Ik denk niet dat ie gelijk een zege bedoelt, Froome wordt alleen maar meer favoriet met meer tijdritkilometers. Podium is misschien wel mogelijk dan.quote:Op dinsdag 13 september 2016 15:44 schreef Blik het volgende:
Onze Finse vriend geeft Dumoulin al kansen voor de Tourzege van 2017, en het parcours moet nog bekend gemaakt worden...twitter:ammattipyoraily twitterde op dinsdag 13-09-2016 om 12:49:37Likely more (flat) ITT kilometers and less mountains in 2017 Tour de France. Would be ideal route for Tom Dumoulin. 70 kg enough. reageer retweet
Wat kan die anders bedoelen met een "ideal route for Tom Dumoulin"... Hij is al de topfavoriet voor de gele trui in de proloog vanwege de relatief lange proloog, dus een ritzege is een redelijk "makkelijke" voorspellingquote:Op dinsdag 13 september 2016 15:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat zegt 'ie niet toch? Zou wel een motie van wantrouwen zijn van de Tour-organisatie richting Nairito.
Ideaal om hoog in het klassement te komen? Hij is nog nooit top 5 in een grote ronde geëindigd hèquote:Op dinsdag 13 september 2016 15:49 schreef Blik het volgende:
[..]
Wat kan die anders bedoelen met een "ideal route for Tom Dumoulin"... Hij is al de topfavoriet voor de gele trui in de proloog vanwege de relatief lange proloog, dus een ritzege is een redelijk "makkelijke" voorspelling
Zou natuurlijk ook kunnenquote:Op dinsdag 13 september 2016 15:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ideaal om hoog in het klassement te komen? Hij is nog nooit top 5 in een grote ronde geëindigd hè
en dat moet zich over de Nederlandse wegen met rotondes, drempels en wegversmallingen naar een sprint toevechten?quote:Op maandag 12 september 2016 22:51 schreef Momo... het volgende:
Bouhanni, Cav, Viviani, Sagan, Kristoff, Boonen, Degenkolb. Mooi sterk vechters sprinters voor in de Eneco Tour
in Belgie slaan ze echt door in het oreren van nieuwe Vlaamse wielertalenten vooral als ze het redelijk doen in de voorjaarsklassiekers.quote:
De Vlaamse koersen zijn de enige die belangrijk zijn natuurlijkquote:Op dinsdag 13 september 2016 16:28 schreef Evertjan het volgende:
[..]
in Belgie slaan ze echt door in het oreren van nieuwe Vlaamse wielertalenten vooral als ze het redelijk doen in de voorjaarsklassiekers.
Met een beetje mazzel hebben we dan, gezien de belangen, daardoor op het WK een flnke valpartij in de finale en een totaal onverwachte winnaar als wereldkampioen.quote:Op dinsdag 13 september 2016 13:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat is waar, je ziet ook vaak dat juist bij duidelijk gevaarlijke aankomsten de renners minder risico gaan nemen.
Misschien heeft de Tour-organisatie ook wel liever een Sky-renner als winnaar. Tenslotte legt Sky veel geld op tafel voor de TV-rechten.quote:Op dinsdag 13 september 2016 15:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat zegt 'ie niet toch? Zou wel een motie van wantrouwen zijn van de Tour-organisatie richting Nairito.
misschien ook variatie, dit jaar was het toch veel klimmenquote:Op dinsdag 13 september 2016 16:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Misschien heeft de Tour-organisatie ook wel liever een Sky-renner als winnaar. Tenslotte legt Sky veel geld op tafel voor de TV-rechten.
dit idd. vroeger waren er altijd 2 lange tijdritten en een proloog. De laatste jaren is het een aantal jaren flink minder geweest. Dat Nairo dit jaar minder was kan de organisatie niets aan doen.quote:Op dinsdag 13 september 2016 16:48 schreef rubbereend het volgende:
[..]
misschien ook variatie, dit jaar was het toch veel klimmen
Dat waren ook altijd boeiende toursquote:Op dinsdag 13 september 2016 16:50 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
dit idd. vroeger waren er altijd 2 lange tijdritten en een proloog. De laatste jaren is het een aantal jaren flink minder geweest. Dat Nairo dit jaar minder was kan de organisatie niets aan doen.
Ik geef er geen mening over he. Ik constateer dat er de laatste minder kilometers zijn. Als ze Quintana echt willen helpen doen ze alleen een klimtijdrit en een ploegentijdrit.quote:Op dinsdag 13 september 2016 16:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat waren ook altijd boeiende toursMet Indurain die daarin een onoverbrugbaar gat sloeg.
Ik mag toch hopen dat die tijden niet meer terugkeren, met tijdritten van 70 km.
Zoveel meer klimmen dan vorig jaar was het dit jaar trouwens niet.
Vreemde logica, of gaat Nippo hem nog zo goed betalen voor dat extra jaartje?quote:Op dinsdag 13 september 2016 16:09 schreef Koffieplanter het volgende:
Arredondo overweegt er na volgend seizoen mee te kappen, heeft er geen plezier meer in.
Hij zegt zelf volgend jaar te willen gebruiken als soort revival. Als de situatie dan nog steeds zo is, stopt hij er mee. Niet dat hij gemist zal worden trouwens, low key net zo erg als Bananito.quote:Op dinsdag 13 september 2016 17:12 schreef showtimer het volgende:
[..]
Vreemde logica, of gaat Nippo hem nog zo goed betalen voor dat extra jaartje?
Oh, maar tegen die tijd krijgt hij ook geen contract meer als het zo blijft.quote:Op dinsdag 13 september 2016 17:40 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Hij zegt zelf volgend jaar te willen gebruiken als soort revival. Als de situatie dan nog steeds zo is, stopt hij er mee. Niet dat hij gemist zal worden trouwens, low key net zo erg als Bananito.
Wellicht dat er nog een spleetoog te vinden is die er geld in wil steken. Het is wel jammer, het was zo veelbelovend na zijn eerste Giro. Zelfs Duarte ging toentertijd redelijk.quote:Op dinsdag 13 september 2016 17:45 schreef showtimer het volgende:
[..]
Oh, maar tegen die tijd krijgt hij ook geen contract meer als het zo blijft.
Vorig jaar zat er zelfs helemaal geen lange tijdrit in, alleen Utrecht.quote:Op dinsdag 13 september 2016 16:48 schreef rubbereend het volgende:
[..]
misschien ook variatie, dit jaar was het toch veel klimmen
quote:Dumoulin mikt volgend seizoen op goed klassement in grote ronde
Tom Dumoulin wil volgend seizoen hoge ogen gooien in het klassement van een van de drie grote rondes. Of dat de Giro, de Tour of de Vuelta gaat worden, beslist de renner van Giant-Alpecin pas later. "Ik moet eerst wachten tot de parcoursen bekend zijn", zegt Dumoulin tegen Cyclingnews.
"Waarschijnlijk kies ik voor de ronde met de meeste tijdritkilometers, maar dat bespreek ik samen met de ploegleiding. Ik mik in ieder geval op een goed klassement."
Vorig jaar maakte Dumoulin indruk in de Vuelta, waar hij pas in het laatste weekend de leiderstrui verspeelde aan Fabio Aru. Dit seizoen was de olympische tijdrit het hoofddoel, waardoor hij zich in de Giro en de Tour, met succes, richtte op dagsucces. In Rio de Janeiro pakte Dumoulin vervolgens zilver op de tijdrit achter Fabian Cancellara.
Aanpak
Om in de grote rondes een goed klassement te rijden, moet Dumoulin kiezen voor een andere aanpak. "Ik zal meer op hoogte gaan trainen en me nog meer gaan verdiepen in voeding. Op dat vlak is, denk ik, nog veel winst te boeken."
De winnaar van twee Touretappes hoopt dat zijn verbeterde klimvermogen niet ten koste zal gaan van zijn tijdrit.
"Bradley Wiggins heeft aangetoond dat je als goede tijdrijder een grote ronde kan winnen als je wat kilo's kwijtraakt. Ik zie hem absoluut als een voorbeeld."
inb4 elke ronde zonder lange tijdritquote:
Als je dit soort dingen zegt verdien je flink wat haaruitval.quote:Op dinsdag 13 september 2016 18:32 schreef Ajacied422 het volgende:
"Bradley Wiggins heeft aangetoond dat je als goede tijdrijder een grote ronde kan winnen als je wat kilo's kwijtraakt. Ik zie hem absoluut als een voorbeeld."
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |