En hoe kan zij merken dat ze jou nog nooit wat aangedaan zou hebben? Wat jij vanzelfsprekend vindt kan natuurlijk erg verschillen van hoe een en ander op haar overkomt. Hoe zou zij kunnen vertrouwen dat jij gewoon interesse hebt en haar niet aan het verhoren bent, zodat je met nog meer argusogen haar vrienden in de peiling gaat houden enzo?quote:Op woensdag 21 september 2016 16:03 schreef sweet_symphony het volgende:
[..]
Niet zeker of ik dit begrijp
Mij pijn doen op welke manier? Door te zeggen dat ze gevoelens voor een ander had toen ik vroeg wanneer ze voor het laatst verliefd was? En dat ze daarom liever niks zegt?
Ze heeft me nooit wat aangedaan, belogen of bedrogen. "Geflikt" zoals een Vlaming dat zegt
Angst omdat ze informatie of gevoelens nog niet volledig met je wil delen. Angst dat ze een keer een zwak moment heeft en toch intiem is met een van haar vrienden. Angst dat de douane moeilijk gaat doen. Angst is een primaire afweer tegen pijn. Bang zijn dat je iets overkomt. Dat lijkt een invloedrijke factor te zijn in je gevoelens en gedachten?quote:Op woensdag 21 september 2016 16:03 schreef sweet_symphony het volgende:
[..]
Niet zeker of ik dit begrijp
Mij pijn doen op welke manier? Door te zeggen dat ze gevoelens voor een ander had toen ik vroeg wanneer ze voor het laatst verliefd was? En dat ze daarom liever niks zegt?
Ze heeft me nooit wat aangedaan, belogen of bedrogen. "Geflikt" zoals een Vlaming dat zegt
dit,quote:Op woensdag 21 september 2016 15:58 schreef zarGon het volgende:
Een sterke relatie hebben is niet constant leuke momenten met elkaar hebben of het constant met elkaar eens zijn; een sterke relatie is een relatie waar je de meningsverschillen op een volwassen manier kan oplossen en samen kan werken aan een oplossing waar je allebei tevreden mee bent.
Veroordelen niet, maar wel een conclusie maken.quote:Op woensdag 21 september 2016 15:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat zie je verkeerd. Haar verleden gaat niet over jullie relatie. En aangezien jij duidelijk nu al fikse problemen hebt met zaken snap ik het heel goed dat zij niet in detail wil treden daarover. Want je wil het niet weten omdat je haar zo goed wil leren kennen, je wil het weten vanuit onzekerheid en zal haar veroordelen als het antwoord je niet bevalt.
Een van de weinige posts hier die zich bij mij aansluiten.quote:Op woensdag 21 september 2016 15:58 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dude...
Een sterke relatie hebben is niet constant leuke momenten met elkaar hebben of het constant met elkaar eens zijn; een sterke relatie is een relatie waar je de meningsverschillen op een volwassen manier kan oplossen en samen kan werken aan een oplossing waar je allebei tevreden mee bent.
Simpel gezegd: als je niet op de goede manier oneens met elkaar kan zijn, zal dat alleen maar wrijvingen opleveren en zoiets lijkt me niet houdbaar.
[..]
Ik gok dat jij je heel erg onbegrepen voelt, omdat ze niet wil begrijpen hoe jij ernaar kijkt.
De manier waarop jullie een meningsverschil oplossen is al frustrerend, maar het wordt helemaal onhoudbaar door de inhoud en wat jullie allemaal tegen elkaar zeggen.
Is zij de moeite echt waard?
Comparison is the thief of all joy.quote:Op woensdag 21 september 2016 16:39 schreef sweet_symphony het volgende:
[..]
Veroordelen niet, maar wel een conclusie maken.
Bijvoorbeeld over die kerels in de groep die wat met haar geprobeerd hebben. Als een van die details is dat ze er mee gezoend heeft maar dat het nu voorbij is, kan ik daar mee leven en gaan we samen verder. Dan geef ik haar mijn vertrouwen
Als er geneukt is (ze gaf aan maagd te zijn) wordt het al moeilijker. Niet dat we niet verder kunnen, maar dan zou ik niet willen dat ze er nog zo vrij mee omgaat als nu.
Als het is dat ze nu nog gevoelens heeft voor een ervan, maakt dat (voor mij) dat we beter niet samen doorgaan.
Er is iemand in de groep die er goed uit ziet, leuke kerel. Komt net uit een relatie van 2 jaar met een knappe vrouw die volgens de hele groep een verschrikkelijk rotkarakter heeft (ik ken haar niet).
Uit zijn dagelijkse halfnaakte selfies in de sportschool en de keuze voor zijn ex, maak ik op dat hij uiterlijk heel belangrijk vindt. Dat dat de basis van zijn relatie met haar was.
Die zelfde kerel die nu single is, heeft in het verleden wat met mijn vriendin geprobeerd (volgens haar is ze er niet op ingegaan).
Ik trek zijn gedrag tov haar in twijfel. Laatst bij het uitgaan schoof hij haar stoel klaar zodat ze kon gaan zitten. Van dat gentleman achtige gedrag waarmee hij voor mij alleen maar aangeeft dat hij nog steeds mijn vriendin wil neuken.
Ik geloof (zeg het als dit oppervlakkig is) absoluut niet in echte vriendschap tussen een man en een vrouw als 1 van de 2 eerder al seksuele intenties heeft getoond.
Ik denk dat hij haar nog steeds wil neuken, net zoals in het verleden.
Als ze mij aangeeft dat ze niks voor hem voelt, geloof ik haar.
Maar (uit mijn eigen onzekerheid) wil ik dat weten.
En als het antwoord me niet aanstaat, denk ik dat we beter niet samen verder gaan
Geloof je dit nou zelf?quote:Op woensdag 21 september 2016 16:39 schreef sweet_symphony het volgende:
[..]
Veroordelen niet, maar wel een conclusie maken.
Bijvoorbeeld over die kerels in de groep die wat met haar geprobeerd hebben. Als een van die details is dat ze er mee gezoend heeft maar dat het nu voorbij is, kan ik daar mee leven en gaan we samen verder. Dan geef ik haar mijn vertrouwen
Dit vind ik maar een rare 'als'. Ze heeft een relatie met jou, ze heeft gevoelens voor jou. Klaar. Punt. Of twijfel je ook waarom ze voor jou kiest?quote:Als het is dat ze nu nog gevoelens heeft voor een ervan, maakt dat (voor mij) dat we beter niet samen doorgaan.
Ah, stel je nu voor dat je vriendin het volgende zegt tegen jou: ik heb met die sportschoolkerel gezoend, verder niets.quote:Die zelfde kerel die nu single is, heeft in het verleden wat met mijn vriendin geprobeerd (volgens haar is ze er niet op ingegaan).
Ik trek zijn gedrag tov haar in twijfel. Laatst bij het uitgaan schoof hij haar stoel klaar zodat ze kon gaan zitten. Van dat gentleman achtige gedrag waarmee hij voor mij alleen maar aangeeft dat hij nog steeds mijn vriendin wil neuken.
En wat is het probleem als je vriendin niet wil neuken met hem, maar jou wil?quote:Ik geloof (zeg het als dit oppervlakkig is) absoluut niet in echte vriendschap tussen een man en een vrouw als 1 van de 2 eerder al seksuele intenties heeft getoond.
Ik denk dat hij haar nog steeds wil neuken, net zoals in het verleden.
Zo werkt dat niet.quote:Als ze mij aangeeft dat ze niks voor hem voelt, geloof ik haar.
Maar (uit mijn eigen onzekerheid) wil ik dat weten.
Het komt er eigenlijk op neer dat je twijfelt of je vriendin volledig voor jou heeft gekozen?quote:En als het antwoord me niet aanstaat, denk ik dat we beter niet samen verder gaan
Dat weet je na al die tijd met haar nog steeds niet?quote:Op woensdag 21 september 2016 16:49 schreef sweet_symphony het volgende:
Is zij het waard? Dat moet ik gaandeweg ervaren.
Niet verrassend, gezien zijn tactiek. Zijn doel lijkt meer erachter te komen dat ze het niet waard zou zijn..quote:Op woensdag 21 september 2016 16:57 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat weet je na al die tijd met haar nog steeds niet?
Als ze echt gevoelens heeft voor die kerel (ik sluit dat niet uit vanwege de manier waarop ze over hem praat) denk ik dat we beter niet samen verder gaan. Dan ga ik mezelf niet eindeloos met hem vergelijken, maar is de relatie voorbij.quote:Op woensdag 21 september 2016 16:55 schreef zarGon het volgende:
[..]
Geloof je dit nou zelf?
Als ze zoiets tegen jou zegt, gaat het volgende gebeuren:
- je gaat jezelf vergelijken met die gozer
- je gaat opletten op de interactie tussen die gozer en je vriendin
- je gaat je afvragen of het echt bij zoenen alleen is gebleven
- je gaat je anders gedragen richting die gozer, o.a. meer op je hoede zijn etc
Is het nou echt een toevoeging voor je leven en je relatie om te weten wat je vriendin vóór jou heeft gedaan?
[..]
Dit vind ik maar een rare 'als'. Ze heeft een relatie met jou, ze heeft gevoelens voor jou. Klaar. Punt. Of twijfel je ook waarom ze voor jou kiest?
[..]
Ah, stel je nu voor dat je vriendin het volgende zegt tegen jou: ik heb met die sportschoolkerel gezoend, verder niets.
En dan kun jij dat laten voor wat het is en daarmee leven?
[..]
En wat is het probleem als je vriendin niet wil neuken met hem, maar jou wil?
[..]
Zo werkt dat niet.
De enige die jouw onzekerheid uit de weg kan nemen ben jij.
Haar acties zullen je onzekerheid niet weghalen.
Gevaar is ook nog eens dat ze dan constant jouw onzekerheid moet weghalen.
Je bent bang dat ze wat met die sportschoolkerel gaat doen, niet omdat hij zo goed is, maar omdat jij niet voldoende bent (volgens jezelf).
[..]
Het komt er eigenlijk op neer dat je twijfelt of je vriendin volledig voor jou heeft gekozen?
Jullie hebben toch al een relatie? Waarom twijfel je aan haar intenties?
Ik wil graag verder, maar op voorwaarde dat de communicatie beter verloopt (ook als IK daaraan moet werken) en op voorwaarde dat er geen gevoelens zijn voor een anderquote:Op woensdag 21 september 2016 17:04 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Niet verrassend, gezien zijn tactiek. Zijn doel lijkt meer erachter te komen dat ze het niet waard zou zijn..
quote:Op woensdag 21 september 2016 17:12 schreef sweet_symphony het volgende:
[..]
Ik wil graag verder, maar op voorwaarde dat de communicatie beter verloopt (ook als IK daaraan moet werken) en op voorwaarde dat er geen gevoelens zijn voor een ander
Zijn zekerheid en vertrouwen geen dingen die groeien op basis van ervaringen?quote:Op woensdag 21 september 2016 17:14 schreef Allures het volgende:
Maar dan waren je 'oprecht open vragen' toch alleen maar vragen om bewijs tegen haar te vergaren zeg maar?
Vind je dat oke?
Volgens mij draait dit allemaal gewoon weer om waar het bij jou steeds om gaat. Je onzekerheid, jaloezie en gebrek aan vertrouwen in andere mensen
Dus omdat anderen haar willen word jij onzeker en is het aan haar om jouw onzekerheid weg te halen?quote:Op woensdag 21 september 2016 17:18 schreef sweet_symphony het volgende:
[..]
Zijn zekerheid en vertrouwen geen dingen die groeien op basis van ervaringen?
De eerste 3 maanden was er geen enkel probleem.
Nu ruzies frequenter worden en ik weet dat de hele vriendengroep achter haar aan loopt, word ik inderdaad onzeker. En ik heb inderdaad geen vertrouwen in ´vrienden´die eerder geprobeerd hebben om mijn vriendin te neuken.
Ik had vertrouwen in haar toen alles goed ging, maar de laatste tijd wordt het moeilijker
Ja maar ze doet niets waardoor ze niet te vertrouwen zou zijn. En jij hebt een patroon. Dit is hoe jij tegen mensen aan kijkt en de vorm waarin je je eigen negatieve gevoelens gietquote:Op woensdag 21 september 2016 17:18 schreef sweet_symphony het volgende:
[..]
Nu ruzies frequenter worden en ik weet dat de hele vriendengroep achter haar aan loopt, word ik inderdaad onzeker. En ik heb inderdaad geen vertrouwen in ´vrienden´die eerder geprobeerd hebben om mijn vriendin te neuken.
Ik had vertrouwen in haar toen alles goed ging, maar de laatste tijd wordt het moeilijker
Wanneer ga je het gesprek met haar voeren?quote:Op woensdag 21 september 2016 17:10 schreef sweet_symphony het volgende:
[..]
Als ze echt gevoelens heeft voor die kerel (ik sluit dat niet uit vanwege de manier waarop ze over hem praat) denk ik dat we beter niet samen verder gaan. Dan ga ik mezelf niet eindeloos met hem vergelijken, maar is de relatie voorbij.
Ik wil weten waar ik sta, en door de moeilijke communicatie van de laatste tijd twijfel ik daaraan. De eerste maanden was dat niet zo.
Ik hoop dat we er samen aan kunnen werken. Als het zo verder blijft evolueren is het inderdaad onhoudbaar.
Haar moeder (gisteren tweede keer een lang gesprek gehad) beweert dat haar laatste uitbarsting komt van het feit dat ze een premenstrueel syndroom heeft en dat ik haar die dag beter met rust kan laten (elke maand)
Er zijn ook discussies die goed aflopen, waar we imo sterker uit kwamen.
Op een dronken avond vond ik dat grenzen wat vervaagden en tolereerde ik dat geknuffel van sommige vrienden niet goed.
We gingen pas erg laat naar huis en ik begon erover. Het eindigde met een knuffel en I love you.
Ik was zeker toen we dagelijks lol maakten, intiem waren.quote:Op woensdag 21 september 2016 17:20 schreef Koral het volgende:
[..][/i]
Dus omdat anderen haar willen word jij onzeker en is het aan haar om jouw onzekerheid weg te halen?
Dat is heel goed mogelijk. Maar wat doe ik eraan?quote:Op woensdag 21 september 2016 17:21 schreef Allures het volgende:
[..]
Ja maar ze doet niets waardoor ze niet te vertrouwen zou zijn. En jij hebt een patroon. Dit is hoe jij tegen mensen aan kijkt en de vorm waarin je je eigen negatieve gevoelens giet
Door je roze bril kon je het misschien eerst negeren maar nu niet meer
Maar ze doet toch niets om je vertrouwen te beschamen? Jullie botsen. Dat gebeurt in relaties.
Jullie zijn ook al zo lang samen dat je wel had moeten landen op zekerheid en vertrouwen
Volgens mij zit dit probleem 100% geworteld in jou
Ik wil jou vriendin ook wel neuken.quote:Op woensdag 21 september 2016 17:18 schreef sweet_symphony het volgende:
[..]
Door te kijken naar wat ze doet.quote:Op woensdag 21 september 2016 17:23 schreef sweet_symphony het volgende:
Nu de motor sputtert word ik onzeker ja. Hoe kan ik dat zelf weg halen?
Als ik me goed herinner zeiden die psychologen dingen waar je het niet mee eens was en was jouw reactie jezelf verplaatsen naar plekken ver weg en het verwerpen van een 'normaal' levenquote:Op woensdag 21 september 2016 17:25 schreef sweet_symphony het volgende:
[..]
[..]
Dat is heel goed mogelijk. Maar wat doe ik eraan?
Ben al bij tal van psychologen geweest. Om aan mezelf te werken ben ik inmiddels jaren aan de overkant van de planeet. Het heeft geen verschil gemaakt.
Ik weiger te accepteren dat het ´de aard van het beestje´is en dat er niet aan te werken valt
Ik weet totaal niet wat ze met anderen doet.quote:Op woensdag 21 september 2016 17:26 schreef zarGon het volgende:
[..]
Door te kijken naar wat ze doet.
Negeer wat ze zegt.
Laat het vertrouwen in haar niet afhangen van wat anderen doen.
Laat het afhangen van haar, en houd haar verantwoordelijk voor alleen haar eigen acties.
Acties van anderen (zoals jongens die haar willen) moet je niet in haar schoenen schuiven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |