abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165081969
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:22 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik volg dat nieuws niet zo moet ik zeggen. Het zullen dan uitsluitend kapitaalkrachtige vluchtelingen voor de NL belasting zijn vermoed ik. :)
Dat wel natuurlijk.
pi_165082830
Wait whut? :o
  zondag 4 september 2016 @ 16:49:15 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165083417
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:12 schreef Bart2002 het volgende:
Ik heb begrepen dat de fam. Van der Vorm zelf in Monaco resideert. Het is op zich wel opmerkelijk dat ze dit in Rotterdam doen en niet in Monaco. Beetje good old NIMBY regentenmentaliteit m.i. het zal geen liefdadigheid zijn wat er speelt denk ik.

Vermogen 2013: 5100 miljoen
Woonachtig te Monaco
Herkomst vermogen: HAL
Niet dat dat werkelijk wat uit zou maken als ze (ook) nog in Rotterdam zouden wonen, ook in Rotterdam kun je immers een miljoenenvilla kopen met een achtertuin zo groot dat je geen last hebt van wat er achterin de tuin gebeurt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 4 september 2016 @ 16:58:44 #29
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_165083618
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:12 schreef Bart2002 het volgende:
Ik heb begrepen dat de fam. Van der Vorm zelf in Monaco resideert. Het is op zich wel opmerkelijk dat ze dit in Rotterdam doen en niet in Monaco. Beetje good old NIMBY regentenmentaliteit m.i. het zal geen liefdadigheid zijn wat er speelt denk ik.

Vermogen 2013: 5100 miljoen
Woonachtig te Monaco
Herkomst vermogen: HAL
Waarom zou het geen liefdadigheid zijn en verdienen ze er tegelijkertijd aan?

Er is een overschot aan goedkope woningen in Rotterdam, maar uit ervaring weet ik dat de meesten daarvan echt niet prettig bewoonbaar zijn (ik zoek zelf ook huizen om te verhuren in deze categorie). Verkopende partij is ook blij, want huis verkocht. Win-win. Op de prijzen van de overige huizen zal het weinig invloed hebben.

Daarnaast drukken de gezinnen die in deze woningen mogen niet op de sociale huurmarkt in Rotterdam. Fijn voor de mensen die een betaalbare huurwoning zoeken.

De syriers krijgen ondersteuning bij inburgering; grotere kans dat ze werkelijk integreren en in de toekomst geen problemen opleveren.

Ik snap niet goed wat je hier op tegen kunt hebben. De mensen zijn in NL, hebben een verblijfsvergunning en moeten toch ergens wonen. Als deze huizen niet ter beschikking zouden zijn gesteld, waar zouden ze dan heen moeten?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_165083828
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 16:58 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik snap niet goed wat je hier op tegen kunt hebben. De mensen zijn in NL, hebben een verblijfsvergunning en moeten toch ergens wonen. Als deze huizen niet ter beschikking zouden zijn gesteld, waar zouden ze dan heen moeten?
Ben ik niet 100% maar 1000% met je eens als ze er eenmaal zijn kunnen ze net zo goed het beste ervan proberen te maken, wat er van te maken is!
pi_165083868
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 16:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niet dat dat werkelijk wat uit zou maken als ze (ook) nog in Rotterdam zouden wonen, ook in Rotterdam kun je immers een miljoenenvilla kopen met een achtertuin zo groot dat je geen last hebt van wat er achterin de tuin gebeurt.
Zou kunnen ja inderdaad ware het niet dat men dan voor nog een plaats aangeslagen kan worden.
Onroerend goed, in Monaco koopt men zich toch in allinclusief is het niet?
pi_165085717
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 16:58 schreef Tinkepink het volgende:
Waarom zou het geen liefdadigheid zijn en verdienen ze er tegelijkertijd aan?
Dat kan per definitie niet natuurlijk. Liefdadigheid zou het geweest zijn als ze, zeg 1 miljard euro van hun kapitaal van 5 miljard geschonken hadden aan de goede zaak. Maar zo'n feest is het helaas niet. Het is m.i. een "minstens "budgetneutraal" charme-offensief wat ze niets kost. Integendeel zelfs... We dienen niet te vergeten dat dit een familie van vastgoedhandelaren is die er gewoon profit in zien. Niets nobels aan. Er valt gewoon niets goeds te verwachten van de allerrijksten. Hooguit willen zij nog wat verdienen aan de ellende en problemen. Dat blijkt altijd weer, dat zij geen scrupules hebben wat dat betreft.

Verder ben ik het wel eens met jouw goede bedoelingen. Ik heb dat zelf ook wel wegens sociale trekjes. ;) Hoewel het in het grote verband totaal kansloos is m.i.. Maar ja. Dat lezen onze kleinkinderen wel in de geschiedenisboeken.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bart2002 op 04-09-2016 18:37:30 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 4 september 2016 @ 18:52:59 #33
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_165086461
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 18:24 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat kan per definitie niet natuurlijk. Liefdadigheid zou het geweest zijn als ze, zeg 1 miljard euro van hun kapitaal van 5 miljard geschonken hadden aan de goede zaak. Maar zo'n feest is het helaas niet. Het is m.i. een "minstens "budgetneutraal" charme-offensief wat ze niets kost. Integendeel zelfs... We dienen niet te vergeten dat dit een familie van vastgoedhandelaren is die er gewoon profit in zien. Niets nobels aan. Er valt gewoon niets goeds te verwachten van de allerrijksten. Hooguit willen zij nog wat verdienen aan de ellende en problemen. Dat blijkt altijd weer, dat zij geen scrupules hebben wat dat betreft.

Prima toch?

Ze hadden het ook anders kunnen aanpakken: nog meer huizen opkopen in Rotterdam (zoveel dat de markt er aan kapot gaat), er een woningbedrijf voor vluchtelingen van maken en de kamers ongemeubileerd tegen woekerprijzen verhuren.
Of het geld in wapens kunnen steken.
Of er expatvastgoed van kunnen kopen en deze tegen zeer goede prijzen verhuren.
Of investeren in startups.
Of, of.
Maar ze kiezen er voor om woningen te kopen voor kansarmen, deze te meubileren en ook nog te ondersteunen bij de integratie. Schandalig inderdaad.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_165087159
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 18:52 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Prima toch?

Ze hadden het ook anders kunnen aanpakken: nog meer huizen opkopen in Rotterdam (zoveel dat de markt er aan kapot gaat), er een woningbedrijf voor vluchtelingen van maken en de kamers ongemeubileerd tegen woekerprijzen verhuren.
Of het geld in wapens kunnen steken.
Of er expatvastgoed van kunnen kopen en deze tegen zeer goede prijzen verhuren.
Of investeren in startups.
Of, of.
Maar ze kiezen er voor om woningen te kopen voor kansarmen, deze te meubileren en ook nog te ondersteunen bij de integratie. Schandalig inderdaad.
Mwah. Al die punten: als er op het moment meer rendement valt te halen dan zullen zij precies dat doen. Het geeft dus m.i. goed aan dat aan het vluchtelingenprobleem winst te behalen valt in het hier en nu. En niet geheel onverwacht gaan de echte kosten weer afgewenteld worden op de samenleving. AKA u en ik. Zo is het altijd gegaan in het recente verleden. Zoals gezegd kennen deze mensen geen scrupules en is het ze uitsluitend om rendement te doen.

Het komt er dus op neer dat rijken profiteren van de problemen en dat de externaliteiten, als de vluchteling niets meer oplevert en geld gaat kosten dan draait de grote groep van belastingbetalers er voor op. Het is een oeroud trucje.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bart2002 op 04-09-2016 19:27:57 ]
pi_165087218
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:14 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Mwah. Al die punten: als er op het moment meer rendement valt te halen dan zullen zij precies dat doen. Het geeft dus m.i. goed aan dat aan het vluchtelingenprobleem winst te behalen valt in het hier en nu. En niet geheel onverwacht gaan de echte kosten weer afgewenteld worden op de samenleving. AKA u en ik. Zo is het altijd gegaan in het recente verleden. Zoals gezegd kennen deze mensen geen scrupules en is het ze uitsluitend om rendement te doen.
Ach, je bent gewoon jaloers.
:P
pi_165087428
quote:
7s.gif Op zondag 4 september 2016 19:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Tja. Dat is wat wat er vaak gezegd wordt. Afgunst enzo. Maar in mijn geval is dat niet waar. Maar ik weet heel goed hoe de haasjes hoesten in belastingparadijs Monaco. Zij hebben geen enkele empathie of begaanheid met Nederland. Het is uitsluitend koele keiharde berekening hoe de familie van der Vorm hun 6e miljard binnen kan halen. Deze mensen zijn gewoon puur slecht en verdorven hoor. Anders betaalden ze gewoon in NL belasting. Maar zij verkiezen Monaco. Het zijn laffe honden die alles voor zichzelf willen. Terwijl ze hun fortuin in NL hebben gemaakt. Maar de consequenties daarvan wensen zij niet te aanvaarden en ontvluchten hun verantwoordelijkheid derhalve.
  zondag 4 september 2016 @ 19:31:41 #37
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165087733
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:22 schreef Bart2002 het volgende:

Het zijn laffe honden die alles voor zichzelf willen. Terwijl ze hun fortuin in NL hebben gemaakt. Maar de consequenties daarvan wensen zij niet te aanvaarden en ontvluchten hun verantwoordelijkheid derhalve.
Wat een zure azijn moet er door je aderen stromen om tot deze conclusie te komen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_165087916
quote:
9s.gif Op zondag 4 september 2016 19:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wat een zure azijn moet er door je aderen stromen om tot deze conclusie te komen.
Dat eerste zal ik zeker niet ontkennen. Maar ondanks dat wil ik best graag weten hoe je dat dan anders ziet. Het is een feit dat zij in NL rijk zijn geworden maar de consequenties daarvan niet willen aanvaarden door als de buit binnen is een belastingvluchteling te worden in Monaco. Dat klopt gewoon m.i.
pi_165088321
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat eerste zal ik zeker niet ontkennen. Maar ondanks dat wil ik best graag weten hoe je dat dan anders ziet. Het is een feit dat zij in NL rijk zijn geworden maar de consequenties daarvan niet willen aanvaarden door als de buit binnen is een belastingvluchteling te worden in Monaco. Dat klopt gewoon m.i.
Volgens mij vergeet je het lekkere weer daar, de veiligheid en de gelijkgestemden.

Maar ik bedoelde eigenlijk dat je jaloers was op het feit dat de vluchtelingen wel een woning krijgen en jij niet.
pi_165088330
quote:
7s.gif Op zondag 4 september 2016 19:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Oh. Jij was dat. ;) Wij zijn het doorgaans wel eens dacht ik. Wij weten dat het geen jaloezie is maar een zeker gevoel voor "rechtvaardigheid". Maar dat is helaas een hippie-begrip tegenwoordig.
pi_165088496
quote:
7s.gif Op zondag 4 september 2016 19:45 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar ik bedoelde eigenlijk dat je jaloers was op het feit dat de vluchtelingen wel een woning krijgen en jij niet.
Ik heb reeds een prachtige woning. Ik ben steenrijk (net niet genoeg om voor Monaco in aanmerking te komen..) En links met een natuurlijk gevoel voor rechtvaardigheid. Verder vind ik het een rare mediahype die gewoon gekocht is om wat sympathie te kweken voor rijken die aan onze ellende verdienen. Ik trap daar niet in i.i.g.
pi_165089470
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 18:24 schreef Bart2002 het volgende:
Het is m.i. een "minstens "budgetneutraal" charme-offensief wat ze niets kost. Integendeel zelfs... We dienen niet te vergeten dat dit een familie van vastgoedhandelaren is die er gewoon profit in zien. Niets nobels aan. Er valt gewoon niets goeds te verwachten van de allerrijksten. Hooguit willen zij nog wat verdienen aan de ellende en problemen. Dat blijkt altijd weer, dat zij geen scrupules hebben wat dat betreft.
Als ik het goed begrijp ben jij van mening dat ze geen scrupules hebben, dat er niets nobels aan is, puur en alleen omdat ze rijk zijn en in Monaco wonen? Of heb je nog andere 'argumenten' voor die beschuldigingen?

En kun je uitleggen waar de winst zit in dit businessmodel? Ze kopen eerst 200 woningen - kost een hoop geld. Daarna worden die woningen gestoffeerd - kost ook geld. Dan gaan de bewoners huur betalen, maar die huurinkomsten worden besteed aan de integratie. Ondertussen moeten ze als verhuurder wel de woningen onderhouden, belastingen betalen, etc. - kost ook weer een hoop geld. Dus hoe precies wordt er volgens jou rendement gemaakt op de investeringen? :?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2016 20:24:36 ]
pi_165089616
Als eerste denk ik dat het onder schenkingen kan vallen, als tweede ook nog via het bedrijf fiscaal aftekbaar, dan zouden er ook nog subsidies op gegeven kunnen worden ik noem maar iets?
Dan is er huur scholing voor die mensen en alles, een resort dus all inclusif, wat evt het geld ook nog in die wijk houdt voorlopig?
Het zou kunnen zo, of het zo is weet ik niet?
pi_165089913
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 20:27 schreef john2406 het volgende:
Dan is er huur scholing voor die mensen en alles, een resort dus all inclusif, wat evt het geld ook nog in die wijk houdt voorlopig?
Het zou kunnen zo, of het zo is weet ik niet?
Ik weet het ook niet, john. Ik heb namelijk geen flauw idee wat je bedoelt. Rotterdam is een all-inclusive resort? :?
pi_165090709
Echt. Mensen die hier een verdienmodel in denken te ontdekken.

200 woningen van een ton. Dat kost je 20 miljoen.

Ze worden verhuurd tegen de prijs van een sociale huurwoning. De gemiddelde huur van een corporatiewoning is 492 euro per maand.

Dat ronden we dan maar naar boven af op 500. Dat rekent makkelijker. (En is in het voordeel van de zeikerds.) (En in de link zie je al dat het onzin is en heel royaal naar boven afgerond, want volgens de rekenmodellen betaal je 470 euro voor een woning met een WOZ-waarde van 140.000 euro, deze woningen kosten 40.000 minder.)

200x500= 100.000 opbrengst aan huur per maand. Dat is 1,2 miljoen per jaar.

De onderhoudskosten van een huurwoning zijn 1.763 euro per jaar (gemiddeld). Ronden we af naar 1.700. Rekent makkelijker. (En is in het voordeel van de zeikerds).

200 woningen a 1.700 = 340.000 euro aan onderhoud per jaar.

1.200.000 - 340.000 = 860.000 opbrengst per jaar.

Vergeten we even alle overige kosten die je maakt aan het verhuren van een woning (personeel,
administratie, belasting).

Vergeten we even de kosten die gemaakt zijn om de woning oplever-klaar te maken.

Vergeten we ook even dat ze een intensief integratiesysteem opzetten en financieren.

Dan sta je na 23 jaar en een kwartaal weer op 0.

Nou. Wat een prachtig verdienmodel is dat. Ik denk dat de banken in de rij staan om het te financieren als je met dit plan bij ze aanklopt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sack_Blabbath op 04-09-2016 20:58:13 ]
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_165090792
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:14 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het komt er dus op neer dat rijken profiteren van de problemen en dat de externaliteiten, als de vluchteling niets meer oplevert en geld gaat kosten dan draait de grote groep van belastingbetalers er voor op. Het is een oeroud trucje.
+1
pi_165091279
quote:
19s.gif Op zondag 4 september 2016 20:51 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Echt. Mensen die hier een verdienmodel in denken te ontdekken.

200 woningen van een ton. Dat kost je 20 miljoen.

Ze worden verhuurd tegen de prijs van een sociale huurwoning. De gemiddelde huur van een corporatiewoning is 492 euro per maand.

Dat ronden we dan maar naar boven af op 500. Dat rekent makkelijker. (En is in het voordeel van de zeikerds.) (En in de link zie je al dat het onzin is en heel royaal naar boven afgerond, want volgens de rekenmodellen betaal je 470 euro voor een woning met een WOZ-waarde van 140.000 euro, deze woningen kosten 40.000 minder.)

200x500= 100.000 opbrengst aan huur per maand. Dat is 1,2 miljoen per jaar.

De onderhoudskosten van een huurwoning zijn 1.763 euro per jaar (gemiddeld). Ronden we af naar 1.700. Rekent makkelijker. (En is in het voordeel van de zeikerds).

200 woningen a 1.700 = 340.000 euro aan onderhoud per jaar.

1.200.000 - 340.000 = 860.000 opbrengst per jaar.

Vergeten we even alle overige kosten die je maakt aan het verhuren van een woning (personeel,
administratie, belasting).

Vergeten we even de kosten die gemaakt zijn om de woning oplever-klaar te maken.

Vergeten we ook even dat ze een intensief integratiesysteem opzetten en financieren.

Dan sta je na 23 jaar en een kwartaal weer op 0.

Nou. Wat een prachtig verdienmodel is dat. Ik denk dat de banken in de rij staan om het te financieren als je met dit plan bij ze aanklopt.
Joh, al verdienen ze wat. Dat zijn dingen die je kunnen overkomen als je zo out of the box denkt en handelt. Ik gun het ze van harte, als je nooit gokt zul je ook nooit winnen. Bovendien is buiten alle kosten die je voorrekent het rendement op onroerend goed geen garantie heeft het recente verleden ons geleerd.
pi_165091337
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 21:04 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Joh, al verdienen ze wat. Dat zijn dingen die je kunnen overkomen als je zo out of the box denkt en handelt. Ik gun het ze van harte, als je nooit gokt zul je ook nooit winnen. Bovendien is buiten alle kosten die je voorrekent het rendement op onroerend goed geen garantie heeft het recente verleden ons geleerd.
Sowieso is speculeren met woningen van een ton natuurlijk margewerk. Al zijn het er 200.
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_165091489
quote:
19s.gif Op zondag 4 september 2016 21:06 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Sowieso is speculeren met woningen van een ton natuurlijk margewerk. Al zijn het er 200.
20 Miljoenen. Voor jou en mij een vermogen, maar denk niet dat de toekomst van deze investeerders afhangt van het wel of niet slagen van dit project.
pi_165091892
Was dit trouwens niet een natte droom van VVD en PVV? Het Amerikaanse model waarin particulieren zich opwerpen als financiers van dit soort initiatieven en de overheid overal zijn poten van aftrekt?

Maar ja, ik beeld het me vast in dat ik alle cynici van dit initiatief elders op het forum zo lekker zie gaan op 1 van die 2 partijen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')