SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.------------------------------------------------------------------
Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?
dobbeySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mrs.PeelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.StroopwafelmeisjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MaJoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SilversjoiisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Crazy_HorseSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DroomvrouwtjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BarreltjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FinagainSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.WhoopjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.deadly_kissSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BobbyMcGeeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uitgezwaaid vorig topic:
[ Bericht 2% gewijzigd door McLaura op 19-09-2016 14:42:15 ]And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!![]()
Vreemd, mijn cyclus is zo onregelmatig als kan (tussen 23 en 60 dagen..) maar ik hoefde niet aan de pil. Kon beginnen op dag 1 met triptofem/decapeptyl en bellen voor het inplannen van de eerste echo op dag 9..
Hier wil het allemaal niet zo lukken. Er groeien weinig follikels en die paar die groeien liggen qua formaat ver uit elkaar. Dinsdag nog een laatste echo en dan waarschijnlijk beslissen of we voor de twee follikels gaan, of dat we deze poging afbreken.![]()
![]()
Ach, dat is balen zeg! Aan de ene kant denk je "benut die twee", maar wat nou als er maar in 1 een eicel zit of er geen bevruchtingen zijn? Dan is je poging weg..... Is escape-IUI een optie?And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
Ja, precies. Maar ik wil ook niet dat de afgelopen twee weken aan hormonen voor niets zijn geweest..quote:Op zondag 18 september 2016 20:33 schreef McLaura het volgende:
Ach, dat is balen zeg! Aan de ene kant denk je "benut die twee", maar wat nou als er maar in 1 een eicel zit of er geen bevruchtingen zijn? Dan is je poging weg..... Is escape-IUI een optie?
Ze hebben het in het ziekenhuis niet gehad over IUI, dus daar zal ik morgen eens naar informeren.is nu ook ziekig (vooralsnog alleen last van zijn keel, longen enzo, geen verhoging), dus die heb ik terug naar bed gestuurd met de opdracht er een zak doperwten uit de diepvries tegenaan te leggen mocht hij koorts krijgen
![]()
![]()
Uit voorzorg aan de paracetamol zetten.quote:Op maandag 19 september 2016 07:54 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]
Ja, precies. Maar ik wil ook niet dat de afgelopen twee weken aan hormonen voor niets zijn geweest..
Ze hebben het in het ziekenhuis niet gehad over IUI, dus daar zal ik morgen eens naar informeren.is nu ook ziekig (vooralsnog alleen last van zijn keel, longen enzo, geen verhoging), dus die heb ik terug naar bed gestuurd met de opdracht er een zak doperwten uit de diepvries tegenaan te leggen mocht hij koorts krijgen
Beterschap!
Idd een iui is nog een uitweg. Punctie met maar 2 eitjes is wel heel jammer van een poging. Succes![]()
![]()
Sam mag uit de OPquote:Op zondag 18 september 2016 20:33 schreef McLaura het volgende:
Ach, dat is balen zeg! Aan de ene kant denk je "benut die twee", maar wat nou als er maar in 1 een eicel zit of er geen bevruchtingen zijn? Dan is je poging weg..... Is escape-IUI een optie?![]()
![]()
Als je de poging afbreekt, telt het dan niet als een poging? Lastig dilemma hoor..quote:Op zondag 18 september 2016 19:23 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Hier wil het allemaal niet zo lukken. Er groeien weinig follikels en die paar die groeien liggen qua formaat ver uit elkaar. Dinsdag nog een laatste echo en dan waarschijnlijk beslissen of we voor de twee follikels gaan, of dat we deze poging afbreken.![]()
Zal wel per ziekenhuis verschillen dan. Ik denk als we doorgaan voor ICSI dat ik ook niet aan de pil hoef omdat mijn cycli de laatste tijd goed in beeld gebracht zijn door het ziekenhuisquote:Op zondag 18 september 2016 19:23 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Vreemd, mijn cyclus is zo onregelmatig als kan (tussen 23 en 60 dagen..) maar ik hoefde niet aan de pil. Kon beginnen op dag 1 met triptofem/decapeptyl en bellen voor het inplannen van de eerste echo op dag 9..
Hier wil het allemaal niet zo lukken. Er groeien weinig follikels en die paar die groeien liggen qua formaat ver uit elkaar. Dinsdag nog een laatste echo en dan waarschijnlijk beslissen of we voor de twee follikels gaan, of dat we deze poging afbreken.
Wat balen zegWat is eigenlijk het aantal follikels waar ze op hopen bij ICSI? Hopelijk gaan er toch nog wat eitjes verder groeien! Verhoging van dosering geen optie?
Ook al zo balenquote:Op maandag 19 september 2016 13:34 schreef BobbyMcGee het volgende:
Mijn eiblaasje groeit ook niet naar behoren. Vrijdag weer een check.Bij mij groeide ze ook langzaam, hopelijk gaan ze bij jou ook alsnog mooi groeien!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Ik heb een zeurderig gevoel in mijn onderbuik en nu ook bloedverlies. Is dat herkenbaar voor anderen die IUI hebben gedaan?26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Het telt als poging als er punctie plaatsvindt.quote:Op maandag 19 september 2016 13:34 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Als je de poging afbreekt, telt het dan niet als een poging? Lastig dilemma hoor..And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
Zeurderig gevoel ja, bloedverlies nee, maar de arts zei tegen mij wel dat bloedverlies kan voorkomen na IUI.quote:Op maandag 19 september 2016 14:52 schreef MaJo het volgende:
Ik heb een zeurderig gevoel in mijn onderbuik en nu ook bloedverlies. Is dat herkenbaar voor anderen die IUI hebben gedaan?![]()
Hier mensen ervaring met Assisted Hatching?
Wij ontdekten dat ze dat tegenwoordig ook op enkele plekken in Nederland doen en willen daar misschien gebruik van gaan maken.Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.![]()
hier niet herkenbaar.. beiden niet..quote:Op maandag 19 september 2016 14:52 schreef MaJo het volgende:
Ik heb een zeurderig gevoel in mijn onderbuik en nu ook bloedverlies. Is dat herkenbaar voor anderen die IUI hebben gedaan?
Maar goed. iedereen voelt of niet een zwangerschap ook altijd anders..
had je niet ook af en toe bloedverlies bij het vrijen?
misschien heb je een zeer goed doorbloedde BMM??Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje![]()
Ah oké, duidelijk.quote:Op maandag 19 september 2016 15:03 schreef McLaura het volgende:
[..]
Het telt als poging als er punctie plaatsvindt.![]()
Ja, ik hoop het maar ik heb er geen hoge verwachtingen van. Ik zit op de laagste dosis Clomid, en het zou dus goed kunnen dat dat niet genoeg is. Het voordeel van gonal f is dat je in een cyclus de dosis kunt verhogen, dat kan bij Clomid niet helaas.quote:Op maandag 19 september 2016 14:52 schreef MaJo het volgende:
Ook al zo balenBij mij groeide ze ook langzaam, hopelijk gaan ze bij jou ook alsnog mooi groeien!
Wat naar, dat bloedverlies. Dat maakt het wel spannend.![]()
Wat houdt het in?quote:Op maandag 19 september 2016 16:01 schreef ender_xenocide het volgende:
Hier mensen ervaring met Assisted Hatching?
Wij ontdekten dat ze dat tegenwoordig ook op enkele plekken in Nederland doen en willen daar misschien gebruik van gaan maken.Inderdaad ook wel eens na het vrijen, af en toe. Of zonder enige reden zomaarquote:Op maandag 19 september 2016 16:06 schreef Barreltje het volgende:
[..]
hier niet herkenbaar.. beiden niet..
Maar goed. iedereen voelt of niet een zwangerschap ook altijd anders..
had je niet ook af en toe bloedverlies bij het vrijen?
misschien heb je een zeer goed doorbloedde BMM??Ik zal maar verder rustig afwachten
Oh ja dat is met Clomid natuurlijk niet zoquote:Op maandag 19 september 2016 16:33 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Ja, ik hoop het maar ik heb er geen hoge verwachtingen van. Ik zit op de laagste dosis Clomid, en het zou dus goed kunnen dat dat niet genoeg is. Het voordeel van gonal f is dat je in een cyclus de dosis kunt verhogen, dat kan bij Clomid niet helaas.
Wat naar, dat bloedverlies. Dat maakt het wel spannend.Op welke cyclusdag zit je nu?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Assisted Hatching is wat ze al jaren in België en Duitsland gebruiken bij de IVF (en de reden dat Nederlanders die kant op gaan), dan wordt het "vliesje" om het embryo weker gemaakt, waardoor de innesteling beter gaat.quote:Op maandag 19 september 2016 16:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat houdt het in?
[..]
Inderdaad ook wel eens na het vrijen, af en toe. Of zonder enige reden zomaarIk zal maar verder rustig afwachten
[..]
Oh ja dat is met Clomid natuurlijk niet zoOp welke cyclusdag zit je nu?
Nu zijn ze dus in Nederland daar ook langzaamaan mee bezig nu. Vroeg me dus af of er hier mensen zijn met ervaring daarmee.Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Klinkt interessant! Valt er ook iets te zeggen over hoe meer kans je dan hebt op een zwangerschap?quote:Op maandag 19 september 2016 16:50 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Assisted Hatching is wat ze al jaren in België en Duitsland gebruiken bij de IVF (en de reden dat Nederlanders die kant op gaan), dan wordt het "vliesje" om het embryo weker gemaakt, waardoor de innesteling beter gaat.
Nu zijn ze dus in Nederland daar ook langzaamaan mee bezig nu. Vroeg me dus af of er hier mensen zijn met ervaring daarmee.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Daar is nog weinig onderzoek naar gedaan, daarom wordt het in Nederland ook nog niet toegepast eigenlijk. In het buitenland redeneren ze baat het niet schaad het niet. Het "lijkt" echter wel alsof het de kans vergroot. En voor je eigen gevoel wil je toch alles eraan gedaan hebben...quote:Op maandag 19 september 2016 16:50 schreef MaJo het volgende:
[..]
Klinkt interessant! Valt er ook iets te zeggen over hoe meer kans je dan hebt op een zwangerschap?Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
In theorie misschien wel, maar in praktijk zijn ze daar niet zo enthousiast over. Bij mij willen ze er sowieso niet aan beginnen door mijn verleden met PCOS.quote:Op maandag 19 september 2016 16:33 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Ja, ik hoop het maar ik heb er geen hoge verwachtingen van. Ik zit op de laagste dosis Clomid, en het zou dus goed kunnen dat dat niet genoeg is. Het voordeel van gonal f is dat je in een cyclus de dosis kunt verhogen, dat kan bij Clomid niet helaas.Volgens mij streven ze niet naar een vast aantal, maar kijken ze per vrouw naar het verloop. Bij sommigen zal er niet meer in zitten dan 4, anderen hebben er wel 25.. Vaak zeggen ze dat ze bij een kleiner aantal betere kwaliteit zijn, maar daar koop je natuurlijk niks voor als de terugplaatsing niet lukt en je na drie maanden al door je poging heen bent...quote:Op maandag 19 september 2016 14:52 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zal wel per ziekenhuis verschillen dan. Ik denk als we doorgaan voor ICSI dat ik ook niet aan de pil hoef omdat mijn cycli de laatste tijd goed in beeld gebracht zijn door het ziekenhuis
Wat balen zegWat is eigenlijk het aantal follikels waar ze op hopen bij ICSI? Hopelijk gaan er toch nog wat eitjes verder groeien! Verhoging van dosering geen optie?
![]()
Het kan dus wel? Dan doen ze het bij ons ook niet.quote:Op maandag 19 september 2016 16:54 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]
In theorie misschien wel, maar in praktijk zijn ze daar niet zo enthousiast over. Bij mij willen ze er sowieso niet aan beginnen door mijn verleden met PCOS.
Ik wist niet dat artsen er voor open stonden om bij een slechte 'opbrengst' qua eitjes de poging af te breken. Hoeveel follikels had je bij de vorige poging?![]()
Nou, assisted hatching schijnt 'gaatje maken in het embryovlies" te zijn.quote:Op maandag 19 september 2016 16:50 schreef MaJo het volgende:
[..]
Klinkt interessant! Valt er ook iets te zeggen over hoe meer kans je dan hebt op een zwangerschap?Het zou kunnen werken, maar echte cijfers zijn er (nog) niet geloof ik.quote:Bij assisted hatching wordt met een laser een gaatje gemaakt in het schilletje dat om het embryo heen zit. Hierdoor zou het embryo makkelijker kunnen innestelen en zou de zwangerschapskans na een embryoplaatsing hoger kunnen zijn. Om te bepalen of dat inderdaad zo is, gaat het Fertiliteitscentrum wetenschappelijk onderzoek verrichten.And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
Volgens mij alleen als het echt niet aanslaat en er helemaal niets groeit. Anders krijg je al snel dat de follikels die wel al groeien, alleen maar meer afstand nemen van de kleine. Ofzo. Het kan zijn dat ik de reden zelf verzonnen hebquote:Op maandag 19 september 2016 17:18 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Het kan dus wel? Dan doen ze het bij ons ook niet.
Ik wist niet dat artsen er voor open stonden om bij een slechte 'opbrengst' qua eitjes de poging af te breken. Hoeveel follikels had je bij de vorige poging?maar bij ons doen ze dat dus alleen als er niets groeit.
En ja, je mag elk moment stoppen. Dus als de opbrengst naar jouw mening te laag is, kunnen ze je niet dwingen tot een punctie.
Vorige keer had ik met dezelfde dosis 10 follikels, met 6 eitjes (5 goed genoeg voor bevruchting) en uiteindelijk 2 embryo's. Dus ook niet spetterend, en we hadden ook al aan het begin gevraagd of we niet een hogere dosis moesten proberen.![]()
Majo spannend hoor. Ik duim.
Stroop, ik geloof dat ik de poging af zou breken. Het zou anders ook al je tweede zijn toch?
Dobbey, hoe is het eigenlijk met jou?![]()
Vandaag toch maar even het ziekenhuis gebeld omdat ik blijf bloeden (steeds meer) en ook wat verhoging heb (37,6). Ze denken dat het een ovulatiebloeding is maar ik moet de temperatuur wel in de gaten houden. Als het boven de 38 graden komt moet ik bellen want dan kan het een baarmoederontsteking zijn. Duimen jullie voor mij dat het meevalt?26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Ik duim voor je Majo. Er heerst wel van alles want veel mensen in mijn omgeving hebben griep, keelontsteking en bronchitis, dus misschien is het wat anders, zelfs als je koorts omhoog gaat.![]()
Stroop, ik zou ook afbreken denk ik. Zonde van de poging......And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
Volgens mij is dat de reden waarom ophogen geen zin heeft inderdaad. Bij mijn laatste poging groeiden er 4, maar heel langzaam en toen is opgehoogd van 150 naar 225 Puregon. Toen gingen ze een stuk sneller, maar het bleven er 4.quote:Op maandag 19 september 2016 18:45 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]
Volgens mij alleen als het echt niet aanslaat en er helemaal niets groeit. Anders krijg je al snel dat de follikels die wel al groeien, alleen maar meer afstand nemen van de kleine. Ofzo. Het kan zijn dat ik de reden zelf verzonnen hebmaar bij ons doen ze dat dus alleen als er niets groeit.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
quote:Op woensdag 21 september 2016 15:07 schreef MaJo het volgende:
Vandaag toch maar even het ziekenhuis gebeld omdat ik blijf bloeden (steeds meer) en ook wat verhoging heb (37,6). Ze denken dat het een ovulatiebloeding is maar ik moet de temperatuur wel in de gaten houden. Als het boven de 38 graden komt moet ik bellen want dan kan het een baarmoederontsteking zijn. Duimen jullie voor mij dat het meevalt?ik duim!
![]()
Ik duim voor je Majo! Dat het maar een mooi kindje mag wordenquote:Op woensdag 21 september 2016 15:07 schreef MaJo het volgende:
Vandaag toch maar even het ziekenhuis gebeld omdat ik blijf bloeden (steeds meer) en ook wat verhoging heb (37,6). Ze denken dat het een ovulatiebloeding is maar ik moet de temperatuur wel in de gaten houden. Als het boven de 38 graden komt moet ik bellen want dan kan het een baarmoederontsteking zijn. Duimen jullie voor mij dat het meevalt?![]()
![]()
Ik duim voor je MaJo!
We hebben inderdaad besloten de poging af te breken. Mocht wel de ovitrelle spuiten en het zelf proberen ("al is er dan wel kans op een meerling"). De ovitrelle zal er ook voor zorgen dat mijn eierstokken sneller rustig worden, waardoor we sneller opnieuw kunnen proberen. Misschien zelfs al meteen de volgende cyclus!
Ze gaan ons in het volgende overleg bespreken, of een misschien andere medicatie of dosis nodig is. Ook willen ze nu op dag 3 een echo maken, om te zien of mijn baarmoeder goed schoon is, want deze ronde heb ik eerst 5 dagen spotting gehad (wel rood bloed dus moest beginnen), toen 2 dagen niks en toen brak het pas echt door. Ze denken dat dit geen invloed heeft gehad op het verdere verloop, maar zeker weten ze het niet.
Ben uiteindelijk best tevreden met het besluit. Mochten we volgende ronde hetzelfde resultaat hebben, dan hebben we het in elk geval geprobeerd.![]()
Thanks lieve meiden! Zit nu op 37,9 maar hoop dat het morgen gezakt is! Vandaag maar op tijd naar bed
Stroop ik snap de beslissing maar is wel erg balen natuurlijkHopelijk groeien de eieren beter volgende ronde!
Majo.. ik duim voor je!
En stroop wat een ladrige beslissing. Maar de juiste naar mijn gevoel( al heb je daar dus ook niks aan)
Ik had nog wel een vraagje over de temperatuur en mannen.
Mijn lief zit dus nu in een heel ward land.. daar is het 35-40 graden.. nu zit ie wel de meeste tijd in de airco.. maar hoeveel tijd mag hij eigenlijk boven de 36 graden buiten lopen? Of maak ik van een mug een olifant? In dat land worden namelijk ook gewoon nog babies geboren en niet alle mannen daar hebben decluxe van een airco.. Dat temperatuur gedoe.. ik vind het maar lastig! En het doet me soms ook afvragen of het echt zo'n enorm ding is..Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
Ik denk niet dat het heel veel uit maakt, maar alle beetjes helpen natuurlijk (of in dit geval dus juist niet). Ik zou adviseren om vooral katoenen en/of wijde (onder)broeken te dragen en inderdaad gewoon lekker veel in de airco te zitten.quote:Op donderdag 22 september 2016 07:00 schreef Barreltje het volgende:
Mijn lief zit dus nu in een heel ward land.. daar is het 35-40 graden.. nu zit ie wel de meeste tijd in de airco.. maar hoeveel tijd mag hij eigenlijk boven de 36 graden buiten lopen? Of maak ik van een mug een olifant? In dat land worden namelijk ook gewoon nog babies geboren en niet alle mannen daar hebben decluxe van een airco.. Dat temperatuur gedoe.. ik vind het maar lastig! En het doet me soms ook afvragen of het echt zo'n enorm ding is..
Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar zijn jullie een 'randgeval'? Wij namelijk niet (zelfs als man álles doet voor beter zaad, blijft het ICSI), dus dat helpt wel om het iets meer los te laten. Ik maak me dus niet druk om zijn ene kopje koffie per dag en als het wat warmer is kan ik dat ook wat makkelijker laten gaan. Hopelijk is dat voor jullie ook zo![]()
![]()
Thanksquote:Op woensdag 21 september 2016 21:36 schreef GotC het volgende:
Ik duim ook voor je MaJoHopelijk gaat het na een goede nachtrust morgen beter
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zou de buitentemperatuur ook van invloed zijn dan?quote:Op donderdag 22 september 2016 07:00 schreef Barreltje het volgende:
Majo.. ik duim voor je!
En stroop wat een ladrige beslissing. Maar de juiste naar mijn gevoel( al heb je daar dus ook niks aan)
Mijn lief zit dus nu in een heel ward land.. daar is het 35-40 graden.. nu zit ie wel de meeste tijd in de airco.. maar hoeveel tijd mag hij eigenlijk boven de 36 graden buiten lopen? Of maak ik van een mug een olifant? In dat land worden namelijk ook gewoon nog babies geboren en niet alle mannen daar hebben decluxe van een airco.. Dat temperatuur gedoe.. ik vind het maar lastig! En het doet me soms ook afvragen of het echt zo'n enorm ding is..Heb daar echt nog nooit over nagedacht. Sauna enzo weet ik maar kan me niet voorstellen dat de buitentemperatuur veel effect zal hebben, dan zou de vruchtbaarheid in die landen een stuk lager zijn
Lief dat je het vraagtquote:
Het gaat eigenlijk hetzelfde als gisteren. Nog steeds tegen koorts aan maar nog niet boven de 38 graden gekomen. Zolang dat niet het geval is doe ik verder gewoon maar rustig aan
Stroop: Het klinkt als een weloverwogen beslissingFijn dat je er nu ook vrede mee hebt; hopelijk is de volgende poging meer succesvol.
Mijn eiblaasjes groeien niet meerMaandag weer een echo. Echo's waarop niets te zien is, zijn niets aan
Ik reken er eigenlijk op dat het deze cyclus niets meer wordt. De dosis Clomid is gewoon te laag lijkt me.
![]()
Ik kan gewoon geen ovu strepen vinden![]()
Voorheen had ik altijd de hele maand een lichte streep en met eisprong knaller..
Nu na de grote schoonmaak niks..wit...omo... ben ik kapot?wtf is dit
![]()
op welke cyclusdag zit je?quote:Op zaterdag 24 september 2016 12:19 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik kan gewoon geen ovu strepen vinden![]()
Voorheen had ik altijd de hele maand een lichte streep en met eisprong knaller..
Nu na de grote schoonmaak niks..wit...omo... ben ik kapot?wtf is dit
ik had ook altijd alleen strepen een paar dagen voor de ovulatie. Je bent dus niet per se stuk
disclaimer![]()
1e menstruatiedag geteld als dag 1, zit ik nu op dag 20.quote:Op zaterdag 24 september 2016 12:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
op welke cyclusdag zit je?
ik had ook altijd alleen strepen een paar dagen voor de ovulatie. Je bent dus niet per se stuk
Maar het kan ook misschien komen doordat dit de eerste cyclus is na 3maand de pil..toch misschien weer ontregeld?
Ik ben na 7 dagen meteen begonnen met 2x daags testen en was niks te zien. Is gewoon apart voor mijn doen...![]()
of misschien is het nu juist gemaakt ipv stuk? misschien is dit zoals het bij jou lichaam hoor ipv altijd een streepje en met de eisprong een knalstreep.
valt eigenlijk nog weinig zinnigs over te zeggen. maar geen streep zien hoeft niet negatief te zijn![]()
![]()
wat SQ en elleska zeggen. gewoon blijven testen en kijken wanneer je uiteindelijk ongesteld wordt. zie dit dan maar als een ontdekkingsronde ( en jah.. ik snap het NOG een ronde wachten.. GLOEIENDE!!!! )Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
Lastig deadly! Maar misschien is het door de reset inderdaad anders nu. Was de menstruatie ook minder heftig?
Ik blijf maar bloeden. De verpleegster zei dat je na iui ook eerder ongesteld kunt worden. Maar hoe weet ik wanneer het een menstruatie is? Heb nu wel van die menstruatieklachten maar zit pas 6dpo...26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Volgende week maandag pas (niet morgen).quote:Op zondag 25 september 2016 11:17 schreef Arja het volgende:
Vreemd majo en vervelend.
Wanneer mag je testen?26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Vervelend zeg, die onzekerheid! Is het qua hoeveelheid ook een gebruikelijke menstruatie? Weet je ook hoeveel dpo je normaal ongeveer ongesteld wordt?
Hoe is je temperatuur?![]()
Wat naar die onzekerheid Majo. Ik hoop dat het bloeden snel stopt en dat je volgende week twee mooie streepjes piest!![]()
Haha, die rondes doen me weinig meer.quote:Op zaterdag 24 september 2016 20:34 schreef Barreltje het volgende:
wat SQ en elleska zeggen. gewoon blijven testen en kijken wanneer je uiteindelijk ongesteld wordt. zie dit dan maar als een ontdekkingsronde ( en jah.. ik snap het NOG een ronde wachten.. GLOEIENDE!!!! )
Afgelopen week de 1000 dagen gepasseerd, weet je wel hoeveel rondes dat waren![]()
![]()
Heel raar maar ik snak alleen maar naar een gezond/normaal werkend lichaam...
Dat ik daar zwanger door kan/ga worden denk ik daarna pas weer aan![]()
Ik blijf gewoon testen uiteraard maar raar is het wel die witte staafjes!![]()
Nee qua hoeveelheid wel minder. Het gekke is dat het niet echt in mijn onderbroek komt maar ik wel een paar keer moet vegen zeg maarquote:Op zondag 25 september 2016 13:41 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Vervelend zeg, die onzekerheid! Is het qua hoeveelheid ook een gebruikelijke menstruatie? Weet je ook hoeveel dpo je normaal ongeveer ongesteld wordt?
Hoe is je temperatuur?Normaal word ik 12dpo ongesteld dus dat duurt nog wel even... Temp blijft licht verhoogd maar komt niet boven de 38 uit.
We gaan er samen voor!!quote:Op zondag 25 september 2016 14:21 schreef Peacefulll het volgende:
Wat naar die onzekerheid Majo. Ik hoop dat het bloeden snel stopt en dat je volgende week twee mooie streepjes piest!Godver hey, 1000 dagenquote:Op zondag 25 september 2016 14:27 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Haha, die rondes doen me weinig meer.
Afgelopen week de 1000 dagen gepasseerd, weet je wel hoeveel rondes dat waren![]()
![]()
Heel raar maar ik snak alleen maar naar een gezond/normaal werkend lichaam...
Dat ik daar zwanger door kan/ga worden denk ik daarna pas weer aan![]()
Ik blijf gewoon testen uiteraard maar raar is het wel die witte staafjes!Ik hoop dat je lichaam zo goed gereset is dat het nu gewoon binnenkort raak is!
Klinkt precies als de innestelingsbloeding die ik had bij de eerste. Duurde een paar dagen, maar werd niet zo heftig als een gewone ongesteldheid. Ik duim voor je
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart![]()
Even een inval:
Nog even en Secret Santa 2016 gaat weer van start.
Aanmelden kan hier!
(en ondertussen duim ik ook voor een innestelingsbloeding Majo!)![]()
Ik denk dat het einde oefening is: net doorgelekt, hele onderbroek en benen zaten onder, helderrood en stolsels. Dus laat het maar doorbreken nu, kan ik lekker onbezorgd op vakantie volgende week
Majo.. wat jammer!
En is het niet ook snel na de iui eigenlijk?
Wanneer ga je op vakantieRabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
Ik heb het ziekenhuis gebeld en ze zeggen dat je na een iui soms sneller ongesteld wordt dan anders.quote:Op maandag 26 september 2016 10:19 schreef Barreltje het volgende:
Majo.. wat jammer!
En is het niet ook snel na de iui eigenlijk?
Wanneer ga je op vakantie
Zaterdag vliegen we naar Canadaik vind het niet erg, had het ook niet verwacht met deze slechte uitslag. Het is goed zo
Hebben ze na de iui ook nog bloedgeprikt om hormoonwaardes te bepalen?quote:Op maandag 26 september 2016 12:28 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb het ziekenhuis gebeld en ze zeggen dat je na een iui soms sneller ongesteld wordt dan anders.
Zaterdag vliegen we naar Canadaik vind het niet erg, had het ook niet verwacht met deze slechte uitslag. Het is goed zo
![]()
Fijn naar Canada MaJo! ga er lekker van genieten![]()
Wij wachten nog op een smiley op de test zodat we voor poging 7 langs kunnen komen. Het is wat later dan normaal en mijn vrouw heeft bloedverlies vreemd genoeg.....![]()
Nope. Is dat gebruikelijk?quote:Op maandag 26 september 2016 13:45 schreef Arja het volgende:
[..]
Hebben ze na de iui ook nog bloedgeprikt om hormoonwaardes te bepalen?Dat gaat helemaal goed komenquote:Op maandag 26 september 2016 14:14 schreef exode het volgende:
Fijn naar Canada MaJo! ga er lekker van genieten![]()
Wij wachten nog op een smiley op de test zodat we voor poging 7 langs kunnen komen. Het is wat later dan normaal en mijn vrouw heeft bloedverlies vreemd genoeg.....
Spannend! Hopelijk komt de smiley snel tevoorschijn
Jammer dat de eerste poging niet gelukt is, majo. Gelukkig wel iets om naar uit te kijken deze week en hopelijk hebben jullie na de reis meer geluk!
Ik ben eindelijk verhuisd dus nu een beetje meer ruimte in mijn hoofd. Ik ben nu een week aan de slag met de gonal en morgen de eerste echo. Ik vind t wel spannend.![]()
Dat is ook spannend! Hoe vind je het prikken gaan? Nog last van bijwerkingen? Hopelijk heb je een mooie echo morgenquote:Op dinsdag 27 september 2016 20:59 schreef Bottoms_up het volgende:
Jammer dat de eerste poging niet gelukt is, majo. Gelukkig wel iets om naar uit te kijken deze week en hopelijk hebben jullie na de reis meer geluk!
Ik ben eindelijk verhuisd dus nu een beetje meer ruimte in mijn hoofd. Ik ben nu een week aan de slag met de gonal en morgen de eerste echo. Ik vind t wel spannend.
Spannend B-U! Hoe bevalt het nieuwe huis?
Ik ben ook super blij.. net evenGesproken en het onderwerp maar eens aangeslingerd ..
Hij komt over 3 weekjes thuis en ik wilde weten of hij meteen door wilde met de IUI of eerst nog even elkaar weer.. ehh.. "besnuffelen"(dat wilde hij vorige keer dat hij weg was geweest namelijk )
Nu wil hij zo snel mogelijk beginnen ,wat betekent dat we over 6 weekjes weer een IUI gaan hebben..ik word er meteen een beetje zenuwachtig van en ben super blij dat we meteen weer aan de slag kunnen!!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
Balen, MaJo. Hopelijk wordt die huwelijksreis fantastisch maar ik gok zomaar van wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Spannend, BU! Is dit je eerste keer gonal? Hoeveel spuit je nu?
En 6 weken is stiekem al best snel, barreltje! Ik ben er een tijdje uit geweest: ging jij niet ergens voor trainen? Hardlopen ofzo?![]()
Triathlon en hij was super tof..quote:Op woensdag 28 september 2016 09:28 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Spannend, BU! Is dit je eerste keer gonal? Hoeveel spuit je nu?
En 6 weken is stiekem al best snel, barreltje! Ik ben er een tijdje uit geweest: ging jij niet ergens voor trainen? Hardlopen ofzo?
Nu weer rustig aan opbouwen voor volgend jaar
Wat fijn dat je zo snel weer kan beginnen barrel! Elke week lijkt vaak een week te lang hé![]()
Ik spuit nu 75ie en dat lijkt te werken. Nu op dag 9 1 follikel van 14. Vrijdag weer meting. Het spuiten zelf valt mee, maar ik ben de hele tijd erg moe. Kan natuurlijk ook nog door de verhuis komen. Ons huis is nog 1 grote bende met dozen en kasten die nog in elkaar moeten.![]()
Oh wat tof!! Ik ben al eeuwen aan het dubben of ik eens een hardloopwedstrijd van 5 km wil doen en jij doet gewoon een triatlon! Super vet!quote:Op woensdag 28 september 2016 09:59 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Triathlon en hij was super tof..
Nu weer rustig aan opbouwen voor volgend jaarDat moe zijn herken ik wel hoor.. Had ik ook enorm last van. Ga je voor ivf? Hopelijk blijft t lekker groeien en ben je snel weer van de gonal afquote:Op woensdag 28 september 2016 10:41 schreef Bottoms_up het volgende:
Wat fijn dat je zo snel weer kan beginnen barrel! Elke week lijkt vaak een week te lang hé![]()
Ik spuit nu 75ie en dat lijkt te werken. Nu op dag 9 1 follikel van 14. Vrijdag weer meting. Het spuiten zelf valt mee, maar ik ben de hele tijd erg moe. Kan natuurlijk ook nog door de verhuis komen. Ons huis is nog 1 grote bende met dozen en kasten die nog in elkaar moeten.![]()
![]()
Nope, iui.quote:Op woensdag 28 september 2016 11:56 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Dat moe zijn herken ik wel hoor.. Had ik ook enorm last van. Ga je voor ivf? Hopelijk blijft t lekker groeien en ben je snel weer van de gonal af![]()
Weet je nog die enorm happy en relaxte Barreltje?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
Wat fijn dat jullie op 1 lijn zittenquote:Op dinsdag 27 september 2016 21:52 schreef Barreltje het volgende:
Spannend B-U! Hoe bevalt het nieuwe huis?
Ik ben ook super blij.. net evenGesproken en het onderwerp maar eens aangeslingerd ..
Hij komt over 3 weekjes thuis en ik wilde weten of hij meteen door wilde met de IUI of eerst nog even elkaar weer.. ehh.. "besnuffelen"(dat wilde hij vorige keer dat hij weg was geweest namelijk )
Nu wil hij zo snel mogelijk beginnen ,wat betekent dat we over 6 weekjes weer een IUI gaan hebben..ik word er meteen een beetje zenuwachtig van en ben super blij dat we meteen weer aan de slag kunnen!!
Zit je dan ook aan de pil of komt het precies goed uit qua cyclus?
quote:Op dinsdag 27 september 2016 22:01 schreef Cygne het volgende:
Balen, MaJo. Hopelijk wordt die huwelijksreis fantastisch maar ik gok zomaar van wel.Haha smurfSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is een goeie score zegquote:Op woensdag 28 september 2016 10:41 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik spuit nu 75ie en dat lijkt te werken. Nu op dag 9 1 follikel van 14. Vrijdag weer meting. Het spuiten zelf valt mee, maar ik ben de hele tijd erg moe. Kan natuurlijk ook nog door de verhuis komen. Ons huis is nog 1 grote bende met dozen en kasten die nog in elkaar moeten.Ik was ook erg vermoeid door de Gonal F dus het kan goed daarvan komen
Maar grote veranderingen kunnen ook vermoeiend zijn dus een combi daarvan zal helemaal hard aankomen denk ik.
quote:Op woensdag 28 september 2016 17:18 schreef Barreltje het volgende:
Weet je nog die enorm happy en relaxte Barreltje?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik merk zelf dat ik er een beetje murw voor geworden ben. Deze week zijn er 3 baby's geboren in mijn directe omgeving. Denk alleen "leuk voor ze" en ga weer over tot de orde van de dag
Weet je nog die enorm happy en relaxte Barreltje?Ik ken t gevoel. Het lukt mij tegenwoordig al amper om mensen op kantoor te feliciteren. Vooral als het mannen zijn. Om de een of andere reden vind ik ze altijd zo zelfvoldaan over komenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Weet je nog die enorm happy en relaxte Barreltje?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Nu lekker onder een dekentje je verstoppen voor de wereld?![]()
tnx damesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
Barreltje![]()
![]()
![]()
![]()
Wij nog steeds geen smiley....dus poging 7 is nou ja nogal opmerkelijk. Volgens de cyclus was de ovulatie zondag al en de cyclus is al een jaar op de dag af te voorspellen. Maar geen smiley = geen poging.![]()
Wat vreemd zeg! Op welke dag zit ze nu? En misschien een rare vraag, maar zou ze misschien toch zwanger kunnen zijn?quote:Op donderdag 29 september 2016 09:38 schreef exode het volgende:
Barreltje![]()
![]()
![]()
![]()
Wij nog steeds geen smiley....dus poging 7 is nou ja nogal opmerkelijk. Volgens de cyclus was de ovulatie zondag al en de cyclus is al een jaar op de dag af te voorspellen. Maar geen smiley = geen poging.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
MaJo, dag 19, normaal is het op dag 13 of 14, zo'n afwijking is er eerder nog niet geweest. Ook niet bij de eerste zwangerschap toen ze het 1,5 jaar heeft bijgehouden. Extra vreemd dat ze een paar dagen geleden bloedverlies had.
Zwanger kan helaas niet, de vorige poging was in juni en sindsdien is ze ongesteld geweest en ze heeft een paar weken geleden een baarmoeder echo gehad.![]()
Vervelend dat haar cyclus ineens zo raar is. Het is al lastig genoeg zonder dat onvoorspelbare. Hopelijk zien jullie snel die smiley verschijnen.quote:Op donderdag 29 september 2016 09:38 schreef exode het volgende:
Barreltje![]()
![]()
![]()
![]()
Wij nog steeds geen smiley....dus poging 7 is nou ja nogal opmerkelijk. Volgens de cyclus was de ovulatie zondag al en de cyclus is al een jaar op de dag af te voorspellen. Maar geen smiley = geen poging.![]()
Zijn er hier meer die allemaal zwangerschapssymptomen/hormonale issues hebben na ovitrelle? Weer de vermoeidheid, gerommel in mijn baarmoeder, pukkels, gevoelige tepels ().. Klachten die ik normaal alleen tijdens menstruatie/gonal f heb. Sommige dingen herken ik wel van vorige keer, maar toen was ik daadwerkelijk zwanger, dus ik ben mezelf nu vanalles aan het aanpraten
![]()
Nu lees ik dat mensen best lang een vals positieve test hebben van de ovitrelle, dus dacht ik: misschien komen de symptomen daar ook van?
Is nu trouwens 9 dagen na ovitrelle (vorige week dinsdag).![]()
Sorry stroop, ik kan je niet helpen. Ik heb tot nu toe alleen nog ervaring met Gonal. Maar ik duim voor goed nieuws.
Net terug van de echo en het is niet wat ik gehoopt had. Mijn follikel van 14mm is gewoon weg. Links en rechts zitten er van 12 (elke kant 1). Nu zijn er twee mogelijkheden:
1. Hij is al gesprongen. Maar dat lijkt mij heel erg snel. Dit is nog maar dag 11 en twee dagen geleden was t nog maar 14. In een niet-gestimuleerde cyclus groeien ze ook trager dan gemiddeld.
2. Er is woensdag fout gemeten en was er geen van 14 maar waren er twee tegen elkaar geplakt.
Sowieso baal ik er een beetje van![]()
Maandag kijken ze weer en dan weten we het.![]()
Oh wat balen zeg, dat is niet wat je wil horenquote:Op vrijdag 30 september 2016 12:23 schreef Bottoms_up het volgende:
Sorry stroop, ik kan je niet helpen. Ik heb tot nu toe alleen nog ervaring met Gonal. Maar ik duim voor goed nieuws.
Net terug van de echo en het is niet wat ik gehoopt had. Mijn follikel van 14mm is gewoon weg. Links en rechts zitten er van 12 (elke kant 1). Nu zijn er twee mogelijkheden:
1. Hij is al gesprongen. Maar dat lijkt mij heel erg snel. Dit is nog maar dag 11 en twee dagen geleden was t nog maar 14. In een niet-gestimuleerde cyclus groeien ze ook trager dan gemiddeld.
2. Er is woensdag fout gemeten en was er geen van 14 maar waren er twee tegen elkaar geplakt.
Sowieso baal ik er een beetje van![]()
Maandag kijken ze weer en dan weten we het.is 12 mm voor dag 11 wel 'op schema?
Ik vind dat follikelmeten sowieso altijd een beetje nat vingerwerk.. Ze zullen vast weten wat ze doen, maar zo op zo'n zwart-wit-schermpie waar je bijna de pixels kan tellen...![]()
Stroop, Ovitrelle heeft een halfwaardetijd van ongeveer 30 uur, dus zou je na 9 dagen nog heel weinig in je bloed hebben (en ik zou zeggen dus ook geen symptomen die daardoor veroorzaakt worden......).And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
ohWW dat klinkt hoopvol stroopje!!quote:Op vrijdag 30 september 2016 13:11 schreef McLaura het volgende:
Stroop, Ovitrelle heeft een halfwaardetijd van ongeveer 30 uur, dus zou je na 9 dagen nog heel weinig in je bloed hebben (en ik zou zeggen dus ook geen symptomen die daardoor veroorzaakt worden......).
en BU, ik had ook wel eens op dag 22 een 12 (14?) mm folikel links en uiteindelijk werd het een 18 mm folikel rechtsniks om je ongerust om te maken.. wel irritant
Thanks allemaalWe zijn veilig aangekomen in Toronto, gaan nu lekker slapen (het is hier half 8, erg vreemd). Alleen erg last van menstruatiekrampen, dat is wel vervelend
Ik ben ook ongesteld gewordenWas niet zo'n goede dag gister..
Maar, we mogen van het ziekenhuis wel meteen door, dus we gaan weer lekker aan de decapeptyl en gonalHopelijk slaat het nu wel aan.
![]()
![]()
Voor iedereen die 'm nodig heeft.
Fijne reis Majo!![]()
Wij hebben vandaag de prikinstructie en beginnen met de decapeptyl
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!![]()
Succes!quote:Op zondag 2 oktober 2016 08:40 schreef SilverSjoiis het volgende:
Voor iedereen die 'm nodig heeft.
Fijne reis Majo!![]()
Wij hebben vandaag de prikinstructie en beginnen met de decapeptyl![]()
Stroopwafel.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: