abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165086373
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 18:45 schreef Scjvb het volgende:
Maar officieel erkende verschijningen van Maria, zoals in Lourdes (1858) en op andere plaatsen, beschouw ik zeer wel als plausibel.
Grappig. Vind je ook dat 'officieel erkende' heksen verbrand moeten worden?
pi_165086490
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 18:50 schreef Scjvb het volgende:

[..]

:D Inderdaad, want ik ben u niet, en u bent mij niet.
_O- .

Dude, 1858.
En in Portugal dat zie je ook als echt?
Wat was dat ook weer? Er werden drie geheimen oid doorgegeven aan arme herderskinderen? :P.
I´m back.
pi_165086673
Vanmorgen gehoord in OVT op Radio 1 tussen 10 uur en 11 uur.
Moeder Therisia was niet zo zuiver dan dat zij de wereld wilde doen geloven.
Zij stelde het lijden van mensen meer centraal dan om zich om die mensen te bekommeren.
Er schijnen veel arme mensen in haar hospices doodgegaan te zijn, maar die gemakkelijk en eenvoudig te genezen te waren door ze door te sturen naar doctors of een ziekenhuis.

Zij drong het lijden op aan arme mensen ('the way to heaven' stond op de borden in haar hospices), die wel nog gemakkelijk geholpen konden worden. Zelfs aspirines werd hun ontzegd.

radiofragment van 10 minuten
pi_165086783
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 18:59 schreef Idisrom het volgende:
Zij stelde het lijden van mensen meer centraal dan om zich om die mensen te bekommeren.
Er schijnen veel arme mensen in haar hospices doodgegaan te zijn, maar die gemakkelijk en eenvoudig te genezen te waren door ze door te sturen naar doctors of een ziekenhuis.

Zij drong het lijden op aan arme mensen ('the way to heaven' stond op de borden in haar hospices), die wel nog gemakkelijk geholpen konden worden. Zelfs aspirines werd hun ontzegd.

Religieuze kwakzalfmoord. En dat heet dan heilig.
  zondag 4 september 2016 @ 19:05:05 #55
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_165086872
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 18:48 schreef Idisrom het volgende:

Zij drong het lijden op aan mensen, die wel nog geholpen konden worden.

Het is van hieruit gemakkelijk oordelen in onze huidige tijd over de situatie toen ver van ons bed. :Z

Maar vergeet daarbij niet dat zij slechts één paar handen had, hulptroepen incluis, die allemaal te maken hadden met 'n ongekend aantal hulpbehoevende mensen, in een mogelijk onoverzichtelijke en tevens complexe situatie. Dan ontstaat er al snel kwaadsprekerij omdat het niet allemaal vlekkeloos kon gaan. :o

Niet voor niets was het blijkbaar 'n ware hel!

quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 18:50 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Grappig. Vind je ook dat 'officieel erkende' heksen verbrand moeten worden?
Nee, dus. ;)
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_165086954
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:05 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Het is van hieruit gemakkelijk oordelen in onze huidige tijd over de situatie toen ver van ons bed. :Z

Maar vergeet daarbij niet dat zij slechts één paar handen had, hulptroepen incluis, die allemaal te maken hadden met 'n ongekend aantal hulpbehoevende mensen, in een mogelijk onoverzichtelijke en tevens complexe situatie. Dan ontstaat er al snel kwaadsprekerij omdat het niet allemaal vlekkeloos kon gaan. :o

Niet voor niets was het blijkbaar 'n ware hel!

[..]

Nee, dus. ;)
Ze wachtte gewoon op een wonder maar toen ze leefde kwamen die niet.
pi_165086982
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:05 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Mwoah, geef mij 50 miljoen en een privejet en ik wil best een poging wagen...
Oh wacht, die 50 miljoen moet nog wel even geindexeerd worden. Wat zal het nu zijn.. een half miljard ?
  zondag 4 september 2016 @ 19:09:59 #58
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_165087042
Eigenlijk vind ik het wel terecht... Dat de meerderheid van de mensen nog steeds lijkt te geloven dat deze vrouw ooit iets noemenswaardig in haar leven heeft gedaan behalve het onnodig laten lijden en sterven van duizenden mensen mag met recht een wonder genoemd worden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 4 september 2016 @ 19:19:44 #59
345631 Scjvb
pi_165087322
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 18:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

_O- .

Dude, 1858.
En in Portugal dat zie je ook als echt?
Wat was dat ook weer? Er werden drie geheimen oid doorgegeven aan arme herderskinderen? :P.
Zoals ik in mijn eerdere post al aangaf: ik geloof het! :D

Verder weet ik ook niets zeker, we zijn er natuurlijk niet bij geweest, maar ik veronderstel dus dat deze gebeurtenis(sen) ook op waarheid berusten en derhalve terecht zijn erkend als wonderen die massaal mensen naar zo'n oord doen afreizen.

Geloven is ook het niet zeker weten!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_165087467
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:19 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Verder weet ik ook niets zeker, we zijn er natuurlijk niet bij geweest, maar ik veronderstel dus dat deze gebeurtenis(sen) ook op waarheid berusten en derhalve terecht zijn erkend als wonderen die massaal mensen naar zo'n oord doen afreizen.
Terwijl eigenlijk dagelijks blijkt dat je geen wonder nodig hebt om mensen iets te laten geloven.
pi_165087475
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:19 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Geloven is ook het niet zeker weten
Maar je gelooft dus echt serieus dat er een entiteit is die alles een beetje regelt hiero?
Hoe oud ben je, als ik vragen mag?
I´m back.
  zondag 4 september 2016 @ 19:35:21 #62
345631 Scjvb
pi_165087891
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar je gelooft dus echt serieus dat er een entiteit is die alles een beetje regelt hiero?
:D

Dat weet ik ook allemaal niet precies, hoor. Het volstaat echter om voor waar aan te nemen dat er 'n bepaalde gebeurtenis zou hebben plaatsgehad, van waaruit men stelt dat er blijkbaar 'n wonder is geschied die elke gelovige m.i. op een eigen manier mag interpreteren.

Maar ongelovigheid van anderen vind ik verder prima hoor, daarmee heb ik geen enkel probleem.
  zondag 4 september 2016 @ 19:39:32 #63
19194 Oversight
◢◤
pi_165088069
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 18:45 schreef Scjvb het volgende:
. Althans, dat zegt het geloof, ik veronderstel daarbij dus ook dat het waar is.
:') Ik heb dat nooit begrepen, waarom zou je iets dat door andere mensen is opgeschreven geloven als al het bewijs precies het tegenovergestelde laat zien?
quote:
Maar officieel erkende verschijningen van Maria, zoals in Lourdes (1858) en op andere plaatsen, beschouw ik zeer wel als plausibel.
:D Oprechte vraag, geloof je ook in het scheppingsverhaal, en dat er dus een god de wereld en heel het universum heeft geschapen....... in het donker nota bene?
◢◤
pi_165088099
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:35 schreef Scjvb het volgende:

[..]

:D

Dat weet ik ook allemaal niet precies, hoor. Het volstaat echter om voor waar aan te nemen dat er 'n bepaalde gebeurtenis zou hebben plaatsgehad, van waaruit men stelt dat er blijkbaar 'n wonder is geschied die elke gelovige op z'n eigen manier mag interpreteren.
Ja, okee, daar in Portugal ook, ergens in WO1, 1917 of zo?
quote:
Maar ongelovigheid van anderen vind ik verder prima hoor, daarmee heb ik geen enkel probleem.
Nee, maar het komt er wel op neer dat je echt gelooft dat er dus zo'n soort entiteit is dus?

Dat is toch wel koddig, ergens, of niet?
Ik kan niet meer geloven dat er NL'er van ongeveer mijn leeftijd en jonger die dat echt serieus geloven eigenlijk.
Kijk, die ouderen babyboomers en ouder, die zijn wel een beetje van een andere periode hè. Maar jongeren?
I´m back.
  zondag 4 september 2016 @ 19:45:52 #65
19194 Oversight
◢◤
pi_165088317
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:35 schreef Scjvb het volgende:

van waaruit men stelt dat er blijkbaar 'n wonder is geschied die elke gelovige m.i. op een eigen manier mag interpreteren.
:') Stel nou dat er mensen oprecht geloven dat hitler wonderen heeft verricht, zou je er dan ook zo over denken als die mensen hem heilig zouden willen laten verklaren?
◢◤
  zondag 4 september 2016 @ 19:54:56 #66
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_165088644
Ze kunnen net zo goed Erdogan tot heilige verklaren.
pi_165088823
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:54 schreef Hexagon het volgende:
Ze kunnen net zo goed Erdogan tot heilige verklaren.
Binnen islam solliciteert hij er wel naar, vrede zij met hem.
I´m back.
  zondag 4 september 2016 @ 20:02:24 #68
19194 Oversight
◢◤
pi_165088869
:{w KiM Jong Un was ook al heilig.
◢◤
  zondag 4 september 2016 @ 20:03:58 #69
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_165088918
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 18:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zeg al, als dit waar is of de helft nog maar, dan kun je zeggen dat de hoogste prelaat gewoon ook niet helder van geest is bij deze benoeming tot heilige. Aan de andere kant is het ook gewoon een gek kerkje, een sekte, dus ja doe maar wat je niet laten kan. De mensen die niets op hebben met de RK-kerk worden zo bevestigd in hun oordeel.
Uiteindelijk is de balans waarschijnlijk positief, een bed en minimale zorg is beter dan in de goot te sterven, door haar bekendheid kwam er geld binnen, en het spoorde de regering waarschijnlijk aan om zelf ook actie te ondernemen, die zullen ongetwijfeld beseft hebben dat de reportages in de internationale pers geen al te fraai beeld van India toonden.

Was onvermijdelijk, deze beslissing, zelfs al had men in Rome twijfels over haar persoon gehad. Als er één persoon van de laatste decennia heilig verklaard zou worden, dan was zij het.

Vraag me wel af wie in het Vaticaan verantwoordelijk was voor het uitnodigen van Christopher Hitchens om tegen haar zaligverklaring te pleiten. Lijkt een tactische keuze, argumenten van een gematigd tegenstander kan men niet zondermeer verwerpen, maar een atheist en "extreem" tegenstander kan je gebruiken als "teken van contradictie", wat de zaak voor zaligverklaring net sterker maakt. Zou Hitchens dat geweten hebben?
are we infinite or am I alone
pi_165088931
Het moet mensen toch opvallen dat, hoe verder technieken zich ontwikkelen in het vastleggen van gebeurtenissen, hoe minder 'wonderen' er plaatsvinden :?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_165088999
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 20:03 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Uiteindelijk is de balans waarschijnlijk positief, een bed en minimale zorg is beter dan in de goot te sterven, door haar bekendheid kwam er geld binnen, en het spoorde de regering waarschijnlijk aan om zelf ook actie te ondernemen, die zullen ongetwijfeld beseft hebben dat de reportages in de internationale pers geen al te fraai beeld van India toonden.

Was onvermijdelijk, deze beslissing, zelfs al had men in Rome twijfels over haar persoon gehad. Als er één persoon van de laatste decennia heilig verklaard zou worden, dan was zij het.

Vraag me wel af wie in het Vaticaan verantwoordelijk was voor het uitnodigen van Christopher Hitchens om tegen haar zaligverklaring te pleiten. Lijkt een tactische keuze, argumenten van een gematigd tegenstander kan men niet zondermeer verwerpen, maar een atheist en "extreem" tegenstander kan je gebruiken als "teken van contradictie", wat de zaak voor zaligverklaring net sterker maakt. Zou Hitchens dat geweten hebben?
Hitch is toch al overleden in 2007 oid?

Enfin, hoe dan ook, deze dame is omstreden. Zal voor de RK'ers niets uitmaken, kijk naar TS.
En de niet RK'er wordt weer eens bevestigd in zijn afkeer.

Verder draait de wereld door.
I´m back.
  zondag 4 september 2016 @ 20:08:26 #72
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_165089035
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 20:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hitch is toch al overleden in 2007 oid?

Enfin, hoe dan ook, deze dame is omstreden. Zal voor de RK'ers niets uitmaken, kijk naar TS.
En de niet RK'er wordt weer eens bevestigd in zijn afkeer.

Verder draait de wereld door.
De zaligverklaring was in 2003.
are we infinite or am I alone
pi_165089091
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 20:08 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De zaligverklaring was in 2003.
Dus dat ging toen over de zaligverklaring? Nu is the Hitch dood en verklaren ze haar maar snel even heilig. :').

Enfin, het gekste is dat er nog steeds mensen rondlopen kennelijk die in deze zooi geloven. NL'ers, redelijk jong nog. Het blijft altijd verrassend.
I´m back.
  zondag 4 september 2016 @ 20:14:07 #74
345631 Scjvb
pi_165089172
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:39 schreef Oversight het volgende:

[..]

:') Ik heb dat nooit begrepen, waarom zou je iets dat door andere mensen is opgeschreven geloven als al het bewijs precies het tegenovergestelde laat zien?
Dat is dan uw veronderstelling m.b.t. de geloofwaardigheid van gebeurtenissen die passen bij het geloof en de Kerk.

quote:
:D Oprechte vraag, geloof je ook in het scheppingsverhaal, en dat er dus een god de wereld en heel het universum heeft geschapen....... in het donker nota bene?
Niet per se op een manier die wij ons als mensen goed voor kunnen stellen, maar wél dat er een bepaalde ontwikkeling heeft plaatsgehad die ook wel ''de schepping'' genoemd wordt.

Men kan denken dat wij deel uitmaken van een immens geheel, misschien het Goddelijke, en zoeken constant een verklaring om ons bestaan op Aarde een bepaalde een betekenis of reden toe te kennen, en proberen daarbij ook van alles te weten te komen over bv het oneindige van het heelal.

quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, okee, daar in Portugal ook, ergens in WO1, 1917 of zo?

Vast wel.

quote:
Nee, maar het komt er wel op neer dat je echt gelooft dat er dus zo'n soort entiteit is dus?

Dat is toch wel koddig, ergens, of niet?
Ik kan niet meer geloven dat er NL'er van ongeveer mijn leeftijd en jonger die dat echt serieus geloven eigenlijk.
Kijk, die ouderen babyboomers en ouder, die zijn wel een beetje van een andere periode hè. Maar jongeren?
Zowel babyboomers als jongeren kunnen beiden niet bewijzen of er wel/ geen entiteiten bestaan, lijkt me. Het is niet bewezen, maar ook het niet-bestaan daarentegen is ooit bewezen, dus blijven bepaalde gebeurtenissen met recht voldoende interessant voor veel mensen. :) :+

Afgezien daarvan is het nu eenmaal wel zo dat de jongeren van nu zich steeds minder met het geloof bezighouden. Maar het doet veel katholieken, protestanten of anders deugd dat er wereldwijd nog steeds velen zijn die zich er nog voldoende mee bezighouden.
pi_165089257
quote:
3s.gif Op zondag 4 september 2016 20:14 schreef Scjvb het volgende:
Zowel babyboomers als jongeren kunnen beiden niet bewijzen of er wel/ geen entiteiten bestaan, lijkt me. Het is niet bewezen, maar ook het niet-bestaan daarentegen is ooit bewezen, dus blijven bepaalde gebeurtenissen met recht voldoende interessant voor veel mensen. :) :+
Maar waarom geloof je dan niet in het heilige spaghetti monster en zijn noedelvormig aanhangsel ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')