SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Updates:
The Levantine War - Reddit
https://twitter.com/IraqiSecurityIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Er is door de YPG met hulp van de PUK een Rojava-systeem geïmplementeerd voor Sinjar, omdat de Peshmerga een externe macht is en de benen nam in 2014 met een genocide als gevolg. Zo kunnen ze zichzelf altijd nog beschermen mocht dat noodzakelijk zijn. Ook heeft de PUK er baad bij dat de KDP niet te veel macht krijgt in Sinjar.quote:Op zondag 4 september 2016 20:56 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat weet ik niet. ik ken de casus niet goed genoeg om daar een mening over te hebben.
jund kneusjes voelen de bui al hangen lijkt het weltwitter:Charles_Lister twitterde op zondag 04-09-2016 om 20:47:03Big: Heavy fighting between Jund al-Aqsa & Ahrar al-Sham in Ariha, #Idlib.Suspected Jund al-Aqsa suicide bombing of Ahrar HQ in Binnish. reageer retweet
Het is niet of Assad of jihadi natuurlijk.quote:Op zondag 4 september 2016 21:05 schreef SupportIceland het volgende:
De reden dat ik Assad als het beste alternatief zie: onder Assad kon men in Syrië relatief vredig met elkaar leven. Minderheden werden niet systematisch onderdrukt en hoefde niet voor hun leven te vrezen.
Dit is onder beleid van de mujahideen wel anders.
Als die gevechten uitbreiden zullen ze hun Hama offensief moeten opgeven.quote:Op zondag 4 september 2016 21:05 schreef Slayage het volgende:
jund kneusjes voelen de bui al hangen lijkt het weltwitter:Charles_Lister twitterde op zondag 04-09-2016 om 20:47:03Big: Heavy fighting between Jund al-Aqsa & Ahrar al-Sham in Ariha, #Idlib.Suspected Jund al-Aqsa suicide bombing of Ahrar HQ in Binnish. reageer retweet
Dit ligt niet eens aan Assad zelf. Assad werd president onder nauwe marges van de oude garde van de Ba'ath partij die het niet zou dulden dat er grote hervormingen zouden komen. had hij dat gedaan dan was er al lang een coupquote:Op zondag 4 september 2016 21:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is niet of Assad of jihadi natuurlijk.
En zelfs als Assad aanblijft kunnen er hervormingen op het gebied van mensenrechten worden geëist.
Het is niet normaal dat geen Syriër in een bar vrijuit durfde te praten omdat de Mukhabarat overal meeluistert. Dat mensen verdwijnen en worden gemarteld.
ff kijken of het kleinschalig is of mogelijk escaleert.quote:Op zondag 4 september 2016 21:08 schreef Zahreddine het volgende:
[..]
Als die gevechten uitbreiden zullen ze hun Hama offensief moeten opgeven.
Stom ISIS aanhangsel dat ze zijn
nederlnds graag...quote:
twitter:Souria4Syrians twitterde op zondag 04-09-2016 om 20:14:03Syrian Army & civilian defenders repel jihadist attack on Kawkab killing many jihadists and seizing vehicles #Hama https://t.co/MHwA4wSbbv reageer retweet
twitter:Souria4Syrians twitterde op zondag 04-09-2016 om 20:46:30On the corpse of the jihadist fighting alongside side US-backed "rebels" they found ISIS headbands & badges #Hama https://t.co/acYu6OPHRf reageer retweet
Dat is precies wat ik in het vorige topic al aangaf. Hij erfde een systeem. Ik hou de Ba'ath, de veiligheidsdiensten, zijn vader en dergelijke verantwoordelijk. Zou hij te veel veranderen, zou hij inderdaad worden afgezet. Assad is een correcte man als je het mij vraagt.quote:Op zondag 4 september 2016 21:09 schreef Zahreddine het volgende:
[..]
Dit ligt niet eens aan Assad zelf. Assad werd president onder nauwe marges van de oude garde van de Ba'ath partij die het niet zou dulden dat er grote hervormingen zouden komen. had hij dat gedaan dan was er al lang een coup
assad is ook gewoon de "frontman" van het regime, het regime is het probleem idd.quote:Op zondag 4 september 2016 21:09 schreef Zahreddine het volgende:
[..]
Dit ligt niet eens aan Assad zelf. Assad werd president onder nauwe marges van de oude garde van de Ba'ath partij die het niet zou dulden dat er grote hervormingen zouden komen. had hij dat gedaan dan was er al lang een coup
een correcte man in een rot systeem levert uiteindelijk rot werk af.quote:Op zondag 4 september 2016 21:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik in het vorige topic al aangaf. Hij erfde een sust. Ik hou de Ba'ath, de veiligheidsdiensten, zijn vader en dergelijke verantwoordelijk. Zou hij te veel veranderen, zou hij inderdaad worden afgezet. Assad is een correcte man als je het mij vraagt.
Neem daarbij dat Bashar nooit bedoeld was om president te worden, dat was zijn oudere broer Bassel (RIP)quote:Op zondag 4 september 2016 21:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik in het vorige topic al aangaf. Hij erfde een sust. Ik hou de Ba'ath, de veiligheidsdiensten, zijn vader en dergelijke verantwoordelijk. Zou hij te veel veranderen, zou hij inderdaad worden afgezet. Assad is een correcte man als je het mij vraagt.
Klopt.quote:Op zondag 4 september 2016 21:13 schreef Zahreddine het volgende:
[..]
Neem daarbij dat Bashar nooit bedoeld was om president te worden, dat was zijn oudere broer Bassel (RIP)
zou dat iets voor het systeem uitgemaakt hebben?quote:Op zondag 4 september 2016 21:13 schreef Zahreddine het volgende:
[..]
Neem daarbij dat Bashar nooit bedoeld was om president te worden, dat was zijn oudere broer Bassel (RIP)
Dat doet het gehele regime. Als je de interviews met hem bekijkt zie je dat het echt geen villain is.quote:Op zondag 4 september 2016 21:13 schreef Slayage het volgende:
[..]
een correcte man in een rot systeem levert uiteindelijk rot werk af.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bassel_al-Assadquote:Op zondag 4 september 2016 21:14 schreef Slayage het volgende:
[..]
zou dat iets voor het systeem uitgemaakt hebben?
"Wanneer ik dood ga, zullen jullie overal balkende sjiieten horen. Ze zullen Irak, Syrie en Libanon bezetten. Ze zullen tot jullie komen onder de banner van de religie. En dan zullen jullie weten dat ik me op de waarheid bevond toen ik ze onderdrukte en hen manieren onderwees."quote:
ik zie hem vooral een act neerzetten.quote:Op zondag 4 september 2016 21:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat doet het gehele regime. Als je de interviews met hem bekijkt zie je dat het echt geen villain is.
welke beweging?quote:Op zondag 4 september 2016 21:16 schreef Zahreddine het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Bassel_al-Assad
Leek mij wel een goede man die wat zou kunnen bewegen.
Dit baseer je op?quote:Op zondag 4 september 2016 21:12 schreef Richestorags het volgende:
Assad is een correcte man als je het mij vraagt.
Tegen corruptie. En lijkt me iemand die niet met zich laat sollen dus hij zou wel de kracht hebben om wat te veranderenquote:
tja.quote:Op zondag 4 september 2016 21:16 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
"Wanneer ik dood ga, zullen jullie overal balkende sjiieten horen. Ze zullen Irak, Syrie en Libanon bezetten. Ze zullen tot jullie komen onder de banner van de religie. En dan zullen jullie weten dat ik me op de waarheid bevond toen ik ze onderdrukte en hen manieren onderwees."
Sadam Husein
Zijn levensloop. Hij was oogarts in Londen. Niet geïnteresseerd in de macht en om zijn vader op te volgen. Hoe hij zich opstelt in interviews. Hij is uiteindelijk ook maar een poppetje van het regime.quote:
Nigga what?quote:Op zondag 4 september 2016 21:16 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
"Wanneer ik dood ga, zullen jullie overal balkende sjiieten horen. Ze zullen Irak, Syrie en Libanon bezetten. Ze zullen tot jullie komen onder de banner van de religie. En dan zullen jullie weten dat ik me op de waarheid bevond toen ik ze onderdrukte en hen manieren onderwees."
Sadam Husein
dat zou best kunnen, maar de problemen van het syrische regime ging/gaat uiteraard veel verder dan corruptie, als corruptie de reden van deze opstand is, zou namelijk het gehele midden oosten in opstand moeten komen.quote:Op zondag 4 september 2016 21:18 schreef Zahreddine het volgende:
[..]
Tegen corruptie. En lijkt me iemand die niet met zich laat sollen dus hij zou wel de kracht hebben om wat te veranderen
Natuurlijk gaat het verder dan dat, het was een voorbeeld. Nuja als we zijn wiki mogen geloven was hij best wel een oprecht en intelligent manquote:Op zondag 4 september 2016 21:22 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat zou best kunnen, maar de problemen van het syrische regime ging/gaat uiteraard veel verder dan corruptie, als corruptie de reden van deze opstand is, zou namelijk het gehele midden oosten in opstand moeten komen.
saddam was een sektarisch product in een sektarische wereld. zo bekeken had hij idd gewoon gelijk om de sjias te onderukken, zoals hij het stelt, ik ga er ff vanuit dat deze quote authentiek is.quote:
dat zou best kunnen, maar een goede man in een verrot systeem levert verrot werk. denk niet dat het veel uit zou hebben gemaakt, als bashar oogarts was gebleven.quote:Op zondag 4 september 2016 21:23 schreef Zahreddine het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat het verder dan dat, het was een voorbeeld. Nuja als we zijn wiki mogen geloven was hij best wel een oprecht en intelligent man
Niet?quote:Op zondag 4 september 2016 21:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is niet of Assad of jihadi natuurlijk.
En zelfs als Assad aanblijft kunnen er hervormingen op het gebied van mensenrechten worden geëist.
Het is niet normaal dat geen Syriër in een bar vrijuit durfde te praten omdat de Mukhabarat overal meeluistert. Dat mensen verdwijnen en worden gemarteld.
Los daarvan was Syrië onder hem wel redelijk stabiel, welvarend en waren minderheden goed beschermd. Daarom zouden er nooit jihadi aan de macht mogen komen.
dat maakte het hele gebeuren ingewikkelder. als iedereen de andere kant op had gekeken was de opstand (waarschijnlijk) relatief snel neergeslagen.quote:Op zondag 4 september 2016 21:23 schreef JubaUrbicus het volgende:
Problemen van de opstand is dat hij is gesteund door buitenlandse krachten (Amerika, Qatar en andere landen) waardoor de opstand potentie had gekregen om ook te lukken.
wel als je het overzichtelijk voor jezelf wilt houdenquote:
Misschien.quote:Op zondag 4 september 2016 21:26 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat zou best kunnen, maar een goede man in een verrot systeem levert verrot werk. denk niet dat het veel uit zou hebben gemaakt, als bashar oogarts was gebleven.
Alle rijke presidents/koningszonen van de Arabische landen studeren aan prestigieuze uni's in het Westen, dus ook Bashar. Weinig bijzonders als je daarmee wil zeggen "dat hij een goede man is".quote:Op zondag 4 september 2016 21:20 schreef Richestorags het volgende:
Zijn levensloop. Hij was oogarts in Londen.
Hoe weet je dit?quote:Niet geïnteresseerd in de macht en om zijn vader op te volgen.
Hoe bedoel je?quote:Hoe hij zich opstelt in interviews.
Saudische Koning en kroonprinsen ook. Maar die haat je waarschijnlijk wel. Hebben net zo weinig keus in het opvolgen van papa die Qatar regeert of KSA. Studeerden ook ergens in de UK of Amerika. etc.quote:Hij is uiteindelijk ook maar een poppetje van het regime.
En je had verraders die FSA hadden opgezet en opeens zag je veel ex SAA overstappen naar FSA dat door Amerika en partners is opgezet, daarna hebben ze wapens gekregen en nu zitten we 6 jaar verder nog steeds oorlog.quote:Op zondag 4 september 2016 21:27 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat maakte het hele gebeuren ingewikkelder. als iedereen de andere kant op had gekeken was de opstand (waarschijnlijk) relatief snel neergeslagen.
It takes one to know one ilias.quote:Op zondag 4 september 2016 21:29 schreef JubaUrbicus het volgende:
En je had verraders die FSA hadden opgezet
Je weet toch dat Bassel niet eens de verkozen opvolger was in eerste instantie right?quote:Op zondag 4 september 2016 21:28 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Alle rijke presidents/koningszonen van de Arabische landen studeren aan prestigieuze uni's in het Westen, dus ook Bashar. Weinig bijzonders als je daarmee wil zeggen "dat hij een goede man is".
[..]
Hoe weet je dit?
De traditie bij Arabieren is (ook een "presidentieel systeem" oftewel Assad-dynasty) dat de oudste zoon papa's rol overneemt als die het loodje legt. Bashar was niet de oudste. Dus is van kleins af aan nooit in die rol opgevoed. Heeft niets te maken met "geen enkele interesse in de macht".
[..]
Hoe bedoel je?
[..]
Saudische Koning en kroonprinsen ook. Maar die haat je waarschijnlijk wel. Hebben net zo weinig keus in het opvolgen van papa die Qatar regeert of KSA. Studeerden ook ergens in de UK of Amerika. etc.
zo is het.quote:Op zondag 4 september 2016 21:29 schreef JubaUrbicus het volgende:
en nu zitten we 6 jaar verder nog steeds oorlog.
Dan zal dat niet zo zijn. Punt is dat Bashar nooit is groot gebracht met het vooruitgestippelde idee dat hij de grote man moest worden die de show runt. Dus kan je helemaal nergens stellen "hij was nooit op macht uit". Hij is van kleins af aan opgebracht met het idee dat niet hij maar iemand anders de rol van president zou overnemen. En daar leg je je bij neer als welwillende zoon.quote:Op zondag 4 september 2016 21:30 schreef Zahreddine het volgende:
Je weet toch dat Bassel niet eens de verkozen opvolger was in eerste instantie right?
twitter:News_Executive twitterde op zondag 04-09-2016 om 20:32:53UPDATE: Israel military hit a Syrian military position on the Syrian side of the Golan Heights after a mortar was fired into Israel earlier reageer retweet
Lijkt mij weer een schurkenstreek van de ''rebellen''quote:Op zondag 4 september 2016 21:34 schreef Slayage het volgende:
waarom ook niettwitter:News_Executive twitterde op zondag 04-09-2016 om 20:32:53UPDATE: Israel military hit a Syrian military position on the Syrian side of the Golan Heights after a mortar was fired into Israel earlier reageer retweet
waarom ook nietquote:Op zondag 4 september 2016 21:35 schreef Zahreddine het volgende:
[..]
Lijkt mij weer een schurkenstreek van de ''rebellen''
Hezbollah?quote:Op zondag 4 september 2016 21:35 schreef Zahreddine het volgende:
[..]
Lijkt mij weer een schurkenstreek van de ''rebellen''
Waarom zouden ze? Geen directe aanleiding. Nee, gewoon weer een streek van de rebellen om de SAA te klotenquote:
Touche.quote:Op zondag 4 september 2016 21:28 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Alle rijke presidents/koningszonen van de Arabische landen studeren aan prestigieuze uni's in het Westen, dus ook Bashar. Weinig bijzonders als je daarmee wil zeggen "dat hij een goede man is".
Weten is een groot woord, het is meer een impressie.quote:Hoe weet je dit?
Ook mensen die niet die rol krijgen kunnen hem ambiëren. Genoeg hooggeplaatsten die door hun familie zijn vermoordquote:De traditie bij Arabieren is (ook een "presidentieel systeem" oftewel Assad-dynasty) dat de oudste zoon papa's rol overneemt als die het loodje legt. Bashar was niet de oudste. Dus is van kleins af aan nooit in die rol opgevoed. Heeft niets te maken met "geen enkele interesse in de macht".
Ik haat de kanker die vanuit heel die staat komt. Individuele leden van het koningshuis kunnen oké zijn.quote:Saudische Koning en kroonprinsen ook. Maar die haat je waarschijnlijk wel. Hebben net zo weinig keus in het opvolgen van papa die Qatar regeert of KSA. Studeerden ook ergens in de UK of Amerika. etc.
Betwijfel deze aanname. Deze kennis wordt vaak gereserveerd voor de toekomstige presidenten. Die moeten dan enige militaire kennis hebben en studeren dan in de UK aan prestigieuze militaire academies. Velen uit de Golf bijv.quote:Op zondag 4 september 2016 21:40 schreef Richestorags het volgende:
Ook mensen die niet die rol krijgen kunnen hem ambiëren. Genoeg hooggeplaatsten die door hun familie zijn vermoordAls hij echt zo geïnteresseerd was in macht, zou hij wel generaal spelen in Syrië i.p.v. oogarts in Londen denk je niet?
Het is een raak discussiepunt; in hoeverre is een Assad of andere dictator van een regime verantwoordelijk voor de grove misdaden? En eigenlijk niet gewoon "best een goede man op de verkeerde plaats door omstandigheden". Alleen wie je deze kaart toespeelt is wel ook echt gewoon persoonlijke willekeur (smaak).quote:Ik haat de kanker die vanuit heel die staat komt. Individuele leden van het koningshuis kunnen oké zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |