abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165088301
OP:
quote:
Lijkt me een duidelijke vraagstelling, op wie/welke partij ga je stemmen (zoals het er nu voorstaat? Leg ook uit waarom.
Stemt!
pi_165097442
Blijkbaar was er aan een topic genoeg..
pi_165111354

_O_
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_165120516
Waarschijnlijk stap ik weer over van PVDA naar SP, maar op wie ik ga stemmen weet ik nog niet :)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_165129874
Ik weet het niet. Bij de stemwijzer kwam er pvv uit. Maar ik denk dat Wilders te onrealistisch is en zich weer terug trekt ofzo. Sp misschien dan maar ik denk niet dat ze alles waar kunnen maken want te weinig geld voor alles. Misschien dan pvdd.
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_165129991
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 17:28 schreef Vimbavimba het volgende:
Ik weet het niet. Bij de stemwijzer kwam er pvv uit. Maar ik denk dat Wilders te onrealistisch is en zich weer terug trekt ofzo. Sp misschien dan maar ik denk niet dat ze alles waar kunnen maken want te weinig geld voor alles. Misschien dan pvdd.
Van de Pvda naar de SP dat zal niet veel verschil gaan maken denk ik, het wordt pas interessant als VVD ers of D66 ers switchen naar links.
PVV weet ik ook niet, volgens mij als er een coalitie zou komen met VVD en PVV dan zou het wel eens heel fout kunnen gaan?
Of PVV het meeste en de rest een coalitie, dan heb ik paars twee denk ik, wat de handen gebonden zijn als de PVV het niet met hun eens is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2016 17:41:31 ]
pi_165139140
PARTIJ VOOR DE DIEREN

x)
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_165139347
Ik stem altijd voor verandering.

Dus een partij die niet in het kabinet zit. Welke? Maakt mij niet zoveel uit. Door al die regeringsakkoorden komt het beleid toch wel ergens in het midden uit en worden de burgers voor hun gevoel toch wel weer lekker genaaid.

Ik stem om dat hele kleine beetje invloed wat ik heb, toch uit te oefenen. Verder helpt het volgens mij niet zo veel.

De situatie en stemming in een land wordt bepaald door de media en de reactie van de mensen en de politiek daar weer op.
  dinsdag 6 september 2016 @ 22:22:07 #9
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165139614
Ik twijfel momenteel tussen PvdA en heel, heel misschien 1 keer PVV stemmen in de hoop dat de rest een keertje wakker wordt.

Ik stemde voorheen altijd SP.
pi_165139768
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 22:22 schreef Mishu het volgende:
Ik twijfel momenteel tussen PvdA en heel, heel misschien 1 keer PVV stemmen in de hoop dat de rest een keertje wakker wordt.

Ik heb ook wel eens gedacht PVV te stemmen. Maar aangezien de PVV geen oplossingen voor problemen geeft en niemand met die partij wil regeren. Denk ik dat dat verloren stemmen zijn.
  dinsdag 6 september 2016 @ 22:28:34 #11
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165140012
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 22:24 schreef Chay_Marc het volgende:

[..]

Ik heb ook wel eens gedacht PVV te stemmen. Maar aangezien de PVV geen oplossingen voor problemen geeft en niemand met die partij wil regeren. Denk ik dat dat verloren stemmen zijn.
Nooit gedacht dat ik het zou overwegen maar ik wil deze keer vooral dat mensen een keertje wakker worden.

Laat het land dan eerst maar even flink naar de tyfus gaan voordat het beter wordt... Nu is het zo'n halfslachtige destructie.
pi_165140171
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 22:28 schreef Mishu het volgende:

[..]

Nooit gedacht dat ik het zou overwegen maar ik wil deze keer vooral dat mensen een keertje wakker worden.

Laat het land dan eerst maar even flink naar de tyfus gaan voordat het beter wordt... Nu is het zo'n halfslachtige destructie.
Denk dat de mensen wel heel anders gaan piepen als de PVV een absolute meerderheid behaald.
Kun je een mooie film over maken, wat er dan gaat gebeuren. Mag het eigenlijk niet hard op zeggen, maar hebben we dat niet eerder gezien bij onze oosterburen?
  dinsdag 6 september 2016 @ 22:55:27 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_165141135
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 22:31 schreef Chay_Marc het volgende:

[..]

Denk dat de mensen wel heel anders gaan piepen als de PVV een absolute meerderheid behaald.
Kun je een mooie film over maken, wat er dan gaat gebeuren. Mag het eigenlijk niet hard op zeggen, maar hebben we dat niet eerder gezien bij onze oosterburen?
Daar ging het dan ook vrij snel heel veel beter.
The End Times are wild
  dinsdag 6 september 2016 @ 23:00:37 #14
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165141304
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 22:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Daar ging het dan ook vrij snel heel veel beter.
Denken jullie nou echt dat Wilders bijvoorbeeld een oorlog met Frankrijk gaat beginnen? Misschien met Syrie samen met Trump maar that's it.

Shit hits de van dan maar toch.
pi_165141382
quote:

Welke rest moet er dan wakker worden en wat verwacht je daar precies van?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_165141490
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:00 schreef Mishu het volgende:

[..]

Denken jullie nou echt dat Wilders bijvoorbeeld een oorlog met Frankrijk gaat beginnen? Misschien met Syrie samen met Trump maar that's it.

Shit hits de van dan maar toch.
Oorlog was niet meteen mijn eerste gedachte. Daar heeft Nederland de mankracht niet voor.
pi_165141514
quote:

Hoe kan een weldenkend persoon van SP naar PvdA naar PVV?

Ach laat ook maar.
pi_165141609
quote:

[..]

Dt is meen ik 'de truc' in dat hele schouwspel. PVV is nooit serieus een deelnemer. Pakt wel stemmen weg bij oppositie van VVD en vergooit die.
  dinsdag 6 september 2016 @ 23:12:34 #19
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165141664
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:07 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Ach laat ook maar.
SP kan niet meer want ik ben principieel tegen nepotisme.

PvdA levert in ieder geval goede ministers op.

PVV is omdat anders de verzorgingsstaat naar de klote gaat.

Maar eigenlijk wil ik gewoon een nieuwe partij met slimme technocraten.
pi_165141692
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:07 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Ach laat ook maar.
Wie zegt dat ze weldenkend is? Zulke mensen bestaan niet in Nederland hoor. Denk zelf ook af en toe dat ik het heel goed weet. Maar een tijdje later snap ik er niets meer van.
pi_165141720
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:12 schreef Mishu het volgende:

[..]

SP kan niet meer want ik ben principieel tegen nepotisme.

PvdA levert in ieder geval goede ministers op.

PVV is omdat anders de verzorgingsstaat naar de klote gaat.

Maar eigenlijk wil ik gewoon een nieuwe partij met slimme technocraten.
Misschien een mooie kans om zelf eens wat te doen. Richt die partij op.
pi_165141722
De verdeeldheid is volgens mij veel te groot, geen respect voor anderen ook.
Des te harder men schreeuwt tegen de PVV te zijn des te meer reactie roept dat op.

Laat een ieder zijn eigen keus maken zonder die proberen te sturen, ja misschien maak ik ook wel eens een foutje of twee?
Ik zou het liefste de Pvda samen met het CDA zien, desnoods nog een kleintje erbij, en laat de oppositie keuren of het goed is, fatsoendelijk onderbouwd moet dat kunnen.

Helaas heb ik de Pvda onder mijn voetzolen geschreven, dacht even het is mijn partij weer!
Toen lieten ze volgens mij een steek vallen, hadden ze toen doorgezet dat was mijn wens.
Helaas het mocht niet waar zijn.
Maar het feest ging verder zelfs voor de volle 4 jr, met of zonder gedoog partners?
Niemand die meer keuren deed of iets goed of slecht was vindt ik.
Hoeveel is in die jaren niet voorbij gekomen dat ik hoopte nou valt het toch zeker om, maar ook dat mocht niet waar zijn, dan dacht ik zou er een hogere macht zijn die het stuurt?
  dinsdag 6 september 2016 @ 23:14:29 #23
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165141728
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

Welke rest moet er dan wakker worden en wat verwacht je daar precies van?
Het liefst zie ik dat de PVV 40 zetels krijgt en dan in de oppositie gaat rellen.

Ik hoop op nabesprekingen waarbij Cohen gaat uitleggen dat er niet geluisterd wordt naar een groeiend aantal ontevreden boze burgers.
pi_165141757
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:14 schreef Mishu het volgende:

[..]

Het liefst zie ik dat de PVV 40 zetels krijgt en dan in de oppositie gaat rellen.

Ik hoop op nabesprekingen waarbij Cohen gaat uitleggen dat er niet geluisterd wordt naar een groeiend aantal ontevreden boze burgers.
Ik dacht dat je bepaald beleid voor ogen had, maar het blijft dus een beetje bij loze kreten.
pi_165141834
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:14 schreef Mishu het volgende:

[..]

Hoe zie je dat "rellen" ? Mensen uitschelden? Bevolkingsgroepen beledigen of minachten.
En waarom wil je dat ?
  dinsdag 6 september 2016 @ 23:18:45 #26
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165141842
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik dacht dat je bepaald beleid voor ogen had, maar het blijft dus een beetje bij loze kreten.
Qua beleid zou ik willen zien:

- Vluchtelingen gematigd welkom, maar wel achteraan de rij aansluiten wat betreft woning, werk en opleiding. Voor wat hoort wat. Laat ze zich eerst maar bewijzen.

- verzorgingsstaat herstellen

- hypotheekrenteaftrek weg, weg met alle koperssubsidies

- flexibele arbeidscontracten afschaffen, maakt de economie kapot

- gewoon weer normaal doen en iedereen goed fatsoen
pi_165141851
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Duh...
  dinsdag 6 september 2016 @ 23:20:30 #28
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165141887
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoe zie je dat "rellen" ? Mensen uitschelden? Bevolkingsgroepen beledigen of minachten.
En waarom wil je dat ?
Nou meer beleid kritisch onder de loep nemen.

Maar ik vind de Tweede Kamer momenteel ook een lachertje dus ik hoop gewoon dat ze partijen als DENK enzo krijgen die eigenlijk behoorlijk het amusementsgehalte opkrikken.
pi_165141911
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:18 schreef Mishu het volgende:

[..]

- Vluchtelingen gematigd welkom, maar wel achteraan de rij aansluiten wat betreft woning, werk en opleiding. Voor wat hoort wat. Laat ze zich eerst maar bewijzen.
Dus mensen systematisch discrimineren

quote:
is die weggeweest dan ?

quote:
hypotheekrenteaftrek weg, weg met alle koperssubsidies{/quote]
dat is niet zo gek

[quote] flexibele arbeidscontracten afschaffen, maakt de economie kapot
dat is niet zo gek
quote:
doe maar gewoon, dat is al gek genoeg.
dat is niet zo gek
pi_165141937
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:18 schreef Mishu het volgende:

[..]

En je denkt dat 'de rest' dergelijke plannen opeens wil gaan doorvoeren als de PVV gaat rellen in de oppositie?
Nog afgezien van het feit dat het vrij bijzonder is om te stellen dat het idee dat 'iedereen weer een beetje normaal moet gaan doen' een overheidstaak zou zijn. Wat had je precies in gedachten, een abnormaliteitstaks?
pi_165142005
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:23 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nog afgezien van het feit dat het vrij bijzonder is om te stellen dat het idee dat 'iedereen weer een beetje normaal moet gaan doen' een overheidstaak zou zijn.
Is hun taak ook niet maar het beste voorbeeld geven ze ook niet, of zie ik het niet?
  dinsdag 6 september 2016 @ 23:26:14 #32
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165142013
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dus mensen systematisch discrimineren

[..]

is die weggeweest dan ?

[..]

dat is niet zo gek

[..]

doe maar gewoon, dat is al gek genoeg.
dat is niet zo gek
Nee juist niet discrimineren. Ze moeten zich dan gewoon net als wij Nederlanders inschrijven bij een woningcorporatie en net als ons 9 jaar wachten op een woning. Dat is juist gelijke monniken gelijke kappen.

Je hoeft ze niet tegen te werken maar voor niks gaat de zon op.
pi_165142045
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:26 schreef Mishu het volgende:

[..]

Nee juist niet discrimineren. Ze moeten zich dan gewoon net als wij Nederlanders inschrijven bij een woningcorporatie en net als ons 9 jaar wachten op een woning. Dat is juist gelijke monniken gelijke kappen.

Als je zegt dat ze 'gewoon achteraan moeten sluiten' wat betreft werk zeg je dat wel natuurlijk. De enige mogelijkheid daarvoor is het invoeren van wetgeving die bedrijven verplicht om de voorkeur te geven aan anderen.
  dinsdag 6 september 2016 @ 23:30:06 #34
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165142105
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als je zegt dat ze 'gewoon achteraan moeten sluiten' wat betreft werk zeg je dat wel natuurlijk. De enige mogelijkheid daarvoor is het invoeren van wetgeving die bedrijven verplicht om de voorkeur te geven aan anderen.
Je moet gewoon helemaal niks doen en ze zelf alles laten regelen.

Niets voor ze oplossen, maar ze ook niet tegenwerken of discrimineren. Lekker laten gaan.
pi_165142226
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:30 schreef Mishu het volgende:

[..]

Je moet gewoon helemaal niks doen en ze zelf alles laten regelen.

Niets voor ze oplossen, maar ze ook niet tegenwerken of discrimineren. Lekker laten gaan.
Warrig verhaal, het strookt niet echt met wat je net beweerde. Daarbij kun je wel mensen doodleuk de straat op schoppen nadat ze een verblijfsvergunning hebben gekregen, maar ik geloof niet dat de samenleving daar nou zo bij gebaat is.
pi_165142365
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Warrig verhaal, het strookt niet echt met wat je net beweerde. Daarbij kun je wel mensen doodleuk de straat op schoppen nadat ze een verblijfsvergunning hebben gekregen, maar ik geloof niet dat de samenleving daar nou zo bij gebaat is.
Waar wonen ze dan als ze die vergunning krijgen?
Als ze al ergens wonen schopt men ze toch niet op straat of wel, een Nederlander zal dan ook verplicht bij zijn ouders wonen of waar ze dan ook wonen.
Ze zijn toch niet meer of minder als een Nederlander of wel?
pi_165142459
quote:

[..]

9 jaar? Je overdrijft nu toch wel lichtelijk
pi_165142512
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:44 schreef Chay_Marc het volgende:

[..]

In grote steden is dat soms wel de wachttijd voor sociale huurwoningen. Daar heb ik overigens niet eens recht op, maar daar klaag ik ook niet over.
pi_165142568
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:46 schreef Monolith het volgende:

[..]

In grote steden is dat soms wel de wachttijd voor sociale huurwoningen. Daar heb ik overigens niet eens recht op, maar daar klaag ik ook niet over.
Voor de prijs van een sociale huurwoning kun je ook een flatje kopen. Alleen jammer dat er dan een inkomenstoets wordt gedaan. Eigenlijk best wel gek.
  dinsdag 6 september 2016 @ 23:53:55 #40
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165142678
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:44 schreef Chay_Marc het volgende:

[..]

In Amsterdam is het 15 jaar.

In Hoorn kwam ik met 9 jaar inschrijftijd nog niet aan de beurt.

Alles gaat nu naar statushouders momenteel. Ondertussen eet iedereen op zijn 30e nog lekker bij de ouders :')
  dinsdag 6 september 2016 @ 23:55:36 #41
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165142713
Sowieso willen die statushouders echt niet in Lutjekut gaan wonen.

Vriendin van me heeft een zeurende Syriër die graag bij haar op de kamer in Amsterdam wil wonen omdat hij toevallig in Lutjebroek terecht kwam in het AZC. Dat was niet goed voor meneer :'). Die kiezen dan voor de optie: grotere uitkering en geen woning voor hen geregeld.
pi_165142810
quote:

[..]

Ik dacht dat er een puntensysteem is, die mensen zonder woning extra punten geef.
Ouders met kinderen krijgen extra punten
Dat moet voor iedereen gelden die permanent in Nederland kan blijven.
En dan kan het voorkomen dat een geaccepteerde asielzoeker zonder huis eerder een huis krijgt aangeboden dan iemand die al een huis heeft. Heel normaal.

Maar ik reageerde ook op deze zin:
Vluchtelingen gematigd welkom, maar wel achteraan de rij aansluiten wat betreft woning, werk en opleiding.
Hoezo achteraan bij werk en opleiding.? Men zit al achteraan.. men wordt al minder aangenomen bij werkgevers en men heeft al minder opleidingskansen door taal- en opleidingsachterstand
pi_165142890
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:53 schreef Mishu het volgende:

[..]

In Amsterdam is het 15 jaar.

In Hoorn kwam ik met 9 jaar inschrijftijd nog niet aan de beurt.

Alles gaat nu naar statushouders momenteel. Ondertussen eet iedereen op zijn 30e nog lekker bij de ouders :')
Wel lekker goedkoop :)
  woensdag 7 september 2016 @ 00:06:55 #44
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165142927
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 00:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik dacht dat er een puntensysteem is, die mensen zonder woning extra punten geef.
Ouders met kinderen krijgen extra punten
Dat moet voor iedereen gelden die permanent in Nederland kan blijven.
En dan kan het voorkomen dat een geaccepteerde asielzoeker zonder huis eerder een huis krijgt aangeboden dan iemand die al een huis heeft. Heel normaal.

Maar ik reageerde ook op deze zin:
Vluchtelingen gematigd welkom, maar wel achteraan de rij aansluiten wat betreft woning, werk en opleiding.
Hoezo achteraan bij werk en opleiding.? Men zit al achteraan.. men wordt al minder aangenomen bij werkgevers en men heeft al minder opleidingskansen door taal- en opleidingsachterstand
Puntensysteem is al heel lang afgeschaft. Ik heb het nooit meegemaakt in ieder geval.
  woensdag 7 september 2016 @ 00:07:43 #45
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165142941
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 00:04 schreef Chay_Marc het volgende:

[..]

Wel lekker goedkoop :)
Ja, gezellig. Gelukkig nu een woning maar soms denk ik wel: eigenlijk zou ik politiek asiel moeten aanvragen in Engeland ofzo :P
pi_165142962
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 00:06 schreef Mishu het volgende:

[..]

Puntensysteem is al heel lang afgeschaft. Ik heb het nooit meegemaakt in ieder geval.
haha.. echt ?
Hoe werkt dat dan met die woonlijsten.
Het is toch logisch dat iemand zonder eigen huis voorrang moet hebben ?
Iemand met kinderen zonder eigen huis moet nog meer voorrang hebben/
Hoe stellen ze dat dan vast ?
  woensdag 7 september 2016 @ 00:14:24 #47
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165143019
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 00:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

haha.. echt ?
Hoe werkt dat dan met die woonlijsten.
Het is toch logisch dat iemand zonder eigen huis voorrang moet hebben ?
Iemand met kinderen zonder eigen huis moet nog meer voorrang hebben/
Hoe stellen ze dat dan vast ?
Telt nu allemaal niet meer. Vriendin van mij met kind woont gewoon op 10 m2.

De enigen die nog urgentie krijgen zijn langdurig daklozen en statushouders dus.
pi_165143039
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 00:14 schreef Mishu het volgende:

[..]

Telt nu allemaal niet meer. Vriendin van mij met kind woont gewoon op 10 m2.

De enigen die nog urgentie krijgen zijn langdurig daklozen en statushouders dus.
Ik weet niet hoe men die voorrrangslijsten dan opstelt tegenwoordig, maar een moeder met kind in een kamertje van 3.5 bij 3 meter moet een zekere voorrang krijgen in een rechtvaardig systeem.
Ik vind het wel urgent.
  woensdag 7 september 2016 @ 00:28:30 #49
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165143170
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 00:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe men die voorrrangslijsten dan opstelt tegenwoordig, maar een moeder met kind in een kamertje van 3.5 bij 3 meter moet een zekere voorrang krijgen in een rechtvaardig systeem.
Ik vind het wel urgent.
Jij wel maar anderen niet.

Ik had haar aangemeld bij de SP Hulpdienst in Amsterdam waar de SP wethouder wonen in zijn portefeuille heeft maar die konden ook niks voor haar doen :')
  woensdag 7 september 2016 @ 18:32:46 #50
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_165156017
Ik heb vaak op de SP gestemd in het verleden, maar de SP blijkt in mijn ogen niet zo'n geweldige partij op het gebied van milieu te zijn. Tevens vond ik het teleurstellend dat deze partij niet in de coalitie met het CDA en de PvdA stapte toen daar mogelijkheden voor waren. Dus voor mij heeft de SP nogal afgedaan. Nu twijfel ik tussen de PvdD en GroenLinks voor de komende Kamerverkiezingen.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  Moderator woensdag 7 september 2016 @ 22:00:50 #51
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_165161415
Vorige keer heb ik op D66 gestemd, hoewel ik toen ik ook al twijfelde over GroenLinks. Ik kan me heel behoorlijk vinden in het conceptprogramma van GL en ik vind het erg belangrijk dat we nou eens eindelijk serieus gaan 'vergroenen',. Dus, op dit moment GL.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  woensdag 7 september 2016 @ 23:35:02 #52
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_165164316
quote:
6s.gif Op woensdag 7 september 2016 22:00 schreef ijs_beer het volgende:
Vorige keer heb ik op D66 gestemd, hoewel ik toen ik ook al twijfelde over GroenLinks. Ik kan me heel behoorlijk vinden in het conceptprogramma van GL en ik vind het erg belangrijk dat we nou eens eindelijk serieus gaan 'vergroenen',. Dus, op dit moment GL.
Ik zit in hetzelfde schuitje. In 2012 op Kees Verhoeven gestemd, en hij staat nog steeds hoog op mijn lijstje. Dat D66 zich echter niet mondiger verzet tegen de verdere privatisering van de zorg en het feit dat de standpunten van GL toch ook wel voor een behoorlijk gedeelte van belang voor mij zijn, doet mij nog wel twijfelen.

De PiratenPartij zou wat dat betreft daadwerkelijk de gulden middenweg zijn, maar ik voel me totaal niet aangetrokken tot de partijleden. Daarnaast doet de partij zo goed als niets om bij de zwevende kiezers indruk te maken.
pi_165167333
PvdD of VVD. Nog een half jaartje om er eens goed over na te denken.
pi_165168998
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 06:09 schreef Toefjes het volgende:
PvdD of VVD. Nog een half jaartje om er eens goed over na te denken.
Waarom juist die 2?
Цой жив
pi_165169586
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 00:07 schreef Mishu het volgende:

eigenlijk zou ik politiek asiel moeten aanvragen in Engeland ofzo :P
Verschrikkelijk :')_!
pi_165175374
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 10:09 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Waarom juist die 2?
De VVD zou met een voorkeursstem voor Klaas Dijkhoff zijn, omdat ik daar wel een politiek talent in zie. Verder heeft het liberale altijd mijn aandacht getrokken, de overheid niet als vertroetelend instrument maar als een beschermend element als het écht niet anders kan.

De PvdD omdat die partij als enige nog echt lijkt te staan waar ze voor zeggen te staan. Liberaal drugsbeleid (waar de VVD op dat punt opeens minder liberaal lijkt te zijn) en de PvdD is fel tegen wetgevingen die jouw en mijn privacy schenden. Je ziet het nu in Turkije hoeveel mensen er opeens opgepakt zijn na een mislukte coup. Die mensen zeiden misschien 10 jaar geleden ook dat ze niks te verbergen hadden. Verder vind ik het ook niet meer dan terecht dat er een partij is die voor het dierenbelang staat en ook voor het belang van de planeet op zich.
pi_165267043
quote:
6s.gif Op woensdag 7 september 2016 22:00 schreef ijs_beer het volgende:
Ik sta er ook wel voor open en anders misschien 50+ als 'oude van dagen'. ;)
pi_165285359
quote:

Dan zit je bij de SP toch aardig goed, denk ik.

Alleen wat je over vluchtelingen zegt, is een beetje raar. Ten eerste is het vrij moeilijk om je eerst te bewijzen als je niet mag werken en per jaar tien keer kriskras door het land moet verhuizen. En het is ook veel te kort door de bocht om te beweren dat zij onze woningen afpakken. In werkelijkheid zijn vrijwel alle huurwoningen gesloopt, verkocht of in prijs verdubbeld, zodat er voor armlastige starters geen woningen meer zijn. Vervolgens krijgen de vluchtelingen de schuld van het gebrek aan huizen.
De gemiddelde vluchteling die een woning toegewezen krijgt, heeft misschien langer in AZC's gezeten dan jij op een wachtlijst hebt gestaan. Zonder dat ze zich mochten inschrijven, natuurlijk.
pi_165285387
Ik stem al jaren SP. Hoewel ze het op veel punten niet goed doen - je hoort te weinig van ze en ze hebben geen overtuigende leider - is het de enige partij die over pakweg alles net zo denkt als ik.

EU? Ja, hebben we nodig, we kunnen er niet eenzijdig uit stappen. Maar ze beslissen veel te veel.
Woningen? Wonen is een recht, geen luxe. Het is een schande dat er bijna geen sociale huurwoningen meer zijn.
Zorg? Ziekenfonds terug.
Buitenlands beleid? Niet meedoen aan belachelijke invasies van landen die op Amerika's teentjes getrapt hebben.
Immigranten? Ze eindelijk eens de kans gunnen volwaardig mee te doen in de samenleving.

Groenlinks wil een supersterk Europa en ziet niet in dat de verdragen van de EU door de multinationals zijn opgesteld.
Bij PvdA, VVD, D66, CDA etcetera worden de rijken rijker en de armen armer. Dat verschil is al veel te groot geworden.

De PVV is levensgevaarlijk en zou verboden moeten worden. De SGP Is ook tegen mensrechten als vrijheid van godsdienst maar heeft gelukkig minder invloed. One-issuepartijen vind ik belachelijk, en VNL en Denk zijn net als de PVV ook extremistische haatpartijen.
pi_165293475
DENK natuurlijk

Trap er niet in!
pi_165331697
GroenLinks of PvdD.
ENTJ SLOEI enneagram 7w8 sx/sp (784)
pi_165331794
GroenLinks en PvdD zijn de partijen waar ik het meest achter sta. Ik sta voor links-progressieve politiek; waarbij rechtvaardigheid, gelijkwaardigheid, duurzaamheid, milieu en natuur belangrijke onderdelen vormen van het partijprogramma.
ENTJ SLOEI enneagram 7w8 sx/sp (784)
pi_165448145
PVV.
De reden is om ze een kans te geven te laten zien wat ze werkelijk kunnen en willen.
Niet dat ik denk dat het zo'n geweldige partij is, maar er moet iets gebeuren aan de eindeloze vluchtelingenstroom en het geven/lenen van miljoenen tot miljarden euro's aan landen die niet geholpen willen worden/niet veranderen/de lening niet terug kunnen/willen betalen.
Ik ben ook wel een beetje sceptisch over de EU en open grenzen. Tuurlijk geven beide ook voordelen, maar die vallen gewoon in het niet bij de nadelen.

Partijen zoals VVD, PvdA, CDA etc., hebben voor mij afgedaan. De andere partijen zijn niet echt een keuze.
  dinsdag 20 september 2016 @ 13:02:32 #64
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_165448995
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 15:33 schreef Toefjes het volgende:

[..]

De VVD zou met een voorkeursstem voor Klaas Dijkhoff zijn, omdat ik daar wel een politiek talent in zie. Verder heeft het liberale altijd mijn aandacht getrokken, de overheid niet als vertroetelend instrument maar als een beschermend element als het écht niet anders kan.

De PvdD omdat die partij als enige nog echt lijkt te staan waar ze voor zeggen te staan. Liberaal drugsbeleid (waar de VVD op dat punt opeens minder liberaal lijkt te zijn) en de PvdD is fel tegen wetgevingen die jouw en mijn privacy schenden. Je ziet het nu in Turkije hoeveel mensen er opeens opgepakt zijn na een mislukte coup. Die mensen zeiden misschien 10 jaar geleden ook dat ze niks te verbergen hadden. Verder vind ik het ook niet meer dan terecht dat er een partij is die voor het dierenbelang staat en ook voor het belang van de planeet op zich.
Als je drugsbeleid en privacy belangrijk vindt is de VVD wel echt de allerlaatste partij waar je op zou moeten stemmen. Elke andere partij is beter.
  dinsdag 20 september 2016 @ 13:08:48 #65
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165449112
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 12:18 schreef Fvandercraats het volgende:
PVV.
De reden is om ze een kans te geven te laten zien wat ze werkelijk kunnen en willen.
Niet dat ik denk dat het zo'n geweldige partij is, maar er moet iets gebeuren aan de eindeloze vluchtelingenstroom en het geven/lenen van miljoenen tot miljarden euro's aan landen die niet geholpen willen worden/niet veranderen/de lening niet terug kunnen/willen betalen.
Ik ben ook wel een beetje sceptisch over de EU en open grenzen. Tuurlijk geven beide ook voordelen, maar die vallen gewoon in het niet bij de nadelen.

Partijen zoals VVD, PvdA, CDA etc., hebben voor mij afgedaan. De andere partijen zijn niet echt een keuze.
Ben je niet bang dat als de PVV aan de macht komt het hele land naar de kloten gaat? Of dat het op z'n minst miljarden aan schade oplevert en een beschadigde reputatie in het buitenland die nog jaren na zal etteren?

Ik vind dat je nogal met vuur speelt als je op de PVV stemt.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_165449293
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:08 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Ben je niet bang dat als de PVV aan de macht komt het hele land naar de kloten gaat? Of dat het op z'n minst miljarden aan schade oplevert en een beschadigde reputatie in het buitenland die nog jaren na zal etteren?

Het land is al redelijk naar de klote door het beleid van Balkenende en Rutte. Het asielbeleid is een puinhoop, er worden miljarden over de balk gesmeten. Datzelfde beleid kost ons al miljarden en de bevolking ziet helemaal niks terug van zulke enorme investeringen.

Wat betreft de relaties in het buitenland. Misschien. Maar dat veel EU landen vergelijkbare partijen zoals de PVV hebben en welke ook zulke hoge aanhang hebben zegt wel iets over dat enorm veel mensen ontevreden zijn over het huidige beleid.
Men is het vertrouwen in de regerende partijen van de laatste jaren gewoon kwijt. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Partijen zoals de PVV liegen en bedriegen net zo hard als partijen zoals VVD en PvdA. Het enige verschil is dat men al reeds is bedrogen door de laatste partijen en de PVV er nog niet de kans voor gehad heeft.
pi_165453002
GroenLinks natuurlijk.
Puntjes.
  woensdag 21 september 2016 @ 07:39:10 #68
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165465334
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 01:15 schreef eti het volgende:

[..]

Dan zit je bij de SP toch aardig goed, denk ik.

Alleen wat je over vluchtelingen zegt, is een beetje raar. Ten eerste is het vrij moeilijk om je eerst te bewijzen als je niet mag werken en per jaar tien keer kriskras door het land moet verhuizen. En het is ook veel te kort door de bocht om te beweren dat zij onze woningen afpakken. In werkelijkheid zijn vrijwel alle huurwoningen gesloopt, verkocht of in prijs verdubbeld, zodat er voor armlastige starters geen woningen meer zijn. Vervolgens krijgen de vluchtelingen de schuld van het gebrek aan huizen.
De gemiddelde vluchteling die een woning toegewezen krijgt, heeft misschien langer in AZC's gezeten dan jij op een wachtlijst hebt gestaan. Zonder dat ze zich mochten inschrijven, natuurlijk.
Mijn buren hebben 1 jaar in een AZC gezeten. En zijn nu overigens lekker op vakantie naar Cyprus :P

De realiteit komt soms niet overeen met wat er in de media komt, aan beide kanten links en rechts.
  woensdag 21 september 2016 @ 07:41:09 #69
8369 speknek
Another day another slay
pi_165465341
D66!

Ik ga Nederland weggeven aan Europa, mwoehahaha lekker voor jullie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_165475743
Tijd voor de PVV, ben benieuwd als zij regeren wat er van Nederland word en hoe het met die varkens uit bruSSel aflooopt.
pi_165475805
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:08 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Ik werk wereld wijd elk land is nationalistisch,wij Hollanders worden graag ontvangen en met hoon gelach aangesproken als het gaat waarom we alles maar over ons heen laten komen kwa immigranten etc.

Ik zie dat 80% van mijn Engels netwerk nog altijd gevraagd wordt wereldwijd voor expertise.
Het zijn de linkse clubjes die moord en brand gillen.
pi_165475825
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 18:28 schreef Davey_Wdoublel het volgende:
Tijd voor de PVV, ben benieuwd als zij regeren wat er van Nederland word en hoe het met die varkens uit bruSSel aflooopt.
Ik wist niet dat er in de landbouwparagraaf uit het PVV verkiezingsprogramma iets stond over Brusselse varkens.
  woensdag 21 september 2016 @ 21:02:21 #73
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_165479938
Ik heb voorheen op D66 gestemd, maar ik weet dit keer niet wat ik ga stemmen.
pi_165480098
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 18:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik wist niet dat er in de landbouwparagraaf uit het PVV verkiezingsprogramma iets stond over Brusselse varkens.
Ik neem aan dat je landbouwregeltje bedoelt. Geen paragraaf, maar een regel.
pi_165583304
Afhankelijk van de verhouding conservatief: liberaal overweeg ik op Thierry Baudet te stemmen. Ik hoop dat het een heel liberale partij wordt. Overigens ben ik benieuwd wat het standpunt van FvD over islam is.
pi_165732908
Normaliter stemde ik altijd SP of PVDA, maar ik zit er over na te denken om een geheel andere partij een kans te geven en dat zou dan de ChristenUnie moeten zijn :)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_165733031
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 18:51 schreef TLC het volgende:
Normaliter stemde ik altijd SP of PVDA, maar ik zit er over na te denken om een geheel andere partij een kans te geven en dat zou dan de ChristenUnie moeten zijn :)
Goed alternatief.
En...... onthoud! Er is altijd iemand die van je houd!
  donderdag 6 oktober 2016 @ 22:26:53 #78
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_165801289
quote:

[..]

Ik stem geen PVV, maar zie wel dat stemmen aan de PVV nog nooit verloren zijn geweest. Zelfs Rutte praat en handelt als Wilders om stemmen te krijgen.
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
  donderdag 6 oktober 2016 @ 22:28:35 #79
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_165801365
Geen flauw idee waar ik op ga stemmen.
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
pi_165808402
quote:
99s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 22:26 schreef UtopiaVolger het volgende:

[..]

Ik stem geen PVV, maar zie wel dat stemmen aan de PVV nog nooit verloren zijn geweest. Zelfs Rutte praat en handelt als Wilders om stemmen te krijgen.
Helaas heb ik vanmorgen ook geconcludeerd dat Rutte zich een beetje alla PVV gaat profileren. Maar ik denk toch dat meer partijen met de VVD willen regeren als de PVV.

Tevens heb ik zelf een hele persoonlijke visie op de maatschappij waardoor ik moeilijk 1 partij kan vinden die al mijn belangen behartigd.

Daarom stem ik ook vaak op een partij die niet in de regering zit om een beetje verwarring te schoppen.
pi_165810405
Waarschijnlijk D66
pi_165832455
Waarschijnlijk wordt het PvdA. Voor zitting in een kabinet met de VVD vind ik dat ze het vrij aardig gedaan hebben. De bewindslieden vond ik ook vrij sterk.

Wat allemaal niet wil zeggen dat ik lyrisch ben over dit kabinet, de bewindslieden, wat ze allemaal precies gedaan hebben of over de PvdA in het algemeen. Het is meer 'die vind ik het minst kut, dus dan stem ik daar maar op' :+
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 23:06:15 #83
263417 Keyos
Like a Boss
pi_165841206
Ben altijd een VVD'er geweest en zal dat ook wel blijven de komende tijd. Ik zie politiek altijd als een spel dat je het nooit goed kunt doen maar alleen het minst slecht. Ik zie gewoon geen andere partij van het rechts-liberale spectrum waar ik het meer in zie dan de VVD. Zo slecht is het allemaal niet geweest de laatste jaren. Van mij mogen ze nog wel doorgaan.

Ik kan niet wachten tot de verkiezingen, tijd om die Klaver te zien janken.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 23:14:08 #84
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_165841350
Ik ben niet van plan te gaan stemmen, behalve als vvd of pvda hoog in de peilingen staan, dan ga ik op andere partij stemmen.

- Vdd & pvda dus zowieso niet.
- d66 niet
- SP niet met roemer als leider. Die gast is alleen leuk op feestjes met een bierke erbij.
- PVV brulapen zonder onderbouwing.
- CDA niet met buma als leider. Als het omzicht was geweest dan was het zeerzeker cda geweest.
- Geen van de kleine partijen
- Dat forum vd democratie had eventueel een toppertje geweest, maar die "bidet" is een grachtengordelkindje dusja. Niemand kan zich in baudet verplaatsen of spiegelen. In ieder geval onderbouwen zei meer dan de pvv, ik verwacht dat zei aardig veel zullen afsnoepen van de vvd en pvv, maar ik ga er niet op stemmen. Kans is ook aanwezig dat die siewert van de linden erin gaat zitten, zei richten zich echt op de nieuwe generatie of de mensen die kotsmisselijk zijn van alles wat nu in de politiek zit, dat zijn er meer dan menigeen denkt.

Er is geen partij die klikt op dit moment. Oppositie heeft slechte lijsttrekkers en de huidige kabinet zijn nsbers en leugenaars. Dit land gaat kapot aan politieke onkunde.

[ Bericht 15% gewijzigd door govie op 09-10-2016 00:05:50 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_165846377
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 23:14 schreef govie het volgende:
"bidet"
  zondag 9 oktober 2016 @ 08:40:03 #86
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_165846446
quote:
Ik ben niet van plan te gaan stemmen, behalve als vvd of pvda hoog in de peilingen staan, dan ga ik op andere partij stemmen.

- d66 niet
- SP niet met roemer als leider. Die gast is alleen leuk op feestjes met een bierke erbij.
- CDA niet met buma als leider. Als het omzicht was geweest dan was het zeerzeker cda geweest.
- Dat forum vd democratie had eventueel een toppertje geweest, maar die "bidet" is een grachtengordelkindje dusja. Niemand kan zich in baudet verplaatsen of spiegelen. In ieder geval onderbouwen zei meer dan de pvv, ik verwacht dat zei aardig veel zullen afsnoepen van de vvd en pvv, maar ik ga er niet op stemmen. Kans is ook aanwezig dat die siewert van de linden erin gaat zitten, zei richten zich echt op de nieuwe generatie of de mensen die kotsmisselijk zijn van alles wat nu in de politiek zit, dat zijn er meer dan menigeen denkt.

Er is geen partij die klikt op dit moment. Oppositie heeft slechte lijsttrekkers en de huidige kabinet zijn nsbers en leugenaars. Dit land gaat kapot aan politieke onkunde.
Zei :')

Wel consequent, dat moet ik je meegeven... :') :')
  zondag 9 oktober 2016 @ 08:41:50 #87
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_165846472
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 23:06 schreef Keyos het volgende:
Ben altijd een VVD'er geweest en zal dat ook wel blijven de komende tijd. Ik zie politiek altijd als een spel dat je het nooit goed kunt doen maar alleen het minst slecht. Ik zie gewoon geen andere partij van het rechts-liberale spectrum waar ik het meer in zie dan de VVD. Zo slecht is het allemaal niet geweest de laatste jaren. Van mij mogen ze nog wel doorgaan.

Ik kan niet wachten tot de verkiezingen, tijd om die Klaver te zien janken.
Behoorlijk mee eens, met dit verhaal. Of op de huidige voet verder, of echt radicaal anders. En dat radicaal anders zit niet in ons politieke spectrum.
  zondag 9 oktober 2016 @ 10:16:13 #88
266972 govie
pi_165847437
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 08:40 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Zei :')

Wel consequent, dat moet ik je meegeven... :') :')
Valt me nog mee dat ik er niet veel kritiek op krijg, dus ergens zit er waarschijnlijk een kern van waarheid in, eigenlijk is dat triest.... >:)
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  zondag 9 oktober 2016 @ 10:41:50 #89
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_165847785
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 10:16 schreef govie het volgende:

[..]

Valt me nog mee dat ik er niet veel kritiek op krijg, dus ergens zit er waarschijnlijk een kern van waarheid in, eigenlijk is dat triest.... >:)
Waarop en waarin?
pi_165849322
quote:

- d66 niet
- Dat forum vd democratie had eventueel een toppertje geweest, maar die "bidet" is een grachtengordelkindje dusja. Niemand kan zich in baudet verplaatsen of spiegelen.
Je doet net alsof de partijleider zoveel verschil maakt in waar een partij voor staat... Zo werkt het niet. Een (doorgaans tijdelijk) tikkie naar links of naar rechts, that's it.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 9 oktober 2016 @ 15:26:46 #91
266972 govie
pi_165852850
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 12:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Je doet net alsof de partijleider zoveel verschil maakt in waar een partij voor staat... Zo werkt het niet. Een (doorgaans tijdelijk) tikkie naar links of naar rechts, that's it.
Er is een reden waarom je op een specifiek individu kunt stemmen, maar de lijsttrekker zegt veel over de partij, het programma en waar de partij deze komende 4 jaar voor staat. SP staat dus voor gezellig niet relevant
pi_165853150
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 15:26 schreef govie het volgende:

[..]

Er is een reden waarom je op een specifiek individu kunt stemmen, maar de lijsttrekker zegt veel over de partij, het programma en waar de partij deze komende 4 jaar voor staat. SP staat dus voor gezellig niet relevant
Onzin, bij gevestigde partijen heeft de lijsttrekker maar erg weinig invloed op de directe koers van de partij. De SP zal onder een andere lijsttrekker niet ineens een andere koers gaan varen.
  zondag 9 oktober 2016 @ 16:32:55 #93
266972 govie
pi_165854039
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 15:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Onzin, bij gevestigde partijen heeft de lijsttrekker maar erg weinig invloed op de directe koers van de partij. De SP zal onder een andere lijsttrekker niet ineens een andere koers gaan varen.
Onzin, je gaat niet jezelf voor lul zetten op nationale tv als je zelf geen vinger in de pap heb. Lijsttrekker, campagnestrateeg en partijleider bepalen doorgaans alles op eventueel verschillende piekmomenten, de rest is lulkoek. Alsof die partijcongressen nou ergens over gaan. Heb je die cda congressen gezien? Daar worden zaken doorgepushed die tegen iedere christelijke denkwijze ingaan. Zo werkt het, de massa is een schapenroedel en de lijsttrekker is een van de herdershonden die bepalen welke kan jij op gaat, als groep.
pi_165854068
Ik DENK er over na.
pi_165868944
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 16:32 schreef govie het volgende:

[..]

Onzin, je gaat niet jezelf voor lul zetten op nationale tv als je zelf geen vinger in de pap heb. Lijsttrekker, campagnestrateeg en partijleider bepalen doorgaans alles op eventueel verschillende piekmomenten, de rest is lulkoek. Alsof die partijcongressen nou ergens over gaan. Heb je die cda congressen gezien? Daar worden zaken doorgepushed die tegen iedere christelijke denkwijze ingaan. Zo werkt het, de massa is een schapenroedel en de lijsttrekker is een van de herdershonden die bepalen welke kan jij op gaat, als groep.
En hoe vaak heeft een lijsttrekker een partij ineens een compleet andere kant opgestuurd? Juist...

Het CDA is al decennia een rechtse middenpartij, de VVD al decennia een klassiek rechtse partij die vooral goed zorgt voor het rijkere deel der natie, de PvdA al decennia een linkse middenpartij, de SP is klassiek links etc. Dat is nooit door een lijsttrekker zo maar even veranderd. Het blijft altijd bij kleine tikjes naar rechts of links, of wijziging van een belangrijk standpunt wat binnen de betreffende partij misschien als heel groot wordt ervaren maar wat doorgaans niet meer is dan een beetje meebewegen met de tijdsgeest.
  maandag 10 oktober 2016 @ 12:03:52 #96
266972 govie
pi_165870083
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 11:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En hoe vaak heeft een lijsttrekker een partij ineens een compleet andere kant opgestuurd? Juist...
Pvda laatste kabinet is een mooi voorbeeld, ze lullen het links, maar in wezen was alles rechts! Jij neemt de propaganda die zei verkondigen als waarheid en ik de werkelijk doorgevoerde teringzooi.
pi_165870157
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 12:03 schreef govie het volgende:

[..]

Pvda laatste kabinet is een mooi voorbeeld, ze lullen het links, maar in wezen was alles rechts! Jij neemt de propaganda die zei verkondigen als waarheid en ik de werkelijk doorgevoerde teringzooi.
Die hebben zelfs iets aan de overboord gegooit wat al in een regeerakkoord stond, voor de schreeuwerds van hun coalitie partij toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2016 12:09:42 ]
  maandag 10 oktober 2016 @ 12:11:12 #98
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_165870239
En nog steeds zijn er hele volksstammen die geen flauw idee hebben wat een coalitie precies inhoudt, en hoe zich dat zou moeten verhouden met verkiezingsprogramma's.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_165870247
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 12:03 schreef govie het volgende:

[..]

Pvda laatste kabinet is een mooi voorbeeld.
PvdA is in dit kabinet gewoon de linkse middenpartij die het al eeuwen is... Dat ze niet één op één hun verkiezingsprogramma uit kunnen voeren is een logisch gevolg van het feit dat ze door de kiezer min of meer in een kabinet met de VVD zijn gedwongen.
pi_165870280
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 12:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

PvdA is in dit kabinet gewoon de linkse middenpartij die het al eeuwen is... Dat ze niet één op één hun verkiezingsprogramma uit kunnen voeren is een logisch gevolg van het feit dat ze door de kiezer min of meer in een kabinet met de VVD zijn gedwongen.
Niet dus gedwongen, als ze gewild hadden zouden ze het kabinet nog voor het aantreden hebben kunnen laten vallen!
Of te wel de VVD had zich geschikt dan zou het niet gevallen zijn!
  maandag 10 oktober 2016 @ 12:14:23 #101
346939 Janneke141
pi_165870300
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 12:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

Niet dus gedwongen, als ze gewild hadden zouden ze het kabinet nog voor het aantreden hebben kunnen laten vallen!
En dan valt het nog niet begonnen kabinet. En dan?
pi_165870304
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 12:11 schreef Janneke141 het volgende:
En nog steeds zijn er hele volksstammen die geen flauw idee hebben wat een coalitie precies inhoudt, en hoe zich dat zou moeten verhouden met verkiezingsprogramma's.
Ik denk toch dat er zijn die het wel ter dege door hebben hoe het werkt, dat sommige het anders willen uitleggen is een ander verhaal!
pi_165870338
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 12:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En dan valt het nog niet begonnen kabinet. En dan?
Nieuwe verkiezingen zou zomaar kunnen en een land een paar mnd niet geregeerd, dus nog niks veranderd.
Leg het mij uit Janneke wat heeft de Pvda eraan verdient dat ze hun zorgplan zo makkelijk lieten vallen?
Waarvan ze de toezegging al hadden van iemand die niet klaar denken kon op dat moment!
pi_165870344
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 12:11 schreef Janneke141 het volgende:
En bóós dat ze dan zijn als ze hun lamme reet eens een keertje wél naar de stembus hebben gesleept en Nederland er de volgende dag niet precies uitziet zoals ze willen ;(
pi_165870387
quote:
10s.gif Op maandag 10 oktober 2016 12:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En bóós dat ze dan zijn als ze hun lamme reet eens een keertje wél naar de stembus hebben gesleept en Nederland er de volgende dag niet precies uitziet zoals ze willen ;(
Er is nog nooit een kok gevonden die koken kan naar alle monden!
  maandag 10 oktober 2016 @ 12:20:33 #106
346939 Janneke141
pi_165870406
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 12:16 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nieuwe verkiezingen zou zomaar kunnen en een land een paar mnd niet geregeerd, dus nog niks veranderd.

En na die nieuwe verkiezingen ziet de uitslag er ongeveer hetzelfde uit, of een beetje anders, en dan moet er opnieuw een coalitie worden gesloten. Daarvoor moet je concessies doen. Zo lang er geen partij is met 76 zetels zal het nooit gebeuren dat iemand zijn hele verkiezingsprogramma om kan zetten in wetgeving.
quote:
Leg het mij uit Janneke wat heeft de Pvda eraan verdient dat ze hun zorgplan zo makkelijk lieten vallen?
Waarvan ze de toezegging al hadden van iemand die niet klaar denken kon op dat moment!
Weet ik veel, dat moet je de PvdA vragen. Maar de inkomensafhankelijke zorgpremie stuitte op zóveel weerstand in het land dat de partij daar waarschijnlijk alleen al om die reden graag vanaf wilde.
De VVD zat ook niet te wachten op die achterlijke Wet Werk en Zekerheid van Asscher, maar die is er ook gekomen. Zo werkt politiek. Achteraf gaan lopen janken dat de partij van jouw keuze niet alles gedaan heeft wat jij wilde is gewoon vrij kansloos. Dan heb je geen realistische kijk op de machtsverhoudingen in dit land.
  maandag 10 oktober 2016 @ 12:21:28 #107
266972 govie
pi_165870419
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 12:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Hou toch op met hun in de victimrol te duwen. Ze hebben hun achterban genaaid, links lullen en rechts vullen, waarvan akte. Ik zal een lange tijd als vaste pvda-stemmer niet meer gaan stemmen op deze partij totdat de kanker is opgechemo-d, oftewel de grote nsb-kopstukken zijn opgeflikkerd. Als de SP niet roemer en de GL die gladde padjakker als lijstrekker hadden gehad, dan was de pvda al overleden geweest. In dat opzicht heeft het establishement gewoon erg veel mazzel dat de oppositie goede lijsttrekkers, stem-menners of kopstukken met aanzien missen. De VVD heeft dezelfde mazzel dat zei eigenlijk geen oppositie heeft (als we de nieuwere partijen niet meerekenen).

[ Bericht 2% gewijzigd door govie op 10-10-2016 12:26:56 ]
pi_165870447
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 12:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En na die nieuwe verkiezingen ziet de uitslag er ongeveer hetzelfde uit, of een beetje anders, en dan moet er opnieuw een coalitie worden gesloten. Daarvoor moet je concessies doen. Zo lang er geen partij is met 76 zetels zal het nooit gebeuren dat iemand zijn hele verkiezingsprogramma om kan zetten in wetgeving.

[..]

Dat was geen wetgeving meid dat was besloten in een regeer coalitie, niks met programma had het te doen!
In het kamertje dus een regeerakkoord met de VVD, jij kan het je niet herinneren of wil je het je naar de hand zetten?
  maandag 10 oktober 2016 @ 12:22:55 #109
346939 Janneke141
pi_165870455
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 12:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat was geen wetgeving meid dat was besloten in een regeer coalitie, niks met programma had het te doen!
In het kamertje dus een regeerakkoord met de VVD, jij kan het je niet herinneren of wil je het je naar de hand zetten?
Geen idee wat hier staat. Probeer het eens in het Nederlands.
pi_165870484
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 12:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Geen idee wat hier staat. Probeer het eens in het Nederlands.
Ja als men met de bek vol tanden staat zou ik zoiets ook schrijven!
pi_165870637
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 12:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

Een kabinet dat nog niet aangetreden is kan per definitie niet vallen hè :P .

Maar ja: min of meer gedwongen door de kiezer. Die heeft namelijk van VVD en PvdA 2 partijen van rond de 40 zetels gemaakt. Om een regering zónder één van die 2 te maken zou je hele rare bokkensprongen moeten hebben maken. Bijvoorbeeld PvdA/CDA/SP/D'66. SP en D'66 zouden dat nog wel hebben zien zitten, het CDA niet waarschijnlijk. Waarom zouden die in een naar links overhellende coalitie gaan zitten als rechtse partij, die ook nog net flink verloren had. Over rechts dan: VVD, PVV, CDA, SGP en 50+ om aan een minieme meerderheid van 1 zetel te komen. Vrij onwaarschijnlijk omdat VVD, PVV en CDA net met ruzie uit elkaar waren gegaan.

Letterlijk gedwongen zijn ze natuurlijk niet maar feitelijk was het de enige logische keuze. Hoogstens dat ze er nog een partij bij hadden kunnen nemen, D'66 bijvoorbeeld maar die partij was niet nodig voor een meerderheid in de 2e kamer en zelfs met D'66 hadden ze ook geen meerderheid in de 1e kamer gehad. Voor de hoofdrolspelers was er dus geen enkele drijfveer om dat te doen.
pi_165870670
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 12:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Hoogstens dat ze er nog een partij bij hadden kunnen nemen, D'66 bijvoorbeeld maar die partij was niet nodig voor een meerderheid in de 2e kamer en zelfs met D'66 hadden ze ook geen meerderheid in de 1e kamer gehad. Voor de hoofdrolspelers was er dus geen enkele drijfveer om dat te doen.
Hebben ze dat niet ernaar gedaan in de vorm van gedoog partners?
pi_165870758
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 12:21 schreef govie het volgende:

[..]

Hou toch op met hun in de victimrol te duwen.
Het enige waarvan ze 'slachtoffer' waren was van hun uitstekende verkiezingsresultaat wat tot regeringsdeelname leidde :D .

quote:
Ze hebben hun achterban genaaid, links lullen en rechts vullen, waarvan akte.
Samsom was nog wel de meest eerlijke lijsttrekker in de campagne. Hij heeft herhaaldelijk gezegd dat de kiezer niet moest rekenen dat de PvdA alles wat het wil voor elkaar ging krijgen omdat coalitie/economische realiteit/verkiezingsuitslag/whatever. Dat klonk toch wat anders dan '1000 eu erbij voor iedere werkende NL'er!'. Juist Samsom kan je niet verwijten dat hij zand in de ogen van de kiezer strooide.
quote:
Ik zal een lange tijd als vaste pvda-stemmer niet meer gaan stemmen op deze partij totdat de kanker is opgechemo-d, oftewel de grote nsb-kopstukken zijn opgeflikkerd.
Je ging helemaal niet stemmen toch? :P
  maandag 10 oktober 2016 @ 12:39:53 #114
266972 govie
pi_165870780
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 12:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Je ging helemaal niet stemmen toch? :P
Inderdaad, ik ga alleen stemmen als de vvd/pvda toch weer bovenop komen drijven, om zo tegen te stemmen.
pi_165870831
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 12:33 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hebben ze dat niet ernaar gedaan in de vorm van gedoog partners?
Nope, dit is gewoon een meerderheidskabinet. Maar je doelt waarschijnlijk op hun minderheid in de 1e kamer en dat ze daar met de pet langs andere partijen moesten. Vond ik trouwens erg verfrissend, veel beter dan kabinetten die dat wél hadden en gewoon met oogkleppen op hun regeringsprogramma door beide kamers knallen zonder zich iets van de rest aan te trekken.
pi_165870846
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 12:39 schreef govie het volgende:

[..]

Inderdaad, ik ga alleen stemmen als de vvd/pvda toch weer bovenop komen drijven, om zo tegen te stemmen.
En wat zou het dan gaan worden?
pi_165870875
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 12:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nope, dit is gewoon een meerderheidskabinet. Maar je doelt waarschijnlijk op hun minderheid in de 1e kamer en dat ze daar met de pet langs andere partijen moesten. Vond ik trouwens erg verfrissend, veel beter dan kabinetten die dat wél hadden en gewoon met oogkleppen op hun regeringsprogramma door beide kamers knallen zonder zich iets van de rest aan te trekken.
Linksom of rechtsom vond ik ook verfrissend ook nog nooit gezien of gehoord in mijn leven.
Desnoods met een AMvB regeling het zal er komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')