abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 september 2016 @ 10:41:42 #276
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_165169539
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 10:32 schreef Woods het volgende:
Op bijv Reddit lees ik niks anders dat deze cowboy moet dimmen want VN en USA. Deze 2 instanties hebben meer kwaad aangericht dan goed. Dit vergt een harde aanpak maar blijkbaar kunnen westerse tere zieltjes hier niet tegen :')
Dat zie je ook op Fok! 70 jaar vrijheid heeft mensen zacht gemaakt. 75% van de wereld is gewoon niet zo veilig, leuk en lief als ons werelddeel. Om dat te bereiken moeten er echt radicale stappen worden gezet, en Duterte is the man on the job :7
pi_165169609
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 10:32 schreef Woods het volgende:
Op bijv Reddit lees ik niks anders dat deze cowboy moet dimmen want VN en USA.
Dat lijkt me dan ook een heel slim plan voor een nietszeggend land dat hulp ontvangt.
Conscience do cost.
pi_165169632
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 10:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat zie je ook op Fok! 70 jaar vrijheid heeft mensen zacht gemaakt. 75% van de wereld is gewoon niet zo veilig, leuk en lief als ons werelddeel. Om dat te bereiken moeten er echt radicale stappen worden gezet, en Duterte is the man on the job :7
Zonder proces criminelen executeren hebben we hier al een paar honderd jaar geleden afgeleerd. Onze Middeleeuwen waren zelfs nog beschaafder.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 8 september 2016 @ 10:49:23 #279
396550 Richestorags
pi_165169659
quote:
10s.gif Op donderdag 8 september 2016 10:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zonder proces criminelen executeren hebben we hier al een paar honderd jaar geleden afgeleerd. Onze Middeleeuwen waren zelfs nog beschaafder.
Werkelijk? In mijn geliefde Domstadje kom ik dagelijks langs een gedenksteen waar de wurging van 18 homo's in de 18e eeuw op wordt herdacht.
pi_165169699
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 10:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Werkelijk? In mijn geliefde Domstadje kom ik dagelijks langs een gedenksteen waar de wurging van 18 homo's in de 18e eeuw op wordt herdacht.
quote:
In 1730 en 1731 stelden de overheden na klachten van de koster van de Dom een onderzoek in. Een aantal mannen, waaronder Zacharias Wilsma, werd gearresteerd en verhoord. Uit de bekentenissen van een van deze gearresteerden bleek dat er ook elders in de Republiek netwerken en ontmoetingsmogelijkheden voor sodomieten bestonden. Er volgde een golf van sodomietenvervolgingen. In Utrecht werden 18 verdachten ter dood veroordeeld en gewurgd. Een aantal mensen in belangrijke posities, die kennelijk getipt waren, waren al gevlucht voordat ze gearresteerd konden worden.
Het is natuurlijk van de gekken dat zoiets plaatsvond, maar er was in ieder geval nog sprake van een rechtsgang.
  donderdag 8 september 2016 @ 11:01:56 #281
396550 Richestorags
pi_165169900
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 10:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[..]

Het is natuurlijk van de gekken dat zoiets plaatsvond, maar er was in ieder geval nog sprake van een rechtsgang.
Ja en de Filipijnen hebben nooit de tijd gehad om dat op te bouwen. Tot 1900 gekoloniseerd door Spanje, daarna door Amerika. Na de Tweede Wereldoorlog alleen maar burgeroorlog en corrupte dictaturen / presidentschappen gekend en uitgezogen door Amerikaanse corporaties. Een braindrain richting Amerika. De eerste die er eindelijk serieus wat van wil maken heeft op dit moment de middelen niet om gelijk een rechtstaat op poten te zetten. Maar hij is daar wel aan aan het werken nadat hij eerst puin is gaan ruimen.

Daarnaast zie jij een rechtstaat als het summum van beschaving. Je bekijkt echter wederom vanuit een westerse bril hiernaar. Mijn voorbeeld liet zien dat we vroeger ook helemaal niet "beschaafd" waren. Sterker nog: we hebben nog steeds gewoon de onbeschaafde genen in ons, het wordt gewoon onderdrukt door een laagje vernis wat wij beschaving noemen. Kijk maar naar voetbalwedstrijden, daar zie je dat veel mensen zich nog steeds als cavemen gedragen. Als hier morgen de oorlog uitbreekt is alle "beschaving" die wij onszelf hebben aangepraat weg en staan we gewoon met zijn allen te schieten, te plunderen en te verkrachten.
pi_165169946
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja en de Filipijnen hebben nooit de tijd gehad om dat op te bouwen. Tot 1900 gekoloniseerd door Spanje, daarna door Amerika. Na de Tweede Wereldoorlog alleen maar burgeroorlog en corrupte dictaturen / presidentschappen gekend en uitgezogen door Amerikaanse corporaties. Een braindrain richting Amerika. De eerste die er eindelijk serieus wat van wil maken heeft op dit moment de middelen niet om gelijk een rechtstaat op poten te zetten. Maar hij is daar wel aan aan het werken nadat hij eerst puin is gaan ruimen.
Doe met mijn constatering wat je wil. Ik stel slechts vast dat wij dat barbaarse gedoe een paar honderd jaar geleden al zijn afgeleerd.
  donderdag 8 september 2016 @ 11:06:09 #283
396550 Richestorags
pi_165169979
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Doe met mijn constatering wat je wil. Ik stel slechts vast dat wij dat barbaarse gedoe een paar honderd jaar geleden al zijn afgeleerd.
Dat klopt. De Tweede Wereldoorlog heeft ons laten zien hoe correct normale mensen tijdens oorlogstijd zich gedragen. In de Joegoslavië oorlog deelde iedereen bloemetjes aan elkaar uit. Doe niet zo verrekte naïef Koos. Beschaving? Laat me niet lachen.

En als men zich hier gaat vervelen, valt men gewoon wat primitieve landen zoals Irak, Afghanistan en Libië binnen. Nadat eerst dankbaar gebruik is gemaakt van de dictators daar, o.a. om verdachten te laten martelen en een land als Iran kapot te maken. Hoe noemde Henk Westbroek het ook alweer?

Een pakketje schroot met een dun laagje chroom.
pi_165170047
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat klopt. De Tweede Wereldoorlog heeft ons laten zien hoe correct normale mensen tijdens oorlogstijd zich gedragen. In de Joegoslavië oorlog deelde iedereen bloemetjes aan elkaar uit. Doe niet zo verrekte naïef Koos. Beschaving? Laat me niet lachen. Hoe noemde Henk Westbroek het ook alweer?

Een pakketje schroot met een dun laagje chroom.
Waar beweer ik precies dat het westen perfect is of dat hier geen misstanden plaatsvinden?

Nogmaals, ik constateer slechts dat wij dat het zonder proces afslachten van criminelen al een hele poos geleden hebben afgeleerd. De rechtsstaat vormt een van de hoekstenen van de moderne, westerse samenleving. Maar blijkbaar lopen die malloten in de Filipijnen flink achter.

En dan is die Duterte ook nog eens een aan tourette-lijdende simplist.
pi_165170053
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De Filipijnen ook al maar nu weer geïntroduceerd door deze held van onzekere jongetjes die een stijf plassertje krijgen van "stoere sterke leiders" .

En dan de users die het niet eens zijn met hun heldenverering uitmaken voor gutmensch die alleen met een westerse blik kijken, want riches kan het weten want die beweert ervaringsdeskundige te zijn, zo ervaren dat die zelfs de bullshit die vriendje george post verdedigt.
  donderdag 8 september 2016 @ 11:11:08 #286
396550 Richestorags
pi_165170077
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar beweer ik precies dat het westen perfect is of dat hier geen misstanden plaatsvinden?

Nogmaals, ik constateer slechts dat wij dat het zonder proces afslachten van criminelen al een hele poos geleden hebben afgeleerd. De rechtsstaat vormt een van de hoekstenen van de moderne, westerse samenleving. Maar blijkbaar lopen die malloten in de Filipijnen flink achter.

En dan is die Duterte ook nog eens een aan tourette-lijdende simplist.
Welk proces krijgen de slachtoffers van drone bombardementen als ik vragen mag?

Hoeksteen van de westerse "beschaving". Juist ja. Die "beschaving" verdwijnt als sneeuw voor de zon zodra morgen de dijken doorbreken of er weer een oorlog plaatsvindt.

En de Filipijnen zijn geen "moderne, westerse samenleving". Waarom blijf je dat soort idealen daarop projecteren? Elke keer als er "democratie" wordt geïntroduceerd komt het land in kwestie er nog slechter vanaf.
pi_165170111
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:09 schreef Chewie het volgende:

[..]

De Filipijnen ook al maar nu weer geïntroduceerd door deze held van onzekere jongetjes die een stijf plassertje krijgen van "stoere sterke leiders" .

En dan de users die het niet eens zijn met hun heldenverering uitmaken voor gutmensch die alleen met een westerse blik kijken, want riches kan het weten want die beweert ervaringsdeskundige te zijn, zo ervaren dat die zelfs de bullshit die vriendje george post verdedigt.
Nu worden de oorlogen in Irak en Afghanistan erbij gesleept om het beleid van Duterte te rechtvaardigen. Heel bijzonder.

Want o wee als je kritiek hebt op deze held der helden. Volgens menig user verdient Rutte de kogel (of op z'n minst een levenslange gevangenisstraf) omdat hij z'n verkiezingsbeloftes niet na is gekomen, Maar Duterte een lul noemen omdat hij de buitengerechtelijke executies aanmoedigt, dat gaat veeeeeeel te ver.
pi_165170129
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Welk proces krijgen de slachtoffers van drone bombardementen als ik vragen mag?

Hoeksteen van de westerse "beschaving". Juist ja. Die "beschaving" verdwijnt als sneeuw voor de zon zodra morgen de dijken doorbreken of er weer een oorlog plaatsvindt.

En de Filipijnen zijn geen "moderne, westerse samenleving". Waarom blijf je dat soort idealen daarop projecteren? Elke keer als er "democratie" wordt geïntroduceerd komt het land in kwestie er nog slechter vanaf.
Waarom wil jij zo graag dat iedereen jouw gevoelens over die Duterte deelt?
  donderdag 8 september 2016 @ 11:14:19 #289
396550 Richestorags
pi_165170130
quote:
10s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nu worden de oorlogen in Irak en Afghanistan erbij gesleept om het beleid van Duterte te rechtvaardigen. Heel bijzonder.

Want o wee als je kritiek hebt op deze held der helden. Volgens menig user verdient Rutte de kogel (of op z'n minst een levenslange gevangenisstraf) omdat hij z'n verkiezingsbeloftes niet na is gekomen, Maar Duterte een lul noemen omdat hij de buitengerechtelijke executies aanmoedigt, dat gaat veeeeeeel te ver.
Jij leest weer eens wat je wil lezen. Jij beweert dat het westen het toppunt van beschaving is. Ik prik jouw ballonetje genadeloos door.
pi_165170165
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:14 schreef Richestorags het volgende:
Jij beweert dat het westen het toppunt van beschaving is.
Waar lees je dat?

quote:
Ik prik jouw ballonetje genadeloos door.
Nee jij prikt iets door wat je graag door wil prikken, niet op wat er gezegd is
  donderdag 8 september 2016 @ 11:16:53 #291
396550 Richestorags
pi_165170170
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom wil jij zo graag dat iedereen jouw gevoelens over die Duterte deelt?
Het gaat niet over mijn "gevoelens" voor Duterte. Het gaat om realistisch zijn. Dat mis ik. Het buiten je eigen comfort zone durven te kijken, het inzien dat er landen zijn met een totaal andere problematiek en scope dan wij. Het fundamentale misverstand dat de mens zo beschaafd is. Elke escalatie laat direct zien waar die beschaving blijft. Die verdwijnt. Zie Syrië, wat bekend stond als een verlicht land. Zie Joegoslavië, wat in de jaren '80 nog een stabiele staat was. Zie Duitsland.
pi_165170185
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Jij leest weer eens wat je wil lezen. Jij beweert dat het westen het toppunt van beschaving is. Ik prik jouw ballonetje genadeloos door.
Ik schreef slechts dat de rechtsstaat een hoeksteen vormt van onze moderne, westerse samenleving. De conclusie dat het westen het summum van beschaving is, komt voor jouw rekening.
  donderdag 8 september 2016 @ 11:18:44 #293
396550 Richestorags
pi_165170199
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik schreef slechts dat de rechtsstaat een hoeksteen vormt van onze moderne, westerse samenleving. De conclusie dat het westen het summum van beschaving is, komt voor jouw rekening.
Zijn de Filipijnen een "moderne, westerse samenleving"? Nee, waarom blijf je dan westerse waarden en normen erop projecteren? Je gaat toch ook een groep Indianen in de Amazone niet langs een westerse morele maatstaf leggen?
pi_165170221
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het gaat niet over mijn "gevoelens" voor Duterte. Het gaat om realistisch zijn. Dat mis ik. Het buiten je eigen comfort zone durven te kijken, het inzien dat er landen zijn met een totaal andere problematiek en scope dan wij. Het fundamentale misverstand dat de mens zo beschaafd is. Elke escalatie laat direct zien waar die beschaving blijft. Die verdwijnt. Zie Syrië, wat bekend stond als een verlicht land. Zie Joegoslavië, wat in de jaren '80 nog een stabiele staat was. Zie Duitsland.
Ik geloof gewoon niet in dergelijke oplossingen. In mijn optiek is het middel dat Duterte toepast erger dan de kwaal.

En ik zie al helemaal geen reden om die botte lul op een schild te hijsen, zoals bepaalde users hier doen.
pi_165170236
De stelling van Riches is ook wel absurd en ik denk dat hij dat zelf ook wel snapt.

Het gaat niet om de beschaving van de mens zelf, het gaat om een overheid (met legaal geweldsmonopolie) die mensen zonder enige vorm van proces opsluit of af laat schieten door doodseskaders, wat dat betreft hebben de Filipijnen onder Duterte een stap terug gezet. Riches snapt dat wel maar wil dat niet erkennen omdat kritiek op zijn held lastig te verwerken is voor hem.
  donderdag 8 september 2016 @ 11:21:10 #296
396550 Richestorags
pi_165170240
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik geloof gewoon niet in dergelijke oplossingen. In mijn optiek is het middel dat Duterte toepast erger dan de kwaal.

En ik zie al helemaal geen reden om die botte lul op een schild te hijsen, zoals bepaalde users hier doen.
Het gaat er niet om wat jij gelooft, het gaat erom wat uiteindelijk helpt. Ik heb de waarheid niet in pacht, jij evenmin. De toekomst moet het uitwijzen. Davao City is in ieder geval bewezen erop vooruit gegaan onder zijn bewind.
pi_165170244
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Zijn de Filipijnen een "moderne, westerse samenleving"? Nee, waarom blijf je dan westerse waarden en normen erop projecteren? Je gaat toch ook een groep Indianen in de Amazone niet langs een westerse morele maatstaf leggen?
Op die manier kun je alles wel relativeren. Dan hoeven we ook niet meer te hakken op de manier hoe ze in Saudi-Arabië omgaan met vrouwen, want dat is nou eenmaal geen westers land.
pi_165170268
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:21 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wat jij gelooft, het gaat erom wat uiteindelijk helpt. Ik heb de waarheid niet in pacht, jij evenmin. De toekomst moet het uitwijzen. Davao City is in ieder geval bewezen erop vooruit gegaan onder zijn bewind.
Dit is een forum en ik geef hier mijn mening. Dat is de hele opzet van deze site, vriendelijke vriend.
  donderdag 8 september 2016 @ 11:22:18 #299
396550 Richestorags
pi_165170271
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Op die manier kun je alles wel relativeren. Dan hoeven we ook niet meer te hakken op de manier hoe ze in Saudi-Arabië omgaan met vrouwen, want dat is nou eenmaal geen westers land.
Deels waar, deels niet. Het verschil is dat wij last hebben van Saudi-Arabië omdat zij geld sturen naar bepaalde haatpaleisjes en extreme ideologie verspreiden.
pi_165170275
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:20 schreef Chewie het volgende:
De stelling van Riches is ook wel absurd en ik denk dat hij dat zelf ook wel snapt.

Het gaat niet om de beschaving van de mens zelf, het gaat om een overheid (met legaal geweldsmonopolie) die mensen zonder enige vorm van proces opsluit of af laat schieten door doodseskaders, wat dat betreft hebben de Filipijnen onder Duterte een stap terug gezet. Riches snapt dat wel maar wil dat niet erkennen omdat kritiek op zijn held lastig te verwerken is voor hem.
Of een stap vooruit gezet. Het opruimen van criminelen en corruptie wat de vorige presidenten en staatshoofden na lieten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')