abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165548882
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 09:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ok dan... Waar te beginnene met debunken. Wat vind je zelf het meest overtuigende argument hiervoor?

Te weten dat de berg waarover gesproken wordt Sinai is, de vuur en rook kolom mobiel was en vanaf de rode zee leiding gaf, tot in het nieuwe testament God als een 'consumerend vuur' beschouwd wordt, het woord Yahweh een vervoeging is van het werkwoord 'zijn' in het hebreeuws en zoveel betekent als 'ik ben' of 'ik zal zijn' en eeuwigheid aanduidt, het oude testament constant alle heidense praktijken (orgies, idolenbeelden, kinderen verbranden, drugs en alcohol, sodomie, enz enz) sterk veroordeelt en daadwerkelijk anders is dan de religies van de heidenen, enz enz.

Ik verzeker je dat alleen een gebrek aan kennis van wat er in de bijbel staat ertoe kan leiden dat je een dergelijke theorie kan geloven. Het is natuurlijk volledig onbetrouwbaar om een paar verzen hier en daar te kiezen en daar je hele theologie op te baseren, terwijl je 66 boeken hebt... En dan die verzen ook allemaal letterlijk te interpreteren terwijl het ook om beeldspraak of proza kan gaan, of profetische symboliek. Je gaat toch ook niet uit 20 regels van Plato afleiden wat zijn hele filosofie was?

De bron van dit soort ideeen zikn vaak vrijmetselaars of new agers of theosofisten, mensen die de christelijke religie haten en er simpelweg naar streven hem in diskrediet te brengen. En vaak ook lucifer als de ware god of verlosser van deensheid noemen. Je bronnen zijn dus niet objectief.
AronRa is een atheïst, geen satanist. Sigmund Freud lijkt me ook niet iemand die de duivel aanhing. Maar ik neem aan dat je bedoelt dat alleen Bijbelse sites objectief te noemen zijn?
  zondag 25 september 2016 @ 11:34:17 #252
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165549840
Abrahamitische religies zijn echt zo keihard dualistisch. Echte fasciliteerders van de illusie waarin we hier met z'n allen leven. Echt deel van de droom gewoon. Geen hulpmiddelen naar de waarheid.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_165549988
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 11:34 schreef Villas__Rubin het volgende:
Abrahamitische religies zijn echt zo keihard dualistisch. Echte fasciliteerders van de illusie waarin we hier met z'n allen leven. Echt deel van de droom gewoon. Geen hulpmiddelen naar de waarheid.
Dat geldt toch voor alle religies? En jij snapt toch ook wel waarom? (dankzij je-weet-wel-wie) ;)

Interessant topic trouwens, ik snap niet hoe ik dat heb kunnen missen. Straks toch ff doorlezen. :P
  zondag 25 september 2016 @ 11:43:59 #254
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165550069
quote:
7s.gif Op zondag 25 september 2016 11:40 schreef Biekuh het volgende:

[..]

Dat geldt toch voor alle religies? En jij snapt toch ook wel waarom? (dankzij je-weet-wel-wie) ;)

Interessant topic trouwens, ik snap niet hoe ik dat heb kunnen missen. Straks toch ff doorlezen. :P
Ha, ik wilde het net weer weghalen. Want inderdaad, dat is ook eigenlijk best wel logisch verder :P maar goed, er is nu al op gereageerd dus laat maar haha.

Al heb ik geen idee met wie je 'dankzij-je-weet-wel-wie' bedoelt?
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_165551326
quote:
2s.gif Op zondag 25 september 2016 10:19 schreef ToT het volgende:

[..]

AronRa is een atheïst, geen satanist. Sigmund Freud lijkt me ook niet iemand die de duivel aanhing. Maar ik neem aan dat je bedoelt dat alleen Bijbelse sites objectief te noemen zijn?
Nee, wat ik wil zeggen is dat d bijbel de beste bron is om te weten wat er in de bijbel staat. Je moet dua de bijbel in zijn geheel gebruiken indien je een zo waarheidsgetrouw mogelijk idee wil hebben van wat er instaat en bedoeld wordt.

Zowel jung als freud waren beinvloed door de mystiek.

Je hoeft geen satanist te zijn om de bijbel in diskrdiet te willen brengen.

Mensen die lucifer prijzen verwerpen satan vaak, aangezien voor hen lucifer het licht vertegenwoordigt en satan de dyisternis. In de kabbalah is de slang lucifer en verlosser, em god de schepper is de duivel of satan. Kwestie van interpretatie.
pi_165551355
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 12:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, wat ik wil zeggen is dat d bijbel de beste bron is om te weten wat er in de bijbel staat.

Zowel jung als freud waren beinvloed door de mystiek.

Je hoeft geen satanist te zijn om de bijbel in diskrdiet te willen brengen.
Nee dat doet de Bijbel zelf al goed genoeg! ^O^ Kinderen doodmeppen tegen de rotsen voor God, God die kinderen door beren laat verscheuren, een een volk uitroeien in opdracht van God (inclusief de kinderen en al hun dieren) enz enz enz. :Y
pi_165551431
quote:
2s.gif Op zondag 25 september 2016 12:50 schreef ToT het volgende:

[..]

Nee dat doet de Bijbel zelf al goed genoeg! ^O^ Kinderen doodmeppen tegen de rotsen voor God, God die kinderen door beren laat verscheuren, een een volk uitroeien in opdracht van God (inclusief de kinderen en al hun dieren) enz enz enz. :Y
Dat zijn inderdaad moeilijk te begrijpen en aanvaarden teksten. In de meeste gevallen is het echter duidelijk dat er genoeg kansen zijn geweest voor de volkeren om zich van hun evil ways te keren. God is niet willekeurig in rechtspraak.

De bijbel verhult niets. Fouten die mensen maken, hun zonden, schandalige praktijken en Gods reactie hierop. Dit maakt het nu juist betrouwbaarder in tegenstelling tot geschriften waar de dienaars van god zelf halfgoden en perfect zijn.
pi_165554713
Hij is ook niet willekeurig in wie hij straft uit jaloezie.
Conscience do cost.
pi_165554770
Het is wel iets typisch in satanisme/occulte om alles om te draaien: oorlog=vrede, haat=liefde, kwaad=goed, omgekeerde pentagram, teksten die achterstevoren worden opgeschreven/gereciteerd/gezongen, omgekeerde kruis, etc. en de TT past daar ook bij: God=satan.
  zondag 25 september 2016 @ 17:27:02 #260
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165557044
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 15:36 schreef Tevik het volgende:
Het is wel iets typisch in satanisme/occulte om alles om te draaien: oorlog=vrede, haat=liefde, kwaad=goed, omgekeerde pentagram, teksten die achterstevoren worden opgeschreven/gereciteerd/gezongen, omgekeerde kruis, etc. en de TT past daar ook bij: God=satan.
Dat is vooral ook een dogma binnen religie, dat Satan alles om zou draaien.

En wat nu als de grap is dat juist de meest dominante religieuze groep dat doen waar ze anderen van betichten.

Maar goed, beetje never ending story natuurlijk zo wel. Dat omkeren van de werkelijkheid kun je alles en iedereen van beschuldigen. Maar ik vind het geen heel vergezochte gedachte dat zulke dingen wel eens compleet omgekeerd kunnen zijn op deze wereld, ondanks dat.
  zondag 25 september 2016 @ 17:34:31 #261
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165557181
Wanneer behoort iets voor jullie trouwens precies tot het 'occulte'? Wat voor stromingen vallen daar precies onder? Hebben jullie het dan meer over zaken als spiritisme en paranormaal gedoe ? Of hoe ver gaat dat precies?
pi_165557868
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 17:34 schreef Villas__Rubin het volgende:
Wanneer behoort iets voor jullie trouwens precies tot het 'occulte'? Wat voor stromingen vallen daar precies onder? Hebben jullie het dan meer over zaken als spiritisme en paranormaal gedoe ? Of hoe ver gaat dat precies?
Volgens mij hoort alles wat niet bidden is automatisch tot het occulte. Met geesten babbelen, tarotkaarten lezen, handpalm lezen, Reiki enz. Allemaal dingen waar je vroeger voor op de brandstapel terecht kwam, en als de mensheid zich niet van de kerk los gerukt had, hadden we nu nog steeds martelingen en brandstapels gehad voor heksen. (Iets wat in Afrikaanse landen overigens nog WEL steeds gebeurt.)

Gij zult de toveres niet laten leven!
De Katholieke kerk deed er zelf net zo hard aan mee, tot Luther hamertje tik ging doen op de kerkdeur.
Paddo's hebben ze overigens ook vaak gebruikt om dichter tot de Heere te komen, en zelfs soms stiekem in het eten gedaan van monniken die wegens een geloofscrisis het klooster wilden verlaten.

pi_165558101
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2016 16:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Mijn kijk hierop...

De duivel inspireert verleidbare mensen tot het realiser en van zijn eigen verlangen om als god te heersen:
12 Hoe bent u uit de hemel gevallen,
morgenster, zoon van de dageraad!
U ligt geveld op de aarde,
overwinnaar over de heidenvolken!
13 En ú zei in uw hart:
Ik zal opstijgen naar de hemel;
tot boven Gods sterren
zal ik mijn troon verheffen,
ik zal zetelen op de berg van de ontmoeting
aan de noordzijde.
14 Ik zal opstijgen boven de wolkenhoogten,
ik zal mij gelijkstellen met de Allerhoogste.
- See more at: http://herzienestatenvert(...)sthash.G4wjjwm0.dpuf

Hiervoor trekt hij als het ware steeds een ander kostuum aan in de vorm van goden, religies en filosofien en inspireert mensen tot het realiseren ervan, zonder dat zij er zich zelf noodzakelijk van bewust zijn wat de bron van hun inspiratie is.
Pure flauwekul. Dit gaat niet om Lucifer of satan maar om de koning van babel. Maar dan moet je niet halverwege een tekst knippen en plakken in de tekst staat het gewoon "zeg tegen de koning van Babel". Dit is pure symboliek, wat protestantse christenen dan letterlijk nemen.

quote:
Het vaticaan belichaamt een van de vele facades wasrachter de duivel zijn recruten inzet, met enkele specifieke karakteristieken diehet vaticaan en het vaticaan alleen tot wat de bijbel de 'hoer van Babylon' en de paus de 'man van zonde' of antichrisr kwalificeren, onder meer:
Natuurlijk, de ander is altijd de duivel.

quote:
-Het vaticaan pretendeert een christelijke religie te vertegenwoordigen, maar onderwijst doctrines van duivels
De RK is net oz christelijk als protestanten. Ik heb eens naar een kerk uitzending gekeken en ik dacht echt met een protestantse sekte te maken te hebben, bleek het om een RK te gaan. En wat weet je nou van duivels dat je kan weten dat het een duivelse doctrine is?

quote:
-de hierarchie en theologie van het vaticaan maken het tot een poltico-religieus systeem wat ernaar streeft om iedereen onder haar eigen autoriteit te onderwerpen, iov die van God

-de wetten van het vaticaan gaan direct in tegen de wetten en principes in de bijbel, zij is niet onderworpen aan de god van de bijbel
Protestantisme ook. Ik heb nog nooit christenen homo's zien stenigen of mensen die vreemd gaan zien doden.

quote:
Het vaticaan is de erfgenaam van de romeinse, griekse,perzische en babylonische culturen (die elkaar in omgekeerde volgorde beinvloed hebben). Babylon was de eerste poging van de duivel na de vloed om de aarde aan zich te onderwerpen via zijn knechtje Nimrod. Gods reactie was de talen te verwarren. De reactie hierop was de symbolentaal en sinds babylon is de duivel bezig geweest de aarde te verenigen onder zijn autoriteit. Tegelijkertijd werkt God zijn plan van verlossing uit en haalde de victorie over de duivel dmv het zondenloze leven en bloedoffer van jezus.
Jezus, wat een verhaal. Met nul komma nul waarde in historiciteit. Die vloed heeft nooit plaatsgevonden, dus de rest stort ook als een kaartenhuis in elkaar. Talen zijn altijd al verwarrend geweest, omdat groepen mensen in andere gebieden nou eenmaal andere talen ontwikkelen. Dat is evolutie.
Over Jezus zijn slechts drie jaar bekend, en die heeft hij niet bepaald zondeloos geleefd.

quote:
Een groot deel van de mythologie is inderdaad gebaseerd op de bewegingen van de hemellichamen, echter heeft de bijbel astrologie (en alle andere spurituele praktijken van de heidenen) uitdrukkelijk aangewezen als een bron van kwaad. De bijbelse religie is biet gebaseerd op hemellichamen of iets dergelijks. Er zijn een boel videos (type jordan maxwell) in omloop die bijbelteksten erg verstoren od uit hun context alen om deze indruk te wekken maar iedereen die de tijd neemt om dit na te checken kan zien dat het om misinformatie gaat. Zie bijv:
De heidenen ook nog wel.... Je moet nog extremer en orthodoxer worden...
Astrologie is niet de bron van kwaad, maar fundamentalisme en orthodoxe mensen (of ze nou christen, boeddhist, atheist, jood of moslim zijn allemaal om het even) zijn bronnen waaruit kwaad voortspruit. Maar dat zal de bijbel wel niet vertellen, aangezien het zelf ook een fundamentalistisch boekwerk is.

quote:
Pasop met de vele informatie OVER God en OVER de bijbel, uit dubieuze bronnen.
Precies! Je kan beter te rade gaan bij wetenschappers en professoren die hun hele leven in dienst stellen van waarheid dan bij dominees en theologen of rabbi's of imams.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 16:56 schreef Villas__Rubin het volgende:
Is het heel erg dat ik het een soort van lachwekkend vind hoe levendig er hier wordt gesproken over wezens die nooit ook maar één sterveling in levende lijve heeft gezien? Ze zijn met een hele kosmische oorlog bezig joh.
Die kosmische oorlogen zijn afgeleidt van meteorieten. Vandaar dat de "gevallen engelen" ook op Aarde geslingerd werden in plaats van ergens anders. Een normale engel had de gevallen engelen verbannen naar een leegstaande planeet, daar kon de gevallen engel dan geen mensen beinvloeden.

Dus inderdaad, mensen die geloven in gevallen engelen snappen er geen jota van. En toch maar raaskallen over "heidenen dit en heidenen dat, nieuwe wereld orde dit en nieuwe wereld orde dat".
pi_165558340
Astrologie, nog zoiets occults! Maar waarom heet de Katholieke Kerk Jezus ineens "De heer van de dierenriem" gemaakt? :? Geschiedsvervalsing en aspecten van andere geloofsstromingen jatten is iets wat we wel van ze gewend zijn, maar vaak is dat tenminste nog verweven in één of ander verhaal (behalve de kerstboom, de Paashaas, paaseieren enz.)
pi_165558466
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 09:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ok dan... Waar te beginnene met debunken. Wat vind je zelf het meest overtuigende argument hiervoor?

Te weten dat de berg waarover gesproken wordt Sinai is, de vuur en rook kolom mobiel was en vanaf de rode zee leiding gaf, tot in het nieuwe testament God als een 'consumerend vuur' beschouwd wordt, het woord Yahweh een vervoeging is van het werkwoord 'zijn' in het hebreeuws en zoveel betekent als 'ik ben' of 'ik zal zijn' en eeuwigheid aanduidt, het oude testament constant alle heidense praktijken (orgies, idolenbeelden, kinderen verbranden, drugs en alcohol, sodomie, enz enz) sterk veroordeelt en daadwerkelijk anders is dan de religies van de heidenen, enz enz.
Waar te beginnen met debunken van jouw onzinverhaaltje? Je doet namelijk alsof er iets is als de heidenen. Maar de heidenen bestonden niet en bestaan nog steeds niet. Iedereen heeft een andere religie gehad, dat is een punt.
Ten tweede weet je niks van de evolutie van het jodendom en hun thora. Je weet dus niet wat ze in 1000 vC goedkeurden en wat ze in 800 vC afkeurden.

In het OT staat overigens ook dat kinderen gedood werden door de jodne, omdat die van ander stammen waren. Dat is net zo slecht als kinderen verbranden.

quote:
Ik verzeker je dat alleen een gebrek aan kennis van wat er in de bijbel staat ertoe kan leiden dat je een dergelijke theorie kan geloven. Het is natuurlijk volledig onbetrouwbaar om een paar verzen hier en daar te kiezen en daar je hele theologie op te baseren, terwijl je 66 boeken hebt...
Maar....

wat doe jij dan? Je begint nota bene iedere keer als je iets citeert uit de bijbel halverwege en vaak nog verder. Dat is pas cherry picking.
En je hebt niks aan kennis van wat IN de bijbel staat als je niks weet van hoe de bijbel geevolueerd is.

quote:
En dan die verzen ook allemaal letterlijk te interpreteren terwijl het ook om beeldspraak of proza kan gaan, of profetische symboliek. Je gaat toch ook niet uit 20 regels van Plato afleiden wat zijn hele filosofie was?
Het wordt steeds lachwekkender. Iemand die een symbolisch woord tegen de koning van Babel letterlijk neemt en hieruit denkt dat het om lucifer gaat en die gaat dan praten over symbolisch en proza?

quote:
De bron van dit soort ideeen zikn vaak vrijmetselaars of new agers of theosofisten,
Die mensen heten gewoon theosofen en die....

quote:
mensen die de christelijke religie haten en er simpelweg naar streven hem in diskrediet te brengen. En vaak ook lucifer als de ware god of verlosser van deensheid noemen. Je bronnen zijn dus niet objectief.
.... haten christendom niet. Sterker nog, er zijn heel veel mensen die eens christen waren en die later theosoof werden. Maar wat ik merk is dat christenen vaak in de verdediging schieten of die zelfs de zogenaamde haat tegen christendom aangrijpen om te denken dat het daarom wel waar moet zijn. De rest wordt geinspireerd door de duivel en de christenen zijn de enigen die het juist hebben.
In feite hebben de christenen de arrogantie van jodendom overgenomen door te doen alsof de heidenen allemaal slecht waren en zij goed en de enige god dienden.

Dat mensen hier anno 2016 nog intrappen, ik begrijp er niks van.
  zondag 25 september 2016 @ 18:44:03 #266
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165558536
quote:
2s.gif Op zondag 25 september 2016 18:10 schreef ToT het volgende:

[..]

Volgens mij hoort alles wat niet bidden is automatisch tot het occulte. Met geesten babbelen, tarotkaarten lezen, handpalm lezen, Reiki enz. Allemaal dingen waar je vroeger voor op de brandstapel terecht kwam, en als de mensheid zich niet van de kerk los gerukt had, hadden we nu nog steeds martelingen en brandstapels gehad voor heksen. (Iets wat in Afrikaanse landen overigens nog WEL steeds gebeurt.)

Gij zult de toveres niet laten leven!
De Katholieke kerk deed er zelf net zo hard aan mee, tot Luther hamertje tik ging doen op de kerkdeur.
Paddo's hebben ze overigens ook vaak gebruikt om dichter tot de Heere te komen, en zelfs soms stiekem in het eten gedaan van monniken die wegens een geloofscrisis het klooster wilden verlaten.

[ afbeelding ]
En dat bedoel ik dus met dat ik het helemaal zo'n gekke gedachte niet vind, dat God=Satan. Bedoel, kijk eens idd naar dit soort dingen. Wie is hier nou overduidelijk de duistere, zieke partij? De kruidenvrouwtjes die aan astrologie doen en tarotkaartjes lezen en verder geen vlieg kwaad doen, of die tirannieke meerderheid die hun de brandstapel opgooien omdat ze zogenaamd 'duivelse dingen' doen. Dit ziet de gemiddelde gelovige op één of andere manier maar niet in. Maar DIT is dus de reden waarom we dit soort vragen stellen en waarom we zo'n stelling nemen.

Religie zegt wel voor het goede te staan, en om het goede te geven en het goede te zijn, maar ik zie dit de zogenaamde in hun ogen 'kwaden' (heidenen, pagans etc.) alleen nooit doen...

De Bijbel/Koran/Thora zijn boeken vol moord en doodslag, en 'overwinning' etc. Maar de zogenaamde 'heidense' boeken (die pas echt het kwaad zelve zijn) zijn juist het meest vredige materiaal. Maar toch zijn zij de zogenaamde kwaden.

Daarom dus God=Satan.... Ik ben echt geneigd te denken dat dit idd zo is.
pi_165558543
"Heidenen" schijnt zo ongeveer synoniem te zijn aan "boerenkinkels". De oude Romeinen werden ook heidenen genoemd. Een grove belediging als je kijkt naar hun imperium.
pi_165558573
quote:
2s.gif Op zondag 25 september 2016 18:44 schreef ToT het volgende:
"Heidenen" schijnt zo ongeveer synoniem te zijn aan "boerenkinkels". De oude Romeinen werden ook heidenen genoemd. Een grove belediging als je kijkt naar hun imperium.
De Egyptenaren waren ook heidenen. Hun imperium heeft langer standgehouden dan het Jodendom bestaat...
pi_165558623
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 18:46 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

De Egyptenaren waren ook heidenen. Hun imperium heeft langer standgehouden dan het Jodendom bestaat...
Nou dat dus ja. Hoe arrogant is het te zeggen dat het Abrahamistisch geloof eht ware geloof is?
Ja leuk sprookje over de Exodus en dat die staf in een slang veranderde die de andere staf-slangen opat en daarmee de superioriteit van Yahweh aantoonde, maar in Egypte noteerden ze ALLES van hun grootste overwinningen tot hun bitterste nederlagen, en over dit soort dingen is dus NIETS te vinden.
Dus echt puur een sprookje verzinnen om te doen alsof jouw God sterker is dan al die Egyptische goden bij elkaar? Met gebeurtenissen die NOOIT voorgevallen zijn?
  zondag 25 september 2016 @ 18:57:56 #270
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165558808
Dat is ook nog zoiets idd. Niemand die ooit de abrahamitiscvhe 'God' heeft gezien. Hij werd gewoon toegeschreven aan overwinningen. 'met de hulp van God/Allah hebben wij hen verslagen', net zoals Moslims nu ook nog doen.
Er gebeuren dingen, en men interpreteert dat dan als een straf of beloning van God. En sommige mensen waren dan zogenaamde 'zieners', de profeten.
pi_165558879
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 18:22 schreef Gerrits1986 het volgende:

[..]

Pure flauwekul. Dit gaat niet om Lucifer of satan maar om de koning van babel. Maar dan moet je niet halverwege een tekst knippen en plakken in de tekst staat het gewoon "zeg tegen de koning van Babel". Dit is pure symboliek, wat protestantse christenen dan letterlijk nemen.

Inderdaad is deze tekst van toepassing op de koning van Babel, die hier als een type dient voor Satan. Zoals later de koning van Perzië als een type voor de messias dient. De bijbel gebruikt frequent aardse gebeurtenissen en personen om hemelse en spirituele waarheden te beschrijven/vertegenwoordigen. De symboliek is daar, maar de tekst kan nooit in zijn volledigheid op een simpel mens van toepassing zijn.

quote:
De RK is net oz christelijk als protestanten. Ik heb eens naar een kerk uitzending gekeken en ik dacht echt met een protestantse sekte te maken te hebben, bleek het om een RK te gaan. En wat weet je nou van duivels dat je kan weten dat het een duivelse doctrine is?
Beetje onzinnig om je theologie op een TV uitzending te baseren.
Duivelse doctrines verdedigen zaken zoals de goddelijkheid van de mens, een onsterfelijke ziel, enz.

quote:
Protestantisme ook. Ik heb nog nooit christenen homo's zien stenigen of mensen die vreemd gaan zien doden.
Sinds wanneer is 'protestantisme' de 'natie Israêl' ten tijde en voor JC? De natie Israël kwam ten einde toen Jeruzalem vernietigd werd door de Romeinen.

quote:
Jezus, wat een verhaal. Met nul komma nul waarde in historiciteit. Die vloed heeft nooit plaatsgevonden, dus de rest stort ook als een kaartenhuis in elkaar. Talen zijn altijd al verwarrend geweest, omdat groepen mensen in andere gebieden nou eenmaal andere talen ontwikkelen. Dat is evolutie.
Over Jezus zijn slechts drie jaar bekend, en die heeft hij niet bepaald zondeloos geleefd.

Kan hier geen zinnige reactie op geven.

quote:
De heidenen ook nog wel.... Je moet nog extremer en orthodoxer worden...
Astrologie is niet de bron van kwaad, maar fundamentalisme en orthodoxe mensen (of ze nou christen, boeddhist, atheist, jood of moslim zijn allemaal om het even) zijn bronnen waaruit kwaad voortspruit. Maar dat zal de bijbel wel niet vertellen, aangezien het zelf ook een fundamentalistisch boekwerk is.

Hier ook niet.

quote:
Precies! Je kan beter te rade gaan bij wetenschappers en professoren die hun hele leven in dienst stellen van waarheid dan bij dominees en theologen of rabbi's of imams.
Die zijn ook niet per sé objectief: Feiten zijn dat wel.

quote:
Die kosmische oorlogen zijn afgeleidt van meteorieten. Vandaar dat de "gevallen engelen" ook op Aarde geslingerd werden in plaats van ergens anders. Een normale engel had de gevallen engelen verbannen naar een leegstaande planeet, daar kon de gevallen engel dan geen mensen beinvloeden.

Dus inderdaad, mensen die geloven in gevallen engelen snappen er geen jota van. En toch maar raaskallen over "heidenen dit en heidenen dat, nieuwe wereld orde dit en nieuwe wereld orde dat".
Te simplistisch.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ali_Kannibali op 25-09-2016 19:45:11 ]
pi_165558911
quote:
2s.gif Op zondag 25 september 2016 18:34 schreef ToT het volgende:
Astrologie, nog zoiets occults! Maar waarom heet de Katholieke Kerk Jezus ineens "De heer van de dierenriem" gemaakt? :? Geschiedsvervalsing en aspecten van andere geloofsstromingen jatten is iets wat we wel van ze gewend zijn, maar vaak is dat tenminste nog verweven in één of ander verhaal (behalve de kerstboom, de Paashaas, paaseieren enz.)
Omdat de RKK geen christelijke kerk is.

Overigens ben ik nog nooit die titel of term tegengekomen, 'heer van de dierenriem'. Een bron zou wel gepast zijn.
pi_165559147
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 18:40 schreef Gerrits1986 het volgende:

[..]

Waar te beginnen met debunken van jouw onzinverhaaltje? Je doet namelijk alsof er iets is als de heidenen. Maar de heidenen bestonden niet en bestaan nog steeds niet. Iedereen heeft een andere religie gehad, dat is een punt.
Ten tweede weet je niks van de evolutie van het jodendom en hun thora. Je weet dus niet wat ze in 1000 vC goedkeurden en wat ze in 800 vC afkeurden.

In het OT staat overigens ook dat kinderen gedood werden door de jodne, omdat die van ander stammen waren. Dat is net zo slecht als kinderen verbranden.

Heidenen is iedereen die niet de ware God aanbidt. In de meeste gevallen gaat het om alternatieve religies/spiritualiteiten.

Ik ben geen expert mbt de evolutie van de Torah, dat ben je zelf denk ik ook niet. Wat ik echter wel vast kan stellen is dat de bijbel een coherent geheel vormt, ondanks dat het om vele verschillende auteurs gaat die over een lange tijdsperiode en op verschillende locaties geleefd hebben.

quote:
Maar....

wat doe jij dan? Je begint nota bene iedere keer als je iets citeert uit de bijbel halverwege en vaak nog verder. Dat is pas cherry picking.
En je hebt niks aan kennis van wat IN de bijbel staat als je niks weet van hoe de bijbel geevolueerd is.
Nee, ik citeer datgene wat van belang is voor mijn argument. Dat doe ik met een schoon geweten. Niet zoals anderen die expres teksten uit hun context halen om een vals argument te ondersteunen. Zoals bij dat hele verhaal over dat Yahweh een vulkaan is.

quote:
Het wordt steeds lachwekkender. Iemand die een symbolisch woord tegen de koning van Babel letterlijk neemt en hieruit denkt dat het om lucifer gaat en die gaat dan praten over symbolisch en proza?

Val niet in herhaling, dat wordt al gauw langdradig.

quote:
Die mensen heten gewoon theosofen en die....

Theosophists, in het Engels. Niet van belang.

quote:
.... haten christendom niet. Sterker nog, er zijn heel veel mensen die eens christen waren en die later theosoof werden. Maar wat ik merk is dat christenen vaak in de verdediging schieten of die zelfs de zogenaamde haat tegen christendom aangrijpen om te denken dat het daarom wel waar moet zijn. De rest wordt geinspireerd door de duivel en de christenen zijn de enigen die het juist hebben.
In feite hebben de christenen de arrogantie van jodendom overgenomen door te doen alsof de heidenen allemaal slecht waren en zij goed en de enige god dienden.

Dat mensen hier anno 2016 nog intrappen, ik begrijp er niks van.
Er is maar 1 waarheid. We kunnen niet allemaal gelijk hebben. Wel allemaal ongelijk. Aan ieder de taak om waarheid en onwaarheid van elkaar te onderscheiden.
pi_165559251
quote:
2s.gif Op zondag 25 september 2016 18:49 schreef ToT het volgende:

[..]

Nou dat dus ja. Hoe arrogant is het te zeggen dat het Abrahamistisch geloof eht ware geloof is?
Ja leuk sprookje over de Exodus en dat die staf in een slang veranderde die de andere staf-slangen opat en daarmee de superioriteit van Yahweh aantoonde, maar in Egypte noteerden ze ALLES van hun grootste overwinningen tot hun bitterste nederlagen, en over dit soort dingen is dus NIETS te vinden.
Dus echt puur een sprookje verzinnen om te doen alsof jouw God sterker is dan al die Egyptische goden bij elkaar? Met gebeurtenissen die NOOIT voorgevallen zijn?
Men noteerde de bitterste nederlagen? Dit is opnieuw geheel fout. Egypte staat bekend om het feit dat nieuwe Pharaos hun voorgangers uit het steen weg lieten hakken en hun eigen afbeelding voor bijv. een overwinning lieten graveren. Nederlagen werden nergens geregistreerd. Hele geschiedenis werd verwijderd om het image hoog te houden.

Wat men wel heeft gevonden is afbeeldingen van slaven die stenen van klei en stro maken, evenals een gedicht waarin Egypte in puin vermeld wordt, als gevolg van wat veel op de bijbelse plagen lijkt.
pi_165559261
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 19:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Omdat de RKK geen christelijke kerk is.

Overigens ben ik nog nooit die titel of term tegengekomen, 'heer van de dierenriem'. Een bron zou wel gepast zijn.

Wellicht heeft het ook te maken met: http://www.solarmythology.com/bibleastrology.htm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')