Ffs noem het beesje bij zijn naamquote:
Thnx Ali-booquote:Op zaterdag 17 september 2016 20:14 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ffs noem het beesje bij zijn naam
Ik ontken die historie nergens en als iemand zich beledigd voelt is dat toch echt zijn eigen keuze.quote:Op zaterdag 17 september 2016 20:12 schreef zeer het volgende:
[..]
oh pls man
Dit soort ontkenningen zijn de basis van het hele probleem. Je kan wel doen alsof er geen historie bestaat van onderdrukking van ongeveer alle volken door blanke maatschappijen maar dat geeft blijk van het volledig niet kennen van je eigen historie. Bovendien is het wel een ontzettende belediging van je eigen intelligentie dat je probeert voort te doen alsof jij mag bepalen voor een andere wat diens beleving is bij dit soort woorden.
'Het is maar een woord' getuigt niet van enig historisch besef om eerlijk te zijn.quote:Op zaterdag 17 september 2016 20:22 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ik ontken die historie nergens en als iemand zich beledigd voelt is dat toch echt zijn eigen keuze.
Oh ga fietsen Detla patiëntquote:Op zaterdag 17 september 2016 20:24 schreef zeer het volgende:
[..]
'Het is maar een woord' getuigt niet van enig historisch besef om eerlijk te zijn.
Waarom wil jij voor iemand anders bepalen of hij zogenaamd de keuze maakt ergens beledigd door te worden?
Your welcome goyquote:
Als je al aanstoot neemt aan het woord 'zwartje' ben je gewoon een aansteller. Ik vind dat zulk soort woorden gewoon gezegd moeten kunnen worden.quote:Op zaterdag 17 september 2016 20:24 schreef zeer het volgende:
[..]
'Het is maar een woord' getuigt niet van enig historisch besef om eerlijk te zijn.
Waarom wil jij voor iemand anders bepalen of hij zogenaamd de keuze maakt ergens beledigd door te worden?
Grappig dat je mij wil ontzeggen aanstoot te mogen nemen aan een woord maar dat je tegelijkertijd wel vind dat jij al het recht moet hebben om ieder woord te mogen zeggen. Iets zegt me dat je daar eigenlijk gewoon ontzettend egocentrische motivaties voor hebt.quote:Op zaterdag 17 september 2016 20:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Als je al aanstoot neemt aan het woord 'zwartje' ben je gewoon een aansteller. Ik vind dat zulk soort woorden gewoon gezegd moeten kunnen worden.
Allebei mag gewoon.quote:Op zaterdag 17 september 2016 20:28 schreef zeer het volgende:
[..]
Grappig dat je mij wil ontzetten aanstoot te mogen nemen aan een woord maar dat je tegelijkertijd wel vind dat jij al het recht moet hebben om ieder woord te mogen zeggen. Iets zegt me dat je daar eigenlijk gewoon ontzettend egocentrische motivaties voor hebt.
Met 'je' bedoel ik niet jij specifiek maar ik spreek gewoon in algemene zin. Mensen moeten zich eens niet zo aanstellen over allerlei vermeende uitingen van racisme.quote:Op zaterdag 17 september 2016 20:28 schreef zeer het volgende:
[..]
Grappig dat je mij wil ontzeggen aanstoot te mogen nemen aan een woord maar dat je tegelijkertijd wel vind dat jij al het recht moet hebben om ieder woord te mogen zeggen. Iets zegt me dat je daar eigenlijk gewoon ontzettend egocentrische motivaties voor hebt.
Grappig dat je men wil ontzeggen aanstoot te mogen nemen aan een woord maar dat je tegelijkertijd wel vind dat jij al het recht moet hebben om ieder woord te mogen zeggen. Iets zegt me dat je daar eigenlijk gewoon ontzettend egocentrische motivaties voor hebt.quote:Op zaterdag 17 september 2016 20:30 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Met 'je' bedoel ik niet jij specifiek maar ik spreek gewoon in algemene zin. Mensen moeten zich eens niet zo aanstellen over allerlei vermeende uitingen van racisme.
Zolang de overkant woorden als tatta's, kaaskoppen, bleekscheten of weet ik veel allemaal blijft roepen, ga ik mij daar even helemaal niet druk om maken.quote:Op zaterdag 17 september 2016 20:00 schreef zeer het volgende:
[..]
nee hoor geen racisme absoluut niet
Nee ik vind inderdaad dat ik alles mag zeggen en dat hier niet het recht geldt om niet beledigd te mogen worden.quote:Op zaterdag 17 september 2016 20:31 schreef zeer het volgende:
Herken je nou echt niet de ironie en het volledige gat in je retoriek Arthur_Spooner?
Dus mensen mogen, sterker nog, moeten zich hier wel beledigd voelen?quote:Op zaterdag 17 september 2016 20:32 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Nee ik vind inderdaad dat ik alles mag zeggen en dat hier niet het recht geldt om niet beledigd te mogen worden.
Reacties op Twitter hier te lezen:quote:STORM AAN KRITIEK OP MAGAZINE NA AFROKAPSEL BIJ BLANKE VROUW
afroUG
De mediarel rond Rachel Dolezal de Afro-Amerikaanse activiste die niet Afro-Amerikaans is, is inmiddels iets afgekoeld. Maar nu is daar het Amerikaanse beautytijdschrift Allure, dat zich de woede van velen op de hals heeft gehaald door een blanke vrouw te laten poseren met een afrokapsel.
In het augustusnummer van Allure (‘the beauty expert’) staan kapsels uit de jaren zeventig centraal, een daarvan: het afrokapsel. Op de bijbehorende foto staat een blanke dame met afrokapsel; de redacteur van dienst zette eronder ‘Even if you have straight hair’. En dat schoot een aantal Amerikanen in het verkeerde keelgat. Een storm van kritiek volgde. Mensen zijn verbolgen over het feit dat er geen zwart model gebruikt is.
De ontdekking dat het model – Marissa Neitling – van nature sluik haar heeft, zette geen zoden aan de dijk.
Allure kwam snel met een reactie: “De afro heeft een rijke culturele en esthetische geschiedenis. In dit artikel laten we vrouwen zien met verschillende haarstijlen als individuele expressie. Het gebruiken van schoonheid en haren als zelfexpressie is een spiegel van wat zich op dit moment in ons land afspeelt. De creativiteit is onbeperkt en eigenlijk best fantastisch.”
Geef je de wiskunde en alles dat we daaraan hebben te danken dan even terug aan de Babyloniërs?quote:Op zaterdag 17 september 2016 21:00 schreef LXIV het volgende:
Ik vind het een prima idee en zal dan ook afzien van dreadlocks of sombrero's. Als in ruil daarvoor negers en mexicanen afzien van telecommunicatie, moderne geneeskunde, electriciteit en auto's. Iedere cultuur alleen nog maar zijn eigen verworvenheden, als dat zo nodig moet. Ik denk dat het Westen hier in ieder geval niet zo veel op achteruit gaat.
Op het moment dat de Babyloniërs gaan janken over cultural approriation wel.quote:Op zaterdag 17 september 2016 21:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Geef je de wiskunde en alles dat we daaraan hebben te danken dan even terug aan de Babyloniërs?
Misschien moeten we de Romeinen eens vragen of we hun alfabet eigenlijk wel mogen gebruiken om dit te typen.quote:Op zaterdag 17 september 2016 21:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Geef je de wiskunde en alles dat we daaraan hebben te danken dan even terug aan de Babyloniërs?
Idd, bovendien namen de Romeinen heel veel (nuttige) dingen over van andere culturen, wat ze natuurlijk tot super racisten maakt. Hitler daarentegen was bijzonder politiek correct, hij was voor de Germaanse kunst.quote:Op zaterdag 17 september 2016 21:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Misschien moeten we de Romeinen eens vragen of we hun alfabet eigenlijk wel mogen gebruiken om dit te typen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |