De eerste psych zei dat ik een moeilijke klant was. Er was weinig progressie en toen ze na 5 dure uren voorstelde om een lijst over autisme af te toetsen ben ik er weg gebleven.quote:Op woensdag 21 september 2016 17:27 schreef Allures het volgende:
[..]
Als ik me goed herinner zeiden die psychologen dingen waar je het niet mee eens was en was jouw reactie jezelf verplaatsen naar plekken ver weg en het verwerpen van een 'normaal' leven
Het lijkt me dat daar ongeveer 28489893495834 handvatten zitten waar je zou kunnen beginnen
Anders lees je je eigen oude topics terug want dat is je toen ook al tig keer gezegd
Met kijken naar wat ze doet bedoel ik dus kijken hoe ze interactie heeft met anderen wanneer jij erbij bent' (dus alles zelf ziet), of ze wel eerlijk en oprecht met je is etc.quote:Op woensdag 21 september 2016 17:30 schreef sweet_symphony het volgende:
[..]
Ik weet totaal niet wat ze met anderen doet.
Het gaat niet om fysiek contact.quote:Ik weet wel dat 9 keer van de 10 ik het zelf ben die fysiek contact met haar inzet, dat zij dat niet snel zelf doet.
En dan ga je de issue waar je mee rondloopt niet bespreken?quote:Vanavond ga ik erheen, en ik hoop dat we weer samen kunnen lachen.
Je neemt het haar wel kwalijk, want je onzekerheid zorgt ervoor dat je vertrouwen in haar minder wordt. Je twijfelt aan haar, niet door haar gedrag, maar door het gedrag van anderen.quote:Dat anderen bij haar proberen neem ik haar niet kwalijk. Alleen hoop ik dat er geen behoefte ontstaat om er op in te gaan
5 sessies is echt niets, vooral niet als je niet bereid bent om de diagnostische dingen die ze voorstellen te doenquote:Op woensdag 21 september 2016 17:34 schreef sweet_symphony het volgende:
[..]
De eerste psych zei dat ik een moeilijke klant was. Er was weinig progressie en toen ze na 5 dure uren voorstelde om een lijst over autisme af te toetsen ben ik er weg gebleven.
Met de laatste psych ben ik goed bevriend geraakt. Een van die handvaten in een weg naar zekerheid en zelfstandigheid was alleen de wereld af gaan.
Die zelfde psych heeft 2 maanden geleden zelfmoord gepleegd omdat haar man haar liet zitten
quote:Op woensdag 21 september 2016 14:02 schreef sweet_symphony het volgende:
"Waarom maak je hier een punt van? Je respecteert mijn moeder niet en komt me hier de les lezen. Je ziet er slecht uit (ik was de hele dag buiten en het was heet). Jij moet eens bij een psycholoog langs gaan, of ga maar naar je vader bellen''
Kent ze je geschiedenis? Ik weet dat wanneer je boos bent wel eens dingen zegt waar je spijt van krijgt en eigenlijk niet meent. Maar als ze dit wel weet..quote:Op woensdag 21 september 2016 17:25 schreef sweet_symphony het volgende:
Ben al bij tal van psychologen geweest. Om aan mezelf te werken ben ik inmiddels jaren aan de overkant van de planeet. Het heeft geen verschil gemaakt.
Wil ik proberen, maar ik denk dat de outcome daarvan nieuw onbegrip zal zijn en dat ze daar geen zin in heeft. Ik heb haar gisteren niet gezien en stuurde vanmorgen "Om hoe laat ben je straks thuis? Ik kom langs"quote:Op woensdag 21 september 2016 17:36 schreef zarGon het volgende:
En dan ga je de issue waar je mee rondloopt niet bespreken?
Gewoon lekker samen lol hebben, terwijl je ondertussen ook twijfelt naar intenties met jou?
Ik twijfel omdat het tussen ons nu moeilijk gaat, dat er bij haar een behoefte zal ontstaan om op verleidingen in te gaan.quote:Je neemt het haar wel kwalijk, want je onzekerheid zorgt ervoor dat je vertrouwen in haar minder wordt. Je twijfelt aan haar, niet door haar gedrag, maar door het gedrag van anderen.
Of stiekem ook wel door haar gedrag, omdat ze niet omgaat met die gozers op de manier waarop jij dat het liefst zou zien, hm?
Nee, daar hebben we het nog niet over gehad.quote:Op woensdag 21 september 2016 17:43 schreef Koral het volgende:
[..]
[..]
Kent ze je geschiedenis? Ik weet dat wanneer je boos bent wel eens dingen zegt waar je spijt van krijgt en eigenlijk niet meent. Maar als ze dit wel weet..
Imho zeg je dit niet als je echt van iemand houdt, en kennis hebt genomen van deze achtergrond. Zelfs niet als je boos bent. Dan is er sprake van een minderwaardige persoon in een relatie en blijf je (onbewust) in zo'n angst afweer reflex hangen.
We hebben het over 9 jaar geleden. Ik schrok van dat label autisme en zelfs mijn eigen ouders vonden het onzin. Ben daarna bij heel wat psychologen geweest. Leek me eerder een soort vriend tegen betaling, uurtje kletsen and that´s itquote:Op woensdag 21 september 2016 17:41 schreef Allures het volgende:
[..]
5 sessies is echt niets, vooral niet als je niet bereid bent om de diagnostische dingen die ze voorstellen te doen
Zie je dat zelf echt niet?
Veel meer vraag je dan ook niet hè, met je mededeling dat je er gaat zijn.quote:Op woensdag 21 september 2016 17:46 schreef sweet_symphony het volgende:
[..]
Wil ik proberen, maar ik denk dat de outcome daarvan nieuw onbegrip zal zijn en dat ze daar zin in heeft. Ik heb haar gisteren niet gezien en stuurde vanmorgen "Om hoe laat ben je straks thuis? Ik kom langs"
Antwoord gewoon "om 20u". Dan stel ik voor om samen naar de sportschool te gaan. Antwoord "zou kunnen"
Veel meer dan ja en nee komt er niet meer uit.
Voel je je door o.a. die opmerking, en bv het niet willen afhalen op het vliegveld, misschien wel minder en trek je daarom wellicht zwaarder aan bv die knappe vriend in haar vriendengroep?quote:Op woensdag 21 september 2016 17:50 schreef sweet_symphony het volgende:
[..]
Nee, daar hebben we het nog niet over gehad.
Ik begrijp best dat ze na een lange dag geen zin heeft. Ik wilde gewoon weer even contact maken. Heb verder niks gestuurd maar ik zal bloemen meenemenquote:Op woensdag 21 september 2016 17:55 schreef Scary_Mary het volgende:
[quote]Op woensdag 21 september 2016 17:55 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Veel meer vraag je dan ook niet hè, met je mededeling dat je er gaat zijn.
Of heb je verder nog wel enige interesse getoond in haar werkdag of misschien andere plannen? Dat zou toch best weleens mee kunnen spelen in zo een beslissingsproces. Zou je er wel begrip voor kunnen hebben als 's ochtends toezegt, maar na een lange dag tegen 20en geen zin meer zou hebben in de sportschool en dit niet op je onzekere zelf betrekken?
Heb je haar verder nog wat aardigs of liefs gestuurd naast je mededeling er vanavond te zijn?
quote:Op woensdag 21 september 2016 07:06 schreef sweet_symphony het volgende:
[..]
Ja, daar hebben we het lang over gehad. Ik ben te lang gebleven op mijn vorige visum en er was kans dat de migratiedienst me zou weigeren bij aankomst. Daarom vond ik het belangrijk dat ze er was, om met hen te praten.
Maar haar antwoord was ''Denk jij nu echt dat het voor de politie een verschil maakt of we samen zijn of niet?"
Ze heeft 3 weken aangegeven niet te komen, en deed het uiteindelijk toch omdat haar moeder het zei. Ze waren daar samen, last minute beslist.
Stel je eens voor dat je je vriendin 3 maanden niet gezien hebt, aankomt op de luchthaven en daar moederziel alleen staat. Verantwoording afleggen tegen een migratiedienst in een taal die je amper machtig bent.
Zegt dat niet alles over haar?
Moeder zei dat ze niet alleen wilde komen, maar dat maakt het nog steeds niet oke. Als mijn vriendin na 3 maanden op gelijk welk uur aankomt in Europa, dan BEN ik daar. Ongeacht of er problemen kunnen zijn met de politie of niet. Dan wil ik haar in de armen vliegen.
En dat beeld heb ik niet met haar.
Bij mijn eerste afscheid was ik erg emotioneel en zij had zoiets van ''Nou, tot de volgende keer''.
Gisteren ben ik met haar moeder gaan praten. Ik ben eergisteren weg gegaan omdat ze de hele dag niet antwoordde op mijn berichten en niet liet weten dat ze eerder thuis was.
Moeder zei dat ze een premenstrueel syndroom heeft en daarom zich de hele dag barslecht voelde. Dat ze daarom niet liet weten dat ze thuis was.
Mij best, maar dat maakt voor mij niet dat ze me de hele dag kan negeren en me vreselijke verwijten maakt als ik haar er over aanspreek. Haar moeder beweert dat ze van me houdt, maar ik ben niet overtuigd. Ik ben het vaak die intimiteit in gang zet. Zij vooral als we ruzie hebben gehad om het weer goed te maken.
Liefde is voor mij iets anders dan dat. Ik denk dat moeder gewoon graag wil dat we samen zijn omdat ik een rijke gringo ben
Misschien ben ik gewoon een safe bet.
Maar ''in nood kent men zijn vrienden'' zeggen ze bij ons. Dat geldt ook voor je partner denk ik.
En als het er op aankomt, ben ik nog niet overtuigd dat ik er echt wat aan heb.
Zoals eerder vermeld, misschien wil ik dit te graag en maak ik mezelf wat wijs.
Ze is bloedmooi, zo'n vrouw waar alle mannen naar kijken als ze binnenkomt. En ik kan er goed lol mee maken.
Maar om echte een goeie relatie te hebben is er meer nodig dan dat.
Interessant wel dat je zegt dat je vriendin je allerlei verwijten maakt, maar je in deze gequote post toch ook aardig tekeer gaat over je vriendin. Wat is precies dat je nog met haar door wilt gaan dan? Het klinkt allerminst positief allemaal..quote:Op woensdag 21 september 2016 07:06 schreef sweet_symphony het volgende:
[..]
Ja, daar hebben we het lang over gehad. Ik ben te lang gebleven op mijn vorige visum en er was kans dat de migratiedienst me zou weigeren bij aankomst. Daarom vond ik het belangrijk dat ze er was, om met hen te praten.
Maar haar antwoord was ''Denk jij nu echt dat het voor de politie een verschil maakt of we samen zijn of niet?"
Ze heeft 3 weken aangegeven niet te komen, en deed het uiteindelijk toch omdat haar moeder het zei. Ze waren daar samen, last minute beslist.
Stel je eens voor dat je je vriendin 3 maanden niet gezien hebt, aankomt op de luchthaven en daar moederziel alleen staat. Verantwoording afleggen tegen een migratiedienst in een taal die je amper machtig bent.
Zegt dat niet alles over haar?
Moeder zei dat ze niet alleen wilde komen, maar dat maakt het nog steeds niet oke. Als mijn vriendin na 3 maanden op gelijk welk uur aankomt in Europa, dan BEN ik daar. Ongeacht of er problemen kunnen zijn met de politie of niet. Dan wil ik haar in de armen vliegen.
En dat beeld heb ik niet met haar.
Bij mijn eerste afscheid was ik erg emotioneel en zij had zoiets van ''Nou, tot de volgende keer''.
Gisteren ben ik met haar moeder gaan praten. Ik ben eergisteren weg gegaan omdat ze de hele dag niet antwoordde op mijn berichten en niet liet weten dat ze eerder thuis was.
Moeder zei dat ze een premenstrueel syndroom heeft en daarom zich de hele dag barslecht voelde. Dat ze daarom niet liet weten dat ze thuis was.
Mij best, maar dat maakt voor mij niet dat ze me de hele dag kan negeren en me vreselijke verwijten maakt als ik haar er over aanspreek. Haar moeder beweert dat ze van me houdt, maar ik ben niet overtuigd. Ik ben het vaak die intimiteit in gang zet. Zij vooral als we ruzie hebben gehad om het weer goed te maken.
Liefde is voor mij iets anders dan dat. Ik denk dat moeder gewoon graag wil dat we samen zijn omdat ik een rijke gringo ben
Misschien ben ik gewoon een safe bet.
Maar ''in nood kent men zijn vrienden'' zeggen ze bij ons. Dat geldt ook voor je partner denk ik.
En als het er op aankomt, ben ik nog niet overtuigd dat ik er echt wat aan heb.
Zoals eerder vermeld, misschien wil ik dit te graag en maak ik mezelf wat wijs.
Ze is bloedmooi, zo'n vrouw waar alle mannen naar kijken als ze binnenkomt. En ik kan er goed lol mee maken.
Maar om echte een goeie relatie te hebben is er meer nodig dan dat.
Hmmzzz en dat terwijl je van haar wel eist dat ze details over het verleden op tafel legt en als ze dat niet doet het liegen noemt....quote:Op woensdag 21 september 2016 17:50 schreef sweet_symphony het volgende:
[..]
Nee, daar hebben we het nog niet over gehad.
Het is zo'n lekker wijf.quote:Op woensdag 21 september 2016 18:04 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
[..]
Interessant wel dat je zegt dat je vriendin je allerlei verwijten maakt, maar je in deze gequote post toch ook aardig tekeer gaat over je vriendin. Wat is precies dat je nog met haar door wilt gaan dan? Het klinkt allerminst positief allemaal..
Contact? Je deelt haar iets mee en nodigt alleen uit tot bevestiging van jouw plannen. Bloemen gaan je hoogstens tijdelijk helpen. Bedenk eens hoe je deze vragen anders zou kunnen verwoorden, zodat je een ander gevoel en reactie bij haar zou kunnen triggeren?quote:Op woensdag 21 september 2016 17:59 schreef sweet_symphony het volgende:
[..]
Ik begrijp best dat ze na een lange dag geen zin heeft. Ik wilde gewoon weer even contact maken. Heb verder niks gestuurd maar ik zal bloemen meenemen
Ik raak er al wel weer klaar mee. Je bent inderdaad zwart wit tegen het irritante afquote:Op woensdag 21 september 2016 17:53 schreef sweet_symphony het volgende:
[..]
We hebben het over 9 jaar geleden. Ik schrok van dat label autisme en zelfs mijn eigen ouders vonden het onzin. Ben daarna bij heel wat psychologen geweest. Leek me eerder een soort vriend tegen betaling, uurtje kletsen and that´s it
Psychologen na de eerste zeiden ook dat ik geen autist ben. Al ben ik wel black and white en zit iedereen ergens op het spectrum
Waarom bloemen? Praat in hemelsnaamquote:Op woensdag 21 september 2016 17:59 schreef sweet_symphony het volgende:
[..]
Ik begrijp best dat ze na een lange dag geen zin heeft. Ik wilde gewoon weer even contact maken. Heb verder niks gestuurd maar ik zal bloemen meenemen
Om op een vriendelijke toon te starten.quote:Op woensdag 21 september 2016 18:12 schreef Allures het volgende:
[..]
Waarom bloemen? Praat in hemelsnaam
Wat gaan die bloemen oplossen of toevoegen behalve dat ze je ff lief vindTotale symptoom bestrijding
Ik bedoelde niet dat jij dat zei. Er zijn er genoeg anderen geweest, en misschien hebben ze ergens wel een punt. Ik ben er zelf van overtuigd dat ik ADD hebquote:Op woensdag 21 september 2016 18:11 schreef Allures het volgende:
[..]
Ik raak er al wel weer klaar mee. Je bent inderdaad zwart wit tegen het irritante af
Ik zeg namelijk nergens dat je autist bent maar dat je bepaalde patronen hebt die je relatie nu in de weg zitten.
voor mij valt dat onder 'maniertjes'quote:Op woensdag 21 september 2016 18:15 schreef sweet_symphony het volgende:
[..]
Om op een vriendelijke toon te starten.
Dat zeg je toch niet over de app, joh!quote:Op woensdag 21 september 2016 18:11 schreef Allures het volgende:
[..]
Ik raak er al wel weer klaar mee. Je bent inderdaad zwart wit tegen het irritante af
Ik zeg namelijk nergens dat je autist bent maar dat je bepaalde patronen hebt die je relatie nu in de weg zitten. En dat je al jaren vlucht voor een confrontatie met jezelf. En dat je het wederom zelf niet lijkt te kunnen dus dat eventueel hulp daarbij welkom kan zijn
En een confrontatie met je vriendin is ook hard nodig. Als iemand je afpoeierd waar je al maanden mee gaat dan zeg je toch niet 'oke we zien wel' dan zeg je 'wat is er aan de hand?'
Maar ik denk dat jij zonder even stevig en kritisch naar je zelf en je patronen kijken toch geen relatie kunt onderhouden omdat je zo veel projecteert op die relatie
Wat flirts gehad, maar echt als relatie is dit de eerste jaquote:Op woensdag 21 september 2016 18:23 schreef Allures het volgende:
[..]
voor mij valt dat onder 'maniertjes'
Ben gewoon een keer echt open en echt naar elkaar. Geen laagjes (dan wel bloemen, dan wel drank, dan wel communiceren via een moeder etc)
Maar kwaad zal het verder niet kunnen
Is dit je eerste relatie?
ik zeg toch ook niet dat ie dat via de app moet doenquote:Op woensdag 21 september 2016 18:24 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dat zeg je toch niet over de app, joh!
"Wat er aan de hand is", bespreek je onder 4 ogen...
Nee, maar hij zei wel dat hij slechts een bericht stuurde (sms/app).quote:Op woensdag 21 september 2016 18:25 schreef Allures het volgende:
[..]
ik zeg toch ook niet dat ie dat via de app moet doen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |