abonnement Unibet Coolblue
pi_166137709
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 13:21 schreef inkjet het volgende:
Het nieuwste toestel voor KLM-C is onderweg. De voor KLM afwijkende registratie PH-EXJ is nog niet bekend bij FR24, vandaar dat er allen de hexcode 4853F4 bij staat ;)
Gisteren is de 4e Embraer E175+ aan KLM Cityhopper geleverd.
Daarna vanuit Recife via Espargos en Faro naar Amsterdam gevlogen.
Even na 18:00 uur vanavond op Schiphol geland.

Tevens vloog KLM vandaag weer voor het eerst naar Iran. PH-BQB (Boeing 777-200ER) vertrok vanmiddag om 17:35 uur naar Teheran. Verwacht aankomst terug uit Iran is morgenvroeg om 06:20 uur.

KLM vloog eind maart 2013 voor het laatst naar Iran.
Toen werd Teheran nog viermaal per week aangevlogen met de McDonnell Douglas MD-11.

En een van de drie laatst overgebleven Cathay 747-400 passagiersvliegtuigen heeft gisteren haar allerlaatste vlucht gemaakt; naar Victorville.
En dat vinden we niet leuk :

mrfish845 twitterde op zaterdag 22-10-2016 om 10:35:16 @flightradar24 After landing @Victorvillecity in B-HKT. We will miss her terribly @Boeing https://t.co/necGrXdyST reageer retweet


[ Bericht 20% gewijzigd door Iemand91 op 22-10-2016 23:51:02 ]
pi_166137961
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 23:43 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Gisteren is de 4e Embraer E175+ aan KLM Cityhopper geleverd.
Daarna vanuit Recife via Espargos en Faro naar Amsterdam gevlogen.
Even na 18:00 uur vanavond op Schiphol geland.

Tevens vloog KLM vandaag weer voor het eerst naar Iran. PH-BQB (Boeing 777-200ER) vertrok vanmiddag om 17:35 uur naar Teheran. Verwacht aankomst terug uit Iran is morgenvroeg om 06:20 uur.

KLM vloog eind maart 2013 voor het laatst naar Iran.
Toen werd Teheran nog viermaal per week aangevlogen met de McDonnell Douglas MD-11.

En een van de drie laatst overgebleven Cathay 747-400 passagiersvliegtuigen heeft gisteren haar allerlaatste vlucht gemaakt; naar Victorville.
En dat vinden we niet leuk [ afbeelding ] :

mrfish845 twitterde op zaterdag 22-10-2016 om 10:35:16 @flightradar24 After landing @Victorvillecity in B-HKT. We will miss her terribly @Boeing https://t.co/necGrXdyST reageer retweet
[ afbeelding ]
Geen hele pic?
pi_166138338
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 23:55 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Geen hele pic?
De Cathay 747?

In dat geval:



pi_166148355
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 00:14 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

De Cathay 747?

In dat geval:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er wel netjes uit!!
  zondag 23 oktober 2016 @ 19:28:14 #255
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_166153034
Treurig maar logisch die afname van 747's :(
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_166158773
Ook Kuwait Airways doet mee aan de race van nieuwe liveries.
Gisteren is hun eerste toestel met nieuwe livery uit de Boeing fabriek gerold; hun eerste 777-300ER.
Ze hebben 10 orders openstaan van dit type die de A340-300 en 777-200ER moet vervangen.
Op deze twee types na krijgt dus ook de hele vloot deze nieuwe livery.
(Ook hun cockpit-, cabine- en grondpersoneel krijgt een nieuw uniform)

9K-AOC Kuwait Airways Boeing 777-369(ER) - C/N 62561 / LN 1448 by Woodys Aeroimages, on Flickr

Ik vind het persoonlijk een combinatie van mismaaktheid en behoorlijke eentonigheid.
Dit is hun huidige livery:



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 23-10-2016 23:52:57 ]
pi_166161579
Zo, wat een wanstaltig apparaat. :') Ik mag hopen dat ze niet een designbureau betaald hebben daarvoor... _O-
Jack does it in real time...
  zondag 23 oktober 2016 @ 23:00:40 #258
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_166161801
Vandaag weer lekker een stukje VFR gevlogen :+
  Redactie Sport / Supervogel maandag 24 oktober 2016 @ 09:49:15 #259
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_166166489
eddydeg twitterde op maandag 24-10-2016 om 08:25:51 Captured this moments after #Luqa plane crash;all shocked pre take off.sharing this via data @pinkdixie22https://t.co/1yha2EHnuK reageer retweet
Crash op Malta. Schijnt militair vliegtuig(je) te zijn, vijf doden.
  maandag 24 oktober 2016 @ 21:21:38 #260
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166180265
‘De hoogste baas van Air France-KLM wil commissaris worden bij KLM’

Air France-KLM-topman Jean-Marc Janaillac wil naar verluidt zitting nemen in de raad van commissarissen van het Nederlandse KLM. Dat meldde Het Financieele Dagblad (FD) maandag op basis van ingewijden.

De leiding van het luchtvaartconcern in Parijs zou op die manier haar grip op dochter KLM proberen te verstevigen. Volgens het FD spreken bronnen van een ,,ultieme machtsgreep” door de Fransen. Janaillac zou ook van plan zijn onderhoudsdivisie Engineering & Maintenance van KLM onder controle te brengen van de holding.

Stoelendans bij Air France-KLM
Begin volgende maand maakt de topman, die het stokje eerder dit jaar overnam van Alexandre de Juniac, bekend welke kant hij op wil met Air France-KLM. Naar verwachting wordt er dan ook een nieuwe baas benoemd bij KLM’s zustermaatschappij Air France.

Vrijdag meldde de Franse krant La Tribune dat de huidige eindverantwoordelijke van de Franse tak, Frédéric Gagey, binnenkort vervangen gaat worden. De Britse zakenkrant Financial Times kwam maandag ook met dat bericht.
  maandag 24 oktober 2016 @ 21:47:38 #261
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166181115
So we just called him Fred
pi_166191341
Kogel door de kerk: Heathrow mag uitbreiden
quote:
LONDEN - Na jaren gesteggel is er eindelijk een besluit gevallen over de toekomst van Londen Heathrow. De Britse regering heeft groen licht gegevens voor de uitbreiding van de luchthaven, die op dit moment de drukste van Europa is. Een extra landingsbaan zorgt de komende jaren voor de broodnodige extra capaciteit.

Heathrow strijdt al jaren voor uitbreiding. De twee start- en landingsbanen die er nu liggen kunnen de druk nauwelijks aan en landingsrechten op de Londense luchthaven kosten een vermogen. De uitbreiding moet in 2040 zo’n 16 miljoen extra passagiers opleveren.

“De nieuwe start- en landingsbaan vergroot de bereikbaarheid van Groot-Brittannië en is een historische impuls voor de economie”, stelt transportminister Chris Grayling.

Omwonenden moeten weg
Voordat de uitbreiding een feit is moet nog wel nader onderzoek worden gedaan naar de impact op de omgeving. Zo worden miljarden gereserveerd om grond aan te kopen en inwoners van een aantal dorpen naar een andere plek te verhuizen. Belangenorganisaties zullen dat naar verwachting niet over hun kant laten gaan.

De overheid belooft, om de omgeving te ontlasten, wel een stop op nachtvluchten en strengere geluidsregels.


[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 25-10-2016 13:37:02 ]
pi_166192249
Ik weet niet hoe de Britse onteigeningsregels zijn maar dit kan wel even een paar jaar gaan duren...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:11:55 #264
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_166192748
Mjah, de Britse regering heeft wel vaker dit besluit in het verleden genomen, maar de laatste keer dat ik keek, had Heathrow nog altijd 2 banen. Eerst zien dan geloven.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:32:44 #265
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166202073
Als de nood maar hoog genoeg wordt, komt de baan er vanzelf wel.
Zeker met de Brexit zal Londen meer moeten doen om haar rol als overstapstation richting Europa te blijven behouden. Hadden ze eigenlijk al eerder moeten door. Door het beleid van de afgelopen jaren hebben ze nu 6 airports die zich als een airport van Londen bestempelen, maar ze zijn het allemaal nét niet.
So we just called him Fred
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:43:28 #266
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_166202465
Ben geneigd te zeggen dat heathrow meer baat heeft bij een fatsoenlijke connectie naar LGW or LTN. Bovendien komen er nog steeds teveel kleine vliegtuigjes op LHR, al kan dat geluidstechnisch zijn natuurlijk. Maar het groeien lijkt me prima mogelijk met treinen die alles verbinden. De trein van terminal 5 naar terminal 5 duurt al bijna met zo lang als Heathrow express naar Paddington ;)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 26 oktober 2016 @ 23:23:40 #267
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_166232391
Vlieg straks met een A380 naar huis :)

¤350 betaald voor Amsterdam-Chicago-LA en LA-Frankfurt-Amsterdam. Zag vorige week pas dat het een A380 was, nog niet eerder mee gevlogen.


|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator woensdag 26 oktober 2016 @ 23:24:33 #268
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166232420
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 23:23 schreef Dagoduck het volgende:
Vlieg straks met een A380 naar huis :)

¤350 betaald voor Amsterdam-Chicago-LA en LA-Frankfurt-Amsterdam. Zag vorige week pas dat het een A380 was, nog niet eerder mee gevlogen.


[ afbeelding ]
Dat is spotgoedkoop ofniet? :o
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166232957
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 23:23 schreef Dagoduck het volgende:
Vlieg straks met een A380 naar huis :)

¤350 betaald voor Amsterdam-Chicago-LA en LA-Frankfurt-Amsterdam. Zag vorige week pas dat het een A380 was, nog niet eerder mee gevlogen.


[ afbeelding ]
Nette prijs inderdaad.

Cathay Pacific viert dertigjarig jubileum op Schiphol
quote:
SCHIPHOL - Cathay Pacific staat woensdag uitgebreid stil bij haar dertigjarig jubileum op Schiphol. De luchtvaartmaatschappij uit Hongkong begon in 1986 voorzichtig met twee vluchten per week, maar is nu een dagelijkse gast op de luchthaven met haar kleurige Boeing 777-300ER.

De luchtvaartmaatschappij vloog zowel met de Boeing 747-400 als de Airbus A340-300 op Schiphol, voordat werd overgeschakeld op de 777-300ER. Op termijn wordt ook de A350 op de route verwacht. Via Hongkong vliegt Cathay Pacific naar bijna 200 overige bestemmingen.

Om het jubileum te vieren is Cathay Pacific verschillende acties gestart. Zo maken mensen die in oktober 30 jaar worden kans op gratis tickets naar Hongkong via een Facebook-actie en zijn vanaf vandaag speciale voordeeltarieven te boeken, waarbij 30 euro korting wordt gegeven.

Passagiers die vandaag naar Hongkong vliegen met Cathay Pacific krijgen feestelijke hapjes en drankjes en een kleine attentie. Ook worden er bij de gate polaroidfoto’s gemaakt.



Morgen maar weer 'ns een dagje spotten op Schiphol. Dit keer met een kanon van een lens. :o
Kijken of ik de oude dame "Atlanta" nog kan vinden.
pi_166234966
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 23:23 schreef Dagoduck het volgende:
Vlieg straks met een A380 naar huis :)

¤350 betaald voor Amsterdam-Chicago-LA en LA-Frankfurt-Amsterdam. Zag vorige week pas dat het een A380 was, nog niet eerder mee gevlogen.


[ afbeelding ]
Dat is een aardig goede fare. :D

En toch gaaf dat je dan ook nog A380 kunt meepakken, enjoy. ^O^
Jack does it in real time...
  donderdag 27 oktober 2016 @ 07:50:29 #271
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166235212
Vanavond is er een spoeddebat over de situatie bij KLM Air France.
pi_166239840
quote:
Als de 747-400 in 1989 in dienst kwam, lijkt het het me niet dat Cathay er in '86 ermee deze kant op kwam, of de 400 moet een tijdreis functie hebben.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 21:27:20 #273
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166249356
“Norwegian opent long-haul basis op Schiphol”

Lijkt me een interessante ontwikkeling, natuurlijk nog even afwachten waar ze op gaan vliegen, maar het zal in elk geval gunstig zijn voor de gemiddelde vakantieganger die ver weg wil vanaf Schiphol.

Er gloort weer wat hoop voor de liefhebbers van de 747 (en Boeing):
UPS Airlines bestelt veertien 747-8F's (met optie voor nog eens 14)
Vraag me wel af wat ze er mee gaan doen, gaat volgens mij nog steeds niet denderend in het vrachttransport.

[ Bericht 32% gewijzigd door Fred op 27-10-2016 21:35:15 ]
So we just called him Fred
  donderdag 27 oktober 2016 @ 22:26:00 #274
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_166251197
oeps, staat al hierboven.

[ Bericht 93% gewijzigd door spapaars op 27-10-2016 22:34:30 ]
  donderdag 27 oktober 2016 @ 22:30:38 #275
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166251325
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:27 schreef FredvZ het volgende:
“Norwegian opent long-haul basis op Schiphol”

Lijkt me een interessante ontwikkeling, natuurlijk nog even afwachten waar ze op gaan vliegen, maar het zal in elk geval gunstig zijn voor de gemiddelde vakantieganger die ver weg wil vanaf Schiphol.

Er gloort weer wat hoop voor de liefhebbers van de 747 (en Boeing):
UPS Airlines bestelt veertien 747-8F's (met optie voor nog eens 14)
Vraag me wel af wat ze er mee gaan doen, gaat volgens mij nog steeds niet denderend in het vrachttransport.

Gaat Norwegian het "gat" van Malaysian en China Airlines naar resp. KUL en BKK dan opvullen? Je zou het kunnen verwachten want het zijn binnekort bij elkaar toch een dikke 500 stoelen per dag die niet meer opgevuld worden middels een directe vlucht.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_166253541
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 13:27 schreef tripel7 het volgende:
Als de 747-400 in 1989 in dienst kwam, lijkt het het me niet dat Cathay er in '86 ermee deze kant op kwam, of de 400 moet een tijdreis functie hebben.
Ik weet zo niet van welke gelegenheid die 2 foto's zijn, maar Cathay kwam wel op 26 oktober 1986 voor het eerst met de 747 naar Amsterdam.
Dat zal dan toen een -200 of -300 zijn geweest.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:27 schreef FredvZ het volgende:
Er gloort weer wat hoop voor de liefhebbers van de 747 (en Boeing):
UPS Airlines bestelt veertien 747-8F's (met optie voor nog eens 14)


Héél mooi nieuws.


quote:
Vraag me wel af wat ze er mee gaan doen, gaat volgens mij nog steeds niet denderend in het vrachttransport.
UPS doet dan ook niet aan regulier vrachttransport.

[ Bericht 21% gewijzigd door Iemand91 op 27-10-2016 23:48:36 ]
pi_166254376
Morgenmiddag landt voor de allerlaatste keer een KLM Boeing 747-400 op Princess Juliana International Airport op Sint-Maarten.
Vlucht KL785 vertrekt morgenochtend om 08:25 uur en landt om 10:45 uur plaatselijke tijd. (16:45 uur NL tijd).
Is hier live te zien: http://www.mahobeachcam.com/

Helaas moet ik iemand helpen dus kan het zelf niet volgen. ;(

  vrijdag 28 oktober 2016 @ 07:46:19 #278
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166256032
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 00:26 schreef Iemand91 het volgende:
Morgenmiddag landt voor de allerlaatste keer een KLM Boeing 747-400 op Princess Juliana International Airport op Sint-Maarten.
Vlucht KL785 vertrekt morgenochtend om 08:25 uur en landt om 10:45 uur plaatselijke tijd. (16:45 uur NL tijd).
Is hier live te zien: http://www.mahobeachcam.com/

Helaas moet ik iemand helpen dus kan het zelf niet volgen. ;(

[ afbeelding ]
Wordt vervangen door een A330?
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:49:12 #279
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166256498
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 22:30 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Gaat Norwegian het "gat" van Malaysian en China Airlines naar resp. KUL en BKK dan opvullen? Je zou het kunnen verwachten want het zijn binnekort bij elkaar toch een dikke 500 stoelen per dag die niet meer opgevuld worden middels een directe vlucht.
Dat is niet uitgesloten. Waar ze heen gaan vliegen vanaf Amsterdam is nog niet bekend, sterker nog: Schiphol schijnt nog niet eens op te hoogte te zijn en er zijn nog geen slots aangevraagd.
So we just called him Fred
pi_166256805
Ik zou het ook wel vaag vinden als dat zonder slag of stoot ineens wel doorgaat. Zeker gezien het feit dat Schiphol maar heel beperkt extra capaciteit aan de ME3-carriers wil geven (of eigenlijk gewoon niet), dan nu ineens wel een extra concurrent op de KL-hub toestaan lijkt mij vrij apart.
Jack does it in real time...
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:59:55 #281
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166257429
Voor bij de koffie, een euforisch filmpje van Airbus:

Ligt het trouwens aan mij, of worden de eerste vluchten in dit filmpje steeds door dezelfde crew uitgevoerd:
So we just called him Fred
pi_166260637
Leuke filmpjes! ^O^

http://www.reuters.com/ar(...)me=industrialsSector

Overigens is Airbus vrij optimistisch, ik denk niet dat ze nog 8 A350's gaan leveren aan ons in de komende 2 maanden. :+ Zeker niet als je naar de production list kijkt... Overigens lijken de problemen met de A320neo wel enigszins opgelost, maar zijn de andere carriers nu bijna aan het 'test vliegen' voor de rest als je het zo leest, aangezien iedereen eerst meer resultaten wil zien wat betreft performance etc. Mochten de 737MAX's echt geleverd gaan worden, dan lijkt een deel ook voor subsidiaries te worden, wat ik van harte hoop want nog een type in de (narrow body) fleet erbij zou niet al te efficient zijn.

Overigens is die A400M wel heel vet in het echt, vorig jaar gezien op de Paris Airshow. Al mogen ze daarmee ook wel eens gaan opschieten, want dat blijft ook maar duren. :P
Jack does it in real time...
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:45:48 #283
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_166265477
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 00:26 schreef Iemand91 het volgende:
Morgenmiddag landt voor de allerlaatste keer een KLM Boeing 747-400 op Princess Juliana International Airport op Sint-Maarten.
Vlucht KL785 vertrekt morgenochtend om 08:25 uur en landt om 10:45 uur plaatselijke tijd. (16:45 uur NL tijd).
Is hier live te zien: http://www.mahobeachcam.com/

Helaas moet ik iemand helpen dus kan het zelf niet volgen. ;(

[ afbeelding ]
Hij is er bijna, nog een kwartier.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:55:35 #284
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_166265685
Het gerucht bleek waar te zijn, vanaf zondag óf maandag start KLM met het afhandelen van Jet Airways. De kisten blijven op de G aankomen.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_166265762
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 16:45 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Hij is er bijna, nog een kwartier.
Moet die wel doorvliegen :P
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:05:13 #286
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_166265888
Kut, zie ik nét de rokende banden van de landing, maar de aproach gemist :(
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_166265890












En geland!

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2016 17:10:51 ]
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:31:10 #288
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166268422
Tja, Sint Maarten is in zekere zin slachtoffer van het eigen succes. Door de groei in vraag aan tickets kan de gecombineerde vlucht met Curaçao nu vervangen worden door een rechtstreekse vlucht met dezelfde frequentie.
So we just called him Fred
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:45:10 #289
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166268676
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 19:31 schreef FredvZ het volgende:
Tja, Sint Maarten is in zekere zin slachtoffer van het eigen succes. Door de groei in vraag aan tickets kan de gecombineerde vlucht met Curaçao nu vervangen worden door een rechtstreekse vlucht met dezelfde frequentie.
Waar dat "succes" van Sint Maarten vandaan komt is voor mij echter een grote vraag. Dat eiland is in geen enkel opzicht bijzonder voor de toerist. Aruba, Bonaire en Curacao hebben wat dat betreft echt veel meer te bieden.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:08:57 #290
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166269181
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 19:45 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Waar dat "succes" van Sint Maarten vandaan komt is voor mij echter een grote vraag. Dat eiland is in geen enkel opzicht bijzonder voor de toerist. Aruba, Bonaire en Curacao hebben wat dat betreft echt veel meer te bieden.
Het is voor mij ook een groot raadsel. Misschien dat het ook steeds meer een overstapstation wordt voor de kleinere bovenwindse eilanden?

Feit is wel dat vorig jaar TUI óók op Sint Maarten is gaan vliegen en KLM nu sinds jaren (voor het eerst) zowel op de heen als de terugweg non-stop vliegt.
So we just called him Fred
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:12:34 #291
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166269254
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 20:08 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Het is voor mij ook een groot raadsel. Misschien dat het ook steeds meer een overstapstation wordt voor de kleinere bovenwindse eilanden?

Feit is wel dat vorig jaar TUI óók op Sint Maarten is gaan vliegen en KLM nu sinds jaren (voor het eerst) zowel op de heen als de terugweg non-stop vliegt.
Dat klopt. Waarschijnlijk een hype door de leuke verhalen die reisorganisaties op het internet zetten. In werkelijkheid is er echt niets aan daar.
pi_166269707
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 22:30 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Gaat Norwegian het "gat" van Malaysian en China Airlines naar resp. KUL en BKK dan opvullen? Je zou het kunnen verwachten want het zijn binnekort bij elkaar toch een dikke 500 stoelen per dag die niet meer opgevuld worden middels een directe vlucht.
Het gat naar KUL wordt nu al gedeeltelijk gevuld door KLM die nu wekelijks met 10 777's vliegt, ipv 7.

Ongetwijfeld dat Norwegian dat goedkoper kan overigens..
pi_166273380
767 van American Airlines vlam gevat op Chicago O'Hare Airport:



Deel van romp zwart en een deel van de vleugel naar beneden gebogen:


  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:38:23 #295
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:30:08 #296
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_166275880
En in FLL een DC-10 van Fedex




  zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:36:34 #297
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166276112
Morgen Vandaag komt de 10.000e Airbus naar Amsterdam.

9V-SMF van Singapore Airlines zou om 07:17 uur op Schiphol moeten landen.
Vertrek staat gepland voor 11:15 uur.

Dit is de eerste keer dat dit toestel naar Amsterdam komt.

  zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:49:32 #299
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166276146
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 00:30 schreef airportmadness het volgende:
En in FLL een DC-10 van Fedex
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Een van de oudste DC-10's die nog rond vloog, met de respectabele leeftijd van 44 jaar :o
FedEx heeft nog twee DC-10 die een jaartje ouder zijn. (Daarnaast hebben ze nog 37 van die dingen rondvliegen :+ )

De oudste DC-10 is inmiddels al weer 25 jaar in gebruik als vliegen oogziekenhuis:
So we just called him Fred
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:21:42 #300
20849 Fred
Beroepschagrijn
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')