twitter:mvbergen twitterde op dinsdag 27-09-2016 om 16:04:31Bijzonder transport vandaag, een oude #dakota gaat per boot van #schiphol naar #Lelystad https://t.co/YOW0b7WOM6
reageer retweet
Gisteren door de grachten van Amsterdam, vandaag verder naar Lelystad:quote:Op dinsdag 27 september 2016 20:55 schreef FredvZ het volgende:
De PH-DDZ is op pad naar Lelystad:twitter:mvbergen twitterde op dinsdag 27-09-2016 om 16:04:31Bijzonder transport vandaag, een oude #dakota gaat per boot van #schiphol naar #Lelystad https://t.co/YOW0b7WOM6[ afbeelding ] reageer retweet
Werd tijd.quote:Air France-KLM sluit megadeal voor WiFi in vloot
PARIJS - Air France-KLM gaat 124 vliegtuigen voor de lange afstand voorzien van draadloos internet. Daarover heeft de Franse-Nederlandse luchtvaartonderneming een akkoord gesloten met de Amerikaanse leverancier Gogo. De toestellen worden uitgerust met het nieuwe satellietsysteem 2Ku.
Bij KLM krijgen vanaf eind 2017 29 Boeing 777’s en twaalf Airbus A330’s het Gogo-systeem. Bij Air France gaat het om 68 Boeing 777’s en vijftien A330’s.
Passagiers in de Boeing 747’s zullen het ook in de toekomst moeten stellen zonder WiFi. KLM haalt deze toestellen in de komende jaren uit de vloot. De Airbus A340’s en A380’s van Air France krijgen het systeem evenmin.
De Boeing 787’s van beide maatschappijen worden al vanaf de fabriek afgeleverd met WiFi van Panasonic Avionics. KLM heeft er inmiddels acht in dienst, Air France neemt de eerste in januari in dienst.
Het Gogo-systeem stelt passagiers in staat om tegen betaling met hun eigen smartphone of tablet te surfen op het internet. Ook kunnen ze gebruikmaken van een gratis portal waarop relevante vlucht- en reisinformatie is te vinden. Daarnaast worden entertainmentopties geboden.
Volgens mij hebben ze redelijk wat moeite om ze gevuld te krijgen.quote:Op donderdag 29 september 2016 16:58 schreef derLudolf het volgende:
Waarom niet in de A380's? Hebben ze al plannen die uit te faseren?
Daarom faseren ze ze uit of daarom krijgen ze geen Wifi?quote:Op donderdag 29 september 2016 17:01 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze redelijk wat moeite om ze gevuld te krijgen.
Ik doel idd op het uitfaseren. Maar ik ben er niet 100 procent zeker van dat dat ook het plan is.quote:Op donderdag 29 september 2016 17:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daarom faseren ze ze uit of daarom krijgen ze geen Wifi?
Misschien moeten er eens eentje op KLM vlucnten in zetten. Het is dat de infrastructuur op Curaçao er niet geschikt voor is, maar volgens mij krijg je zo'n kist wel vol in de zomer die kant op.quote:Op donderdag 29 september 2016 17:01 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze redelijk wat moeite om ze gevuld te krijgen.
Het lijkt erop dat AF niet weet wat ze met die 10 toestellen aanmoeten.quote:Op donderdag 29 september 2016 16:58 schreef derLudolf het volgende:
Waarom niet in de A380's? Hebben ze al plannen die uit te faseren?
quote:Op donderdag 29 september 2016 19:05 schreef FredvZ het volgende:
Misschien moeten er eens eentje op KLM vlucnten in zetten.
BA wordt dus gewoon een dure Easyjet/Ryanair. Net als alle andere legacy-carriers in Europa.quote:LONDEN - British Airways stopt definitief met het aanbieden van gratis eten en drinken in economy class op vluchten binnen Europa. Vanaf 11 januari moet op British Airways-vluchten vanaf Londen Heathrow en Gatwick worden betaald voor inflight catering. Op vluchten vanaf Londen City en Stansted wordt de gratis catering vanaf het zomerseizoen van 2017 geschrapt.
De Britse luchtvaartmaatschappij meldt dat met Marks & Spencer een deal is gesloten voor het leveren van een uitgebreid 'Food on the move'-aanbod. Daarbij gaat het om onder meer sandwiches en salades. De nadruk ligt volgens BA op topkwaliteit en vers.
De prijzen zullen varieren van een pond voor een zakje chips tot 4,95 pond voor picante kip met quinoa en rijst. Het aanbod wordt afgestemd op het moment van de dag. Frisdrank zal verkrijgbaar zijn vanaf 1,50 pond terwijl alcoholische versnaperingen minimaal 4 pond gaan kosten.
De stap van BA gratis inflight catering te schrappen is een manier om kosten te besparen en tegelijkertijd meer inkomsten te kunnen genereren. Paar passagiers verliezen wel weer een van de extra’s waarmee BA zich juist onderscheidt van low cost carriers als easyJet, Ryanair en Norwegian.
Met de maatregel om gratis cateringservice te schrappen is bij British Airways de hand zichtbaar van de eerder dit jaar aangetreden nieuwe topman Alex Cruz, die overkwam van de Spaanse budgetmaatschappij Vueling. In BA's Club Europe (short-haul business class) blijft het cateringaanbod gratis. Het menu zal vanaf het voorjaar van 2017 worden verbeterd.
quote:Op donderdag 29 september 2016 19:57 schreef Iemand91 het volgende:
BA gaat verder met de afbrak van hun image:
British Airways stopt met gratis catering op Europese vluchten
[..]
BA wordt dus gewoon een dure Easyjet/Ryanair. Net als alle andere legacy-carriers in Europa.
Idd. Sterker nog, de verandering is miv 11 januari geloof ik en mensen die al een ticket hebben krijgen alleen een mailtje met een waarschuwing om, ehm, hun verwachtingen wat bij te stellen.quote:Want die tickets worden écht niet goedkoper...
Gaat er niet nog een A330-200 uit als gevolg van de instroom van de 787-9?quote:Op donderdag 29 september 2016 22:27 schreef inkjet het volgende:
[..]
12 Airbussen van KLM? Ze hebben er 13.
Altijd leuk als er na een lange intercontinentale vlucht en overstap niet eens een glaasje water vanaf kan.quote:Op donderdag 29 september 2016 19:57 schreef Iemand91 het volgende:
BA gaat verder met de afbrak van hun image:
British Airways stopt met gratis catering op Europese vluchten
[..]
BA wordt dus gewoon een dure Easyjet/Ryanair. Net als alle andere legacy-carriers in Europa.
Want die tickets worden écht niet goedkoper...
Met Lufthansa of KLM vliegen dan maarquote:Op vrijdag 30 september 2016 05:12 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Altijd leuk als er na een lange intercontinentale vlucht en overstap niet eens een glaasje water vanaf kan.
Cathay Pacific geniet mijn voorkeurquote:Op vrijdag 30 september 2016 08:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Met Lufthansa of KLM vliegen dan maar
Maar dan moet je ws wel via LHR en het laatste stukje terug naar Nederland met BA?quote:Op vrijdag 30 september 2016 09:27 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Cathay Pacific geniet mijn voorkeur
Lekker met een cabine vol Aziaten richting HK.quote:Op vrijdag 30 september 2016 09:27 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Cathay Pacific geniet mijn voorkeur
Hoezo? Ze vliegen dagelijks op Amsterdam en met een veel beter tijdslot dan KLM.quote:Op vrijdag 30 september 2016 09:30 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Maar dan moet je ws wel via LHR en het laatste stukje terug naar Nederland met BA?
(Qua alliance iig..)
Alles wat richting Azie gaat zit vol met Aziaten, ze zijn ook met meer en hebben meer centen.quote:Op vrijdag 30 september 2016 09:38 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Lekker met een cabine vol Aziaten richting HK.
Dit is een position flight voor onderhoud dat wordt uitgevoerd in Taipei door EGAT(Evergreen Aviation Technologies).quote:Op zondag 25 september 2016 05:26 schreef FredvZ het volgende:
Creatieve route:
[ afbeelding ]
JAF/TUI zal vast geen toegang hebben tot het Chinese en/of Russische luchtruim.
14u in zo'n kist zitten lijkt trouwens ook niet bepaald een pretje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |