abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165092319
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:50 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik heb reeds een prachtige woning. Ik ben steenrijk (net niet genoeg om voor Monaco in aanmerking te komen..) En links met een natuurlijk gevoel voor rechtvaardigheid. Verder vind ik het een rare mediahype die gewoon gekocht is om wat sympathie te kweken voor rijken die aan onze ellende verdienen. Ik trap daar niet in i.i.g.
Was ook een grapje, ik ben heel benieuwd wat er komt wonen en of het een succes wordt voor de wijk. In Monaco wil ik nog niet dood gevonden worden, net als Ibiza en St tropez...

Natuurlijk is dit voor eigen gewin, of dit nu financieel zo interessant is? Ze krijgen er in ieder een hoop positieve aandacht mee. Ook internationaal.
Marketing technisch gewoon een slimme zet.
pi_165092353
quote:
5s.gif Op zondag 4 september 2016 20:23 schreef k_man het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp ben jij van mening dat ze geen scrupules hebben, dat er niets nobels aan is, puur en alleen omdat ze rijk zijn en in Monaco wonen? Of heb je nog andere 'argumenten' voor die beschuldigingen?

En kun je uitleggen waar de winst zit in dit businessmodel? Ze kopen eerst 200 woningen - kost een hoop geld. Daarna worden die woningen gestoffeerd - kost ook geld. Dan gaan de bewoners huur betalen, maar die huurinkomsten worden besteed aan de integratie. Ondertussen moeten ze als verhuurder wel de woningen onderhouden, belastingen betalen, etc. - kost ook weer een hoop geld. Dus hoe precies wordt er volgens jou rendement gemaakt op de investeringen? :?
Die flats worden opgekocht door vastgoedmagnaten, d'r zal wel een flinke winstmarge op zitten.
pi_165092470
quote:
19s.gif Op zondag 4 september 2016 20:51 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Echt. Mensen die hier een verdienmodel in denken te ontdekken.

200 woningen van een ton. Dat kost je 20 miljoen.

Ze worden verhuurd tegen de prijs van een sociale huurwoning. De gemiddelde huur van een corporatiewoning is 492 euro per maand.

Dat ronden we dan maar naar boven af op 500. Dat rekent makkelijker. (En is in het voordeel van de zeikerds.) (En in de link zie je al dat het onzin is en heel royaal naar boven afgerond, want volgens de rekenmodellen betaal je 470 euro voor een woning met een WOZ-waarde van 140.000 euro, deze woningen kosten 40.000 minder.)

200x500= 100.000 opbrengst aan huur per maand. Dat is 1,2 miljoen per jaar.

De onderhoudskosten van een huurwoning zijn 1.763 euro per jaar (gemiddeld). Ronden we af naar 1.700. Rekent makkelijker. (En is in het voordeel van de zeikerds).

200 woningen a 1.700 = 340.000 euro aan onderhoud per jaar.

1.200.000 - 340.000 = 860.000 opbrengst per jaar.

Vergeten we even alle overige kosten die je maakt aan het verhuren van een woning (personeel,
administratie, belasting).

Vergeten we even de kosten die gemaakt zijn om de woning oplever-klaar te maken.

Vergeten we ook even dat ze een intensief integratiesysteem opzetten en financieren.

Dan sta je na 23 jaar en een kwartaal weer op 0.

Nou. Wat een prachtig verdienmodel is dat. Ik denk dat de banken in de rij staan om het te financieren als je met dit plan bij ze aanklopt.
Nee, met je ton.

Woning is verkocht voor ¤ 185 000 de vraagprijs van het appartement.
Gaat om een vijfkamer woning van 110 vierkante meter.

Ik ken toevallig mensen die hun appartement hebben verkocht aan de stichting.
Geen cent minder dan de vraagprijs, dit gaat niet om woningen die uit de verhuur komen, ook om woningen uit de vrije sector.
pi_165092483
quote:
7s.gif Op zondag 4 september 2016 21:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die flats worden opgekocht door vastgoedmagnaten, d'r zal wel een flinke winstmarge op zitten.
Leg mij de winstmarge eens uit als je ze voor sociale huurwoningprijzen gaat verhuren? Terwijl de vrije sectorprijzen 2,5x zo hoog zijn en je alsnog gewoon huurbescherming hebt?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_165092525
quote:
19s.gif Op zondag 4 september 2016 21:06 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Sowieso is speculeren met woningen van een ton natuurlijk margewerk. Al zijn het er 200.
Heb je een bron voor die prijzen of roep je nu maar wat?
pi_165092572
quote:
7s.gif Op zondag 4 september 2016 21:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, met je ton.

Geen cent minder dan de vraagprijs, dit gaat niet om woningen die uit de verhuur komen, ook om woningen uit de vrije sector.
Wat begrijp je niet aan gemiddeld?

Je snap dat sommige meer dan een ton hebben gekost, sommige minder. Dan tel je alle prijzen bij elkaar op. Dat deel je door 200. En wat een wonder: je hebt een gemiddelde. Van een ton. Wow.
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_165092614
quote:
7s.gif Op zondag 4 september 2016 21:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Heb je een bron voor die prijzen of roep je nu maar wat?
Dat staat gewoon in het artikel in de eerste post.
pi_165092623
quote:
19s.gif Op zondag 4 september 2016 21:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan gemiddeld?

Je snap dat sommige meer dan een ton hebben gekost, sommige minder. Dan tel je alle prijzen bij elkaar op. Dat deel je door 200. En wat een wonder: je hebt een gemiddelde. Van een ton. Wow.
D'r zijn hier geen appartementen die goedkoper zijn dan een ton..

Blijkbaar heb je geen idee over welke woningen het gaat.
pi_165092695
quote:
7s.gif Op zondag 4 september 2016 21:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het gaat om 200 woningen verspreid over Rotterdam. Jij hebt ze allemaal opgezocht en nagevraagd wat ze gekost hebben?

Moet een hoop werk geweest zijn.
pi_165092748
quote:

[..]

Hier: 858 woningen onder een ton in Rotterdam, vandaag te koop. Sla je slag: http://www.funda.nl/koop/rotterdam/0-100000/
pi_165094919
quote:
7s.gif Op zondag 4 september 2016 21:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja? Leg eens uit dan. Hoe kan ik winst maken door woningen te kopen, ze te stofferen er mensen te laten wonen, zonder dat daar inkomsten tegenover staan? Waar zit die winstmarge dan?
pi_165095117
quote:
7s.gif Op zondag 4 september 2016 21:36 schreef ootjekatootje het volgende:
Nee, met je ton.

Je snapt dat dat de berekening alleen maar ongunstiger doet uitkomen? Hoe duurder de woningen zijn, hoe langer het duurt om het geld terug te verdienen...
pi_165098175
quote:
19s.gif Op zondag 4 september 2016 20:51 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Echt. Mensen die hier een verdienmodel in denken te ontdekken.

200 woningen van een ton. Dat kost je 20 miljoen.

Ze worden verhuurd tegen de prijs van een sociale huurwoning. De gemiddelde huur van een corporatiewoning is 492 euro per maand.

Dat ronden we dan maar naar boven af op 500. Dat rekent makkelijker. (En is in het voordeel van de zeikerds.) (En in de link zie je al dat het onzin is en heel royaal naar boven afgerond, want volgens de rekenmodellen betaal je 470 euro voor een woning met een WOZ-waarde van 140.000 euro, deze woningen kosten 40.000 minder.)

200x500= 100.000 opbrengst aan huur per maand. Dat is 1,2 miljoen per jaar.

De onderhoudskosten van een huurwoning zijn 1.763 euro per jaar (gemiddeld). Ronden we af naar 1.700. Rekent makkelijker. (En is in het voordeel van de zeikerds).

200 woningen a 1.700 = 340.000 euro aan onderhoud per jaar.

1.200.000 - 340.000 = 860.000 opbrengst per jaar.

Vergeten we even alle overige kosten die je maakt aan het verhuren van een woning (personeel,
administratie, belasting).

Vergeten we even de kosten die gemaakt zijn om de woning oplever-klaar te maken.

Vergeten we ook even dat ze een intensief integratiesysteem opzetten en financieren.

Dan sta je na 23 jaar en een kwartaal weer op 0.

Nou. Wat een prachtig verdienmodel is dat. Ik denk dat de banken in de rij staan om het te financieren als je met dit plan bij ze aanklopt.
Jouw berekening levert dus een rendement van 4,3% per jaar. Dit is een stuk hoger dan een spaarrekening en biedt veel zekerheid.
pi_165098886
quote:
5s.gif Op zondag 4 september 2016 22:53 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja? Leg eens uit dan. Hoe kan ik winst maken door woningen te kopen, ze te stofferen er mensen te laten wonen, zonder dat daar inkomsten tegenover staan? Waar zit die winstmarge dan?
Statushouders krijgen bijstand + toeslagen. Daarvan betalen ze de huur. Het verschil tussen de huur en de kosten is de winstmarge.
pi_165099482
quote:

[..]

Dan verkondigt het artikel flauwekul, niet Sack ;) Op basis van het artikel in de OP gaan we doorgaans het verbale gevecht aan, en daar staat inderdaad 200 huizen van gemiddeld een ton.
pi_165099644
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 10:38 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dan verkondigt het artikel flauwekul, niet Sack ;) Op basis van het artikel in de OP gaan we doorgaans het verbale gevecht aan, en daar staat inderdaad 200 huizen van gemiddeld een ton.
In de link naar funda komen 2 garages naar boven en 2 tweekamerappartementen. :?

Ik laat hier de buurt niet afschilderen als de Afrikanenbuurt of Schiedam.
Maakt niet uit of er in de OP staat dat die huizen ¤100 000,- ik weet wat mensen ontvangen hebben van de stichting voor hun 5 kamerappartement en das dik betaald.

Verder is de post van Sack natte vingerwerk.
  maandag 5 september 2016 @ 11:26:34 #67
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_165100061
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 03:33 schreef DapperDan het volgende:
Er zal vast wel een winstmodel inzitten.
De overheid betaalt topprijzen om de illegaal binnengekomen uitkeringskrijgers te huisvesten. 100k aanschaf en vervolgens maximale "sociale" huurprijs, volledig betaald van de bijstand + huurtoeslag, geeft een leuk rendement.
Typisch ook dat ze de slechtere wijken "niet verder willen belasten": daarmee geven ze prima aan dat dit volk de wijk omlaag haalt, en zelfs slechter is dan de slechtste wijk. Maar hey, haal de weinige betere wijken gerust verder omlaag.

En deze "familie" zorgt er wel voor dat ze niet bij henzelf in de straat komen.

[ Bericht 4% gewijzigd door RemcoDelft op 05-09-2016 12:08:47 ]
censuur :O
  maandag 5 september 2016 @ 11:46:55 #68
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_165100392
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 13:19 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dat is de prijs die anderen moeten betalen voor onze huizen, infrastructuur, BMW's en dikke pensioenen inderdaad. Overigens is de dominantie ons niet in de schoot geworpen gekregen. Ook daar is hard voor gewerkt. Als 'zij' ons zouden kunnen domineren zouden ze het ook niet nalaten. Zo zijn mensen nou eenmaal.
Spijker op zijn kop. Overal ter wereld denkt men naar hier te komen om mee te delen in onze welvaart, terwijl daar niks tegenover hoeft te staan. Alsof al die melk en honing uit de lucht komt vallen.

OT: ik vind dit wel een goed initiatief. Misschien kan men door eisen te stellen aan de migrant en deze intensief te helpen aan diens ontwikkeling, een productieve en geintegreerde medelander opleveren.

En daar kan men dan op grotere schaal vast wat van leren.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_165101564
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 09:53 schreef Homey het volgende:

[..]

Statushouders krijgen bijstand + toeslagen. Daarvan betalen ze de huur. Het verschil tussen de huur en de kosten is de winstmarge.
Van de huur wordt de integratie betaald. Wat overblijft zijn de kosten. Waar is die winst?
pi_165101657
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 11:26 schreef RemcoDelft het volgende:
De overheid betaalt topprijzen om de illegaal binnengekomen uitkeringskrijgers te huisvesten. 100k aanschaf en vervolgens maximale "sociale" huurprijs, volledig betaald van de bijstand + huurtoeslag, geeft een leuk rendement.
De overheid betaalt niet, de familie Van der Vorm betaalt.

quote:
Typisch ook dat ze de slechtere wijken "niet verder willen belasten"
Kunnen ze weinig aan doen. Dat is tegenwoordig nou eenmaal wettelijk zo bepaald. Google maar eens op 'Rotterdamwet'.
pi_165102211
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2016 12:42 schreef k_man het volgende:

[..]

Van de huur wordt de integratie betaald. Wat overblijft zijn de kosten. Waar is die winst?
Er zijn ook fiscale voordelen met dit soort grote projecten, en/of subsidiering vanuit de overheid vanwege het sociale karakter. Ik zag in Amsterdam een project waarbij op gewilde locaties transgenders met 30% korting en voorrang een huis kunnen kopen. Wel leuk voor transgenders, je koopt een huis met dikke korting en later verkoop je dat met een mega winst. Kado'tje van de overheid. Kassa!
pi_165107249
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2016 10:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

In de link naar funda komen 2 garages naar boven en 2 tweekamerappartementen. :?

Ik laat hier de buurt niet afschilderen als de Afrikanenbuurt of Schiedam.
Maakt niet uit of er in de OP staat dat die huizen ¤100 000,- ik weet wat mensen ontvangen hebben van de stichting voor hun 5 kamerappartement en das dik betaald.

Verder is de post van Sack natte vingerwerk.
Je weet wat 200 mensen stuk voor stuk ontvangen hebben? Wow. Hoe kom je aan die informatie? Misschien ook even doorspelen naar de krant of de belastingdienst. Want het lijkt erop dat je een gevalletje oplichting of fraude op het spoor bent. Of op z'n minst het voorliegen van de pers.

Verder is het inderdaad natte vingerwerk. Maar dan voornamelijk omdat ik een enorme berg kosten niet heb meegerekend. In werkelijkheid is het een nog slechtere deal als dit een projectje met winstoogmerk is.

(en kies dan zelf even <100.000 en Rotterdam in Funda, of is dat te veel moeite?)

[ Bericht 3% gewijzigd door Sack_Blabbath op 05-09-2016 17:42:36 ]
pi_165107309
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 09:01 schreef JaFFe het volgende:

[..]

Jouw berekening levert dus een rendement van 4,3% per jaar. Dit is een stuk hoger dan een spaarrekening en biedt veel zekerheid.
Oh echt? Iets met een break-even-punt dat pas in het aller-aller-aller-beste en compleet onrealistische scenario over 23,25 jaar is? Daar haal jij rendement en zekerheid uit?

Ik zou voorlopig in loondienst blijven als ik jou was.
pi_165107398
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 13:12 schreef Homey het volgende:

[..]

Er zijn ook fiscale voordelen met dit soort grote projecten, en/of subsidiering vanuit de overheid vanwege het sociale karakter. Ik zag in Amsterdam een project waarbij op gewilde locaties transgenders met 30% korting en voorrang een huis kunnen kopen. Wel leuk voor transgenders, je koopt een huis met dikke korting en later verkoop je dat met een mega winst. Kado'tje van de overheid. Kassa!
Doe eens een linkje. Mijn Google kent dit project namelijk niet.
pi_165107442
Iemand die een niet-woning (kantoor bijvoorbeeld, maar containerwoning voldoet ook) ombouwt tot een woning waar 4 statushouder in kunnen, krijgt daarvoor 6300euro per statushouder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')