SPOILER: schokkendOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik skip naar Christine Chubbuck.![]()
Christine was een 29-jarige tv presentatrice die blijkbaar depressief was en zichzelf in juli 1974 door het hoofd schoot tijdens een live-uitzending op een regionaal televisiestation.
Uiteraard zijn er opnames gemaakt door het station zelf en volgens Wikipedia zijn die in het bezit van een advocatenkantoor. Helaas gebeurde het enkele jaren voor de introductie van betamax voor thuisopnames (m.a.w. videorecorders) in de VS en tevens zijn nieuwsprogramma's niet het soort programma's dat vaak wordt/werd opgenomen, dus de kans dat er een opname vd uitzending bestaat is gering, temeer omdat het alleen in een gedeelte van Florida te zien was.
Nummer twee is veel recenter en uiteraard zijn de opnames ervan dus wel in omloop.
Ongeveer een jaar geleden worden reporter Alison Porter en cameraman Adam Ward doodgeschoten door een voormalige werknemer van het tv-station waarvoor de twee opnames aan het maken waren. Het was een interview met een vrouw die weliswaar geraakt werd, maar de aanslag overleefde. Ook dit was op live tv. Hieronder de video die 'Bryce Williams' (de moordenaar) opnam met zijn telefoon.
Dit soort dingen (live) zijn zeldzaam, dus voel je vrij om ook vooraf opgenomen dingen te posten.
[ Bericht 2% gewijzigd door Fopje op 23-09-2016 16:09:32 ]Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
Ja dat staat er toch. De weduwe heeft het aan een advocatenkantoor gegeven.quote:Op vrijdag 23 september 2016 01:17 schreef Unites het volgende:
Er komt een film van Christine Chubbuck. Die beelden zijn er nog. De oude directeur of de weduwe (weet ik zo 1, 2, 3 niet) heeft ze nog in het bezit. Echt bizar gewoon, zulke gebeurtenissen.
Oh, dat wist ik niet.quote:Op vrijdag 23 september 2016 01:21 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Ja dat staat er toch. De weduwe heeft het aan een advocatenkantoor gegeven.
Blijkbaar heb je 11 september niet bewust meegemaakt.quote:Op vrijdag 23 september 2016 01:11 schreef MrSalazar het volgende:
Wat zijn de meest schokkende dingen die ooit op normale tv-zenders zijn uitgezonden?
Live-tv is het leukst natuurlijk. Ik sla R. Budd Dwyer even over, want die is heel bekend en het verhaal erachter is nogal lang. Alleen een link naar een video
Ik skip naar Christine Chubbuck.
[ afbeelding ]
Christine was een 29-jarige tv presentatrice die blijkbaar depressief was en zichzelf in juli 1974 door het hoofd schoot tijdens een live-uitzending op een regionaal televisiestation.
Uiteraard zijn er opnames gemaakt door het station zelf en volgens Wikipedia zijn die in het bezit van een advocatenkantoor. Helaas gebeurde het enkele jaren voor de introductie van betamax voor thuisopnames (m.a.w. videorecorders) in de VS en tevens zijn nieuwsprogramma's niet het soort programma's dat vaak wordt/werd opgenomen, dus de kans dat er een opname vd uitzending bestaat is gering, temeer omdat het alleen in een gedeelte van Florida te zien was.
Nummer twee is veel recenter en uiteraard zijn de opnames ervan dus wel in omloop.
Ongeveer een jaar geleden worden reporter Alison Porter en cameraman Adam Ward doodgeschoten door een voormalige werknemer van het tv-station waarvoor de twee opnames aan het maken waren. Het was een interview met een vrouw die weliswaar geraakt werd, maar de aanslag overleefde. Ook dit was op live tv. Hieronder de video die 'Bryce Williams' (de moordenaar) opnam met zijn telefoon.
Dit soort dingen (live) zijn zeldzaam, dus voel je vrij om ook vooraf opgenomen dingen te posten.
quote:Op vrijdag 23 september 2016 01:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je 11 september niet bewust meegemaakt.
Het tweede vliegtuig erin zien vliegen was wel een wtf moment.quote:
Ja veel heftiger heb ik nooit live op TV gezien alhoewel het instorten op gedeelde 1e plek komt.quote:Op vrijdag 23 september 2016 03:12 schreef nikky het volgende:
[..]
Het tweede vliegtuig erin zien vliegen was wel een wtf moment.
Ik weet ik nog dat ik dacht "nu is er oorlog"
Inderdaad 9-11 . Ik zag het tweede vliegtuig er live invliegen... Ik was getuige van een flink aantal doden. het meest indrukwekkende waren al die mensen die uit de ramen sprongen. Ik heb zitten janken voor de tv.quote:
dat werd toch niet (live) uitgezonden?quote:Op vrijdag 23 september 2016 08:41 schreef Spanky78 het volgende:
al die mensen die uit de ramen sprongen.
Zeker wel. Dat was voor de tijd van de overspannen discussies over dit soort zaken. In Nederland was er een begrotingsoverschot, Rusland was niets meer waard en de economie was enorm hard groeiende. De positiviteit die er toen was, de vrijheid en het gebrek aan gezeik is nooit meer teruggekomen.quote:Op vrijdag 23 september 2016 08:42 schreef zeer het volgende:
[..]
dat werd toch niet (live) uitgezonden?
ohquote:Op vrijdag 23 september 2016 08:43 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Zeker wel. Dat was voor de tijd van de overspannen discussies over dit soort zaken.
De camera stond erop en het gebeurde. De enige vertraging was die vanwege de afstand naar new york.
Nope. Ik studeerde en kreeg een sms-je (smartphones bestonden niet, laat staan mobiel internet) en deed de tv aan op cnn... Zag het zo gebeuren. Ik heb uren voor de tv gezeten, redelijk geshockeerd.quote:Op vrijdag 23 september 2016 08:44 schreef zeer het volgende:
[..]
oh
dacht dat die shit alleen op gore sites terug te vinden was
Had je dat ook toen al die bullshit verklaringen van Bush uitgezonden werden? Was immers ook wel duidelijk dat dat 100x meer doden zou gaan veroorzaken dan die 3 vliegtuigen.quote:Op vrijdag 23 september 2016 08:46 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Nope. Ik studeerde en kreeg een sms-je (smartphones bestonden niet, laat staan mobiel internet) en deed de tv aan op cnn... Zag het zo gebeuren. Ik heb uren voor de tv gezeten, redelijk geshockeerd.
Heel veel mensen waren tegen de oorlog in Irak, ik ook. Afghanistan was toch een ander verhaal; echt een nest van terroristen, vrijhaven voor mensen die dit soort dingen beraamden.quote:Op vrijdag 23 september 2016 08:49 schreef zeer het volgende:
[..]
Had je dat ook toen al die bullshit verklaringen van Bush uitgezonden werden? Was immers ook wel duidelijk dat dat 100x meer doden zou gaan veroorzaken dan die 3 vliegtuigen.
Had vrije dag na nachtdienst en zat wat op internet en TV te kijken.quote:Op vrijdag 23 september 2016 08:46 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Nope. Ik studeerde en kreeg een sms-je (smartphones bestonden niet, laat staan mobiel internet) en deed de tv aan op cnn... Zag het zo gebeuren. Ik heb uren voor de tv gezeten, redelijk geshockeerd.
ok duidelijkquote:Op vrijdag 23 september 2016 08:53 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Heel veel mensen waren tegen de oorlog in Irak, ik ook. Afghanistan was toch een ander verhaal; echt een nest van terroristen, vrijhaven voor mensen die dit soort dingen beraamden.
En ja, dat ging meer doden veroorzaken. Echter Al Qaida zijn gang laten gaan was ook echt geen optie. En dat is het nog steeds niet. Als je de palestijnen hun gang laat gaan moorden ze idereen in Israel gewoon uit, wil je dat laten gebeuren?
Zelfde geldt voor Amerika; ja, het zijn geldbeluste wolven die een beetje geweld niet schuwen. De intentie is echter nooit om een hele groep te vermoorden. Dat is bij Al qaida, IS of de palestijnen wel zo. Het is een beetje het minst erge van twee kwaden. Laten we anders china of rusland de baas zijn? Wil jij 3 oligarchen en geen vrijheid, of soms 12 uur werken 6 dagen in de week in een fabriek?
Ja, ik zat toen ook veel op IRC enzo, en MSN messenger was toen helemaal in. Ik had namelijk wel 512kbit internet toendertijd! Was echt helemaal top! Beetje unreal torunamenten online enzo...quote:Op vrijdag 23 september 2016 08:55 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Had vrije dag na nachtdienst en zat wat op internet en TV te kijken.
Ja en dan ineens zoiets live op TV.quote:Op vrijdag 23 september 2016 08:57 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ja, ik zat toen ook veel op IRC enzo, en MSN messenger was toen helemaal in. Ik had namelijk wel 512kbit internet toendertijd! Was echt helemaal top! Beetje unreal torunamenten online enzo...
WEe hadden dan ook hele discussies met amerikanen die online waren, dat was nieuw, dat je met mensen van over de hele wereld kon praten.
Dat dacht ik ook maar Maarten van Rossem relativeerde het gelukkig allemaal voor ons. De enige die realistisch bleef op tv destijds.quote:Op vrijdag 23 september 2016 03:12 schreef nikky het volgende:
[..]
Het tweede vliegtuig erin zien vliegen was wel een wtf moment.
Ik weet ik nog dat ik dacht "nu is er oorlog"
Als je die zelfmoorden erger vind dan live op tv 9/11 meemaken, dan hoop ik voor je dat je 18 of jonger bent en dit nooit live ervaren hebt. Bijna iedereen noemt hier ook 9/11 als meest schokkende tv gebeurtenis.quote:
Ja ik ga hier niet over in discussie. Je maakt hier aannames, dus lees de OP en post mee (of niet en blijf weg).quote:Op vrijdag 23 september 2016 09:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als je die zelfmoorden erger vind dan live op tv 9/11 meemaken, dan hoop ik voor je dat je 18 of jonger bent en dit nooit live ervaren hebt. Bijna iedereen noemt hier ook 9/11 als meest schokkende tv gebeurtenis.
Absurde live uitzending was dat.quote:Op vrijdag 23 september 2016 09:35 schreef zatoichi het volgende:
9/11 by far inderdaad. Dat was zo onwerkelijk om te zien. Ik kon gewoon maar niet geloven dat het echt gebeurde. Dat gevoel heb ik soms gewoon nog steeds als ik de beelden zie.
Ik weet nog dat ik thuis kwam van de basisschool, mijn moeder verdwaasd naar de tv zag kijken en riep ''Er zijn twee vliegtuigen in flats gevlogen'', ik dacht ''Wow, explosies vuur alles dit dat, ik ga een potje voetballen, hoe laat eten we?''quote:Op vrijdag 23 september 2016 09:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Absurde live uitzending was dat.
Je weet het nog wel.quote:Op vrijdag 23 september 2016 09:58 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik weet nog dat ik thuis kwam van de basisschool, mijn moeder verdwaasd naar de tv zag kijken en riep ''Er zijn twee vliegtuigen in flats gevlogen'', ik dacht ''Wow, explosies vuur alles dit dat, ik ga een potje voetballen, hoe laat eten we?''
Prioriteiten als 8 jarige.
Natuurlijk, het was bizar, en de maanden erna elke dag op tv.quote:
Dat weet ik ook nog.quote:Op vrijdag 23 september 2016 08:57 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ja, ik zat toen ook veel op IRC enzo, en MSN messenger was toen helemaal in. Ik had namelijk wel 512kbit internet toendertijd! Was echt helemaal top! Beetje unreal torunamenten online enzo...
WEe hadden dan ook hele discussies met amerikanen die online waren, dat was nieuw, dat je met mensen van over de hele wereld kon praten.
quote:Op vrijdag 23 september 2016 13:18 schreef alwaysbenice het volgende:
Een generaal die bewijsmateriaal presenteert voor UFOs met uiterst bijzondere kwaliteiten vast gelegd visueel door politie en via het leger op radar, in de lucht en met de f-16 lock-on.
Maar onze cultuur/media was nog zo gesloten, zo ongemakkelijk, voor het idee dat er misschien echt iets bijzonders achter zit dat het gelijk afgedaan werd als iets wat wel een hoax moest zijn, en soort gelijke gebeurtenissen krijgen dezelfde rug toe gekeerd om dezelfde reden, en zo blijft het allemaal liggen in de duistere hoekjes van het internet.. voor nu.
Propaganda is misleidend, mijn informatie is feitelijk.quote:Op vrijdag 23 september 2016 13:19 schreef ems. het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Dat je zelfs dit topic weet te gebruiken om je propaganda te verspreiden.
Ufo's worden doodgezwegen omdat het gewoon uiterst geheime militaire voertuigen zijn. Of dacht je soms echt dat die dingen bestuurd werden door aliens ?quote:Op vrijdag 23 september 2016 13:18 schreef alwaysbenice het volgende:
Een generaal die bewijsmateriaal presenteert voor UFOs met uiterst bijzondere kwaliteiten vast gelegd visueel door politie en via het leger op radar, in de lucht en met de f-16 lock-on.
Maar onze cultuur/media was nog zo gesloten, zo ongemakkelijk, voor het idee dat er misschien echt iets bijzonders achter zit dat het gelijk afgedaan werd als iets wat wel een hoax moest zijn, en soort gelijke gebeurtenissen krijgen dezelfde rug toe gekeerd om dezelfde reden, en zo blijft het allemaal liggen in de duistere hoekjes van het internet.. voor nu.
En totaal irrelevant voor het topic. Maar je weet het toch zo om te buigen dat je weer kan praten over marsmannetjes. Dergelijke wanhopigheid doet je zaak alleen maar slecht en reflecteert slecht op de serieuze denkers wat betreft die kwestie.quote:Op vrijdag 23 september 2016 13:23 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Propaganda is misleidend, mijn informatie is feitelijk.
Ik was nog een jong ventje maar ik begrijp dit gevoel wel ja. De jaren 90 waren de beste tijden uit de mensheid ooit en dat is allemaal kapot gemaakt vanwege een warlord met waanbeelden.quote:Op vrijdag 23 september 2016 09:02 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
De vrijheid en voorspoed (ook economisch) uit die tijd is voorlopig ver weg. En vooral ook dat hele positieve gevoel.. jeweetwel, dat reclamesptje over 15 miljoen mensen van fluitsma en van thijn... dat was de vibe... Vrijheid, genieten, de wereld is mooi... dat viel toch even tegen.
Niet waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 23 september 2016 13:23 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ufo's worden doodgezwegen omdat het gewoon uiterst geheime militaire voertuigen zijn. Of dacht je soms echt dat die dingen bestuurd werden door aliens ?
Uiterst bijzondere kwaliteiten? Hij benoemt flight-envelope parameters die al voor die tijd ruimschoots gehaald werden. Alleen met machines die niet publiekelijk bekend waren. Het zou mij niets verbazen dat meneer en piloot dachten met de absolute state-of-art machines te vliegen en dat dit niet overstegen kan worden. Dit lijkt sterk op een SR71 bezoek. Een toestel dat verantwoordelijk is voor HEEL veel ufo sightings. Ook blijkt uit de biografieėn van ex-piloten dat Belgie in de standaard transatlantische route lag. 990 knots? Really? Dat ding pookt het dubbele .. Maar ik ken het Belgische verhaal verder niet.quote:Op vrijdag 23 september 2016 13:18 schreef alwaysbenice het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |