Rossdale | donderdag 8 september 2016 @ 08:20 |
![]() Teams: - Scuderia Ferrari - Sahara Force India F1 Team - Haas F1 Team - Manor Racing MRT - McLaren Honda Formula 1 Team - Mercedes AMG Petronas Formula One Team - Red Bull Racing - Renault Sport Formule 1 Team - Sauber F1 Team - Scuderia Toro Rosso - Williams Martini Racing ![]() Chassis/Motor: Mercedes F1 W07 Hybrid - Mercedes V6 turbo 44. Lewis Hamilton WDC 2008/2014/2015 06. Nico Rosberg ![]() Chassis/Motor: Ferrari SF16-H - Ferrari V6 05. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 ![]() Chassis/Motor: Williams FW38 - Mercedes V6 Turbo 19. Felipe Massa 77. Valteri Bottas ![]() Chassis/Motor: Red Bull RB12 - Tag Heuer (Renault V6 turbo) 03. Daniel Ricciardo 33. Max Verstappen ![]() Chassis/Motor: Force India VJM09 - Mercedes V6 Turbo 27. Nico Hulkenberg 11. Sergio Perez ![]() Chassis/Motor: Renault RS16 - Renault V6 Turbo 20. Kevin Magnussen 30. Jolyon Palmer ![]() Chassis/Motor: Toro Rosso STR11 - Ferrari V6 Turbo (2015) 26. Daniil Kvyat 55. Carlos Sainz Jr. ![]() Chassis/Motor: Sauber C35 - Ferrari V6 Turbo 09. Marcus Ericsson 12. Felipe Nasr ![]() Chassis/Motor: McLaren MP4-31 - Honda V6 Turbo 22. Jenson Button WDC 2009 14. Fernando Alonso WDC 2005/06 ![]() Chassis/Motor: Manor MRT05 - Mercedes V6 Turbo 94. Pascal Wehrlein 88. Rio Haryanto ![]() Chassis/Motor: Haas VF-16 - Ferrari V6 Turbo 08. Romain Grosjean 21. Esteban Gutiérrez F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - GP Update - F1 Today - Autosport.com - Motorsport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 Nederlandse coureurs: - Meindert van Buuren - Robin Frijns - Giedo van der Garde - Daniël de Jong - Nigel Melker - Steijn Schothorst - Kelvin Snoeks - Ho-Pin Tung - Max & Jos Verstappen - Beitske Visser - Nyck de Vries - Renger van der Zande Zie verder de topics over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Racekalender 2016 ![]() Wijzigingen 2016 uitgelegd | |
Rossdale | donderdag 8 september 2016 @ 08:22 |
Ik heb liever dat een nieuwe eigenaar en een nieuwe frontman eens wat anders proberen dan hetzelfde beleid voeren wat er onder CVC gebeurd is. Zoals dat alles achter de decoder is verdwenen, er nog meer zandbakraces bijkwamen etc... Geen idee of het beter zal worden, zolang het maar anders is | |
Beach | donderdag 8 september 2016 @ 10:53 |
Gewoon een wereldwijde officiële stream invoeren die je kan kopen voor een redelijk bedrag zoals oa WEC en MotoGP doen. | |
nils7 | donderdag 8 september 2016 @ 21:06 |
Nou ben benieuwd wat t wordt? | |
Nattekat | donderdag 8 september 2016 @ 21:09 |
Laat Bernie nog even lekker daar blijven. Ik was ook wel een redelijk voorstander van zijn vertrek, maar met deze Amerikaanse overname zou ik alles behalve blij zijn met een eventuele buitenstaander aan het roer. De macht van de NBC bij de Olympische Spelen is ook uitzonderlijk achterlijk, zo zijn Amerikanen nou eenmaal. Een gelukje is dat een overgroot deel van de omzet in Europa behaald wordt. | |
sasquatsch | maandag 12 september 2016 @ 16:54 |
De vraag is of Bernie blijft. Hij schijnt al een aanvaring gehad te hebben met John Malone, net zoals Sergio Marchionne. Lagere ticketprijzen en meer races in Europa klinkt wel weer goed.
| |
Nattekat | maandag 12 september 2016 @ 19:06 |
Wordt het nog drukker op Spa ![]() | |
motorbloempje | maandag 12 september 2016 @ 19:14 |
Eerst zeiken over dure kaartjes en dan zeiken over meer mensen ![]() | |
Peterselieman | maandag 12 september 2016 @ 19:20 |
Zullen wel opvliegers zijn denk ik ![]() | |
Nattekat | maandag 12 september 2016 @ 19:35 |
Ik heb nog nooit gezeikt over de dure kaartjes. | |
nils7 | maandag 12 september 2016 @ 19:55 |
laat ik het zo zeggen: het filtert wel lekker het publiek (de prijs van de kaartjes). Niks ten nadele van de TT maar zulke malloten zijn echt een uitstervend ras bij de F1. | |
Coelho | maandag 12 september 2016 @ 20:00 |
Ik ben met een vriend aan het nadenken om eens de GP van Monaco te bezoeken in 2017 of 2018. Op eigen gelegenheid ergens naar de Cote d'Azur en dan bijvoorbeeld met de trein naar Monaco (het zal vast niet mogelijk te zijn om met eigen auto naar de stad te gaan). Iemand ervaringen, tips enz.? | |
Nattekat | dinsdag 13 september 2016 @ 00:06 |
Dat ook ja. Leuk voor circuits die uitgestorven zijn, dat wel. | |
VacaLoca | dinsdag 13 september 2016 @ 00:11 |
Spotprijs hoeft van mij ook niet. Maar weekend kaart op beetje oké tribune is nu al snel 300 euro. Dat mag wel de helft zijn. | |
Nattekat | dinsdag 13 september 2016 @ 00:13 |
Als een tribune is uitverkocht en ook echt vol zit, hoeft er niks te veranderen. Vraag en aanbod, en filtering. | |
Geralt | dinsdag 13 september 2016 @ 02:35 |
Ik denk dat het behoorlijk duur is tijdens een GP weekend. Ik ben er zelf nooit geweest, maar mijn pa wel laatst met zn vriendin, niet tijdens een GP dan. De prijzen vielen alleszins mee. Ook bij die dure tenten waar Ferrari's en Bentley's enzo voorrijden en de sleutel afgeven aan zo een knaker in zo'n pakje om de auto te parkeren. Ik geloof nog geen 4 euro voor een kop koffie wat mn pa zei. Maarja, dan is er geen GP. Beetje hetzelfde als dat je vandaag een roos kan kopen voor (ik roep maar wat) 50 cent en dat diezelfde roos met Valentijn ineens 5 euro kost ![]() ![]() | |
Geralt | dinsdag 13 september 2016 @ 02:37 |
Lijkt me overigens ook een toffe GP om eens te bezoeken. Ik vraag me alleen wel af hoe het zit daar, het is volgens mij niet echt een circuit waar je makkelijk helemaal rond kan lopen. Zijn daar bv uberhaupt wel bronzen kaartjes te krijgen? Volgens mij is alles tribune daar toch? ![]() | |
buzz1291 | dinsdag 13 september 2016 @ 04:24 |
Dit is wel een bijzonder elitaire gedachte. Het gaat er niet om wat ik zou kunnen betalen voor een toegangskaartje, maar meer wat het mij waard is om zo'n race te bezoeken. Zo vind in 500 S$ in Singapore ronduit belachelijk, maar ja, bedrijf betaalt, dus zeg ik geen nee. Omgerekend 50 Euro op Sepang 2 weken later vind ik dan weer heel redelijk en dus die tickets ook maar aangeschaft. | |
opreis | dinsdag 13 september 2016 @ 05:34 |
Waar zit je? Ik had vorig jaar voor weekend ¤70,- betaald geloof ik. En keek uit op de 2 main straights + nog wat bochten die ervoor lagen | |
Coelho | dinsdag 13 september 2016 @ 10:26 |
Duur zal best. Maar het is ook niet de bedoeling om in de stad te verblijven. Juist een stukje erbuiten en dan bijvoorbeeld met het OV. | |
Fer | dinsdag 13 september 2016 @ 10:30 |
Op die heuvel ver boven de pits ingang en nog een plek. Zonder schermen dacht ik. | |
buzz1291 | dinsdag 13 september 2016 @ 12:39 |
Zitplaatsen in bocht 7 | |
Rossdale | zondag 25 september 2016 @ 07:47 |
http://www.thecheckeredfl(...)c-2017-f1-promotion/ Waarschijnlijk geen promotie naar de F1 voor Leclerc volgend jaar. Wat ik eigenlijk wel stiekem gehoopt had. | |
DutchTrain | zondag 25 september 2016 @ 08:47 |
Het is best prijzig als je een tribuneplek wil, maar niet duurder dan Silverstone of Hockenheim bijvoorbeeld. Goedkoopste plekken zijn op een heuvel vanaf waar je op de stad uitkijkt en de race best goed kan volgen. Daar moet je dan wel rond een uur of zes 's ochtends zijn om nog een plekje te hebben. Het is allemaal goed georganiseerd en vanaf het treinstation is er en duidelijke routing naar alle plekken. Twee weken voorafgaand aan de F1 is er om het jaar ook de historische GP, met veel races en veel lagere ticketprijzen. Ik vond dat vanwege de sfeer en mindere drukte een veel betere keuze om naar toe te gaan. Ticketprijzen voor F1 races blijven inderdaad bijzonder: dit jaar betaalde ik voor drie dagen toegang in Canada maar 40¤ en volgende ben ik in Maleisië voor drie dagen op de hoofdtribune ook maar 70¤ kwijt. Onvergelijkbaar met wat er i Europa gevraagd wordt. | |
DutchTrain | zondag 25 september 2016 @ 08:51 |
Waren de testdagen al gepost? => http://www.rtlgp.nl/item/(...)in_2017_in_barcelona Verreweg de goedkoopste manier om wat van de F1 mee te krijgen in februari en maart; tien euro entree en je vliegt al naar Barcelona voor twintig euro retour als je een leuke aanbieding treft. | |
#ANONIEM | zondag 25 september 2016 @ 09:31 |
Paar keer gedaan. Hotel in Cannes of Nice en dan idd de trein pakken. Auto is echt niet te doen op zondag. Op zaterdagavond kun je wel met de auto het circuit (deels) op. Overigens ook eens in Monaco zelf geslapen. Reken dan wel op ¤1000,- plus p.n [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2016 09:35:10 ] | |
sasquatsch | zondag 25 september 2016 @ 10:50 |
Was van de week al gezegd door Ted Kravitz. Antonio Giovinazzi lijkt de meest aangewezen kandidaat te zijn om naast Grosjean plaats te nemen. | |
Fer | zondag 25 september 2016 @ 11:00 |
http://www.motorsport.com(...)debut-podium-829762/ Even iets anders, maar Robert Kubica is het racen ook nog niet verleerd. Hij pakte bij zijn eerste race in een Renault RS 01 (waarmee ook Max zijn vader even gek maakte op Spa), gelijk een podium. Zoveel talent, jammer dat hij echt nooit meer in een formule wagen zal kunnen rijden. | |
Geralt | zondag 25 september 2016 @ 11:22 |
Dat is inderdaad eeuwig zonde. ![]() | |
Peterselieman | zondag 25 september 2016 @ 23:36 |
De Mercedes-aandrijflijn zou in kwalificatiemodus mogelijk rond de 1000 pk leveren. In de race is dat 80 pk minder. Ferrari is in racemodus ongeveer gelijk aan Mercedes qua pk, maar mist nog die kwalificatieboost. Renault en Honda lopen nog iets achter http://www.motorsport.com(...)00bhp-barrier-829341 | |
Fir3fly | zondag 25 september 2016 @ 23:59 |
Scorebordjournalistiek. 1000 klinkt leuk maar als de Mercedes dat al haalt is dat niet langer dan een paar seconden bij volle boost en alleen in kwalificatietrim. De kleine V6 maakt uiteraard minder power dan de oude V8 (laat staan de V10), de rest wordt opgevuld door de (relatief kleine) ERS-systemen. In de race zal het nooit boven de 800 komen. Niet spectaculair dus. | |
#ANONIEM | maandag 26 september 2016 @ 08:10 |
Het is wel een turbo,, dus die hoeft niet per se minder power te hebben. | |
THEFXR | maandag 26 september 2016 @ 09:11 |
valet parking is dat. ![]() | |
THEFXR | maandag 26 september 2016 @ 09:13 |
gewoon op het strand in een tentje | |
Fir3fly | maandag 26 september 2016 @ 09:14 |
Klopt inderdaad. Maar maximale turbo boost is beperkt tot een vaste waarde bovenop de de facto limiet die door de maximale brandstof flow wordt bepaald. De motor kan dus alleen voor die paar seconden echt op volle kracht blazen. Maar vergeet ook niet dat de oude V8-en lange tijd bevroren waren, met meer ontwikkeling hadden die ook de 1000 kunnen halen en dan zonder hulp van ERS. | |
#ANONIEM | maandag 26 september 2016 @ 10:49 |
Wat je wilt.... | |
#ANONIEM | maandag 26 september 2016 @ 18:55 |
De turbo's uit de jaren 80 hadden nog meer vermogen in de kwalificatietrim. En ze die hadden doorontwikkeld hadden ze dat nu in de racetrim ook wel gehad. Dus zo kun je nog wel even bezig blijven. | |
Bluurgh | maandag 26 september 2016 @ 19:07 |
http://gtspirit.com/2014/05/31/the-most-powerful-f1-car-ever/ ![]() ![]() | |
Fir3fly | maandag 26 september 2016 @ 19:51 |
Neen, ook daar zit natuurlijk een limiet op. En die motoren slurpten benzine als geen ander, dat kan al helemaal niet meer tegenwoordig. De huidige motoren moet je ook niet bekijken in termen van pure paardekracht, maar eerder pk per liter verbruikte brandstof. Dat is vele malen indrukwekkender (nog steeds een stuk minder indrukwekkend dan een LMP1-motor, maar goed). | |
Son-Of-A-Gun | maandag 26 september 2016 @ 20:37 |
Het is wachten op een mooie race in de regen met veel 'wheel to wheel racing' tussen Max en Lewis om P1 ![]() | |
Fer | maandag 26 september 2016 @ 21:09 |
Ik vraag me af hoe serieus dit artikel van Motorsport.com genomen moet worden. Vroeger konden ze met sound analysis exact het maximum toerental van de n/a motor ontdekken en aan de hand daarvan het vermogen uitrekenen. Tegenwoordig zegt het toerental niet zoveel en ook het geluidsvolume zegt weinig. Een sterke efficiente motor maakt juist weinig lawaai. Als het zo leeg zijn wat getallen van f1technical getrokken, zoals de 80pk wat een schatting is hoeveel vermogen er nodig is om de turbo aan te drijven. Open je de wastegate en drijf je de turbo aan met de mgu-h, heb je 80pk extra aan de krukas. Ook de suggestie van brandbare additieven aan de olie is daar een keer geoppert. In principe moet iedereen die 80pk kunnen opbrengen, de vraag is alleen voor hoeveel seconden. Als je dit enkele seconden aan het begin van een lang recht stuk kan genereren, kan het best een paar tienden schelen. | |
sasquatsch | dinsdag 27 september 2016 @ 19:23 |
Formule 1 auto's na 2020 voorzien van een elektrische motor voor de voorwielen? Onderstaand stukje in de aankondiging van de samenwerking tussen BMW en Amlin Andretti in de Formule E viel me op.
| |
Rossdale | dinsdag 27 september 2016 @ 19:41 |
Nou dat denk ik niet, ik snap wel dat Liberty de sport interessant wil maken voor alle autofabrikanten. Ze willen het terugbrengen naar de sport waar iedereen aan mee wil doen en waar iedereen naar wil kijken. Dan begin je met het veld zo interessant mogelijk te maken en fabrikanten zoals BMW etc te strikken. | |
Fir3fly | dinsdag 27 september 2016 @ 20:19 |
- offtopic - [ Bericht 95% gewijzigd door Nattekat op 27-09-2016 20:26:09 ] | |
Fir3fly | dinsdag 27 september 2016 @ 20:29 |
Wat een innovatie zeg ![]() En waar komt die 300hp vandaan dan? De huidige miezerige batterijtjes in een F1 kunnen nauwelijks de helft aan. Met andere woorden, suggestieve rommel. | |
Fer | dinsdag 27 september 2016 @ 21:58 |
AWD op een formuleauto? Denk van niet, misscien in 2030. Ben wel benieuwd waar we in 2021 naartoe gaan. Of we houden de huidige V6 nog even en schroeven er een grotere mgu-k aan (Uit de Formule E 200-300pk). Of we gaan nog kleiner, bijvoorbeeld een halve V6, 3-in-lijn 800cc, of 1100cc V4. | |
sasquatsch | woensdag 28 september 2016 @ 15:43 |
De voorlopige kalender voor 2017:Brazilië schijnt provisional te zijn vanwege financiële problemen. Bron: https://joesaward.wordpre(...)7-calendar-revealed/ Edit: Duitsland en Canada zijn blijkbaar ook provisional. [ Bericht 3% gewijzigd door sasquatsch op 28-09-2016 20:33:52 ] | |
Fir3fly | woensdag 28 september 2016 @ 15:59 |
Goh, Azerbaijan weer in hetzelfde weekend als Le Mans. Gaat men deze keer ook weer claimen dat dat toeval is? | |
motorbloempje | woensdag 28 september 2016 @ 16:01 |
Laat de vakantieplanning maar beginnen... ![]() | |
Nattekat | woensdag 28 september 2016 @ 16:09 |
Hoe minder kijkers, hoe beter. | |
Beach | woensdag 28 september 2016 @ 17:26 |
alles om te voorkomen dat F1 coureurs meedoen aan de 24h | |
Fer | woensdag 28 september 2016 @ 17:38 |
Waarom altijd Hongarije Duitsland in de vakantie? Ticket Barcelona kost 255 retour voor dat weekend. [ Bericht 38% gewijzigd door Fer op 28-09-2016 17:47:03 ] | |
Swetsenegger | woensdag 28 september 2016 @ 18:17 |
Alleen Rusland ga ik missen zoals het er nu naar uit ziet. | |
Sinister-D- | woensdag 28 september 2016 @ 19:43 |
ook weer direct na een overzeese race, terwijl het logistiek zoveel makkelijker zou zijn om het de week voor Oostenrijk te doen ![]() Droeftoeterij van Ecclestone, alweer. | |
Fopje | woensdag 28 september 2016 @ 19:50 |
Ik zou wel eens op een tribune willen zitten... misschien volgend jaar. Al beviel een staplek ook echt ![]() | |
Fir3fly | woensdag 28 september 2016 @ 20:00 |
Ik wil zeker nog wel een keer naar een F1 race. Laatste keer was 2002 ![]() Hopelijk volgend jaar naar zowel Nurburgring als Spa voor WEC. 40 piek voor een weekendkaart ![]() | |
sasquatsch | woensdag 28 september 2016 @ 20:08 |
Ik las een tijdje terug dat het waarschijnlijk bewust is. Een inefficiënte kalender creëren zodat een aantal jaar later een efficiëntere kalender meer races kan bevatten zonder dat de teams gaan klagen omdat het dan niet veel meer tijd/geld kost. Ik zie Ecclestone er in ieder geval voor aan. | |
Peterselieman | woensdag 28 september 2016 @ 22:38 |
Zou het? De Hülk kan tenminste zeggen dat hij van de huidige F1-coureurs de enige is die de 24 uur van Le Mans gewonnen heeft. | |
sasquatsch | woensdag 28 september 2016 @ 22:53 |
De FIA kan gewoon niet plannen. Dat blijkt ook uit de kalenders van de WEC en Formule E. Daar clashen ook twee races met elkaar. En dat terwijl er diverse coureurs full-time in beide klassen uitkomen. Terwijl er een zee van ruimte is op de kalender rond de WEC race op de Nurburgring. | |
Geralt | vrijdag 30 september 2016 @ 00:37 |
Dat was toch juist afgeschaft omdat het compleet debiel was? ![]() | |
Sjemmert | vrijdag 30 september 2016 @ 00:43 |
Nee wat ze wel hebben afgeschaft is dat je geen extra penalty's meer krijgt tijdens een pitstop of volgende race. Maarja jammer dat ze dit nu gaan invoeren. Blijf het achterlijk vinden dat ze penalty's krijgen voor het wisselen van onderdelen. | |
Geralt | vrijdag 30 september 2016 @ 00:45 |
Penalties meenemen naar een volgende race hebben we toch al gehad, of ben ik nou gek? ![]() | |
Sjemmert | vrijdag 30 september 2016 @ 01:07 |
Voor het wisselen van onderdelen bedoel ik dan he. | |
#ANONIEM | vrijdag 30 september 2016 @ 07:59 |
Correct. Meenemen naar de volgende race zouden ze niet moeten doen. Gewoon echt zoveel plaatsen terug zetten. Maar omdat dat praktisch wat lastig uitvoerbaar is: uit de pitstraat starten met extra vertraging, b.v. 1 seconde per plaats. Dus als je dan 60 plaatsen straf krijgt, en er maar 20 op de startgrid kan invoeren, dan 40 seconden later uit de pitstraat starten. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2016 08:00:09 ] | |
Peterselieman | vrijdag 30 september 2016 @ 08:31 |
Zoiets ja. Daarom grapte ik ook dat Hamilton dit jaar door de straffen in België eigenlijk zo ongeveer vanuit Pouhon had moeten starten in plaats vanaf de laatste startrij. | |
nils7 | vrijdag 30 september 2016 @ 08:42 |
Of het kan qua doctors auto weet ik niet. Maar ze zouden zodra de lichten aan gaan op de Grid de auto uit de pits weg kunnen sturen als ie meerdere grid straffen heeft. Dan begin ie gewoon met 3/4 rondje achterstand aan de race. | |
Peterselieman | vrijdag 30 september 2016 @ 08:47 |
of vanuit de pits starten en dan afhankelijk van het aantal plaatsen of in ronde 1 nog een keer door de pits of vijf tot tien seconden bij de eerste stop extra stil staan. Beetje het idee zoals het was voordat de straffen afgeschaft werden. | |
opreis | vrijdag 30 september 2016 @ 09:55 |
of max 1 nieuwe motor per GP | |
Coelho | vrijdag 30 september 2016 @ 10:22 |
Slechts 1 motor in bezit van het team en bij de FIA aantonen dat er iets kapot is voordat je 'm mag komen wisselen bij de balie van de FIA. | |
sasquatsch | vrijdag 30 september 2016 @ 10:43 |
Dat is volgend jaar al. Als je er twee inzet, telt alleen de laatste. De eerste opnieuw inzetten betekent dat deze weer telt als nieuwe motor. | |
nils7 | vrijdag 30 september 2016 @ 14:14 |
Gewoon 1 motor voor het hele seizoen, zet je meer dan 1 in dan je kwalificatie positie +1 (per motor en elke race waarin je die extra motor in zet). Enkel hybride (x% van de power moet elektrisch zijn) en laat ze het verder uit zoeken. Een motor met 1200 PK die een heel seizoen mee kan, laat maar komen! | |
Meike26 | vrijdag 30 september 2016 @ 17:15 |
Ik denk dat je het juist moet omdraaien.. Sinds dat F1 toch al een halve endurance sport is geworden, met het oog op kosten reductie ; Zeg dat een team per jaar van elk belangrijk onderdeel 8 stuks mág gebruiken. Zonder verdere straffen etc. Een team kan dan een bonus krijgen als zij minder motoren/versnellingsbakken etc etc nodig hebben gehad in eerste en tweede helft van het seizoen. En die bonus kan dan ook uitbetaald worden in de vorm van testuren/dagen en/of windtunnel gebruik, eventueel ook gericht op de onderdelen waarop ze bespaard hebben/zuiniger hebben gedaan dan de voorgeschreven 8 stuks. En nog een belangijk ding en daar ben ik het al sinds dat Olav en Coulthard er over zijn begonnen mee eens.. Een limiet op het aantal mensen in de paddock per team en mogelijk/misschien zelfs ook een x aantal (bruikbare) vierkante meters die het team mag opzetten, verdiepingen in de hopsitality units meegeteld. Aan de ene kant zonde want het geeft wel een sfeer, maar het moet weer wat meer om het racen gaan ipv het wedstrijdje 'mooiste motorhome (dat zijn het al niet meer) mee te nemen ! | |
Meike26 | vrijdag 30 september 2016 @ 18:51 |
Edit : Beetje erg offtopic = in verkeerde topic geplaatst ![]() [ Bericht 47% gewijzigd door Meike26 op 01-10-2016 01:02:11 ] | |
buzz1291 | vrijdag 30 september 2016 @ 19:28 |
Hallo lief dagboek.... ![]() | |
Meike26 | zaterdag 1 oktober 2016 @ 00:51 |
Kom er nu achter dat ik het in het verkeerde topic heb geplaatst.. ![]() ![]() Had in een 'rondreis door USA trv topic' geplaatst moeten worden.. ![]() | |
Dven | zaterdag 1 oktober 2016 @ 07:13 |
Maar die reactie van buzz was ook weer niet nodig. Maar goed, zo kennen we hem. | |
buzz1291 | zaterdag 1 oktober 2016 @ 10:24 |
Jij mij kennen? Goh, dan is er blijkbaar toch nog iets van mijn soms kritische opmerkingen in je bovenkamer blijven hangen. Verbaasd me wel, want zo hoog had ik je niet ingeschat. Zo en nu nog ff een half uurtje rondlopen voordat Q1 begint. | |
Rossdale | zaterdag 1 oktober 2016 @ 10:28 |
Vermoeiend kereltje ![]() | |
Fer | zaterdag 1 oktober 2016 @ 13:37 |
Ik mis juist die net op het laatste moment gebouwde, half geteste motoren, die 30pk moeten brengen en vervolgens in rook opgaan in de laatste ronde. Tegenwoordig wint degene die als eerste de eerste bocht uit komt. | |
Geralt | zaterdag 1 oktober 2016 @ 13:41 |
Ik had hier nog nergens gelezen dat Max na FP1 flauw gevallen was. Bevangen door de hitte in combi met uitdroging ofzo. Doet ie dan toch goed om op P3 te Q-en ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 1 oktober 2016 @ 13:54 |
Morgen lijkt duidelijk te worden wat Perez volgend jaar gaat doen.
| |
Geralt | zaterdag 1 oktober 2016 @ 14:19 |
Die blijft gewoon lijkt me ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 4 oktober 2016 @ 23:04 |
Klopt. Is afgelopen zondag ook bevestigd. http://www.motorsport.com(...)eal-for-2017-832667/ | |
sasquatsch | vrijdag 7 oktober 2016 @ 19:52 |
Sauber rijdt volgend jaar weer achteraan. Ze blijven rijden met de Ferrari motor van 2016. Het gerucht gaat dat ze in 2018 overstappen op Honda motoren. http://m.gpupdate.net/en/f1-news/345354/ | |
Meike26 | zaterdag 8 oktober 2016 @ 15:12 |
Als ze dan nog bestaan in F1.. Ze schijnen ook te kijken naar FormulaE.. http://www.autosport.com/(...)ly-entered-formula-e Artikel zegt dat ze het er naast willen doen, maar een achterhoede team, dat zo slecht presteert en dan er wat naast willen doen.. erg slechte combi. Volgend jaar zie ik het echt niet zomaar beter worden. Of die Xevi weet wat te vinden (heeft al kennis van de motor en chassis van ToroRosso). | |
Toekito | zaterdag 8 oktober 2016 @ 15:28 |
2017 nieuwe regels....is opzich de kans om ver naar voren te komen. Maarja niet met de oude motoren en zulke paupersfeer in je team | |
opreis | zaterdag 8 oktober 2016 @ 16:55 |
En een of 2 paydrivers helpen ook niet | |
Funzel | zaterdag 8 oktober 2016 @ 17:26 |
Ik denk dat Nasr in een goeie wagen nog wel wat kan laten zien. | |
Kleffe_Dop | zaterdag 8 oktober 2016 @ 21:45 |
Exklusiv: Hülkenberg auf Sprung zu Renault • Bild meldt het gerucht dat Hulk een overstap zou gaan maken naar Renault in 2017. • Wehrlein of Ocon naar FI. • Interne politiek binnen Renault zou Ocon in de weg kunnen liggen om die stap te maken. • Vasseur exit bij Renault. • Jean-Eric Vergne en Pierre Gasly zijn in beeld voor het tweede Renault stoeltje. | |
Nattekat | zaterdag 8 oktober 2016 @ 21:52 |
Vergne ![]() ![]() En Gasly zit natuurlijk bij Red Bull, dus dat gaat ook niet gebeuren. | |
Kleffe_Dop | zaterdag 8 oktober 2016 @ 22:04 |
Intussen is het hele veld, dat niet onder contract staat bij Mercedes, RB of Ferrari, ook al in verband gebracht met Renault. ![]() | |
sasquatsch | zondag 9 oktober 2016 @ 06:55 |
Al is het de vraag of Gasly volgend jaar in de STR rijdt. Volgens Russische media zou Kvyat een nieuw twee-jarig contract getekend hebben. Als dat zo is kan Gasly wel eens weggaan bij Red Bull. | |
Rossdale | zondag 9 oktober 2016 @ 07:39 |
Vergne en Gasly zijn natuurlijk interessant aangezien ze beiden Frans zijn. Al had ik dit jaar al Vergne daar verwacht maar kozen ze voor Magnussen. Dan zullen hem nu niet alsnog gaan kiezen. | |
Nattekat | zondag 9 oktober 2016 @ 08:43 |
Ik geloof nooit dat Kvyat een tweejarig contract heeft. Echt niet. En de Russische media zitten er best vaak gigantisch naast. | |
opreis | zondag 9 oktober 2016 @ 09:32 |
Lijkt me ook sterk. In principe zijn alleen op zoek naar echt wereldkampioen materiaal. Bij RB staan Ricciardo en Max er sowieso boven en ik heb ook het idee dat Sainz hoger aangeschreven wordt daar dan Kvyat. Het enige wat ik kan zien gebeuren is als ze Gasly nog niet klaar achten dat ze hem gewoon als opvulling gebruiken. | |
Nattekat | zondag 9 oktober 2016 @ 09:36 |
Red Bull heeft echt een flinke groep in de juniorklassen. Als Kvyat aanblijft, dan is dat omdat ze daarop wachten. Even wachten tot die F4-jongens door zijn gestroomd naar de GP3/GP2. | |
sasquatsch | zondag 9 oktober 2016 @ 10:00 |
Ze hebben er ook nog een paar in de F3. Kari en Sette Camara. | |
Sinister-D- | zondag 9 oktober 2016 @ 11:19 |
Vasseur nu al weg ![]() | |
Kleffe_Dop | zondag 9 oktober 2016 @ 14:44 |
Het gaat om geruchten hè.. en de bron is Bild. ![]() Maar Ted rapporteerde vorige week bij Sky in Maleisië ook al dat er onrust is binnen Renault. Teveel kapiteins op één schip momenteel. En de druk vanuit Parijs om in 2017 beter voor de dag te komen. | |
Sinister-D- | zondag 9 oktober 2016 @ 16:06 |
Mercedes zou ook teveel kapiteins hebben, heeft ze ondertussen wel al 3 WCC titels gebracht. En de 2016 wagen is ontworpen voor een Mercedes-drivetrain, nogal logisch dat die wagen als een zeepkist gaat. Maar goed, het gaat blijkbaar over BILD, dus waar hebben we het over ![]() | |
Funzel | maandag 10 oktober 2016 @ 19:24 |
Mocht Gasly GP2-kampioen worden (is nog maar de vraag natuurlijk) dan moet hij haast wel promoverne, anders komt hij sowieso te kort in hun ogen. | |
Beach | maandag 10 oktober 2016 @ 20:02 |
Ik acht Giovinazzi hoger dan Gasly. [ Bericht 9% gewijzigd door Nattekat op 10-10-2016 22:38:25 ] | |
Nattekat | maandag 10 oktober 2016 @ 20:05 |
Ik denk dat RB daar op wacht voor ze hun bezetting bekend maken. Gasly kampioen -> Kvyat weg. Geen kampioen -> Kvyat jaartje erbij. | |
Nattekat | maandag 10 oktober 2016 @ 20:06 |
Gasly heeft zich sterk ontwikkeld dit jaar hè. Zeker een potentieel talent in de F1. [ Bericht 0% gewijzigd door Nattekat op 10-10-2016 22:38:38 ] | |
nils7 | maandag 10 oktober 2016 @ 21:57 |
Die Gio meer vind ik. Maar waar gaat die dan heen als die kampioen wordt? | |
4-elements | maandag 10 oktober 2016 @ 22:14 |
Gasly rijdt al voor het tweede jaar in de GP2, voor Giovinazzi is dat pas het eerste jaar in de GP2. Hoop dat hij een plekje vindt in de F1. Eindelijk weer eens een Italiaan in de F1 ![]() | |
Rossdale | maandag 10 oktober 2016 @ 22:25 |
Haas toch? | |
sasquatsch | maandag 10 oktober 2016 @ 23:19 |
Giovinazzi is niet gelieerd aan een team of junior programma. Al heeft hij wel in een Ferrari simulator gereden. Maar Haas wil geen rookies. Daarom maakt Leclerc ook geen kans terwijl die al FP1's voor het team heeft gereden. Het is te hopen van wel maar ik verwacht het niet. | |
HerrFritz | dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:46 |
Als Haas geen rookie wil moeten ze gitaarles ook maar weg doen, man man man wat is dat een talentloos mannetje, kunnen ze beter wel een rookie doen die wat beter presteerd, ze hebben grosjean al voor het ontwikkelwerk. Een ding is zeker leclerc of giovanazzi zal beter ontwikkelingswerk verrichten dan gitaarles | |
Wolve000 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:48 |
Want de feedback van Grosjean is zo briljant: "this is the worst car I've ever driven". | |
daNpy | dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:50 |
Wie is gitaarles? | |
Bluurgh | dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:23 |
Esteban Gutiérrez ![]() | |
Rossdale | dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:38 |
Gutierrez heeft zijn afkomst en sponsoren mee helaas. Maar hij hoort inderdaad absoluut niet in de F1 thuis | |
nils7 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:52 |
A1GP niveau | |
Funzel | dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:19 |
Ik hoop echt op Gio in de F1 ja, wat een baasje. | |
daNpy | woensdag 12 oktober 2016 @ 20:18 |
Oh hehe ![]() | |
Fir3fly | donderdag 13 oktober 2016 @ 16:37 |
Mark Webber gaat met pensioen: https://newsroom.porsche.(...)torsports-13050.html | |
Rossdale | donderdag 13 oktober 2016 @ 17:25 |
![]() Nouja hopelijk meer Mark op TV en in de paddock dan maar ![]() | |
Ferry_76 | vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:36 |
Force india bevestigt vertrek Hulkenberg: http://www.forceindiaf1.c(...)e-sahara-force-india En Renault bevestigt komst Hulkenberg: https://www.renaultsport.(...)ormula-One-Team.html | |
sasquatsch | dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:40 |
Mocht Kevin Magnussen niet bij Renault blijven, kan hij het weer proberen in de IndyCar. Hij is in de running bij Andretti Autosport. | |
Beach | dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:21 |
die zien we dus nooit meer terug in de F1 de tijd dat mensen vanuit de VS naar de F1 gingen is wel over | |
nils7 | dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:10 |
Jammer van Frijns | |
motorbloempje | vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:21 |
Nou, voor de baby-aanbidders onder jullie... | |
Rossdale | vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:45 |
Meteen duidelijk waarom ze vorig jaar wilde stoppen ![]() | |
Karstman | vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:11 |
#UitbreidingVoorTeamSusie !!! | |
potjecreme | vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:04 |
Leuk voor ze! ![]() ![]() | |
Nattekat | zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:53 |
Zwaai hier Gasly uit ![]() | |
Wertha | zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:13 |
Duidelijk signaal naar de talenten die dachten door te kunnen stromen naar de F1. Gewogen en te licht bevonden. | |
ender_xenocide | dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:42 |
http://www.ad.nl/formule-(...)1-kalender~aa25bff2/ | |
Geralt | dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:56 |
Marko wil het over de Max-regel hebben volgende keer dat de hoge heren van de F1 Strategy Group weer bij elkaar zitten en wil die regel van tafel hebben. Iemand die weet wanneer die weer bij elkaar zitten toevallig? | |
sasquatsch | woensdag 26 oktober 2016 @ 10:31 |
McLaren heeft een nieuwe sponsor gevonden. BP gaat de McLaren naast geld voorzien van brandstof. McLarens huidige brandstofleverancier ExxonMobil gaat naar Red Bull. Beide deals zullwn binnenkort bekend gemaakt worden. Ook zou Zak Brown in beeld zijn om Ron Dennis op te volgen, die moet vertrekken omdat hij niet in staat is om de andere aandeelhouders uit te kopen. Dit was een van de voorwaarden toen hij terug kwam aan het hoofd van McLaren. http://m.bbc.com/sport/formula1/37769485 | |
Geralt | woensdag 26 oktober 2016 @ 12:55 |
BP/Castrol/Honda. Klinkt logisch. ExxonMobil/Red Bull klinkt minder logisch imo. | |
Rossdale | woensdag 26 oktober 2016 @ 13:22 |
Red Bull heeft nu nog Total toch? Die zullen wel exclusief bij Renault willen blijven. | |
Geralt | woensdag 26 oktober 2016 @ 13:26 |
Iedereen weet toch dat die TagHeuer gewoon een Renault is? | |
Rossdale | woensdag 26 oktober 2016 @ 15:56 |
Ik had het over het team Renault, niet de motor ![]() | |
franklop | donderdag 27 oktober 2016 @ 18:48 |
Williams maakt volgende week donderdag zijn rider-lineup bekend voor 2017. Laat Stroll dan net toevallig een paar dagen 18 zijn. | |
sasquatsch | donderdag 27 oktober 2016 @ 21:50 |
Je was me voor. Ik was juist bezig met een stukje over het silly season. ![]() Nu de laatste races van het seizoen naderen, is het silly season seizoen nog in volle gang. Hier volgt een kort overzicht van de status bij elk team. Mercedes AMG Petronas Formula One Team: Mercedes heeft beide coureurs nog voor twee jaar vastliggen. Zowel Lewis Hamilton als Nico Rosberg hebben een contract tot en met 2018. Scuderia Ferrari: Sebastian Vettel en Kimi Raikkonen rijden ook volgend seizoen voor Ferrari. Daarna wordt het een ander verhaal, want er zijn diverse coureurs die azen op het stoeltje van Raikkonen in 2018 en daarom slechts een één-jarig contract bij hun huidige team hebben getekend (o.a. Sergio Perez en Valtteri Bottas). Red Bull Racing: Ook Red Bull heeft beide coureurs minimaal vastliggen tot en met 2018. De komende twee jaar rijden Daniel Ricciardo en Max Verstappen voor het team van Dieter Mateschitz. Scuderia Toro Rosso: Ook Red Bull's junior team Toro Rosso heeft beide coureurs al vastliggen. Onlangs is het contract van Daniel Kvyat verlengd, ook al geven zijn resultaten daar niet echt aanleiding toe. Dit is dan ook een klap in het gezicht van Red Bull junior Pierre Gasly, die dacht op basis van zijn resultaten (in de tweede helft van) dit jaar in de GP2 aanspraak te kunnen maken op dit stoeltje. De vraag is wat hij nu gaat doen. Red Bull wil hem graag behouden als (test)rijder en mogelijk in de GP2 of DTM laten rijden. McLaren Honda Formula 1 Team: McLaren heeft besloten om Jenson Butten een jaartje rust te gunnen en hem te vervangen door de Belg Stoffel Vandoorne. Hij neemt plaats naast Fernando Alonso, die ook volgend jaar zal rijden voor McLaren. Of we Jenson terugzien in 2018 is afwachten, maar niet waarschijnlijk. Meerdere coureurs die een sabbatical namen kwamen niet meer terug. Williams Martini Racing: Officieel heeft Williams nog geen coureurs voor volgend jaar maar vandaag is bekend gemaakt dat deze op 3 november zullen worden aangekondigd. Naar verwachting zullen Valtteri Bottas en Formule 3 kampioen Lance Stroll volgend jaar voor Williams gaan rijden. Bottas zal dan voor het vijfde seizoen bij Williams rijden. Lance Stroll zal Felipe Massa gaan vervangen, die afscheid neemt van de Formule 1. Het stoeltje van Stroll wordt betaald door zijn vader, een Canadese multi-miljonair, die naar verluid hier 35 miljoen dollar voor over heeft, Stroll heeft dit jaar al diverse (door zijn vader betaalde) testen gedaan met een 2014 Williams op diverse circuits als voorbereiding op 2017. Tot zover de teams waar beide coureurs als bekend zijn of binnenkort bekend gemaakt worden. Van de overige teams zijn de stoeltjes bij Renault en Force India het meest gewild. Beide teams hebben nog een stoeltje vrij. Renault Sport Formula One Team: Renault heeft Nico Hulkenberg weten te strikken als nieuwe coureur voor de komende seizoenen, na eerst geprobeerd te hebben Sergio Perez tot een overstap te verleiden. Dit wilde echter een één-jarig contract om in 2018 kans te maken op een zitje bij Ferrari. Dus werd het Hulkenberg, die een contract heeft tot en met 2018 met een optie voor 2019. Wie er naast Hulkenberg plaats gaat nemen in de Renault is nog even afwachten. Het liefst wilde Renault Valtteri Bottas als tweede coureur, maar die lijkt bij Williams te blijven. Naast de huidige coureurs Kevin Magnussen en Jolyon Palmer doen ook de namen van huidige reservecoureur Esteban Ocon, Felipe Nasr, Sergei Sirotkin, Esteban Gutierrez (die niet zeker is bij Haas) en Pierre Gasly genoemd. Renault wil graag een Franse coureur, maar Ocon staat onder contract bij Mercedes en Gasly bij Red Bull. Zelfs de namen van Romain Grosjean en Jean-Eric Vergne worden genoemd al is het niet waarschijnlijk dat zij volgend jaar voor Renault zullen gaan rijden. Sahara Force India F1 Team: Nu Nico Hulkenberg naar Renault gaat is Sergio Perez de kopman van Force India. Wie Hulkenberg opvolgt is de vraag, er zijn diverse gegadigden. Bernie Ecclestone ziet graag een Braziliaan (Felipe Nasr) bij een (sub)topteam, nu Felipe Massa met pensioen gaat. Dit vanwege de de grote schare kijkers in Brazilië. En Mercedes ziet graag een van zijn junior coureurs Pascal Wehrlein of Esteban Ocon bij dit team in ruil voor goedkopere motoren. Daarnaast zijn er nog diverse andere coureurs gespot bij Force India. Kevin Magnussen, Jolyon Palmer, Felipe Nasr en Marcus Ericsson. Gezien de druk van Ecclestone lijkt Nasr het meest waarschijnlijk, ook al vanwege de steun die FI in het verleden van Ecclestone heeft mogen ontvangen, maar Force India kan een reductie op de motorenprijs ook goed gebruiken. Outsider is Alfonso Celis, die af en toe vrije trainingen voor het team rijdt. Een volledige Mexicaanse bezetting zou koren op de molen zijn van sponsor Carlos Slim, van wie gezegd wordt dat hij mogelijk Force India zou willen kopen. Haas F1 Team: Ook bij Haas is er slechts een stoeltje vrij, want Romain Grosjean is al zeker van zijn stoeltje. Gutierrez wil binnen twee weken duidelijkheid, maar wie er wel naast Grosjean plaats neemt is afwachten. Volgens het team presteert Gutierrez in ieder geval niet goed genoeg. Kevin Magnussen en Pascal Wehrlein zijn namen die genoemd wordt als mogelijke vervanger van Gutierrez. Sauber F1 Team: Sauber heeft beide coureurs nog niet bevestigd en zoekt, ondanks de overname door Longbow, nog steeds coureurs met geld. Marcus Ericsson lijkt, gezien zijn sponsorconnectie met Longbow, wel zeker van een plek, als hij niet bij een beter team aan de slag kan. Nasr lijkt op weg naar Force India en als vervanger wordt Jolyon Palmer genoemd vanwege het geld dat hij meeneemt. Ook de Rus Sirotkin, voormalig testrijder bij Sauber, wordt genoemd vanwege zijn sponsorbudget (als dat in tegenstelling tot de vorige keer dat hij bij Sauber in dienst was wel betaald wordt). Manor: Tenslotte hebben we het kleinste team van het veld, dat ook nog zijn rijders moet bevestigen. Naast de huidige Mercedes junioren Werhlein en Ocon worden hier namen genoemd van Rio Haryanto, die zelf zegt 50% kans te maken om weer voor dit team op de grid te staan en GP2 coureur en Manor testcoureur Jordan King. | |
Funzel | donderdag 27 oktober 2016 @ 22:16 |
Nasr bij FI, ik ben heel benieuwd of hij in een betere wagen wat kan laten zien.. | |
Sinister-D- | vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:03 |
Wehrlein een gerucht bij Haas ![]() | |
Rossdale | vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:36 |
Lijkt me ook stug inderdaad. Ik zie Wehrlein veel eerder naar Force India gaan eigenlijk. | |
Assassin92 | vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:54 |
Wehrlein lijkt stiekem toch wat tegen te vallen? Stond soms toch wel achter Haryanto en voor een coureur die halverwege het seizoen instapt is Ocon toch ook niet heel veel langzamer. | |
nils7 | vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:55 |
Ocon acht ik wel hoger in dan Wehrlein. | |
franklop | vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:40 |
Gasley bij Renault zou toch niet zo gek zijn als extra deal met Red Bull? | |
Rossdale | vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:41 |
Renault wilde toch liever geen rookies? | |
franklop | vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:43 |
ow geen idee. Maar zou niet gek zijn gezien dit jaar | |
sasquatsch | vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:28 |
Al in augustus ging het gerucht dat Haas geïnteresseerd was in Wehrlein. In hoeverre Mercedes dit toestaat is de vraag, maar Ocon als testrijder bij Renault vonden ze ook goed. FI schijnt meer geïnteresseerd te zijn in Ocon dan in Wehrlein las ik op diverse sites. | |
Funzel | vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:55 |
Anders Wehrlein gewoon nog een jaartje Manor en Ocon in de FI. | |
Sinister-D- | vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:14 |
ik vermoed dat Mercedes dat heeft afgedwongen omdat Renault het 3-jarig contract heeft laten ontbinden voor de Mercedes powertrain die Lotus had. En Ocon verplicht meerdere sessies laten rijden gedurende het jaar. Dan heeft die jongen lekker een jaartje in iemand anders zijn keuken kunnen mee kijken, heeft het ze niets extra's gekost, en wilden ze hem in 2017 in een klantenteam plaatsen afhankelijk waar er eventueel een plaatsje vrij zou komen. Enfin, mijn eigen hersenspinsels, nooit ergens iets van terug gezien in ieder geval. | |
Ferry_76 | vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:25 |
Dat zou ook dan de enige reden zijn, want Celis heeft in de trainingen die hij gereden heeft bar weinig laten zien. Bovendien heeft hij lang niet de benodigde punten denk ik? Edit: Staat nu negende in het V8 3.5 kampioenschap, dus nog 38 punten nodig. Zelfs aan de titel heeft hij niet genoeg. [ Bericht 4% gewijzigd door Ferry_76 op 28-10-2016 17:30:22 ] | |
sasquatsch | vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:56 |
Celis had al een superlicentie (vanwege testen met Force India) voordat deze regeling in ging, net zoals Haryanto, dus ik denk dat hij wel zou mogen rijden. | |
sasquatsch | dinsdag 1 november 2016 @ 11:50 |
'Brawn opvolger van Ecclestone' Volgens het Duitse Auto Bild wordt Ross Brawn de opvolger van Bernie Ecclestone. Hij zou al een contract met Liberty Media getekend hebben. | |
Peterselieman | dinsdag 1 november 2016 @ 11:52 |
Verrassend. Had hem eerder in een regelgevende rol bij de FIA verwacht | |
Rossdale | dinsdag 1 november 2016 @ 11:58 |
Dat zou erg mooi zijn ![]() | |
Rossdale | dinsdag 1 november 2016 @ 11:58 |
Hij had aangegeven niet meer voor een team en zeker niet voor de FIA te willen gaan werken. | |
Sinister-D- | dinsdag 1 november 2016 @ 16:09 |
Ben benieuwd.... | |
Rossdale | dinsdag 1 november 2016 @ 16:19 |
Dat is wel een beetje een klap in het gezicht van Wehrlein, als niet hij maar Ocon gepromoveerd wordt. Daarnaast geloof ik nooit dat Gutierrez terug naar Sauber zou gaan. Renault heeft het sponsorgeld van Nasr niet specifiek nodig en willen een topduo hebben. Zouden ze dan in plaats van een Perez of Bottas die ze graag wilden hebben, nu dan maar kiezen voor een Nasr? Tenzij ze echt enorm gedwongen worden door Bernie kan ik me ook dat moeilijk voorstellen. | |
sasquatsch | dinsdag 1 november 2016 @ 16:41 |
FI schijnt niet zo gecharmeerd e zijn van Wehrlein en liever Ocon te willen hebben. Wehrlein zou te weinig feedback hebben gegeven tijdens testen. Dit in tegenstelling tot Ocon. | |
Doevelaer | dinsdag 1 november 2016 @ 17:06 |
Wehrlein heeft dan wel het enige puntje voor Manor gepakt, ik vind hem niet meer zo onderscheidend als eerder dit seizoen. Het snelle aanpassen van Ocon vind ik indrukwekkender dan wat Wehrlein de laatste races laat zien, dus de keuze voor Ocon is imo te rechtvaardigen. Gutierrez naar Sauber vind ik inderdaad een onlogische keus, maar hij brengt wel een zak geld mee en daar is Sauber dol op. Nog een jaar bij Haas lijkt me onwaarschijnlijk. | |
sasquatsch | woensdag 2 november 2016 @ 00:00 |
Brawn wordt niet de opvolger van Ecclestone, maar wordt F1's Sporting Director. Ecclestone blijft verantwoordelijk voor de commerciële kant. Brawn zal vooral liaison zijn tussen de teams en de FIA volgens James Allen. https://www.jamesallenonf(...)g-bernie-ecclestone/ | |
Gezicht | donderdag 3 november 2016 @ 12:22 |
Lance Stroll naar Williams komend jaar http://www.formula1.com/e(...)illiams-in-2017.html
| |
Blik | donderdag 3 november 2016 @ 12:29 |
Waarschijnlijk de grote concurrent van Max voor de toekomst ![]() | |
Gezicht | donderdag 3 november 2016 @ 12:30 |
Vergeet Stoffel niet. Hopen dat met die instroom aan jonge coureurs een nieuwe wind (zoals Max die al aanwakkert) gaat waaien in de F1. | |
Peterselieman | donderdag 3 november 2016 @ 12:35 |
Ocon is ook een goeie | |
Gezicht | donderdag 3 november 2016 @ 12:41 |
Die gaat geen potten breken in z'n Manor hoor. Over hem al nieuws waar hij volgend jaar te verwachten is overigens? Manor zelf heeft nog niks laten weten als ik me niet vergis. | |
Peterselieman | donderdag 3 november 2016 @ 12:43 |
Als het goed is gaat hij naar Force India, maar de officiële bevestiging is er nog niet | |
opreis | donderdag 3 november 2016 @ 12:47 |
Ik denk dat Manor en Sauber de kruimels wat betreft courreurs mogen oprapen nadat FI en Renault hun line ups klaar hebben. En ik zou nu eerder mijn geld zetten op Ocon dan op Wehrlein iig. | |
Floriz87 | donderdag 3 november 2016 @ 13:46 |
http://www.mirror.co.uk/s(...)es-youngster-9186624 | |
Rossdale | donderdag 3 november 2016 @ 13:56 |
Ik vraag me af of Villeneuve net zo kritisch zal zijn op zijn landgenoot als op Max ![]() | |
Rossdale | donderdag 3 november 2016 @ 13:57 |
Precies. Ik zie Vandoorne, Verstappen, Wehrlein en Ocon wel als de grote vier voor de toekomst. | |
opreis | donderdag 3 november 2016 @ 13:59 |
| |
Ferry_76 | donderdag 3 november 2016 @ 14:14 |
Als Lance net zo rijdt als in de F3 is daar genoeg reden toe..: Ben benieuwd of hij echt zo'n groot talent is. | |
potjecreme | donderdag 3 november 2016 @ 15:41 |
En Sainz? | |
opreis | donderdag 3 november 2016 @ 15:47 |
Op basis waarvan? | |
Peterselieman | donderdag 3 november 2016 @ 15:47 |
is meer een type Hülkenberg | |
Spooky4u | donderdag 3 november 2016 @ 15:50 |
Laat Ocon zichzelf eerst eens bewijzen. De F3 tijd tegen Max is niet vergelijkbaar. Prema tegen VAR. Das net zoiets als Mercedes tegen Williams... In de DTM was het ook niet veel met Ocon en nu tegen Wehrlein kan ik ook niet zeggen dat hij een echte hoogvlieger is. | |
Jane | donderdag 3 november 2016 @ 15:54 |
OMG! ![]() | |
Blik | donderdag 3 november 2016 @ 15:55 |
http://www.gpblog.nl/9207(...)een-f1-vanwege-geld/ Ja dus | |
#ANONIEM | donderdag 3 november 2016 @ 16:05 |
Hoe zuur is die vent? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 3 november 2016 @ 16:09 |
Echt ![]() ![]() Williams laat echt geen coureur instappen als het een koekenbakker is. | |
Jane | donderdag 3 november 2016 @ 16:10 |
![]() | |
#ANONIEM | donderdag 3 november 2016 @ 16:14 |
Begin al te zweten bij het zien van dat plaatje... ![]() | |
potjecreme | donderdag 3 november 2016 @ 16:27 |
Hij is consequenter dan de fia. ![]() | |
Ferry_76 | donderdag 3 november 2016 @ 16:27 |
Villeneuve, onbegrijpelijk gezever! Dat van die extra zure dinosaurus klopt wel ja. | |
opgebaarde | donderdag 3 november 2016 @ 16:54 |
Ik las dat er wel meer getwijfeld is over de kunde van Stroll. Want hij zou door geld van zijn pa meer testkilomters hebben kunnen rijden en zijn grootste succes komt door zijn tweede jaar in de beste auto. Het artikel van GPBlog lijkt nogal gekleurd over Jacques Villeneuve | |
Jane | donderdag 3 november 2016 @ 17:24 |
Filmpje bij Sky met een interview met Stroll. http://www.skysports.com/(...)ady-to-prove-himself Hij bedankt Max nog even dat hij de weg geplaveid heeft voor jonge coureurs in de F1. Raar, half Brits accent heeft hij trouwens. Of zou dat kak-Canadees zijn? Of is hij Franstalig? Hij komt uit Montreal natuurlijk, maar z'n naam klinkt niet erg Frans. | |
potjecreme | donderdag 3 november 2016 @ 17:57 |
Hij klinkt als een tekenfilmfiguurtje. | |
Sinister-D- | donderdag 3 november 2016 @ 20:13 |
Die is zijn eerste jaar F1 aardig opgehemeld (Al dan niet door Max fans, om Max nog beter te laten lijken), maar ik heb nog maar weinig bevestiging van superieuriteit gezien. Carlos lijkt verder te gaan waar die in junior klassen is gestopt: verder gaan naverhand de kwaliteit van zijn wagen. Is dat ding goed, is hij goed. Is dat ding middelmatig...... Vul maar in. | |
Blik | donderdag 3 november 2016 @ 20:21 |
Het helpt natuurlijk best wel als je vader miljardair is, dan gaan er best wel wat deuren open die normaal gesproken dicht zouden blijven. Maar geheel talentloos zal die ook niet zijn | |
Kleffe_Dop | vrijdag 4 november 2016 @ 12:33 |
Ik wist dat zijn pa loaded was, maar om even te jatten bij Reddit: • Williams seat rumored to be around 35 million dollar per year. • Lance Stroll tested the FW36 from 2014 with two 2014 Mercedes engines only built for him • He already drove in Silverstone, Budapest, Austria and Monza. He will be driving in Barcelona, Abu Dhabi, Austin, Sotchi and possibly Shanghai. • Lawrence Stroll financed a new simulator for Williams, programmed for Lance to train for Formula 3. It is reprogrammed for F1 now, for next year's FW40. Meanwhile Bottas and Massa had to use the old simulator. • Lawrence Stroll bought the entire F3 team Prema and the cars where tested in the windtunnel and new software for the engine was developed. • His father, Lawrence Stroll, has an estimated fortune of 2.4 billion dollar. He owns (amongst others) Pierre Cardin, Ralph Lauren and Tommy Hilfiger. Met zoveel geld blijft er geen enkele deur meer gesloten. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 4 november 2016 @ 12:45 |
Zo geef je die jongen wel de ultieme mogelijkheden om goed te presteren, maar het zet jouw teamgenoot wel gelijk op een grote achterstand en dat is niet helemaal fair. Maar in de Formule 1 moet hij zich nog maar eens bewijzen en reken maar dat Bottas nu extra gemotiveerd is geraakt om die knaap te kloppen. | |
nils7 | vrijdag 4 november 2016 @ 12:50 |
Na ja als iemand hier die kans had, zouden we die allemaal ook niet grijpen? | |
Blik | vrijdag 4 november 2016 @ 12:53 |
Ach, die bak met geld helpt nog als je jong bent en geeft je een voorsprong. Maar nu moet bij Stroll het talent de overhand gaan krijgen omdat die nu gaat racen tegen mannen die soms al 10 jaar op een circuit rijden en in een F1-wagen. We zullen het volgend jaar gaan zien | |
Beach | vrijdag 4 november 2016 @ 12:54 |
Lauda en Schumi begonnen ook als paydriver. Ik zie het probleem niet. | |
Kleffe_Dop | vrijdag 4 november 2016 @ 13:11 |
Ik val hem ook niet aan hè, ik geef hem groot gelijk, ik zou het ook maximaal benutten. ...maar mezelf kennende zou ik liever ergens op een privé jacht dobberen en feestjes afgaan. ![]() Ik denk wel dat je een onderscheid mag maken tussen de verschillende soorten pay-drivers. Een pay-driver die op vroege leeftijd opvalt door zijn talent en daardoor de nodige financiële sponsoren weet te vinden waardoor hij zijn jeugd carriere kan bekostigen is in mijn ogen niet te vergelijken met een coureur die een bodemloze familieput als achtergrond heeft. Wat niets zegt over het talent van Stroll hè.. laat dat wel duidelijk zijn. Ik ben erg nieuwsgierig naar hem volgend seizoen. | |
nils7 | vrijdag 4 november 2016 @ 13:15 |
Nou als mijn zoon dat zou willen en ik zat in die situatie natuurlijk geef je hem de best mogelijke start. En dat op een bootje dobberen klinkt leuk maar dat kunnen zij elke dag al doen. De meeste racende mensen komen uit een vermogende families, dat is gewoon de realiteit.. | |
Kleffe_Dop | vrijdag 4 november 2016 @ 13:30 |
Uiteraard, dat betwist ook niemand. Ik zou die 35 milj per jaar, simulator en specifiek gebouwde Mercedes motoren er ook voor over hebben. Dat valt dus best wel mee, iemand op Reddit heeft de grid daarop ontleed en die info leert dat het grootste deel van de coureurs gewoon werkende ouders hebben. Vaak ouders met een goede baan/eigen bedrijf die de start van de carriere van hun zoon hebben kunnen bekostigen, maar absoluut niet de financiële mogelijkheden om een F1 stoeltje te kopen (wat vermogende familie's wel kunnen). Kijkend naar de laatste wereldkampioenen valt op dat Hamilton, Vettel, Button, Raikkonen, Alonso, Schumacher en Hakkinen allemaal uit Europese-middenklasse gezinnen komen. Villeneuve en Hill hebben race-vaders en de laatste twee wereldkampioenen die uit een vermogende familie kwamen waren Senna en Prost.
| |
nils7 | vrijdag 4 november 2016 @ 13:42 |
Dat ze de start hebben kunnen bekostigen bedoel ik inderdaad. Thnx voor t lijstje. Maar het race wereldje bestaat uit meer dan alleen mensen van de F1 Grid. Het merendeel van de race wereld komt niet uit de Jan Modaal klasse. Gelukkig is talent of echt een fortuin een goede filter voor de F1 maar al het andere rijdt vaak wel rond of is er gekomen door wat poen in de zak en niet alleen door talent. | |
Funzel | vrijdag 4 november 2016 @ 16:41 |
Leuk lijstje om te lezen ![]() | |
Beach | woensdag 9 november 2016 @ 12:17 |
Kmag naar Haas http://www.motorsport.com(...)tch-for-2017-847812/ | |
Rossdale | woensdag 9 november 2016 @ 12:24 |
Blij dat hij er ook volgend jaar bij is. Nog blijer ben ik dat Gutierrez hopelijk weer van het toneel verwijnt ![]() Alleen hoop ik dan weer niet dat Palmer nog een jaar in de Renault zit ![]() | |
Geralt | woensdag 9 november 2016 @ 12:31 |
Imola heeft zich teruggetrokken. Die wilden een rechtszaak over overheidssteun aan Monza. Ergo: Monza blijft zoals verwacht gewoon op de kalender ![]() | |
Sjemmert | woensdag 9 november 2016 @ 12:42 |
Ik las ergens dat het Stroll senior circa 80 miljoen heeft gekost om Lance in de F1 te krijgen. | |
opreis | woensdag 9 november 2016 @ 14:15 |
ik ook | |
Blik | woensdag 9 november 2016 @ 14:17 |
80 miljoen ![]() | |
Sjemmert | woensdag 9 november 2016 @ 15:12 |
Een bizar bedrag inderdaad. Lance Stroll is een paydriver van een heel andere orde. Daarbij ben ik nog lang niet overtuigd van zijn kunnen. In de karts was hij niet slecht maar zeker geen topper. Zijn eerste seizoen in de f3 was ook niet spectaculair. Zijn tweede seizoen f3 is dan wel sterk maar hij heeft een ongekende voorbereiding gehad met de beste engineers en het beste team. Daarbij is het f3 veld dit jaar ook niet bijzonder sterk. Ik denk dat Bottas hem helemaal zoek gaat rijden. | |
franklop | woensdag 9 november 2016 @ 15:16 |
Heb het niet gelezen, maar is dat voor heel zijn traject geweest? | |
Sjemmert | woensdag 9 november 2016 @ 15:19 |
35 miljoen voor het stoeltje bij Williams de rest in het aanloop traject. O.a. op maat gemaakte simulator en gigantisch veel tests in een oude williams op tig f1 circuits over de hele wereld. http://www.f1today.net/nl(...)roll-zo-n-80-miljoen | |
motorbloempje | woensdag 9 november 2016 @ 18:18 |
| |
Nattekat | woensdag 9 november 2016 @ 18:20 |
![]() | |
motorbloempje | woensdag 9 november 2016 @ 18:20 |
Ik vind het hilarisch.![]() | |
motorbloempje | woensdag 9 november 2016 @ 18:22 |
Brexit, Trump, en nu ook nog een contractverlenging voor Palmer. Dat doet allemaal maar.... | |
Sjemmert | woensdag 9 november 2016 @ 18:25 |
Wel een aparte move van Renault. Denk dat ze geen betere konden krijgen ofzo. | |
Rossdale | woensdag 9 november 2016 @ 18:32 |
Bah ![]() | |
motorbloempje | woensdag 9 november 2016 @ 18:33 |
Geld. Gok ik zo. | |
Nattekat | woensdag 9 november 2016 @ 18:35 |
Magnussen zit daar al. | |
motorbloempje | woensdag 9 november 2016 @ 18:37 |
Waar? Niet bij Renault. Wel bij Haas. | |
Rossdale | woensdag 9 november 2016 @ 18:44 |
Magnussen naar Haas en Ocon dus naar Force India | |
Gezicht | woensdag 9 november 2016 @ 18:51 |
Had komend seizoen toch liever Imola gezien, ook al is Monza een "klassieker". | |
Peterselieman | woensdag 9 november 2016 @ 18:58 |
mja, op Imola is het lastig inhalen | |
Beach | woensdag 9 november 2016 @ 19:02 |
Eerlijk is eerlijk laatse paar races heeft Palmer wel meer laten zien dan Kmag. | |
ElmarO | woensdag 9 november 2016 @ 19:03 |
Had ik toch niet verwacht. ![]() | |
Nattekat | woensdag 9 november 2016 @ 19:04 |
Die heb ik gemist ![]() | |
ElmarO | woensdag 9 november 2016 @ 19:06 |
Dat is wel waar. Heeft zich wel weten te verbeteren wat dat betreft. Voor hem wel te hopen dat die Renault voor volgend seizoen wat beter is. | |
motorbloempje | woensdag 9 november 2016 @ 19:12 |
Hij zit gezellig samen met 2015 Le Mans Winner Nico Hulkenberg. Dat staat zelfs in de tweet man. | |
Nattekat | woensdag 9 november 2016 @ 19:13 |
Ja, duh.... ging erom dat hij dus bij Haas zit. | |
Beach | woensdag 9 november 2016 @ 19:33 |
Vorige pagina ![]() | |
Sjemmert | woensdag 9 november 2016 @ 20:29 |
Ja maar dat zou Renault toch niet nodig moeten hebben. Ik dacht dat ze juist op zoek waren naar goede rijders voor na dit transitie jaar. Perez, Sainz, Bottas, Grosjean, Ocon (moet het nog bewijzen w.m.b.) zijn allemaal namen die ik langs heb horen komen maar die dus niet konden of wilden of toch niet interessant bleken te zijn. En Kevin tja, zo veel beter dan Palmer presteert die ook weer niet dus als je dan zou moeten kiezen tussen die twee. Ja dan kan ik het wel begrijpen dat die extra centen ook aantrekkelijk zijn. Maar toch, ik had dit niet echt verwacht. | |
sasquatsch | woensdag 9 november 2016 @ 20:32 |
Nasr was ook nog in de running. Maar die wilde misschien niet voor 1 jaar, want het gerucht gaat nog steeds dat Renault Bottas wil hebben. Is het niet voor 2017 dan wel 2018. | |
Gezicht | woensdag 9 november 2016 @ 20:53 |
Dat is het op Monza ook. Vind Imola een wat gevariëeerder circuit wat het m.i. interessanter maakt. Dat plus de straights op Monza zorgen er eigenlijk voor dat het team met de beste motor per definitie het podium al voor twee plekken bezet. [ Bericht 0% gewijzigd door Gezicht op 09-11-2016 21:40:21 ] | |
franklop | donderdag 10 november 2016 @ 13:38 |
FI bevestigt Ocon | |
Sunri5e | donderdag 10 november 2016 @ 14:54 |
Mooie stap voor hem. Ben benieuwd hoe FI het volgend jaar gaat doen. Ik verwacht een terugval. | |
opreis | donderdag 10 november 2016 @ 15:59 |
Sowieso terugval. De 4de plek is echt een wonder voor FI. Tevens zijn de grote verliezers toch wel Wehrlein en Nasr. Maar blijkbaar zijn beiden niet goed genoeg bevonden om bij een beter team te rijden. Naja, en Gutierez is de sjaak, maar die had hier ook net veel te zoeken natuurlijk. In 2013 compleet vernederd door hulkenberg, in 2014 ook verloren van Sutil en nu weer flink op zn broek gekregen van Grojean. Kansen genoeg gehad maar tis gewoon 3x niks | |
Funzel | donderdag 10 november 2016 @ 18:31 |
Guti gaat niemand missen nee. Qua verliezers, ja voor Wehrlein is het sneu. Die jongen heeft het best goed gedaan. Nasr zal wel gewoon bij Sauber blijven met Ericsson lijkt me, heeft 'ie tenminste een stoeltje. | |
sasquatsch | donderdag 10 november 2016 @ 18:49 |
Sauber gast waarschijnlijk verder met Nasr en Ericsson en Wehrlein zal wel bij Manor blijven. Blijft alleen het tweede stoeltje bij Manor open. Haryanto of iemand die meer geld meeneemt en in aanmerking komt voor een superlicentie. | |
Rossdale | donderdag 10 november 2016 @ 19:05 |
Hopelijk kan Giovanazzi wat sponsorgeld regelen voor een stoeltje bij Manor ![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 november 2016 @ 19:59 |
Mja, als klopt wat gezegd wordt dan zal Wehrlein niet veel hogerop komen, omdat bij hem wat technische kennis ontbreekt om de auto beter te maken. | |
Sinister-D- | donderdag 10 november 2016 @ 22:33 |
Wehrlein is dan ook enorm gehyped ![]() Voornamelijk omdat Mercedes voortreffelijk werk geleverd heeft om zijn status te liften sinds 2014. | |
opreis | vrijdag 11 november 2016 @ 01:46 |
Maar waarom zou mercedes nu nog blijven investeren in hem? Die hebben blijkbaar liever Ocon dan hem. Ik denk dat hij het straks ook zonder mercedes support moet gaan doen en dan is het nog maar de vraag of iemand hem wil | |
Sunri5e | vrijdag 11 november 2016 @ 06:53 |
Wehrlein werd begin dit seizoen nog als concurrent voor de toekomst van Max genoemd. | |
Geralt | vrijdag 11 november 2016 @ 07:06 |
Vanaf komend seizoen is dat Stoffel natuurlijk; dat weet iedereen ![]() | |
Sunri5e | vrijdag 11 november 2016 @ 07:23 |
Tsja. Bij de start van het seizoen is Stoffel "al" 25 jaar. Max is dan pas 19. Dus of Stoffel de grote concurrent voor de toekomst wordt vraag ik mij af. | |
sasquatsch | vrijdag 11 november 2016 @ 07:52 |
Dat weet ik niet. Ik weet wel dat FI liever Ocon dan Wehrlein had. Niet omdat Wehrlein minder zou zijn, maar omdat hij minder vertelde over de Mercedes dan Ocon. | |
Sinister-D- | vrijdag 11 november 2016 @ 09:17 |
Goh, tenzij Monisha het team runt is er idd geen plaats voor 3 ![]() | |
nils7 | vrijdag 11 november 2016 @ 09:29 |
Ayajm Eyongam, zo iets? | |
Beach | vrijdag 11 november 2016 @ 10:57 |
Je kan prima mee tot zeg maar je 40e in motorsport. Schumi Mansell Valentino Rossi en in Amerika rijden ook wel wat voorbeelden. | |
nils7 | vrijdag 11 november 2016 @ 11:05 |
F1 2016 is er voor de iPhone! ¤ 9.99 valt me mee. | |
Rossdale | vrijdag 11 november 2016 @ 11:25 |
Ik zie Bottas volgend jaar wel naar Renault gaan en Wehrlein naar Williams ![]() | |
Sunri5e | vrijdag 11 november 2016 @ 11:57 |
Is dat wat? | |
Rossdale | vrijdag 11 november 2016 @ 12:14 |
Mja ik weet het niet, er schijnen veel mensen laaiend enthousiast over te zijn maar ik kies liever voor een sony of samsung ipv een apple. | |
nils7 | vrijdag 11 november 2016 @ 12:22 |
Heb alleen nog time trial gedaan maar het ziet er wel oke uit. Voelt goed, natuurlijk wel iets meer arcade dan de PC/Console versie. Goede race game voor op je telefoon en het is geen kreupele versie dus je kan gewoon race weekenden, career enzo doen. Het is wel 2.6 GB | |
Funzel | vrijdag 11 november 2016 @ 14:15 |
Als hij nu maar wegblijft bij Sauber en Manor. | |
Sinister-D- | vrijdag 11 november 2016 @ 19:32 |
En bevestiging.
| |
heywoodu | zaterdag 12 november 2016 @ 12:26 |
4 rijders op de shortlist bij Manor schijnbaar...en geen daarvan is Giovinazzi. http://www.autosport.com/(...)manor-2017-shortlist Wehrlein, Haryanto, Gutierrez en Nasr. Top. | |
Beach | zaterdag 12 november 2016 @ 12:26 |
Haryanto terug ![]() | |
Nattekat | zaterdag 12 november 2016 @ 12:27 |
Top, nah, ![]() ![]() ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 12 november 2016 @ 12:27 |
Ron Dennis volgende week al weg bij McLaren? http://www.grandprix247.c(...)claren-by-next-week/
| |
Geralt | zaterdag 12 november 2016 @ 12:58 |
Denk dat zo iemand wel een tuinman in dienst heeft niet? ![]() | |
Funzel | zaterdag 12 november 2016 @ 13:58 |
Nasr naar Manor en Giovinazzi naar Sauber ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 15 november 2016 @ 19:56 |
Ron Dennis weg bij McLaren | |
Hyperdude | dinsdag 15 november 2016 @ 20:28 |
Einde tijdperk. Nu Bernie en Charlie nog... ![]() | |
Fer | dinsdag 15 november 2016 @ 21:39 |
Ik heb geen idee wat dit voor het Honda project betekent. | |
Geralt | dinsdag 15 november 2016 @ 21:43 |
Ergens toch wel jammer. | |
Fer | dinsdag 15 november 2016 @ 21:48 |
Aan de andere kant, ondanks wat er geroepen is: Het chassis is niet het beste van het veld. De motor loopt nog mijlen ver achter op Renault. Zelfs met een goede motoropbouw volgend jaar lopen ze nog 5 jaar achter op Mercedes. Honda is de enige grote "sponser" van het team. | |
twiFight | dinsdag 15 november 2016 @ 22:26 |
Toch rijden ze vaak genoeg in de top 10 puur op pace om te zeggen dat ze ook echt wel wat goede dingen in die auto hebben zitten. Dat zie je een Sauber, een Renault nog niet doen. Het gaat, voor zover mij opvalt, alleen nog te vaak fout op mechanische betrouwbaarheid, betrouwbaarheid in handling en afstelling. De wagen lijkt te wispelturig om consequent de goede richting mee op te gaan. | |
zoem | dinsdag 15 november 2016 @ 22:46 |
Dennis afgezet als baas van McLaren | |
opreis | woensdag 16 november 2016 @ 02:15 |
Ik denk dat de kwaliteit van Alonso het ook een beetje verbloemd. Die mclaren is echt niet beter dan de williams, maar toch heeft alonso meer punten dan massa | |
Fir3fly | zondag 20 november 2016 @ 23:03 |
http://www.dailysportscar(...)al-with-porsche.html
| |
Sinister-D- | maandag 21 november 2016 @ 09:19 |
Nice! Alleen jammer dat er door het wegvallen van Audi nu zo weinig concurrentie gaat zijn voor Alonso als het zover gaat komen. | |
Fir3fly | maandag 21 november 2016 @ 09:21 |
Peugeot komt wel weer terug. | |
Sinister-D- | maandag 21 november 2016 @ 09:25 |
laatste wat ik heb gelezen is dat er interesse was, maar dat een terugkeer enkel gebeurt als er een budget plafond komt. | |
Fir3fly | maandag 21 november 2016 @ 09:28 |
Vandaar dat ze de nieuwe regels voor 2018 uitgesteld hebben tot 2020. | |
Racerblade | maandag 21 november 2016 @ 10:20 |
Ericsson weer in de Sauber volgend jaar | |
sasquatsch | maandag 21 november 2016 @ 10:44 |
Die was wel te verwachten gezien zijn banden met de nieuwe eigenaar. De vraag is of Nasr blijft. Zijn sponsor (Banco de Brasil) schijnt minder geld te willen investeren gezien de economische crisis in Brazilië. Gutierrez, Haryanto en zelfs Wehrlein worden genoemd als mogelijke vervanger. | |
Rossdale | maandag 21 november 2016 @ 10:45 |
Ik vrees dat Gutierrez wederom een stoeltje kan kopen ![]() Die jongen verdient geen plek in de F1 | |
opreis | maandag 21 november 2016 @ 12:13 |
Ach ik ben al behoorlijk tevreden over de coureurs van 2015 t/m 2017. Talenten als Max, Sainz, Wehrlein, Ocon, Stoffel en Stroll hebben of krijgen een kans om zich te laten zien. Een paar paydrivers als ericson en guterriez daarbij neem ik op de koop toe. Nog 3 stoeltjes over en van de huidige coureurs zijn alleen Wehrlein, Nasr en Guti nog niet bevestigd. | |
sasquatsch | maandag 21 november 2016 @ 12:38 |
Ecclestone wil het WTCC format gaan gebruiken voor de F1. 2 races van 40 minuten en ertussen een pauze van 40 minuten. http://www.motorsport.com(...)mula-1-races-852348/ | |
franklop | maandag 21 november 2016 @ 12:49 |
zou ik niet doen | |
Marcoss | maandag 21 november 2016 @ 12:52 |
Ook met de omgedraaide top-10 in race 2? (dat haal ik zo niet uit dat stuk). Dat zou het wel leuker maken, vind het alleen niet bij de F1 passen. | |
Sinister-D- | maandag 21 november 2016 @ 12:59 |
Gaat ie het dan ook Small Prix' noemen ![]() | |
Sjemmert | maandag 21 november 2016 @ 13:01 |
Lijkt me niks. | |
Geralt | maandag 21 november 2016 @ 13:16 |
Sprintrace en een featurerace lijkt me wel wat ![]() | |
Fir3fly | maandag 21 november 2016 @ 13:21 |
Oh, Ecclestone zegt iets. | |
Geralt | maandag 21 november 2016 @ 13:30 |
Dat interview van hem met dinges waarvan ik zn naam steeds vergeet was wel goed vond ik. Oud coureur en commentator. Die voorheen op de grid zich overal tussendoor wurmde zegmaar. | |
Geralt | maandag 21 november 2016 @ 13:31 |
Die bedoelde ik ![]() | |
sasquatsch | maandag 21 november 2016 @ 13:41 |
Dat hebben we al met GP2. Hoeft van mij niet in F1. Zoala het nu is vind ik het prima. ![]() | |
sasquatsch | maandag 21 november 2016 @ 14:49 |
Maleisië verdwijnt in 2019 van de kalender. | |
Kleffe_Dop | maandag 21 november 2016 @ 15:29 |
![]() | |
THEFXR | maandag 21 november 2016 @ 15:39 |
het afpersingsbedrag was te hoog? | |
Mexicanobakker | maandag 21 november 2016 @ 17:35 |
tsja, kan er weer een kutbaan in de zandbak bij | |
sasquatsch | maandag 21 november 2016 @ 19:32 |
Zak Brown is de nieuwe baas van McLaren. https://adamcooperf1.com/(...)up-new-mclaren-role/ | |
zoem | maandag 21 november 2016 @ 22:07 |
Jammer, vond het altijd wel een mooi circuit. | |
#ANONIEM | maandag 21 november 2016 @ 22:19 |
Zandvoort terug! Sorry. Een minstens zo mooie vervanger... Als ik helemaal los mag gaan: Indy. Niet het GP-circuit, maar de oval. Maar realistisch... Laguna Seca. Nogmaals sorry. Doe maar eh... Ja, echt geen idee eigenlijk. Volgens mij rijden ze al op alle circuits die voldoen aan de moderne eisen die tegelijkertijd niet afschuwelijk saai zijn. Mugello is ook niet echt geweldig. San Marino ook niet. Turkije ook niet. | |
Geralt | dinsdag 22 november 2016 @ 00:14 |
Zuid Afrika dan? Hoe ligt dat baantje er tegenwoordig bij? ![]() | |
Meike26 | dinsdag 22 november 2016 @ 06:56 |
Ja dat probleem ga je dus wel krijgen als je als sport 20 races op de kalender wel + spannende circuits. Als er dan 1 wegvalt heb je er niet zomaar weer ééntje bij en is de kans groter dat Tilke weer mag klooien met potlood en lineaal. Als je kijkt naar de wensen van F1, willen ze nog een race in de VS en dan zou Road America wel een optie kunnen zijn | |
opreis | dinsdag 22 november 2016 @ 08:37 |
Stratenrace werd geopperd voor america toch? | |
Fopje | dinsdag 22 november 2016 @ 09:03 |
Lijkt mij wel gruwelijk in Las Vegas ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 22 november 2016 @ 09:07 |
Gruwelijk is wel het woord dat ik zou gebruiken om Las Vegas te omschrijven... | |
Rossdale | dinsdag 22 november 2016 @ 09:14 |
Las Vegas lijkt me een mooie vervanger voor Singapore eigenlijk.Kyalami ![]() | |
franklop | dinsdag 22 november 2016 @ 09:33 |
De race in New Jersy is al 5 jaar uitgesteld ofzo inmiddels ![]() | |
Captain_Fabulous | dinsdag 22 november 2016 @ 09:44 |
Qatar heeft vast wel plek over in hun zandbak ![]() | |
Fir3fly | dinsdag 22 november 2016 @ 09:45 |
![]() |