Dat hij gratis en vrijblijvend is wil niet zeggen dat je hem mee krijgt.quote:Op maandag 5 september 2016 14:24 schreef Jordy-B het volgende:
Het is een brillenwinkel, hè. Die willen graag geld verdienen.
De oogmeting zit bij de prijs van de bril in, maar als je geen bril koopt, kan ik me voorstellen dat ze wel een andere vergoeding willen hebben.
Je moet gewoon kijken naar de opticiens die ermee adverteren dat een oogmeting altijd gratis en vrijblijvend is. En dan de voorwaarden zien te vinden om ze daarmee om de oren te kunnen slaan als ze weigeren.
Specsavers beweert dit, en Eyewish, Hans Anders en wellicht anderen.
Aan de reacties van (o.a.) Eyewish op consumentensites te zien, betekent het dat wèl.quote:Op maandag 5 september 2016 14:31 schreef focal het volgende:
[..]
Dat hij gratis en vrijblijvend is wil niet zeggen dat je hem mee krijgt.
quote:Namens Eye Wish bied ik u mijn verontschuldigingen aan voor de gemaakte fout. Bij Eye Wish is een oogmeting altijd zonder kosten, zoals onze website ook vermeldt.
Bij navraag is gebleken dat u afgelopen zondag bent geholpen door een nieuwe opticien (afkomstig van een particuliere opticien met andere regels), die u per abuis deze kosten in rekening heeft gebracht. Toen de bedrijfsleider dit op maandag ontdekte heeft hij contact met u gezocht en een boodschap achtergelaten met het verzoek om uw geld te komen terughalen. Bij deze roep ik u nogmaals op om contact op te nemen met onze winkel in Amsterdam, zodat wij de vergissing kunnen herstellen.
Bij Eyewish is een recept ook niet gratis helaas.quote:Op maandag 5 september 2016 14:24 schreef Jordy-B het volgende:
Het is een brillenwinkel, hè. Die willen graag geld verdienen.
De oogmeting zit bij de prijs van de bril in, maar als je geen bril koopt, kan ik me voorstellen dat ze wel een andere vergoeding willen hebben.
Je moet gewoon kijken naar de opticiens die ermee adverteren dat een oogmeting altijd gratis en vrijblijvend is. En dan de voorwaarden zien te vinden om ze daarmee om de oren te kunnen slaan als ze weigeren.
Specsavers beweert dit, en Eyewish, Hans Anders en wellicht anderen.
Aan de reacties van Eye Wish op consumentensites te zien, is een recept dat wèl.quote:Op maandag 5 september 2016 14:32 schreef Blijdoener het volgende:
[..]
Bij Eyewish is een recept ook niet gratis helaas.
quote:Namens Eye Wish bied ik u mijn verontschuldigingen aan voor de gemaakte fout. Bij Eye Wish is een oogmeting altijd zonder kosten, zoals onze website ook vermeldt.
Bij navraag is gebleken dat u afgelopen zondag bent geholpen door een nieuwe opticien (afkomstig van een particuliere opticien met andere regels), die u per abuis deze kosten in rekening heeft gebracht. Toen de bedrijfsleider dit op maandag ontdekte heeft hij contact met u gezocht en een boodschap achtergelaten met het verzoek om uw geld te komen terughalen. Bij deze roep ik u nogmaals op om contact op te nemen met onze winkel in Amsterdam, zodat wij de vergissing kunnen herstellen.
Jij hebt het over de oogmeting, maar waarschijnlijk krijg je het recept dan niet mee. Of waar zie jij staan van wel?quote:Op maandag 5 september 2016 14:34 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Aan de reacties van Eyewish op consumentensites te zien, is een recept dat wèl.
https://kassa.vara.nl/vra(...)gezondheid/oogmeting
[..]
Ik heb het gelezen en ook hier gaat het niet om het recept meekrijgen. Zij bieden een meting -in principe gratis- aan om bij hen een bril te kopen. Mocht je hier vanaf zien dan betaal je niets. Je krijgt echter niet het recept mee voor zover ik daar uit kan opmaken.quote:Op maandag 5 september 2016 14:34 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Aan de reacties van (o.a.) Eyewish op consumentensites te zien, zijn ze dat wèl.
https://kassa.vara.nl/vra(...)gezondheid/oogmeting
[..]
Beetje vreemde instelling trouwens. Volgens mij verdoe je vooral hun tijd als jij zonder intentie iets te kopen gebruik maakt van hun resources.quote:Op maandag 5 september 2016 14:16 schreef Blijdoener het volgende:
Laatst was ik bij de Pearl, om mijn ogen te laten testen.
Blijkt dat ik een bril/lenzen nodig heb.
Aangezien ik geen kapitalen kwijt wil en de zorgverzekering niks dekt, wil ik de eventuele lenzen of bril online kopen.
Scheelt aanzienlijk in de prijs, en ze hebben alleen een recept van je oogsterkte e.d. nodig.
Blijkt dat ik dat recept bij de Pearl niet eens mee kreeg, of ik moest ¤30 (!!!) euro neerleggen.
Dat vind ik echt te duur, vooral omdat ze de test echt maar halfbakken hebben gedaan.
Binnen vijf minuten stond ik weer buiten.
Voordat ik mijn tijd nog meer verdoe wil ik graag weten of iemand een opticien weet waar je het recept wel gewoon mee krijgt, of in ieder geval niet voor zo'n hoog bedrag?
Dan ben ik denk ik nog meer kwijt aan eigen risico dan als ik het door een opticien laat doen.quote:Op maandag 5 september 2016 14:36 schreef DapperDan het volgende:
Kan je niet via de huisarts een verwijsbrief krijgen als je daarheen gaat met klachten over je zicht? Of is het al zo gek dat je dat ook niet meer vergoed krijgt en ze liever hebben dat je onder een trein loopt?
Ze moest ¤35 betalen èn kreeg het recept niet mee. Eye Wish heeft dat teruggedraaid (maar inderdaad, het is niet duidelijk of ze het recept nu wèl of niet gekregen heeft.)quote:Op maandag 5 september 2016 14:35 schreef focal het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen en ook hier gaat het niet om het recept meekrijgen. Zij bieden een meting -in principe gratis- aan om bij hen een bril te kopen. Mocht je hier vanaf zien dan betaal je niets. Je krijgt echter niet het recept mee voor zover ik daar uit kan opmaken.
Ja en het ging duidelijk om een fout. Dit had niet mogen gebeuren, maar de normale gang van zaken is volgens mij bij al die zaken dat je het niet meekrijgt gratis. Om cheapo's zoals ts af te schrikken.quote:Op maandag 5 september 2016 14:40 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ze moest ¤35 betalen èn kreeg het recept niet mee. Eye Wish heeft dat teruggedraaid (maar inderdaad, het is niet duidelijk of ze het recept nu wèl of niet gekregen heeft.)
Desalniettemin blijft het zo dat dergelijke kosten in hun algemene voorwaarden dienen te staan. Dus die moet je doorspitten.
Toch zou ik mij voor zoiets belangrijks als mijn ogen mijzelf laten doorverwijzen naar een oogarts. Die zijn veel nauwkeuriger en druppelen je ogen ook alvorens ze gaan meten.quote:Op maandag 5 september 2016 14:38 schreef Blijdoener het volgende:
[..]
Dan ben ik denk ik nog meer kwijt aan eigen risico dan als ik het door een opticien laat doen.
En die opticiens zijn volgens mij ook gewoon gediplomeerd.
Bij mij is er nog nooit gedruppeld en dat was toch een goede (en dure) opticien.quote:Op maandag 5 september 2016 14:50 schreef DapperDan het volgende:
[..]
Toch zou ik mij voor zoiets belangrijks als mijn ogen mijzelf laten doorverwijzen naar een oogarts. Die zijn veel nauwkeuriger en druppelen je ogen ook alvorens ze gaan meten.
Bij de vorige test had ik een sterkte aan beide kanten van minder dan -1, zal ook niet non-stop een bril gaan dragen.quote:Op maandag 5 september 2016 14:50 schreef DapperDan het volgende:
[..]
Toch zou ik mij voor zoiets belangrijks als mijn ogen mijzelf laten doorverwijzen naar een oogarts. Die zijn veel nauwkeuriger en druppelen je ogen ook alvorens ze gaan meten.
Ja gek he als de opticien een echte winkel heeft waar je de bril echt kan zien en opkan zetten om te zien of hij past en de opticien je voorziet van informatie en je bril gratis afstelt als hij scheef staat.quote:Op maandag 5 september 2016 14:33 schreef LastRequest het volgende:
Ik volg het graag! Koop al maanden lenzen online omdat het bijna de helft van de prijs scheelt maar vind het wel vervelend dat ik nu geen regelmatige oogmeting meer heb. Zit dus met een soortgelijke vraag: zou graag af en toe (zeg: 1x per jaar) m'n ogen laten opmeten zodat ik weet wat ik moet bestellen. Ik vind wat ervoor betalen niet erg, de verschillen in kosten van de producten daadwerkelijk bij de opticien bestellen of online zijn alleen zo enorm groot.
Dat begrijp ik allemaal maar dat neemt toch mijn vraag niet weg? Ik hoef al die service namelijk niet, die neem ik wel af als ik een bril koop maar dat doe ik niet zo vaak. Het gaat mij om lenzen. Lenzen moet ik om de paar maanden nieuw bestellen, dan hoef ik niet elke keer naar zo'n zaak maar bestel ik ze liever online. Ik zou het alleen fijn vinden als m'n ogen toch ook af en toe weer opnieuw gemeten worden. Vind het zelf niet zo'n gekke vraag eigenlijk.quote:Op maandag 5 september 2016 14:53 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
Ja gek he als de opticien een echte winkel heeft war je de bril echt kan zien en opkan zetten om te zien of hij past en de opticien je voorzien van informatie en je bril gratis afstelt als het scheef staat.
Je gratis wordt opgemeten en vaak ook nog een extra gratis ( zonnen) bril krijgt.
Ohja want geld willen besparen is hartstikke "schraal".quote:Op maandag 5 september 2016 14:52 schreef kanovinnie het volgende:
Ik sta er echt van te kijken hoe schraal TS is. Het gaat hier over je zicht, niet over een brood.
Ik vind het schraal om ergens een test te doen en die gratis te willen hebben om vervolgens je spullen online te kopen omdat dat goedkoper is.quote:Op maandag 5 september 2016 14:57 schreef Blijdoener het volgende:
[..]
Ohja want geld willen besparen is hartstikke "schraal".
Jij noemt het schraal, ik noem het slim.quote:Op maandag 5 september 2016 14:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vind het schraal om ergens een test te doen en die gratis te willen hebben om vervolgens je spullen online te kopen omdat dat goedkoper is.
Dat is imo hetzelfde als kleding in de winkel passen en online kopen omdat het goedkoper is.
Ik loop al jaren bij een opticien van de specksavers en heb nooit problemen met metingen. Maar je moet wel naar de goeie brillen winkel gaan, er zijn er ook die niet gediplomeerde opticiens laten meten.quote:Op maandag 5 september 2016 14:50 schreef DapperDan het volgende:
[..]
quote:Op maandag 5 september 2016 15:01 schreef Blijdoener het volgende:
[..]
Jij noemt het schraal, ik noem het slim.![]()
Als ik een nieuwe smartphone koop ga ik ook altijd eerst naar de Mediamarkt om te kijken hoe het ding in de hand ligt, om hem vervolgens online te kopen bij Coolblue o.i.d.
De 15/16-jarige medewerkers bij Mediamarkt zijn alles behalve deskundig. Ik kijk in de winkel, vergelijk specs en prijzen op internet (Tweakers vooral). En kijk welke webshop de meeste service geeft. Dan pas maak ik de keuze waar ik mijn geld uitgeef.quote:Op maandag 5 september 2016 15:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]![]()
Zeker meteen gratis advies inwinnen bij de mediamarkt?
dat zou ik op zich wel schraal durven noemen ja...quote:Op maandag 5 september 2016 15:01 schreef Blijdoener het volgende:
[..]
Jij noemt het schraal, ik noem het slim.![]()
Als ik een nieuwe smartphone koop ga ik ook altijd eerst naar de Mediamarkt om te kijken hoe het ding in de hand ligt, om hem vervolgens online te kopen bij Coolblue o.i.d.
Als ik graag wil weten hoe iets in de hand ligt dan koop ik het in de winkel waar ik voel. Ik vind het raar dat je wel de service wilt van een bedrijf, maar ze geen omzet gunt.quote:Op maandag 5 september 2016 15:24 schreef Blijdoener het volgende:
[..]
De 15/16-jarige medewerkers bij Mediamarkt zijn alles behalve deskundig. Ik kijk in de winkel, vergelijk specs en prijzen op internet (Tweakers vooral). En kijk welke webshop de meeste service geeft. Dan pas maak ik de keuze waar ik mijn geld uitgeef.
Maar ohh dat is natuurlijk heel erg pauper, om als consument waar voor je geld te willen hebben.
quote:Op maandag 5 september 2016 15:33 schreef kanovinnie het volgende:
Dat is niet waar voor je geld willen, maar voor een dubbeltje niks op de eerste rij.
Serieus zeg. En je schaamt je ook niet een héél klein beetje?quote:Op maandag 5 september 2016 14:32 schreef Blijdoener het volgende:
Bij Eyewish is een recept ook niet gratis helaas.
De test ging heel snel, ik moest tussen twee beelden telkens de beste kiezen. Soms kon ik niet echt kiezen, dat gaf ik ook aan maar dan moest ik tóch kiezen.quote:Op maandag 5 september 2016 20:34 schreef Holenbeer het volgende:
Als je denkt dat het halfbakken is zou ik er sowieso niets mee doen. Straks krijg je een bril op verkeerde sterkte. Dit of de meting nou echt slecht is of het tussen je oren zit, ga naar een andere opticien
Ja precies, een bril kan er tof uitzien op het plaatje, maar misschien past ie wel helemaal niet bij je gezicht. En je wil toch niet voor lul lopen.quote:Op maandag 5 september 2016 15:24 schreef gianni61 het volgende:
[..]
dat zou ik op zich wel schraal durven noemen ja...
daarbij zou ik een bril nooit op internet bestellen.
die wil ik toch echt eerst op mn neus zien voordat ik hem koop
Die druppels zijn ook niet heilig. Mijn ogen zijn eens gedruppeld en daar kwamen totaal andere sterktes uit dan ik nodig had.quote:Op maandag 5 september 2016 14:50 schreef DapperDan het volgende:
[..]
Je kan gewoon online passen.. en DRIE maand proberen zonder gezeur over centen..quote:Op dinsdag 6 september 2016 15:08 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Ja precies, een bril kan er tof uitzien op het plaatje, maar misschien past ie wel helemaal niet bij je gezicht. En je wil toch niet voor lul lopen.
Ik heb nog nooit 300 euro betaald voor een bril in de winkel.quote:Op dinsdag 6 september 2016 15:26 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Je kan gewoon online passen.. en DRIE maand proberen zonder gezeur over centen..
De voorwaarden en kwaliteit zijn online echt stukken beter..
Daarbij als je in een aanbiedingsperiode zit, betaal je 3 tientjes voor een complete bril.. (en zonder te overdrijven 300 in een winkel)
Ik wel.. en draag vanaf mn 7e brillen.. Een verademing om ze online te kunnen kopen..quote:Op dinsdag 6 september 2016 15:28 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit 300 euro betaald voor een bril in de winkel.
Niet elke brildrager mankeert hetzelfde. Maar wie weet is TS zo'n geval waarbij het terug te draaien is...quote:Op dinsdag 6 september 2016 15:28 schreef Manke het volgende:
Waarom zou je een bril nemen als het terug te draaien valt wanneer je deze nog niet hebt
Oogtest is gratis. Recept blijkbaar niet.quote:Op maandag 5 september 2016 22:09 schreef Blijdoener het volgende:
De reden dat ik dit topic aanmaakte is meer omdat iedereen áltijd roept dat een oogtest gratis is.
Maar dat blijkt dus helemaal niet zo te zijn als je een recept wil...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |