Waarschijnlijk.. Je hebt dus geen idee.quote:Op woensdag 21 september 2016 18:28 schreef Taaikorsie het volgende:
[..]
Betere begeleiding en strenger toezicht van dit soort randdebielen zou wel helpen waarschijnlijk..
Misschien verhuizen naar een land waar ze niet aan beschaving doen dan; VS of een moslimrepubliek.quote:of eeuwige opsluiting![]()
Bij een samenleving horen nou eenmaal misdrijven.quote:Of heb je liever een heel leger van verkrachte kinderen als uitwerking van deze strafvervolgingen?
Hij valt toch in herhaling? Ik zie liever dat een straf gewenst effect heeft in de zin van voorkomen van herhaling. Zeker als je nagaat in het geval van zedendelicten wat de psychische effecten op slachtoffer en omgeving zijn.. steek die hulpkosten in de aanstichter ter voorkoming van revicide en je komt een stuk verder met dat budget.quote:Op woensdag 21 september 2016 18:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat toezicht en begeleiding niet streng genoeg zijn?
204 dagen zitten voor verkrachting van een MINDERJARIGE is proportioneel?quote:Op woensdag 21 september 2016 18:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik heb liever dat straffen proportioneel zijn ten opzichte van de misdaden. We kunnen iedereen die iets mispeutert direct doodschieten. Dat zou ertoe leiden dat er geen recidive meer is. Maar het heeft wel nare bijwerkingen.
Mooi dit. Hij is in herhaling gevallen en dus is er iets mis met de straf. Wat een logica.quote:Op woensdag 21 september 2016 18:53 schreef Taaikorsie het volgende:
[..]
Hij valt toch in herhaling? Ik zie liever dat een straf gewenst effect heeft in de zin van voorkomen van herhaling. Zeker als je nagaat in het geval van zedendelicten wat de psychische effecten op slachtoffer en omgeving zijn.. steek die hulpkosten in de aanstichter ter voorkoming van revicide en je komt een stuk verder met dat budget.
Alsof strafrecht bij ons het neusje van de zalm is.. flikker toch op (bij wijze van spreken).
Als je geen verbetering kan bedenken wil dat niet zeggen dat het perfect is..
is hij de enige dan?quote:Op woensdag 21 september 2016 18:54 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Mooi dit. Hij is in herhaling gevallen en dus is er iets mis met de straf. Wat een logica.
Doet dat er toe?quote:
Wat wil je zeggen dan? een licht straf is prima? of maar helemaal afschaffen en gelijk weer teruggooien in de samenleving?quote:Op woensdag 21 september 2016 18:56 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Doet dat er toe?
Kijk; het is heel simpel. Als anders straffen zou helpen dan zouden we dat heus wel doen. Maar onderzoek wijst keer op keer uit dat dat niet zo is dus is het zinloos.
Blijkbaar snap jij het beter.. leg uit..quote:Op woensdag 21 september 2016 18:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, en? Begrijp je zelf wel aan hoeveel factoren dat kan liggen?
Kennelijk wel.quote:Op woensdag 21 september 2016 18:53 schreef Taaikorsie het volgende:
[..]
204 dagen zitten voor verkrachting van een MINDERJARIGE is proportioneel?
Ik neem de stelling dat "de begeleiding danwel het toezicht zorgt voor herhaling" niet voor rekening.quote:Op woensdag 21 september 2016 18:59 schreef Taaikorsie het volgende:
[..]
Blijkbaar snap jij het beter.. leg uit..
De straffen zoals die nu gelden zijn, mijns inziens, prima. "licht zijn" is trouwens een vergelijking. Ze zijn licht ten opzichte van wat precies?quote:Op woensdag 21 september 2016 18:57 schreef Taaikorsie het volgende:
[..]
Wat wil je zeggen dan? een licht straf is prima? of maar helemaal afschaffen en gelijk weer teruggooien in de samenleving?
Bemoei je er dan niet mee als je je statement niet wil onderbouwenquote:Op woensdag 21 september 2016 19:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik neem de stelling dat "de begeleiding danwel het toezicht zorgt voor herhaling" niet voor rekening.
Wat snap je nou niet aan 'niet voor zijn rekening'?quote:Op woensdag 21 september 2016 19:01 schreef Taaikorsie het volgende:
[..]
Bemoei je er dan niet mee als je je statement niet wil onderbouwen
Ik poneer dan ook geen statement Sherlock.quote:Op woensdag 21 september 2016 19:01 schreef Taaikorsie het volgende:
[..]
Bemoei je er dan niet mee als je je statement niet wil onderbouwen
Ten opzichte van de strafmaat die staat voor bijvoorbeeld verkrachting.quote:Op woensdag 21 september 2016 19:01 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
De straffen zoals die nu gelden zijn, mijns inziens, prima. "licht zijn" is trouwens een vergelijking. Ze zijn licht ten opzichte van wat precies?
OK verkeerde bewoording... maar je weet wel aan te geven dat ik niet inzie waar het allemaal aan kan liggen dat iemand in herhaling valt.. zou goed kunnen.. neemt niet weg dat ik wel de conclusie kan trekken dat strafvervolging op deze manier geen effect heeft, dan kan je je er natuurlijk bij neerleggen dat revicide niet onontkoombaar is.. maar je kan ook al die zelfde gevallen vergelijken en aanpassingen doen in plaats daarvan. Dat dat niet aan ons is .. ok.. maar dan kunnen we net zo goed dit topic sluiten en over koetjes en kalfjes gaan praten toch?quote:Op woensdag 21 september 2016 19:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik poneer dan ook geen statement Sherlock.
Huh? Dit moet je even uitleggen.quote:Op woensdag 21 september 2016 19:11 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ten opzichte van de strafmaat die staat voor bijvoorbeeld verkrachting.
Dat wordt toch ook gewoon gedaan?quote:Op woensdag 21 september 2016 19:11 schreef Taaikorsie het volgende:
[..]
maar je kan ook al die zelfde gevallen vergelijken
Welke aanpassingen precies en waarom?quote:en aanpassingen doen
Betwijfel of dat wel juist wordt uitgevoerd dan.. mijn inziens zou straf een gevolg van herhaling moeten tegengaan.. anders verbeterd er niks. Wat heeft het dan voor nut uberhaupt?quote:Op woensdag 21 september 2016 19:14 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dat wordt toch ook gewoon gedaan?
[..]
Welke aanpassingen precies en waarom?
Oh? En waarom dan wel?quote:Op woensdag 21 september 2016 19:18 schreef Taaikorsie het volgende:
[..]
Betwijfel of dat wel juist wordt uitgevoerd dan..
Dat doet een straf ook en dat is ook een deel van de doelstelling. Maar een doelstelling wordt natuurlijk niet altijd behaald en dat is hier ook zo. Zoals ik eerder al zei: als je denkt dat je recidive kunt uitsluiten dan heb je een reality check nodig.quote:mijn inziens zou straf een gevolg van herhaling moeten tegengaan.. anders verbeterd er niks. Wat heeft het dan voor nut uberhaupt?
Ik zie dat net zo, maar ook een kind dat correct wordt gecorrigeerd steelt nog wel eens opnieuw een koekje uit de trommel. Vind je dat het corrigeren van kinderen ook anders moet?quote:Ouders straffen kinderen toch ook niet om ze aan te sporen het nog een keer te doen? Dat is de hele ethiek van het straffen toch? of zie je dat anders?
zie aanvulling op mn vorige postquote:Op woensdag 21 september 2016 19:22 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Oh? En waarom dan wel?
[..]
Dat doet een straf ook en dat is ook een deel van de doelstelling. Maar een doelstelling wordt natuurlijk niet altijd behaald en dat is hier ook zo. Zoals ik eerder al zei: als je denkt dat je recidive kunt uitsluiten dan heb je een reality check nodig.
[..]
Ik zie dat net zo, maar ook een kind dat correct wordt gecorrigeerd steelt nog wel eens opnieuw een koekje uit de trommel. Vind je dat het corrigeren van kinderen ook anders moet?
zie ook mn reactie op die sherlock opmerking wat betreft revicidequote:Op woensdag 21 september 2016 19:24 schreef Taaikorsie het volgende:
[..]
zie aanvulling op mn vorige post
Ten opzichte van de herstellingsperiode van de minderjarige die verkracht is.quote:Op woensdag 21 september 2016 19:01 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
De straffen zoals die nu gelden zijn, mijns inziens, prima. "licht zijn" is trouwens een vergelijking. Ze zijn licht ten opzichte van wat precies?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |