Klopt idd. Je ziet een aantal zeer precaire omstandigheden ontstaan, elders op de wereld.quote:Op woensdag 21 september 2016 18:19 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Klimaatveranderingen gaan ook veel sneller dan we een tijdje geleden dachten. Wordt een steeds urgenter probleem.
vaste 0-uren contracten zijn juridisch nogal ingewikkeld.quote:Op woensdag 21 september 2016 18:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ook niet voor 0-uren contractjes?
Die zijn verboden in het onderwijsquote:Op woensdag 21 september 2016 18:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ook niet voor 0-uren contractjes?
Leuk, maar dat zegt niets over de afbraak ervan (zoals bijvoorbeeld de thuiszorg, langdurige zorg of verpleegzorg).quote:Op woensdag 21 september 2016 18:20 schreef justanick het volgende:
[..]
In vijf jaar tijd acht miljard erbij. Stijgt ieder jaar.
Vallen over die ¤7,50 is echt onzin. Die 1 euro extra voor een los kaartje is ook niets mis mee, ze willen gewoon dat iedereen zo'n pas neemt. Alleen dat starttarief moet eenmalig zijn, in plaats van iedere reis opnieuw.quote:Op woensdag 21 september 2016 18:19 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Pasjes van 7,50 euro. Een vast minimum starttarief. Een los kaartje kopen is 1 euro erbij.
quote:Op woensdag 21 september 2016 18:11 schreef Max23 het volgende:
Eens met Pechtold wel
Die flexwet werkt sowieso niet voor het onderwijs. Als ik 1 dag in moet vallen, is dat meteen 1 contract. Nu ik 6 contracten heb gehad bij alle schoolstichtingen in de buurt, mag ik daar een half jaar niet voor invallen.
De goede oude strippenkaart had ook gewoon een starttarief bij iedere reis.quote:Op woensdag 21 september 2016 18:21 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Vallen over die ¤7,50 is echt onzin. Die 1 euro extra voor een los kaartje is ook niets mis mee, ze willen gewoon dat iedereen zo'n pas neemt. Alleen dat starttarief moet eenmalig zijn, in plaats van iedere reis opnieuw.
Dan niet hoeft in- en uitchecken als je overstapt naar een ander vervoerder.quote:Op woensdag 21 september 2016 18:21 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Vallen over die ¤7,50 is echt onzin. Die 1 euro extra voor een los kaartje is ook niets mis mee, ze willen gewoon dat iedereen zo'n pas neemt. Alleen dat starttarief moet eenmalig zijn, in plaats van iedere reis opnieuw.
Heb hier ook mee te maken gehad afgelopen juni, weliswaar niet in het onderwijs, maar in de archeologie. Werkt totaal niet en meer vaste contracten komen er niet.quote:Op woensdag 21 september 2016 18:11 schreef Max23 het volgende:
Eens met Pechtold wel
Die flexwet werkt sowieso niet voor het onderwijs. Als ik 1 dag in moet vallen, is dat meteen 1 contract. Nu ik 6 contracten heb gehad bij alle schoolstichtingen in de buurt, mag ik daar een half jaar niet voor invallen.
Daarnaast: gooi er één keer ¤20 op en je hebt nooit een probleem. Staat heel erg veel gebruikersgemak tegenoverquote:Op woensdag 21 september 2016 18:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De goede oude strippenkaart had ook gewoon een starttarief bij iedere reis.
Afbraak? Het zijn maatregelen geweest om de groei te dempen. Stijging die er was is simpelweg onhoudbaar. Sinds 2000 zijn de zorguitgaven gestegen van ongeveer 10 naar ongeveer 14% BBP.quote:Op woensdag 21 september 2016 18:21 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Leuk, maar dat zegt niets over de afbraak ervan (zoals bijvoorbeeld de thuiszorg, langdurige zorg of verpleegzorg).
Precies. En zonder die wet is er meer dan genoeg werk voor invallers het hele jaar door minstens 4 dagen in de week. Die zekerheid valt juist helemaal weg nu.quote:Op woensdag 21 september 2016 18:23 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Heb hier ook mee te maken gehad afgelopen juni, weliswaar niet in het onderwijs, maar in de archeologie. Werkt totaal niet en meer vaste contracten komen er niet.
Dat gaat er ook komen.quote:Op woensdag 21 september 2016 18:22 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Dan niet hoeft in- en uitchecken als je overstapt naar een ander vervoerder.
En terecht, Roemer raaskalt echt enorm met dat zorgfondsquote:
Die kan de PvdA goed gebruiken.quote:Op woensdag 21 september 2016 18:24 schreef Reversum het volgende:
Beschouwingen gaan SP stemmen kosten
Ik snap niet waarom ik 20 euro op pas moet zetten voor een enkele reis van 2,70 euroquote:Op woensdag 21 september 2016 18:24 schreef Reversum het volgende:
[..]
Daarnaast: gooi er één keer ¤20 op en je hebt nooit een probleem. Staat heel erg veel gebruikersgemak tegenover
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |