abonnement Unibet Coolblue
pi_166188409
Ik heb gisteren een heel nette mail gekregen waarin ontvangst van mijn sollicitatie werd bevestigd. En dan ze snel contact opnemen en als ik nog vragen had altijd kan bellen. Zo kan het dus ook. Nu maar weer wachten.

Mo, wat voor werk zoek je? .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met een meidenkwartet
pi_166188574
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:24 schreef Cathmar het volgende:
Ik heb gisteren een heel nette mail gekregen waarin ontvangst van mijn sollicitatie werd bevestigd. En dan ze snel contact opnemen en als ik nog vragen had altijd kan bellen. Zo kan het dus ook. Nu maar weer wachten.

Mo, wat voor werk zoek je? .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zoek iets leuks :')

Ik twijfel nog tussen onderzoek (academia) en lokale overheid of NGO. Ik neig op het moment naar buiten academia, aangezien ik grote 'moeite' heb met het hele academische publicatiegebeuren, de druk die er op ligt, en het grote pretentieuze gebeuren eromheen wat imho aandacht weghaalt van wat écht belangrijk is, zeker in sociaal / policy onderzoek. De bedrijven die ik gisteren en vandaag benader zijn dan ook in de non-academische sector.
Ja doei.
pi_166188711
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik zoek iets leuks :')

Ik twijfel nog tussen onderzoek (academia) en lokale overheid of NGO. Ik neig op het moment naar buiten academia, aangezien ik grote 'moeite' heb met het hele academische publicatiegebeuren, de druk die er op ligt, en het grote pretentieuze gebeuren eromheen wat imho aandacht weghaalt van wat écht belangrijk is, zeker in sociaal / policy onderzoek. De bedrijven die ik gisteren en vandaag benader zijn dan ook in de non-academische sector.
Snap ik. Je kunt ook aan de andere kant van de publicaties gaan zitten.
Succes ^O^

En Linkedin. Daar zit ik sinds een weekje ook maar op. Als ik toch ga rondkijken naar andere dingen dan ook maar daar.
Met een meidenkwartet
pi_166188736
Ja, ergens is dat ook iets wat ik wel interessant vind, heb een tijd geleden nog een grote publisher geholpen met wat vragen gericht op doctoraal onderzoekers, en het is een optie, maar eigenlijk wil ik gewoon de wereld verbeteren 8-)
Ja doei.
pi_166193667
Ik ben nu sinds +/- twee maanden op zoek richting administratief/secretarieel maar word alleen maar afgewezen...vind het wat zorgwekkend worden onderhand, zeker aangezien ik recent nog secretariële diploma's heb behaald.

Ik heb soms de indruk dat ik met studie minder kans op werk maak dan zonder! Toen ik 18 was werd ik overal voor aangenomen, maakte niet uit waar ik op solliciteerde. Nu met studie(s), veel mooier CV en terwijl ik sollicitatiebrieven veel beter laat aansluiten op de vacatures word ik nog voor de meest debiele baantjes afgewezen.
zelfde als diginoob
pi_166195005
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:59 schreef diginoob2 het volgende:
Ik ben nu sinds +/- twee maanden op zoek richting administratief/secretarieel maar word alleen maar afgewezen...vind het wat zorgwekkend worden onderhand, zeker aangezien ik recent nog secretariële diploma's heb behaald.

Ik heb soms de indruk dat ik met studie minder kans op werk maak dan zonder! Toen ik 18 was werd ik overal voor aangenomen, maakte niet uit waar ik op solliciteerde. Nu met studie(s), veel mooier CV en terwijl ik sollicitatiebrieven veel beter laat aansluiten op de vacatures word ik nog voor de meest debiele baantjes afgewezen.
Hoe oud ben je (ongeveer)? Welke regio?
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:00:09 #257
416020 K44S
The bearded man
pi_166195018
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:59 schreef diginoob2 het volgende:
Ik ben nu sinds +/- twee maanden op zoek richting administratief/secretarieel maar word alleen maar afgewezen...vind het wat zorgwekkend worden onderhand, zeker aangezien ik recent nog secretariële diploma's heb behaald.

Ik heb soms de indruk dat ik met studie minder kans op werk maak dan zonder! Toen ik 18 was werd ik overal voor aangenomen, maakte niet uit waar ik op solliciteerde. Nu met studie(s), veel mooier CV en terwijl ik sollicitatiebrieven veel beter laat aansluiten op de vacatures word ik nog voor de meest debiele baantjes afgewezen.
Heb je wel ander werk?

Trouwens, ik heb dus een interessante Traineeship gevonden en ik heb daar al op gesolliciteerd.

Alleen ben ik ook achter de opdrachtgever gekomen van die Traineeship.
Zal ik direct bij die opdrachtgever solliciteren? Ik word namelijk ongeduldig bij het recruitmentbureau.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_166195283
Edit: het is wel klaar met dat negatieve gedoe.

[ Bericht 92% gewijzigd door Leandra op 25-10-2016 18:13:52 ]
pi_166197730
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:59 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Hoe oud ben je (ongeveer)? Welke regio?
30, provincie Utrecht.
zelfde als diginoob
pi_166199360
Zo snel kan het dus ook gaan.
Woensdag benaderd door recruiter
Donderdag cv en motivatie gestuurd
Vrijdag gebeld worden voor een gesprek 1,5 uur later
Vandaag gehoord dat ik aangenomen ben.
Morgen beginnen.

Succes iedereen nog!
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:15:36 #261
66825 Reya
Fier Wallon
pi_166203665
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:08 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

30, provincie Utrecht.
Wat heb je al voor werkervaring?
pi_166205113
Wie van jullie is van mening dat je op elke baan die je ook maar iets lijkt moet reageren onder het mom van 'altijd proberen'? Baan gevonden op steenworp afstand maar voldoe niet helemaal aan het profiel. Maar wat heb ik behalve een paar minuten invullen te verliezen? :) Enige nadeel is pas vanaf het nieuwe jaar en tijdelijk, maar wie dan pas leeft toch?
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:52:39 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166205201
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:49 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Wie van jullie is van mening dat je op elke baan die je ook maar iets lijkt moet reageren onder het mom van 'altijd proberen'? Baan gevonden op steenworp afstand maar voldoe niet helemaal aan het profiel. Maar wat heb ik behalve een paar minuten invullen te verliezen? :) Enige nadeel is pas vanaf het nieuwe jaar en tijdelijk, maar wie dan pas leeft toch?
Je hebt idd niets te verliezen maar wel heel veel te winnen.
Als je de baan wel krijgt heb je iig een baan en sta je weer sterker in het zoeken naar een andere baan, want weer een werkervaring rijker.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:55:41 #264
47102 Elvi
miemkwien
pi_166205340
Ok ik heb een dilemma... En ik kom er niet zo goed uit :')

Ik heb een vacature gezien voor een administratieve functie, beetje regelwerk ook erbij... en je hoeft er geen ervaring voor te hebben. Ik weet dat ik het prima kan en waarschijnlijk zullen er niet veel mensen op reageren. Want... Het bedrijf die de vacature heeft uitgezet doet iets in de seksindustrie.

Ik heb er verder geen problemen mee; ik ben niet degene die de handelingen moet uitvoeren zeg maar :P Alleen hoe ga je dat later op je cv zetten :') En ik maak me zorgen over wat mn omgeving ervan zal zeggen.
pi_166205391
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je hebt idd niets te verliezen maar wel heel veel te winnen.
Als je de baan wel krijgt heb je iig een baan en sta je weer sterker in het zoeken naar een andere baan, want weer een werkervaring rijker.
Alleen heb ik geen zin in de eventuele afwijzing :P maar als ik niet reageer wordt ik het sowieso niet. Het is alleen wel dat de gesprekken hiervoor half november gepland staan en ik begin november moet beslissen of ik die klantenservice baan accepteer of weiger mocht ik een ronde verder zijn en ik heb nog twee andere sollicitaties lopen. Hopelijk weet ik een beetje op tijd of ik uitgenodigd ben, anders gooi ik straks alle opties weg en eindig ik alsnog met lege handen ;(
pi_166205482
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:55 schreef Elvi het volgende:
Ok ik heb een dilemma... En ik kom er niet zo goed uit :')

Ik heb een vacature gezien voor een administratieve functie, beetje regelwerk ook erbij... en je hoeft er geen ervaring voor te hebben. Ik weet dat ik het prima kan en waarschijnlijk zullen er niet veel mensen op reageren. Want... Het bedrijf die de vacature heeft uitgezet doet iets in de seksindustrie.

Ik heb er verder geen problemen mee; ik ben niet degene die de handelingen moet uitvoeren zeg maar :P Alleen hoe ga je dat later op je cv zetten :') En ik maak me zorgen over wat mn omgeving ervan zal zeggen.
Hebben ze een bedrijfsnaam waar dat uit af te leiden valt? Anders gewoon iets als 'volwassenentertainment' noemen. Is het tijdelijk? Anders pas afvragen hoe het op je cv staat als je je moet updaten.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:59:48 #267
47102 Elvi
miemkwien
pi_166205512
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:59 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Hebben ze een bedrijfsnaam waar dat uit af te leiden valt? Anders gewoon iets als 'volwassenentertainment' noemen. Is het tijdelijk? Anders pas afvragen hoe het op je cv staat als je je moet updaten.
Niet echt uit de naam af te leiden, maar Google is zo erbij gepakt natuurlijk. En het is voor zover ik zie niet tijdelijk.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:00:17 #268
201898 hiddit
Expect the unexpected,
pi_166205538
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:55 schreef Elvi het volgende:
Ok ik heb een dilemma... En ik kom er niet zo goed uit :')

Ik heb een vacature gezien voor een administratieve functie, beetje regelwerk ook erbij... en je hoeft er geen ervaring voor te hebben. Ik weet dat ik het prima kan en waarschijnlijk zullen er niet veel mensen op reageren. Want... Het bedrijf die de vacature heeft uitgezet doet iets in de seksindustrie.

Ik heb er verder geen problemen mee; ik ben niet degene die de handelingen moet uitvoeren zeg maar :P Alleen hoe ga je dat later op je cv zetten :') En ik maak me zorgen over wat mn omgeving ervan zal zeggen.
Administratie medewerkster dienstverlening (is het eerste wat in me op kwam xD)

Maar zou niet inzien waarom dat een probleem zou zijn als het op je cv staat, je hebt tenslotten alleen administratie gedaan.
pi_166205548
Lekker boeiend. Gewoon proberen, dat soort dingen merk je later wel.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:02:56 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166205659
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:56 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Alleen heb ik geen zin in de eventuele afwijzing :P maar als ik niet reageer wordt ik het sowieso niet. Het is alleen wel dat de gesprekken hiervoor half november gepland staan en ik begin november moet beslissen of ik die klantenservice baan accepteer of weiger mocht ik een ronde verder zijn en ik heb nog twee andere sollicitaties lopen. Hopelijk weet ik een beetje op tijd of ik uitgenodigd ben, anders gooi ik straks alle opties weg en eindig ik alsnog met lege handen ;(
Weet je, als je werk zoekt dan krijg je afwijzingen, dat is al zo in een optimale economie, dus als de boel zo is zoals het nu is krijg je zeker afwijzingen, en helemaal zonder werkervaring.
En nee, als je nergens op reageert dan krijg je ook geen afwijzingen.
Als je 5 sollicitaties per maand verstuurt krijg je misschien wel 5 afwijzingen, als je er 100 verstuurt krijg je misschien ook een stuk of 5 uitnodigingen voor een volgende stap.

Afwijzingen kun je nagenoeg niet voorkomen, je kunt er wel aan wennen en mee leren omgaan, want na 75 afwijzingen raak je er vast niet meer zo van van de leg.
Je vindt het vervelend om het doel te missen, en iedere keer kies je dan maar om niet te schieten, zodat je niet hoeft te leven met het feit dat je het doel gemist hebt.
Raad eens wat? Je hebt onbeperkt kogeltjes.... dus je kunt beter blijven oefenen, dan schiet je misschien een keer raak.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_166205878
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Weet je, als je werk zoekt dan krijg je afwijzingen, dat is al zo in een optimale economie, dus als de boel zo is zoals het nu is krijg je zeker afwijzingen, en helemaal zonder werkervaring.
En nee, als je nergens op reageert dan krijg je ook geen afwijzingen.
Als je 5 sollicitaties per maand verstuurt krijg je misschien wel 5 afwijzingen, als je er 100 verstuurt krijg je misschien ook een stuk of 5 uitnodigingen voor een volgende stap.

Afwijzingen kun je nagenoeg niet voorkomen, je kunt er wel aan wennen en mee leren omgaan, want na 75 afwijzingen raak je er vast niet meer zo van van de leg.
Je vindt het vervelend om het doel te missen, en iedere keer kies je dan maar om niet te schieten, zodat je niet hoeft te leven met het feit dat je het doel gemist hebt.
Raad eens wat? Je hebt onbeperkt kogeltjes.... dus je kunt beter blijven oefenen, dan schiet je misschien een keer raak.
Dat klopt, anders was er nu geen probleem geweest als ik werk zou hebben...
Er lopen nu dingen en functies door elkaar. Iets in mijn vakgebied wat tijdelijk is, is een pre, maar vast en dichtbij buiten mijn vakgebied ook. Grr.. Ik waag de gok maar. De mensen beslissen uiteindelijk wel en pas daarna moet ik keuzes maken :)
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:21:57 #272
416020 K44S
The bearded man
pi_166206324
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Weet je, als je werk zoekt dan krijg je afwijzingen, dat is al zo in een optimale economie, dus als de boel zo is zoals het nu is krijg je zeker afwijzingen, en helemaal zonder werkervaring.
En nee, als je nergens op reageert dan krijg je ook geen afwijzingen.
Als je 5 sollicitaties per maand verstuurt krijg je misschien wel 5 afwijzingen, als je er 100 verstuurt krijg je misschien ook een stuk of 5 uitnodigingen voor een volgende stap.

Afwijzingen kun je nagenoeg niet voorkomen, je kunt er wel aan wennen en mee leren omgaan, want na 75 afwijzingen raak je er vast niet meer zo van van de leg.
Je vindt het vervelend om het doel te missen, en iedere keer kies je dan maar om niet te schieten, zodat je niet hoeft te leven met het feit dat je het doel gemist hebt.
Raad eens wat? Je hebt onbeperkt kogeltjes.... dus je kunt beter blijven oefenen, dan schiet je misschien een keer raak.
Ik heb bijna elke dag het gevoel dat ik niet voldoende doe (elke dag bel ik tenminste 1 bedrijf en stuur ik er dus ook 1 ).
Werkt niet echt mee.

Ik moet ook maar met een soort schema ga werken (sporten/solliciteren/koken etc)
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_166206814
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Weet je, als je werk zoekt dan krijg je afwijzingen, dat is al zo in een optimale economie, dus als de boel zo is zoals het nu is krijg je zeker afwijzingen, en helemaal zonder werkervaring.
En nee, als je nergens op reageert dan krijg je ook geen afwijzingen.
Als je 5 sollicitaties per maand verstuurt krijg je misschien wel 5 afwijzingen, als je er 100 verstuurt krijg je misschien ook een stuk of 5 uitnodigingen voor een volgende stap.

Afwijzingen kun je nagenoeg niet voorkomen, je kunt er wel aan wennen en mee leren omgaan, want na 75 afwijzingen raak je er vast niet meer zo van van de leg.
Je vindt het vervelend om het doel te missen, en iedere keer kies je dan maar om niet te schieten, zodat je niet hoeft te leven met het feit dat je het doel gemist hebt.
Raad eens wat? Je hebt onbeperkt kogeltjes.... dus je kunt beter blijven oefenen, dan schiet je misschien een keer raak.
Waar is de like knop als je em nodig hebt?!

Solliciteer gewoon in plaats van altijd en overal kilometers verderop beren op de weg te zien. Wie dan leeft, wie dan zorgt. Zorg nou eerst maar eens dat je überhaupt een keuze moet maken. Je conducteurs idee is ook alweer van de baan?

Enne, waarom start jij als journalist geen blog oid over het zoeken naar een baan? Houd je je kennis en vaardigheden op peil en je hebt meteen een visitekaartje.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_166206891
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:35 schreef d.k. het volgende:

[..]

Waar is de like knop als je em nodig hebt?!

Solliciteer gewoon in plaats van altijd en overal kilometers verderop beren op de weg te zien. Wie dan leeft, wie dan zorgt. Zorg nou eerst maar eens dat je überhaupt een keuze moet maken. Je conducteurs idee is ook alweer van de baan?

Enne, waarom start jij als journalist geen blog oid over het zoeken naar een baan? Houd je je kennis en vaardigheden op peil en je hebt meteen een visitekaartje.
Ik ben afgewezen terwijl de specifieke functie nu nog steeds op de site staat, ruim een maand later. Puntje bij paaltje hadden ze geen zin om te investeren (half jaar opleiding) omdat ze denken dat ik weg ben als ik wat beters heb gevonden. Dat het mij serieus wat lijkt en ook nog dichtbij is krijg ik er niet in bij ze.
pi_166206896
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:21 schreef K44S het volgende:

[..]

Ik heb bijna elke dag het gevoel dat ik niet voldoende doe (elke dag bel ik tenminste 1 bedrijf en stuur ik er dus ook 1 ).
Werkt niet echt mee.

Ik moet ook maar met een soort schema ga werken (sporten/solliciteren/koken etc)
Zorg dat je naast solliciteren ook leuke dingen blijft doen. Zo'n schema is een prima idee. En elke dag een sollicitatie activiteit is gewoon veel, goed bezig dus!
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')