Hoe weet je zo zeker dat hij aan het werk zou moeten zijn?quote:Op maandag 5 september 2016 15:52 schreef kanovinnie het volgende:
Klagen over het functioneren van je collega en in werktijd dit soort topics maken.
quote:Op maandag 5 september 2016 15:52 schreef kanovinnie het volgende:
Klagen over het functioneren van je collega en in werktijd dit soort topics maken. Je collega krijgt terecht net zo veel als jou.
Dat is een aanname van mijn kant.quote:Op maandag 5 september 2016 15:53 schreef Gunner het volgende:
[..]
Hoe weet je zo zeker dat hij aan het werk zou moeten zijn?Ken je hem?
Dat dus. Calimero gedrag.quote:Op maandag 5 september 2016 15:47 schreef Janneke141 het volgende:
Wat je kan doen, is je niet druk maken over de afspraken die jouw werkgever met anderen maakt.
ff quoten voor het nageslacht,quote:Op maandag 5 september 2016 15:46 schreef Pizzaelf het volgende:
Goedendag, ik heb een vraag of wat mijn werkgever heeft gedaan mag en/of dat ik andere acties kan ondernemen dan welke ik nu al heb gedaan.
Situatie:
Ik ben nu 3 jaar afgestudeerd en werkzaam bij mijn bedrijf, waarvan ik het eerste jaar gedetacheerd was via een detacheringsbureau. Na een jaar via via te hebben gewerkt, heeft het bedrijf mij in vast dienstverband aangenomen en tegelijkertijd het bedrijf een nieuwe collega X aangenomen. Deze collega X kwam vers van school, zoals ik.
Afgelopen week heb ik te horen gekregen dat ik promotie zou maken naar de volgende functie (geen junior meer). Ik was hier blij mee, tot aan ik te horen kreeg dat mijn collega X dezelfde promotie kreeg. Hij functioneert niet beter dan ik op het moment, en staat op de zelfde hoogte waar ik vorig jaar was.
Tevens gaat mijn collega hierdoor hetzelfde loon verdienen als mij. Ik heb een jaar stil gestaan qua loon. Hier wel om gevraagd, maar nooit gekregen.
Probleem:
Ik ben het niet eens dat mijn collega nu hetzelfde gaat verdienen, ondanks dat hij een jaar minder werkervaring heeft. Tevens ben ik het ook niet eens dat hij dezelfde promotie krijgt. Ik vind dat ik een jaar lang te weinig betaald heb gekregen.
Acties:
Ik heb een gesprek gehad met mijn baas en HR, waarin zij aangaven dat mijn jaar werkervaring als detacheerder er niet toe deed. Tevens gaat promotie niet op basis van kunnen, maar hoe lang je geregistreerd staat in hun systeem.
Het bedrijf heeft ook geen CAO, maar een personeelsgids waarin geen duidelijk promotie/salarissysteem is opgenomen. Het is maar wat de baas wil.
HR gaf aan dat ik maar blij moest zijn met wat ik had en niet moest gaan vergelijken.
Mijn vraag is dus: kan ik nog meer acties ondernemen? Ik wil liever niet op zoek naar een andere baan, gezien het werk wat ik doe leuk vind.
Alvast bedankt voor de moeite om alles te lezen.
Met vriendelijke groet,
Pizzaelf
Jammer van je aanname maar nee, ik heb vrij genomen.quote:Op maandag 5 september 2016 15:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is een aanname van mijn kant.
Ik ben ben blij voor mijn collega en wil absoluut niet voorkomen dat hij niet wordt gepromoot. Ik vind het bijzonder dat er verschil is gemaakt, maar dat zal dan maar wel.quote:Op maandag 5 september 2016 15:50 schreef CoolGuy het volgende:
Dus, als ik je goed begrijp, kun jij nu niet slapen vanwege het feit dat een collega hetzelfde gaat verdienen dan jij, maar in minder tijd, min of meer?
Wow, jij gaat het moeilijk krijgen in je leven als je je om dit soort dingen dru....oh wacht![]()
Wat ben jij een fucking aansteller zeg. Dus jij wil nu dingen 'ondernemen' om te voorkomen dat een collega hetzelfde gaat verdienen dan jij? Wat ben jij dan voor een fucking NSB'er. Doe eens heel gauw normaal![]()
HR heeft volkomen gelijk. Ze hebben je in principe gewoon gezegd dat je je smoel moet houden, wat volkomen terecht is.
Edit: dit gaat zo'n topic worden waar TS niet gaat horen wat hji wil horen en dus uiteindelijk aftaait, gok ik.![]()
Je dacht van tevoren al dat je ongelijk had, bedoel je?quote:Op maandag 5 september 2016 16:02 schreef Pizzaelf het volgende:
Dank voor jullie mening, het was exact wat ik dacht.
Er valt ook niks beter uit te leggen. Je collega kreeg op kortere termijn iets voor elkaar waar jij een jaar langer over gedaan hebt. Jij kunt daar niet mee omgaan. Heeft bedrijfsgevoelige informatie echt helemaal niks mee van doen.quote:Op maandag 5 september 2016 16:02 schreef Pizzaelf het volgende:
Ik ben ben blij voor mijn collega en wil absoluut niet voorkomen dat hij niet wordt gepromoot. Ik vind het bijzonder dat er verschil is gemaakt, maar dat zal dan maar wel.
Tevens kan ik de situatie niet beter uitleggen dan dit zonder bedrijfsgevoelige informatie prijs te geven.
Dank voor jullie mening, het was exact wat ik dacht.
Dit vooral, dit zou ik nog heel lang onthouden.quote:Op maandag 5 september 2016 16:04 schreef LuNaTiC het volgende:
Ik denk dat het vervelendste voor jou nu vooral is dat je je heel erg hebt laten kennen bij HR en je manager, door dit zo aan te kaarten. Dit kan je eigenlijk alleen maar tegenwerken.
Dit. Dit is echt heel erg geen goed idee van TS geweest. Ik vraag me ook af wat ie dacht toen ie dat gesprek in ging. Zo, ik zal wel eens even duidelijk maken hoe IK er over denk en aangezien de wereld om mij draait gaan ze daar wel in mee.quote:Op maandag 5 september 2016 16:04 schreef LuNaTiC het volgende:
Ik denk dat het vervelendste voor jou nu vooral is dat je je heel erg hebt laten kennen bij HR en je manager, door dit zo aan te kaarten. Dit kan je eigenlijk alleen maar tegenwerken.
Dat is het probleem.quote:Op maandag 5 september 2016 15:46 schreef Pizzaelf het volgende:
Ik wil liever niet op zoek naar een andere baan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |