abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 september 2016 @ 10:45:46 #201
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_165467325
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 06:34 schreef michaelmoore het volgende:
wanneer gaat dat basisinkomen gebeuren??

Ik wil dat wel extra inkomen bovenop mijn werkinkomen, het is toch voor iedereen he
Kan ik ook 4 dagen per week gaan werken dan

En iedere dag uitslapen, geen baas meer
verkoop mijn huis en dan 8 maanden per jaar naar Azie en toch een regelmatig inkomen.
Belastingvrij
Het is toch wel heel erg moeilijk voor sommige mensen, verandering.....

Je mag je basisinkomen wel aan mij geven wanneer het ingaat aangezien je het anderen en jezelf niet gunt. Afgesproken?
Feyenoord!
pi_165469131
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 19:10 schreef Vallon het volgende:
Ik heb alleen één adder onder het gras dat je over vermogen/spaargeld wat je zonder reële (belastbare) tegenprestatie weggeeft of wegsluist naar een buitenlandse rekening, altijd belasting moet betalen. Nogmaals, we doen hier niet aan geldexport naar Panama of zo.
Dat is allang ingedamd in ons belastingsysteem, vermogen niet opgeven is gewoon belastingontduiking - dus illegaal.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 21 september 2016 @ 13:34:32 #203
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_165470071
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 10:45 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Het is toch wel heel erg moeilijk voor sommige mensen, verandering.....

Je mag je basisinkomen wel aan mij geven wanneer het ingaat aangezien je het anderen en jezelf niet gunt. Afgesproken?
nee ik kan dat zelf wel opmaken hoor

leuk
ik wil wel graag weten wanneer dat gaat gebeuren, dan kan ik vast plannen maken

ik vind dit basisinkomen geweldig voor de vrijheid van mensen.

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 21-09-2016 14:02:41 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 21 september 2016 @ 14:06:25 #204
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_165470679
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

leuk

Mooi! Je bent overtuigd dus. Is dit topic toch ergens goed voor. Het is nog niet zeker dat het gaat gebeuren aangezien er veel tegenstand tegen is. Vooral van die prutsers van de VVD. Dus wat jij er aan kan doen is geen VVD, D66, CDA stemmen in ieder geval. Gaat dat lukken denk je?
Feyenoord!
  woensdag 21 september 2016 @ 14:20:09 #205
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_165470889
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 12:27 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is allang ingedamd in ons belastingsysteem, vermogen niet opgeven is gewoon belastingontduiking - dus illegaal.
Yep, je persoonlijke vermogen wat op NL/EU bank is gestald, hebben ze nu goed in de smiezen. Vinden mensen die in hun vrijheid willen blijven leven vast niet fijn.

Echter ik bedoel hier vooral de grootschalig activiteit om zaken handig te ontwijken.
Een trust of BV oprichten (al of niet buitenland) met doel hje lasten te verlichten .... is volstrekt legaal..... alleen jammer dat dat pas zinvol is vanaf zeg 6 nullen.

Een paar ton op een rekening is voor mij geen vermogen. Je kan er nauwelijks een paar jaar van rondkomen of een huis kopen etc.en zou daarom best vrijgesteld kunnen worden.
Wat je met spaargeld nog aan ¤'s kan verdienen is te verwaarlozen. Momenteel overwegen banken zelfs een rekening te sturen omdat ze het geld voor je bewaren....
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 21 september 2016 @ 14:25:17 #206
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_165470997
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 14:20 schreef Vallon het volgende:

[..]

Yep, je persoonlijke vermogen wat op NL/EU bank is gestald, hebben ze nu goed in de smiezen. Vinden mensen die in hun vrijheid willen blijven leven vast niet fijn.

Echter ik bedoel hier vooral de grootschalig activiteit om zaken handig te ontwijken.
Een trust of BV oprichten (al of niet buitenland) met doel hje lasten te verlichten .... is volstrekt legaal..... alleen jammer dat dat pas zinvol is vanaf zeg 6 nullen.

Een paar ton op een rekening is voor mij geen vermogen. Je kan er nauwelijks een paar jaar van rondkomen of een huis kopen etc.en zou daarom best vrijgesteld kunnen worden.
Wat je met spaargeld nog aan ¤'s kan verdienen is te verwaarlozen. Momenteel overwegen banken zelfs een rekening te sturen omdat ze het geld voor je bewaren....
Het geld wat op je rekening staat is helemaal niet van jou wist je dat? Is officieel van de bank. Go figure.....
Feyenoord!
  woensdag 21 september 2016 @ 14:33:14 #207
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_165471148
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 14:25 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het geld wat op je rekening staat is helemaal niet van jou wist je dat? Is officieel van de bank. Go figure.....
Idd,. detail wat ik alweer was vergeten. :D .... _O-
"De wereld is een schouwtoneel, elk speelt zijn rol en krijgt zijn deel.".
  woensdag 21 september 2016 @ 15:10:37 #208
323876 michaelmoore
pi_165471807
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 14:06 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Mooi! Je bent overtuigd dus. Is dit topic toch ergens goed voor. Het is nog niet zeker dat het gaat gebeuren aangezien er veel tegenstand tegen is. Vooral van die prutsers van de VVD. Dus wat jij er aan kan doen is geen VVD, D66, CDA stemmen in ieder geval. Gaat dat lukken denk je?
geen gezeik, iedereen rijk
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 21 september 2016 @ 15:26:20 #209
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_165472084
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 15:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

geen gezeik, iedereen rijk
Niet iedereen rijk, maar iedereen een mooie basis om te overleven in deze wereld. :)
Feyenoord!
pi_165473192
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

leuk

Ik moet zeggen dat je wel goede punten aanhaalt. Je handelt binnen de kaders van de "Wet" zoals hier omschreven. Dan kan je inderdaad de tijd zo mooi verdelen en een lekker rustig leven leiden.

Daar zouden de voorstanders van het basisinkomen toch geen moeite mee moeten hebben?

Normen en waarden als argument noemen is onzin namelijk, dat heeft met Wetgeving over inkomen niets van doen. Of moet je een soort boek van de Sint bij gaan houden? Wie zoet is krijgt basisinkomen, wie stout is moet werken?

Dat is het grootste "probleem" met het basisinkomen. Binnen de legale kaders zullen mensen dit altijd doen. En geef ze eens ongelijk; gegarandeerd geld dat je binnen ruime kaders goed kunt uitgeven zonder te werken.

De doodsteek voor onze arbeids-sfeer vrees ik.
  woensdag 21 september 2016 @ 16:14:46 #211
323876 michaelmoore
pi_165473202
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 15:26 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Niet iedereen rijk, maar iedereen een mooie basis om te overleven in deze wereld. :)
en niet meer werken, godzijdank

eeuwig vakantie
studeren is voor sukkels
  woensdag 21 september 2016 @ 16:23:36 #212
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_165473385
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 16:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

en niet meer werken, godzijdank

eeuwig vakantie
studeren is voor sukkels
Studeren gaat prima in combinatie met niet werken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_165473403
quote:
7s.gif Op woensdag 21 september 2016 16:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Door de zeeën van tijd die je hierdoor extra vrijspeelt kun je inderdaad je (academische) kennis behoorlijk uitbreiden.
  woensdag 21 september 2016 @ 17:03:29 #214
323876 michaelmoore
pi_165474250
quote:
7s.gif Op woensdag 21 september 2016 16:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

allemaal leuke pretstudies doen

want voor werk te krijgen hoeft niet meer en de overheid betaalt ook al die studie s dan

wat een mooi leven krijgen we dan
allemaal een leuk belastingvrij inkomen
  woensdag 21 september 2016 @ 17:09:37 #215
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_165474342
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 17:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

allemaal leuke pretstudies doen

want voor werk te krijgen hoeft niet meer en de overheid betaalt ook al die studie s dan

wat een mooi leven krijgen we dan
allemaal een leuk belastingvrij inkomen
Zo zou jij het doen, egoïstische luie Pino. Gelukkig zijn er ook andere mensen die wel iets van hun leven willen maken, ook als het niet noodzakelijk is om in leven te blijven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 21 september 2016 @ 18:19:42 #216
323876 michaelmoore
pi_165475553
quote:
7s.gif Op woensdag 21 september 2016 17:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zo zou jij het doen, egoïstische luie Pino. Gelukkig zijn er ook andere mensen die wel iets van hun leven willen maken, ook als het niet noodzakelijk is om in leven te blijven.
ik zou 8 maanden in azie gaan wonen en dan de rest in nederland en veel vakantiies in spanje

waarom zou je in een duur huis in nederland blijven wonen met een gratis geld basisinkomen
  woensdag 21 september 2016 @ 18:42:08 #217
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_165476088
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 18:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik zou 8 maanden in azie gaan wonen en dan de rest in nederland en veel vakantiies in spanje

waarom zou je in een duur huis in nederland blijven wonen met een gratis geld basisinkomen
Precies. Je bent zelf de luie lapzwans waar je anderen van verdenkt te zijn. Je zou versteld staan van hoeveel mensen gewoon door blijven werken met een basisinkomen. Dit laten experimenten ook zien.
Feyenoord!
  woensdag 21 september 2016 @ 18:45:25 #218
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_165476172
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 18:42 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Precies. Je bent zelf de luie lapzwans waar je anderen van verdenkt te zijn. Je zou versteld staan van hoeveel mensen gewoon door blijven werken met een basisinkomen. Dit laten experimenten ook zien.
De meeste experimenten betreffen toch groepen met hoofdzakelijk uitkeringsgerechtigden?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 21 september 2016 @ 19:09:30 #219
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_165476706
quote:
5s.gif Op woensdag 21 september 2016 18:45 schreef GSbrder het volgende:

[..]

De meeste experimenten betreffen toch groepen met hoofdzakelijk uitkeringsgerechtigden?
Basisinkomen Succesvol In Canada, Mincome

dauphinVan 1974 tot 1979 vindt een succesvol basis inkomen experiment plaats onder de naam “Mincome Program” in een kleine Canadese stad. Onderzoeker Evelyn Forget is een van de personen die de sociale gevolgen bestudeerde van het gegarandeerde inkomen experiment. Zij vertelt meer over haar bevindingen 20 jaar nadat het experiment is afgesloten.

Zou je jezelf aan ons kunnen voorstellen en vertellen hoe je geïnteresseerd raakte in het basis inkomen?

Ik ben professor economie aan de medische faculteit van de universiteit van Manitoba en mijn voornaamste interesse is de kosten van de gezondheidszorg. Je hoeft niet lang in de zorg werkzaam te zijn om er achter te komen dat veel ziekteverschijnselen worden veroorzaakt door armoede. Mensen zijn ziek doordat ze arm zijn. Ik kende het Mincome experiment uit de zeventiger jaren, maar kende niet de resultaten. Ik vroeg me af of er een manier was om terug te keren en de deelnemers op te zoeken om te kijken welk effect het basis inkomen heeft gehad op hun leven en dat van hun kinderen.

Jouw research was de belangrijkste van het Mincome’s basis inkomen experiment. Kan je ons vertellen wat de motivatie achter het experiment was destijds? Hoe werd het experiment gehouden? Hoe lang duurde het?

Het experiment startte in 1974 en werd beëindigd in 1979. Het werd gehouden op twee plaatsen in Manitoba — Winnipeg (toen 450.000 inwoners) en het stadje Dauphin (10.000 inwoners). Het bijzondere aan Dauphin was dat alle gezinnen, die in het stadje woonden, deelgenomen hebben aan het experiment en inkomen ontvingen wanneer hun inkomen laag genoeg was. Niet iedereen kreeg geld, maar iedereen werd toegezegd dat, indien hun inkomen laag genoeg was zij steun zouden krijgen.

Het doel van het experiment was om uit te zoeken of mensen zouden stoppen met werken of minder uren gingen werken indien zij een gegarandeerd inkomen zouden krijgen. Veel mensen dachten dat de werkuren aanzienlijk zouden afnemen. Ik wilde weten of er andere effecten waren — of mensen gezonder werden en of zij langer op school bleven.

Sommige critici beweren dat mensen aan het werk bleven omdat zij wisten of bang waren dat dit experiment zou stoppen. Heb je argumenten voor of tegen deze zienswijze?

Het bestaande sociale systeem had een sterke remmend effect op arbeid. Destijds betekende elke verdiende dollar een afname met hetzelfde bedrag van de uitkering. MINCOME creëerde een voordeel doordat van elke verdiende dollar 50 cent ingehouden werd. Niemand wist natuurlijk of het programma door zou gaan, maar de meeste mensen wisten dat het een pilot was en dat het uiteindelijk zou stoppen. Het tijdelijke programma argument vind ik niet overtuigend. Wanneer mensen onverantwoordelijk zijn, zouden zij dan werkelijk vier jaar verder kijken om te bepalen op welke manier zij zich zouden gedragen?

Heb je een negatief effect op de huizenprijzen waargenomen, op goederen of van andere prijzen?

Die zijn niet waargenomen. Het was een tijd van enorme inflatie in het hele land, waardoor prijsstijgingen niet aan dit programma te wijten kunnen zijn.

Op welke manier werd het inkomen gegeven? Op welke manier werd voorkomen dat zij niet meer dan een keer per maand geld ontvingen?

Zij kwamen op het kantoor en vulden formulieren in en maakten een loonstrookje. Hun identiteit werd gecontroleerd.

Wat zijn de meest opvallende resultaten die je hebt gezien?

Mijn eigen research (pdf) keek niet naar arbeidsprestatie. Andere economen onderzochten dat in de 80er jaren en zij ontdekten dat twee groepen minder werkuren maakten. Getrouwde vrouwen gebruikten hun gegarandeerde inkomen om meer tijd te kunnen besteden aan het moederschap. Wanneer zij vanwege zwangerschap vrij namen bleven zij langer thuis. En in de tweede plaats verminderden de pubers, met name de jongens, hun arbeidsuren doordat zij hun eerste fulltime baan op latere leeftijd namen.

Dat was het begin van mijn eigen onderzoek. Ik vroeg me af, als zij niet werken betekent dit dan dat zij langer op school blijven? Een van de resultaten van mijn onderzoek is dat het langer duurde voordat de middelbare school werd afgemaakt.

Mijn belangrijkste bevindingen gingen over de gezondheidskosten. Ik gebruikte medische zorg resultaten om te laten zien dat de ziekenhuiskosten met 8,5% afnamen. Dit kwam doordat er minder ongevallen en minder ziekenhuisopnames met geestelijke gezondheidsklachten waren.

Een van de dingen die jij waarnam was dat weinig mensen stopten met werken. Hoe verklaar je dit en hoe verhoudt het zich tot andere experimenten in de VS?

Amerikaanse experimenten hadden dezelfde resultaten. Weinig mensen stopten met werken en bijna niemand met een fulltime baan ging minder uren werken. Dit kwam doordat een goed georganiseerd basis inkomen voordelen biedt aan mensen om te werken. Het werkt beter als aanvulling op het inkomen van werkenden met een laag inkomen dan andere vormen van maatschappelijke steun.

Hoe komt het dat dit experiment en zijn data lange tijd niet geanalyseerd werden? En waarom besloot jij er mee te gaan werken?

Regeringen wisselden. De experimenten werden door centrum linkse regeringen gesteund aan het begin van de 70er jaren. Aan het eind van de 70er jaren werden deze regeringen vervangen door centrum rechtse regeringen zowel op provinciaal als federaal niveau. Dit kwam grotendeels door de economische gebeurtenissen van de 70er jaren – inflatie, werkloosheid, olieprijzen, hoge rente tarieven. Dit betekende dat regeringen minder geïnteresseerd waren in armoede en meer geïnteresseerd in andere kwesties zoals het stabiliseren van de prijzen.
Ik weet dit omdat ik toen student was en mijn economie professoren vertelden mij dat dit experiment een revolutie zou betekenen voor het sociale programma van Canada. Dit zou de basis worden voor maatschappelijke gerechtigheid.

Herinneren de inwoners van Dauphin zich nog steeds het experiment? Wat vinden zij er nu van? En wat vinden de mensen die toen werkten ervan?

We hebben met beide groepen mensen gesproken. Veel deelnemers herinneren zich het nog en zijn dankbaar voor de mogelijkheden die MINCOME hen en hun kinderen bood. Zij noemden allen scholing — of zij konden een training voor een baan krijgen of hun kinderen bleven naar school gaan. De meeste mensen die ik sprak dachten dat het voortgezet zou worden. De onderzoekers — met name de interviewers waren allemaal jonge studenten — waren enthousiast over hun ervaringen. Weinigen hadden enig idee over de ernst van de armoede die bestond of over het gemeenschapsleven destijds in Manitoba. Velen werden academici of sociale hervormers.

Hielp het experiment mensen te overtuigen over het basis inkomen in Canada? En hoe ging het met jouw werk? Is het relevant voor het hedendaagse debat?

Evelyn ForgetEvelyn Forget

Interessant dat je dit vraagt: ‘Nee, veel mensen voelen zich nog ongemakkelijk bij het basis inkomen. Ik sprak vele mensen die het idee ondersteunen, maar velen denken dat het te duur is en dat mensen moeten werken voor hun levensonderhoud. Net zoals in de late 70er jaren denken veel mensen dat we ons sociale gerechtigheid niet kunnen permitteren.

Maar mensen praten weer over het basis inkomen. Het verschijnt in de pers en regelmatig in openbare discussies. Een van de grootste supporters in Canada is senator Hugh Segal, die een conservatief is! Hij promoot het bij zakenmensen en politici.

Het is hartverwarmend dat veel van de beste veranderingen die zijn aangebracht in het sociale stelsel lijken op het basis inkomen, alhoewel zij slechts gericht zijn op kleine groepen van de bevolking. In Canada ontvangen bejaarden met een klein inkomen een basis inkomen aanvulling die lijkt op een gegarandeerd inkomen voor ouderen. Mensen met jonge kinderen ontvangen een nationale kinderbijslag, die lijkt op een gegarandeerd inkomen voor mensen met jonge kinderen. Geen van deze oplossingen zijn zo groot als ze zouden moeten zijn, maar ze bestaan. Ik denk dat de volgende stap is om te kijken naar een basis inkomen voor de rest van ons.

Zijn er andere experimenten op het moment in Canada in voorbereiding? En hoe anders zou je tegenwoordig het experiment uitvoeren?

Voor zover ik weet zijn er geen plannen. Iedereen doet het op zijn eigen manier, maar ik denk dat het basis experiment echt heel goed was. Ik geloof wel dat ik een betere manier heb om gezondheidscijfers te verzamelen dan de onderzoekers toen, maar dat komt doordat er andere databronnen beschikbaar zijn.

Kan je ons iets vertellen over de situatie van het basis inkomen in de Canadese maatschappij?

Ik denk dat ik dit al beantwoord heb. Het staat niet op de agenda, in ieder geval niet met de naam basis inkomen. Ik denk dat mensen liever spreken over ‘ terug te krijgen gezinsbelasting’ die hetzelfde benadert.

Wat zijn de vooruitzichten van een basis inkomen in Canada?

Dat is moeilijk te zeggen. Ik denk dat het nog ver weg is, maar er zijn sterke voorstanders in het politiek spectrum. Zolang we het idee levend kunnen houden zal er over nagedacht worden. Een van de moeilijkheden van Canada is het federale systeem. Alleen de federale regering zou een dergelijk plan steunen, maar maatschappelijke bijstand is een provinciale verantwoordelijkheid. Het zal een uitdaging voor alle provincies zijn om overeenstemming over een dergelijk plan te krijgen en het vraagt sterk leiderschap op nationaal niveau. Ik zie de huidige regering hiervoor niet het initiatief nemen.

http://delangemars.nl/bas(...)l-in-canada-mincome/
Feyenoord!
  woensdag 21 september 2016 @ 19:34:53 #220
323876 michaelmoore
pi_165477274
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 18:42 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dat mag, ik zou dat niet doen
anderen mogen dan werken en mijn baan hebben

dan stop ik ermee, goede baan overigens hoor

Kan er een vluchteling in mijn plaats gaan werken
  woensdag 21 september 2016 @ 19:42:27 #221
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_165477403
Ik zou gewoon lekker door blijven arbeiten. Het lijkt me een goed streven dat je jezelf de vraag stelt: "als ik 10 miljoen zou winnen of een basisinkomen zou krijgen, zou ik mijn werk dan nog willen doen?" Als daarop het antwoord "Nee" is, moet je nieuw werk zoeken.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 21 september 2016 @ 19:54:22 #222
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_165477661
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 19:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Prima toch. Als jij van je spaargeld wilt gaan leven dan doe je dat maar. Vraag me af of van een luxe woonsituatie naar een tentje een makkelijke overgang is. Maar probeer het eens! Er zijn genoeg anderen die het over willen nemen.
Feyenoord!
  woensdag 21 september 2016 @ 19:55:30 #223
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_165477687
quote:
6s.gif Op woensdag 21 september 2016 19:42 schreef GSbrder het volgende:
Ik zou gewoon lekker door blijven arbeiten. Het lijkt me een goed streven dat je jezelf de vraag stelt: "als ik 10 miljoen zou winnen of een basisinkomen zou krijgen, zou ik mijn werk dan nog willen doen?" Als daarop het antwoord "Nee" is, moet je nieuw werk zoeken.
Ik zou inderdaad ook door blijven werken. En ik zou mooie projecten op gaan zetten van voedselboerderijen in steden met gratis voedsel voor mensen etc. De wereld een stukkie beter proberen te maken.
Feyenoord!
  woensdag 21 september 2016 @ 20:03:54 #224
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_165477890
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 19:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]

Jammer dat je niet serieus, inhoudelijk meepraat en het op een uitdagende manier, op je persoonlijke (voordeel) betrekt.
Daarentegen sterkt het mij wel extra dat een basisinkomen een goed middel is om te zorgen dat alleen gemotiveerde mensen hier/in (zullen) gaan bijdragen en dat het geen zin heeft onwillige mensen te willen motiveren tot actie.

Die onwilligen mogen mag van mij hun leven slijten in een keurige wooneenheid met 3x daags eten en verder op internet (be)kijken hoe het de wereld beter (ver)gaat. Je kan wel denken dat je het systeem kan belazeren maar uiteindelijk doe je je daarmee zelf te kort.

Of zoals Rutte het zegt, wanneer het je het hier niet bevalt.... ga weg, liefst zo snel weg zoals ik al eerder heb aangegeven. Waarom wachten op een basisinkomen, pak nu je kans om elders te gaan (k)rentenieren.
  woensdag 21 september 2016 @ 20:11:08 #225
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_165478050
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 19:09 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Basisinkomen Succesvol In Canada, Mincome
....knipperdeknip...
http://delangemars.nl/bas(...)l-in-canada-mincome/
Jammer dat er onvemoede krachten waren die persé wilde voorkomen dat er aantoonbare resultaten werden bereikt.
Soms zo niet vaak, krijg ik het idee dat wanneer mensen de mogelijkheid krijgen om het daadwerkelijk beter te kunnen krijgen, er dan krachten zijn die er alles aan doen dat te voorkomen. Keer op keer het gevolg dat veel mensen het niet kunnen uitstaan dat een ander in hun ogen een gunstige ontwikkeling krijgen.

Een minpuntje in de aanpak dat de lage inkomens werd aangevuld tot een startinkomen wat afwijkt van een hier voorgesteld onvoorwaardelijk basisinkomen.De mensen moesten dus bijhouden en aantonen wat ze hadden verdiend waarna ze een aanvulling kregen.

Eén van de idd opmerkelijkste resultaten van het experiment was ook dat mensen gezonder werden omdat ze minder gestrest waren en zelf hun keuzen konden maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')