abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165410269
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

dobbey
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mrs.Peel
SPOILER
Stroopwafelmeisje
SPOILER
MaJo
SPOILER
Silversjoiis
SPOILER
Crazy_Horse
SPOILER
Droomvrouwtje
SPOILER
Barreltje
SPOILER
Finagain
SPOILER
Whoopje
SPOILER
deadly_kiss
SPOILER
BobbyMcGee
SPOILER
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uitgezwaaid vorig topic:

[ Bericht 2% gewijzigd door McLaura op 19-09-2016 14:42:15 ]
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zondag 18 september 2016 @ 19:23:33 #2
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_165411610
Vreemd, mijn cyclus is zo onregelmatig als kan (tussen 23 en 60 dagen..) maar ik hoefde niet aan de pil. Kon beginnen op dag 1 met triptofem/decapeptyl en bellen voor het inplannen van de eerste echo op dag 9..

Hier wil het allemaal niet zo lukken. Er groeien weinig follikels en die paar die groeien liggen qua formaat ver uit elkaar. Dinsdag nog een laatste echo en dan waarschijnlijk beslissen of we voor de twee follikels gaan, of dat we deze poging afbreken. ;(
pi_165413610
Ach, dat is balen zeg! Aan de ene kant denk je "benut die twee", maar wat nou als er maar in 1 een eicel zit of er geen bevruchtingen zijn? Dan is je poging weg..... Is escape-IUI een optie?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  maandag 19 september 2016 @ 07:54:13 #4
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_165421611
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 20:33 schreef McLaura het volgende:
Ach, dat is balen zeg! Aan de ene kant denk je "benut die twee", maar wat nou als er maar in 1 een eicel zit of er geen bevruchtingen zijn? Dan is je poging weg..... Is escape-IUI een optie?
Ja, precies. Maar ik wil ook niet dat de afgelopen twee weken aan hormonen voor niets zijn geweest..
Ze hebben het in het ziekenhuis niet gehad over IUI, dus daar zal ik morgen eens naar informeren. O+ is nu ook ziekig (vooralsnog alleen last van zijn keel, longen enzo, geen verhoging), dus die heb ik terug naar bed gestuurd met de opdracht er een zak doperwten uit de diepvries tegenaan te leggen mocht hij koorts krijgen :')
  maandag 19 september 2016 @ 08:19:51 #5
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_165421747
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 07:54 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Ja, precies. Maar ik wil ook niet dat de afgelopen twee weken aan hormonen voor niets zijn geweest..
Ze hebben het in het ziekenhuis niet gehad over IUI, dus daar zal ik morgen eens naar informeren. O+ is nu ook ziekig (vooralsnog alleen last van zijn keel, longen enzo, geen verhoging), dus die heb ik terug naar bed gestuurd met de opdracht er een zak doperwten uit de diepvries tegenaan te leggen mocht hij koorts krijgen :')
Uit voorzorg aan de paracetamol zetten.
Beterschap!
Idd een iui is nog een uitweg. Punctie met maar 2 eitjes is wel heel jammer van een poging. Succes :*
pi_165427812
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 20:33 schreef McLaura het volgende:
Sam mag uit de OP :)
pi_165427826
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 19:23 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Hier wil het allemaal niet zo lukken. Er groeien weinig follikels en die paar die groeien liggen qua formaat ver uit elkaar. Dinsdag nog een laatste echo en dan waarschijnlijk beslissen of we voor de twee follikels gaan, of dat we deze poging afbreken. ;(
Als je de poging afbreekt, telt het dan niet als een poging? Lastig dilemma hoor..
pi_165427835
Mijn eiblaasje groeit ook niet naar behoren. Vrijdag weer een check.
  Moderator maandag 19 september 2016 @ 14:52:00 #9
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165429399
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 19:23 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Vreemd, mijn cyclus is zo onregelmatig als kan (tussen 23 en 60 dagen..) maar ik hoefde niet aan de pil. Kon beginnen op dag 1 met triptofem/decapeptyl en bellen voor het inplannen van de eerste echo op dag 9..

Zal wel per ziekenhuis verschillen dan. Ik denk als we doorgaan voor ICSI dat ik ook niet aan de pil hoef omdat mijn cycli de laatste tijd goed in beeld gebracht zijn door het ziekenhuis :)

Wat balen zeg -O- Wat is eigenlijk het aantal follikels waar ze op hopen bij ICSI? Hopelijk gaan er toch nog wat eitjes verder groeien! Verhoging van dosering geen optie?

quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 13:34 schreef BobbyMcGee het volgende:
Mijn eiblaasje groeit ook niet naar behoren. Vrijdag weer een check.
Ook al zo balen -O- Bij mij groeide ze ook langzaam, hopelijk gaan ze bij jou ook alsnog mooi groeien!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator maandag 19 september 2016 @ 14:52:27 #10
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165429408
Ik heb een zeurderig gevoel in mijn onderbuik en nu ook bloedverlies. Is dat herkenbaar voor anderen die IUI hebben gedaan?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_165429633
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 13:34 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Als je de poging afbreekt, telt het dan niet als een poging? Lastig dilemma hoor..
Het telt als poging als er punctie plaatsvindt.
pi_165430503
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 14:52 schreef MaJo het volgende:
Ik heb een zeurderig gevoel in mijn onderbuik en nu ook bloedverlies. Is dat herkenbaar voor anderen die IUI hebben gedaan?
Zeurderig gevoel ja, bloedverlies nee, maar de arts zei tegen mij wel dat bloedverlies kan voorkomen na IUI.
pi_165430708
Hier mensen ervaring met Assisted Hatching?

Wij ontdekten dat ze dat tegenwoordig ook op enkele plekken in Nederland doen en willen daar misschien gebruik van gaan maken.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  maandag 19 september 2016 @ 16:06:05 #14
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_165430787
quote:
hier niet herkenbaar.. beiden niet..
Maar goed. iedereen voelt of niet een zwangerschap ook altijd anders.. :)

had je niet ook af en toe bloedverlies bij het vrijen?
misschien heb je een zeer goed doorbloedde BMM??
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_165431193
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 15:03 schreef McLaura het volgende:

[..]

Het telt als poging als er punctie plaatsvindt.
Ah oké, duidelijk.
pi_165431225
quote:
Ook al zo balen -O- Bij mij groeide ze ook langzaam, hopelijk gaan ze bij jou ook alsnog mooi groeien!
Ja, ik hoop het maar ik heb er geen hoge verwachtingen van. Ik zit op de laagste dosis Clomid, en het zou dus goed kunnen dat dat niet genoeg is. Het voordeel van gonal f is dat je in een cyclus de dosis kunt verhogen, dat kan bij Clomid niet helaas.

Wat naar, dat bloedverlies. Dat maakt het wel spannend.
  Moderator maandag 19 september 2016 @ 16:46:39 #17
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165431503
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 16:01 schreef ender_xenocide het volgende:
Hier mensen ervaring met Assisted Hatching?

Wij ontdekten dat ze dat tegenwoordig ook op enkele plekken in Nederland doen en willen daar misschien gebruik van gaan maken.
Wat houdt het in?

quote:
7s.gif Op maandag 19 september 2016 16:06 schreef Barreltje het volgende:

[..]

hier niet herkenbaar.. beiden niet..
Maar goed. iedereen voelt of niet een zwangerschap ook altijd anders.. :)

had je niet ook af en toe bloedverlies bij het vrijen?
misschien heb je een zeer goed doorbloedde BMM??
Inderdaad ook wel eens na het vrijen, af en toe. Of zonder enige reden zomaar :') Ik zal maar verder rustig afwachten :)

quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 16:33 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Ja, ik hoop het maar ik heb er geen hoge verwachtingen van. Ik zit op de laagste dosis Clomid, en het zou dus goed kunnen dat dat niet genoeg is. Het voordeel van gonal f is dat je in een cyclus de dosis kunt verhogen, dat kan bij Clomid niet helaas.

Wat naar, dat bloedverlies. Dat maakt het wel spannend.
Oh ja dat is met Clomid natuurlijk niet zo :@ Op welke cyclusdag zit je nu?
pi_165431585
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 16:46 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat houdt het in?

[..]

Inderdaad ook wel eens na het vrijen, af en toe. Of zonder enige reden zomaar :') Ik zal maar verder rustig afwachten :)

[..]

Oh ja dat is met Clomid natuurlijk niet zo :@ Op welke cyclusdag zit je nu?
Assisted Hatching is wat ze al jaren in België en Duitsland gebruiken bij de IVF (en de reden dat Nederlanders die kant op gaan), dan wordt het "vliesje" om het embryo weker gemaakt, waardoor de innesteling beter gaat.

Nu zijn ze dus in Nederland daar ook langzaamaan mee bezig nu. Vroeg me dus af of er hier mensen zijn met ervaring daarmee.
  Moderator maandag 19 september 2016 @ 16:50:46 #19
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165431603
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 16:50 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Assisted Hatching is wat ze al jaren in België en Duitsland gebruiken bij de IVF (en de reden dat Nederlanders die kant op gaan), dan wordt het "vliesje" om het embryo weker gemaakt, waardoor de innesteling beter gaat.

Nu zijn ze dus in Nederland daar ook langzaamaan mee bezig nu. Vroeg me dus af of er hier mensen zijn met ervaring daarmee.
Klinkt interessant! Valt er ook iets te zeggen over hoe meer kans je dan hebt op een zwangerschap?
pi_165431673
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 16:50 schreef MaJo het volgende:

[..]

Klinkt interessant! Valt er ook iets te zeggen over hoe meer kans je dan hebt op een zwangerschap?
Daar is nog weinig onderzoek naar gedaan, daarom wordt het in Nederland ook nog niet toegepast eigenlijk. In het buitenland redeneren ze baat het niet schaad het niet. Het "lijkt" echter wel alsof het de kans vergroot. En voor je eigen gevoel wil je toch alles eraan gedaan hebben...
  maandag 19 september 2016 @ 16:54:53 #21
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_165431702
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 16:33 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

In theorie misschien wel, maar in praktijk zijn ze daar niet zo enthousiast over. Bij mij willen ze er sowieso niet aan beginnen door mijn verleden met PCOS.

quote:

[..]

Zal wel per ziekenhuis verschillen dan. Ik denk als we doorgaan voor ICSI dat ik ook niet aan de pil hoef omdat mijn cycli de laatste tijd goed in beeld gebracht zijn door het ziekenhuis :)

Wat balen zeg -O- Wat is eigenlijk het aantal follikels waar ze op hopen bij ICSI? Hopelijk gaan er toch nog wat eitjes verder groeien! Verhoging van dosering geen optie?
Volgens mij streven ze niet naar een vast aantal, maar kijken ze per vrouw naar het verloop. Bij sommigen zal er niet meer in zitten dan 4, anderen hebben er wel 25.. Vaak zeggen ze dat ze bij een kleiner aantal betere kwaliteit zijn, maar daar koop je natuurlijk niks voor als de terugplaatsing niet lukt en je na drie maanden al door je poging heen bent...
pi_165432244
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 16:54 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

In theorie misschien wel, maar in praktijk zijn ze daar niet zo enthousiast over. Bij mij willen ze er sowieso niet aan beginnen door mijn verleden met PCOS.
Het kan dus wel? Dan doen ze het bij ons ook niet.

Ik wist niet dat artsen er voor open stonden om bij een slechte 'opbrengst' qua eitjes de poging af te breken. Hoeveel follikels had je bij de vorige poging?
pi_165432256
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 16:50 schreef MaJo het volgende:

[..]

Nou, assisted hatching schijnt 'gaatje maken in het embryovlies" te zijn.

quote:
Bij assisted hatching wordt met een laser een gaatje gemaakt in het schilletje dat om het embryo heen zit. Hierdoor zou het embryo makkelijker kunnen innestelen en zou de zwangerschapskans na een embryoplaatsing hoger kunnen zijn. Om te bepalen of dat inderdaad zo is, gaat het Fertiliteitscentrum wetenschappelijk onderzoek verrichten.
Het zou kunnen werken, maar echte cijfers zijn er (nog) niet geloof ik.
  maandag 19 september 2016 @ 18:45:26 #24
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_165433541
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 17:18 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Het kan dus wel? Dan doen ze het bij ons ook niet.

Ik wist niet dat artsen er voor open stonden om bij een slechte 'opbrengst' qua eitjes de poging af te breken. Hoeveel follikels had je bij de vorige poging?
Volgens mij alleen als het echt niet aanslaat en er helemaal niets groeit. Anders krijg je al snel dat de follikels die wel al groeien, alleen maar meer afstand nemen van de kleine. Ofzo. Het kan zijn dat ik de reden zelf verzonnen heb (8> maar bij ons doen ze dat dus alleen als er niets groeit.

En ja, je mag elk moment stoppen. Dus als de opbrengst naar jouw mening te laag is, kunnen ze je niet dwingen tot een punctie.
Vorige keer had ik met dezelfde dosis 10 follikels, met 6 eitjes (5 goed genoeg voor bevruchting) en uiteindelijk 2 embryo's. Dus ook niet spetterend, en we hadden ook al aan het begin gevraagd of we niet een hogere dosis moesten proberen.
pi_165433767
Wat rot dat de groei zo tegenvalt stroop :(
pi_165441769
Majo spannend hoor. Ik duim.

Stroop, ik geloof dat ik de poging af zou breken. Het zou anders ook al je tweede zijn toch?

Dobbey, hoe is het eigenlijk met jou?
  Moderator woensdag 21 september 2016 @ 15:07:11 #27
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165471747
Vandaag toch maar even het ziekenhuis gebeld omdat ik blijf bloeden (steeds meer) en ook wat verhoging heb (37,6). Ze denken dat het een ovulatiebloeding is maar ik moet de temperatuur wel in de gaten houden. Als het boven de 38 graden komt moet ik bellen want dan kan het een baarmoederontsteking zijn. Duimen jullie voor mij dat het meevalt?
pi_165473310
Ik duim voor je Majo. Er heerst wel van alles want veel mensen in mijn omgeving hebben griep, keelontsteking en bronchitis, dus misschien is het wat anders, zelfs als je koorts omhoog gaat.
pi_165473441
Stroop, ik zou ook afbreken denk ik. Zonde van de poging......
pi_165473461
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 18:45 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Volgens mij alleen als het echt niet aanslaat en er helemaal niets groeit. Anders krijg je al snel dat de follikels die wel al groeien, alleen maar meer afstand nemen van de kleine. Ofzo. Het kan zijn dat ik de reden zelf verzonnen heb (8> maar bij ons doen ze dat dus alleen als er niets groeit.

Volgens mij is dat de reden waarom ophogen geen zin heeft inderdaad. Bij mijn laatste poging groeiden er 4, maar heel langzaam en toen is opgehoogd van 150 naar 225 Puregon. Toen gingen ze een stuk sneller, maar het bleven er 4.
pi_165474217
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 15:07 schreef MaJo het volgende:
Vandaag toch maar even het ziekenhuis gebeld omdat ik blijf bloeden (steeds meer) en ook wat verhoging heb (37,6). Ze denken dat het een ovulatiebloeding is maar ik moet de temperatuur wel in de gaten houden. Als het boven de 38 graden komt moet ik bellen want dan kan het een baarmoederontsteking zijn. Duimen jullie voor mij dat het meevalt?
:* ik duim!
pi_165475305
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 15:07 schreef MaJo het volgende:
Ik duim voor je Majo! Dat het maar een mooi kindje mag worden ;)
  woensdag 21 september 2016 @ 18:24:06 #33
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_165475648
Ik duim voor je MaJo!

We hebben inderdaad besloten de poging af te breken. Mocht wel de ovitrelle spuiten en het zelf proberen ("al is er dan wel kans op een meerling"). De ovitrelle zal er ook voor zorgen dat mijn eierstokken sneller rustig worden, waardoor we sneller opnieuw kunnen proberen. Misschien zelfs al meteen de volgende cyclus!
Ze gaan ons in het volgende overleg bespreken, of een misschien andere medicatie of dosis nodig is. Ook willen ze nu op dag 3 een echo maken, om te zien of mijn baarmoeder goed schoon is, want deze ronde heb ik eerst 5 dagen spotting gehad (wel rood bloed dus moest beginnen), toen 2 dagen niks en toen brak het pas echt door. Ze denken dat dit geen invloed heeft gehad op het verdere verloop, maar zeker weten ze het niet.
Ben uiteindelijk best tevreden met het besluit. Mochten we volgende ronde hetzelfde resultaat hebben, dan hebben we het in elk geval geprobeerd.
pi_165476668
Duim duim duim duim duim Majo!
  Moderator woensdag 21 september 2016 @ 21:34:01 #35
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165481097
Thanks lieve meiden! Zit nu op 37,9 maar hoop dat het morgen gezakt is! Vandaag maar op tijd naar bed :)

Stroop ik snap de beslissing maar is wel erg balen natuurlijk -O- Hopelijk groeien de eieren beter volgende ronde!
  woensdag 21 september 2016 @ 21:36:56 #36
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_165481221
Ik duim ook voor je MaJo :* Hopelijk gaat het na een goede nachtrust morgen beter ^O^
pi_165487763
Majo.. ik duim voor je!
En stroop wat een ladrige beslissing. Maar de juiste naar mijn gevoel( al heb je daar dus ook niks aan :P)

Ik had nog wel een vraagje over de temperatuur en mannen.
Mijn lief zit dus nu in een heel ward land.. daar is het 35-40 graden.. nu zit ie wel de meeste tijd in de airco.. maar hoeveel tijd mag hij eigenlijk boven de 36 graden buiten lopen? Of maak ik van een mug een olifant? In dat land worden namelijk ook gewoon nog babies geboren en niet alle mannen daar hebben decluxe van een airco.. Dat temperatuur gedoe.. ik vind het maar lastig! En het doet me soms ook afvragen of het echt zo'n enorm ding is..
  donderdag 22 september 2016 @ 07:58:59 #38
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_165487997
quote:
7s.gif Op donderdag 22 september 2016 07:00 schreef Barreltje het volgende:
Mijn lief zit dus nu in een heel ward land.. daar is het 35-40 graden.. nu zit ie wel de meeste tijd in de airco.. maar hoeveel tijd mag hij eigenlijk boven de 36 graden buiten lopen? Of maak ik van een mug een olifant? In dat land worden namelijk ook gewoon nog babies geboren en niet alle mannen daar hebben decluxe van een airco.. Dat temperatuur gedoe.. ik vind het maar lastig! En het doet me soms ook afvragen of het echt zo'n enorm ding is..
Ik denk niet dat het heel veel uit maakt, maar alle beetjes helpen natuurlijk (of in dit geval dus juist niet). Ik zou adviseren om vooral katoenen en/of wijde (onder)broeken te dragen en inderdaad gewoon lekker veel in de airco te zitten.
Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar zijn jullie een 'randgeval'? Wij namelijk niet (zelfs als man álles doet voor beter zaad, blijft het ICSI), dus dat helpt wel om het iets meer los te laten. Ik maak me dus niet druk om zijn ene kopje koffie per dag en als het wat warmer is kan ik dat ook wat makkelijker laten gaan. Hopelijk is dat voor jullie ook zo :*
pi_165498614
Hoe gaat het met je Majo? :*
  Moderator donderdag 22 september 2016 @ 22:29:12 #40
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165504261
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 21:36 schreef GotC het volgende:
Ik duim ook voor je MaJo :* Hopelijk gaat het na een goede nachtrust morgen beter ^O^
Thanks O+

SPOILER
quote:
7s.gif Op donderdag 22 september 2016 07:00 schreef Barreltje het volgende:
Majo.. ik duim voor je!
En stroop wat een ladrige beslissing. Maar de juiste naar mijn gevoel( al heb je daar dus ook niks aan :P)

Zou de buitentemperatuur ook van invloed zijn dan? :o Heb daar echt nog nooit over nagedacht. Sauna enzo weet ik maar kan me niet voorstellen dat de buitentemperatuur veel effect zal hebben, dan zou de vruchtbaarheid in die landen een stuk lager zijn ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 19:14 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Hoe gaat het met je Majo? :*
Lief dat je het vraagt :*

Het gaat eigenlijk hetzelfde als gisteren. Nog steeds tegen koorts aan maar nog niet boven de 38 graden gekomen. Zolang dat niet het geval is doe ik verder gewoon maar rustig aan :)
pi_165518713
Stroop: Het klinkt als een weloverwogen beslissing :Y Fijn dat je er nu ook vrede mee hebt; hopelijk is de volgende poging meer succesvol.

Mijn eiblaasjes groeien niet meer :{w Maandag weer een echo. Echo's waarop niets te zien is, zijn niets aan :{ Ik reken er eigenlijk op dat het deze cyclus niets meer wordt. De dosis Clomid is gewoon te laag lijkt me.
pi_165533120
Ik kan gewoon geen ovu strepen vinden :{
Voorheen had ik altijd de hele maand een lichte streep en met eisprong knaller..
Nu na de grote schoonmaak niks..wit...omo... ben ik kapot? }:| wtf is dit
  zaterdag 24 september 2016 @ 12:35:53 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_165533371
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 12:19 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik kan gewoon geen ovu strepen vinden :{
Voorheen had ik altijd de hele maand een lichte streep en met eisprong knaller..
Nu na de grote schoonmaak niks..wit...omo... ben ik kapot? }:| wtf is dit
op welke cyclusdag zit je?
ik had ook altijd alleen strepen een paar dagen voor de ovulatie. Je bent dus niet per se stuk ;)
disclaimer
pi_165534693
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2016 12:35 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

op welke cyclusdag zit je?
ik had ook altijd alleen strepen een paar dagen voor de ovulatie. Je bent dus niet per se stuk ;)
1e menstruatiedag geteld als dag 1, zit ik nu op dag 20.

Maar het kan ook misschien komen doordat dit de eerste cyclus is na 3maand de pil..toch misschien weer ontregeld?

Ik ben na 7 dagen meteen begonnen met 2x daags testen en was niks te zien. Is gewoon apart voor mijn doen...
pi_165535451
of misschien is het nu juist gemaakt ipv stuk? misschien is dit zoals het bij jou lichaam hoor ipv altijd een streepje en met de eisprong een knalstreep.

valt eigenlijk nog weinig zinnigs over te zeggen. maar geen streep zien hoeft niet negatief te zijn :*
pi_165540581
wat SQ en elleska zeggen. gewoon blijven testen en kijken wanneer je uiteindelijk ongesteld wordt. zie dit dan maar als een ontdekkingsronde ( en jah.. ik snap het NOG een ronde wachten.. GLOEIENDE!!!! )
  Moderator zondag 25 september 2016 @ 10:52:12 #47
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165549296
Lastig deadly! Maar misschien is het door de reset inderdaad anders nu. Was de menstruatie ook minder heftig?

Ik blijf maar bloeden. De verpleegster zei dat je na iui ook eerder ongesteld kunt worden. Maar hoe weet ik wanneer het een menstruatie is? Heb nu wel van die menstruatieklachten maar zit pas 6dpo...
pi_165549572
Vreemd majo en vervelend.
Wanneer mag je testen?
  Moderator zondag 25 september 2016 @ 11:21:13 #49
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165549637
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 11:17 schreef Arja het volgende:
Vreemd majo en vervelend.
Wanneer mag je testen?
Volgende week maandag pas (niet morgen).
  zondag 25 september 2016 @ 13:41:47 #50
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_165552486
Vervelend zeg, die onzekerheid! Is het qua hoeveelheid ook een gebruikelijke menstruatie? Weet je ook hoeveel dpo je normaal ongeveer ongesteld wordt?
Hoe is je temperatuur?
pi_165553216
Wat naar die onzekerheid Majo. Ik hoop dat het bloeden snel stopt en dat je volgende week twee mooie streepjes piest!
pi_165553319
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 september 2016 20:34 schreef Barreltje het volgende:
wat SQ en elleska zeggen. gewoon blijven testen en kijken wanneer je uiteindelijk ongesteld wordt. zie dit dan maar als een ontdekkingsronde ( en jah.. ik snap het NOG een ronde wachten.. GLOEIENDE!!!! )
Haha, die rondes doen me weinig meer.
Afgelopen week de 1000 dagen gepasseerd, weet je wel hoeveel rondes dat waren :X :P
Heel raar maar ik snak alleen maar naar een gezond/normaal werkend lichaam...
Dat ik daar zwanger door kan/ga worden denk ik daarna pas weer aan _O-

Ik blijf gewoon testen uiteraard maar raar is het wel die witte staafjes!
pi_165554304
Deadly :* Hopelijk doet je lichaam snel wat het behoort te doen.
  Moderator zondag 25 september 2016 @ 17:24:19 #54
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165556984
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 13:41 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Vervelend zeg, die onzekerheid! Is het qua hoeveelheid ook een gebruikelijke menstruatie? Weet je ook hoeveel dpo je normaal ongeveer ongesteld wordt?
Hoe is je temperatuur?
Nee qua hoeveelheid wel minder. Het gekke is dat het niet echt in mijn onderbroek komt maar ik wel een paar keer moet vegen zeg maar :? Normaal word ik 12dpo ongesteld dus dat duurt nog wel even... Temp blijft licht verhoogd maar komt niet boven de 38 uit.

quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 14:21 schreef Peacefulll het volgende:
Wat naar die onzekerheid Majo. Ik hoop dat het bloeden snel stopt en dat je volgende week twee mooie streepjes piest!
We gaan er samen voor!!

quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 14:27 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

Haha, die rondes doen me weinig meer.
Afgelopen week de 1000 dagen gepasseerd, weet je wel hoeveel rondes dat waren :X :P
Heel raar maar ik snak alleen maar naar een gezond/normaal werkend lichaam...
Dat ik daar zwanger door kan/ga worden denk ik daarna pas weer aan _O-

Ik blijf gewoon testen uiteraard maar raar is het wel die witte staafjes!
Godver hey, 1000 dagen :( Ik hoop dat je lichaam zo goed gereset is dat het nu gewoon binnenkort raak is!
  zondag 25 september 2016 @ 19:33:39 #55
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_165559630
Klinkt precies als de innestelingsbloeding die ik had bij de eerste. Duurde een paar dagen, maar werd niet zo heftig als een gewone ongesteldheid. Ik duim voor je :)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_165561830
ik duim ook voor een innestelingsbloeding MaJo
pi_165563758
Even een inval:

Nog even en Secret Santa 2016 gaat weer van start.

Aanmelden kan hier!

(en ondertussen duim ik ook voor een innestelingsbloeding Majo!)
  Moderator zondag 25 september 2016 @ 22:47:21 #58
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165565378
Ik denk dat het einde oefening is: net doorgelekt, hele onderbroek en benen zaten onder, helderrood en stolsels. Dus laat het maar doorbreken nu, kan ik lekker onbezorgd op vakantie volgende week ;)
  maandag 26 september 2016 @ 06:51:19 #59
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_165568120
:* MaJo
pi_165568483
Jammer majo.
Heel veel plezier in de usa en dan uitgerust een nieuwe poging in
pi_165568495
Ahh :* majo
  maandag 26 september 2016 @ 08:13:05 #62
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_165568528
Ah shit zeg :{ :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_165568734
MaJo. :*
  maandag 26 september 2016 @ 10:19:43 #64
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_165570166
Majo.. wat jammer!
En is het niet ook snel na de iui eigenlijk?

Wanneer ga je op vakantie
pi_165570415
MaJo wat naar en jammer! :* Ik hoop dat je op vakantie kan genieten en even lekker niets hoeft.
pi_165570464
Gek dat je zo snel al ongesteld wordt MaJo.. jammer dat het niet gelukt is :*
  Moderator maandag 26 september 2016 @ 12:28:59 #67
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165572748
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2016 10:19 schreef Barreltje het volgende:
Majo.. wat jammer!
En is het niet ook snel na de iui eigenlijk?

Wanneer ga je op vakantie
Ik heb het ziekenhuis gebeld en ze zeggen dat je na een iui soms sneller ongesteld wordt dan anders.

Zaterdag vliegen we naar Canada O+ ik vind het niet erg, had het ook niet verwacht met deze slechte uitslag. Het is goed zo :)
pi_165573030
Ohw Majo :'( Maar dat hadden we niet afgesproken! Desondanks een hele mooie vakantie toegewenst :*
pi_165575204
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 12:28 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb het ziekenhuis gebeld en ze zeggen dat je na een iui soms sneller ongesteld wordt dan anders.

Zaterdag vliegen we naar Canada O+ ik vind het niet erg, had het ook niet verwacht met deze slechte uitslag. Het is goed zo :)
Hebben ze na de iui ook nog bloedgeprikt om hormoonwaardes te bepalen?
pi_165576046
Fijn naar Canada MaJo! ga er lekker van genieten :)

Wij wachten nog op een smiley op de test zodat we voor poging 7 langs kunnen komen. Het is wat later dan normaal en mijn vrouw heeft bloedverlies vreemd genoeg.....
  Moderator maandag 26 september 2016 @ 19:22:41 #71
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165583054
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 13:45 schreef Arja het volgende:

[..]

Hebben ze na de iui ook nog bloedgeprikt om hormoonwaardes te bepalen?
Nope. Is dat gebruikelijk?

quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 14:14 schreef exode het volgende:
Fijn naar Canada MaJo! ga er lekker van genieten :)

Wij wachten nog op een smiley op de test zodat we voor poging 7 langs kunnen komen. Het is wat later dan normaal en mijn vrouw heeft bloedverlies vreemd genoeg.....
Dat gaat helemaal goed komen O+

Spannend! Hopelijk komt de smiley snel tevoorschijn :)
pi_165610701
Jammer dat de eerste poging niet gelukt is, majo. Gelukkig wel iets om naar uit te kijken deze week en hopelijk hebben jullie na de reis meer geluk!

Ik ben eindelijk verhuisd dus nu een beetje meer ruimte in mijn hoofd. Ik ben nu een week aan de slag met de gonal en morgen de eerste echo. Ik vind t wel spannend.
  Moderator dinsdag 27 september 2016 @ 21:20:55 #73
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165611689
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:59 schreef Bottoms_up het volgende:
Jammer dat de eerste poging niet gelukt is, majo. Gelukkig wel iets om naar uit te kijken deze week en hopelijk hebben jullie na de reis meer geluk!

Ik ben eindelijk verhuisd dus nu een beetje meer ruimte in mijn hoofd. Ik ben nu een week aan de slag met de gonal en morgen de eerste echo. Ik vind t wel spannend.
Dat is ook spannend! Hoe vind je het prikken gaan? Nog last van bijwerkingen? Hopelijk heb je een mooie echo morgen *O*
  dinsdag 27 september 2016 @ 21:52:46 #74
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_165613013
Spannend B-U! Hoe bevalt het nieuwe huis?

Ik ben ook super blij.. net even O+ Gesproken en het onderwerp maar eens aangeslingerd ..
Hij komt over 3 weekjes thuis en ik wilde weten of hij meteen door wilde met de IUI of eerst nog even elkaar weer.. ehh.. "besnuffelen" :P (dat wilde hij vorige keer dat hij weg was geweest namelijk )

Nu wil hij zo snel mogelijk beginnen ,wat betekent dat we over 6 weekjes weer een IUI gaan hebben.. *O* ik word er meteen een beetje zenuwachtig van en ben super blij dat we meteen weer aan de slag kunnen!!
pi_165613323
Balen, MaJo. Hopelijk wordt die huwelijksreis fantastisch maar ik gok zomaar van wel.

SPOILER
  woensdag 28 september 2016 @ 09:28:31 #76
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_165619241
Spannend, BU! Is dit je eerste keer gonal? Hoeveel spuit je nu?

En 6 weken is stiekem al best snel, barreltje! Ik ben er een tijdje uit geweest: ging jij niet ergens voor trainen? Hardlopen ofzo?
pi_165619589
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:28 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Spannend, BU! Is dit je eerste keer gonal? Hoeveel spuit je nu?

En 6 weken is stiekem al best snel, barreltje! Ik ben er een tijdje uit geweest: ging jij niet ergens voor trainen? Hardlopen ofzo?
Triathlon en hij was super tof..
Nu weer rustig aan opbouwen voor volgend jaar :D
pi_165620209
Wat fijn dat je zo snel weer kan beginnen barrel! Elke week lijkt vaak een week te lang hé :)

Ik spuit nu 75ie en dat lijkt te werken. Nu op dag 9 1 follikel van 14. Vrijdag weer meting. Het spuiten zelf valt mee, maar ik ben de hele tijd erg moe. Kan natuurlijk ook nog door de verhuis komen. Ons huis is nog 1 grote bende met dozen en kasten die nog in elkaar moeten.
  woensdag 28 september 2016 @ 11:56:26 #79
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_165621450
quote:
7s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:59 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Triathlon en hij was super tof..
Nu weer rustig aan opbouwen voor volgend jaar :D
Oh wat tof!! Ik ben al eeuwen aan het dubben of ik eens een hardloopwedstrijd van 5 km wil doen en jij doet gewoon een triatlon! Super vet!

quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:41 schreef Bottoms_up het volgende:
Wat fijn dat je zo snel weer kan beginnen barrel! Elke week lijkt vaak een week te lang hé :)

Ik spuit nu 75ie en dat lijkt te werken. Nu op dag 9 1 follikel van 14. Vrijdag weer meting. Het spuiten zelf valt mee, maar ik ben de hele tijd erg moe. Kan natuurlijk ook nog door de verhuis komen. Ons huis is nog 1 grote bende met dozen en kasten die nog in elkaar moeten.
Dat moe zijn herken ik wel hoor.. Had ik ook enorm last van. Ga je voor ivf? Hopelijk blijft t lekker groeien en ben je snel weer van de gonal af ^O^
pi_165622890
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 11:56 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

Dat moe zijn herken ik wel hoor.. Had ik ook enorm last van. Ga je voor ivf? Hopelijk blijft t lekker groeien en ben je snel weer van de gonal af ^O^
Nope, iui.
pi_165627708
Weet je nog die enorm happy en relaxte Barreltje?

SPOILER
  Moderator woensdag 28 september 2016 @ 18:09:56 #82
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165628920
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 september 2016 21:52 schreef Barreltje het volgende:
Spannend B-U! Hoe bevalt het nieuwe huis?

Ik ben ook super blij.. net even O+ Gesproken en het onderwerp maar eens aangeslingerd ..
Hij komt over 3 weekjes thuis en ik wilde weten of hij meteen door wilde met de IUI of eerst nog even elkaar weer.. ehh.. "besnuffelen" :P (dat wilde hij vorige keer dat hij weg was geweest namelijk )

Nu wil hij zo snel mogelijk beginnen ,wat betekent dat we over 6 weekjes weer een IUI gaan hebben.. *O* ik word er meteen een beetje zenuwachtig van en ben super blij dat we meteen weer aan de slag kunnen!!
Wat fijn dat jullie op 1 lijn zitten *O* Zit je dan ook aan de pil of komt het precies goed uit qua cyclus?

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 22:01 schreef Cygne het volgende:
Balen, MaJo. Hopelijk wordt die huwelijksreis fantastisch maar ik gok zomaar van wel.

SPOILER
Haha smurf O+

quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:41 schreef Bottoms_up het volgende:

Dat is een goeie score zeg ^O^ Ik was ook erg vermoeid door de Gonal F dus het kan goed daarvan komen :Y Maar grote veranderingen kunnen ook vermoeiend zijn dus een combi daarvan zal helemaal hard aankomen denk ik.
quote:
7s.gif Op woensdag 28 september 2016 17:18 schreef Barreltje het volgende:

SPOILER
:* Ik merk zelf dat ik er een beetje murw voor geworden ben. Deze week zijn er 3 baby's geboren in mijn directe omgeving. Denk alleen "leuk voor ze" en ga weer over tot de orde van de dag :')
pi_165630119
quote:

SPOILER
Ik ken t gevoel. Het lukt mij tegenwoordig al amper om mensen op kantoor te feliciteren. Vooral als het mannen zijn. Om de een of andere reden vind ik ze altijd zo zelfvoldaan over komen :')
  woensdag 28 september 2016 @ 20:14:10 #84
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_165631882
quote:

SPOILER
:* :*

Nu lekker onder een dekentje je verstoppen voor de wereld?
pi_165636189
tnx dames :@
SPOILER
  woensdag 28 september 2016 @ 23:12:03 #86
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_165637700
:* Barreltje
pi_165641245
Barreltje :* :* :* :*

Wij nog steeds geen smiley....dus poging 7 is nou ja nogal opmerkelijk. Volgens de cyclus was de ovulatie zondag al en de cyclus is al een jaar op de dag af te voorspellen. Maar geen smiley = geen poging.
  Moderator donderdag 29 september 2016 @ 12:43:53 #88
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165644310
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 09:38 schreef exode het volgende:

Wij nog steeds geen smiley....dus poging 7 is nou ja nogal opmerkelijk. Volgens de cyclus was de ovulatie zondag al en de cyclus is al een jaar op de dag af te voorspellen. Maar geen smiley = geen poging.
Wat vreemd zeg! Op welke dag zit ze nu? En misschien een rare vraag, maar zou ze misschien toch zwanger kunnen zijn?
pi_165645141
MaJo, dag 19, normaal is het op dag 13 of 14, zo'n afwijking is er eerder nog niet geweest. Ook niet bij de eerste zwangerschap toen ze het 1,5 jaar heeft bijgehouden. Extra vreemd dat ze een paar dagen geleden bloedverlies had.
Zwanger kan helaas niet, de vorige poging was in juni en sindsdien is ze ongesteld geweest en ze heeft een paar weken geleden een baarmoeder echo gehad.
pi_165646052
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 09:38 schreef exode het volgende:

Vervelend dat haar cyclus ineens zo raar is. Het is al lastig genoeg zonder dat onvoorspelbare. Hopelijk zien jullie snel die smiley verschijnen.
  donderdag 29 september 2016 @ 21:53:53 #91
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_165657882
Zijn er hier meer die allemaal zwangerschapssymptomen/hormonale issues hebben na ovitrelle? Weer de vermoeidheid, gerommel in mijn baarmoeder, pukkels, gevoelige tepels ( :% ).. Klachten die ik normaal alleen tijdens menstruatie/gonal f heb. Sommige dingen herken ik wel van vorige keer, maar toen was ik daadwerkelijk zwanger, dus ik ben mezelf nu vanalles aan het aanpraten :@
Nu lees ik dat mensen best lang een vals positieve test hebben van de ovitrelle, dus dacht ik: misschien komen de symptomen daar ook van?
Is nu trouwens 9 dagen na ovitrelle (vorige week dinsdag).
pi_165667215
Sorry stroop, ik kan je niet helpen. Ik heb tot nu toe alleen nog ervaring met Gonal. Maar ik duim voor goed nieuws.

Net terug van de echo en het is niet wat ik gehoopt had. Mijn follikel van 14mm is gewoon weg. Links en rechts zitten er van 12 (elke kant 1). Nu zijn er twee mogelijkheden:
1. Hij is al gesprongen. Maar dat lijkt mij heel erg snel. Dit is nog maar dag 11 en twee dagen geleden was t nog maar 14. In een niet-gestimuleerde cyclus groeien ze ook trager dan gemiddeld.
2. Er is woensdag fout gemeten en was er geen van 14 maar waren er twee tegen elkaar geplakt.

Sowieso baal ik er een beetje van }:|
Maandag kijken ze weer en dan weten we het.
  vrijdag 30 september 2016 @ 12:40:34 #93
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_165667467
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:23 schreef Bottoms_up het volgende:
Sorry stroop, ik kan je niet helpen. Ik heb tot nu toe alleen nog ervaring met Gonal. Maar ik duim voor goed nieuws.

Net terug van de echo en het is niet wat ik gehoopt had. Mijn follikel van 14mm is gewoon weg. Links en rechts zitten er van 12 (elke kant 1). Nu zijn er twee mogelijkheden:
1. Hij is al gesprongen. Maar dat lijkt mij heel erg snel. Dit is nog maar dag 11 en twee dagen geleden was t nog maar 14. In een niet-gestimuleerde cyclus groeien ze ook trager dan gemiddeld.
2. Er is woensdag fout gemeten en was er geen van 14 maar waren er twee tegen elkaar geplakt.

Sowieso baal ik er een beetje van }:|
Maandag kijken ze weer en dan weten we het.
Oh wat balen zeg, dat is niet wat je wil horen :{ is 12 mm voor dag 11 wel 'op schema?
Ik vind dat follikelmeten sowieso altijd een beetje nat vingerwerk.. Ze zullen vast weten wat ze doen, maar zo op zo'n zwart-wit-schermpie waar je bijna de pixels kan tellen...
pi_165667958
Stroop, Ovitrelle heeft een halfwaardetijd van ongeveer 30 uur, dus zou je na 9 dagen nog heel weinig in je bloed hebben (en ik zou zeggen dus ook geen symptomen die daardoor veroorzaakt worden......).
  vrijdag 30 september 2016 @ 14:29:06 #95
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_165669410
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 13:11 schreef McLaura het volgende:
Stroop, Ovitrelle heeft een halfwaardetijd van ongeveer 30 uur, dus zou je na 9 dagen nog heel weinig in je bloed hebben (en ik zou zeggen dus ook geen symptomen die daardoor veroorzaakt worden......).
ohWW dat klinkt hoopvol stroopje!!

en BU, ik had ook wel eens op dag 22 een 12 (14?) mm folikel links en uiteindelijk werd het een 18 mm folikel rechts :? niks om je ongerust om te maken.. wel irritant :P
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 14:14:02 #96
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_165688777
MaJo, fijne vakantie!!

Barreltje, ben je weer een beetje happy en relaxt? :*
  Moderator zondag 2 oktober 2016 @ 01:34:24 #97
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165699819
Thanks allemaal :* We zijn veilig aangekomen in Toronto, gaan nu lekker slapen (het is hier half 8, erg vreemd). Alleen erg last van menstruatiekrampen, dat is wel vervelend :X
  zondag 2 oktober 2016 @ 08:14:21 #98
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_165701407
Ik ben ook ongesteld geworden :{ Was niet zo'n goede dag gister.. :')

Maar, we mogen van het ziekenhuis wel meteen door, dus we gaan weer lekker aan de decapeptyl en gonal :r Hopelijk slaat het nu wel aan.
pi_165701562
:* Voor iedereen die 'm nodig heeft.

Fijne reis Majo! :D

Wij hebben vandaag de prikinstructie en beginnen met de decapeptyl :)
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_165706339
quote:
17s.gif Op zondag 2 oktober 2016 08:40 schreef SilverSjoiis het volgende:
:* Voor iedereen die 'm nodig heeft.

Fijne reis Majo! :D

Wij hebben vandaag de prikinstructie en beginnen met de decapeptyl :)
Succes! :*

Stroopwafel. :*
  zondag 2 oktober 2016 @ 13:46:45 #101
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_165707106
stroop! :* succes met deze ronde ...
Majo, lekker genieten van je vakantie!
en SS, succes! hoe vond je de prik instructie?

ik ben weer helemaal happy.. lekker gesport de rest van de week en heerlijk wijntjes gedronken.. nu kan het nog :P alleen wel erg vroege BMS ontwikkeling, dus toch maar even ovulatie testen gekocht om deze ronde te surveilleren :P
pi_165714343
quote:
7s.gif Op zondag 2 oktober 2016 13:46 schreef Barreltje het volgende:
stroop! :* succes met deze ronde ...
Majo, lekker genieten van je vakantie!
en SS, succes! hoe vond je de prik instructie?

ik ben weer helemaal happy.. lekker gesport de rest van de week en heerlijk wijntjes gedronken.. nu kan het nog :P alleen wel erg vroege BMS ontwikkeling, dus toch maar even ovulatie testen gekocht om deze ronde te surveilleren :P
Ik zag er een klein beetje tegenop, want vervelende associaties er bij, maar het viel me alles mee!
pi_165722890
Ik geloof dat wij deze ronde overslaan, nog steeds geen smiley. Mijn vrouw is op dag 14 gaan testen. We zitten nu op dag 22, zo laat is het nog nooit geweest, sterker nog, dag 15 was de max in de afgelopen jaren. Volgende maand starten we op dag 10 met testen.
pi_165725465
Geniet van je vakantie majo!

Stroop :* Hopelijk geef deze poging een beter resultaat.

Ik ben jaloers barrel, wou dat ik de motivatie vond om te sporten.

Veel succes met prikken SS. Hopelijk vallen de bijwerkingen mee en doet 't ook wat.

Wat frustrerend is het toch exode. Ik hoop dat er snel duidelijkheid is en je verder kan.

Wat een mindfucks kunnen die echo's toch zijn. Iui gaat hier finaal niet door. Na de minder goede echo van vrijdag zijn ze te hard gegroeid dus we zijn te laat. Eentje van 20 en eentje van zelfs 24. Moet na het werk zo snel mogelijk de pregnyl zetten en dan zelf maar aan de slag. Gelukkig telt het niet mee als poging :)
  maandag 3 oktober 2016 @ 11:52:12 #105
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_165725560
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 11:46 schreef Bottoms_up het volgende:

Wat een mindfucks kunnen die echo's toch zijn. Iui gaat hier finaal niet door. Na de minder goede echo van vrijdag zijn ze te hard gegroeid dus we zijn te laat. Eentje van 20 en eentje van zelfs 24. Moet na het werk zo snel mogelijk de pregnyl zetten en dan zelf maar aan de slag. Gelukkig telt het niet mee als poging :)
waarom kunnen ze geen iui doen dan??
pi_165725619
quote:
7s.gif Op maandag 3 oktober 2016 11:52 schreef Barreltje het volgende:

[..]

waarom kunnen ze geen iui doen dan??
Het was wel mogelijk maar dan zou ik nu de troepen moeten mobiliseren en vandaag om 13u de iui hebben. Normaal gezien zou het ten vroegste woensdag zijn en dan is het waarschijnlijk te laat. Dus doen ze het liever niet omdat het dan niet telt als poging. Misschien zouden ze het wel doen als er een reden was gevonden waarom het niet lukt bij ons. Nu mogen we gewoon zelf proberen met 2 eitjes :)
  maandag 3 oktober 2016 @ 11:59:06 #107
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_165725650
tweeling!!! *O* *G*

en wat voor troepen moet je allemaal mobiliseren dan? :o
pi_165725973
quote:
7s.gif Op maandag 3 oktober 2016 11:59 schreef Barreltje het volgende:
tweeling!!! *O* *G*

en wat voor troepen moet je allemaal mobiliseren dan? :o
Ze kunnen geen onbevlekte iui doen hé ;)

Dan had mijn vriend dus onmiddellijk van zijn werk terug moeten komen voor z'n donatie.
  Moderator maandag 3 oktober 2016 @ 15:05:49 #109
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165728701
Balen Exode en BU! Hoewel BU misschien dat de pregnyl net dat extra zetje geeft ;)

Het is zo fantastisch hier O+ Nu in de bus van Toronto naar niagara falls :)
pi_165749911
Daar ben ik ook weer een keer, het is hier even een rollercoaster geweest na het overlijden van mijn moeder en het ziek zijn van mijn stiefmoeder.
Ondertussen ben ik wel gewoon door gegaan met de IUI, afgelopen zaterdag de 4e IUI gehad. Mijn hoop/vertrouwen wordt steeds kleiner moet ik bekennen.
Van de gyn. moeten we ook na gaan denken over IVF, willen we dat ja of nee, mocht de IUI echt niet gaan lukken.
De kinderwens is groot maar ik weet nog niet hoe ik tegenover IVF sta, paar jaar terug zei ik altijd gelijk nee, dat sloeg om naar ja maar inmiddels twijfel ik enorm... Wat is het toch verrekte lastig allemaal :(
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:59:37 #111
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_165750459
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 14:33 schreef Whoopje het volgende:
Daar ben ik ook weer een keer, het is hier even een rollercoaster geweest na het overlijden van mijn moeder en het ziek zijn van mijn stiefmoeder.
Ondertussen ben ik wel gewoon door gegaan met de IUI, afgelopen zaterdag de 4e IUI gehad. Mijn hoop/vertrouwen wordt steeds kleiner moet ik bekennen.
Van de gyn. moeten we ook na gaan denken over IVF, willen we dat ja of nee, mocht de IUI echt niet gaan lukken.
De kinderwens is groot maar ik weet nog niet hoe ik tegenover IVF sta, paar jaar terug zei ik altijd gelijk nee, dat sloeg om naar ja maar inmiddels twijfel ik enorm... Wat is het toch verrekte lastig allemaal :(
Gecondoleerd met je moeder :*

Ik snap de mededeling van de gyn wel, dat werd ons ook verteld. Alleen zijn ze er bij ons na 3 keer achter gekomen dat we de 2e 3 keer NET even anders moeten aanpakken. Meer monitoren etc.. is dat bij jullie evt ook een optie?

wat zijn je beweegredenen om het wel/ niet te doen
pi_165757404
Ik snap de mededeling ook, vooral ook omdat mijn gyn. weet dat ik twijfels heb.

Wat zijn mijn beweegredenen:
Voor: als de IUI niet werkt is IVF de logische volgende stap, doe ik het niet dan zal er waarschijnlijk geen kindje gaan komen.
Tegen: we zijn nu al zo lang bezig, ik heb al zo'n berg miskramen gehad, het is zo'n intensief traject dat ik me af en toe af vraag of we niet gewoon beter met ons tweetjes kunnen blijven. (vervolgens ga ik weer ergens op kraambezoek, krijg ik zo'n uberschattig wurmpje in mijn handen en gaat het nog harder rammelen). Ik ben gewoon bang dat het gewoon niet gaat lukken en wil mezelf die teleurstelling besparen... vooral omdat ik de afgelopen jaren al zo vaak teleurgesteld ben...

Ik weet het gewoon niet en maak het mezelf zo moeilijk denk ik ;)
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 22:20:07 #113
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_165759877
Whoop..
Is het een optie om een (lange) pauze te houden ? Of heb je last van de biologische klok?
Afgezien van het feit dat je natuurlijk gister een baby had gewild..

En jeetje.. ik las even je spoiler .. al 5 jaar..
pi_165765127
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 11:46 schreef Bottoms_up het volgende:
Ineens te hard gegroeid? Dat kan dus ook? :o

Bij mij groeiden ze helemaal niet afgelopen cyclus. Ik slik nu weer provera om mijn menstruatie op te wekken. Het duurde ruim zeven dagen voordat ik weer ongesteld werd. Volgens de arts hoor je ergens tussen dag 3 en dag 7 ongesteld te worden, en de vorige keer werd ik het rond de derde dag, dus ik ben heel blij dat het nu alsnog door lijkt te breken :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 14:33 schreef Whoopje het volgende:
Wat een lastige dilemma's he. Jullie zijn ook al zo lang aan het worstelen. Ik zou ook denken dat het met deze twijfels een goed idee is om een langere pauze te nemen :*
pi_165770442
We hebben tussendoor al een keer een pauze van een half jaar gehad en mijn leeftijd begint inmiddels echt wel een rol te spelen. Medisch gezien kan het nog prima volgens de gyn maar mijn man wil perse geen vader worden na zijn 38e, we worden beiden 36 dit jaar, de redenen die hij geeft zijn goede redenen overigens ;)

Ik moet het gewoon weer even allemaal laten bezinken, er nog maar weer eens over praten met hem...
  woensdag 5 oktober 2016 @ 15:56:58 #116
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_165771290
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 14:55 schreef Whoopje het volgende:
We hebben tussendoor al een keer een pauze van een half jaar gehad en mijn leeftijd begint inmiddels echt wel een rol te spelen. Medisch gezien kan het nog prima volgens de gyn maar mijn man wil perse geen vader worden na zijn 38e, we worden beiden 36 dit jaar, de redenen die hij geeft zijn goede redenen overigens ;)

Ik moet het gewoon weer even allemaal laten bezinken, er nog maar weer eens over praten met hem...
ik snap je wat betreft het leeftijds gedeelte hoor. hier ook in dezelfde leeftijd. en soms, heel soms denk ik : als er volgend jaar nog steeds geen zwangerschap is dan hou ik er gewoon mee op! op je 38ste nog een kind krijgen.. ik weet niet of IK dat nog wil..of dat we dan " gewoon" de omslag maken en ons leven als kinderlozen in gaan richten gewoon.. tuurlijk.. doen we even 8)7 8)7
pi_165775818
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 15:56 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ik snap je wat betreft het leeftijds gedeelte hoor. hier ook in dezelfde leeftijd. en soms, heel soms denk ik : als er volgend jaar nog steeds geen zwangerschap is dan hou ik er gewoon mee op! op je 38ste nog een kind krijgen.. ik weet niet of IK dat nog wil..of dat we dan " gewoon" de omslag maken en ons leven als kinderlozen in gaan richten gewoon.. tuurlijk.. doen we even 8)7 8)7
appeltje, eitje, doen we even idd ;) niet dus.... Exact mijn en zijn gedachtengang ook. Het wordt er gewoon niet simpeler op zo. Wel fijn dat je begrijpt wat ik bedoel!
  Moderator woensdag 5 oktober 2016 @ 21:48:46 #118
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165779401
Ik begrijp het ook whoopje, de leeftijd begint maar op te lopen en op een gegeven moment heb je echt het gevoel te oud te worden. Ik zal op z'n vroegst op mijn 35e moeder worden, op die leeftijd krijg mijn moeder haar laatste kind (mij). Aan de andere kant was mijn oma 36 toen ze de eerste kreeg en 42 bij de laatste. Nadeel daarvan was wel weer dat ik mijn opa en oma maar kort gekend heb. Ik hoop echt dat mijn ouders en schoonmoeder er nog van kunnen genieten.
pi_165780671
Mijn ouders waren 40 en 41 bij mijn geboorte, maar ik zou het ook nogal wat vinden om dan je eerste kind pas te krijgen (ik was de vijfde). Ik vind het zelf best lastig dat mijn ouders al af takelen terwijl ik nog best jong ben.
Aan de andere kant schuiven leeftijden ook steeds meer op. 65 is nu niet meer hetzelfde als 50 jaar geleden, en zo zal het ook weer anders zijn als wij die leeftijd bereiken. Een kennis van mij heeft laatst een cryo terug laten plaatsen en is zwanger, en zij is 45. Er is niets aan hun wat mij dan doet denken dat dat veel te oud is. Maar het zal ook per persoon verschillen.
  Moderator woensdag 5 oktober 2016 @ 23:05:20 #120
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165781403
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 22:30 schreef BobbyMcGee het volgende:
Mijn ouders waren 40 en 41 bij mijn geboorte, maar ik zou het ook nogal wat vinden om dan je eerste kind pas te krijgen (ik was de vijfde). Ik vind het zelf best lastig dat mijn ouders al af takelen terwijl ik nog best jong ben.
Aan de andere kant schuiven leeftijden ook steeds meer op. 65 is nu niet meer hetzelfde als 50 jaar geleden, en zo zal het ook weer anders zijn als wij die leeftijd bereiken. Een kennis van mij heeft laatst een cryo terug laten plaatsen en is zwanger, en zij is 45. Er is niets aan hun wat mij dan doet denken dat dat veel te oud is. Maar het zal ook per persoon verschillen.
Herkenbaar :Y mijn ouders gaan richting de 70 en hoewel ze nog hartstikke kwiek zijn merk je wel dat ze ouder worden. Ik vind dat best confronterend vooral met het oog op kinderen, hopelijk kunnen ze daar nog lang van genieten. Bij ons speelt ook nog mee dat man en ik de enigen zijn die (hopelijk!) kinderen zullen krijgen, aan beide kanten. Ik merk ook dat mijn ouders en schoonmoeder het erg leuk zullen vinden als het gebeurt, al zouden ze ons nooit pushen :)
pi_165784708
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 22:30 schreef BobbyMcGee het volgende:
Aan de andere kant schuiven leeftijden ook steeds meer op. 65 is nu niet meer hetzelfde als 50 jaar geleden, en zo zal het ook weer anders zijn als wij die leeftijd bereiken.
Precies! Mijn ouders waren ook 40 en 41 toen ik kwam (ook als vijfde). En ik heb misschien 'geluk' want ze zijn nu in de 80 maar ze gaan nog steeds goed. Vermaken zich ook nog prima en genieten van alle kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen. Een dag oppassen kan ik niet aan ze vragen, want dat gaat niet meer, maar ach.

Ik snap de overwegingen van oud worden op zich wel, wat ik alleen niet helemaal begrijp zijn die in mijn ogen wat willekeurige 'grenzen'. Een kind op je 36e krijgen, is wel prima, maar op je 38e voel je je te oud? Of op je 37e nog wel, maar op je 39e niet meer?

Even los van de medische risico's die meespelen bij het tikken van de biologische klok zie ik zelf niet zo in waarom je in twee jaar tijd je ineens zoveel ouder voelt dat je dan een kind krijgen niet meer vindt passen. Even vanuit mijn eigen ervaring: ik voel me nu op mijn 41e echt niet anders dan toen ik 38 was en zwanger van mijn eerste, zowel fysiek als psychisch is er gevoelsmatig niets veranderd (ok, ik heb er misschien 1 rimpel bij gekregen en 1 grijze haar O-) .).

[ Bericht 0% gewijzigd door Franny_G op 06-10-2016 09:09:29 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 6 oktober 2016 @ 09:14:22 #122
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_165784817
Ik begrijp je redenatie ook wel franny..
Ik -voor mezelf- vind 3 jaar proberen en dan met lege handen staan op mm 37ste misschien ook wel genoeg.. is de kinderwens dan "niet groot genoeg"? misschien.. ik weet niet of je dat zo kan zeggen.. ik heb wel het gevoel dat door de kinderwens bepaalde dingen "on hold" worden gezet.. en als het niet lukt ,terwijl we er genoeg aan gedaan hebben, dan is het zo..dan is er weer ruimte voor de andere dingen.. zoals lange reizen en een nieuw huis... en ben je daar de rest van je leven dan gelukkig over,over die keus? Geen idee.. maar het is zoals het is.

En hiermee wil.ik niemand beschulddigen oid.. dit is de manier waarop IK er in sta (en mijn lief ook wel,hij was er sowieso al van overtuigd dat hij zelf nooit kinderen zou maken, maar kwam mij tegen )

Ieder zijn eigen keuzes denk ik.. ;)
pi_165785317
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 09:14 schreef Barreltje het volgende:
Ik begrijp je redenatie ook wel franny..
Ik -voor mezelf- vind 3 jaar proberen en dan met lege handen staan op mm 37ste misschien ook wel genoeg.. is de kinderwens dan "niet groot genoeg"? misschien.. ik weet niet of je dat zo kan zeggen.. ik heb wel het gevoel dat door de kinderwens bepaalde dingen "on hold" worden gezet.. en als het niet lukt ,terwijl we er genoeg aan gedaan hebben, dan is het zo..dan is er weer ruimte voor de andere dingen.. zoals lange reizen en een nieuw huis... en ben je daar de rest van je leven dan gelukkig over,over die keus? Geen idee.. maar het is zoals het is.
Dat snap ik, dat je er op een gegeven moment een punt achter wil kunnen zetten en andere plannen wil gaan maken. :) . Het is mooi als je voelt dat wat er ook gebeurt, wel of geen kind, je in staat zult zijn iets moois van je leven te maken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165785348
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 20:56 schreef Whoopje het volgende:
Ik snap de mededeling ook, vooral ook omdat mijn gyn. weet dat ik twijfels heb.

Wat zijn mijn beweegredenen:
Voor: als de IUI niet werkt is IVF de logische volgende stap, doe ik het niet dan zal er waarschijnlijk geen kindje gaan komen.
Tegen: we zijn nu al zo lang bezig, ik heb al zo'n berg miskramen gehad, het is zo'n intensief traject dat ik me af en toe af vraag of we niet gewoon beter met ons tweetjes kunnen blijven. (vervolgens ga ik weer ergens op kraambezoek, krijg ik zo'n uberschattig wurmpje in mijn handen en gaat het nog harder rammelen). Ik ben gewoon bang dat het gewoon niet gaat lukken en wil mezelf die teleurstelling besparen... vooral omdat ik de afgelopen jaren al zo vaak teleurgesteld ben...

Ik weet het gewoon niet en maak het mezelf zo moeilijk denk ik ;)
Wat je schrijft is enorm herkenbaar. De twijfels of je nog door moet gaan. De angst dat het nooit gaat lukken. Zachtjes aan proberen te wennen aan het idee altijd met zn tweeën te blijven. Ik vond die stap naar icsi echt een enorme. De drempel was heel hoog voor mijn gevoel. :*
pi_165786140
Dat is ook zo moeilijk aan dit traject. Wist je maar van tevoren dat het zou lukken. Dan zijn al die offers en het wachten te overzien en het waard.
Sterkte met alle moeilijke beslissingen.
pi_165786189
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 09:54 schreef Cygne het volgende:

[..]

Wat je schrijft is enorm herkenbaar. De twijfels of je nog door moet gaan. De angst dat het nooit gaat lukken. Zachtjes aan proberen te wennen aan het idee altijd met zn tweeën te blijven. Ik vond die stap naar icsi echt een enorme. De drempel was heel hoog voor mijn gevoel. :*
Ik vond het bij jou zo bijzonder dat het zo snel ging; de poging was zo achter de rug en je was ineens zo snel zwanger. Dat kan ook heel anders gaan, maar het zou er bij mij wel voor zorgen dat ik wat sneller overstag zou kunnen gaan. Omdat je anders met het idee blijft zitten 'misschien was ik in no-time zwanger geweest als we wel voor ICSI waren gegaan'
  donderdag 6 oktober 2016 @ 11:59:05 #127
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_165787244
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 10:53 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Ik vond het bij jou zo bijzonder dat het zo snel ging; de poging was zo achter de rug en je was ineens zo snel zwanger. Dat kan ook heel anders gaan, maar het zou er bij mij wel voor zorgen dat ik wat sneller overstag zou kunnen gaan. Omdat je anders met het idee blijft zitten 'misschien was ik in no-time zwanger geweest als we wel voor ICSI waren gegaan'
kijk.. bij mij is dat ook wel een afweging.
Als de komende IUI pogingen niet lukken gaan we voor IVF/ICSI. de eerste rondje die we doen worden de helft van de eitjes bevrucht via IVF en de helft van de eitjes via ICSI..
op die manier hebben we dan wel " alles" gedaan wat mogelijk zou zijn. of iig alles geprobeert. en als al die opties niet succesvol blijken te zijn dan is het voor mij (op dit moment, pin me er over een jaar niet op vast ;) ) wel genoeg geweest.

als ik nu 25 was geweest dan had ik waarschijnlijk wel nog door willen gaan.. het is idd gek dat dat met een leeftijd vast hangt.
pi_165790914
quote:
2s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 09:04 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Precies! Mijn ouders waren ook 40 en 41 toen ik kwam (ook als vijfde). En ik heb misschien 'geluk' want ze zijn nu in de 80 maar ze gaan nog steeds goed. Vermaken zich ook nog prima en genieten van alle kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen. Een dag oppassen kan ik niet aan ze vragen, want dat gaat niet meer, maar ach.

Ik snap de overwegingen van oud worden op zich wel, wat ik alleen niet helemaal begrijp zijn die in mijn ogen wat willekeurige 'grenzen'. Een kind op je 36e krijgen, is wel prima, maar op je 38e voel je je te oud? Of op je 37e nog wel, maar op je 39e niet meer?

Even los van de medische risico's die meespelen bij het tikken van de biologische klok zie ik zelf niet zo in waarom je in twee jaar tijd je ineens zoveel ouder voelt dat je dan een kind krijgen niet meer vindt passen. Even vanuit mijn eigen ervaring: ik voel me nu op mijn 41e echt niet anders dan toen ik 38 was en zwanger van mijn eerste, zowel fysiek als psychisch is er gevoelsmatig niets veranderd (ok, ik heb er misschien 1 rimpel bij gekregen en 1 grijze haar O-) .).
Die grens van 38 is echt een dingetje van mijn man, we zijn dan al 8 jaar bezig geweest bijv. en zo heeft hij nog een aantal motivaties die ik even niet wil delen aangezien ik niet weet in hoeverre hij het prettig vind als ik dat hier deel. Ik snap overigens wel waarom 38 als een willekeurig getal over komt, dat had ik eerste instantie ook toen hij dat zei.

Thnx voor het delen van jullie gedachtes hierover, dames! Prettig om ook andermans gedachtengang te kunnen lezen!
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 13:12:21 #129
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_165830638
:* voor iedereen met vragen en twijfels. Het blijft altijd lastig, volgens mij..

Even een vraagje over multivitaminen: slikken jullie heren die? Welke?
Wij hadden Solgar, maar die is vrij prijzig en blijkt opeens op in huize Stroopwafel. We zijn niet per se heel gehecht aan dit merk, dus ik ben even rond aan het kijken. Belangrijk:uiteraard de juiste dingen erin om de vruchtbaarheid te bevorderen, gemaakt met een beetje oog op mens/milieu en niet te veel troep erin. Iemand tips?
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 14:03:29 #130
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_165831476
Hier gebruikt mijn meneer niks.. ik ben dus ook wel benieuwd!
Baat het niet... ;)
  Moderator zaterdag 8 oktober 2016 @ 14:39:56 #131
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165831991
Mijn man heeft een tijdje vitaal prostaat van de kruidvat geslikt, is ook goed voor het hart. Wij zijn echter met alle vitamines gestopt toen bleek dat de zaadkwaliteit slecht bleef :@
pi_165874334
Na de laatste testjes in maart/april die niets negatiefs aan het licht brachten moesten wij nog 6 maanden zelf door alvorens er echt stappen werden ondernomen, in ons geval IUI. Daar werk je dan toch gewoon samen naar toe, vol energie dat er echt nu wat gaat veranderen bel je. Krijg je te horen dat wegens bezetting je pas in november pas geholpen kunt worden. Het werkt wel lekker mee in de mind set moet ik zeggen. Nu gaan we al richting de 2 (!) jaar. Alsi k dan verhalen hierboven lees van mensen die al 5 jaar bezig zijn.. Respect zeg. Wij zijn nu 31 en ik betrap mezelf er al op dat ik nu soms denk hadden we eerder moeten beginnen ofzo.

Om te reageren op de laatste berichten, vrouw slikt behalve folium ook zink waarvan ik ook wel eens een pilletje neem. Maar kwaliteit van het goedje was prima dus daar was ook niet echt noodzaak aan.
  Moderator maandag 10 oktober 2016 @ 16:01:58 #133
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165874441
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 15:55 schreef nunietzeker het volgende:
Na de laatste testjes in maart/april die niets negatiefs aan het licht brachten moesten wij nog 6 maanden zelf door alvorens er echt stappen werden ondernomen, in ons geval IUI. Daar werk je dan toch gewoon samen naar toe, vol energie dat er echt nu wat gaat veranderen bel je. Krijg je te horen dat wegens bezetting je pas in november pas geholpen kunt worden. Het werkt wel lekker mee in de mind set moet ik zeggen. Nu gaan we al richting de 2 (!) jaar. Alsi k dan verhalen hierboven lees van mensen die al 5 jaar bezig zijn.. Respect zeg. Wij zijn nu 31 en ik betrap mezelf er al op dat ik nu soms denk hadden we eerder moeten beginnen ofzo.

Om te reageren op de laatste berichten, vrouw slikt behalve folium ook zink waarvan ik ook wel eens een pilletje neem. Maar kwaliteit van het goedje was prima dus daar was ook niet echt noodzaak aan.
Dat is alvast een eerste les: het medische traject houdt vooral veel wachten in. Wel vreemd dat je een maand moet wachten, dat lijkt me niet echt de bedoeling. Moeten jullie dan weer bellen wanneer je vrouw in november ongesteld wordt?

En welkom hier, altijd leuk als er ook mannen mee posten ^O^
pi_165877169
De stap wel of niet IVF is heel persoonlijk. Bij de eerste vond ik het een vanzelfsprekende stap na de IUI, bij de tweede was de drempel hoger. We wisten wat het inhield en we wisten ook dat we bij de eerste geluk hadden gehad (eerste IVF zwanger na 'verse' terugplaatsing).

De eerste poging voor een tweede kind is volledig mislukt, inclusief 5 cryo's. Daarna hadden we het afgesloten, tot ik spontaan zwanger werd (miskraam, maar de wens was ineens enorm terug. De poging (wederom 'verse' tp) daarna werd onze tweede zoon.

De geslaagde pogingen waren zwaar, maar de mislukte wel het allerzwaarst. Vandaar ook in eerste instantie de "het is wel goed zo". Na de miskraam realiseerde (vooral) ik me dat het nu nog kon..... Gelukkig wilde mijn man ook nog verder, of in elk geval: hij had minder "tegens" dan ik "voors" had.
pi_165881711
Welkom nunietzeker!

Wij zitten ongeveer in hetzelfde schuitje :)
pi_165890568
@Majo, nee we konden wel een afspraak maken voor november maar toch voelt het als weer een extra maand erbij.

Toch zal ik meer een lezer zijn dan een poster, tot ik weer wat frustratie van me af moet schrijven ;)
pi_165898933
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 10:55 schreef nunietzeker het volgende:
@Majo, nee we konden wel een afspraak maken voor november maar toch voelt het als weer een extra maand erbij.

Toch zal ik meer een lezer zijn dan een poster, tot ik weer wat frustratie van me af moet schrijven ;)
Hartstikke irritant om weer een maand te moeten wachten :{w Begrijpelijk dat je gefrustreerd bent. Hopelijk gaat het wel rap als jullie eenmaal met IUI mogen beginnen.
pi_165898964
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 14:39 schreef MaJo het volgende:
Mijn man heeft een tijdje vitaal prostaat van de kruidvat geslikt, is ook goed voor het hart. Wij zijn echter met alle vitamines gestopt toen bleek dat de zaadkwaliteit slecht bleef :@
Mijn man slikt ook geen multivitamines. Volgens mij is ook niet bewezen aangetoond dat dat helpt, toch? We proberen wel redelijk gezond te leven en beginnen ook weer met sporten.
  zondag 16 oktober 2016 @ 17:12:11 #139
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_165993232
Wat is het stil hier.. Hoe is het met iedereen?

Welkom nunietzeker! Dit is een heerlijke plek om frustraties van je af te schrijven ;) En wat MaJo zegt: het hele medische traject bestaat uit heel veel wachten. Veel succes in elk geval, hopelijk zijn jullie nu snel aan de beurt.

Ik heb uiteindelijk swisse gekocht. Vooral omdat ik in de Etos stond en snel iets wilde halen :') Ik weet eerlijk gezegd niet of het bij ons veel heeft geholpen, maar er zijn genoeg studies die zeggen van wel. En ach, baat het niet...

Hier hopelijk woensdag de punctie! En ik ben er ook wel klaar mee, dus van mij mag het snel woensdag zijn! Spoiler: een hoop geklaag :+
SPOILER
Gelukkig is mijn man lief, dus is mijn kruik nooit koud. O+ En stiekem vind hij het volgens mij helemaal niet erg dat hij onze trouwdag gamend op de bank door mag brengen. *;
  zondag 16 oktober 2016 @ 17:23:13 #140
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_165993483
Lol, ik lees nu mijn spoiler in de OP. Die kan wel een update gebruiken :') Kan dit nog aangepast worden, of moet ik wachten tot het volgende topic?

SPOILER
pi_166008698
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 17:23 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Lol, ik lees nu mijn spoiler in de OP. Die kan wel een update gebruiken :') Kan dit nog aangepast worden, of moet ik wachten tot het volgende topic?

SPOILER
Nu kan alleen een modje de OP nog aanpassen dus misschien helpt het als je één van hen dm't.
pi_166008740
Morgen is ineens de inseminatie *O* :o :D :X oO< Superspannend en gek dat ineens je agenda zo leeg geveegd moet worden. Vanmiddag moet ik pregnyl spuiten en daar zie ik wel een beetje tegenop. Maar het komt vast goed.

Ik had het nog helemaal niet verwacht. Vrijdag was de eerste echo van deze cyclus en dat zag er wel oké uit, maar ik had niet verwacht dat er vandaag ineens een ei van 17 mm zou zijn :o
pi_166008878
Hoi! Ik ben er weer. Terug van vakantie ( O+ 3 weken USA O+) en vandaag spontaan voor het eerst sinds de miskraam ongesteld. Waar je al niet blij van kunt worden :'). Nu even met de gyn in conclaaf hoe/wanneer we verder gaan.
SPOILER
Spannend Stroop en Bobby! Hormonen en vermoeidheid zijn ook stom Stroop :*. En een verrassingsei voor Bobby! Ik duim voor jullie allebei ^O^
pi_166009004
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 11:38 schreef Gala6183 het volgende:
Hoi! Ik ben er weer. Terug van vakantie ( O+ 3 weken USA O+) en vandaag spontaan voor het eerst sinds de miskraam ongesteld. Waar je al niet blij van kunt worden :'). Nu even met de gyn in conclaaf hoe/wanneer we verder gaan.
SPOILER
Spannend Stroop en Bobby! Hormonen en vermoeidheid zijn ook stom Stroop :*. En een verrassingsei voor Bobby! Ik duim voor jullie allebei ^O^
lief zijn voor jezelf Gala :* Het is hartstikke erg om een miskraam te krijgen, en helemaal wanneer je al zo lang hoopt op een zwangerschap. Fijn dat je nu weer verder kunt ^O^ En opzich is het wel goed om te weten dat je zo snel al zwanger werd met IUI, toch?
pi_166009054
En stroop, want naar dat je zo'n last hebt van de hormonen! Ik hoop dat het wel betekent dat er nu een flink aantal mooie eiblaasjes groeit.
pi_166009088
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 17:12 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

Ik heb uiteindelijk swisse gekocht. Vooral omdat ik in de Etos stond en snel iets wilde halen :') Ik weet eerlijk gezegd niet of het bij ons veel heeft geholpen, maar er zijn genoeg studies die zeggen van wel. En ach, baat het niet...
Welke vitamines heb je dan gekocht?
  maandag 17 oktober 2016 @ 12:13:02 #147
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_166009634
Leven in de brouwerij ! *O*
Tsjah.. hier gaat het hele circus binnenkort weer beginnen dus niet zo veel redden om te posten :)

Gala :* je eigen verdriet is je eigen verdriet.. door het te vergelijken met anderen wordt het er heus niet minder of meer van. als jij het er moelijk mee hebt mag je prima met een dekentje op de bank.. wat anderen er ook van mogen denken :{w

en stroop, wat vervelend joh, al die emoties! logisch dat je daar dan ook zo moe van bent! ik ga voor je duimen woensdag!

vraagje: ik heb zelf iets verhoging, heeft dat ook effect? :o of geldt dat alleen voor mannen??
  Manager PR/Moderator maandag 17 oktober 2016 @ 12:52:01 #148
269689 crew  Viv
pi_166010307
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 11:30 schreef BobbyMcGee het volgende:
Morgen is ineens de inseminatie *O* :o :D :X oO< Superspannend en gek dat ineens je agenda zo leeg geveegd moet worden. Vanmiddag moet ik pregnyl spuiten en daar zie ik wel een beetje tegenop. Maar het komt vast goed.
Ohh spannend zeg! Succes met het spuiten straks en de inseminatie morgen, ik duim voor je! O+
pi_166010426
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 12:52 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ohh spannend zeg! Succes met het spuiten straks en de inseminatie morgen, ik duim voor je! O+
Thanks O+
pi_166039541
Nou, het zaad zit er in :7

750.000 zaadcellen dus dat is niet heel veel, maar de verpleegkundige was desalniettemin vrij optimistisch. We zullen zien oO<
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:15:36 #151
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_166039612
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 17:12 schreef BobbyMcGee het volgende:
Nou, het zaad zit er in :7

750.000 zaadcellen dus dat is niet heel veel, maar de verpleegkundige was desalniettemin vrij optimistisch. We zullen zien oO<
broeden!!!!! ):O ):O ):O ):O
pi_166039923
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 17:15 schreef Barreltje het volgende:

[..]

broeden!!!!! ):O ):O ):O ):O
:D

Wat is in jullie ziekenhuis gebruikelijk: wel of niet even blijven liggen na de inseminatie? Ze liet nu de keus aan mij omdat de wetenschap er (nog) geen uitsluitsel over geeft. Ik ben even blijven liggen maar dat voelde al snel nogal debiel :')
  Manager PR/Moderator dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:37:54 #153
269689 crew  Viv
pi_166040044
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 17:31 schreef BobbyMcGee het volgende:
Wat is in jullie ziekenhuis gebruikelijk: wel of niet even blijven liggen na de inseminatie? Ze liet nu de keus aan mij omdat de wetenschap er (nog) geen uitsluitsel over geeft. Ik ben even blijven liggen maar dat voelde al snel nogal debiel :')
Zo ging het ook bij het ziekenhuis waar ik mijn coschap liep, en bij mijn nichtje (KID-traject). :Y

Nu dus 2 weken broeden/duimen/wachten, succes! O+
pi_166040093
Succes Bobby! Broed ze ;)
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 18:24:16 #155
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_166040884
Succes Bobby! Lekker broeden! oO<
Ik heb trouwens de standaard 'man'-vitaminepillen gehaald. Ik kon me ook niet zo goed herinneren wat er nou mogelijk wel/niet goede invloed had, behalve selenium en zink. Dus daar heb ik maar naar gekeken :P

Gala: het is voor iedereen anders, maar niet meer of minder zwaar. Zeker gezien je geschiedenis hier is het helemaal niet gek dat het je zwaar valt. Lief voor jezelf zijn als je het moeilijk hebt. :*

@Barreltje: geen idee! Volgens mij niet? Anders even het ziekenhuis bellen als je twijfelt?

Hier morgen toch geen punctie :{ de groei was gister veel minder dan gehoopt, dus moest gewoon door. Morgen weer een echo en dan misschien vrijdag of zaterdag de punctie.. We spuiten dus nog even (vrolijk) door.
pi_166041356
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 11:38 schreef Gala6183 het volgende:
SPOILER
:*
En je bent geen aansteller. Een miskraam is altijd kut. Of het nu je eerste of je vierde is. Zodra je positief test ben je zwanger en ga je dromen over de toekomst met je baby'tje. Na een miskraam wordt daar even een dikke streep door gezet. Dat is gewoon heel verdrietig.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:31:10 #157
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_166043544
@bobby.. bij ons is het gebruikelijk om -met je benen in de steunen-nog 15 min te blijven liggen.. de arts gaat gewoon weg, en wij kunnen wegggaan wanneer we willen.. ik krijg wel altijd een lekker warm dekentje O+
pi_166044323
Gala, het is ook gewoon hartstikke heftig en heel verdrietig.

Stroopwafelmeisje, balen, sterkte nog ff, hopelijk groeit het nu snel.

Bobby, ik bleef ook liggen. M'n MSN deed wel altijd ff de deur op slot ivm ongemakkelijke positie.

Over vitaminen, ik gebruikte Kruidvat multi zwanger. Daar staat ook op dat deze ook is voor vrouwen die zwanger willen worden. Heb je gelijk ook foliumzuur.
pi_166047109
Jullie zijn lief :*

Vandaag gebeld voor een afspraak om weer alles "op te starten", de eerste mogelijkheid is pas 17 november :{. Maar goed, geduld enzo.

Bobby, ik moest meteen opstaan na de inseminatie. Beetje lopendebandwerk bij deze kliniek.

Stroop je geduld wordt wel op de proef gesteld zo zeg. Hopelijk geven de spuiten deze dagen net dat extra zetje dat je nodig hebt.
  woensdag 19 oktober 2016 @ 09:25:17 #160
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_166052028
Pff, ik viel vanmorgen bijna in slaap in de stoel van de echoscopiste :') wordt wat vandaag op het werk!

Maar: vrijdag de punctie! 7 follikels van perfecte grootte en 2 die iets achter blijven (en 1 van ruim 3 cm :') ) *O*
pi_166052227
*O* Es geht voran!

Ik blijf het bizar vinden dat die follikels zo groot zijn. Ik vroeg de eerste keer tijdens de echo "Hoe vaak is dit beeld nou vergroot?" :') Bleek ware grootte te zijn.

Oh en sterkte met wakker blijven vandaag!
  woensdag 19 oktober 2016 @ 11:14:14 #162
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_166053360
Nou ik voel ze ook wel zitten, hoor! Ik heb steken als ik ga zitten en mijn buik is echt heel groot. Dus geloof best dat ze echt zo groot zijn!
Kun je nagaan dat er vrouwen zijn die soms 20+-follikels hebben? :o dat die nog kunnen lopen :P
pi_166053438
Wauw stroop! 3cm? Dat dat past in z'n eierstok. En dan meerdere tegelijk. Wel super dat de eitjes zo mooi groeien. Succes vrijdag!
pi_166054339
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 09:44 schreef Gala6183 het volgende:
*O* Es geht voran!

Ik blijf het bizar vinden dat die follikels zo groot zijn. Ik vroeg de eerste keer tijdens de echo "Hoe vaak is dit beeld nou vergroot?" :') Bleek ware grootte te zijn.

Oh en sterkte met wakker blijven vandaag!
Ja bizar he! :o
Ik had er maar 8, maar dat voelde ik al wel hoor. ;)
  Moderator woensdag 19 oktober 2016 @ 14:11:29 #165
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166057066
Spannend bobby!! Nu inderdaad lekker broeden O+

Ik moest zelf een kwartier blijven liggen. De verpleegster kletste ondertussen met ons en vertelde over de precieze uitslag van het zaad.

Stroop wat fijn dat de punctie er nu eindelijk aankomt! *O* De symptomen ken ik, ik werd er ook heel moe en labiel van. En inderdaad die spanning op je botsten :X maar het is voor het goede doel!

Gala je stelt je absoluut niet aan, het is gewoon heel heftig allemaal :*

Ik zit nu rond mijn eisprong, wie weet komen we met een cadeautje uit de VS terug :D minieme kans natuurlijk maar zou wel heel gaaf zijn O+
pi_166057130
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 17:31 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Het was hier in Nijmegen eerst wel gebruikelijk te blijven liggen, maar daar zijn ze nu mee gestopt.

M'n duimen draaien *O*
  woensdag 19 oktober 2016 @ 15:22:20 #167
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_166058328
Ik heb net het schema gekregen voor deze twee dagen. Ik moet vanavond om 22:30 de ovitrelle plaatsen.. Dat wordt een wekker zetten :')
pi_166064597
Oeh Stroop! Spannend! :D O+
En ook duimen voor Bobby! O+

Ik heb zaterdag de eerste echo sinds ik Gonal-F spuit, dus ik ben benieuwd!
Manlief ligt nu alleen met verhoging/koorts op bed.. Heerlijk getimed, morgen maar even een belletje doen voor de zekerheid.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 20:20:17 #169
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_166089786
quote:
17s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 19:36 schreef SilverSjoiis het volgende:
Oeh Stroop! Spannend! :D O+
En ook duimen voor Bobby! O+

Ik heb zaterdag de eerste echo sinds ik Gonal-F spuit, dus ik ben benieuwd!
Manlief ligt nu alleen met verhoging/koorts op bed.. Heerlijk getimed, morgen maar even een belletje doen voor de zekerheid.
Heb je nog gebeld?
Gaat het al wat beter met je man?
pi_166090347
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:20 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Heb je nog gebeld?
Gaat het al wat beter met je man?
Ja, die is weer stukken opgeknapt, ik bespreek het zaterdag wel even als we daar toch zijn. Het is er een beetje bij ingeschoten vandaag.. :o
  Moderator donderdag 20 oktober 2016 @ 23:05:14 #171
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166095665
Snotverkouden rondom mijn eisprong, en ook nog eens nu we in NY zijn. De kans op een spontane verwekking in het buitenland is nu wel heel minimaal geworden :')

Ook leuk: ik had een mailtje van het umc in mijn inbox dat ik ze met spoed moest bellen. Bleek mijn kijkoperatie morgen te zijn :o :? Ja eh, ik zit dus in de VS :X ze was helemaal gepikeerd maar ik heb geen brief ontvangen (mijn moeder heeft de post steeds gecheckt). Toch voelt het vervelend als ze dan zo boos worden -O-
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 05:09:44 #172
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_166099976
Jeetje Majo. Wat een suf gedoe!
En zo lang zijn jullie toch nog niet weg ook? Dan is het ook nog niet zo lang ingeplanned..
Ik wist ruim van tevoren wanneer ik de kijkoperatie had. Die overigens ne overleg met mij prima ingeplanned werd tussen mijn wintersport vakanties.. had je aangegeven dat je nu in de vs zou zijn?

Stroop. Succes met de punctie vandaag!
En silver, succes met de echo!

Mijn lief is weer terug *; en 1 dag later ongesteld geworden. Morgen een mail sturen om weer te beginnen..
Hij vertelde wel dat hij zin had om " op wat voor manier dan ook" een baby te willen maken samen met mij. Erg fijn want dan is de beslissing van zijn kant nu ook definiteif wat we willen en wat niet.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:06:02 #173
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_166103722
Stom zeg, MaJo.. Kon het nog wel verplaatst worden naar een beetje korte termijn?

Prettig Barreltje, dat jullie op een lijn zitten. O+

De punctie zit er op. De pijn was minder dan ik het me herinnerde, dus dat is prettig. Weer 6 eitjes gevonden dus hopelijk maandag een terugplaatsing! *O*
pi_166103889
Jeetje Majo, wat stom! Ben je er zomaar even tussendoor gepropt dan? Wat gaan ze doen bij de kijkoperatie?

Barrel, wat super lief van je vriend dat hij dat zo uit! Op naar een mooi kindje van jullie samen!

Fijn dat de pijn meeviel Stroop! Ik duim voor je.
  Moderator zondag 23 oktober 2016 @ 06:22:36 #175
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166141177
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 05:09 schreef Barreltje het volgende:
Jeetje Majo. Wat een suf gedoe!
En zo lang zijn jullie toch nog niet weg ook? Dan is het ook nog niet zo lang ingeplanned..
Ik wist ruim van tevoren wanneer ik de kijkoperatie had. Die overigens ne overleg met mij prima ingeplanned werd tussen mijn wintersport vakanties.. had je aangegeven dat je nu in de vs zou zijn?

Stroop. Succes met de punctie vandaag!
En silver, succes met de echo!

Mijn lief is weer terug *; en 1 dag later ongesteld geworden. Morgen een mail sturen om weer te beginnen..
Hij vertelde wel dat hij zin had om " op wat voor manier dan ook" een baby te willen maken samen met mij. Erg fijn want dan is de beslissing van zijn kant nu ook definiteif wat we willen en wat niet.
We zijn vandaag 3 weken weg dus dan moet het inderdaad erg snel ingeplanned zijn. Ik heb niet aangegeven dat we weggingen maar de gyn gaf aan dat het waarschijnlijk half november zou worden dus ik dacht dat het niet zo'n vaart zou lopen. Het vervelendste vond ik vooral dat ze me echt het gevoel gaf dat het onmogelijk was dat ik er niet vanaf wist, dat was toch echt zo...

Wat fijn dat je lief terug is en dat jullie helemaal op 1 lijn zitten! Betekent dit dat jullie nu voor IVF gaan?

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 12:06 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Stom zeg, MaJo.. Kon het nog wel verplaatst worden naar een beetje korte termijn?

Prettig Barreltje, dat jullie op een lijn zitten. O+

De punctie zit er op. De pijn was minder dan ik het me herinnerde, dus dat is prettig. Weer 6 eitjes gevonden dus hopelijk maandag een terugplaatsing! *O*
Ze zei dat ik maar moest bellen als ik terug was en dat ze het dan opnieuw in zouden plannen.

Wat fijn dat het minder pijn deed dan de vorige keer! Wanneer hoor je of er een tp plaatsvindt?

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 12:18 schreef Peacefulll het volgende:
Jeetje Majo, wat stom! Ben je er zomaar even tussendoor gepropt dan? Wat gaan ze doen bij de kijkoperatie?

Barrel, wat super lief van je vriend dat hij dat zo uit! Op naar een mooi kindje van jullie samen!

Fijn dat de pijn meeviel Stroop! Ik duim voor je.
Ze zouden me dan inderdaad in de laatste week er tussen gepropt moeten hebben, dat is toch sowieso veel te kort dag? Bij de kijkoperatie gaan ze kijken of er sporen zijn van endometriose omdat ik zulke heftige menstruaties heb. Ze halen die plekken dan meteen weg.
pi_166147553
Heb je al weer een nieuwe datum nu Majo? Of is het nu weer afwachten wanneer je er tussen gepropt kan worden? Hopelijk herstel je snel van de kijk-operatie en kunnen jullie snel verder! :*
  Moderator maandag 24 oktober 2016 @ 02:54:42 #177
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166165301
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 15:27 schreef Peacefulll het volgende:
Heb je al weer een nieuwe datum nu Majo? Of is het nu weer afwachten wanneer je er tussen gepropt kan worden? Hopelijk herstel je snel van de kijk-operatie en kunnen jullie snel verder! :*
Ik moest bellen als ik terugkom dus dat zal ik deze week doen (morgen vliegen we).

Herstel gaat geloof ik wel snel, het is meer de narcose denk ik waar je even last van hebt :)
pi_166165927
Een fijne vakantie gehad MaJo? Rare communicatie van het ziekenhuis zeg :{

Er zijn vijf dagen voorbij... wat duren die wachtweken lang -O-
Man en ik hebben het nu over Schrödingers baby, omdat we niet weten of er wel of niet een baby aan het groeien is :+
pi_166166448
Dat wachten is stom he Bobby! Veel afleiding zoeken!

Fijn dat de punctie goed is gegaan Stroop. Wanneer is de terugplaatsing?

Majo wat een gedoe in het ziekenhuis. Ik hoop dat je gauw een nieuwe afspraak kunt maken. Goede vlucht naar huis! Ging de vakantie bij jou ook veel te snel?
  maandag 24 oktober 2016 @ 10:17:26 #180
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_166166854
Ohw bobby! Wachten duurt zo lang!!
Succes ermee.. heb je wat afleiding? En ghehehe schrodingers baby...

Majo,ik heb er denk ik 2 weken lichamelujk last van gehad. (Dat ik nog niet kon sporten oid)
Van de narcose heb ik eigenlijk vrij weinig last gehad..

En wij doen eerst nog 2 of 3 pogingen iui en daneen gecombineerde ivf/icsi.
Maar (8> wist nog niet of hij dat laatste wilde. Nu wel.. dat scheelt..

En benieuwd naar de terugplaatsing van stroop!!
Hoe is het bij jullie gala?
pi_166167024
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2016 10:17 schreef Barreltje het volgende:

Majo,ik heb er denk ik 2 weken lichamelujk last van gehad. (Dat ik nog niet kon sporten oid)
Van de narcose heb ik eigenlijk vrij weinig last gehad..

En benieuwd naar de terugplaatsing van stroop!!
Hoe is het bij jullie gala?
Ik vind de stap naar IVF ook wel een heftige. Mocht het hier aan de orde zijn, dan moet ik daar ook wel even over nadenken denk ik. Maar goed, ik heb mijn grenzen in de loop van de tijd wel steeds verlegd dus misschien ga ik er tzt dan wel "gewoon" in mee.

Hier geen nieuws. De eerstvolgende afspraak bij de gyn is pas 17 november.
SPOILER
Iemand nog een tip om meer ijzer binnen te krijgen?
  maandag 24 oktober 2016 @ 10:48:33 #182
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_166167215
Ja, die wachtdagen zijn echt dodelijk.. Weet je hoe veel dpo je normaal ongesteld wordt?

De stap naar ivf is ook heftig. Ik had van te voren niet in kunnen schatten hoe groot de impact is van het traject op... alles eigenlijk. Niet alleen de directe gevolgen van de hormonen, maar ook dingen daaromheen (wie vertel ik wat?) en de reactie op andermans geluk.
Maar... Voor ons was het meteen ivf. Het alternatief was "stoppen" (eeuwig zelf door aanklungelen) en hoewel ik niet wist (of weet O-)) of ik wel klaar was voor ivf, was ik vooral nog niet klaar om te stoppen. En dan verleg je inderdaad je grenzen.

Vanmiddag is de terugplaatsing. Ik ben nu rete nerveus en kan me niet concentreren op werk. En ik voel me vies van de utrogestan :X het worden in elk geval twee lange weken

SPOILER
  maandag 24 oktober 2016 @ 11:20:13 #183
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_166167679
:* dames
Duim voor jullie dames!

Gala je kan iets als floradix gebruiken of alleen foliumzuur gaan slikken om de aanmaak van nieuwe bloedcellen te bevorderen (wel kijken of het kan als je nog andere vitamines oid gebruikt).
pi_166168896
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2016 10:17 schreef Barreltje het volgende:

Fijn dat hij ook meewil in een ICSI-traject! Het lijkt me heel moeilijk als de één een grens trekt en de ander daar nog niet aan toe is.

Ja, afleiding genoeg, fijne drukke weken ^O^ Dat scheelt heel veel! De avond na de inseminatie hadden we ons huis vol mensen; ik twijfelde vooraf of dat handig was maar het was te laat om nog af te zeggen. Uiteindelijk de hele avond er niet mee bezig geweest en een leuke avond gehad.

quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 10:48 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Ja, die wachtdagen zijn echt dodelijk.. Weet je hoe veel dpo je normaal ongesteld wordt?
dpo honderdmiljoenduizend :') Ik heb erg lange cycli normaal. Maar ik weet niet hoe dat zit na een eisprong. Ik mag in elk geval testen op 1 November.
quote:
Vanmiddag is de terugplaatsing. Ik ben nu rete nerveus en kan me niet concentreren op werk. En ik voel me vies van de utrogestan :X het worden in elk geval twee lange weken

SPOILER
Begrijp ik dat je al een kind hebt? Of is dat toen misgegaan? En hoor je vanmiddag direct ook hoeveel eicellen er bevrucht zijn? Succes! :* :*
  maandag 24 oktober 2016 @ 12:21:23 #185
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_166168988
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:14 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

dpo honderdmiljoenduizend :') Ik heb erg lange cycli normaal. Maar ik weet niet hoe dat zit na een eisprong. Ik mag in elk geval testen op 1 November.

[..]

Begrijp ik dat je al een kind hebt? Of is dat toen misgegaan? En hoor je vanmiddag direct ook hoeveel eicellen er bevrucht zijn? Succes! :* :*
Oh dat is wel lastig, dan. Je hebt dus ook niet al 'een idee' als je niet ongesteld wordt. Schrödingers baby is dan inderdaad heel gepast, haha!

Nee, dit is voor ons eerste kindje. Vorige keer met 8,5 een miskraam gehad en met de cryoterugplaatsing helaas al na 2 dagen ongesteld.
Ik ben gister gebeld over de bevruchtingen: in totaal 3! Dus 1 meer dan vorige keer. Vandaag wordt er 1 teruggeplaatst en als alles goed gaat, worden de andere twee ingevroren.
pi_166169187
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:21 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Oh dat is wel lastig, dan. Je hebt dus ook niet al 'een idee' als je niet ongesteld wordt. Schrödingers baby is dan inderdaad heel gepast, haha!

Nee, dit is voor ons eerste kindje. Vorige keer met 8,5 een miskraam gehad en met de cryoterugplaatsing helaas al na 2 dagen ongesteld.
Ik ben gister gebeld over de bevruchtingen: in totaal 3! Dus 1 meer dan vorige keer. Vandaag wordt er 1 teruggeplaatst en als alles goed gaat, worden de andere twee ingevroren.
Goede score! Heel fijn, die hobbel is weer genomen ^O^ Heel veel success vanmiddag! :*
  maandag 24 oktober 2016 @ 12:58:43 #187
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_166169562
Spannend stroop!
Voelde je je de eerste keer ook meteen zwanger en de tweede keer niet?
Of was het de "naiviteit" waardoor je je zwanger waande?
En 3!!super goed! Ik ga duimen!

Bobby.. in principe zit er toch 14 dagen tussen eisprong en menstruatie? Is 1 november 14 dagen later?

Gala.. ik heb geen idee voir ijzer.. spinazie eten?
Ik moet binnenkort ook weer beter gaan letten op dat foliumzuur.

En over het vertellen.. ik ben 36.. werk met allemaal kerels..
Op mijn werk weten ze wel dat het niet lukt om kinderen te bouwen.. mocht het tot ivf komen dan zal ik dat gewoon delen op werk.. dan kunnen ze er ook rekening mee houden als ik een keer in huilen uitbarst..:P
Ik-voor mezelf- weet niet zo goed waarom je het niet zou delen.. mensen willen het toch weten.. of vermoeden het.. en anders wordt je er toch naar gevraagd..
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:44:03 #188
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_166170465
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:58 schreef Barreltje het volgende:
Spannend stroop!
Voelde je je de eerste keer ook meteen zwanger en de tweede keer niet?
Of was het de "naiviteit" waardoor je je zwanger waande?
En 3!!super goed! Ik ga duimen!

En over het vertellen.. ik ben 36.. werk met allemaal kerels..
Op mijn werk weten ze wel dat het niet lukt om kinderen te bouwen.. mocht het tot ivf komen dan zal ik dat gewoon delen op werk.. dan kunnen ze er ook rekening mee houden als ik een keer in huilen uitbarst..:P
Ik-voor mezelf- weet niet zo goed waarom je het niet zou delen.. mensen willen het toch weten.. of vermoeden het.. en anders wordt je er toch naar gevraagd..
De eerste keer was ik overtuigd dat het niet gelukt was. Voelde vanalles maar scheef het toe aan pms. Was dan ook stomverbaasd dat de streepjes direct verschenen! De tweede keer kreeg ik de kans niet eens om me zwanger te voelen :')

Bij ons weten een aantal naaste collega's en bazen wat er speelt (je bent toch ook veel weg, dingen zijn lastiger te plannen) en familie en vrienden ook. Maar de meesten weten nu niet dat we in een poging zitten. Ik had geen zin in de appjes elke dag wanneer ik weer voor controle moest, hoe groot de follikels waren, wanneer nou de punctie is, etc etc. Lief bedoeld, maar gewoon even té. Maar ondertussen wil je je ei wel kwijt en voel je je soms wat schuldig, juist omdat ze zo meeleven. Dat bedoel ik met "wat vertel je wie".
  maandag 24 oktober 2016 @ 14:14:47 #189
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_166170987
Bobby, mag ik naast je zitten op het bankje? Ik heb warme chocolademelk met slagroom en zelfgebakken speculaasjes!
O+ pupo O+
  maandag 24 oktober 2016 @ 14:15:29 #190
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_166171002
Pupo!!! O+
pi_166172987
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:58 schreef Barreltje het volgende:
Bobby.. in principe zit er toch 14 dagen tussen eisprong en menstruatie? Is 1 november 14 dagen later?
Jep :Y
pi_166173002
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 14:14 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Bobby, mag ik naast je zitten op het bankje? Ik heb warme chocolademelk met slagroom en zelfgebakken speculaasjes!
O+ pupo O+
Jaaaa van harte welkom op het bankje! *O* Pupo O+ Spannend joh!
  maandag 24 oktober 2016 @ 16:13:00 #193
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_166173308
Ohw en stroop.. dat laatste herken ik wel.. gelukkig zijn de heren op mijn werk wat dT betreft iets minder attent..

Mijn vrienden en familie weten ondertussen dat ik geen mededelingen doe over de pogingen verderr.. ze horen het wel als het raak is (of niet, dan drink ik :P)
pi_166174009
quote:
O+ pupo O+
Woei pupo O+! Mijn telefoon maakt er Pipo van :+.

Broeden maar!
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:06:38 #195
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166196399
Stroop pupo!! *O* O+ *O*
pi_166197389
quote:
O+ pupo O+
O+ O+ O+
  donderdag 27 oktober 2016 @ 12:51:53 #197
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_166239144
Een van de embryo's was niet goed genoeg, dus er is er maar 1 ingevroren ;( Nu ben ik ook meteen nog onzekerder over de embryo die al terug is geplaatst.. En de tijd gaat zo ongelooflijk langzaam... Pffffff

Bobby, hou jij het nog vol?
pi_166239823
Ik maak mezelf helemaal gek :') Continue afwisseling tussen dromen van hoe het zou zijn als het raak is en mezelf inprenten dat de kans maar heel klein is. Als ik afwisseling heb, helemaal in sociaal contact, dan gaat het wel goed. Maar ik ontwijk goede vriendinnen want ik wil er niet over praten. De dagen dat ik achter een computer saai werk zit te doen vallen me wel zwaar. Het zit er nu gelukkig bijna op. Ik denk dat ik maandag ga testen. Dat mag officiëel pas dinsdag, dag 14, maar op de bijsluiter van de pregnyl staat dat je 10 dagen moet wachten met testen. Dinsdag is mijn man de hele dag weg. Als het maandag negatief is dan weet ik in elk geval waar ik aan toe ben; is de test positief dan test ik dinsdag nog een keer.
Vanochtend bloedgeprikt, dat moest deze week en we dachten er gisteravond ineens pas aan :o

Wat rot dat er maar één ingevroren kon worden! Maar dat zegt niets over de embryo die terug is geplaatst he :* Heel veel succes nog met wachten deze week. Wat helpt jou om het vol te houden?
pi_166240025
Bobby, mijn vrouw gaat in de auto altijd ondersteboven liggen na de KID behandeling. Maar in het ziekenhuis zelf moet ze gewoon meteen opstaan. Er zit wel een kurk in zeg maar dus het kan geen kant op, op zich.
En succes met wachten Bobby en Stroop!

Wat naar Gala, ik heb geen ijzertip, het zit in appelstroop en biefstuk geloof ik.

Hier gisteren eindelijk een ongestelde vrouw, enorm vreemde cyclus was dit. Hopelijk over een week of 2 poging 7, poging 6 was dus in juni.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 15:32:48 #200
251095 Purdey
Better off alone..
pi_166242049
Ik meld me hier ook even, omdat ik benieuwd ben of er meerdere zijn met mijn probleem.

Afgelopen juni ben ik erachter gekomen dat ik een hartvormige baarmoeder heb. Er zit een dik schot in m'n baarmoeder waardoor ik 2 aparte ruimtes heb. Er is hierdoor een grotere kans op vroeggeboorte en stuitligging. Na een MRI bleek ik ook maar 1 nier te hebben en een cyste op m'n rechter eierstok. Die is vorige week donderdag verwijderd met een operatie.

Met bloedprikken een week na een positieve ovulatietest bleek m'n progesteron ook te laag, waardoor de Gyn concludeerde dat ik waarschijnlijk ook geen eisprong heb.

Al met al een hele opsomming. 23-11 moet ik terug en dan wilde de Gyn het ook over mijn kinderwens hebben. Ik stond namelijk op het punt om te gaan proberen om zwanger te worden.. Wie heeft hier ervaring mee? Maakt niet uit met welk onderdeel van mijn problematiek :)
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 15:56:13 #201
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_166242502
Hoi Purdey, welkom! :W ik heb geen ervaring met jouw situatie, behalve dat ik door PCOS waarschijnlijk ook geen eisprong had. Zouden ze bij jou ook Clomid kunnen proberen, of geeft dat andere problemen?

Herkenbaar hoor Bobby! Afleiding is hard nodig maar moeilijk te vinden. Werk leidt wel wat af maar niet veel. En ik ben nog steeds absurd moe, dus om 9 uur ga ik naar bed en heb ik in de tussentijd ook niet echt puf om nog iets te ondernemen (wandeling ofzo). En ik wissel ook af tussen fantaseren en nuchtere reality check. Eigenlijk vooral fantaseren met een klein stemmetje in mijn achterhoofd :{
Wel prettig om voor jezelf al een testdatum te hebben! Maakt het toch iets dragelijker denk ik?

En ik zie nu een opzekopse mevrouwExode voor me :D spannend weer!
  donderdag 27 oktober 2016 @ 16:05:44 #202
437909 GVman
korte tekst
pi_166242711
Bobby en Stroop: spannend, succes!!!

Gala: ijzer zit in groene groenten (o.a. spinazie), appelstroop en rood vlees. Daar kun je vast wel een dieet mee vormgeven!

En ik ben vast een heel aantal posters hier vergeten. Maar, veel succes en ik denk aan jullie!!! Ik ben niet - en zal niet - vergeten hoe waardevol deze groep is voor mensen als ons!
ruimte gereserveerd voor signature...
  donderdag 27 oktober 2016 @ 16:10:43 #203
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_166242798
Purdey! Jeetje wat een toestand allemaal!
Ik heb verder geen ervaringen die in jouw straatje passen,maar wil je iig succes wensen!

En gv hoe gaat het met jullie kleine?
pi_166242839
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 13:39 schreef exode het volgende:
Bobby, mijn vrouw gaat in de auto altijd ondersteboven liggen na de KID behandeling. Maar in het ziekenhuis zelf moet ze gewoon meteen opstaan. Er zit wel een kurk in zeg maar dus het kan geen kant op, op zich.
:D MI!
Hoe bedoel je, er zit een kurk in?
pi_166242896
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:32 schreef Purdey het volgende:
Ik meld me hier ook even, omdat ik benieuwd ben of er meerdere zijn met mijn probleem.

Afgelopen juni ben ik erachter gekomen dat ik een hartvormige baarmoeder heb. Er zit een dik schot in m'n baarmoeder waardoor ik 2 aparte ruimtes heb. Er is hierdoor een grotere kans op vroeggeboorte en stuitligging. Na een MRI bleek ik ook maar 1 nier te hebben en een cyste op m'n rechter eierstok. Die is vorige week donderdag verwijderd met een operatie.

Met bloedprikken een week na een positieve ovulatietest bleek m'n progesteron ook te laag, waardoor de Gyn concludeerde dat ik waarschijnlijk ook geen eisprong heb.

Al met al een hele opsomming. 23-11 moet ik terug en dan wilde de Gyn het ook over mijn kinderwens hebben. Ik stond namelijk op het punt om te gaan proberen om zwanger te worden.. Wie heeft hier ervaring mee? Maakt niet uit met welk onderdeel van mijn problematiek :)
Pfoeh, dat is niet niets om te horen te krijgen!

Ik heb een nicht (waar ik eigenlijk nooit contact mee heb verder) en die heeft een zoon gekregen terwijl ze ook een schot in haar baarmoeder heeft. Die zoon is inmiddels 14 ofzo, en recent heeft ze nog een late miskraam gehad. Verder is het haar niet gelukt om meer kinderen te krijgen, al wilde ze dit wel graag. Maar veel details over hoe het bij haar gegaan is heb ik niet. Je probleem is helaas best zeldzaam denk ik :*
pi_166242916
Bobby, bij mijn vrouw gaat er een cupje in die ze er na 4 uur uit mag halen. Wij noemen het altijd een kurk omdat het de baarmoeder afsluit.
pi_166242975
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:56 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Eigenlijk vooral fantaseren met een klein stemmetje in mijn achterhoofd :{
Dat is het ja :Y Wat rot dat je je ook zo moe voelt. Hoe komt dat denk je? Ik voel me namelijk helemaal niet anders dan gewoonlijk. Al zit ik wel obsessief in de gaten te houden of mijn borsten wat gevoeliger zijn dan normaal 8)7

De tweede vriendin heb ik zojuist maar op de hoogte gesteld. Ze had gesproken met de enige vriendin die op de hoogte was (buiten man en mij om), en had gevraagd hoe het met mij was. De vriendin die op de hoogte was verwees haar door naar mij waarop ze direct aan de telefoon hing ;) Nouja.. ik heb alleen niet zo'n behoefte om er over te praten, dus dat heb ik duidelijk aangegeven. Ik vond het al bijzonder dat het me gelukt is om anderhalve week het er niet met haar over te hebben :D
pi_166242994
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 16:17 schreef exode het volgende:
Bobby, bij mijn vrouw gaat er een cupje in die ze er na 4 uur uit mag halen. Wij noemen het altijd een kurk omdat het de baarmoeder afsluit.
Wat bijzonder. Ik heb daar nog nooit van gehoord. Er is toch ook sprake van inseminatie in de baarmoeder bij jouw vrouw?

GVman: thanks! Hoe is het nu met jullie en met je dochter? O+
  donderdag 27 oktober 2016 @ 17:23:24 #209
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_166243844
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 16:19 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Dat is het ja :Y Wat rot dat je je ook zo moe voelt. Hoe komt dat denk je? Ik voel me namelijk helemaal niet anders dan gewoonlijk. Al zit ik wel obsessief in de gaten te houden of mijn borsten wat gevoeliger zijn dan normaal 8)7
Misschien dat het een deel nog de hormonen zijn? En verder de stress, denk ik. En inderdaad het obsessief er op letten haha.
[al hoop ik natuurlijk dat het komt omdat mijn lichaam nu heul hard een babyhuis aan het bouwen is, maar dat zal nog wel niet te merken zijn :+ ]
pi_166244416
Bobby, nee het is een cupje wat met een eendebek wordt geplaatst voor de ingang van de baarmoeder. Dat trekt vacuum zeg maar net als een tampon.

Als je een keer langs een auto rijdt waar je op de A2 alleen 2 voeten/benen ziet aan de bijrijders kant zwaai even, dat zijn wij! :)
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 18:49:13 #211
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166245154
Welkom Purdey! Lastig zeg al die problematiek met je lichaam. Hopelijk kun je gewoon en vrij gemakkelijk zwanger worden!

quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:56 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Hoi Purdey, welkom! :W ik heb geen ervaring met jouw situatie, behalve dat ik door PCOS waarschijnlijk ook geen eisprong had. Zouden ze bij jou ook Clomid kunnen proberen, of geeft dat andere problemen?

Herkenbaar hoor Bobby! Afleiding is hard nodig maar moeilijk te vinden. Werk leidt wel wat af maar niet veel. En ik ben nog steeds absurd moe, dus om 9 uur ga ik naar bed en heb ik in de tussentijd ook niet echt puf om nog iets te ondernemen (wandeling ofzo). En ik wissel ook af tussen fantaseren en nuchtere reality check. Eigenlijk vooral fantaseren met een klein stemmetje in mijn achterhoofd :{
Wel prettig om voor jezelf al een testdatum te hebben! Maakt het toch iets dragelijker denk ik?

En ik zie nu een opzekopse mevrouwExode voor me :D spannend weer!
Ik heb dit al vaker gehoord maar volgens mij klopt het niet dat je geen eisprong hebt met PCOS. Je hebt alleen minder vaak een eisprong omdat er teveel eitjes zijn die elkaar verdringen. Geloof ik :)

Spannend hoor dat wachten! Dat enorme moe zijn herken ik wel, ik had daar zelf erg last van als bijwerking van de hormonen. Wanneer mag je precies testen? Ik ga voor je duimen!

quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 16:17 schreef exode het volgende:
Wat apart :D Ik mocht een kwartier blijven liggen maar verder geen "kurk" of iets dergelijks.

Ik ga duimen dat het nu eindelijk raak is bij jullie, wat zijn jullie alweer lang bezig :* Heeft de rustperiode nog wat opgeleverd voor jullie? Als in dat jullie er weer wat relaxter in staan misschien?

quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 16:19 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

De tweede vriendin heb ik zojuist maar op de hoogte gesteld. Ze had gesproken met de enige vriendin die op de hoogte was (buiten man en mij om), en had gevraagd hoe het met mij was. De vriendin die op de hoogte was verwees haar door naar mij waarop ze direct aan de telefoon hing ;) Nouja.. ik heb alleen niet zo'n behoefte om er over te praten, dus dat heb ik duidelijk aangegeven. Ik vond het al bijzonder dat het me gelukt is om anderhalve week het er niet met haar over te hebben :D
Dat onderlinge gelul ook altijd :X Heel goed dat je vriendin haar doorverwees naar jou! En ik snap best dat je er niet graag over praat met iedereen maar soms kan het ook opluchten :*
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 18:50:30 #212
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166245185
Ik heb samen met mijn man besloten om de kijkoperatie voorlopig on hold te zetten. We hebben van de afgelopen 3 rondes al 2 moeten missen wegens vakantie en ik wil me nu liever even focussen op het zwanger worden dan dat we weer een ronde moeten wachten (dat is het geval bij de kijkoperatie). Het ziekenhuis snapte mijn keuze wel en zei dat ik moest bellen als ik het toch weer wil.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 19:47:03 #213
251095 Purdey
Better off alone..
pi_166246290
Bedankt voor jullie reacties!

Clomid ga ik zeker voorleggen aan de Gyn, of dat een optie is. Verder denk ik indd dat mijn probleem vrij zeldzaam is. Uiteraard heb ik veel op Google gezocht en behoorlijk wat vrouwen zijn er pas achtergekomen tijdens een zwangerschap, dat stemt mij wel weer gerust.

Komende tijd lees ik lekker met jullie mee, ben erg benieuwd naar al jullie verhalen. Heel veel succes en geluk allen!
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_166246487
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:32 schreef Purdey het volgende:

Dat is echt heftig nieuws om te krijgen. Balen ook van je nier! Is trouwens jouw eierstok verwijderd of alleen de cyste, dat kon ik er niet helemaal uithalen.

Ik heb ook een baarmoederafwijking, die van mij is half (uterus unicornis). Ik neem aan dat je inmiddels hebt gelezen/gehoord hoe dat ontstaat. Ik heb daarnaast ook PCOS, geen eigen cyclus, door uitblijven van de eisprong. Mijn man had daarnaast ook nog antistoffen op zijn zaad. Ik ben het levende bewijs dat het goed kan komen, ik heb 4 maanden geleden onze tweede gezonde en voldragen dochter op de wereld gezet ( wel één sterrenkijker en één stuitligging, maar ach ;) ). Je mag me pm'en voor meer info.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 23:40:13 #215
437909 GVman
korte tekst
pi_166253527
Ha Barrel, Bobby en andere posters/lurkers.

Met onze dochter gaat het echt heel goed. Ze wil niet rollen (dat vertikt ze), maar kan - en wil - gewoon staan! Natuurlijk met ondersteuning, want de balans is niet ontwikkeld, maar dat komt wel. Verder is ze lekker vrolijk aan het brabbelen en wil ze heel vaak borstvoeding hebben. Ze slaapt al vanaf week 4 onafgebroken nachten...

Perfect kind dus, maar wel een met een eigen willetje, dat zien we nu al. Ik vrees nu al de peuterpuberteit en alles wat er na komt. Zonder gekheid, we zijn intens, intens gelukkig, blij en dankbaar met ons meisje. Elke dag realiseren we ons hoe groot dat wonder is.

En dat gun ik hier iedereen!
pi_166256157
GVman O+ En groot gelijk, staan is veel toffer!

Welkom Purdey!

Bobby en Stroop veel sterkte met wachten :*

Ik zit nog 3 weken in niemandsland, daarna kan ik ook weer inhoudelijk meeposten. Ik kan niet wachten tot het weer verder gaat!
pi_166256398
Wat fijn om te lezen GVman, klinkt als een heerlijk meisje :)
pi_166259803
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 23:40 schreef GVman het volgende:

Met onze dochter gaat het echt heel goed. Ze wil niet rollen (dat vertikt ze), maar kan - en wil - gewoon staan! Natuurlijk met ondersteuning, want de balans is niet ontwikkeld, maar dat komt wel. Verder is ze lekker vrolijk aan het brabbelen en wil ze heel vaak borstvoeding hebben. Ze slaapt al vanaf week 4 onafgebroken nachten...

Perfect kind dus, maar wel een met een eigen willetje, dat zien we nu al. Ik vrees nu al de peuterpuberteit en alles wat er na komt. Zonder gekheid, we zijn intens, intens gelukkig, blij en dankbaar met ons meisje. Elke dag realiseren we ons hoe groot dat wonder is.

Super om te lezen, zo'n blije papa O+

MaJo, heeft endometriose geen invloed op het zwanger worden/blijven? Dan begrijp ik wel dat je nu gewoon graag verder wilt met je traject :)
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:31:57 #219
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_166261336
Ohw GV! wat zoet!
Zijn jullie al aan het denken over een 2e? of is dat nog te vroeg? (of willen jullie de hele toestand niet nog een keer doormaken? )

Hiervandaag weer de eerste echo gehad. ik was stiekem toch weer een beetje zenuwachtig.. Maar enorm hartelijk ontvangen weer. de folikel was nog niet groot genoeg, dus de komende dagen gaan we weer af en toe langs :) en dan binnenkort de ovitrelle voor het eerst zetten. Ben benieuwd!
pi_166262742
Purdey wat een hoop slecht nieuws. Ik hoop dat het toch snel lukt om zwanger te worden voor je.

Barreltje, ik vond de ovitrelle heel makkelijk om te zetten. Zo gepiept. Succes.

Majo ik snap dat je graag weer een ronde wilt proberen, maar ik zou niet te lang wachten met die kijk-operatie. Misschien is er wel iets dat een zwangerschap tegenhoudt en dan zijn deze rondes ook zonde van de tijd.
Na een kijk-operatie is overigens de kans op een zwangerschap een aantal maanden lang groter, omdat alles goed is doorgespoeld.

Dobbey, ik moet vaak aan je denken. Je zou toch na de zomervakantie weer starten. Hoe gaat het?
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:52:07 #221
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_166263151
Wat leuk om van je te horen GV! O+

Hoe is het met jou, Arja?

quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 18:49 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb dit al vaker gehoord maar volgens mij klopt het niet dat je geen eisprong hebt met PCOS. Je hebt alleen minder vaak een eisprong omdat er teveel eitjes zijn die elkaar verdringen. Geloof ik :)
Hey, weer thuis?
Ik begreep dat het lichaam soms, na verloop van tijd, maar gewoon gaat menstrueren om schoon te worden, ook al heeft er geen eisprong heeft plaats gevonden. Vaak zorgen de verkeerde verhouding hormonen er voor dat er helemaal geen eitjes rijpen. Maar ik weet het ook niet helemaal zeker...

quote:
Spannend hoor dat wachten! Dat enorme moe zijn herken ik wel, ik had daar zelf erg last van als bijwerking van de hormonen. Wanneer mag je precies testen? Ik ga voor je duimen!
In mijn ziekenhuis zeggen ze 17 dagen na de punctie (14 dagen na terugplaatsing), maar bij de terugplaatsing hadden ze het over 12 dagen later testen. Dat laatste zou betekenen dat ik op zaterdag mag testen en dat spreekt me wat meer aan dan op maandag testen :+ . Maar eerst maar zien of ik dan niet al ongesteld ben geworden :{

Oh en over je kijkoperatie: ik snap dat je het niet nog verder uit wil stellen. Maar ik ken meerdere gevallen van vrouwen met (vrij) heftige endometriose, waarbij dit ook in de weg heeft gestaan bij het zwanger worden. Vooral het innestelen zou moeilijker zijn. Al weet ik dat niet heel zeker hoor! Heb je het besproken met je arts? Als die zegt dat het niet in de weg staat, zal het wel goed zitten ;)
  Moderator vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:31:03 #222
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166263937
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 23:40 schreef GVman het volgende:

Wat praat je vol liefde over haar, mooi O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 12:10 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Super om te lezen, zo'n blije papa O+

MaJo, heeft endometriose geen invloed op het zwanger worden/blijven? Dan begrijp ik wel dat je nu gewoon graag verder wilt met je traject :)
Ik heb begrepen dat de twee oplossingen voor endometriose anticonceptie en zwanger worden zijn. Dan heb ik toch liever het laatste :+

quote:
7s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:31 schreef Barreltje het volgende:
Ohw GV! wat zoet!
Zijn jullie al aan het denken over een 2e? of is dat nog te vroeg? (of willen jullie de hele toestand niet nog een keer doormaken? )

Hiervandaag weer de eerste echo gehad. ik was stiekem toch weer een beetje zenuwachtig.. Maar enorm hartelijk ontvangen weer. de folikel was nog niet groot genoeg, dus de komende dagen gaan we weer af en toe langs :) en dan binnenkort de ovitrelle voor het eerst zetten. Ben benieuwd!
Succes de komende dagen! Toch altijd balen als de folikel tegenvalt. Spuit je ook al iets anders? Weet zelf niet goed wat ovitrelle is :@

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:32 schreef Arja het volgende:
Purdey wat een hoop slecht nieuws. Ik hoop dat het toch snel lukt om zwanger te worden voor je.

Barreltje, ik vond de ovitrelle heel makkelijk om te zetten. Zo gepiept. Succes.

Majo ik snap dat je graag weer een ronde wilt proberen, maar ik zou niet te lang wachten met die kijk-operatie. Misschien is er wel iets dat een zwangerschap tegenhoudt en dan zijn deze rondes ook zonde van de tijd.
Na een kijk-operatie is overigens de kans op een zwangerschap een aantal maanden lang groter, omdat alles goed is doorgespoeld.

Dobbey, ik moet vaak aan je denken. Je zou toch na de zomervakantie weer starten. Hoe gaat het?
Hmmm ik wist niet dat het de zwangerschap tegen kan houden en de kans erop zelfs zou vergroten :o Is dat niet alleen zo met een HSG? Dat geeft toch wel wat te denken...

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:52 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Wat leuk om van je te horen GV! O+

Hoe is het met jou, Arja?

[..]

Hey, weer thuis?
Ik begreep dat het lichaam soms, na verloop van tijd, maar gewoon gaat menstrueren om schoon te worden, ook al heeft er geen eisprong heeft plaats gevonden. Vaak zorgen de verkeerde verhouding hormonen er voor dat er helemaal geen eitjes rijpen. Maar ik weet het ook niet helemaal zeker...

[..]

In mijn ziekenhuis zeggen ze 17 dagen na de punctie (14 dagen na terugplaatsing), maar bij de terugplaatsing hadden ze het over 12 dagen later testen. Dat laatste zou betekenen dat ik op zaterdag mag testen en dat spreekt me wat meer aan dan op maandag testen :+ . Maar eerst maar zien of ik dan niet al ongesteld ben geworden :{

Oh en over je kijkoperatie: ik snap dat je het niet nog verder uit wil stellen. Maar ik ken meerdere gevallen van vrouwen met (vrij) heftige endometriose, waarbij dit ook in de weg heeft gestaan bij het zwanger worden. Vooral het innestelen zou moeilijker zijn. Al weet ik dat niet heel zeker hoor! Heb je het besproken met je arts? Als die zegt dat het niet in de weg staat, zal het wel goed zitten ;)
Dinsdag thuisgekomen :Y

Ik ga het nog maar eens bespreken met de gyn dan. Destijds gaf ze me de keuze of de kijkoperatie of verder met IUI. Ze heeft me niet verteld dat het juist een zwangerschap in de weg zou staan. Een deze dagen moet ik ongesteld worden. Ik zal het gelijk bespreken als ik weer een afspraak maak voor IUI.

Ik zou ook liever voor 12 dagen gaan dan :D
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:31:00 #223
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_166266415
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 15:31 schreef MaJo het volgende:

Succes de komende dagen! Toch altijd balen als de folikel tegenvalt. Spuit je ook al iets anders? Weet zelf niet goed wat ovitrelle is :@
ovitrelle helpt bij mij om de eisprong te reguleren. Ik heb van mezelf een eisprong, maar ik kan hem mbv ovulatiestrips erg lastig opsporen. Ik heb dan een week lang net-niet-net-wel streepjes.. Dus nu zet ik de ovitrelle zodat ik zeker weet wanneer de eisprong is :)

quote:
Hmmm ik wist niet dat het de zwangerschap tegen kan houden en de kans erop zelfs zou vergroten :o Is dat niet alleen zo met een HSG? Dat geeft toch wel wat te denken...

Tijdens de HSG worden je ei-leiders ook doorgespoten. dus dat kan een zwangerschap beinvloeden. endiometrose is een " vergroeing" op je eileders en/of baarmoeder. Dat is feitelijk geen gezonde baarmoeder en dus geen ideale conditie voor een zwangerschap. ( maar er zijn genoeg babies geboren vanuit een minder ideale baarmoeder ;) :P ) dus tsjah..

heb je geen foldertje gekregen over endiometrose en/of HSg dan?
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:34:32 #224
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_166266479
*mijmert nog een beetje over het feit dat ik krap een jaar terug nog van niks wist en nu een van degenen ben die uitleg geeft.. * :o
pi_166266536
Hm majo misschien gooi ik ook wel dingen door elkaar. Vraag maar advies bij je gyn sowieso.

Stroop met mij en Emmy heel goed op de roze wolk. Ik kijk nog elke dag met dankbaarheid en verwondering naar haar. Dat zoiets moois uit de vriezer is gekomen gewoon. Onvoorstelbaar.

Ik volg dit topic nog steeds en hoop dat jullie hetzelfde mag gebeuren. Dan is alles het waard geweest.
Succes allemaal!
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:38:20 #226
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_166266561
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 17:36 schreef Arja het volgende:
Hm majo misschien gooi ik ook wel dingen door elkaar. Vraag maar advies bij je gyn sowieso.

Stroop met mij en Emmy heel goed op de roze wolk. Ik kijk nog elke dag met dankbaarheid en verwondering naar haar. Dat zoiets moois uit de vriezer is gekomen gewoon. Onvoorstelbaar.

Ik volg dit topic nog steeds en hoop dat jullie hetzelfde mag gebeuren. Dan is alles het waard geweest.
Succes allemaal!
  Moderator zaterdag 29 oktober 2016 @ 15:42:49 #227
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166282695
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 17:31 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ovitrelle helpt bij mij om de eisprong te reguleren. Ik heb van mezelf een eisprong, maar ik kan hem mbv ovulatiestrips erg lastig opsporen. Ik heb dan een week lang net-niet-net-wel streepjes.. Dus nu zet ik de ovitrelle zodat ik zeker weet wanneer de eisprong is :)

[..]

Tijdens de HSG worden je ei-leiders ook doorgespoten. dus dat kan een zwangerschap beinvloeden. endiometrose is een " vergroeing" op je eileders en/of baarmoeder. Dat is feitelijk geen gezonde baarmoeder en dus geen ideale conditie voor een zwangerschap. ( maar er zijn genoeg babies geboren vanuit een minder ideale baarmoeder ;) :P ) dus tsjah..

heb je geen foldertje gekregen over endiometrose en/of HSg dan?
Is het dan net zoiets als Gonal F? Dat bevordert ook een eisprong :)

Ik ga het sowieso nog even overleggen met de gynaecoloog. Het afsprakenbureau begreep de keuze goed.

Ik zit er echt even doorheen vandaag ;( weer iemand die voor de 2e keer zwanger is sinds wij bezig zijn, kan het even moeilijk verkroppen. Moet ook ongesteld worden dus dat helpt er vast ook niet bij, ik voel me echt ontzettend down -O-
pi_166283147
Even een dikke kus voor jou Majo :* Klote hè?

Maar keep up the spirit: ook voor jullie is er ooit zo iets moois weggelegd! ECHT waar :*

En ik duim voor Stroop en Bobbey! Succes met het lange, lange wachten.
(OK, het is 'maar' twee weken, maar het kan zo onvoorstelbaar lang voelen).
pi_166283442
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 15:42 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik ga het sowieso nog even overleggen met de gynaecoloog. Het afsprakenbureau begreep de keuze goed.

Ik zit er echt even doorheen vandaag ;( weer iemand die voor de 2e keer zwanger is sinds wij bezig zijn, kan het even moeilijk verkroppen. Moet ook ongesteld worden dus dat helpt er vast ook niet bij, ik voel me echt ontzettend down -O-
:* Dat is ook gewoon kut, hoeveel je het een ander ook gunt. Maar ik sluit me aan bij Peacefull.
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 20:22:23 #230
437909 GVman
korte tekst
pi_166287843
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:31 schreef Barreltje het volgende:
Ohw GV! wat zoet!
Zijn jullie al aan het denken over een 2e? of is dat nog te vroeg? (of willen jullie de hele toestand niet nog een keer doormaken?)
Ja, DAT is dus de grote vraag. Op dit moment zijn we daar beiden niet aan toe. Of we daar ooit wel aan toe komen? Geen idee. De kansen zijn niet groot en ik weet zeker dat er weer een TESE nodig is. Aan de andere kant duurt het hormonen toedienen waarschijnlijk wel korter dan de eerste poging.

De sfeer in huis was niet echt goed bij tijd en wijle (terwijl we toen midden in de verliefdheid en in de we-zijn-net-getrouwd wolken verkeerden). Hoe dat bij een volgende poging is? Tja... er is nu wel een kleintje bij. Dat maakt de vergelijking ook weer anders.

Kortom: we zijn er nu nog niet aan toe. We genieten nu van ons wondertje, elke dag!
pi_166288453
GV wat fijn dat het zo goed gaat!

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 15:42 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat zuigt ook gewoon. :* Een vriendin van mij wist er drie te werpen in de "aanloop" naar Otje. De eerste ging nog wel, bij twee en drie heb ik mijn ogen uit mijn kop gejankt.

Gonal-f zorgt voor/ bevordert de rijping van de eicellen, Pregnyl en ovitrelle zorgen voor de eisprong.
  Moderator zondag 30 oktober 2016 @ 00:34:49 #232
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166293749
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 16:07 schreef Peacefulll het volgende:
Even een dikke kus voor jou Majo :* Klote hè?

Maar keep up the spirit: ook voor jullie is er ooit zo iets moois weggelegd! ECHT waar :*

En ik duim voor Stroop en Bobbey! Succes met het lange, lange wachten.
(OK, het is 'maar' twee weken, maar het kan zo onvoorstelbaar lang voelen).
Thanks :* Meestal kan ik ook positief blijven maar vandaag lukt me dat even moeilijk :@ Maar goed, even slikken en weer doorgaan :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 16:23 schreef Gala6183 het volgende:

[..]

:* Dat is ook gewoon kut, hoeveel je het een ander ook gunt. Maar ik sluit me aan bij Peacefull.
Lief :*

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 20:46 schreef _Ophelia_ het volgende:
GV wat fijn dat het zo goed gaat!

[..]

Dat zuigt ook gewoon. :* Een vriendin van mij wist er drie te werpen in de "aanloop" naar Otje. De eerste ging nog wel, bij twee en drie heb ik mijn ogen uit mijn kop gejankt.

Gonal-f zorgt voor/ bevordert de rijping van de eicellen, Pregnyl en ovitrelle zorgen voor de eisprong.
Wel fijn die herkenning :* Hoe gaat het met jou?

Ah je hebt gelijk, ik was even in de war met rijping/eisprong. Ik spuit zelf ook Pregnyl :')
  zondag 30 oktober 2016 @ 08:35:59 #233
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_166296310
:* MaJo, dat is altijd flink slikken... Voel je je wat beter nu het even heeft kunnen dalen?

Bobby, hou je het nog vol? Morgen is de grote dag, toch? Ik ga het de rest van de dag waarschijnlijk vergeten (#vergiet hiero :') ), dus vast succes en weet dat mijn duimen nog voor je draaien :*
  Moderator zondag 30 oktober 2016 @ 13:45:10 #234
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166300902
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 08:35 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
:* MaJo, dat is altijd flink slikken... Voel je je wat beter nu het even heeft kunnen dalen?

Bobby, hou je het nog vol? Morgen is de grote dag, toch? Ik ga het de rest van de dag waarschijnlijk vergeten (#vergiet hiero :') ), dus vast succes en weet dat mijn duimen nog voor je draaien :*
Vandaag gaat het een stuk beter gelukkig :Y Meestal is die echte downheid bij mij maar tijdelijk gelukkig. Vandaag ongesteld worden dus we gaan er weer voor *O*

Bobby spannend! Ik ga keihard voor je duimen :*
pi_166301105
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 13:45 schreef MaJo het volgende:

[..]

Vandaag gaat het een stuk beter gelukkig :Y Meestal is die echte downheid bij mij maar tijdelijk gelukkig. Vandaag ongesteld worden dus we gaan er weer voor
Precies. Iedere ongesteldheid is ook weer de eerste dag van een nieuwe kans
pi_166301999
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 08:35 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

Nauwelijks :X Ik vind het steeds spannender worden en behoorlijk labiel. Morgen ga ik testen inderdaad. Bedankt voor het duimen (de anderen ook)!

Een :* voor MaJo. Zo'n bericht komt hard aan. Fijn dat het vandaag wat beter gaat.
pi_166309578
Ik lijk ongesteld te worden.. -O-
pi_166309772
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 19:59 schreef BobbyMcGee het volgende:
-O- -O- -O- ;(
  zondag 30 oktober 2016 @ 20:49:46 #239
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_166311482
quote:
-O- -O- -O- :{ :*
pi_166311488
quote:
Nee -O- -O- Dat is echt oerstom! :*
pi_166311791
quote:
Ach nee, wat stom zeg, zo vlak voor testdag!
  Moderator zondag 30 oktober 2016 @ 21:13:47 #242
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166312516
quote:
No, dat zou balen zijn -O- De kwaliteit viel geloof ik ook tegen bij jullie? Dan is de kans natuurlijk klein maar je hebt altijd hoop :*
  maandag 31 oktober 2016 @ 06:58:29 #243
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_166320203
Bobby, hoe is het nu? :*
pi_166320284
quote:
Oh nee ;(
pi_166320652
Voor de zekerheid nog een testje gedaan en die is ook negatief.
Gek genoeg gaat het wel, ik vond de spanning erg naar en het geeft rust dat we weten waar we aan toe zijn. Op naar de volgende poging.
  Moderator maandag 31 oktober 2016 @ 09:12:52 #246
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166320918
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 08:39 schreef BobbyMcGee het volgende:
Gek genoeg gaat het wel, ik vond de spanning erg naar en het geeft rust dat we weten waar we aan toe zijn. Op naar de volgende poging.
:* ik herken dat wel. Onzekerheid is het ergste. Ga je meteen door met de volgende ronde?
  Moderator maandag 31 oktober 2016 @ 09:15:12 #247
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166320943
Net het ziekenhuis gebeld en ik mag morgen weer beginnen met gonal F. De hogere dosis waar ik mee geëindigd ben dus hopelijk slaat het nu sneller aan *O*
pi_166321223
Fijn dat je weer aan de slag kunt! :Y Ik was deze ronde met een hogere dosis Clomid verbaasd over hoe snel het ging. Bij de tweede echo had ik een follikel van 17 mm. Hopelijk gaat het bij jou ook zo.

ik bel morgen het ziekenhuis en ik denk dat we wel snel weer doorgaan ja. Alhoewel mijn man zich vorige maand niet zo lekker voelde, en misschien daar de lage score door kwam, dus het kan ook zijn dat we even wachten. Al zou ik dat wel vervelend vinden, ik wil graag weer verder. Maarja, als het de kans groter maakt.. ik weet het niet.

Wat een slopend gedoe is het toch ;(
Stroop, hoe gaat het met jou?
  maandag 31 oktober 2016 @ 09:57:12 #249
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_166321478
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 08:39 schreef BobbyMcGee het volgende:
Gek hè, hoe snel je dan eigenlijk "best oké" bent. De onzekerheid is verschrikkelijk en nu weer een nieuwe kans, met frisse moed.

Spannend MaJo! Hoeveel moet je nu spuiten? En jullie gaan nu ook voor ICSI toch?

Hier gaat het.. steeds iets slechter, eigenlijk. Ik trek de onzekerheid en stress heel slecht (tot het punt dat ik gister verkondigde dit "nooit meer te doen", maar dat riep ik vorige keer ook :') ). En de terugplaatsing is echt pas een week geleden! Het voelt als maanden ;( ik ben in elk geval maanden ouder dan vorige week :+
pi_166321883
Hele dikke knuffel voor jou :* :* Ik duim dat je wat afleiding of rust kunt vinden :) De helft zit er op :*
  maandag 31 oktober 2016 @ 10:33:31 #251
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_166322063
hmm.. als ik jullie (op dit moment in mijn cyclus) zo hoor dan denk ik :" dat wachten is toch zo dodelijk niet :o "
Maarrr..
over 2 weken spring ik ook in de ARGHHH modus.. 8)7

Ongelovelijk wat hoop toch met je kan doen he? :o

Bobby, al ongesteld geworden inmiddels? en Stroop.. success nog de komende week.

hier was gister mijn folikel nog net zo groot als vrijdag :P slome duikelaar ;) Ik had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht. Morgen weer een echo en kijken of er al wat groeit :) ik gok op een beetje groei morgen!
pi_166323300
Gisteren een echo gehad en 8 follikels die de goede kant op gaan! Morgen weer een echo. :)
  Manager PR/Moderator maandag 31 oktober 2016 @ 11:48:45 #253
269689 crew  Viv
pi_166323358
Jammer van de negatieve test BobbyMcGee. :*
pi_166324550
Hopelijk groeit ' ie snel door Barrel!
Vooruitgang voor SilverSjoiis! Fijn!

<ongenuanceerde jaloerse boosheid>
SPOILER
</ongenuanceerde jaloerse boosheid>
  maandag 31 oktober 2016 @ 12:54:00 #255
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_166324580
kan je er iest van zeggen gala? of wordt dat niet gewaardeerd?
  Moderator maandag 31 oktober 2016 @ 12:58:26 #256
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166324663
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:38 schreef BobbyMcGee het volgende:
Fijn dat je weer aan de slag kunt! :Y Ik was deze ronde met een hogere dosis Clomid verbaasd over hoe snel het ging. Bij de tweede echo had ik een follikel van 17 mm. Hopelijk gaat het bij jou ook zo.

ik bel morgen het ziekenhuis en ik denk dat we wel snel weer doorgaan ja. Alhoewel mijn man zich vorige maand niet zo lekker voelde, en misschien daar de lage score door kwam, dus het kan ook zijn dat we even wachten. Al zou ik dat wel vervelend vinden, ik wil graag weer verder. Maarja, als het de kans groter maakt.. ik weet het niet.

Wat een slopend gedoe is het toch ;(
Stroop, hoe gaat het met jou?
Dat is dan zeker snel gegaan! Bij mijn eerste echo op dag 10 was er nog helemaal niks te zien, zo klein was het :') Met een hogere dosering zou dat goed moeten komen ^O^

Als het goed is kun je het ziek zijn van je man nog niet zo snel terugzien in het zaad (zeker niet meteen). Dit uit zich vaak pas na 3 maanden (dan ververst het zaad zich). Bij ons was het zaad om die reden ook tegengevallen, mijn man was precies 10 weken daarvoor ziek geweest.

quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:57 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Gek hè, hoe snel je dan eigenlijk "best oké" bent. De onzekerheid is verschrikkelijk en nu weer een nieuwe kans, met frisse moed.

Spannend MaJo! Hoeveel moet je nu spuiten? En jullie gaan nu ook voor ICSI toch?

Hier gaat het.. steeds iets slechter, eigenlijk. Ik trek de onzekerheid en stress heel slecht (tot het punt dat ik gister verkondigde dit "nooit meer te doen", maar dat riep ik vorige keer ook :') ). En de terugplaatsing is echt pas een week geleden! Het voelt als maanden ;( ik ben in elk geval maanden ouder dan vorige week :+
Nee deze keer nog voor IUI en als het zaad weer zo tegenvalt dan meteen door naar ICSI. Ik ben er eigenlijk wel al aan toe merk ik.

Dat wachten is ook een bitch, nog een weekje volhouden :*

quote:
17s.gif Op maandag 31 oktober 2016 11:45 schreef SilverSjoiis het volgende:
Gisteren een echo gehad en 8 follikels die de goede kant op gaan! Morgen weer een echo. :)
Dat gaat zeker de goede kant op! *O*

quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:52 schreef Gala6183 het volgende:

SPOILER
Herkenbaar :* Weten je collega's ervan? Misschien helpt het om erover te praten?
  maandag 31 oktober 2016 @ 13:16:22 #257
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_166324961
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:52 schreef Gala6183 het volgende:

SPOILER
:* kun je ergens anders zitten? Of oordopjes indoen met boze gitarenmuziek?
Als ze niet weten van jullie situatie, zou ik er zelf niks van zeggen, eigenlijk.. Maar ik zit nog behoorlijk in de kast O-)
pi_166325377
Balen dat je ongesteld wordt Bobby. Hopelijk volgende ronde meer succes!

Wat kunnen die wachtweken toch lang duren he stroop. Ik vind het altijd dubbel: het wachten geeft stress maar twee weken prikvrij zijn vind ik ook best aangenaam.

Netjes 8 follikels silver, hopelijk worden dat ook 8 mooie embyo's!

Ach Gala, altijd leuk zo'n mensen. Ik zou zelf ook niets zeggen (omdat ik niet wil dat iemand iets weet). Daar kan ik ook zo vreselijk jaloers op zijn, en dan niet alleen om de zwangerschap maar om het feit dat zij nog zo lekker clueless en naïef kunnen zijn.

Ik schuif ook aan op het wachtbankje. Nu ja, veel verwachten wij er toch niet van. Na een goede score vorig jaar viel het aantal zaadcellen na opwerken enorm tegen. Er bleven er maar een half miljoen over. We zijn er allebei ondersteboven van. Hij is niet ziek geweest dus een reden hebben we niet. Van 50% beweeglijk vorig jaar naar amper 5%...
En dan moesten we vrijdag nog beslissen of we er wel mee doorgingen want ze zag drie grote follikels en kans op meerling enzo. Wat een mop :')
  maandag 31 oktober 2016 @ 14:35:37 #259
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_166326228
B_U doen jullie IUI of IVF etc?

en S-S.. go follikels!!
pi_166326874
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:35 schreef Barreltje het volgende:
B_U doen jullie IUI of IVF etc?

en S-S.. go follikels!!
Dit was de eerste iui.
pi_166326997
Ik heb niets gezegd op mijn werk. Ik werk in Duitsland, bij een nogal traditioneel/conservatief Duits bedrijf en zeggen dat je bezig bent met zwanger worden is net zoiets als zeggen HEE HOI BETAAL ME NIETS MEER EN BEHANDEL ME ALS OUD VUIL! (ok, mijn ongenuanceerdheid stond stiekem toch nog aan :').)

Spannend B_U! En dat is wel een heel groot verschil zeg! Heeft de arts gezegd of het bij een eventuele volgende poging weer anders kan zijn? Hopelijk hebben jullie die niet nodig :*
pi_166329087
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:09 schreef Gala6183 het volgende:
Ik heb niets gezegd op mijn werk. Ik werk in Duitsland, bij een nogal traditioneel/conservatief Duits bedrijf en zeggen dat je bezig bent met zwanger worden is net zoiets als zeggen HEE HOI BETAAL ME NIETS MEER EN BEHANDEL ME ALS OUD VUIL! (ok, mijn ongenuanceerdheid stond stiekem toch nog aan :').)

Spannend B_U! En dat is wel een heel groot verschil zeg! Heeft de arts gezegd of het bij een eventuele volgende poging weer anders kan zijn? Hopelijk hebben jullie die niet nodig :*
Het kan altijd fluctueren en het zou nu dus een dip kunnen zijn. Maar als het volgende keer weer zo slecht is dan krijgen we weer een afspraak bij de gyn want dan heeft iui weinig zin.

Leuke mentaliteit dan in zo'n Duits bedrijf. Hoe worden de twee zwangere collega's dan behandeld?
pi_166329694
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:44 schreef Bottoms_up het volgende:
Balen dat je ongesteld wordt Bobby. Hopelijk volgende ronde meer succes!

Wat kunnen die wachtweken toch lang duren he stroop. Ik vind het altijd dubbel: het wachten geeft stress maar twee weken prikvrij zijn vind ik ook best aangenaam.

Netjes 8 follikels silver, hopelijk worden dat ook 8 mooie embyo's!

Ach Gala, altijd leuk zo'n mensen. Ik zou zelf ook niets zeggen (omdat ik niet wil dat iemand iets weet). Daar kan ik ook zo vreselijk jaloers op zijn, en dan niet alleen om de zwangerschap maar om het feit dat zij nog zo lekker clueless en naïef kunnen zijn.

Ik schuif ook aan op het wachtbankje. Nu ja, veel verwachten wij er toch niet van. Na een goede score vorig jaar viel het aantal zaadcellen na opwerken enorm tegen. Er bleven er maar een half miljoen over. We zijn er allebei ondersteboven van. Hij is niet ziek geweest dus een reden hebben we niet. Van 50% beweeglijk vorig jaar naar amper 5%...
En dan moesten we vrijdag nog beslissen of we er wel mee doorgingen want ze zag drie grote follikels en kans op meerling enzo. Wat een mop :')
Maar je bent dus wel doorgegaan ondanks drie follikels? Het geeft wel een grotere kans op een zwangerschap lijkt me (alhoewel een drieling niet de bedoeling is natuurlijk).
Herkenbaar hoor. Bij ons ging het ook van 2 beweeglijke zaadcellen via 5 miljoen naar 500.000 (met die laatste score hebben we dus de IUI mee gedaan). Ondanks dat onze eerste score wel rock bottom was, viel het ons de laatste keer toch flink tegen. Het is zo vreselijk onduidelijk waar het precies aan ligt.

Sterkte met het afwachten :*

Ik heb de rest van de dag gegamed. Ik hoefde niet per se aan het werk en ik was toch meer toe aan afleiding dan ik dacht.
pi_166333956
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:42 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Maar je bent dus wel doorgegaan ondanks drie follikels? Het geeft wel een grotere kans op een zwangerschap lijkt me (alhoewel een drieling niet de bedoeling is natuurlijk).
Herkenbaar hoor. Bij ons ging het ook van 2 beweeglijke zaadcellen via 5 miljoen naar 500.000 (met die laatste score hebben we dus de IUI mee gedaan). Ondanks dat onze eerste score wel rock bottom was, viel het ons de laatste keer toch flink tegen. Het is zo vreselijk onduidelijk waar het precies aan ligt.

Sterkte met het afwachten :*

Ik heb de rest van de dag gegamed. Ik hoefde niet per se aan het werk en ik was toch meer toe aan afleiding dan ik dacht.
Ja de keuze was aan ons. We moesten dan wel rekening houden met het risico op een tweeling of zelfs drieling. Dat risico lijkt nu wel mee te vallen. :P
Vorig jaar waren er 13 miljoen goede (voor opwerken). Dat was niet super maar goed genoeg dus verder geen testen meer op gedaan. Hopelijk was het nu eenmalig zo slecht.

Afleiding kan je idd wel gebruiken op zo'n dag.
  maandag 31 oktober 2016 @ 21:14:53 #265
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_166335145
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 20:37 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Ja de keuze was aan ons. We moesten dan wel rekening houden met het risico op een tweeling of zelfs drieling. Dat risico lijkt nu wel mee te vallen. :P
Vorig jaar waren er 13 miljoen goede (voor opwerken). Dat was niet super maar goed genoeg dus verder geen testen meer op gedaan. Hopelijk was het nu eenmalig zo slecht.

Balen dat het nu zo tegen viel, maar het kán wel. Dus ook voor jou draaien mijn duimen ^O^ Gewoon lekker broeden oO<

En ik *O* nog even voor alle groeiende follikels! Komop eitjes!
  Moderator maandag 31 oktober 2016 @ 21:56:04 #266
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166336432
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 20:37 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Weet je zeker dat het er 13 miljoen waren? Dat is een behoorlijke goeie score namelijk. Mijn man zat de laatste keer op 115000, dat is slechts een procent daarvan (en ook heel slecht). De ondergrens van iui is 1 miljoen dus dan zit je met 13 miljoen behoorlijk goed lijkt mij?
pi_166336820
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 21:56 schreef MaJo het volgende:

[..]

Weet je zeker dat het er 13 miljoen waren? Dat is een behoorlijke goeie score namelijk. Mijn man zat de laatste keer op 115000, dat is slechts een procent daarvan (en ook heel slecht). De ondergrens van iui is 1 miljoen dus dan zit je met 13 miljoen behoorlijk goed lijkt mij?
Yep heel zeker. Daarom waren we zo flabbergasted dat t nu een half miljoen was. We hebben natuurlijk kans dat dat eenmalig is. Maar het kan ook zijn dat de goede score eenmalig was...
  Moderator maandag 31 oktober 2016 @ 22:34:13 #268
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166337353
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 22:10 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Yep heel zeker. Daarom waren we zo flabbergasted dat t nu een half miljoen was. We hebben natuurlijk kans dat dat eenmalig is. Maar het kan ook zijn dat de goede score eenmalig was...
Dan is die wisseling wel heel vreemd inderdaad! Ik hoop dat de slechte score dan eenmalig was...

Wij hebben ook last van wisselende scores. Twee keer zat het rond de miljoen en de laatste keer dus 10x minder :o Ik hoop dat de kwaliteit deze ronde weer beter is want 1 miljoen is al erg weinig -O-
  dinsdag 1 november 2016 @ 10:28:36 #269
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_166342265
Majo, ik ben even de klutz kwijt waarom jullie nu IUI doen voor de ICSI?

hier heb ik een afleidings folikel. Waar we de afgelopen keren naar rechts keken voor een groeiende folikel ( die niet echt leek te groeien) is links ineens een folikel ontstaan die harder lijkt te groeien :P verrassing! :)

dit komt ook wat meer bij mijn eigen verwachtingen qua timing..
  Moderator dinsdag 1 november 2016 @ 10:44:41 #270
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166342488
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 november 2016 10:28 schreef Barreltje het volgende:
Majo, ik ben even de klutz kwijt waarom jullie nu IUI doen voor de ICSI?

hier heb ik een afleidings folikel. Waar we de afgelopen keren naar rechts keken voor een groeiende folikel ( die niet echt leek te groeien) is links ineens een folikel ontstaan die harder lijkt te groeien :P verrassing! :)

dit komt ook wat meer bij mijn eigen verwachtingen qua timing..
Dit komt omdat de kwaliteit eerst net genoeg was voor IUI. Als het nu weer blijkt tegen te vallen (onder de miljoen) dan gaan we door naar ICSI. We hadden ook meteen ICSI mogen doen maar op deze manier hebben we meer pogingen :)
  dinsdag 1 november 2016 @ 12:04:20 #271
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_166343730
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 10:44 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dit komt omdat de kwaliteit eerst net genoeg was voor IUI. Als het nu weer blijkt tegen te vallen (onder de miljoen) dan gaan we door naar ICSI. We hadden ook meteen ICSI mogen doen maar op deze manier hebben we meer pogingen :)
en waarom skippen jullie de ivf dan :?
pi_166350976
De follikels hebben blijkbaar geen haast, nauwelijks vooruitgang tov zondag, dus donderdag weer voor een echo :)

Ik ben elke keer echt zo ver uit de jongste die daar zit, dat het soms ook best ongemakkelijk voelt.. :@ :{
pi_166351074
Hoe oud ben je dan, Silversjoiis?
Ik ben ook wel jong (28) maar vind de patiënten bij ons wel heel divers.
  dinsdag 1 november 2016 @ 19:27:09 #274
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_166352278
Bobby 😘 Balen dat het niet gelukt is

Stroop hoe gaat het met jou? Trek je het wachtten nog een beetje 😘

B_U ook op het wachtbankje, balen dat het zaad zo slecht was, hopelijk eenmalig

Barreltje het verschil tussen ivf en icsi zit hem in het feit dat bij ivf de zaadcel zelf het eitje moet vinden in een petrischaaltje en bij icsi de zaadcel in de eicel word gespoten, alles er omheen is hetzelfde

Majo, ik ga toch even met mijn stokpaardje aan de haal. Ik vind echt dat je heel lichtzinnig denkt over endometriose en zo simpel als zwanger raken of de pil slikken als oplossing is het niet. Misschien moet je toch eens meer inlezen.
En ja ik slik alleen maar de pil op dit moment, maar de endometriose heeft heel veel stuk gemaakt. Zoveel dat natuurlijk zwanger raken gewoon nooit meer mogelijk is. Dus alsjeblieft denk hier niet te lichtzinnig over, als ze idd endometriose verdenken vind ik dat je daar niet al te lang mee moet wachten. Just my 2 cents 😘

Stroop hoe gaat het bij jou? Wanneer mag je testen? 😘

Silver de follikels laten dus nog wat opzich wachten. Ging het de vorige keer ook zo langzaam! Spannende weken, hopelijk donderdag wel mooie groei😘

GVman wat leuk om weer wat van je te lezen

Arja, ik zag laatst foto's in het babytopic van Emmy, ik blijf het bijzonder vinden dat als het wel lukt wat voor moois dat dan oplever

En voor iedereen die het nodig heeft een dikke knuf 😘 Mijn wens zou zijn dat jullie allemaal zo snel mogelijk dit topic mogen verlaten
Be happy with the little things in life
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:40:19 #275
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_166354329
DV! hoe is het bij jullie?

ik ben me bewust van het verschil tussen ivf en icsi. wat ik begreep is dat je icsi doet als de zaadjes niet zo hard zwemmen,, om het het sperma makkelijker te maken toch? Dan vind ik het wel gek dat er wel iUI gedaan wordt.. dan moeten die zwemmers toch verder zwemmen dan dat petri schaaltje..

en SS.. leeftijd maakt toch geen donder uit? Waarom zou je je ongemakkelijk voelen daarover?
een vruchtbaarheids issue is een vruchtbaarheids issue...
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:48:13 #276
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_166354554
Ah op die manier, dan snap ik je vraag. Wat ik uit het antwoord begrijp van majo, is door eerst iui te doen ze meer kansen heeft. De artsen zullen er vast heil in zien, ik denk niet dat ze je eerst iui laten doen als het toch geen kans van slagen heeft.
En soms is die stap naar ivf/icsi een beetje te snel of eentje te ver, als een ziekenhuis dan mee wil werken aan iui kun je leven naar de volgende stap

Hier kabbelt het leven voort, lief dat je het vraagt 😘
  Moderator dinsdag 1 november 2016 @ 23:21:45 #277
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166360075
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 november 2016 12:04 schreef Barreltje het volgende:

[..]

en waarom skippen jullie de ivf dan :?
Volgens de gyn is de stap van IUI naar IVF niet logisch omdat je dan net zoveel kans hebt. Met ICSI zijn de kansen een stuk beter dus vandaar slaan ze dan de stap IVF over.

Toen we het traject ingingen was de kwaliteit van het sperma op de ondergrens van IUI (rond de miljoen), echter was het bij de eerste poging nog veel slechter (rond de 100.000). Als het de tweede keer weer zo tegenvalt gaan ze dus door naar ICSI omdat de kans met IUI dan wel erg klein wordt.

quote:
17s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:30 schreef SilverSjoiis het volgende:
De follikels hebben blijkbaar geen haast, nauwelijks vooruitgang tov zondag, dus donderdag weer voor een echo :)

Ik ben elke keer echt zo ver uit de jongste die daar zit, dat het soms ook best ongemakkelijk voelt.. :@ :{
Hoe oud ben je Sjoiis? Ik heb nog niet echt een gemiddelde leeftijd ontdekt, voel me er tenminste niet ongemakkelijk (34 jaar). Balen dat de follikels tegenvielen!

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 19:27 schreef droomvrouwtje het volgende:
Bobby 😘 Balen dat het niet gelukt is

B_U ook op het wachtbankje, balen dat het zaad zo slecht was, hopelijk eenmalig

Barreltje het verschil tussen ivf en icsi zit hem in het feit dat bij ivf de zaadcel zelf het eitje moet vinden in een petrischaaltje en bij icsi de zaadcel in de eicel word gespoten, alles er omheen is hetzelfde

Majo, ik ga toch even met mijn stokpaardje aan de haal. Ik vind echt dat je heel lichtzinnig denkt over endometriose en zo simpel als zwanger raken of de pil slikken als oplossing is het niet. Misschien moet je toch eens meer inlezen.
En ja ik slik alleen maar de pil op dit moment, maar de endometriose heeft heel veel stuk gemaakt. Zoveel dat natuurlijk zwanger raken gewoon nooit meer mogelijk is. Dus alsjeblieft denk hier niet te lichtzinnig over, als ze idd endometriose verdenken vind ik dat je daar niet al te lang mee moet wachten. Just my 2 cents 😘

Silver de follikels laten dus nog wat opzich wachten. Ging het de vorige keer ook zo langzaam! Spannende weken, hopelijk donderdag wel mooie groei😘

GVman wat leuk om weer wat van je te lezen

Arja, ik zag laatst foto's in het babytopic van Emmy, ik blijf het bijzonder vinden dat als het wel lukt wat voor moois dat dan oplever

En voor iedereen die het nodig heeft een dikke knuf 😘 Mijn wens zou zijn dat jullie allemaal zo snel mogelijk dit topic mogen verlaten
Ik zat al een beetje op je reactie te wachten :@ :D Ik ga het zeker nog eens met de gyn overleggen maar destijds stelde de gyn me zelf voor de keuze om de kijkoperatie te doen of niet. Ze snapte zelf ook goed als ik dat uit wilde stellen. Het is dus niet zo dat ze me op het hart drukte om het te doen ofzo :) Misschien scheelt het dat er nog geen endometriose vastgesteld is maar dat er alleen een verdenking erop is?

quote:
7s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:40 schreef Barreltje het volgende:
DV! hoe is het bij jullie?

ik ben me bewust van het verschil tussen ivf en icsi. wat ik begreep is dat je icsi doet als de zaadjes niet zo hard zwemmen,, om het het sperma makkelijker te maken toch? Dan vind ik het wel gek dat er wel iUI gedaan wordt.. dan moeten die zwemmers toch verder zwemmen dan dat petri schaaltje..

en SS.. leeftijd maakt toch geen donder uit? Waarom zou je je ongemakkelijk voelen daarover?
een vruchtbaarheids issue is een vruchtbaarheids issue...
De reden dat ze dus IUI doen is dat we toch meer kansen hebben. Maar dan moet het zaad wel beter zijn want anders doen we het inderdaad voor niks ;) Eerlijk gezegd verbaasde ik me hier ook wel over omdat de uroloog had gezegd dat we met deze uitslag geen kans maakten op IUI. De verschillende artsen spreken elkaar op dat punt dus ook tegen.
  Moderator dinsdag 1 november 2016 @ 23:23:43 #278
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166360122
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:48 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ah op die manier, dan snap ik je vraag. Wat ik uit het antwoord begrijp van majo, is door eerst iui te doen ze meer kansen heeft. De artsen zullen er vast heil in zien, ik denk niet dat ze je eerst iui laten doen als het toch geen kans van slagen heeft.
En soms is die stap naar ivf/icsi een beetje te snel of eentje te ver, als een ziekenhuis dan mee wil werken aan iui kun je leven naar de volgende stap

Hier kabbelt het leven voort, lief dat je het vraagt 😘
Precies dit dus :Y

Hebben jullie nog plannen om er weer voor te gaan of is het (voorlopig) echt helemaal klaar?
  woensdag 2 november 2016 @ 06:58:46 #279
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_166362172
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 19:27 schreef droomvrouwtje het volgende:

O+ lief dat je zelfs twee keer aan me denkt O+ of heb ik echt heel het topic gekaapt? :o
Het wachten valt me zwaar, ik sleep mezelf een beetje door de dagen heen. Ik kan niet zo goed onderscheiden wat symptomen zijn en wat hypochondriën is, dus mijn fantasie slaat nogal eens door.
Afhankelijk van wie naar wie we luisteren, mag ik zaterdag (laboratorium) of maandag (ziekenhuis) testen.

Balen van je langzame groei, Silver. Ben je nog wel een beetje positief? Hopelijk vrijdag gewoon een schitterend eitje! :*
pi_166362588
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 06:58 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

O+ lief dat je zelfs twee keer aan me denkt O+ of heb ik echt heel het topic gekaapt? :o
Het wachten valt me zwaar, ik sleep mezelf een beetje door de dagen heen. Ik kan niet zo goed onderscheiden wat symptomen zijn en wat hypochondriën is, dus mijn fantasie slaat nogal eens door.
Afhankelijk van wie naar wie we luisteren, mag ik zaterdag (laboratorium) of maandag (ziekenhuis) testen.

Balen van je langzame groei, Silver. Ben je nog wel een beetje positief? Hopelijk vrijdag gewoon een schitterend eitje! :*
Veel sterkte deze laatste wachtdagen. Ik duim mee dat je lange wachten ook beloond wordt :*
pi_166364031
Ik heb de Pregnyl en Clomid weer in huis en mag morgen beginnen met Clomid slikken. Maar ik moet wel voor de zekerheid eerst nog een zwangerschapstest doen, want mijn baarmoederslijmvlies was nog vrij dik, dus dat doe ik vanmiddag eerst maar even. Elke twee dagen verdubbelt je HCG als je zwanger bent dus als ik toch zwanger ben, én ook licht bloed, én de zwangerschapstest fout negatief was of het HCG nog te laag, dan zou er een klein kansje zijn dattie vanmiddag wel positief is. Maar daar gaan we maar niet vanuit :Y) En dan ga ik vanavond lekker met vriendinnen aan de drank :9~

Succes met wachten, de laatste paar dagen :* Het zit er bijna op :)
  woensdag 2 november 2016 @ 11:17:49 #282
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_166364993
Hahaha stroop, ik was helemaal in gedachten en de eerste keer was mijn tekst verdwenen dus dacht dat ik je vergeten was

Bobby, 😘 Toch nog even spannend dus.

Majo, voorlopig zijn we klaar. Ik zou echt wel willen (alleen nu nog niet, dat krijg ik geestelijk niet geregeld) maar man wil eigenlijk niet meer. Nou ja dat hele ivf gebeuren, een kind wil hij nog steeds maar alles er om heen niet. Tja zonder ivf is er überhaupt geen kans dus zouden we wel moeten.
We proberen gewoon weer ons leven te leiden en dat gaat nogal met vallen en opstaan want hoe ga je verder als jaren lang alles onhold heeft gestaan. Weer dingen voor jezelf doen, dingen met elkaar, vooruit plannen. Het is niet makkelijk en ik merk dat ik nogal vast geroest zit in oude patronen. Dit heeft tijd nodig, wij hebben tijd nodig
pi_166368014

[ Bericht 63% gewijzigd door Lot_1 op 02-11-2016 13:37:31 ]
freedom is just another word for nothing left to lose
  Moderator woensdag 2 november 2016 @ 14:58:47 #284
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166369984
quote:
17s.gif Op woensdag 2 november 2016 11:17 schreef droomvrouwtje het volgende:
Hahaha stroop, ik was helemaal in gedachten en de eerste keer was mijn tekst verdwenen dus dacht dat ik je vergeten was

Majo, voorlopig zijn we klaar. Ik zou echt wel willen (alleen nu nog niet, dat krijg ik geestelijk niet geregeld) maar man wil eigenlijk niet meer. Nou ja dat hele ivf gebeuren, een kind wil hij nog steeds maar alles er om heen niet. Tja zonder ivf is er überhaupt geen kans dus zouden we wel moeten.
We proberen gewoon weer ons leven te leiden en dat gaat nogal met vallen en opstaan want hoe ga je verder als jaren lang alles onhold heeft gestaan. Weer dingen voor jezelf doen, dingen met elkaar, vooruit plannen. Het is niet makkelijk en ik merk dat ik nogal vast geroest zit in oude patronen. Dit heeft tijd nodig, wij hebben tijd nodig
Heftig DV :* Het is ook niet niks het medische traject, dat hakt er flink in. Tijd nemen lijkt me inderdaad een goede keuze, voor jezelf en voor elkaar. Sterkte :*
pi_166370007
quote:
17s.gif Op woensdag 2 november 2016 11:17 schreef droomvrouwtje het volgende:

de test was negatief: door naar de volgende ronde dus :)
quote:
Pfff, het lijkt me niet gemakkelijk om te accepteren dat het klaar is. Veel succes met het aanleren van nieuwe patronen en je leven weer oppakken :*
Waaraan merk je overigens dat alles 'onhold' heeft gestaan? Ik merk dat ik wel erg gefocused ben op kinderen krijgen, maar anderzijds zou ik bij bijv. het kopen van een huis (nu niet aan de orde) niet meer rekening houden met dat we een (groot) gezin krijgen maar vooral naar onze eigen wensen zonder kinderen krijgen. Mijn man staat hier wel anders in, die is optimistischer en vindt dat we er wel rekening mee moeten houden.
  Moderator woensdag 2 november 2016 @ 15:00:57 #286
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166370032
Ik heb iets raars. Ik ben ontzettend ongesteld qua krampen maar heb al 2 dagen nauwelijks bloed :? Ik zit eraan te denken om het ziekenhuis te vragen om een eerdere echo, wellicht zit er een blokkade. Wat is wijsheid? Ziekenhuis bellen of wachten op de echo dinsdag?
  woensdag 2 november 2016 @ 15:45:58 #287
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_166370966
Dv, dat lijkt me ook erg zwaar. Ik snap wat je bedoelt, hoor. Nu ben je toch veel bezig met de huidige poging, je rekent voor wanneer de volgende zou zijn, houdt er rekening mee bij het plannen van vakanties, verhuizingen, andere grote aankopen.. Hopelijk kun je het een beetje een plekje geven en een fijn ritme vinden :*

Jammer Bobby! Verwachten ze dan al dat het zaad over twee weken weer op peil is? Spannend!

MaJo: bij twijfel gewoon even bellen. Hebben ze geen spreekuur?
pi_166371218
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 15:00 schreef MaJo het volgende:
Ik heb iets raars. Ik ben ontzettend ongesteld qua krampen maar heb al 2 dagen nauwelijks bloed :? Ik zit eraan te denken om het ziekenhuis te vragen om een eerdere echo, wellicht zit er een blokkade. Wat is wijsheid? Ziekenhuis bellen of wachten op de echo dinsdag?
Ik zou bellen of een econsult inschieten via mijnumc.
  Moderator woensdag 2 november 2016 @ 16:36:08 #289
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166372042
Ik bel morgen wel even naar het verpleegkundig spreekuur :Y
  donderdag 3 november 2016 @ 10:11:40 #290
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_166386658
Doen jullie iets met de european fertiliy week?

MaJo, al iemand gesproken?
  donderdag 3 november 2016 @ 11:44:24 #291
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_166388155
Stroop, ik niet persee.
Ik las gister - via een vriendin- het volgende stukje op facebook :

http://kiind.nl/niet-zwanger-op-bestelling/

Ik vond vooral dit stuk erg treffend:

quote:
Ik las onlangs een prachtige vergelijking van iemand. Zij stelde dat het praten of lezen over dit onderwerp voelt als het pulken aan een korstje. Zolang je eraf blijft gaat het wel met de wond en de daarbij horende pijn. Maar zo af en toe wordt het korstje er onverwachts af getrokken en dat doet zo zeer. Dat gevoel heb ik bij bepaalde opmerkingen. Je probeert je wond te beschermen, maar met een onverwachte opmerking trekt men onbedoeld het korstje er soms in één keer af.
  Moderator donderdag 3 november 2016 @ 17:12:47 #292
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166393958
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 10:11 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Doen jullie iets met de european fertiliy week?

MaJo, al iemand gesproken?
Ja, het enige dat ik kon doen was een testje voor de zekerheid maar dat had ik zelf vanochtend ook gedaan ;) verder kan het best gebeuren dat het bloeden uitblijft. Ik moet gewoon door met de Gonal F en dinsdag echo.

Ik denk dat ik toevallig een buikgriep te pakken hebt want naast buikkrampen ook diarree en misselijk. Valt allemaal lekker tegelijk samen :')

Ik had nog niet van die week gehoord maar ga er niets mee doen, hoewel ik er hier en in het echt heel open over ben vind ik dat op bijvoorbeeld social media nog een stapje te ver.

Barreltje, heel treffend dat stukje tekst!!
pi_166394807
Right, ik had netjes iedereen gequoted, maar zodra je naar de volgende pagina gaat, is alles weg. :+

Ik ben 26, niet heel jong, maar ik vind de mensen om me heen altijd veel ouder ogen.

En, ik had vanochtend weer een echo en *O* *O* *O* 7-8 eitjes die klaar liggen om aangeprikt te worden. Dus vanavond de ovitrelle en zaterdag de punctie :)

Het is voor ons de allereerste keer en het duurde zolang omdat (ik schaam me er achteraf voor..) ze hadden door geven dat ik 12,5 ipv 112,5 moest spuiten. En dat heb ik braaf een week gedaan.. Wel enigszins gedacht dat ik wel héél veel gonal F had voor zo'n kleine hoeveelheid.. 8)7 Maar goed, die week vertraging hakt er qua hormonen in spuiten behoorlijk in. Ik voel me elke dag een beetje minder energiek.

Stroop, ik schuif zaterdag bij je op het bankje! Gelukkig blijft ie voorlopig even bezet dan! O+

In het kader van de week van de vruchtbaarheid heb ik een FB-post gemaakt, waarin we 'uit de kast' komen en vragen om bewustwording omtrent het lomp en random vragen stellen over zwanger zijn, worden of dat mn man bijvoorbeeld beter z'n best moet doen.

En een *; & :* voor iedereen die hem kan gebruiken! O+
pi_166394922
quote:
17s.gif Op donderdag 3 november 2016 18:05 schreef SilverSjoiis het volgende:

In het kader van de week van de vruchtbaarheid heb ik een FB-post gemaakt, waarin we 'uit de kast' komen en vragen om bewustwording omtrent het lomp en random vragen stellen over zwanger zijn, worden of dat mn man bijvoorbeeld beter z'n best moet doen.

Zat ik ook aan te denken maar ik durf niet ;(
Het voelt zo kwetsbaaar..je kan niet meer terug onder je steen kruipen zeg maar :')
pi_166395083
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 18:11 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

Het voelt zo kwetsbaaar..je kan niet meer terug onder je steen kruipen zeg maar :')
Het is niet iets wat we in het openbaar verzwijgen, ik kreeg wel een brok in mn keel van de lieve reacties die we er op kregen :) Verder hebben we geen details gegeven over hoe ver we zijn ofzo :D Niet dat iedereen nu aan het aftellen voor over 2 weken :P
pi_166395397
Wij hebben het alleen verteld aan een handje vrienden en onze ouders broers zussen. Verder niemand omdat ik bang was dat iedereen steeds ging vragen hoe het met mij gaat en ik kan er niet goed over praten dan schiet ik vol.

Aan de andere kant misschien wel fijn om er in 1x vanaf te zijn?

Moeilijke keuze!
pi_166395500
quote:
17s.gif Op donderdag 3 november 2016 18:19 schreef SilverSjoiis het volgende:

[..]

Het is niet iets wat we in het openbaar verzwijgen, ik kreeg wel een brok in mn keel van de lieve reacties die we er op kregen :) Verder hebben we geen details gegeven over hoe ver we zijn ofzo :D Niet dat iedereen nu aan het aftellen voor over 2 weken :P
Wat een fijn dat je zulke lieve reacties kreeg. :*
pi_166395548
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 18:37 schreef deadly_kiss het volgende:
Wij hebben het alleen verteld aan een handje vrienden en onze ouders broers zussen. Verder niemand omdat ik bang was dat iedereen steeds ging vragen hoe het met mij gaat en ik kan er niet goed over praten dan schiet ik vol.

Aan de andere kant misschien wel fijn om er in 1x vanaf te zijn?

Moeilijke keuze!
Dat is inderdaad een keuze die je voor jezelf moet en kan maken! Altijd doen waar je jezelf het beste bij voelt :) :*

De belangrijkste mensen wisten het al (veel) langer :)
  donderdag 3 november 2016 @ 18:47:50 #299
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_166395585
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 18:11 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

Nou dat, dus. Sowieso zet ik heel weinig op Facebook, dus dit staat ook nogal lang bovenaan, zeg maar :')

Spannend Silver! En dan is het inderdaad wel logisch dat het zo lang heeft geduurd. Hoe voel je je eronder?

En dat is inderdaad een mooi stukje, Barreltje O+
pi_166395590
quote:
17s.gif Op donderdag 3 november 2016 18:05 schreef SilverSjoiis het volgende:
Right, ik had netjes iedereen gequoted, maar zodra je naar de volgende pagina gaat, is alles weg. :+

Ik ben 26, niet heel jong, maar ik vind de mensen om me heen altijd veel ouder ogen.

En, ik had vanochtend weer een echo en *O* *O* *O* 7-8 eitjes die klaar liggen om aangeprikt te worden. Dus vanavond de ovitrelle en zaterdag de punctie :)

Het is voor ons de allereerste keer en het duurde zolang omdat (ik schaam me er achteraf voor..) ze hadden door geven dat ik 12,5 ipv 112,5 moest spuiten. En dat heb ik braaf een week gedaan.. Wel enigszins gedacht dat ik wel héél veel gonal F had voor zo'n kleine hoeveelheid.. 8)7 Maar goed, die week vertraging hakt er qua hormonen in spuiten behoorlijk in. Ik voel me elke dag een beetje minder energiek.

Stroop, ik schuif zaterdag bij je op het bankje! Gelukkig blijft ie voorlopig even bezet dan! O+

En een *; & :* voor iedereen die hem kan gebruiken! O+
Eitjes *O*

Wij zitten nog diep in de kast en dat zal niet zo snel veranderen. Zelfs onze ouders weten het niet. Ik heb het 1 vriendin verteld. Mijn vriend heeft het wel een paar mensen verteld. Soms is het wel lastig, als ik zoals vandaag collega's op het werk hoor vertellen dat mensen niet zwanger kunnen worden omdat ze er teveel stress over hebben. Dan wil ik het wel uitschreeuwen...
pi_166395991
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 18:47 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Nou dat, dus. Sowieso zet ik heel weinig op Facebook, dus dit staat ook nogal lang bovenaan, zeg maar :')

Spannend Silver! En dan is het inderdaad wel logisch dat het zo lang heeft geduurd. Hoe voel je je eronder?

En dat is inderdaad een mooi stukje, Barreltje O+
Ik was wel toe aan de volgende stap. :D Heb tijdens het werken de hele tijd naar mn telefoon gestaard of ik al gebeld werd vandaag :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')