Kan je ook nog met wat inhoudelijke argumentatie komen?quote:Op zaterdag 3 september 2016 14:38 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Heb je wel eens gehoord van het Femke Halsema syndroom?
Schijnbaar niet.quote:Op zaterdag 3 september 2016 14:41 schreef richolio het volgende:
[..]
Kan je ook nog met wat inhoudelijke argumentatie komen?
Er staat dat jij geen Nederlands kan.quote:Op zaterdag 3 september 2016 09:17 schreef Kaas- het volgende:
Kan iemand deze post vertalen svp?
[..]
quote:Op zaterdag 3 september 2016 15:08 schreef Ingolstadt het volgende:
Mensen die geen enkele waarde hechten aan hun stad en gewoon de hele cultuur willen laten wegvagen
Die appartementen worden allemaal verkocht. De huurhuizen nemen zo wie zo af.quote:Op zaterdag 3 september 2016 10:46 schreef Leandra het volgende:
Mooi dat ze op deze manier de druk op de sociale huurmarkt beperkt houden.
Fantastische reclame voor bedrijf HAL, en de stichting en de familie.quote:Op zaterdag 3 september 2016 14:27 schreef Kaas- het volgende:
[..]
- Een huis bouwen duurt lang terwijl de noodzaak acuut is
- Om hun eigen huis staan wellicht al huizen
Zomaar wat praktische redenen die mijn broertje ook nog wel bedacht had kunnen hebben.
Ken je de desbetreffende wijk en hun inwoners?quote:Op zaterdag 3 september 2016 15:08 schreef Ingolstadt het volgende:
Mensen die geen enkele waarde hechten aan hun stad en gewoon de hele cultuur willen laten wegvagen
Voor het geld wat er nu besteed wordt om een select groepje vluchtelingen op te vangen kan er in de regio vele malen meer gedaan worden. Beter dat er eens echt fatsoenlijke opvang in een veiliggesteld gebied in Syrië zelf komt. Dan hoeven die mensen tenminste ook niet hierheen te komen. Het is complete waanzin om oorlogsvluchtelingen 4000km van huis op te willen vangen.quote:Op zaterdag 3 september 2016 23:35 schreef Toefjes het volgende:
Volgens mij was hier vorig jaar ook al een redelijk pittige discussie over gevoerd. Of het was een soortgelijk initiatief vorig jaar. Kan er wel waardering voor opbrengen.
De Syriërs die hier zijn hadden nog mogelijkheden, ze waren in staat deze reis af te leggen en ze hadden het geld om mensensmokkelaars te betalen. De echt zielige gevallen blijven achter.quote:Op zondag 4 september 2016 02:10 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Voor het geld wat er nu besteed wordt om een select groepje vluchtelingen op te vangen kan er in de regio vele malen meer gedaan worden. Beter dat er eens echt fatsoenlijke opvang in een veiliggesteld gebied in Syrië zelf komt. Dan hoeven die mensen tenminste ook niet hierheen te komen. Het is complete waanzin om oorlogsvluchtelingen 4000km van huis op te willen vangen.
Misschien wilden ze wel allemaal huizen in Aleppo kopen, maar lukte het niet met de technische keuring.quote:Op zondag 4 september 2016 02:10 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Voor het geld wat er nu besteed wordt om een select groepje vluchtelingen op te vangen kan er in de regio vele malen meer gedaan worden. Beter dat er eens echt fatsoenlijke opvang in een veiliggesteld gebied in Syrië zelf komt. Dan hoeven die mensen tenminste ook niet hierheen te komen. Het is complete waanzin om oorlogsvluchtelingen 4000km van huis op te willen vangen.
Slechte zaak inderdaad.quote:Op zaterdag 3 september 2016 05:35 schreef Braindead2000 het volgende:
Belasting-ontwijkende filantropen die zelf niet in Rotterdam wonen maar in Monaco en hun aanzien willen vergroten door nog meer analfabeet, middeleeuws, religieus volk in Rotterdam te dumpen terwijl mijn stad al zoveel heeft geleden door immigratie. Ik snap dat zo iemand in jouw wereld dan bovenaan de ladder van deugdelijkheid staat maar in mijn wereld ben je dan een asociaal. Als hij nou nog een moskeetje en islamitische school erbij doet ben je dan helemaal blij?
Dat bedoel ikquote:Op zondag 4 september 2016 02:10 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Matige grap 3/10.quote:Op zondag 4 september 2016 02:49 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Misschien wilden ze wel allemaal huizen in Aleppo kopen, maar lukte het niet met de technische keuring.
Behalve die Rotterdammers die het huis verkocht hebben. En waarom ongelukkiger? Omdat een paar havenbazen Syriërs helpen? Als je geluk of ongeluk daarvan af moet hangen doe je iets niet goed.quote:Op zondag 4 september 2016 03:00 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Slechte zaak inderdaad.
Als het grootkapitaal dan zo graag mooiweer wil spelen dan kunnen ze dat beter doen in Jordanie, met dezelfde investering maak je daar aardig meer Syriers blij.
Nu zijn er een paar Syriers blij en die paar autochtone Rotterdammers die er nog over zijn nog wat ongelukkiger.
[..]
Dat bedoel ik![]()
Waarom zou iemand die mensen helpt daar zelf niet een belang in mogen hebben?quote:Op zaterdag 3 september 2016 23:04 schreef luxerobots het volgende:
De stichting krijgt subsidie per asielzoeker die ze plaatst en de migranten zelf krijgen gewoon een uitkering en huursubsidie om de huur te betalen.
Dit is meer een manier om de woningportefeuille uit te breiden dan echte filantropie, de familie Van der Vorm is natuurlijk ook niet achterlijk.
Als import-Rotterdammer kan jij dat niet begrijpen. Waarschijnlijk weet je nog geeneens de naam van de straten 100 meter verder. Weet je nog geeneens de naam van je buren twee huizen verder. Als je in die stad geboren bent en opgegroeid bent dan is het een onderdeel van je en doet het pijn om te zien dat het zo hard achteruit is gegaan.quote:Op zaterdag 3 september 2016 09:17 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar als je daar je levensgeluk van af laat hangen heb je oprecht een zeer triest leven. Arme man.
Echte Rotterdammers durven de stad nog in als er een feestje is. Zoals het zomer carnaval. Import Rotterdammers trouwens ook. Dat non-stop gejammer van jou is ook niet echt Rotterdams te noemen trouwens.quote:Op zondag 4 september 2016 07:55 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Als import-Rotterdammer kan jij dat niet begrijpen. Waarschijnlijk weet je nog geeneens de naam van de straten 100 meter verder. Weet je nog geeneens de naam van je buren twee huizen verder. Als je in die stad geboren bent en opgegroeid bent dan is het een onderdeel van je en doet het pijn om te zien dat het zo hard achteruit is gegaan.
Rotterdammers zijn geen zeikerds?quote:Op zondag 4 september 2016 08:05 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Echte Rotterdammers durven de stad nog in als er een feestje is. Zoals het zomer carnaval. Import Rotterdammers trouwens ook. Dat non-stop gejammer van jou is ook niet echt Rotterdams te noemen trouwens.
Wat een kutleven moet jij hebben zeg, haha!quote:Op zaterdag 3 september 2016 09:07 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het zou wel eens leuk zijn als je mensen Nederlands hoort praten in Rotterdam. Vloeiend Nederlands is teveel gevraagd, dat snap ik, Rotterdams helemaal, de helft is zijn stad inmiddels ontvlucht. Van de week zat ik in het centrum een patatje te eten op een bankje. 5 verschillende mensen kwamen een voor een naast me zitten, 4 zaten er Arabisch door hun telefoon te lullen en 1 Pools.
In jouw kringetje waarin de meeste mensen ongetwijfeld mislukt zijn, stiekem boos op zichzelf maar dat botvieren op buitenlanders en waar die achterlijke debiel Geert Wilders op handen wordt gedragen zul je inderdaad niet veel optimisten tegen komen. Er zijn echter ook genoeg Rotterdammers die wel gewoon wat van hun leven hebben gemaakt, plezier hebben in wat ze doen en het allemaal niet zo zwart inzien.quote:Op zondag 4 september 2016 08:26 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Rotterdammers zijn geen zeikerds?Goh, kom ik er na tientallen jaren dankzij jou pas achter dat Rotterdammers rasoptimisten zijn. Onderricht me, mijn goeroe en verrijk me met al je kennis over Rotterdammers.
Die werd boos uit zijn moeder getrokken.quote:Op zondag 4 september 2016 08:58 schreef Nielsch het volgende:
Wat een kutleven moet jij hebben zeg, haha!
Klagen kan heel bevredigend zijn hoor. Ik ga toch niet op een forum zitten om je te vertellen dat je er zo goed uitziet en dat het knap is dat je zoveel bent afgevallen. Ondanks dat ik het grootste gedeelte van mijn leven in Rotterdam gewoond hebt schijn ik niks te weten over Rotterdam. Best wel vreemd want ik heb me nooit een buitenbeentje gevoeld. Ik leer nu van de import-Rotterdammers dat Rotterdammers niet klagen en politiek-correct zijn. Ik dacht altijd dat Rotterdammers vrij direct waren. Ben benieuwd wat ik vandaag nog meer ga leren over Rotterdammers.quote:Op zondag 4 september 2016 09:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
In jouw kringetje waarin de meeste mensen ongetwijfeld mislukt zijn, stiekem boos op zichzelf maar dat botvieren op buitenlanders en waar die achterlijke debiel Geert Wilders op handen wordt gedragen zul je inderdaad niet veel optimisten tegen komen. Er zijn echter ook genoeg Rotterdammers die wel gewoon wat van hun leven hebben gemaakt, plezier hebben in wat ze doen en het allemaal niet zo zwart inzien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |