Ja ik en mijn vriendin hebben alles al ingeleverd, en de hypotheek is dus ook toegekend aan ons, alleen we hebben nog niet bij de notaris de hypotheekakte getekend, dat gaat tegelijk met overdracht van huis.quote:Op maandag 5 september 2016 11:51 schreef Loveless85 het volgende:
Heb je al een werkgeversverklaring ingeleverd? Tegenwoordig is er redelijk wat te checken door gekoppelde systemen, en faillissementen zijn openbaar te raadplegen.
Dat lijkt me zijn probleem nietwaar. Lijkt me overigens een risico dat je sowieso moet incalculeren en niet pas als een kip zonder kop naar gaan handelen als de situatie zich daadwerkelijk voordoet, dat lijkt me een veel grotere fout.quote:Op maandag 5 september 2016 11:52 schreef CoolGuy het volgende:
Maar...wacht even. Je wil dus nu alsnog doorzetten terwijl je weet dat je binnen afzienbare tijd geen werk meer hebt. Hoe ga je die hypotheek dan betalen?
Zo denk ik er dus ook over, als ik 1 dag na het tekenen bij de notaris mn baan verlies kraait er geen haan naar. Maar nu zitten we net nog in de maand voor het officiele tekenen, maar de hypotheek is wel al toegekend. Ik wil wel zeker weten dat de hypotheek niet ineens ingetrokken wordt... Terwijl mijn huur e.d. al opgezegd is.quote:Op maandag 5 september 2016 12:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat lijkt me zijn probleem nietwaar. Lijkt me overigens een risico dat je sowieso moet incalculeren en niet pas als een kip zonder kop naar gaan handelen als de situatie zich daadwerkelijk voordoet, dat lijkt me een veel grotere fout.
Wanneer zou je je huur opzeggen?quote:Op maandag 5 september 2016 12:08 schreef Amsterdamner het volgende:
[..]
Zo denk ik er dus ook over, als ik 1 dag na het tekenen bij de notaris mn baan verlies kraait er geen haan naar. Maar nu zitten we net nog in de maand voor het officiele tekenen, maar de hypotheek is wel al toegekend. Ik wil wel zeker weten dat de hypotheek niet ineens ingetrokken wordt... Terwijl mijn huur e.d. al opgezegd is.
Wie weet dit?
Net alsof een hypotheek zoveel duurder is dan huur die hij ook zou moeten betalen.quote:Op maandag 5 september 2016 11:52 schreef CoolGuy het volgende:
Maar...wacht even. Je wil dus nu alsnog doorzetten terwijl je weet dat je binnen afzienbare tijd geen werk meer hebt. Hoe ga je die hypotheek dan betalen?
Nou dat ik hem verlies is wel zeker maar ze zijn nu nog bezig met een reddingsplan, maar dat is meer om al het materieel te redden denk ik. Maar ik bedoel, ben nu nog niet ontslagen en krijg september sowieso nog gewoon betaald. Het bedrijf bestaat nog, en IS nog niet failliet verklaard. Dat zal pas gebeuren na het "redden".quote:Op maandag 5 september 2016 12:10 schreef Lienekien het volgende:
Dus over een maand ga je tekenen. En het kan nog maanden duren voordat duidelijk wordt of je je baan verliest.
Ik zeg door laten gaan.
En dan moet je de huur dus opzeggen voordat je de handtekening bij de notaris hebt gezet?quote:Op maandag 5 september 2016 12:16 schreef Amsterdamner het volgende:
[..]
Nou dat ik hem verlies is wel zeker maar ze zijn nu nog bezig met een reddingsplan, maar dat is meer om al het materieel te redden denk ik. Maar ik bedoel, ben nu nog niet ontslagen en krijg september sowieso nog gewoon betaald. Het bedrijf bestaat nog, en IS nog niet failliet verklaard. Dat zal pas gebeuren na het "redden".
We zeggen de huur op per 1 nov, dus in oktober klussen en dan gelijk erin.
We hebben dan 1 maand dubbele lasten.
De huur is overigens hoger dan de hypotheek.
Dat is niet wat ik bedoel. Wat ik bedoel is dat je bij een eigen huis ietwat meer issues gaat krijgen als je elke maand meer moet betalen dan je binnen krijgt, tenzij je met je 70% ww je hypotheeklasten kunt betalen natuurlijk.quote:Op maandag 5 september 2016 12:15 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Net alsof een hypotheek zoveel duurder is dan huur die hij ook zou moeten betalen.
Banken mogen veel.quote:Op maandag 5 september 2016 12:18 schreef Amsterdamner het volgende:
Bedankt voor de reacties zover, dat ik hem zelf door laat gaan staat vast. Maar wat ik mij afvraag is of de bank hem zomaar nog kan annuleren, nadat de bindende offerte al getekend is. wat denken jullie?
Ja dat mogen ze. (ik zou het eerder vreemd vinden als zij dit niet zouden doen.)quote:Op maandag 5 september 2016 12:18 schreef Amsterdamner het volgende:
Bedankt voor de reacties zover, dat ik hem zelf door laat gaan staat vast. Maar wat ik mij afvraag is of de bank hem zomaar nog kan annuleren, nadat de bindende offerte al getekend is. wat denken jullie?
Die drie dagen bedenktijd zijn natuurlijk allang verlopen als TS imiddels zijn hypotheek inmiddels rond heeft.quote:Op maandag 5 september 2016 13:09 schreef Fe2O3 het volgende:
Je hebt na tekenen van contract 3 dagen bedenktijd, zo te zien is dat moment nog? Of heb je een koopcontract getekend zonder hypotheek rond te hebben?
Wanneer je met NHG koopt dan kan je die meteen afschrijven als je hier niets over meldt (1e voorwaarde ...) en de kans op betalingsproblemen is reëel medunkt.
Ik denk dat in de hypotheek voorwaarden ook wel eea staat over niet melden van belangrijke zaken, je baan kwijt raken is zoiets. De gevolgen daarvan hangen van de bank af en het moment van opmerken van je fraude ... intrekken offerte of direct opeisbaar zijn van de hypotheek. Dan ben je nog veel verder van huis, ook al zou je het gewoon kunnen betalen.
Als TS hem rond had was zijn vraag ook niet relevant meer :pquote:Op maandag 5 september 2016 13:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die drie dagen bedenktijd zijn natuurlijk allang verlopen als TS imiddels zijn hypotheek rond heeft.
Hij heeft zijn hypotheek rond maar hij moet nog naar de notaris.quote:Op maandag 5 september 2016 13:13 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Als TS hem rond had was zijn vraag ook niet relevant meer :p
TS heeft het rond maar de overdacht is nog niet geweest en dus is de hypotheekakte ook nog niet getekend.quote:Op maandag 5 september 2016 13:13 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Als TS hem rond had was zijn vraag ook niet relevant meer :p
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |