buren zeggen dat t stinkt heb je kans dat de politie ze komt snoeien..

Als je dat in een tent mag doen heeft niemand er last van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')