Ik heb niet veel verstand van type vliegtuigen. Maar de vervanger zou toch een A380 zijn? Echter is het een Airbus, dus dan kan het niet?quote:
De theoretische vervanger is de 747-8.quote:Op vrijdag 30 september 2016 12:02 schreef xcachet het volgende:
Ik heb niet veel verstand van type vliegtuigen. Maar de vervanger zou toch een A380 zijn? Echter is het een Airbus, dus dan kan het niet?
Sad news, maar onvermijdelijk.quote:Op vrijdag 30 september 2016 11:09 schreef Iemand91 het volgende:
En weer een Boeing 747 operator minder.
Ik dacht altijd dat voor 1997 de registraties in HK met "VR-" begonnen. Typo of zit ik er naast?quote:Hun eerste 747-400 ("VH-BOP", later opnieuw geregistreerd als "B-HOP") werd op 8 juni 1989 aan de maatschappij geleverd en was de eerst geleverde -400 met Rolls Royce motoren.
Helemaal gelijk. Typo inderdaad.quote:Op vrijdag 30 september 2016 12:17 schreef FredvZ het volgende:
Ik dacht altijd dat voor 1997 de registraties in HK met "VR-" begonnen. Typo of zit ik er naast?
Dat zou de AOF zijn maar dat is uitgesteld. Misschien gebeurt het nu dan alsnog. Het zou wel betekenen dat de vloot iets krimpt volgend jaar, qua aantal voor de lange afstand.quote:Op donderdag 29 september 2016 23:18 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Gaat er niet nog een A330-200 uit als gevolg van de instroom van de 787-9?
Thanks!quote:Op vrijdag 30 september 2016 18:22 schreef Blistering het volgende:
Schitterende post @ vorige pagina @ Iemand91.
D'oh, maar natuurlijk. Hersenscheet van mijn kant.quote:Op vrijdag 30 september 2016 10:33 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Hoezo? Ze vliegen dagelijks op Amsterdam en met een veel beter tijdslot dan KLM.
Absoluut!quote:Is hier trouwens nog interesse/behoefte aan een post rond het einde van deze maand over het winterseizoen in de luchtvaart zoals ik die hier wel vaker heb gepost?
Ik zou je vraag (ook) hier stellen:quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 21:33 schreef Xetran het volgende:
Weet niet of dat in dit topic hoort maar..
Binnenkort is het zo ver en reis ik via Xiamen naar Bangkok. Echter, ik heb een vrij lange layover van +/- 10 uur.. Nu weet ik dat normaal je kansen gelimiteerd zijn in aan te trekken luxe maar ik had ergens gelezen dat Xiamen Airlines gratis een hotel aanbiedt voor lange layovers. Weet misschien iemand hier meer van?
quote:Q: Why it's green?
A: It's a coating that protects the exposed aluminum from corroding. It's washed off just before the plane gets painted.
Lol.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 21:13 schreef DeeBee het volgende:
Alleen al aan de wijzigingen van o.a. Turkish Airlines voor W16 kan je ongeveer 3 posts wijden volgens mij!
Aha, super interessant. Thanks!quote:Op vrijdag 30 september 2016 12:09 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
De theoretische vervanger is de 747-8.
Maar in de praktijk is het de 777. Gaan net zoveel passagiers in, nog meer vracht en vergelijkbaar bereik. Daarnaast goedkoper, minder onderhoud etc. etc.
Je zou de A380 inderdaad als vervanger kunnen zien maar dan van Airbus. Er is immers hevige concurrentie tussen beide fabrikanten. Maar het lijkt er sterk op dat de markt van deze grootste toestellen uit hun assortiment tanende is. De A380 verkoopt slecht en een aantal maatschappijen lijken 'm liever kwijt dan rijk te zijn en om over de 747-8 (de nieuwste versie van de 747) nog maar niet te spreken.
De luchtvaart lijkt steeds meer de kant op te gaan van kleinere, efficiënte toestellen die rechtstreeks tussen twee punten gaan vliegen i.p.v. grote toestellen tussen grote luchthavens en dan door met kleine toestellen naar je eindpunt.
Toestel is al wel een aantal keren op Schiphol geweest.quote:SCHIPHOL - Luchtvaartliefhebbers kunnen zondag 2 oktober kennis maken met de Sukhoi SSJ100 Superjet tijdens een speciale rondvlucht vanaf Schiphol. The Aviation Factory heeft een toestel van CityJet beschikbaar voor een vlucht van circa anderhalf uur. "Er zijn voldoende tickets verkocht, dus hij gaat door", laat het bedrijf weten. Er zijn nog enkele plekken beschikbaar.
De Superjet wordt ingezet voor een klant, maar heeft tussendoor tijd voor de speciale vlucht. Tickets kosten 130 euro en er is plek voor 98 passagiers.
De Sukhoi Superjet is nog geen algemene verschijning op Schiphol. Binnen Europa zijn Aeroflot en CityJet de voornaamste gebruikers van het nieuwe type. Laatstgenoemde vervangt ermee de oude BAe RJ85’s, waardoor de Superjet op den duur een reguliere gast wordt op de lijndienst tussen Londen City en Schiphol.
Rondvlucht
De vlucht vertrekt op zondag 2 oktober om 18.30 en komt rond 20.00 weer aan. Bij de ticketprijs van 130 euro is een drankje inbegrepen. Ook worden tien schaalmodellen verloot onder de passagiers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |