ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 13-09-2016 12:29:34 ]
Trein die door rood reed had aanzienlijke vertraging
De trein van vervoersbedrijf Arriva die vrijdagavond een rood sein miste op het station van Uithuizermeeden reed met een aanzienlijke vertraging. Dat blijkt uit onderzoek van OOG TV.
De bewuste trein vertrekt vrijdagmiddag onder treinnummer 37653 om 17.22 uur vanaf het Hoofdstation richting Roodeschool. Tot Sauwerd rijdt de trein volgens de dienstregeling. Op Sauwerd moet er echter gewacht worden op een ‘tegentrein’, waardoor de trein vier minuten te laat arriveert in Winsum. In Baflo bedraagt de vertraging rond de zes minuten.
Om 18.07 arriveert de trein op station Uithuizermeeden, wat vijf minuten te laat is. Direct na binnenkomst van de eveneens met vijf minuten vertraagde ‘tegentrein’, vertrekt de 37653, rijdt door een rood sein, en komt tot stilstand op een spoorwegovergang waarvan de slagbomen niet naar beneden zijn gegaan. Er raakt niemand gewond. Een incident als dit wordt in de spoorwegwereld als ‘ernstig’ omschreven.
Wat is er mis gegaan? Waarom het mis heeft kunnen gaan is speculeren, al laten bronnen, die niet met naam genoemd willen worden, weten dat er verschillende mogelijkheden zijn. Station Uithuizermeeden heeft twee perrons. Trein 37653 komt om 18.07 uur binnen op perron 1 dat aan de oostkant beveiligd wordt door sein 222. Heeft dit sein daadwerkelijk de rode kleur getoond? Of was er een storing? In het calamiteitenoverzicht wordt op vrijdag 9 september niet gerept over een storing op dit baanvak. Terwijl er in de middag wel van alles mis ging op het baanvak.
En zo gaat het nog even verder in het artikel
Verder heeft hij nog gewezen op het machinistentekort bij Arriva, omdat er een hele zwik overgestapt is naar de NS.
Ik zag een foto voorbijkomen waarop zo'n 186 rood-gele kleuren draagt zoals de oude Benelux:
(ik zat dus afgelopen week in de Thalys maar op de terugweg zaten we achter zo'n verrekte ic direct met 170 kunnen ze die kuttrein niet opdoeken zodat de Thalys volgas kan?)
Heeel lang geleden reden ze ook niet altijd in de goede volgorde
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Op dinsdag 13 september 2016 13:07 schreef Woods het volgende: Ik zag een foto voorbijkomen waarop zo'n 186 rood-gele kleuren draagt zoals de oude Benelux:
Een rit van 7 uur in een trein met, met mazzel, één toilet (als het niet gebombardeerd is tot "schoonmaakkast"). Met hoogstwaarschijnlijk elke zitplaats bezet, en een gemiddelde leeftijd aan boord van dik boven de 70 inclusief extragratis incontinentieproblemen. Ga d'r maar aan staan.
Een rit van 7 uur in een trein met, met mazzel, één toilet (als het niet gebombardeerd is tot "schoonmaakkast"). Met hoogstwaarschijnlijk elke zitplaats bezet, en een gemiddelde leeftijd aan boord van dik boven de 70 inclusief extragratis incontinentieproblemen. Ga d'r maar aan staan.
Vergeet de twaalfjarige hobbyisten niet die bij elk station de trein uit rennen om -gewapend met statief en camera- een foto te maken van "die mooije trein".
Op woensdag 14 september 2016 06:48 schreef _JdM_ het volgende: Top spul dat DDAR. De sprinter van 6.51 uit Enschede naar Apeldoorn rijdt daarom met 2xDM90. Diesel onder de draad...
tja, ik zit in de trein van Den Haag naar Groningen, stapt er een puberstel in, ook in 1e klas. Uiteraard geen 1e klas kaartje, maar bepuiste jochie zegt tegen HC "mijn papa werkt bij NS en die zegt dat het mag". Zucht, HC gaat er in mee...
Daarna is het aan een stuk door selfies maken, voice of holland nadoen en allerhande pubermeuk doornemen (instagram plaatjes, ZOOOO EEERRRUGGGGG...). Ohwja, en deodorant spuiten onder de bezwete okeseltjes...
Ah, gelukkig stappen ze net uit in Amsterdam Zuid. Niet meer mijn probleem dus
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op woensdag 14 september 2016 09:14 schreef Goverman het volgende: tja, ik zit in de trein van Den Haag naar Groningen, stapt er een puberstel in, ook in 1e klas. Uiteraard geen 1e klas kaartje, maar bepuiste jochie zegt tegen HC "mijn papa werkt bij NS en die zegt dat het mag". Zucht, HC gaat er in mee...
Daarna is het aan een stuk door selfies maken, voice of holland nadoen en allerhande pubermeuk doornemen (instagram plaatjes, ZOOOO EEERRRUGGGGG...). Ohwja, en deodorant spuiten onder de bezwete okeseltjes...
Ah, gelukkig stappen ze net uit in Amsterdam Zuid. Niet meer mijn probleem dus
Als je pa bij de NS werkt mag je eerste klas zitten met een tweede klas kaartje? Gaan we es proberen, zowel zijn voor als achternaam komen veel voor in NL
Ik hoorde dat ze op Lelystad Opstel een Utrecht OZ'je hadden geflikt: mooie nieuwe ballast gestort zonder zich wat aan te trekken van de looppaden waardoor het opstelterrein onbruikbaar is als zodanig tot het weer gerepareerd is Dat is al de tweede keer in korte tijd (Utrecht OZ eind augustus) dat zoiets gebeurd. Letten de aannemers gewoon niet op of zo?
Op woensdag 14 september 2016 10:10 schreef MTL het volgende: Ik hoorde dat ze op Lelystad Opstel een Utrecht OZ'je hadden geflikt: mooie nieuwe ballast gestort zonder zich wat aan te trekken van de looppaden waardoor het opstelterrein onbruikbaar is als zodanig tot het weer gerepareerd is Dat is al de tweede keer in korte tijd (Utrecht OZ eind augustus) dat zoiets gebeurd. Letten de aannemers gewoon niet op of zo?
schandalig. Ik lees op Somda dat het materieel nu van ver moet komen en dat de opstart van de treindienst bepaald niet soepel verloopt hierdoor ...
Op woensdag 14 september 2016 09:43 schreef Salatrel het volgende: voor familieleden kun je ook gewoon een businesscard aanvragen daarmee zit je nooit verkeerd dus pa heeft gelijk dat het mag
Ja, dat zei de HC ook, maar dit jochie had dus niet zo'n businesscard (omdat papa waarschijnlijk scroogie is), maar ging wel eerste klas zitten. Met zijn chickie dus...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op woensdag 14 september 2016 10:10 schreef MTL het volgende: Ik hoorde dat ze op Lelystad Opstel een Utrecht OZ'je hadden geflikt: mooie nieuwe ballast gestort zonder zich wat aan te trekken van de looppaden waardoor het opstelterrein onbruikbaar is als zodanig tot het weer gerepareerd is Dat is al de tweede keer in korte tijd (Utrecht OZ eind augustus) dat zoiets gebeurd. Letten de aannemers gewoon niet op of zo?
Oh? Hoe moet ik dat zien dan? Dat een bestaand looppad is volgestort met ballast? Of meer dat een nieuw aan te leggen looppad niet wordt aangelegd?
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op woensdag 14 september 2016 10:10 schreef MTL het volgende: Ik hoorde dat ze op Lelystad Opstel een Utrecht OZ'je hadden geflikt: mooie nieuwe ballast gestort zonder zich wat aan te trekken van de looppaden waardoor het opstelterrein onbruikbaar is als zodanig tot het weer gerepareerd is Dat is al de tweede keer in korte tijd (Utrecht OZ eind augustus) dat zoiets gebeurd. Letten de aannemers gewoon niet op of zo?
Wat is eigenlijk het probleem met lopen in de ballast? Een goederenmachinist doet toch niet anders, waarom zou een reizigersmachinist dat niet mogen dan?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Wat is eigenlijk het probleem met lopen in de ballast? Een goederenmachinist doet toch niet anders, waarom zou een reizigersmachinist dat niet mogen dan?
vaak is het een veiligheids- en/of ARBO-kwestie, maar het kan ook zijn dat er niet naast opstellen ook wordt behandeld. En dan is het natuurlijk wel handig dat er een fatsoenlijk looppad naast ligt.
Maar nog los daarvan, als in het bestek o.i.d. staat dat het een looppad is, dan is het dus niet een basaltbed.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Ja, dat zei de HC ook, maar dit jochie had dus niet zo'n businesscard (omdat papa waarschijnlijk scroogie is), maar ging wel eerste klas zitten. Met zijn chickie dus...
Wat is eigenlijk het probleem met lopen in de ballast? Een goederenmachinist doet toch niet anders, waarom zou een reizigersmachinist dat niet mogen dan?
Nou, ik denk niet dat een goederenmachinist echt blij wordt van daadwerkelijk in de ballast lopen. Reken maar dat er ook gewoon looppaden zijn langs de sporen. Niet heel bijzonder, maar gewoon een gravelpaadje, net als bij Lelystad Opstel het geval was
vaak is het een veiligheids- en/of ARBO-kwestie, maar het kan ook zijn dat er niet naast opstellen ook wordt behandeld. En dan is het natuurlijk wel handig dat er een fatsoenlijk looppad naast ligt.
Maar nog los daarvan, als in het bestek o.i.d. staat dat het een looppad is, dan is het dus niet een basaltbed.
Klopt, maar doe niet zo panisch door nu al die treinen daar te laten staan. Gewoon rijden met die zooi een zie maar waar je het vanavond parkeert.
Wat ik heb begrepen is dat gisterenavond laat treinen massaal richting Zwolle rangeer zijn gestuurd. Momenteel staat er geen enkele trein op Lelystad Opstel.
Op woensdag 14 september 2016 10:59 schreef MTL het volgende: Wat ik heb begrepen is dat gisterenavond laat treinen massaal richting Zwolle rangeer zijn gestuurd. Momenteel staat er geen enkele trein op Lelystad Opstel.
Het opstelterrein is bij mijn weten al zeker twee dagen buiten dienst, want de opstart gisteren verliep ook verre van vlekkeloos met treinen die vanaf de Veluwe via kopmaken in Zwolle richting polder gestuurd werden.
Op woensdag 14 september 2016 10:59 schreef MTL het volgende: Wat ik heb begrepen is dat gisterenavond laat treinen massaal richting Zwolle rangeer zijn gestuurd. Momenteel staat er geen enkele trein op Lelystad Opstel.
Oh, ik dacht had begrepen dat er nu gewoon heel wat treinen niet gebruikt zijn omdat ze daar nog stonden.
Wat is Zwolle rangeer eigenlijk? Bij de IJssel of de kant van Meppel?
Het opstelterrein is bij mijn weten al zeker twee dagen buiten dienst, want de opstart gisteren verliep ook verre van vlekkeloos met treinen die vanaf de Veluwe via kopmaken in Zwolle richting polder gestuurd werden.
Ah, dan is het dus schijnbaar al een ouder 'nieuwtje'
Ik lees net dat de NS bij concurrent Arriva wat D-GTW's wil leasen om zich aan de belofte te houden dat er tussen Leeuwarden en Meppel een extra stoptrein zal gaan rijden.
De reden dat het geen elektrische treinen zijn is dat er twijfels zijn of de stroomvoorziening het zal gaan houden bij het rijden van extra treinen. Enkele onderstations zouden hiervoor uitgebreid moeten worden. Probleem zou vooral tussen Heerenveen en Meppel spelen.