abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165467379
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:06 schreef sweet_symphony het volgende:

[..]

Er zijn momenten dat we intiem in bed liggen te knuffelen en te zoenen, dat ze seks wil. Dit terwijl ik haar eerste vriend ben (zeggen zij en haar moeder) terwijl ze een eind in de 20 is en haar hele vriendengroep haar wil neuken.

Dan denk ik bij mezelf ''ik moet toch iets goeds doen''. Dat ze van me houdt omdat ik eerlijk ben en voor haar klaar sta. En ik zie er zelf ook niet verkeerd uit.
Misschien zouden jullie kunnen werken aan het idee dat intimiteit voor jullie beiden een manier is om liefde te uiten. Het klinkt alsof jij vooral veel bevestiging nodig hebt en daarin voorbij gaat aan wat zij nodig heeft, omdat jij een bepaald beeld in je hoofd hebt. Ofzo..

quote:
Maar als ze me in de steek laat of van die lelijke verwijten maakt, raak ik het vertrouwen kwijt.

Moeder verwacht dat ik vandaag gezellig mee kom eten en dat we samen probleemloos verder gaan. Ik ben niet overtuigd en heb zin om een tijd alleen te reizen. Als ik zeg dat ik me niet meer zeker voel over de relatie komen er wsl nog meer verwijten, maar dat is dan maar zo
Misschien voelt zij het ook wel als een verwijt dat jij je zo onzeker over jullie relatie voelt. Vindt je het nog wel interessant om dingen vanuit haar standpunt te willen/leren zien of ben je gewoon klaar als dingen niet zo kunnen zijn als jij het voor ogen hebt/had?
pi_165468402
Als ik me je vorige topic goed voor de geest haal, wilde ze niet naar Europa komen? Op zichzelf staand kan dat natuurlijk en is dat haar goed recht. Maar als je dit in een reeks van gebeurtenissen zet, bv je niet willen afhalen op het vliegveld, kan je dat ook wat anders vertellen. Ook schrijf je dat ondanks haar leeftijd jij haar eerste relatie bent? Dan vraag ik me af, heeft ze nooit geleerd compromissen te maken?

Tevens geen idee of dat inherent is aan de cultuur en positie van de vrouw daar maar lijkt me belangrijk genoeg om af te vragen in hoeverre je zelf in dat (mogelijk) non-conformistische gedrag mee wilt en kunt gaan?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  woensdag 21 september 2016 @ 12:05:54 #103
262 Re
Kiss & Swallow
pi_165468723
trouwen, daar hebben die katholieken respect voor
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_165469118
quote:

[..]

Dan denk ik bij mezelf ''ik moet toch iets goeds doen''. Dat ze van me houdt omdat ik eerlijk ben en voor haar klaar sta. En ik zie er zelf ook niet verkeerd uit.

Maar als ze me in de steek laat of van die lelijke verwijten maakt, raak ik het vertrouwen kwijt.
Lees je veel Boucquet-romannetjes?

Je idee van 'romantische liefde' vol 'ridders op witte paarden' en 'eeuwige trouw' lijkt er een beetje op.
terwijl je aan de andere kant de indruk wekt dat de realiteit om je heen, uit je verleden en misschien ook het idee van relaties waarin je opgegroeid bent, daar heel erg ver van staat en weinig raakvlaken heeft met de fantasie die je zelf wil nastreven of ophouden.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_165469303
quote:
6s.gif Op woensdag 21 september 2016 12:05 schreef Re het volgende:
trouwen, daar hebben die katholieken respect voor
Hier zit een hoop waarheid in!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_165469789
quote:

[..]

Er zijn momenten dat we intiem in bed liggen te knuffelen en te zoenen, dat ze seks wil. Dit terwijl ik haar eerste vriend ben (zeggen zij en haar moeder) terwijl ze een eind in de 20 is en haar hele vriendengroep haar wil neuken.

Moeder verwacht dat ik vandaag gezellig mee kom eten en dat we samen probleemloos verder gaan. Ik ben niet overtuigd en heb zin om een tijd alleen te reizen. Als ik zeg dat ik me niet meer zeker voel over de relatie komen er wsl nog meer verwijten, maar dat is dan maar zo
Kun je mij uitleggen waarom jij je vriendin nou zo fijn vindt?

De rode draad in je posts over haar is:
- Jij bent de eerste man in haar leven én je bent geaccepteerd door haar moeder.
- Je vindt haar enorm lekker, je hemelt haar uiterlijk op.
- Al haar vrienden willen haar neuken, maar daar heeft zij geen interesse in.

Maar verder hoor ik je eigenlijk vooral klagen over haar innerlijk, over haar gedrag richting jou.

Je vriendin is dan wel betrouwbaar in de zin dat ze niet vreemdgaat, maar je kunt er niet op bouwen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2016 13:13:15 ]
pi_165470614
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:12 schreef zarGon het volgende:

[..]

Kun je mij uitleggen waarom jij je vriendin nou zo fijn vindt?

De rode draad in je posts over haar is:
- Jij bent de eerste man in haar leven én je bent geaccepteerd door haar moeder.
- Je vindt haar enorm lekker, je hemelt haar uiterlijk op.
- Al haar vrienden willen haar neuken, maar daar heeft zij geen interesse in.

Maar verder hoor ik je eigenlijk vooral klagen over haar innerlijk, over haar gedrag richting jou.

Je vriendin is dan wel betrouwbaar in de zin dat ze niet vreemdgaat, maar je kunt er niet op bouwen.
Ik ga niet de hypocriet uithangen en ontkennen dat het feit dat ze aantrekkelijk is een belangrijke rol speelt. Maar om het staande te houden is er meer nodig dan dat.

Ze is een levensgenieter, daar hou ik enorm van. Lacht overal mee, en in die zin zijn we complementair.

En ik ben er de eerste maanden vanuit gegaan dat ze heel eerlijk is, wat erg belangrijk voor me is. Dat ze trouw is, en geen interesse heeft in snelle vrijblijvende seks die haar continu wordt aangeboden. Ik heb een andere mooie vrouw die dat wilde afgewezen omdat ik iets serieuzers met mijn vriendin wilde proberen.

Ik heb haar nooit op een leugen betrapt, maar soms zijn er dingen die ze liever achterhoudt. Bijvoorbeeld als ik vraag wanneer ze voor het laatst verliefd was.
Alles wat daarover gaat is blijkbaar te prive. Iets achterhouden staat voor mij bijna gelijk aan liegen. Omdat ik onzeker werd van flirterig gedrag van sommige kerels in die vriendengroep heb ik gevraagd naar wie en wanneer er in het verleden iets geprobeerd heeft, maar daar wil ze geen details over geven. Gewoon dat ze stoppen nu wij samen zijn.

Het kan inderdaad best zijn dat ze haar emoties op een andere manier uit dan ik. Dat zegt ze zelf ook. En ik hoop ook echt dat dat zo is, want ik houd me vast aan die gedachte.

Dat ze nooit geleerd heeft om compromissen te maken is goed mogelijk. Moeder zegt dat ze erg dominant is en dat blijkt.

Maar communicatie is belangrijk voor me, en als ik mijn gevoelens op tafel gooi reageert ze met beledigingen. De laatste keer dus toen ik vroeg waarom ze de hele dag niet antwoordde. Ze had gewoon kunnen schrijven ''ik voel me niet goed'' en case closed.

Wat er een halve dag later volgde was "Waarom maak je hier een punt van? Je respecteert mijn moeder niet en komt me hier de les lezen. Je ziet er slecht uit (ik was de hele dag buiten en het was heet). Jij moet eens bij een psycholoog langs gaan, of ga maar naar je vader bellen''

Toen ik aangaf dat ik moeite had met de continue opmerkingen van haar moeder over het huwelijk, heeft ZIJ haar daar respectloos over aangevallen toen ik er niet was.
's avonds gingen we uit en ik vroeg of alles oke was. Toen zei ze " Ik heb voor het eerst in jaren ruzie met mijn moeder en dit is allemaal jouw schuld. Ik heb net gebeld en ze huilt''

Ik was daar kapot van, en dat heb ik nooit gewild. Ik zei dat we het uitgaan moesten afblazen en met haar moeder moesten praten.
Wilde ze niet, want haar vrienden mochten het niet weten.
Ik moest even tot rust komen en de vrienden vroegen zich af waar ik bleef. Mijn vriendin kwam me zoeken en in plaats van een rustig gesprek ging het van "Hoe is het godverdomme mogelijk dat jij je slecht voelt? Jij hebt hier zelf voor gezorgd. Kom terug naar beneden en breng me niet in verlegenheid bij vrienden".

Op zo'n momenten twijfel ik, of er gewoon wat aan haar geschaafd moet worden (zoals ik zelf ook niet perfect ben) of dat ze geen enkele vorm van respect voor een ander kent
pi_165471345
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 14:02 schreef sweet_symphony het volgende:
Op zo'n momenten twijfel ik, of er gewoon wat aan haar geschaafd moet worden (zoals ik zelf ook niet perfect ben) of dat ze geen enkele vorm van respect voor een ander kent
Dat zou iets geloofwaardiger zijn als je hier zou vragen hoe jij of nog liever jullie beter met een en ander om zouden kunnen leren gaan. Maar liever spui je je gal, alsof gelijk krijgen over het vermeende onrecht wat zij (en haar matties) jou allemaal aandoet je hoogste prioriteit heeft. En dan is het misschien tijd om te beseffen dat jullie beide geen relatiemateriaal zijn, in ieder geval niet voor elkaar en er mee te kappen..
pi_165471382
quote:

[..]

Ik ga niet de hypocriet uithangen en ontkennen dat het feit dat ze aantrekkelijk is een belangrijke rol speelt. Maar om het staande te houden is er meer nodig dan dat.

Ze is een levensgenieter, daar hou ik enorm van. Lacht overal mee, en in die zin zijn we complementair.

En ik ben er de eerste maanden vanuit gegaan dat ze heel eerlijk is, wat erg belangrijk voor me is. Dat ze trouw is, en geen interesse heeft in snelle vrijblijvende seks die haar continu wordt aangeboden. Ik heb een andere mooie vrouw die dat wilde afgewezen omdat ik iets serieuzers met mijn vriendin wilde proberen.

Ik heb haar nooit op een leugen betrapt, maar soms zijn er dingen die ze liever achterhoudt. Bijvoorbeeld als ik vraag wanneer ze voor het laatst verliefd was.
Alles wat daarover gaat is blijkbaar te prive. Iets achterhouden staat voor mij bijna gelijk aan liegen. Omdat ik onzeker werd van flirterig gedrag van sommige kerels in die vriendengroep heb ik gevraagd naar wie en wanneer er in het verleden iets geprobeerd heeft, maar daar wil ze geen details over geven. Gewoon dat ze stoppen nu wij samen zijn.

Het kan inderdaad best zijn dat ze haar emoties op een andere manier uit dan ik. Dat zegt ze zelf ook. En ik hoop ook echt dat dat zo is, want ik houd me vast aan die gedachte.

Dat ze nooit geleerd heeft om compromissen te maken is goed mogelijk. Moeder zegt dat ze erg dominant is en dat blijkt.

Maar communicatie is belangrijk voor me, en als ik mijn gevoelens op tafel gooi reageert ze met beledigingen. De laatste keer dus toen ik vroeg waarom ze de hele dag niet antwoordde. Ze had gewoon kunnen schrijven ''ik voel me niet goed'' en case closed.

Wat er een halve dag later volgde was "Waarom maak je hier een punt van? Je respecteert mijn moeder niet en komt me hier de les lezen. Je ziet er slecht uit (ik was de hele dag buiten en het was heet). Jij moet eens bij een psycholoog langs gaan, of ga maar naar je vader bellen''

Toen ik aangaf dat ik moeite had met de continue opmerkingen van haar moeder over het huwelijk, heeft ZIJ haar daar respectloos over aangevallen toen ik er niet was.
's avonds gingen we uit en ik vroeg of alles oke was. Toen zei ze " Ik heb voor het eerst in jaren ruzie met mijn moeder en dit is allemaal jouw schuld. Ik heb net gebeld en ze huilt''

Ik was daar kapot van, en dat heb ik nooit gewild. Ik zei dat we het uitgaan moesten afblazen en met haar moeder moesten praten.
Ik moest even tot rust komen en de vrienden vroegen zich af waar ik bleef. Mijn vriendin kwam me zoeken en in plaats van een rustig gesprek ging het van "Hoe is het godverdomme mogelijk dat jij je slecht voelt? Jij hebt hier zelf voor gezorgd. Kom terug naar beneden en breng me niet in verlegenheid bij vrienden".

Ik vind haar eerlijk gezegd niet onredelijk. Ze is niet verplicht alles over zichzelf te vertellen. Als vrouwen dat wel doen, heb je geluk maar anders heb jij je er bij neer te leggen.

Dat jij een onzekere jongen bent die daar niet mee om kan gaan moet je niet bij haar leggen.

Dan het gedoe met moeder. Inderdaad heb je geen respect voor het standpunt van moeder. Maak een grapje en leg die huwelijksopmerkingen naast je neer. Maar nee, je klaagt erover en je vriendin heeft zelfs voor JOU over om dat ook tegen haar moeder te zeggen! Of dat respectloos ging in de zin van "Trut, hou je bek over het huwelijk" weet ik niet. Maar ze doet het voor JOU en het is in die cultuur logisch dat moeder dat niet leuk vind. En dan ga jij nog piepen over de ruzie die daar door ontstaat :D Dat zijn verder jouw zaken helemaal niet! Ze heeft gelijk dat jij dat veroorzaakt heeft!

Pass die chick maar naar een andere FOK!ker die wel ballen heeft en haar aankan.

Jij duidelijk niet.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_165471760
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 14:44 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Dat zou iets geloofwaardiger zijn als je hier zou vragen hoe jij of nog liever jullie beter met een en ander om zouden kunnen leren gaan. Maar liever spui je je gal, alsof gelijk krijgen over het vermeende onrecht wat zij (en haar matties) jou allemaal aandoet je hoogste prioriteit heeft. En dan is het misschien tijd om te beseffen dat jullie beide geen relatiemateriaal zijn, in ieder geval niet voor elkaar en er mee te kappen..
Gal spuien.. Ik probeer feiten te benoemen (luchthaven, en wat er letterlijk gezegd is in onze discussies)

Als jullie daar een ander gevoel bij hebben, wees vrij om het te schrijven en me ongelijk te geven.

Als iemand vindt dat ze niet niet onredelijk is door haar gevoelens en haar verleden niet aan mij te vertellen, maak ik daarvan dat je in een relatie geheimen mag hebben en niet helemaal eerlijk hoeft te zijn.

Of zie ik dat verkeerd?
Eerlijkheid is net wat ik belangrijk vind.

Ik ben een heel open persoon die over alles praat. Zij is veel meer gesloten. Maar ik ga er vanuit dat dat mindert naarmate we elkaar beter kennen
pi_165471816
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 14:46 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ik vind haar eerlijk gezegd niet onredelijk. Ze is niet verplicht alles over zichzelf te vertellen. Als vrouwen dat wel doen, heb je geluk maar anders heb jij je er bij neer te leggen.

Dat jij een onzekere jongen bent die daar niet mee om kan gaan moet je niet bij haar leggen.

Dan het gedoe met moeder. Inderdaad heb je geen respect voor het standpunt van moeder. Maak een grapje en leg die huwelijksopmerkingen naast je neer. Maar nee, je klaagt erover en je vriendin heeft zelfs voor JOU over om dat ook tegen haar moeder te zeggen! Of dat respectloos ging in de zin van "Trut, hou je bek over het huwelijk" weet ik niet. Maar ze doet het voor JOU en het is in die cultuur logisch dat moeder dat niet leuk vind. En dan ga jij nog piepen over de ruzie die daar door ontstaat :D Dat zijn verder jouw zaken helemaal niet! Ze heeft gelijk dat jij dat veroorzaakt heeft!

Pass die chick maar naar een andere FOK!ker die wel ballen heeft en haar aankan.

Jij duidelijk niet.
+1!

Echt ts, je gaat zelf lopen jankballen over die huwelijksopmerkingen, dan praat zij voor jou met haar moeder daarover wat niet lekker loopt en ipv dat je haar dan steunt ga jij het slachtoffer uithangen.
Zelfde met die vragen over haar verleden, je laat duidelijk zien onzeker te zijn, zij wil niet in details treden, mede om jou te beschermen naar alle waarschijnlijkheid en geen extra gedoe te veroorzaken en jij bent de gebeten hond.

Dan ook nog een opmerking over een beetje bijschaven... BAH! Ze is potjandorie geen plank hout die je in model wil brengen, ze is een persoon die is zoals ze is. Hou van haar zoals ze is of ga. Maar hou op met denken dat je haar moet "opvoeden".
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_165471846
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 15:07 schreef sweet_symphony het volgende:

[..]

Gal spuien.. Ik probeer feiten te benoemen (luchthaven, en wat er letterlijk gezegd is in onze discussies)

Als jullie daar een ander gevoel bij hebben, wees vrij om het te schrijven en me ongelijk te geven.

Als iemand vindt dat ze niet niet onredelijk is door haar gevoelens en haar verleden niet aan mij te vertellen, maak ik daarvan dat je in een relatie geheimen mag hebben en niet helemaal eerlijk hoeft te zijn.

Of zie ik dat verkeerd?

Ik ben een heel open persoon die over alles praat. Zij is veel meer gesloten. Maar ik ga er vanuit dat dat mindert naarmate we elkaar beter kennen
Dat zie je verkeerd. Haar verleden gaat niet over jullie relatie. En aangezien jij duidelijk nu al fikse problemen hebt met zaken snap ik het heel goed dat zij niet in detail wil treden daarover. Want je wil het niet weten omdat je haar zo goed wil leren kennen, je wil het weten vanuit onzekerheid en zal haar veroordelen als het antwoord je niet bevalt.
pi_165472077
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 15:07 schreef sweet_symphony het volgende:

[..]

Begin eens met minder selectief te reageren op reacties.

quote:

Of zie ik dat verkeerd?
Dit gaat fout op meerdere levels, want je bent tering naïef als je denkt dat je überhaupt alles te weten zal komen van de ander. Je maakt het ook bijzonder onuitnodigend, want als je het niet doet wanneer jij erom vraagt, zet jij dat weg als liegen. Mag je allemaal recht proberen te praten over dat het belangrijk voor jou is en alles, maar dan ga je wederom voorbij aan dat je in deze relatie met zijn tweetjes zou zitten. Kennelijk ben je meer geïnteresseerd in wat voor jou belangrijk is dan hoe een en ander op haar overkomt. En dat is nog zo een uitnodigend gevoel om dingen te gaan vertellen enzo.

quote:
Is zij veel meer gesloten als persoon dan kun je je afvragen in hoeverre dat nog gaat veranderen. Maar goed, sowieso klink je niet alsof je haar daadwerkelijk zou willen leren kennen dus ik zou het ook niet verwonderlijk vinden als jouw vraaggedrag die geslotenheid niet gaat verbeteren en zelfs zou kunnen verergeren. Misschien kun je beter overstappen naar een wantrouwige rechercheur om zelf eens lekker doorgezaagd te worden. Eens zien hoeveel zin jij dan nog hebt om extra moeite te doen voor de ander..
pi_165472137
[cttp://i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] Op woensdag 21 september 2016 15:11 schreef erodome het volgende:

quote:
+1!

Echt ts, je gaat zelf lopen jankballen over die huwelijksopmerkingen, dan praat zij voor jou met haar moeder daarover wat niet lekker loopt en ipv dat je haar dan steunt ga jij het slachtoffer uithangen.
Zelfde met die vragen over haar verleden, je laat duidelijk zien onzeker te zijn, zij wil niet in details treden, mede om jou te beschermen naar alle waarschijnlijkheid en geen extra gedoe te veroorzaken en jij bent de gebeten hond.

Dan ook nog een opmerking over een beetje bijschaven... BAH! Ze is potjandorie geen plank hout die je in model wil brengen, ze is een persoon die is zoals ze is. Hou van haar zoals ze is of ga. Maar hou op met denken dat je haar moet "opvoeden".
Ik zei dat het huwelijk nog lang niet aan de orde was, omdat we nog maar 2 weken samen waren toen haar moeder er aan tafel over begon. Dat is een tiental keren gebeurd.

Ik ben niet diepgelovig, en zie de toekomst niet per se met een huwelijk.
Eventueel over een jaar kunnen we het daar over hebben als alles goed gaat.

Zij heeft tegen moeder gezegd dat ze er over op moet houden en dat ze helemaal niet meer tegen mij mag communiceren.

Als ik zeg bijschaven bedoel ik dat we open communiceren zonder beledigingen en dat we rekening houden met elkaars gevoelens.

Aan mij mag er ook geschaafd worden. Ik bedoel daar niks walgelijks mee.

Bijvoorbeeld als ze ziek is en daarom een dag alleen wil zijn, het gewoon even aangeven. Voor jou blijkbaar een vast staande manier van ''Ze is zo, accepteer het''.

Is dat niet gewoon communicatie bijschaven?
pi_165472188
Als je je communicatie wil bijschaven ts, dan zou je misschien iets minder moeten genieten van het luisterend oor van haar mamma. En eens gaan turven hoe vaak je het woord ik gebruikt en waar in vredesnaam de wij te vinden is..
pi_165472297
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 15:13 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat zie je verkeerd. Haar verleden gaat niet over jullie relatie. En aangezien jij duidelijk nu al fikse problemen hebt met zaken snap ik het heel goed dat zij niet in detail wil treden daarover. Want je wil het niet weten omdat je haar zo goed wil leren kennen, je wil het weten vanuit onzekerheid en zal haar veroordelen als het antwoord je niet bevalt.
Wat zou zo'n antwoord kunnen zijn dat me niet bevalt?
pi_165472478
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 15:37 schreef sweet_symphony het volgende:

[..]

Wat zou zo'n antwoord kunnen zijn dat me niet bevalt?
Vermoedelijk alles wat buiten jouw ideaal plaatje van haar valt..

Om overigens ook nog niet eens te spreken over het verschil tussen iemand daadwerkelijk veroordelen en gewoon niet snappen hoe je over komt. Maar goed, daar naar vragen zou misschien ook een brug te ver kunnen zijn..
pi_165472641
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 15:31 schreef Scary_Mary het volgende:
Als je je communicatie wil bijschaven ts, dan zou je misschien iets minder moeten genieten van het luisterend oor van haar mamma. En eens gaan turven hoe vaak je het woord ik gebruikt en waar in vredesnaam de wij te vinden is..
Dat is me vaak gezegd, dus zal het wel waar zijn. Vraag me alles over wiskunde maar emotioneel ben ik blijkbaar niet intelligent.
Ik (nu doe ik het weer) ben gewend om te schrijven vanuit mijn eigen uitgangspunt.

Ze zei zelf wel dat ze het belangrijk vond dat ik met haar moeder communiceer. Na dat gedoe over het huwelijk heb ik een uur met haar (moeder) gepraat, over onze verwachtingen daarover. Ook over kinderen, en waar die zouden opgroeien.

Uiteindelijk communiceren we goed en mijn vriendin was daar erg blij mee. Vloog me de volgende dag in de armen. Ook na het volgende incident heb ik met moeder gepraat en dat voelde van 2 kanten goed. Mijn vriendin zei zelf dat ze dat waardeert.

Is dat de ''wij'' die je bedoelt?
Staat "wij" gelijk aan "ik" die rekening houd met haar gevoelens?

Je schrijft dat praten met haar moeder geen goeie zaak is.

[ Bericht 2% gewijzigd door sweet_symphony op 21-09-2016 15:56:32 ]
pi_165472680
TS, je bent op z'n manier wel een beetje bezig met een self fulfilling prophecy. Hoe vaak heb je gedacht dat ze misschien jou pijn ging doen en heb je daarop geanticipeerd, en hoe vaak heeft ze je daadwerkelijk iets geflikt?

Verder zal iemand, een verstandig iemand, ook niet snel opener worden als jij voornamelijk door je eigen angst gedreven wordt. Anderzijds schrijf je ook niet dat ze een beetje rekening met jou houdt en iets minder klef met haar vrienden is. Dus in dat opzicht verwachten jullie beide dat de een de ander steunt maar wordt gemakshalve maar vergeten dat dat ook geboden dient te worden.

De moeite met opmerkingen van haar moeder snap ik niet helemaal. Ik dacht op te maken uit je andere berichten dat zij juist enorm steunend is naar jullie toe. Dan kun je haar 'geloof' en de gebruiken die daarmee samen gaan toch niet kwalijk nemen?

A healthy relationship is where two people make a deal that they will help each other to make the best version out of themselves?
pi_165472832
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 15:50 schreef sweet_symphony het volgende:
Dat is me vaak gezegd, dus zal het wel waar zijn. Vraag me alles over wiskunde maar emotioneel ben ik blijkbaar niet intelligent.
Ik (nu doe ik het weer) ben gewend om te schrijven vanuit mijn eigen uitgangspunt.
Bij alles wat je zegt en doet jezelf afvragen of dat haar het gevoel zal geven dat je haar graag wil geven. Lastig als je het niet gewend bent, maar maakt de betekenis van je woorden wel vele malen effectiever.
pi_165472838
quote:

Er zijn vragen waar je het antwoord eigenlijk helemaal niet van wil weten. Dat zijn vragen die je zou moeten vermijden om te stellen.

Er zijn vragen waar het antwoord onnodig reacties bij de andere gaat oproepen (en waardoor je dus alleen maar vragen gaat stellen). Dat zijn de antwoorden die je moet zou moeten vermijden om te geven...

Elk antwoord dat ze jouw geeft over haar interactie met die jongens zal alleen maar meer onzekerheid bij je veroorzaken. De antwoorden zullen niet voldoende zijn, je zal meer willen weten. Het is een gebed zonder einde, je zal je er onbewust constant mee bezighouden...

Verstandig is om daar niet al te veel mee bezig te zijn... En haar te vertrouwen in haar keuzes wat betreft interactie met die jongens.

quote:
Maar communicatie is belangrijk voor me, en als ik mijn gevoelens op tafel gooi reageert ze met beledigingen. [/a]
Zo te lezen communiceren jullie niet op dezelfde manier; zij beledigt je zelfs. Dat is niet gezond, want door zo'n houding zal jij voorzichtiger zijn met het uiten van jezelf om haar niet te kwetsen (of om zelf niet beledigd te worden). De algehele communicatie zal op die manier dus verslechteren/

[q]Toen ik aangaf dat ik moeite had met de continue opmerkingen van haar moeder over het huwelijk, heeft ZIJ haar daar respectloos over aangevallen toen ik er niet was.

Dude...

Een sterke relatie hebben is niet constant leuke momenten met elkaar hebben of het constant met elkaar eens zijn; een sterke relatie is een relatie waar je de meningsverschillen op een volwassen manier kan oplossen en samen kan werken aan een oplossing waar je allebei tevreden mee bent.

Simpel gezegd: als je niet op de goede manier oneens met elkaar kan zijn, zal dat alleen maar wrijvingen opleveren en zoiets lijkt me niet houdbaar.

quote:
Ik gok dat jij je heel erg onbegrepen voelt, omdat ze niet wil begrijpen hoe jij ernaar kijkt.

De manier waarop jullie een meningsverschil oplossen is al frustrerend, maar het wordt helemaal onhoudbaar door de inhoud en wat jullie allemaal tegen elkaar zeggen.

Is zij de moeite echt waard?
pi_165472867
quote:

[..]

Ok, dus dit is geen nieuws en dan is een simpel het zal dan wel zo zijn voldoende? Wat heb je eraan geprobeerd te doen so far? In hoeverre hoe je hier rekening mee ten opzichte van je partner?

quote:
Ze zei zelf wel dat ze het belangrijk vond dat ik met haar moeder communiceer. Na dat gedoe over het huwelijk heb ik een uur met haar gepraat, over onze verwachtingen daarover.

Uiteindelijk communiceren we goed en mijn vriendin was daar erg blij mee. Vloog me de volgende dag in de armen. Ook na het volgende incident heb ik met moeder gepraat en dat voelde van 2 kanten goed. Mijn vriendin zei zelf dat ze dat waardeert.

Is dat de ''wij'' die je bedoelt?
Je schrijft dat praten met haar moeder geen goeie zaak is.
Nee, ik schrijf dat jij niet teveel moet genieten van mamma's luisterende oor, dat is hopelijk wezenlijk iets anders dan de totale communicatie tussen jullie beide mag ik hopen. Als jij nogal aan je eigen standpunt en beleving hangt, dan is voor je gevoel gelijk krijgen van de mamma niet de meest constructieve poging om weer nader tot je vriendin te komen. Gebruik de mamma niet als back up en blijf direct met je vriendin in gesprek over jullie relatie.

Kun je zelf een verschil aangeven in dat gesprek van een uur over jullie verwachtingen en die van andere gesprekken, waarna ze je niet in de armen vloog een dag later? Had je misschien iets meer oog en ruimte voor haar beleving ofzo?
pi_165472946
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 15:52 schreef Koral het volgende:
TS, je bent op z'n manier wel een beetje bezig met een self fulfilling prophecy. Hoe vaak heb je gedacht dat ze misschien jou pijn ging doen en heb je daarop geanticipeerd, en hoe vaak heeft ze je daadwerkelijk iets geflikt?

Niet zeker of ik dit begrijp

Mij pijn doen op welke manier? Door te zeggen dat ze gevoelens voor een ander had toen ik vroeg wanneer ze voor het laatst verliefd was? En dat ze daarom liever niks zegt?

Ze heeft me nooit wat aangedaan, belogen of bedrogen. "Geflikt" zoals een Vlaming dat zegt
pi_165472956
quote:
Ze zei zelf wel dat ze het belangrijk vond dat ik met haar moeder communiceer. Na dat gedoe over het huwelijk heb ik een uur met haar (moeder) gepraat, over onze verwachtingen daarover. Ook over kinderen, en waar die zouden opgroeien.

Uiteindelijk communiceren we goed en mijn vriendin was daar erg blij mee. Vloog me de volgende dag in de armen.
Dat is wel lekker makkelijk van haar.

Als er een probleem is, ben jij de (enige) schuldige.
En dat zal je weten ook, want ze weet je te raken met haar nare woorden.
Vervolgens moet jij natuurlijk het probleem wel oplossen, anders doet ze rot tegen je.
En wanneer je dan het probleem oppakt (zelfs wanneer het niet jouw schuld is of wanneer het door anderen overdreven wordt) en oplost is ze weer helemaal normaal.
Ze is dan vergeten wat ze allemaal heeft gezegd.
En verder leidt dat gedrag alleen maar tot 'jij hebt dit en dat probleem veroorzaakt, want ja, anders zou het niet willen oplossen'.

Ze moet verschrikkelijk goed in bed zijn en je ogen enorm strelen, hm.
pi_165473026
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 16:03 schreef sweet_symphony het volgende:

[..]

Mij pijn doen op welke manier? Door te zeggen dat ze gevoelens voor een ander had toen ik vroeg wanneer ze voor het laatst verliefd was? En dat ze daarom liever niks zegt?

Ze heeft me nooit wat aangedaan, belogen of bedrogen. "Geflikt" zoals een Vlaming dat zegt
Als ze een naam noemt, wil je weten wie dat is.
Als ze een naam noemt die jij ook kent, wil je de details weten. En ga je je anders gedragen (tegen haar en/of tegen die persoon).
Als ze een antwoord geeft dat verschilt van de verwachting, ga je je afvragen wat of waarom; je gaat haar beoordelen op iets wat ze vóór jouw heeft ervaren.
Als ze iets zegt wat je liever niet zou willen horen, bestaat de kans dat je aan jezelf gaat twijfelen.
Noem het maar op.

Je moet haar niet in zo'n moeilijke positie plaatsen door dat soort vragen te stellen.

Je stelt vragen die met haar verleden te maken hebben, maar het antwoord neem je mee in je beslissingen in het heden en de toekomst. Zo werkt het namelijk, je laat het niet met rust. :P.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2016 16:07:35 ]
pi_165473067
quote:

[..]

En hoe kan zij merken dat ze jou nog nooit wat aangedaan zou hebben? Wat jij vanzelfsprekend vindt kan natuurlijk erg verschillen van hoe een en ander op haar overkomt. Hoe zou zij kunnen vertrouwen dat jij gewoon interesse hebt en haar niet aan het verhoren bent, zodat je met nog meer argusogen haar vrienden in de peiling gaat houden enzo?
pi_165473354
quote:

[..]

Angst omdat ze informatie of gevoelens nog niet volledig met je wil delen. Angst dat ze een keer een zwak moment heeft en toch intiem is met een van haar vrienden. Angst dat de douane moeilijk gaat doen. Angst is een primaire afweer tegen pijn. Bang zijn dat je iets overkomt. Dat lijkt een invloedrijke factor te zijn in je gevoelens en gedachten?

Over wie zegt dat wat, en over wie gaat het hier in dit topic voornamelijk? Als jou angst niet gerechtvaardigd is moet je het zien te beteugelen? Stop met het voeden ervan (zoals iemand al stelde), voordat je straks subjectief naar de realiteit gaat kijken en deze probeert te matchen aan je angst en degene waarvan je houdt echt onjuist gaat bejegenen.
pi_165473494
..

[ Bericht 99% gewijzigd door sweet_symphony op 21-09-2016 16:28:26 ]
pi_165473686
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 15:58 schreef zarGon het volgende:
Een sterke relatie hebben is niet constant leuke momenten met elkaar hebben of het constant met elkaar eens zijn; een sterke relatie is een relatie waar je de meningsverschillen op een volwassen manier kan oplossen en samen kan werken aan een oplossing waar je allebei tevreden mee bent.
dit,
enkel met een kleine aanmerking als een relatie vooral van het ene probleem naar het volgende conflict zich voortsleept, de eventueel telkens weer gevonden 'oplossingen', de relatie niet 'sterk' maakt....

Op een gegeven moment kan een relatie ook gewoon gaan bestaan uit enkel problemen en ruzie. En helemaal erg als de relatie en communicatie tussen de partners vooral gedefinieert wordt door de omgang met problemen; Terwijl de fijne momenten eerder een individueel gevoel van bevestiging zijn (lekkere seks, bevestiging dat TS zelf knap gevonden wordt dor haar, het idee dat zn partner erg aantrekkelijk is, of dat ze trouw is; precies zoals TS dat telkens weer beschrijft als ee zeer eenzijdig gevoel).
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_165473800
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 15:13 schreef erodome het volgende:

[..]

Veroordelen niet, maar wel een conclusie maken.
Bijvoorbeeld over die kerels in de groep die wat met haar geprobeerd hebben. Als een van die details is dat ze er mee gezoend heeft maar dat het nu voorbij is, kan ik daar mee leven en gaan we samen verder. Dan geef ik haar mijn vertrouwen
Als er geneukt is (ze gaf aan maagd te zijn) wordt het al moeilijker. Niet dat we niet verder kunnen, maar dan zou ik niet willen dat ze er nog zo vrij mee omgaat als nu.

Als het is dat ze nu nog gevoelens heeft voor een ervan, maakt dat (voor mij) dat we beter niet samen doorgaan.
Er is iemand in de groep die er goed uit ziet, leuke kerel. Komt net uit een relatie van 2 jaar met een knappe vrouw die volgens de hele groep een verschrikkelijk rotkarakter heeft (ik ken haar niet).
Uit zijn dagelijkse halfnaakte selfies in de sportschool en de keuze voor zijn ex, maak ik op dat hij uiterlijk heel belangrijk vindt. Dat dat de basis van zijn relatie met haar was.

Die zelfde kerel die nu single is, heeft in het verleden wat met mijn vriendin geprobeerd (volgens haar is ze er niet op ingegaan).
Ik trek zijn gedrag tov haar in twijfel. Laatst bij het uitgaan schoof hij haar stoel klaar zodat ze kon gaan zitten. Van dat gentleman achtige gedrag waarmee hij voor mij alleen maar aangeeft dat hij nog steeds mijn vriendin wil neuken.

Ik geloof (zeg het als dit oppervlakkig is) absoluut niet in echte vriendschap tussen een man en een vrouw als 1 van de 2 eerder al seksuele intenties heeft getoond.
Ik denk dat hij haar nog steeds wil neuken, net zoals in het verleden.

Als ze mij aangeeft dat ze niks voor hem voelt, geloof ik haar.
Maar (uit mijn eigen onzekerheid) wil ik dat weten.

En als het antwoord me niet aanstaat, denk ik dat we beter niet samen verder gaan

[ Bericht 3% gewijzigd door sweet_symphony op 21-09-2016 16:52:24 ]
pi_165473999
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 15:58 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dude...

Simpel gezegd: als je niet op de goede manier oneens met elkaar kan zijn, zal dat alleen maar wrijvingen opleveren en zoiets lijkt me niet houdbaar.

[..]

Ik gok dat jij je heel erg onbegrepen voelt, omdat ze niet wil begrijpen hoe jij ernaar kijkt.

De manier waarop jullie een meningsverschil oplossen is al frustrerend, maar het wordt helemaal onhoudbaar door de inhoud en wat jullie allemaal tegen elkaar zeggen.

Is zij de moeite echt waard?
Een van de weinige posts hier die zich bij mij aansluiten.

That said, iedereen is welkom om alles wat ze denken te posten.
Ik hoor vaak dat ik alles vanuit mijn eigen perspectief bekijk, dat ik het vaak over mezelf heb.
Feedback om aan mezelf te werken is welkom.

We hebben de laatste 4 weken 4 keer een heftige discussie gehad (ik laat in het midden wie er gelijk had, volgens velen hier is zij dat)

Ik zit wel met die lelijke verwijten, en het lijkt me inderdaad niet houdbaar als dat zo blijft gaan. Maar ik wil ook geen impulsieve beslissingen nemen en het uit maken op basis van 1 ruzie. Ik hoop dat het in de toekomst minder vaak gaat voorkomen en dat we elkaar beter leren begrijpen

In onze discussies voel ik me inderdaad onbegrepen, maar mogelijk voelt zij zich ook zo.
Ik probeer haar te begrijpen, maar slaag daar (via haar) niet altijd in. Wel wat meer via haar moeder die rechtdoorzee over alles praat

Is zij het waard? Dat moet ik gaandeweg ervaren.
Ik ben hier om te luisteren naar hoe anderen over de situatie denken.
Wil best aan mezelf werken, haar leren begrijpen en ophouden met alles vanuit mijn eigen perspectief te bekijken
pi_165474099
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 16:39 schreef sweet_symphony het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld over die kerels in de groep die wat met haar geprobeerd hebben. Als een van die details is dat ze er mee gezoend heeft maar dat het nu voorbij is, kan ik daar mee leven en gaan we samen verder. Dan geef ik haar mijn vertrouwen
Als er geneukt is (ze gaf aan maagd te zijn) wordt het al moeilijker. Niet dat we niet verder kunnen, maar dan zou ik niet willen dat ze er nog zo vrij mee omgaat als nu.

Als het is dat ze nu nog gevoelens heeft voor een ervan, maakt dat (voor mij) dat we beter niet samen doorgaan.
Er is iemand in de groep die er goed uit ziet, leuke kerel. Komt net uit een relatie van 2 jaar met een knappe vrouw die volgens de hele groep een verschrikkelijk rotkarakter heeft (ik ken haar niet).
Uit zijn dagelijkse halfnaakte selfies in de sportschool en de keuze voor zijn ex, maak ik op dat hij uiterlijk heel belangrijk vindt. Dat dat de basis van zijn relatie met haar was.

Die zelfde kerel die nu single is, heeft in het verleden wat met mijn vriendin geprobeerd (volgens haar is ze er niet op ingegaan).
Ik trek zijn gedrag tov haar in twijfel. Laatst bij het uitgaan schoof hij haar stoel klaar zodat ze kon gaan zitten. Van dat gentleman achtige gedrag waarmee hij voor mij alleen maar aangeeft dat hij nog steeds mijn vriendin wil neuken.

Ik geloof (zeg het als dit oppervlakkig is) absoluut niet in echte vriendschap tussen een man en een vrouw als 1 van de 2 eerder al seksuele intenties heeft getoond.

En als het antwoord me niet aanstaat, denk ik dat we beter niet samen verder gaan
Comparison is the thief of all joy.

Je lijkt continue haar woorden met haar daden te vergelijken?
pi_165474107
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 16:39 schreef sweet_symphony het volgende:

[..]

Geloof je dit nou zelf?

Als ze zoiets tegen jou zegt, gaat het volgende gebeuren:
- je gaat jezelf vergelijken met die gozer
- je gaat opletten op de interactie tussen die gozer en je vriendin
- je gaat je afvragen of het echt bij zoenen alleen is gebleven
- je gaat je anders gedragen richting die gozer, o.a. meer op je hoede zijn etc

Is het nou echt een toevoeging voor je leven en je relatie om te weten wat je vriendin vóór jou heeft gedaan?

quote:
Dit vind ik maar een rare 'als'. Ze heeft een relatie met jou, ze heeft gevoelens voor jou. Klaar. Punt. Of twijfel je ook waarom ze voor jou kiest?

quote:
Ah, stel je nu voor dat je vriendin het volgende zegt tegen jou: ik heb met die sportschoolkerel gezoend, verder niets.

En dan kun jij dat laten voor wat het is en daarmee leven?

quote:
En wat is het probleem als je vriendin niet wil neuken met hem, maar jou wil?

quote:
Zo werkt dat niet.

De enige die jouw onzekerheid uit de weg kan nemen ben jij.
Haar acties zullen je onzekerheid niet weghalen.
Gevaar is ook nog eens dat ze dan constant jouw onzekerheid moet weghalen.

Je bent bang dat ze wat met die sportschoolkerel gaat doen, niet omdat hij zo goed is, maar omdat jij niet voldoende bent (volgens jezelf).

quote:
Het komt er eigenlijk op neer dat je twijfelt of je vriendin volledig voor jou heeft gekozen?

Jullie hebben toch al een relatie? Waarom twijfel je aan haar intenties?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2016 17:00:01 ]
pi_165474138
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 16:49 schreef sweet_symphony het volgende:
Is zij het waard? Dat moet ik gaandeweg ervaren.
Dat weet je na al die tijd met haar nog steeds niet?
pi_165474262
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 16:57 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat weet je na al die tijd met haar nog steeds niet?
Niet verrassend, gezien zijn tactiek. Zijn doel lijkt meer erachter te komen dat ze het niet waard zou zijn..
pi_165474359
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 16:55 schreef zarGon het volgende:

[..]

Geloof je dit nou zelf?

Als ze zoiets tegen jou zegt, gaat het volgende gebeuren:
- je gaat jezelf vergelijken met die gozer
- je gaat opletten op de interactie tussen die gozer en je vriendin
- je gaat je afvragen of het echt bij zoenen alleen is gebleven
- je gaat je anders gedragen richting die gozer, o.a. meer op je hoede zijn etc

Is het nou echt een toevoeging voor je leven en je relatie om te weten wat je vriendin vóór jou heeft gedaan?

[..]

Dit vind ik maar een rare 'als'. Ze heeft een relatie met jou, ze heeft gevoelens voor jou. Klaar. Punt. Of twijfel je ook waarom ze voor jou kiest?

[..]

Ah, stel je nu voor dat je vriendin het volgende zegt tegen jou: ik heb met die sportschoolkerel gezoend, verder niets.

En dan kun jij dat laten voor wat het is en daarmee leven?

[..]

En wat is het probleem als je vriendin niet wil neuken met hem, maar jou wil?

[..]

Zo werkt dat niet.

De enige die jouw onzekerheid uit de weg kan nemen ben jij.
Haar acties zullen je onzekerheid niet weghalen.
Gevaar is ook nog eens dat ze dan constant jouw onzekerheid moet weghalen.

Je bent bang dat ze wat met die sportschoolkerel gaat doen, niet omdat hij zo goed is, maar omdat jij niet voldoende bent (volgens jezelf).

[..]

Het komt er eigenlijk op neer dat je twijfelt of je vriendin volledig voor jou heeft gekozen?

Jullie hebben toch al een relatie? Waarom twijfel je aan haar intenties?
Als ze echt gevoelens heeft voor die kerel (ik sluit dat niet uit vanwege de manier waarop ze over hem praat) denk ik dat we beter niet samen verder gaan. Dan ga ik mezelf niet eindeloos met hem vergelijken, maar is de relatie voorbij.

Ik wil weten waar ik sta, en door de moeilijke communicatie van de laatste tijd twijfel ik daaraan. De eerste maanden was dat niet zo.
Ik hoop dat we er samen aan kunnen werken. Als het zo verder blijft evolueren is het inderdaad onhoudbaar.

Haar moeder (gisteren tweede keer een lang gesprek gehad) beweert dat haar laatste uitbarsting komt van het feit dat ze een premenstrueel syndroom heeft en dat ik haar die dag beter met rust kan laten (elke maand)

Er zijn ook discussies die goed aflopen, waar we imo sterker uit kwamen.
Op een dronken avond vond ik dat grenzen wat vervaagden en tolereerde ik dat geknuffel van sommige vrienden niet goed.
We gingen pas erg laat naar huis en ik begon erover. Het eindigde met een knuffel en I love you.
pi_165474373
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 17:04 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Niet verrassend, gezien zijn tactiek. Zijn doel lijkt meer erachter te komen dat ze het niet waard zou zijn..
Ik wil graag verder, maar op voorwaarde dat de communicatie beter verloopt (ook als IK daaraan moet werken) en op voorwaarde dat er geen gevoelens zijn voor een ander
pi_165474387
Maar dan waren je 'oprecht open vragen' toch alleen maar vragen om bewijs tegen haar te vergaren zeg maar?
Vind je dat oke?

Volgens mij draait dit allemaal gewoon weer om waar het bij jou steeds om gaat. Je onzekerheid, jaloezie en gebrek aan vertrouwen in andere mensen
pi_165474405
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 17:12 schreef sweet_symphony het volgende:

[..]

Ik wil graag verder, maar op voorwaarde dat de communicatie beter verloopt (ook als IK daaraan moet werken) en op voorwaarde dat er geen gevoelens zijn voor een ander
:')
pi_165474420
„Confirmation bias“

juist als je je oordeel volledig baseert op herinneringen en continue vergelijkingen met anderen zul je nooit een andere eind-conclusie bereiken dan je begin-oordeel of verwachting...

De mens is tezeer gericht op het 'bevoordelen' van die informatie-brokken die de bestaande mening bevestigen.

Herinneringen die iemands mening bevestigen blijven levendiger in de herinnering en men waardeert een voorval of bepaalde argumentatie die de bestaande mening versterkt hoger dan een argumentatie die juist aan datgene waar je in wil geloven zou veranderen en je je denkbeelden op zou moeten aanpassen.

Ielmand met een negatief mensbeeld die dat continue projecteert op anderen, zal ook voornamelijk herinneringen naar boven kunnen halen die dat beeld exact bevestigen en zal overal 'bevestigingen' zien van zijn denkbeeld...
vaak zal hij ook meer negativiteit ervaren in de omgang met anderen, zijn vertrouwen beschaamd zien worden, en steeds sterker in zijn bestaande mening worden.

Eigenlijk is de beste counter-strategie het afgaan op "ontkrachtende bewijsvoering"...
het streven naar een werkelijk bewijs dat je bestaande mening zou bevestigen; bv in dit geval als die 'Angst' is dat die vrouw vreemd zou gaan, gewoon stellen dat de enige manier warop dat te bewijzen is dat die vrouw ook daadwerkelijk vreemdgaat en je dus daarop wacht...
Als dat gebeurt is je stelling bewezen, zolang je het echter net kunt bewijzen is de stelling fout en is ze trouw; "Presumed Innocence"
pi_165474449
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 17:14 schreef Allures het volgende:
Maar dan waren je 'oprecht open vragen' toch alleen maar vragen om bewijs tegen haar te vergaren zeg maar?
Vind je dat oke?

Volgens mij draait dit allemaal gewoon weer om waar het bij jou steeds om gaat. Je onzekerheid, jaloezie en gebrek aan vertrouwen in andere mensen
Zijn zekerheid en vertrouwen geen dingen die groeien op basis van ervaringen?
De eerste 3 maanden was er geen enkel probleem.
Nu ruzies frequenter worden en ik weet dat de hele vriendengroep achter haar aan loopt, word ik inderdaad onzeker. En ik heb inderdaad geen vertrouwen in ´vrienden´die eerder geprobeerd hebben om mijn vriendin te neuken.
Ik had vertrouwen in haar toen alles goed ging, maar de laatste tijd wordt het moeilijker
pi_165474468
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 17:18 schreef sweet_symphony het volgende:

[..]

Nu ruzies frequenter worden en ik weet dat de hele vriendengroep achter haar aan loopt, word ik inderdaad onzeker. En ik heb inderdaad geen vertrouwen in ´vrienden´die eerder geprobeerd hebben om mijn vriendin te neuken.
Ik had vertrouwen in haar toen alles goed ging, maar de laatste tijd wordt het moeilijker
Dus omdat anderen haar willen word jij onzeker en is het aan haar om jouw onzekerheid weg te halen?
pi_165474489
quote:

[..]

Ja maar ze doet niets waardoor ze niet te vertrouwen zou zijn. En jij hebt een patroon. Dit is hoe jij tegen mensen aan kijkt en de vorm waarin je je eigen negatieve gevoelens giet
Door je roze bril kon je het misschien eerst negeren maar nu niet meer
Maar ze doet toch niets om je vertrouwen te beschamen? Jullie botsen. Dat gebeurt in relaties.
Jullie zijn ook al zo lang samen dat je wel had moeten landen op zekerheid en vertrouwen

Volgens mij zit dit probleem 100% geworteld in jou
pi_165474500
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 17:10 schreef sweet_symphony het volgende:

[..]

Als ze echt gevoelens heeft voor die kerel (ik sluit dat niet uit vanwege de manier waarop ze over hem praat) denk ik dat we beter niet samen verder gaan. Dan ga ik mezelf niet eindeloos met hem vergelijken, maar is de relatie voorbij.

Ik wil weten waar ik sta, en door de moeilijke communicatie van de laatste tijd twijfel ik daaraan. De eerste maanden was dat niet zo.
Ik hoop dat we er samen aan kunnen werken. Als het zo verder blijft evolueren is het inderdaad onhoudbaar.

Haar moeder (gisteren tweede keer een lang gesprek gehad) beweert dat haar laatste uitbarsting komt van het feit dat ze een premenstrueel syndroom heeft en dat ik haar die dag beter met rust kan laten (elke maand)

Er zijn ook discussies die goed aflopen, waar we imo sterker uit kwamen.
Op een dronken avond vond ik dat grenzen wat vervaagden en tolereerde ik dat geknuffel van sommige vrienden niet goed.
We gingen pas erg laat naar huis en ik begon erover. Het eindigde met een knuffel en I love you.
Wanneer ga je het gesprek met haar voeren?

Lijkt me dat je het zo spoedig mogelijk doet, no?
pi_165474508
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 17:20 schreef Koral het volgende:

[..][/i]

Dus omdat anderen haar willen word jij onzeker en is het aan haar om jouw onzekerheid weg te halen?
Ik was zeker toen we dagelijks lol maakten, intiem waren.
Dan maakt het niet uit dat anderen het willen, want het punt was duidelijk.

Nu de motor sputtert word ik onzeker ja. Hoe kan ik dat zelf weg halen?
pi_165474545
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 17:21 schreef Allures het volgende:

[..]

Ja maar ze doet niets waardoor ze niet te vertrouwen zou zijn. En jij hebt een patroon. Dit is hoe jij tegen mensen aan kijkt en de vorm waarin je je eigen negatieve gevoelens giet
Door je roze bril kon je het misschien eerst negeren maar nu niet meer
Maar ze doet toch niets om je vertrouwen te beschamen? Jullie botsen. Dat gebeurt in relaties.
Jullie zijn ook al zo lang samen dat je wel had moeten landen op zekerheid en vertrouwen

Volgens mij zit dit probleem 100% geworteld in jou
Dat is heel goed mogelijk. Maar wat doe ik eraan?
Ben al bij tal van psychologen geweest. Om aan mezelf te werken ben ik inmiddels jaren aan de overkant van de planeet. Het heeft geen verschil gemaakt.
Ik weiger te accepteren dat het ´de aard van het beestje´is en dat er niet aan te werken valt
pi_165474553
quote:

[..]

Ik wil jou vriendin ook wel neuken.

Vertrouw je haar daardoor minder? :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_165474558
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 17:23 schreef sweet_symphony het volgende:
Nu de motor sputtert word ik onzeker ja. Hoe kan ik dat zelf weg halen?
Door te kijken naar wat ze doet.
Negeer wat ze zegt.

Laat het vertrouwen in haar niet afhangen van wat anderen doen.
Laat het afhangen van haar, en houd haar verantwoordelijk voor alleen haar eigen acties.
Acties van anderen (zoals jongens die haar willen) moet je niet in haar schoenen schuiven.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2016 17:27:37 ]
pi_165474573
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 17:25 schreef sweet_symphony het volgende:

[..]

[..]

Dat is heel goed mogelijk. Maar wat doe ik eraan?
Ben al bij tal van psychologen geweest. Om aan mezelf te werken ben ik inmiddels jaren aan de overkant van de planeet. Het heeft geen verschil gemaakt.
Ik weiger te accepteren dat het ´de aard van het beestje´is en dat er niet aan te werken valt
Als ik me goed herinner zeiden die psychologen dingen waar je het niet mee eens was en was jouw reactie jezelf verplaatsen naar plekken ver weg en het verwerpen van een 'normaal' leven
Het lijkt me dat daar ongeveer 28489893495834 handvatten zitten waar je zou kunnen beginnen

Anders lees je je eigen oude topics terug want dat is je toen ook al tig keer gezegd
pi_165474648
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 17:26 schreef zarGon het volgende:

[..]

Door te kijken naar wat ze doet.
Negeer wat ze zegt.

Laat het vertrouwen in haar niet afhangen van wat anderen doen.
Laat het afhangen van haar, en houd haar verantwoordelijk voor alleen haar eigen acties.
Acties van anderen (zoals jongens die haar willen) moet je niet in haar schoenen schuiven.
Ik weet totaal niet wat ze met anderen doet.
Ik weet wel dat 9 keer van de 10 ik het zelf ben die fysiek contact met haar inzet, dat zij dat niet snel zelf doet.
Vanavond ga ik erheen, en ik hoop dat we weer samen kunnen lachen.
Dat anderen bij haar proberen neem ik haar niet kwalijk. Alleen hoop ik dat er geen behoefte ontstaat om er op in te gaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')