abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_165666376
Gaan er steeds meer 747'ens uit?
pi_165666564
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 11:35 schreef xcachet het volgende:
Gaan er steeds meer 747'ens uit?
Helaas wel.
pi_165666901
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 11:47 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Helaas wel.
Ik heb niet veel verstand van type vliegtuigen. Maar de vervanger zou toch een A380 zijn? Echter is het een Airbus, dus dan kan het niet?
pi_165666991
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:02 schreef xcachet het volgende:
Ik heb niet veel verstand van type vliegtuigen. Maar de vervanger zou toch een A380 zijn? Echter is het een Airbus, dus dan kan het niet?
De theoretische vervanger is de 747-8.
Maar in de praktijk is het de 777. Gaan net zoveel passagiers in, nog meer vracht en vergelijkbaar bereik. Daarnaast goedkoper, minder onderhoud etc. etc.

Je zou de A380 inderdaad als vervanger kunnen zien maar dan van Airbus. Er is immers hevige concurrentie tussen beide fabrikanten. Maar het lijkt er sterk op dat de markt van deze grootste toestellen uit hun assortiment tanende is. De A380 verkoopt slecht en een aantal maatschappijen lijken 'm liever kwijt dan rijk te zijn en om over de 747-8 (de nieuwste versie van de 747) nog maar niet te spreken.

De luchtvaart lijkt steeds meer de kant op te gaan van kleinere, efficiënte toestellen die rechtstreeks tussen twee punten gaan vliegen i.p.v. grote toestellen tussen grote luchthavens en dan door met kleine toestellen naar je eindpunt.
  vrijdag 30 september 2016 @ 12:17:44 #105
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165667110
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 11:09 schreef Iemand91 het volgende:
En weer een Boeing 747 operator minder.
Sad news, maar onvermijdelijk.
Mooie uitgebreide post ^O^

quote:
Hun eerste 747-400 ("VH-BOP", later opnieuw geregistreerd als "B-HOP") werd op 8 juni 1989 aan de maatschappij geleverd en was de eerst geleverde -400 met Rolls Royce motoren.
Ik dacht altijd dat voor 1997 de registraties in HK met "VR-" begonnen. Typo of zit ik er naast?
So we just called him Fred
pi_165667582
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:17 schreef FredvZ het volgende:
Ik dacht altijd dat voor 1997 de registraties in HK met "VR-" begonnen. Typo of zit ik er naast?
Helemaal gelijk. Typo inderdaad.
pi_165671212
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 23:18 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Gaat er niet nog een A330-200 uit als gevolg van de instroom van de 787-9?
Dat zou de AOF zijn maar dat is uitgesteld. Misschien gebeurt het nu dan alsnog. Het zou wel betekenen dat de vloot iets krimpt volgend jaar, qua aantal voor de lange afstand.
--
pi_165673333
Schitterende post @ vorige pagina @ Iemand91.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_165673791
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 september 2016 18:22 schreef Blistering het volgende:
Schitterende post @ vorige pagina @ Iemand91.
Thanks! :D

Toeval is dat ook vandaag exact 48 jaar geleden de eerste 747 de fabriek uitrolde:





En vandaag is de eerste Airbus A350-900 aan China Airlines geleverd. Ze hebben er 14 besteld en opties voor nog eens 6. Het toestel is op dit moment onderweg naar Taipei.

Dit type vervangt hun A340-300 (7 gehad; nu nog slechts 4 in de vloot) en wordt vanaf 9 januari 2017 ingezet naar Amsterdam. Amsterdam wordt (naar mijn weten) de eerste longhaul bestemming van dit type.

De huidige A340 wordt sinds begin deze maand niet meer dagelijks maar viermaal per week via Bangkok naar Amsterdam gestuurd. Vanaf 3 december gaat deze vlucht non-stop uitgevoerd worden; vanaf dan komt de stop in Bangkok voorgoed te vervallen.
Vanaf volgend jaar wordt de frequentie mogelijk weer opgevoerd naar dagelijkse vluchten.





[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 30-09-2016 18:59:18 ]
pi_165678076
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 10:33 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Hoezo? Ze vliegen dagelijks op Amsterdam en met een veel beter tijdslot dan KLM.

D'oh, maar natuurlijk. Hersenscheet van mijn kant. :+

Zonde van de 747. Maar wat een gave foto's van Kai Tak zeg. :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_165686269
Ruim 3 uur geleden is CX543 geland in Hong Kong. Nu is na ruim 37 jaar het tijdperk van Cathay pax-747 echt voorbij...

Vertrek vanuit Haneda:






Aankomst in Hong Kong:




Is hier trouwens nog interesse/behoefte aan een post rond het einde van deze maand over het winterseizoen in de luchtvaart zoals ik die hier wel vaker heb gepost?

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 01-10-2016 11:49:36 ]
pi_165686408
Ik vind de posts die je maakt altijd erg interessant Iemand. Laat die winterpost maar komen ^O^
Trotse Twentenaar
pi_165687012
Altijd welkom, graag!
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 13:01:41 #114
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_165687641
Jouw posts zijn altijd interessant Iemand.
pi_165695128
quote:
Is hier trouwens nog interesse/behoefte aan een post rond het einde van deze maand over het winterseizoen in de luchtvaart zoals ik die hier wel vaker heb gepost?
Absoluut!
--
pi_165695772
Alleen al aan de wijzigingen van o.a. Turkish Airlines voor W16 kan je ongeveer 3 posts wijden volgens mij! :P

Maar zoals de rest ook al zei, ik bedoel vooral dat ik graag zo'n post zou lezen. ^O^
Jack does it in real time...
pi_165696207
Weet niet of dat in dit topic hoort maar..

Binnenkort is het zo ver en reis ik via Xiamen naar Bangkok. Echter, ik heb een vrij lange layover van +/- 10 uur.. Nu weet ik dat normaal je kansen gelimiteerd zijn in aan te trekken luxe maar ik had ergens gelezen dat Xiamen Airlines gratis een hotel aanbiedt voor lange layovers. Weet misschien iemand hier meer van?
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 21:57:52 #118
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165696643
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 21:33 schreef Xetran het volgende:
Weet niet of dat in dit topic hoort maar..

Binnenkort is het zo ver en reis ik via Xiamen naar Bangkok. Echter, ik heb een vrij lange layover van +/- 10 uur.. Nu weet ik dat normaal je kansen gelimiteerd zijn in aan te trekken luxe maar ik had ergens gelezen dat Xiamen Airlines gratis een hotel aanbiedt voor lange layovers. Weet misschien iemand hier meer van?
Ik zou je vraag (ook) hier stellen:
TRV / Vragen over vliegen #46 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)
So we just called him Fred
pi_165696653
Ah dat topic was ik kwijt en het stond niet in de op, thank you :+
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 21:59:08 #120
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_165696660

quote:
Q: Why it's green?

A: It's a coating that protects the exposed aluminum from corroding. It's washed off just before the plane gets painted.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_165697758
Nou, zo te lezen moet ik dan maar eens beginnen aan de post. Want dat neemt wel aardig wat tijd in beslag.
quote:
11s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 21:13 schreef DeeBee het volgende:
Alleen al aan de wijzigingen van o.a. Turkish Airlines voor W16 kan je ongeveer 3 posts wijden volgens mij! :P
Lol.

Maar ik wou me dan (net als vorige edities) toch meer richten op de Schiphol en bijzonderheden e.d.
Om nou elke wijziging van elke maatschappij ter wereld te gaan opnoemen :+

In other 747 news; PH-BFV wil telkens op Schiphol blijven. Gisteravond moest ze als KL897 terugkeren naar Schiphol wegens flaps-problemen. Uiteindelijk is ze 3 uur later alsnog richting Beijing vertrokken.



En vanavond was ze als KL643 bijna vertrokken toen het moest omkeren.
Ze had 14 paarden achterin en een daarvan was helemaal over de toeren, liet het hele toestel schudden en moest worden uitgeladen. Deze vlucht is uiteindelijk met 1.5 uur vertraging vertrokken:

pi_165712331
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:09 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

De theoretische vervanger is de 747-8.
Maar in de praktijk is het de 777. Gaan net zoveel passagiers in, nog meer vracht en vergelijkbaar bereik. Daarnaast goedkoper, minder onderhoud etc. etc.

Je zou de A380 inderdaad als vervanger kunnen zien maar dan van Airbus. Er is immers hevige concurrentie tussen beide fabrikanten. Maar het lijkt er sterk op dat de markt van deze grootste toestellen uit hun assortiment tanende is. De A380 verkoopt slecht en een aantal maatschappijen lijken 'm liever kwijt dan rijk te zijn en om over de 747-8 (de nieuwste versie van de 747) nog maar niet te spreken.

De luchtvaart lijkt steeds meer de kant op te gaan van kleinere, efficiënte toestellen die rechtstreeks tussen twee punten gaan vliegen i.p.v. grote toestellen tussen grote luchthavens en dan door met kleine toestellen naar je eindpunt.
Aha, super interessant. Thanks!
pi_165712690
EI-FWA Cityjet Sukhoi Superjet EHAM 14/9/16 by David K- IOM Pics, on Flickr

Straks een rondvlucht van de Sukhoi Superjet 100 boven Nederland, van/naar Amsterdam.
Toestel is een 45 minuten geleden vanuit Stockholm op Schiphol geland.

Vertrek van rondvlucht is om 18:30 uur, aankomst om 20:20 uur.

Meer info:

Speciale rondvlucht Sukhoi Superjet van Schiphol
quote:
SCHIPHOL - Luchtvaartliefhebbers kunnen zondag 2 oktober kennis maken met de Sukhoi SSJ100 Superjet tijdens een speciale rondvlucht vanaf Schiphol. The Aviation Factory heeft een toestel van CityJet beschikbaar voor een vlucht van circa anderhalf uur. "Er zijn voldoende tickets verkocht, dus hij gaat door", laat het bedrijf weten. Er zijn nog enkele plekken beschikbaar.

De Superjet wordt ingezet voor een klant, maar heeft tussendoor tijd voor de speciale vlucht. Tickets kosten 130 euro en er is plek voor 98 passagiers.

De Sukhoi Superjet is nog geen algemene verschijning op Schiphol. Binnen Europa zijn Aeroflot en CityJet de voornaamste gebruikers van het nieuwe type. Laatstgenoemde vervangt ermee de oude BAe RJ85’s, waardoor de Superjet op den duur een reguliere gast wordt op de lijndienst tussen Londen City en Schiphol.

Rondvlucht
De vlucht vertrekt op zondag 2 oktober om 18.30 en komt rond 20.00 weer aan. Bij de ticketprijs van 130 euro is een drankje inbegrepen. Ook worden tien schaalmodellen verloot onder de passagiers.
Toestel is al wel een aantal keren op Schiphol geweest.
  Moderator zondag 2 oktober 2016 @ 18:23:56 #124
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165712779
Hoe gaat dat met pushback dan? Schiphol heeft daar de juiste 'stangen' of trucks voor?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165712794
Towbar kan desnoods mee in de belly toch? :P
Jack does it in real time...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')