Ik neem aan een paar hatende feministen triggeren om te komen haten.quote:Op donderdag 22 september 2016 12:26 schreef Samzz het volgende:
Goed verhaal. Wat wil je met dit topic? Heb je een specifieke vraagstelling? Een discussiepunt? Wil je een mening over iets? Of wil je gewoon een feitje droppen?
Ja dat is empathie kort samengevatquote:Op donderdag 22 september 2016 13:28 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Zie! Ik had als man geboren moeten worden.Mijn brein is dus absoluut niet empathisch.
![]()
Ik ben niet iemand die: "Jezus wat errug!" gilt bij ernstig nieuws.
Nee. Tegen de zwaartekracht in. Ze groeien eerst richting de aarde/bodem, en krommen later, omdat ze tegen de zwaartekracht in groeien. Staat los van de zon.quote:Op donderdag 22 september 2016 13:44 schreef K44S het volgende:
Wist je dat een banaan met zijn "hoofd" naar de zon groeit? Vandaar dat deze zo krom is.
Heeft op feesboek gestan!1!quote:Op donderdag 22 september 2016 13:56 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nee. Tegen de zwaartekracht in. Ze groeien eerst richting de aarde/bodem, en krommen later, omdat ze tegen de zwaartekracht in groeien. Staat los van de zon.
Negatieve geotropie.
quote:Op donderdag 22 september 2016 13:44 schreef K44S het volgende:
Wist je dat een banaan met zijn "hoofd" naar de zon groeit? Vandaar dat deze zo krom is.
Dat een tomaat en komkommer eigenlijk een vrucht is (zelf stop ik dan niet zo snel een komkommer of tomaat bij een fruitsalade).
Dat je je elleboog niet kan likken?
Dat je ogen je neus wel zien maar je hersenen dit negeren?
Kijk.quote:Op donderdag 22 september 2016 13:56 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nee. Tegen de zwaartekracht in. Ze groeien eerst richting de aarde/bodem, en krommen later, omdat ze tegen de zwaartekracht in groeien. Staat los van de zon.
Negatieve geotropie.
Ik zou je ook wel willen verbeteren aftroeven nu, maar je vrouwenbrein is zo geavanceerd en complex, dat je mijn simpele schaakmat niet zal bevatten.quote:Op donderdag 22 september 2016 15:40 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
[..]
Kijk.
Dit is het soort gesprek van de mannen. De een probeert wereldwijs over te komen en de ander probeert hem af te troeven.
Het verschil met vrouwen die dan elkaar vaak gewoon negeren.
Nee, dat snap ik ook wel. Maar ik ben gewoon niet empathisch... Meestal vind ik iets aanstelleritis. (Bijv het "Oh wat erg" uitroepen bij bepaald nieuws, dan denk ik: "Shut up... het gebeurd toch zo vaak en zal altijd blijven gebeuren".) Enz.quote:Op donderdag 22 september 2016 13:32 schreef Allures het volgende:
[..]
Ja dat is empathie kort samengevat
Nou, nou, een beetje meer empathisch vermogen mag ook wel hoor.quote:Op donderdag 22 september 2016 12:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Veel woorden, geen inhoud of clou. Je lijkt wel een vrouw.
Groot gelijk vriend.quote:Op donderdag 22 september 2016 15:45 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik zou je ook wel willen verbeteren aftroeven nu, maar je vrouwenbrein is zo geavanceerd en complex, dat je mijn simpele schaakmat niet zal bevatten.
Even aan de borsten van mijn vriendin zitten om deze tegenslag te verwerken.
Klopt.quote:Op donderdag 22 september 2016 12:40 schreef Vimbavimba het volgende:
Die Cohen is toch ook bekend naar onderzoek van autisme?
Oh. Ik wist niet dat dit topic geplaatst was geraakt. Ik was deze namiddag snel even deze tekst aan het tikken. Omdat ik die zelf best interessant vond. Maar toen ik mijn topic aan het openen was, was de tekst ineens weg. Ik kreeg die niet terug, met de back toets. Ik had iets van. Computersquote:Op donderdag 22 september 2016 12:26 schreef Samzz het volgende:
Goed verhaal. Wat wil je met dit topic? Heb je een specifieke vraagstelling? Een discussiepunt? Wil je een mening over iets? Of wil je gewoon een feitje droppen?
Klopt. Ik heb daar een stukje (zonet) in mijn OT over gezet.quote:Op donderdag 22 september 2016 12:40 schreef Vimbavimba het volgende:
Die Cohen is toch ook bekend naar onderzoek van autisme?
Wat ik niet begrijp, is deze onzin. Waarom zou de één superieur tegenover de ander zijn. Hallo ? Waarom denken sommige mensen soms zo... Ja... idioot.quote:Op donderdag 22 september 2016 13:02 schreef Harvest89 het volgende:
Wederom het bewijs dat mannen superieur zijn.
Ik was zelf vroeger ook die eerste mening toegedaan. Ondertussen schuif ik iets meer richting de andere kant op. Het wetenschappelijk onderzoek staat al veel verder.quote:Op donderdag 22 september 2016 21:55 schreef schrijfveer het volgende:
Het is allemaal wat tegenstrijdig. Het ene onderzoek zegt dat er weinig verschil is tussen de hersenen van mannen en vrouwen en de ander zegt dat er wel een redelijk verschil is.
Mannen plaatsen hun cupmaat niet op openbare fora, dat is toch echt iets vrouwelijks.quote:Op donderdag 22 september 2016 22:28 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik beschouw mezelf hoofdzakelijk mannelijk, met een paar vrouwelijke eigenschappen. Dat ik van mening ben dat ik als jongen geboren had moeten worden was en is geen grap.
Alleen: transgender ben ik dus niet. Ik heb niet het gevoel dat ik in het verkeerde lichaam ben geboren. Ja, ik vind wel dat ik te grote boobies heb. Ben maar 1m48, maar heb wel cup C.Over het algemeen wel redelijk oké met m'n lichaam.
Maar ik vind mezelf dus best mannelijk met veel dingen. Sowieso kleding en haar, maar ook dingen die ik graag doe/denk/wil.
I'm me.
Keb een vrouw eens alle verschillen horen uitleggen, alle stereotypen gaan gepaard met hersengebieden die bij de stereotype man / vrouw anders is.quote:Op donderdag 22 september 2016 21:55 schreef schrijfveer het volgende:
Het is allemaal wat tegenstrijdig. Het ene onderzoek zegt dat er weinig verschil is tussen de hersenen van mannen en vrouwen en de ander zegt dat er wel een redelijk verschil is.
Mannen hebben wel vaker autisme, dat is wel waar, dus ehm, de correlatie bestaat ja....quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:03 schreef Fera het volgende:
Dat autisme zou duiden op een meer mannelijk brein is inmiddels toch weer achterhaald?
quote:Op donderdag 22 september 2016 12:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Veel woorden, geen inhoud of clou. Je lijkt wel een vrouw.
Hoe in godsnaam is dat relevant voor deze discussie!?quote:Op donderdag 22 september 2016 22:28 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik beschouw mezelf hoofdzakelijk mannelijk, met een paar vrouwelijke eigenschappen. Dat ik van mening ben dat ik als jongen geboren had moeten worden was en is geen grap.
Alleen: transgender ben ik dus niet. Ik heb niet het gevoel dat ik in het verkeerde lichaam ben geboren. Ja, ik vind wel dat ik te grote boobies heb. Ben maar 1m48, maar heb wel cup C.Over het algemeen wel redelijk oké met m'n lichaam.
Maar ik vind mezelf dus best mannelijk met veel dingen. Sowieso kleding en haar, maar ook dingen die ik graag doe/denk/wil.
I'm me.
De basis is gelijk, maar onder invloed van hormonen en X-Y chromosomen zijn er zeker verschillen. Die zijn biofysiologisch bij embryo's en worden al snel fysiek en ook niet altijd meer terug te draaien door minder of andere hormonen. Sommige zaken kun je veranderen door hormonen te geven voor/tijdens de pubertijd.quote:Op vrijdag 23 september 2016 07:52 schreef Kamina het volgende:
Mannen en vrouwen presteren even goed in wiskunde als ze het leren op voor hun passende wijze.
Mannen en vrouwen zijn evengoed empathisch, maar op andere wijze. Een sterk voorbeeld is dat mannen fysieke pijn kunnen ervaren bij het leed van anderen, zoals wanneer je iemand in z'n ballen geslagen ziet worden. Mannen nemen dan een verdedigende houding aan alsof het henzelf overkomt.
Seksistisch topic dit.
Vind je ? Op het internet bieden veel mannen graag hun piemel (erectie) voor een webcam aan. Net zoals vrouwen hun blote borsten graag aanbieden, om zo die piemels en wat geld in het laatje te lokken. Is hier iets wezenlijk mannelijk of vrouwelijk aan. Ik vind van niet.quote:Op donderdag 22 september 2016 23:54 schreef ludovico het volgende:
Mannen plaatsen hun cupmaat niet op openbare fora, dat is toch echt iets vrouwelijks.
Prince was ook maar zo groot. En toch een echte rockster ! En ja, ook een man.quote:Op donderdag 22 september 2016 23:54 schreef ludovico het volgende:
Daarbij mag je blij zijn dat je vrouw bent met je 1.48.
Als vrouwelijkheid hier (in dit antwoord) staat voor: Durven nadenken over zaken. Zaken opentrekken, zonder daarom meteen een antwoord (invulling) te moeten geven. Ja, laat mij dan maar vrouw daarin zijn. Met alle plezier.quote:
Ik had graag een iets meer mannelijk lichaam willen hebben. (Zeg maar gerust: cup a(a).)quote:Op vrijdag 23 september 2016 03:21 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Hoe in godsnaam is dat relevant voor deze discussie!?![]()
Ben wel blij voor je hoor![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 23 september 2016 09:51 schreef JustTalkLove het volgende:
Waarom vallen sommige Jaimy_Luca hier zo aan ? Een mannelijk trekje ?
Ik vind sommige reacties maar vrij idioot...
Simpel... Omdat ik het ben. Ik voel me overigens door geen enkele reactie aangevallen. En de SC is weg, geen idee wat daar nog meer over mij is gezegd. Boeit me ook geen reet. Ik ben ik.
[..]
Vind je ? Op het internet bieden veel mannen graag hun piemel (erectie) voor een webcam aan. Net zoals vrouwen hun blote borsten graag aanbieden, om zo die piemels en wat geld in het laatje te lokken. Is hier iets wezenlijk mannelijk of vrouwelijk aan. Ik vind van niet.
Waarom plaatsen mannen hun penis maat niet zo snel op een fora ? Misschien omdat ze geen zin hebben in hun mannelijkheid (als we die afmeten volgens de lengte van hun penis) beoordeeld te worden ?
Ik vond het antwoord van Jaimy_Luca zeer passend. Ze heeft een cup c (grote borsten). Dat is toch (alvast seksueel) iets heel sterk vrouwelijk, niet ? Dat doet terzake in deze discussie. Misschien had ze gewoon kunnen schrijven, ik heb grote borsten. Maar ja, dan vroegen de meeste mannen wellicht, welke maat ? Ze was die mannen, daarin een stapje voor. Feit is borsten zijn iets vrouwelijks. Toch van het 'vrouwelijke' lichaam. Maar daarmee ben je van persoonlijkheid nog niet echt een 'vrouw'. Een mens met hoofdzakelijk vrouwelijke eigenschappen.
[..]
Prince was ook maar zo groot. En toch een echte rockster ! En ja, ook een man.
Had de zich dan vrouw moeten voelen ? Of ongelukkig zijn, dat hij met zijn 'korte' lengte geen vrouw was ? Ik vind deze uitspraak maar weinig 'empathisch' van je. Dat woordje "blij" stoort me erin. Wees gewoon blij met je lengte. Blij met hoe je bent en wie je bent. Of je nu vrouw of man bent.
[..]
Als vrouwelijkheid hier (in dit antwoord) staat voor: Durven nadenken over zaken. Zaken opentrekken, zonder daarom meteen een antwoord (invulling) te moeten geven. Ja, laat mij dan maar vrouw daarin zijn. Met alle plezier.
Ipv zo een idiote man, die liever anderen uitlacht, dan over zichzelf te 'durven' praten. Die zich als man superieur wil voelen tov die voor hem 'klagende', 'zagende' en ja (voor hem toch maar) inferieure vrouw. Hij is superieur. Hij is "beter". Hij verdient meer. Terwijl hij net de idioot is (die dit zelf niet inziet). De idioot die duidelijke zwart/wit antwoorden wenst. Een clou wil: Batman is goed en The Joker is slecht. Ja, daar houden idioten van. En dat in een wereld die grijs is. Zonder clou ! Je moet het maar durven, als man, om daarin zo blind te blijven. De wereld vanuit dergelijke clou te willen zien en ook voorgeschoteld te krijgen. Een autistisch systeem trekje ? Bij de man ? De blind man, die ook heel gemakkelijk zijn piemel voortdurend achterna holt. Want daar zit ook een clou. nou ja, gat in. Een doel om als 'man' te bereiken. Zijn mannen dan zoveel dommer en vrouwen wijzer ? Geen idee. Maar sommige zijn het wel. Het hangt er allemaal een beetje van af natuurlijk, hoe je zelf bent. Hoe je naar de wereld kijkt.
Gelukkig is Mahatma 'talklove' Gandhi hier om al die domme andere mannen te verlichten met zijn alomvattende wijsheid.quote:Op vrijdag 23 september 2016 09:51 schreef JustTalkLove het volgende:
Ipv zo een idiote man, die liever anderen uitlacht, dan over zichzelf te 'durven' praten. Die zich als man superieur wil voelen tov die voor hem 'klagende', 'zagende' en ja (voor hem toch maar) inferieure vrouw. Hij is superieur. Hij is "beter". Hij verdient meer. Terwijl hij net de idioot is (die dit zelf niet inziet). De idioot die duidelijke zwart/wit antwoorden wenst. Een clou wil: Batman is goed en The Joker is slecht. Ja, daar houden idioten van. En dat in een wereld die grijs is. Zonder clou ! Je moet het maar durven, als man, om daarin zo blind te blijven. De wereld vanuit dergelijke clou te willen zien en ook voorgeschoteld te krijgen. Een autistisch systeem trekje ? Bij de man ? De blind man, die ook heel gemakkelijk zijn piemel voortdurend achterna holt. Want daar zit ook een clou. nou ja, gat in. Een doel om als 'man' te bereiken. Zijn mannen dan zoveel dommer en vrouwen wijzer ? Geen idee. Maar sommige zijn het wel. Het hangt er allemaal een beetje van af natuurlijk, hoe je zelf bent. Hoe je naar de wereld kijkt.
Misschien zegt het je niets, omdat je niet lezen (en zien) kan wat erin staat. Maar dat is mijn fout nietquote:Op vrijdag 23 september 2016 11:36 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Gelukkig is Mahatma 'talklove' Gandhi hier om al die domme andere mannen te verlichten met zijn alomvattende wijsheid.Ook al zegt hij letterlijk niks in dit stukje proza van hem.
Jezus man.quote:Op vrijdag 23 september 2016 09:51 schreef JustTalkLove het volgende:
Waarom vallen sommige Jaimy_Luca hier zo aan ? Een mannelijk trekje ?
Ik vind sommige reacties maar vrij idioot...
quote:
Op donderdag 22 september 2016 23:54 schreef ludovico het volgende:
Mannen plaatsen hun cupmaat niet op openbare fora, dat is toch echt iets vrouwelijks.
Vind je ? Op het internet bieden veel mannen graag hun piemel (erectie) voor een webcam aan. Net zoals vrouwen hun blote borsten graag aanbieden, om zo die piemels en wat geld in het laatje te lokken. Is hier iets wezenlijk mannelijk of vrouwelijk aan. Ik vind van niet.
Waarom plaatsen mannen hun penis maat niet zo snel op een fora ? Misschien omdat ze geen zin hebben in hun mannelijkheid (als we die afmeten volgens de lengte van hun penis) beoordeeld te worden ?
Ik vond het antwoord van Jaimy_Luca zeer passend. Ze heeft een cup c (grote borsten). Dat is toch (alvast seksueel) iets heel sterk vrouwelijk, niet ? Dat doet terzake in deze discussie. Misschien had ze gewoon kunnen schrijven, ik heb grote borsten. Maar ja, dan vroegen de meeste mannen wellicht, welke maat ? Ze was die mannen, daarin een stapje voor. Feit is borsten zijn iets vrouwelijks. Toch van het 'vrouwelijke' lichaam. Maar daarmee ben je van persoonlijkheid nog niet echt een 'vrouw'. Een mens met hoofdzakelijk vrouwelijke eigenschappen.
Erken op zijn minst dat mannen flink worden gediscrimineerd om hun lengte als ze klein zijn.quote:Op vrijdag 23 september 2016 09:51 schreef JustTalkLove het volgende:
Prince was ook maar zo groot. En toch een echte rockster ! En ja, ook een man.
Had de zich dan vrouw moeten voelen ? Of ongelukkig zijn, dat hij met zijn 'korte' lengte geen vrouw was ? Ik vind deze uitspraak maar weinig 'empathisch' van je. Dat woordje "blij" stoort me erin. Wees gewoon blij met je lengte. Blij met hoe je bent en wie je bent. Of je nu vrouw of man bent.
Wat heb je een prachtig stukje triest moraalridder betoog geschreven, gefeliciteerd jong.quote:Op vrijdag 23 september 2016 09:51 schreef JustTalkLove het volgende:
Een doel om als 'man' te bereiken. Zijn mannen dan zoveel dommer en vrouwen wijzer ? Geen idee. Maar sommige zijn het wel. Het hangt er allemaal een beetje van af natuurlijk, hoe je zelf bent. Hoe je naar de wereld kijkt.
Dit klinkt een beetje hetzelfde als dat "autisme is een mannelijker brein"-broodje aap.quote:Op donderdag 22 september 2016 12:07 schreef JustTalkLove het volgende:
Hoi,
In zijn essentie zit het verschil zo.
- Een mannenbrein is meer "systeem denkend".
- Een vrouwenbrein is meer "empathisch".
Ik weet niet wat hij heeft onderzocht (de naam zegt me wel 'iets'), maar zijn bevindingen zijn crap.quote:Het wetenschappelijk onderzoek in dit boek volgend, komen we alvast op één onderscheid uit:
- Empathie is vrouwelijk.
- Systeem denken mannelijk.
Één aspect die dit alvast iets verder toelicht is deze. Autisme is een vorm van zeer krachtig systeem-denken (veel geniën hebben alvast vaak iets autistisch in zich). Ze zijn minder sociaal, minder empathisch (bv met de gevoelens van anderen) bezig. Nu ze zitten liefst in hun exacte autistische wereldje. Daar voelen ze zich thuis. Autisme komt veel meer voor bij mannen (systeem denkers) dan vrouwen. Simon Baron Cohen is overigens een expert op wat onderzoek naar autisme en asperger syndroom betreft. Daar heeft de man ook een boek over geschreven. Maar dit heb ik zelf nog niet gelezen.
't grappige is, is dat ik wel wat verschil qua humor heb gemerkt tussen vrouwen en mannen, maar humor verschilt per individu dermate veel, dat ik daar lastig wat op te zeggen heb.quote:Op donderdag 22 september 2016 22:19 schreef JustTalkLove het volgende:
Overigens dit schijnt ook een verschil te zijn tussen mannen en vrouwen: Hun humor. Vrouwelijke humor draait veelal rond zelfspot. Mannelijke humor rond de ander 'belachelijk' maken. Soort 'vals' superioriteitsgevoel (?) daarin aan de dag te leggen. Mannen en hun ... ego zeg maar.. Hun ego dat veelal ergens onderaan bengelt. Tussen hun benen![]()
Volgens mij is dit niet iets typisch mannelijks, wellicht uiten ze zich op een wat andere manier dan vrouwen. Zat haat bij vrouwen onderling. Wel heeft dit volgens mij idd met concurrentie te maken.quote:Mannen kunnen wanneer een "mooie vrouw" op de proppen komt, elkaar daarin ook zo zitten afmaken. Elkaars als concurrenten aanzien en benaderen. Wat terug zo hatelijk is. Alfa willen spelen en zijn. Chimpansee politiek. Terwijl het ook anders kan (zie de bonobo's). Zo dat haantjesgedrag is vermoedelijk ook een meer 'mannelijke' kwaliteit en eigenschap. Gedrag dat meer gericht is op competitie, zelfverwezenlijking, het 'ik' en de ander uitschakelen. Waar vrouwelijk gedrag meer gericht is op samenwerking. Deze verschillen zijn alvast boeiend. Maar zeker niet superieur t.o.v. de andere.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |