Dit, ja. Ik heb bijv. Pulp Fiction al twee jaar niet gezien, maar hij blijft hoog in mijn lijst staan.quote:Op zaterdag 24 september 2016 12:33 schreef Gorro het volgende:
[..]
Wat voor verschil maakt het nou of je de film afgelopen jaar gezien hebt?
Mwah, als ik recent een film nog eens heb gezien, zou dat er wel voor kunnen zorgen dat zo'n film juist stijgt of daalt in mijn lijst ten opzicht van mijn eerdere lijstjes.quote:Op zaterdag 24 september 2016 12:33 schreef Gorro het volgende:
[..]
Dan is de top100 niet meer representatief voor fok.nl.quote:Op zaterdag 24 september 2016 12:33 schreef Gorro het volgende:
[..]
Sorry, maar die vergelijking klopt van geen kanten. Jouw voorbeeld is een poll naar iets wat nu een specifiek tijdsmoment geldt, terwijl we hier een poll doen naar wat de beste film aller tijden. Een vergelijkbare poll vraag zou zijn, hoe veilig was Nederland de afgelopen 100 jaar.quote:Op zaterdag 24 september 2016 13:20 schreef govie het volgende:
[..]
Dan is de top100 niet meer representatief voor fok.nl.
VB: Ieder jaar pollt Synopsys de Nederlandse bevolking of het er veiliger op is geworden in Nederland en ieder jaar zegt de Nederlandse bevolking dat het erger is geworden. Toch blijkt uit veel cijfers dat het ieder jaar, jaar op jaar een stukje veiliger wordt in nederland. Dus er zit een groot verschil tussen wat hoe men de werkelijkheid ervaart en de werkelijkheid heden ten dagen is. Als je alleen de films telt die men heeft gezien afgelopen jaar, dan is het beeld een stuk representatiever t.a.v. de gemiddelde fokgebruiker.
Natuurlijk kan die wel representatief zijn voor de gemiddelde Fok!ker. Als er 100 Fok!kers komen die alleen films van de laatste 10 jaar gezien hebben en die dus in hun lijst zetten, zullen de oudere films nooit hoog eindigen.quote:Op zaterdag 24 september 2016 13:20 schreef govie het volgende:
[..]
Het enige wat die huidige top100 mij op dit moment ingeeft is dat "het bejaarde fokker elitisten collectief" de top100 hebben gekaapt omdat die op deze manier nooit representatief kan zijn voor de gemiddelde fokkergebruiker.
Komt door de opzet van de top100. Stel dat we nou eens om "een top10 of top5 van films die een individu in 2016 heeft gezien" vragen. Dan zijn veel meer fokkers geneigd mee te doen omdat je dat in 5 minuutjes heb uitgedacht. Stel dat 1000 fokkers meedoen, dan kan je daarvan een reele top100 samenstellen die de gemiddelde fokker in 2016 beter weerspiegeld dan deze gekaapte bejaardenpol, waaraan ieder jaar alleen maar dezelfde mensen meedoen "omdat die dat lijstje toch al hadden". Het enigste wat deze top100 aantoont is dat als je maar een ridicuul grote individuele top100 vraagt, dat nieuwe fokkers niet zijn geneigd om te participeren, waarvan akte van ieder jaar zelfde bejaardesoos.quote:Op zaterdag 24 september 2016 13:32 schreef Gorro het volgende:
[..]
Natuurlijk kan die wel representatief zijn voor de gemiddelde Fok!ker. Als er 100 Fok!kers komen die alleen films van de laatste 10 jaar gezien hebben en die dus in hun lijst zetten, zullen de oudere films nooit hoog eindigen.
Het blijkt alleen al jaren dat de gemiddelde Fok!ker het niet boeiend genoeg vind om mee te doen en alleen de filmliefhebbers onder de Fok!kers. Het is onzin om de regels aan te passen om de hypothetische niet-stemmers te representeren.
Een top 10 is nu ook gewoon mogelijk voor de mensen die snel mee willen doen en iedereen kan zelf bepalen wat hij wel of niet mee neemt. Denk niet dat jouw voorstel ervoor zorgt dat meer mensen meedoen en het levert in mijn ogen nog minder een weerspiegeling van wat de gemiddelde Fok!ker de beste film aller tijden vindt.quote:Op zaterdag 24 september 2016 13:54 schreef govie het volgende:
[..]
Komt door de opzet van de top100. Stel dat we nou eens om "een top10 of top5 van films die een individu in 2016 heeft gezien" vragen. Dan zijn veel meer fokkers geniegd mee te doen omdat je dat in 5 minuutjes heb uitgedacht. Stel dat 1000 fokkers meedoen, dan kan je daarvan een reele top100 samenstellen die de gemiddelde fokker in 2016 beter weerspiegeld dan deze gekaapte bejaardenpol. Waaraan ieder jaar alleen maar dezelfde mensen meedoen, "omdat die dat lijstje toch al hadden".
Vastgeroeste patronen, dat is hetgeen dat ik hier uit haal.quote:Op zaterdag 24 september 2016 13:58 schreef Gorro het volgende:
[..]
Een top 10 is nu ook gewoon mogelijk voor de mensen die snel mee willen doen en iedereen kan zelf bepalen wat hij wel of niet mee neemt. Denk niet dat jouw voorstel ervoor zorgt dat meer mensen meedoen en het levert in mijn ogen nog minder een weerspiegeling van wat de gemiddelde Fok!ker de beste film aller tijden vindt.
quote:
Wat houdt je tegen?quote:Op zaterdag 24 september 2016 13:54 schreef govie het volgende:
[..]
Komt door de opzet van de top100. Stel dat we nou eens om "een top10 of top5 van films die een individu in 2016 heeft gezien" vragen.
Constructief.quote:
Top 10 is het minimum. Ben benieuwd of er ook geen Amerikaanse film bij de andere 5 zit.quote:Op zaterdag 24 september 2016 19:22 schreef KingRadler het volgende:
Mijn top 5:
1 Le fabuleux destin d'Amélie Poulain
2 El laberinto del fauno
3 Cidade de Deus
4 La vita è bella
5 Le Professionnel
daar zit wel iets tussenquote:Op zaterdag 24 september 2016 19:25 schreef Cikx het volgende:
[..]
Top 10 is het minimum. Ben benieuwd of er ook geen Amerikaanse film bij de andere 5 zit.
quote:Op zaterdag 24 september 2016 21:59 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Pfoeh, kunnen we volgend jaar niet een Top 200 doen?
Waar is American Beauty gebleven?quote:
Waarom vinden mensen die baggerfilm goed?quote:Op zaterdag 24 september 2016 23:22 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waar is American Beauty gebleven?
Oh, zo te zien heb je alleen niet-Amerikaans, dat zou het verklaren.
Dat vraag ik me dan weer af bij The Boondock Saints.quote:Op zaterdag 24 september 2016 23:26 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Waarom vinden mensen die baggerfilm goed?
En ik bij LOTR.quote:Op zaterdag 24 september 2016 23:31 schreef Cikx het volgende:
Dat vraag ik me dan weer af bij The Boondock Saints.
Ditquote:Op zondag 25 september 2016 02:16 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik heb The Godfather (I, II en III) ook niet in mjijn Top 100 staan omdat ik deel I na 30 minuten al beu was.
Mijn vrouw wilde dat ik de films keek. We hebben drie maal geprobeerd. Drie maal ben ik bij de intro van deel 1 in slaap gevallen. En ik heb het echt geprobeerdquote:Op zondag 25 september 2016 08:45 schreef Arcee het volgende:
[..]
En ik bij LOTR.Jeetje, het lijkt wel of niet iedereen dezelfde smaak heeft.
Die film laat zo haarscherp zien dat niet alles is wat het lijkt. Plus de humorquote:Op zaterdag 24 september 2016 23:26 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Waarom vinden mensen die baggerfilm goed?
Alleen snobsquote:Op zaterdag 24 september 2016 19:10 schreef KingRadler het volgende:
als ik een top 5 ga afleveren staat er niet eens een film in uit de Verenigde staten.
Zijn er meer die dat hebben.
Is geen antwoord waarom American Beauty geen baggerfilm is.quote:Op zaterdag 24 september 2016 23:31 schreef Cikx het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dan weer af bij The Boondock Saints.
Deel2 was niet exact hetzelfde.quote:Op zaterdag 24 september 2016 23:34 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Omdat smaak subjectief is. Ik vind zowel American Beauty als The Boondock Saints leuk (uiteraard alleen deel 1, deel 2 was exact hetzelfde verhaal maar dan met een andere hoofdpersoon, dat kreeg ik iig mee van de eerste 20 minuten en zette de film toen maar af).
Is geen antwoord waarom American Beauty geen baggerfilm zou zijn. Jij vraagt immers zelf waar die film is gebleven.quote:Op zondag 25 september 2016 08:45 schreef Arcee het volgende:
[..]
En ik bij LOTR.Jeetje, het lijkt wel of niet iedereen dezelfde smaak heeft.
Briljant? Je bedoelt Kevin Spacey als pedo is briljant?quote:Op zondag 25 september 2016 10:58 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Die film laat zo haarscherp zien dat niet alles is wat het lijkt. Plus de humorplus heel Lester zelf wat echt een briljant hoofdpersoon is
Mijn post was ook geen reactie op jouw vraag.quote:Op zondag 25 september 2016 18:41 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Is geen antwoord waarom American Beauty geen baggerfilm zou zijn. Jij vraagt immers zelf waar die film is gebleven.
Ik dacht van wel en zeer passief agressief ook.quote:Op zondag 25 september 2016 18:43 schreef Arcee het volgende:
[..]
Mijn post was ook geen reactie op jouw vraag.
Ja het is allemaal leuk en aardig dat je je kennelijk erg verheven voelt wat betreft je filmsmaak maar hij heeft echt niet voor niets 5 Oscars gewonnen.quote:Op zondag 25 september 2016 18:43 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Briljant? Je bedoelt Kevin Spacey als pedo is briljant?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |